abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75998990
hij heeft wel heel ironisch de Ka GROEN gemaakt en zichzelf ROOD, dus diep van binnen weet hij wel dat hij fout zit
Ja doei.
  donderdag 24 december 2009 @ 08:01:29 #77
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_76003395
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:05 schreef motorbloempje het volgende:
hij heeft wel heel ironisch de Ka GROEN gemaakt en zichzelf ROOD, dus diep van binnen weet hij wel dat hij fout zit
Maaaar hij gaf wel richting aan, dus moet JIJ aan de kant! Door zulke bestuurders krijgen we dus ongevallen, kilometers file, miljoenen schade, etc. Wordt het niet eens tijd voor een lesje bij het CRB TS?

Jouw 'ideale lijn verkeerstechnisch' is een alleen maar een racelijn, want er wordt geen rekening gehouden met de factoren 'tijd' en 'overige weggebruikers op een voorrangsweg'!!! Dit is wel de meest onterechte klacht ever op FOK!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 24 december 2009 @ 09:31:11 #78
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76004413
Amsterdam, waar de A1 bij de A10 komt richting Den Haag..

Zelfde akkefietje met een trut in een tereinauto...
Niet opschuiven, doorrijden en dan moeten remmen omdat er langzamer verkeer voorzit...
SCHUIF DAN EEN BAAN OP HOER! DAN KAN IK ER OOK TUSSEN
A4 waar de A44 erbij komt (ook richting Den Haag)
Het sneeuwt... komt een trut in een Ford Ka? (iig klein pokke autotje) van de A44 om de A4 op te gaan...
Ik snap dat het glad kan zijn, maar WAAROM MET 40 INVOEGEN ALS DE REST MET 90 AAN KOMT RIJDEN!?!?!?!

-edit- en dan gelijk als de doorgetrokken streep is afgelopen ipv snelheid te maken op de rest van de invoegstrook.

Fuckinghell, en dan rijd je zo een trut voorbij en zie je al gelijk aan de houding hoe ze met de rest van het verkeer bezig zijn:

gebogen armen, kromme rug en strakke blik gericht op de 4 cm. voor de auto. gespannen als een veer... nee, dat zal lekker rijden zeg
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 24 december 2009 @ 09:32:13 #79
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76004431
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:01 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Maaaar hij gaf wel richting aan, dus moet JIJ aan de kant! Door zulke bestuurders krijgen we dus ongevallen, kilometers file, miljoenen schade, etc. Wordt het niet eens tijd voor een lesje bij het CRB TS?

Jouw 'ideale lijn verkeerstechnisch' is een alleen maar een racelijn, want er wordt geen rekening gehouden met de factoren 'tijd' en 'overige weggebruikers op een voorrangsweg'!!! Dit is wel de meest onterechte klacht ever op FOK!
Nee, als je ruimte kan maken voor invoegend verkeer dan doe je dat gewoon ipv halstarrig op de zelfde baan door blijven kachelen... Korte invoegstrook dus je MOET er wel tussen, dat snapt elke halve gare toch?
Ecosia
pi_76004537
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:57 schreef kikoooooo het volgende:
Gewoon NIET vriendelijk zijn en NIET je eigen verkeersregels bedenken, dan kan de ander ook niet de verwachting hebben dat je vriendelijk zult zijn.
  donderdag 24 december 2009 @ 09:49:55 #81
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_76004775
Onnodig claxoneren en midelvingers opsteken heb je helemaal niks aan. Je wekt alleen agressie op bij je medeverkeersdeelnemster waarmee jij de verkeerssituatie gevaarlijker maakt.

Vrouwen in het verkeer is iets waar je niks aan kunt doen. Verbieden kun je het ook niet. Dat het een storende factor is in het verkeer is wel een feit en daar moeten we gewoon rekening mee houden.
pi_76004894
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:32 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Nee, als je ruimte kan maken voor invoegend verkeer dan doe je dat gewoon ipv halstarrig op de zelfde baan door blijven kachelen... Korte invoegstrook dus je MOET er wel tussen, dat snapt elke halve gare toch?
Ik vind ook dat mensen bij een lege linker baan even plaats moeten maken hoor, maar waar maak je je druk om? Je mag als je niet kan invoegen gewoon over de vluchtstrook doorgaan tot het wel kan hoor (behalve bij file)
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  donderdag 24 december 2009 @ 09:56:46 #83
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76004915
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:38 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

en zo glijden we steeds verder af
Ecosia
  donderdag 24 december 2009 @ 09:59:01 #84
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76004965
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:55 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ik vind ook dat mensen bij een lege linker baan even plaats moeten maken hoor, maar waar maak je je druk om? Je mag als je niet kan invoegen gewoon over de vluchtstrook doorgaan tot het wel kan hoor (behalve bij file)
Totdat er een auto met pech staat, waar de kans met koud en warm weer groot op is.
Waar ik me druk om maak is dat het teveel gevraagd is mee te denken in het verkeer. je deelt de weg met medeweggebruikers. Meedenken en opletten, niet kletsen met je vriendin en denken dat 90 km/h op de zelfde baan zonder op of omkijken veilig is.
Ecosia
pi_76005019
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:32 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Nee, jij WIL er tussen en dat doe je wanneer het KAN. Je mag niet anderen dwingen voor jou aan de kant te gaan. Dat er af en toe van die figuren zijn die wel ruimte voor je maken is allemaal heel sociaal en zo. Maar laat 50% van die figuren hun krot gewoon naar links plempen zonder te kijken wat er rijdt en dus het verkeer op de linkerbaan onnodig hindert.

Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag. Het is heel simpel, als je invoegt ben jij de gene die goed hoort te kijken waar je er tussen kan en mag je niet van anderen verwachten dat ze ruimte maken. Het is mooi meegenomen als iemand dat wel doet, maar je mag het niet verwachten.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_76005061
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:01 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nee, jij WIL er tussen en dat doe je wanneer het KAN. Je mag niet anderen dwingen voor jou aan de kant te gaan. Dat er af en toe van die figuren zijn die wel ruimte voor je maken is allemaal heel sociaal en zo. Maar laat 50% van die figuren hun krot gewoon naar links plempen zonder te kijken wat er rijdt en dus het verkeer op de linkerbaan onnodig hindert.

Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag. Het is heel simpel, als je invoegt ben jij de gene die goed hoort te kijken waar je er tussen kan en mag je niet van anderen verwachten dat ze ruimte maken. Het is mooi meegenomen als iemand dat wel doet, maar je mag het niet verwachten.
mooi meegenomen, en meer niet. Het is ook niet 'goed', want zo leer je mensen dus aan (zoals al 100 keer gezegd) dat ze die voorrang krijgen, en kijken ze ook niet verder dan hun neus lang is bij de volgende keer dat ze in moeten voegen en geloven dat ze voorrang krijgen als jij daar rijdt en niet naar links KÁN

eindeloze discussie dit, maar het blijkt een leuk zinnetje "Vriendelijkheid kan dodelijk zijn"
Ja doei.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:05:57 #87
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76005096
quote:

[..]

Daar komt het stukje meedenken van pas, een dubbele invoegstrook is er altijd 1 kort (de linker) dus als ik daar rijd en ik wil er tussen is het handig als het kan om onvelige situaties te voorkomen. Het is een kleine fucking moeite om daar in mee te denken toch?
quote:
Nee verwachten niet, maar dat is nu juist de klacht! Dat is in veel gevallen juist een veiligere weg oplevert als je het wel doet!
Ecosia
pi_76005190
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:05 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Daar komt het stukje meedenken van pas, een dubbele invoegstrook is er altijd 1 kort (de linker) dus als ik daar rijd en ik wil er tussen is het handig als het kan om onvelige situaties te voorkomen. Het is een kleine fucking moeite om daar in mee te denken toch?
[..]

Nee verwachten niet, maar dat is nu juist de klacht! Dat is in veel gevallen juist een veiligere weg oplevert als je het wel doet!
dat doet het niet, omdat de rest van Nederland dom is en het wel verwacht. En daarom moet iedereen zich aan de regels houden, en een van die regels is dat invoegend verkeer een bijzondere verrichting uitvoert en dus al het overige verkeer voor moet laten gaan, OOK als dat betekent dat je stil moet gaan staan aan het einde van de vluchtstrook?

En vind je dat gevaarlijk en vind je dat dat niet moet kunnen, dat stilstaan, dan moet je leren autorijden en inschatten.

Met files is het een kwestie van ritsen, met normaal doorstromend verkeer is het een kwestie van kijken, snelheid aanpassen en gaan, niet van 'vriendelijkheid'.
Ja doei.
pi_76005330
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:05 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Hoezo moet ik meedenken omdat JIJ wil invoegen? Iedereen heeft zelf rijles gehad en zou dus al ver van te voren kunnen bepalen waar het veilig is om in te voegen. Bovendien, wat doe jij in de situatie dat de persoon op de rechterbaan gewoonweg niet naar links kan? Moet hij/zij dan maar boven op de rem of wat?

Uiteraard vind ik het zelf geen probleem even ruimte te maken als het kan, maar wat jij nu zegt is gewoon onzin. Verwachten dat anderen met jou meedenken omdat jij wil invoegen.
quote:
Nee, een veilige weg krijg je als gewoon iedereen zich aan de regels houdt en zelf voor zich uit kijkt waar het veilig is om in te voegen en dat houdt ook in dat de kans bestaat dat jij gas terug moet nemen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:18:19 #90
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76005399
Ja maar feef, het is geen file rijden. Het is vaak 's avonds als het rustiger is op de weg.
En het is frustrerend om als wel meedenkenede automobilist geconfronteerd te worden met niet meedenkende automobilisten
maar ik zal erover ophouden en stug en strak gaan rijden, zoals verwacht wordt (dus ook geen motorijders in een file meer ruimte geven, want ja.. het kan gevaarlijk zijn.
Ecosia
  donderdag 24 december 2009 @ 10:21:50 #91
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_76005480
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:38 schreef Scarface2004 het volgende:

[..]

19 jaar, wtf!

Ze ziet eruit als 30 en kleed haarzelf als een 40-er
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_76005525
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:18 schreef Jumparound het volgende:
Ja maar feef, het is geen file rijden. Het is vaak 's avonds als het rustiger is op de weg.
En het is frustrerend om als wel meedenkenede automobilist geconfronteerd te worden met niet meedenkende automobilisten
maar ik zal erover ophouden en stug en strak gaan rijden, zoals verwacht wordt (dus ook geen motorijders in een file meer ruimte geven, want ja.. het kan gevaarlijk zijn.
Dus omdat jij meedenkt en waarschijnlijk iedereen te pas en te onpas voorrang geeft moeten anderen dat ook maar doen?

En het laatste slaat werkelijk nergens op. Hopelijk snap je zelf ook wel dat het kansloos is wat je nu zegt.

[ Bericht 8% gewijzigd door BobbyB op 24-12-2009 10:43:09 ]
pi_76005583
TS rijd VW of Audi....
  donderdag 24 december 2009 @ 10:26:33 #94
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76005584
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:15 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Hoezo moet ik meedenken omdat JIJ wil invoegen? Iedereen heeft zelf rijles gehad en zou dus al ver van te voren kunnen bepalen waar het veilig is om in te voegen. Bovendien, wat doe jij in de situatie dat de persoon op de rechterbaan gewoonweg niet naar links kan? Moet hij/zij dan maar boven op de rem of wat?

Uiteraard vind ik het zelf geen probleem even ruimte te maken als het kan, maar wat jij nu zegt is gewoon onzin. Verwachten dat anderen met jou meedenken omdat jij wil invoegen.
[..]

Nee, een veilige weg krijg je als gewoon iedereen zich aan de regels houdt en zelf voor zich uit kijkt waar het veilig is om in te voegen en dat houdt ook in dat de kans bestaat dat jij gas terug moet nemen.
Ik kijk uit waar het veilig is om in te voegen, ik denk mee, ik hou voldoende ruimte!
Maar soms heb je het niet in de hand!

Wat nou als:
Boven staande situatie, ik wil naar links.
Ik rijd op de linker invoegstrook dus ik kijk ruim op tijd of er ruimte is.
Ruimte zat op achterligger.
Kijken, knipperlicht
Verrek, auto wordt groter (dus rijd harder dan 100)
Knipperlicht nogsteeds aan.
Auto rijd gat dicht
Ik moet naar rechts
Auto in de remmen omdat er langzamer verkeer voor zit
Linkerbanen zijn leeg

Wtf!?
Dat is wat ik bedoel met meedenken.
Ecosia
  donderdag 24 december 2009 @ 10:27:17 #95
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76005603
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:23 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dus omdat jij meedenkt en waarschijnlijk iedereen te pas en te onpas voorrang geeft moeten anderen dat ook maar doen?

Bovendien verdient het onnodig schelden met teef ook geen schoonheidsprijs en kan ik me ongeveer voorstellen dat je ook zo'n frusti bent die met middelvingers gaat zwaaien als ze jou geen ruimte geven.

En het laatste slaat werkelijk nergens op. Hopelijk snap je zelf ook wel dat het kansloos is wat je nu zegt.
Er staat feef

-edit- En waarom zou ik ruimte moeten maken voor een motor? Het beste argument wat ik ooit heb gehoord is omdat een motor warm is en je de rijwind nodig hebt om je kruis warm te houden.

Grootste ergenis zijn motoren die het nog flikken als een file 70 rijd... Ga een vrachtauto koppen ofzo maar laat mij niet schrikken door onverwachts rechts langs te stuiven.

[ Bericht 25% gewijzigd door Jumparound op 24-12-2009 10:33:14 ]
Ecosia
pi_76005728
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:26 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Ik kijk uit waar het veilig is om in te voegen, ik denk mee, ik hou voldoende ruimte!
Maar soms heb je het niet in de hand!

Wat nou als:
Boven staande situatie, ik wil naar links.
Ik rijd op de linker invoegstrook dus ik kijk ruim op tijd of er ruimte is.
Ruimte zat op achterligger.
Kijken, knipperlicht
Verrek, auto wordt groter (dus rijd harder dan 100)
Knipperlicht nogsteeds aan.
Auto rijd gat dicht
Ik moet naar rechts
Auto in de remmen omdat er langzamer verkeer voor zit
Linkerbanen zijn leeg

Wtf!?
Dat is wat ik bedoel met meedenken.
Ja, okee, maar als iemand een gat dicht rijdt is wel heel anders en enigszins asociaal als je een invoegstrook nadert en ziet dat iemand wil invoegen. Dat heeft niks met meedenken te maken, maar gewoon asociaal gedrag. Bij dat soort figuren prak ik hem er ook gewoon tussen.
pi_76005735
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:27 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Er staat feef
Ah, verkeerd gelezen.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:35:30 #98
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_76005800
quote:

[..]

Rekening houden met invoegend verkeer betekent niet per definitie naar links uitwijken. Als ik zie dat een rits auto's wil gaan invoegen ga ik daar rekening mee houden door zo nodig m'n snelheid aan te passen, zorgen voor genoeg ruimte met de auto voor mij zodat er nog een tussen kan etc. Het scheelt veel ergernissen en erger als je gewoon proactief handelt, dat is ook in je eigen belang.

In geval van een aanrijding ligt de verantwoordelijkheid bij degene die wilde invoegen maar als het op de veiligheid aankomt moeten we allemaal ons steentje bijdragen. Een beetje goede automobilist is flexibel en anticipeert op fouten van anderen. Als jij dat kan maar het om wat voor reden dan ook niet doet is dat erg jammer, want er rijden al genoeg idioten op de weg die er gewoonweg niet toe in staat zijn.
pi_76005930
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:35 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Rekening houden met invoegend verkeer betekent niet per definitie naar links uitwijken. Als ik zie dat een rits auto's wil gaan invoegen ga ik daar rekening mee houden door zo nodig m'n snelheid aan te passen, zorgen voor genoeg ruimte met de auto voor mij zodat er nog een tussen kan etc. Het scheelt veel ergernissen en erger als je gewoon proactief handelt, dat is ook in je eigen belang.

In geval van een aanrijding ligt de verantwoordelijkheid bij degene die wilde invoegen maar als het op de veiligheid aankomt moeten we allemaal ons steentje bijdragen. Een beetje goede automobilist is flexibel en anticipeert op fouten van anderen. Als jij dat kan maar het om wat voor reden dan ook niet doet is dat erg jammer, want er rijden al genoeg idioten op de weg die er gewoonweg niet toe in staat zijn.
Ik zeg ook niet dat je geen rekening hoeft te houden, je moet het alleen niet verwachten van anderen.
pi_76006087
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:27 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Er staat feef

-edit- En waarom zou ik ruimte moeten maken voor een motor? Het beste argument wat ik ooit heb gehoord is omdat een motor warm is en je de rijwind nodig hebt om je kruis warm te houden.
Je MOET niks. Een motorrijder moet blij wezen als hij de ruimte krijgt om er tussen te rijden.

Sommigen racen er met een rotgang tussen door en vinden het dan raar als mensen hun ineens over het hoofd zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')