Wat een boerinquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:30 schreef mstx het volgende:
Ford Ka's gaan wel kenkerhard ouwe.
http://www.autoweek.nl/video/1477/Tuning-Ford-Ka
125 keiharde kilometers per uur op de teller!!
19 jaar, wtf!quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:30 schreef mstx het volgende:
zoiets was ook mijn reactie... ze zou haar eigen moeder kunnen zijnquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:38 schreef Scarface2004 het volgende:
[..]
19 jaar, wtf!
Ze ziet eruit als 30 en kleed haarzelf als een 40-er
Maar het is niet netjes!quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:56 schreef kikoooooo het volgende:
Domme mongool. Zij hoeft je helemaal geen voorrang te verlenen. Ga je theorie weer leren en kom dan terug.
Mensen die niets snappen van invoegen, maar vervolgens denken dat de ander het fout doet. Sterf
Oprotten. Dan moet je maar in leren voegen.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:36 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
Maar het is niet netjes!
Dat is wel fucking fail gewoon, rij je met zo'n auto haalt een fiat pandaatje je inquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:30 schreef mstx het volgende:
"Een beetje snelheid kan soms je leven redden!"quote:Op woensdag 23 december 2009 00:44 schreef Equites het volgende:
[..]
Dat is wel fucking fail gewoon, rij je met zo'n auto haalt een fiat pandaatje je in![]()
![]()
"Ik geef meer om uiterlijk"quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:30 schreef mstx het volgende:
Zoveel topics zijn er op heul FOK! niet eensquote:Op woensdag 23 december 2009 08:34 schreef motorbloempje het volgende:
zo.. om maar weer eens even een oude koe met topic nummer 322.334.211 over dit ondewerp uit de sloot te halen
Dit dusquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:56 schreef kikoooooo het volgende:
Domme mongool. Zij hoeft je helemaal geen voorrang te verlenen. Ga je theorie weer leren en kom dan terug.
Mensen die niets snappen van invoegen, maar vervolgens denken dat de ander het fout doet. Sterf
Ok, de volgende keer zal ik op de oprit even een noodstop maken en wachten tot er ruimte is.quote:Op woensdag 23 december 2009 09:54 schreef motorbloempje het volgende:
het dwangmatig 'vriendelijk' zijn door voorrang te geven waar mensen dit niet hebben, zorgt ervoor dat de mensen die deze voorrang krijgen door de vriendelijkheid (verward met 'inzicht') en de op dat moment bestaande mogelijkheid tot vriendelijkheid, deze voorrang ook NEMEN op momenten dat het NIET KAN en de persoon die ze er tussen moet laten geen kant op kan: ongeluk.
'vriendelijk zijn' of 'inzicht' hebben![]()
houd je aan de (voorrangs)regels, ten allen tijde, ook als de linkerbaan vrij is en je op KUNT schuiven, want die mensen duwen je vervolgens ook opzij als jij NIET naar links kan
Dan rij je gewoon door over de vluchtstrook, boeie. Of je leert invoegen en zorgt dat er plek voor je is, door gelijke snelheid te maken met de rechterbaan en een plekje te zoeken. Kneusquote:Op woensdag 23 december 2009 10:03 schreef mstx het volgende:
[..]
Ok, de volgende keer zal ik op de oprit even een noodstop maken en wachten tot er ruimte is.
dan heb jij een gebrek aan verkeersinzichtquote:Op woensdag 23 december 2009 10:03 schreef mstx het volgende:
[..]
Ok, de volgende keer zal ik op de oprit even een noodstop maken en wachten tot er ruimte is.
je hebt gelijk maar het gebeurt mij ook vaak dat de rechterrijbaan waarop je wilt invoegen helemaal vol is met tuf tuf autotjes en de linkerrijbaan vrij. Dan kun je dus even naar links gaan om de ander een beetje ruimte te geven. Moet niet maar is wel netjes en handig voor de ander!quote:Op woensdag 23 december 2009 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan heb jij een gebrek aan verkeersinzicht
bij de gemiddelde oprit heb je alle tijd door de lange en brede draai om te kijken waar er WEL plek is om in te voegen en daar je snelheid op aan te passen.
Ja, inderdaad ja, JIJ moet je aanpassen aan het daar al rijdende verkeer, niet andersom. Jij voegt in, jij voert een bijzondere verrichting uitlees de boekjes er maar op na.
dat is het probleem. Het gros van de automobilisten gaat dan denken dat ze voorrang HEBBEN, dat ze daar recht op hebben en dat de volgende keer dat ze daar rijden, mensen maar voor ze opzij moeten gaan en ze hem er gewoon tussen drukken, ook als de linkerbaan OOK vol is.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:11 schreef heester49 het volgende:
[..]
je hebt gelijk maar het gebeurt mij ook vaak dat de rechterrijbaan waarop je wilt invoegen helemaal vol is met tuf tuf autotjes en de linkerrijbaan vrij. Dan kun je dus even naar links gaan om de ander een beetje ruimte te geven. Moet niet maar is wel netjes en handig voor de ander!
Ooohh oohhh oohh, jij sterveling, niet met motorbloempje in discussie gaan! Zij is te wijs !!!!!quote:Op woensdag 23 december 2009 10:11 schreef heester49 het volgende:
[..]
je hebt gelijk maar het gebeurt mij ook vaak dat de rechterrijbaan waarop je wilt invoegen helemaal vol is met tuf tuf autotjes en de linkerrijbaan vrij. Dan kun je dus even naar links gaan om de ander een beetje ruimte te geven. Moet niet maar is wel netjes en handig voor de ander!
Dan kan jij ook wel beamen dat de meeste andere vrouwen rijden als stevie wonder!quote:Op woensdag 23 december 2009 10:16 schreef motorbloempje het volgende:!
ik rijd motor, ik MOET de regels kennen om te overleventussen de josti's in een automobiel
yup, vooral die in een 'kleine pittige sportieve stadsauto'quote:Op woensdag 23 december 2009 10:17 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Dan kan jij ook wel beamen dat de meeste andere vrouwen rijden als stevie wonder!
Gelukkig rijd ik daar niet in.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
yup, vooral die in een 'kleine pittige sportieve stadsauto'
ik noem een:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
etc.
Ik bedoel niet dat ik denk dat ik voorang heb als ik in wil voegen h=maaruh als er genoeg ruimte is op linkerrijbaan en de rechterrijbaan is vol dan kun je dus in het oog van doorstroming en netheid even naar links gaan om de ander de mogelijkheid te geven in te voegen. Je kweekt geen eigen regels en natuurlijk moet je hier nooit vanuit gaan maaruh is het niet zo dat als je op weg bent, je ook een beetje rekening houdt met een ander.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat is het probleem. Het gros van de automobilisten gaat dan denken dat ze voorrang HEBBEN, dat ze daar recht op hebben en dat de volgende keer dat ze daar rijden, mensen maar voor ze opzij moeten gaan en ze hem er gewoon tussen drukken, ook als de linkerbaan OOK vol is.
natuurlijk is het in een file een kwestie van geven en nemen, met beleid, maar vooral in het normaal doorstromende verkeer, waar mensen die 90 op de rechterbaan ook bestaansrecht hebben, is het ronduit gevaarlijk om 'netjes' te zijn omdat je dan de verkeerde verwachtingen en 'regels' kweekt
Vrouwen zijn wel erger moet ik zeggenquote:
dat jij nou zo onnoemelijk slim bent om te beseffen dat je die voorrang niet hebt en dat het puur 'vriendelijkheid' is, is natuurlijk helemaal mooi.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:21 schreef heester49 het volgende:
[..]
Ik bedoel niet dat ik denk dat ik voorang heb als ik in wil voegen h=maaruh als er genoeg ruimte is op linkerrijbaan en de rechterrijbaan is vol dan kun je dus in het oog van doorstroming en netheid even naar links gaan om de ander de mogelijkheid te geven in te voegen. Je kweekt geen eigen regels en natuurlijk moet je hier nooit vanuit gaan maaruh is het niet zo dat als je op weg bent, je ook een beetje rekening houdt met een ander.
Ennuh niet als een tuf tuf tuf met 90 allemaal achter elkaar de rechterrijbaan volhoud. Lekker veilig als je uiteindelijjk je er tussen moet drukken danwel moet stoppen om achteraan te sluiten danwel met 130 ervoorbij moet op de invoegstrook/vluchtstrook om zo op de snelle weg te komen
tja regels zijn regels he. Maaruh zie ook vaak genoeg josti's op motor, t-shirtje spijkerbroekje en met 70 door een file of sterker met 140 je voorbij stuiven.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:16 schreef motorbloempje het volgende:!
ik rijd motor, ik MOET de regels kennen om te overleventussen de josti's in een automobiel
juist! en omdat er in elke categorie josti's zijn, kun je het je dus niet permitteren om 'vriendelijk' te zijn, omdat deze categorie, die ook in de auto te vinden is, te herkennen aan iets andere kenmerken (niet gebruiken van knippers, groot licht aan laten, verkeerd afgestelde lichten, etc.), hierdoor (de vriendelijkheid van het opschuiven) niet snappen dat ze geen voorrang hebbenquote:Op woensdag 23 december 2009 10:24 schreef heester49 het volgende:
[..]
tja regels zijn regels he. Maaruh zie ook vaak genoeg josti's op motor, t-shirtje spijkerbroekje en met 70 door een file of sterker met 140 je voorbij stuiven.
Nou weet je blijf lekker rechts rijden als ik wil invoegen druk je dan wel naar links. Gelukkig ben jij wel ongelovelijk slim op die puch van je.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat jij nou zo onnoemelijk slim bent om te beseffen dat je die voorrang niet hebt en dat het puur 'vriendelijkheid' is, is natuurlijk helemaal mooi.
Echter, moet je in het verkeer nooit uitgaan van de slimheid van de mens als je wilt overleven of op zijn minst schadevrij van A naar B wilt komen. Daarom moet je niet 'vriendelijk' zijn, dit ook niet verwachten, maar je houden aan de regels zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over ' het recht om in te voegen'.
quote:Op woensdag 23 december 2009 10:26 schreef heester49 het volgende:
[..]
Nou weet je blijf lekker rechts rijden als ik wil invoegen druk je dan wel naar links. Gelukkig ben jij wel ongelovelijk slim op die puch van je.
Wat een kankerlelijk samenraapsel van plasticquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:30 schreef mstx het volgende:
tjeemig wordt nu al moe van je....dus niet vriendelijk zijn omdat er josti's rondrijden die dan in de war raken en de regeles niet meer snappen. Ah snap het, we nemen de josti's als maatstaf en gaan daarom ons allemaal strak aan de regels houden anders raken de josti's in de war...quote:Op woensdag 23 december 2009 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
juist! en omdat er in elke categorie josti's zijn, kun je het je dus niet permitteren om 'vriendelijk' te zijn, omdat deze categorie, die ook in de auto te vinden is, te herkennen aan iets andere kenmerken (niet gebruiken van knippers, groot licht aan laten, verkeerd afgestelde lichten, etc.), hierdoor (de vriendelijkheid van het opschuiven) niet snappen dat ze geen voorrang hebben
Klil klik ze! Je hebt vast het nr in je mobieltje staan mijn kenteken is........hahaquote:Op woensdag 23 december 2009 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]!
jij komt er welgoede manier om een discussie die je niet kunt winnen 'af te sluiten'
maar weest niet bang, ik anticipeer prima op mensen als jij en onthoud kentekens om door te geven aan de kliklijn![]()
Hey nachtmerrie je hebt gelijk motorbloempje moet misschien bij het CBR gaan werken als opperjezus in het volgen van de regels!quote:Op woensdag 23 december 2009 10:14 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ooohh oohhh oohh, jij sterveling, niet met motorbloempje in discussie gaan! Zij is te wijs !!!!!
quote:Op woensdag 23 december 2009 10:32 schreef Ladylike het volgende:
Meeste vrouwen zijn te voorzichtig
Domme acties tot gevolg
terechte klacht![]()
wat dat betreft schaam ik me in de plaats van die domme dozen.![]()
jij bent zielig!!!Ga lekker tuftuffen op je puch ennuh als je wilt invoegen let erop je hebt geen voorang maaruh dat wist je geloof ik al.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
je hebt gelijk
hier, kies maar een mooie sticker uit!
[ afbeelding ]
er zijn gewoon vrouwen die de regels wel juist opvolgen.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]het wordt wel heel ongeloofwaardig als alle vrouwen gaan zeggen dat het A) een terechte klacht is maar B) dat we het zelf uiteraard wel goed doen
straks willen ze de picsquote:
precies dat jaquote:Op woensdag 23 december 2009 10:39 schreef Ladylike het volgende:
[..]
er zijn gewoon vrouwen die de regels wel juist opvolgen.
Ik reken me tot een van hen, nadat een hoop kerels me dat gezegd hebben.
Wel weet ik dat ik onzeker ben in een vreemde stad (omdat ik soms niet goed weet welke kant ik op moet) en daar reken ik me eigenlijk soms wel tot een domme doos![]()
Maar ik zie zelf ook wel dat de meeste stomme acties door vrouwen gedaan worden.
Mannen doen meer aso acties, zoals bumperkleven, hardrijden (okay wat dat betreft ben ik een man) en snijden.
Bij vrouwen is het meer zo van: oh shit, ik had hier in gemoeten (!) en dan houden ze dus mensen op omdat ze langzamer gaan rijden in de hoop te kunnen draaien ofzo
Dat sowiesoquote:Op woensdag 23 december 2009 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
precies dat ja![]()
maargoed.. het is gewoon een feit dat bij alle dingen (autorijden, 'buitenlanders', etc.) de negatieve dingen iets meer opvallen dan de positieve dingen
moet ik op de account van mn ventje inloggenquote:
Ruimte maken is toch wel zo chill? Ik doe dat ook zoveel mogelijk als de mogelijkheid er is.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS kan niet invoegen als het verkeer niet opschuift naar links.
Afremmen en gas bijgeven om ertussen te gaan, hoe moeilijk kan het zijn.
Nee. Nutteloos naar links gaan is dat.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ruimte maken is toch wel zo chill? Ik doe dat ook zoveel mogelijk als de mogelijkheid er is.
Dit dus.quote:Op woensdag 23 december 2009 09:57 schreef kikoooooo het volgende:
Gewoon NIET vriendelijk zijn en NIET je eigen verkeersregels bedenken, dan kan de ander ook niet de verwachting hebben dat je vriendelijk zult zijn.
Nee hoor, fossielen horen IN het asfalt, niet eropquote:Op woensdag 23 december 2009 13:46 schreef H.FR het volgende:
Ik erger me meer aan ouderen, ben ik nu slecht?
Gelukkigquote:Op woensdag 23 december 2009 13:47 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Nee hoor, fossielen horen IN het asfalt, niet erop
Ja en? Dan hoeft ze je alsnog geen voorrang te geven, domme kutjosti. Jij moet gewoon invoegen op het moment dat het KAN, niet op het moment dat jou het beste uitkomt.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Voor de mensen die het blijkbaar niet begrepen hebben, of de OP niet zo goed hebben gelezen, heb ik een paint gemaakt waarin de schaal auto / invoegstrook aardig overeenkomt. En ik weet dat je in principe geen voorrang hebt als invoeger zijnde, maar wat die Ford Ka deed valt onder 'spelbederf'.
[ afbeelding ]
Maaaar hij gaf wel richting aan, dus moet JIJ aan de kant!quote:Op donderdag 24 december 2009 01:05 schreef motorbloempje het volgende:
hij heeft wel heel ironisch de Ka GROEN gemaakt en zichzelf ROOD, dus diep van binnen weet hij wel dat hij fout zit
Nee, als je ruimte kan maken voor invoegend verkeer dan doe je dat gewoon ipv halstarrig op de zelfde baan door blijven kachelen... Korte invoegstrook dus je MOET er wel tussen, dat snapt elke halve gare toch?quote:Op donderdag 24 december 2009 08:01 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Maaaar hij gaf wel richting aan, dus moet JIJ aan de kant!Door zulke bestuurders krijgen we dus ongevallen, kilometers file, miljoenen schade, etc.
Wordt het niet eens tijd voor een lesje bij het CRB TS?
Jouw 'ideale lijn verkeerstechnisch' is een alleen maar een racelijn, want er wordt geen rekening gehouden met de factoren 'tijd' en 'overige weggebruikers op een voorrangsweg'!!!Dit is wel de meest onterechte klacht ever op FOK!
![]()
quote:Op woensdag 23 december 2009 09:57 schreef kikoooooo het volgende:
Gewoon NIET vriendelijk zijn en NIET je eigen verkeersregels bedenken, dan kan de ander ook niet de verwachting hebben dat je vriendelijk zult zijn.
Ik vind ook dat mensen bij een lege linker baan even plaats moeten maken hoor, maar waar maak je je druk om? Je mag als je niet kan invoegen gewoon over de vluchtstrook doorgaan tot het wel kan hoor (behalve bij file)quote:Op donderdag 24 december 2009 09:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Nee, als je ruimte kan maken voor invoegend verkeer dan doe je dat gewoon ipv halstarrig op de zelfde baan door blijven kachelen... Korte invoegstrook dus je MOET er wel tussen, dat snapt elke halve gare toch?
en zo glijden we steeds verder afquote:
Totdat er een auto met pech staat, waar de kans met koud en warm weer groot op is.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:55 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik vind ook dat mensen bij een lege linker baan even plaats moeten maken hoor, maar waar maak je je druk om? Je mag als je niet kan invoegen gewoon over de vluchtstrook doorgaan tot het wel kan hoor (behalve bij file)
Nee, jij WIL er tussen en dat doe je wanneer het KAN. Je mag niet anderen dwingen voor jou aan de kant te gaan. Dat er af en toe van die figuren zijn die wel ruimte voor je maken is allemaal heel sociaal en zo. Maar laat 50% van die figuren hun krot gewoon naar links plempen zonder te kijken wat er rijdt en dus het verkeer op de linkerbaan onnodig hindert.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Nee, als je ruimte kan maken voor invoegend verkeer dan doe je dat gewoon ipv halstarrig op de zelfde baan door blijven kachelen... Korte invoegstrook dus je MOET er wel tussen, dat snapt elke halve gare toch?
mooi meegenomen, en meer niet. Het is ook niet 'goed', want zo leer je mensen dus aan (zoals al 100 keer gezegd) dat ze die voorrang krijgen, en kijken ze ook niet verder dan hun neus lang is bij de volgende keer dat ze in moeten voegen en geloven dat ze voorrang krijgen als jij daar rijdt en niet naar links KÁNquote:Op donderdag 24 december 2009 10:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, jij WIL er tussen en dat doe je wanneer het KAN. Je mag niet anderen dwingen voor jou aan de kant te gaan. Dat er af en toe van die figuren zijn die wel ruimte voor je maken is allemaal heel sociaal en zo. Maar laat 50% van die figuren hun krot gewoon naar links plempen zonder te kijken wat er rijdt en dus het verkeer op de linkerbaan onnodig hindert.
Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag. Het is heel simpel, als je invoegt ben jij de gene die goed hoort te kijken waar je er tussen kan en mag je niet van anderen verwachten dat ze ruimte maken. Het is mooi meegenomen als iemand dat wel doet, maar je mag het niet verwachten.
Daar komt het stukje meedenken van pas, een dubbele invoegstrook is er altijd 1 kort (de linker) dus als ik daar rijd en ik wil er tussen is het handig als het kan om onvelige situaties te voorkomen. Het is een kleine fucking moeite om daar in mee te denken toch?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, jij WIL er tussen en dat doe je wanneer het KAN. Je mag niet anderen dwingen voor jou aan de kant te gaan. Dat er af en toe van die figuren zijn die wel ruimte voor je maken is allemaal heel sociaal en zo. Maar laat 50% van die figuren hun krot gewoon naar links plempen zonder te kijken wat er rijdt en dus het verkeer op de linkerbaan onnodig hindert.
Nee verwachten niet, maar dat is nu juist de klacht! Dat is in veel gevallen juist een veiligere weg oplevert als je het wel doet!quote:Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag. Het is heel simpel, als je invoegt ben jij de gene die goed hoort te kijken waar je er tussen kan en mag je niet van anderen verwachten dat ze ruimte maken. Het is mooi meegenomen als iemand dat wel doet, maar je mag het niet verwachten.
dat doet het niet, omdat de rest van Nederland dom is en het wel verwacht. En daarom moet iedereen zich aan de regels houden, en een van die regels is dat invoegend verkeer een bijzondere verrichting uitvoert en dus al het overige verkeer voor moet laten gaan, OOK als dat betekent dat je stil moet gaan staan aan het einde van de vluchtstrook?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:05 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Daar komt het stukje meedenken van pas, een dubbele invoegstrook is er altijd 1 kort (de linker) dus als ik daar rijd en ik wil er tussen is het handig als het kan om onvelige situaties te voorkomen. Het is een kleine fucking moeite om daar in mee te denken toch?
[..]
Nee verwachten niet, maar dat is nu juist de klacht! Dat is in veel gevallen juist een veiligere weg oplevert als je het wel doet!
Hoezo moet ik meedenken omdat JIJ wil invoegen? Iedereen heeft zelf rijles gehad en zou dus al ver van te voren kunnen bepalen waar het veilig is om in te voegen. Bovendien, wat doe jij in de situatie dat de persoon op de rechterbaan gewoonweg niet naar links kan? Moet hij/zij dan maar boven op de rem of wat?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:05 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Daar komt het stukje meedenken van pas, een dubbele invoegstrook is er altijd 1 kort (de linker) dus als ik daar rijd en ik wil er tussen is het handig als het kan om onvelige situaties te voorkomen. Het is een kleine fucking moeite om daar in mee te denken toch?
Nee, een veilige weg krijg je als gewoon iedereen zich aan de regels houdt en zelf voor zich uit kijkt waar het veilig is om in te voegen en dat houdt ook in dat de kans bestaat dat jij gas terug moet nemen.quote:Nee verwachten niet, maar dat is nu juist de klacht! Dat is in veel gevallen juist een veiligere weg oplevert als je het wel doet!
quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:38 schreef Scarface2004 het volgende:
[..]
19 jaar, wtf!
Ze ziet eruit als 30 en kleed haarzelf als een 40-er
Dus omdat jij meedenkt en waarschijnlijk iedereen te pas en te onpas voorrang geeft moeten anderen dat ook maar doen?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:18 schreef Jumparound het volgende:
Ja maar feef, het is geen file rijden. Het is vaak 's avonds als het rustiger is op de weg.
En het is frustrerend om als wel meedenkenede automobilist geconfronteerd te worden met niet meedenkende automobilisten
maar ik zal erover ophouden en stug en strak gaan rijden, zoals verwacht wordt (dus ook geen motorijders in een file meer ruimte geven, want ja.. het kan gevaarlijk zijn.
Ik kijk uit waar het veilig is om in te voegen, ik denk mee, ik hou voldoende ruimte!quote:Op donderdag 24 december 2009 10:15 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Hoezo moet ik meedenken omdat JIJ wil invoegen? Iedereen heeft zelf rijles gehad en zou dus al ver van te voren kunnen bepalen waar het veilig is om in te voegen. Bovendien, wat doe jij in de situatie dat de persoon op de rechterbaan gewoonweg niet naar links kan? Moet hij/zij dan maar boven op de rem of wat?
Uiteraard vind ik het zelf geen probleem even ruimte te maken als het kan, maar wat jij nu zegt is gewoon onzin. Verwachten dat anderen met jou meedenken omdat jij wil invoegen.
[..]
Nee, een veilige weg krijg je als gewoon iedereen zich aan de regels houdt en zelf voor zich uit kijkt waar het veilig is om in te voegen en dat houdt ook in dat de kans bestaat dat jij gas terug moet nemen.
Er staat feefquote:Op donderdag 24 december 2009 10:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus omdat jij meedenkt en waarschijnlijk iedereen te pas en te onpas voorrang geeft moeten anderen dat ook maar doen?
Bovendien verdient het onnodig schelden met teef ook geen schoonheidsprijs en kan ik me ongeveer voorstellen dat je ook zo'n frusti bent die met middelvingers gaat zwaaien als ze jou geen ruimte geven.
En het laatste slaat werkelijk nergens op. Hopelijk snap je zelf ook wel dat het kansloos is wat je nu zegt.
Ja, okee, maar als iemand een gat dicht rijdt is wel heel anders en enigszins asociaal als je een invoegstrook nadert en ziet dat iemand wil invoegen. Dat heeft niks met meedenken te maken, maar gewoon asociaal gedrag. Bij dat soort figuren prak ik hem er ook gewoon tussen.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Ik kijk uit waar het veilig is om in te voegen, ik denk mee, ik hou voldoende ruimte!
Maar soms heb je het niet in de hand!
Wat nou als:
Boven staande situatie, ik wil naar links.
Ik rijd op de linker invoegstrook dus ik kijk ruim op tijd of er ruimte is.
Ruimte zat op achterligger.
Kijken, knipperlicht
Verrek, auto wordt groter (dus rijd harder dan 100)
Knipperlicht nogsteeds aan.
Auto rijd gat dicht
Ik moet naar rechts
Auto in de remmen omdat er langzamer verkeer voor zit
Linkerbanen zijn leeg
Wtf!?
Dat is wat ik bedoel met meedenken.
Ah, verkeerd gelezen.quote:
Rekening houden met invoegend verkeer betekent niet per definitie naar links uitwijken. Als ik zie dat een rits auto's wil gaan invoegen ga ik daar rekening mee houden door zo nodig m'n snelheid aan te passen, zorgen voor genoeg ruimte met de auto voor mij zodat er nog een tussen kan etc. Het scheelt veel ergernissen en erger als je gewoon proactief handelt, dat is ook in je eigen belang.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag. Het is heel simpel, als je invoegt ben jij de gene die goed hoort te kijken waar je er tussen kan en mag je niet van anderen verwachten dat ze ruimte maken. Het is mooi meegenomen als iemand dat wel doet, maar je mag het niet verwachten.
Ik zeg ook niet dat je geen rekening hoeft te houden, je moet het alleen niet verwachten van anderen.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:35 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Rekening houden met invoegend verkeer betekent niet per definitie naar links uitwijken. Als ik zie dat een rits auto's wil gaan invoegen ga ik daar rekening mee houden door zo nodig m'n snelheid aan te passen, zorgen voor genoeg ruimte met de auto voor mij zodat er nog een tussen kan etc. Het scheelt veel ergernissen en erger als je gewoon proactief handelt, dat is ook in je eigen belang.
In geval van een aanrijding ligt de verantwoordelijkheid bij degene die wilde invoegen maar als het op de veiligheid aankomt moeten we allemaal ons steentje bijdragen. Een beetje goede automobilist is flexibel en anticipeert op fouten van anderen. Als jij dat kan maar het om wat voor reden dan ook niet doet is dat erg jammer, want er rijden al genoeg idioten op de weg die er gewoonweg niet toe in staat zijn.
Je MOET niks. Een motorrijder moet blij wezen als hij de ruimte krijgt om er tussen te rijden.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Er staat feef
-edit- En waarom zou ik ruimte moeten maken voor een motor? Het beste argument wat ik ooit heb gehoord is omdat een motor warm is en je de rijwind nodig hebt om je kruis warm te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |