abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 10:55:59 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75961001
Ik zie dat anderen het stokje van Moussy hebben overgenomen
pi_75961010
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat is ook nog maar de vraag, maar dat mag je hopen van wel.
Want een nummertje is allesbepalend.

Triest. Die domme Bill Gates. Laat ie z'n school afmaken in plaats van dat computergeprogrammeer. Is toch nergens goed veur.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 23 december 2009 @ 10:56:29 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75961016
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, als ie de cursus 'hoe kom ik uit een wak' heeft afgerond wel.
Dat niet, maar hij heeft ouder en kind zwemmen gedaan, dus hij is watervrij en weet dat hij zo snel mogelijk naar de kant moet komen als hij in het water valt, dat is inmiddels reflex
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_75961022
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:55 schreef Marrije het volgende:
Ik zie dat anderen het stokje van Moussy hebben overgenomen
Ik discussieerde al mee voordat moussie geboren was.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_75961062
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je loopt meer gevaar om nu op de fiets te stappen dan om in je eentje de wereld over te zeilen.
Daar denken topzeilers anders over, en dan met name de lange tijd van eenzaamheid op zo'n schip.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:58:08 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75961077
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]

Triest. Die domme Bill Gates. Laat ie z'n school afmaken in plaats van dat computergeprogrammeer. Is toch nergens goed veur.
Ja, en die Steve Ballmer toch.... schandalig dat ie niet even Harvard heeft afgemaakt voor hij voor Bill ging werken.

Oh wacht, die waren volwassen en brachten hun leven niet direct in gevaar... minor detail, maar wat maakt het uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75961116
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:57 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Daar denken topzeilers anders over, en dan met name de lange tijd van eenzaamheid op zo'n schip.
Laat het haar dan maar proberen. Vindt ze het niks, komt ze jankend terug en kan ze alsnog de schoolbanken in.

Dit scheidt juist het kaf van het koren.

Maar jij drukt liever ambitie de kop in, roeit het met wortel en tak uit.

woensdag 23 december 2009 @ 10:59:52 #158
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75961133
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:57 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

En vooral als ze dan nog niet eens een EHBO-cursus heeft gehad, haar scholingsplan in de havens slecht geregeld is en de plannen voor verdere begeleiding ook nog te vaag zijn.
pi_75961138
Kunnen we dit soort meuk niet gewoon alleen op SBS6.nl bespreken of ergens anders waar ik niet kom/kijk
  woensdag 23 december 2009 @ 11:00:36 #160
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75961159
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die man verdient er nog zn geld mee, Laura moet erom bedelen
Maar dat speelt natuurlijk verder geen bepalende rol.

En nee, Laura hoeft geen 18 te zijn, Laura moest voldoen aan een zorgvuldige voorbereiding en dat heeft ze niet gedaan. Dat heeft ze toch echt zelf in de hand gehad.
pi_75961188
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en die Steve Ballmer toch.... schandalig dat ie niet even Harvard heeft afgemaakt voor hij voor Bill ging werken.

Oh wacht, die waren volwassen en brachten hun leven niet direct in gevaar... minor detail, maar wat maakt het uit.
Op een gemiddelde skivakantie loop je meer risico's dan bij de voorbereide trips van Laura.

En nee, niet alle risico's zijn uit te sluiten. Dat houdt het nou juist spannend. Als je bang bent voor risico's, moet je lekker in een kist gaan liggen en je laten beademen.

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 11:01:43 #162
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75961207
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Kunnen we dit soort meuk niet gewoon alleen op SBS6.nl bespreken of ergens anders waar ik niet kom/kijk
Je hoeft niet te klikken, je hoeft niet te reageren, je kan R&P uit je AT lijst halen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75961222
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laat het haar dan maar proberen. Vindt ze het niks, komt ze jankend terug en kan ze alsnog de schoolbanken in.
Of dood.

En dan heeft Jeugdzorg het gedaan. Of is het dan eigen schuld dikke bult?

Dan zijn we uitgepraat want om kinderen zo te behandelen vind ik niet kunnen.
quote:
Dit scheidt juist het kaf van het koren.

Maar jij drukt liever ambitie de kop in, roeit het met wortel en tak uit.
Als ze meerderjarig is mag ze alle hoeken van de wereld verkennen.
pi_75961232
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik betwijfel dat... We hebben het hier over iemand die iets bijzonders kan. Zichzelf steeds verbetert. Een enorm hoog doel stelt. In de aanloop daar naartoe zichzelf moet bewijzen. Dat ook doet.

Ineens komt er uit het niets de overheid die haar, vlak voordat ze aan haar grote doel wil beginnen aan banden legt. En niet zo maar: nee, ze wordt geterroriseerd. En niet omdat ze iets heeft gedaan wat niet mag, nee... omdat er ineens mensen zijn die niet in haar geloven en haar dat de gehele dag duidelijk maken, haar vrijheid afnemen, enz.

De manier om hoogbegaafden (even los van Laura) kapot te maken is om ze te dwingen normaal te doen.

Kortom: deze situatie toont niet aan dat het goed is dat er is ingegrepen, maar dat het heel verkeerd is. Was Laura maar een fotogeniek VMBO-ertje, dan had ze als model de wereld over gemogen (al dan niet via een programma op RTL/SBS). Dan had ze in New York mogen zitten met andere meiden, zichzelf verhongeren, verkracht kunnen worden door fotografen (ja, als zeilen gelijk staat aan verkracht worden door piraten...), enz.

Dat mag allemaal wel, want dat is zo bijzonder niet. Maar de wereld overzeilen? Het idee alleen al: uit huis ermee en je rechten kwijt. Zal je leren om bijzonder te willen zijn.
Waaruit blijkt dat ze iets bijzonders kan? Waaruit blijkt dat ze zichzelf een steeds hoger doel stelt? Waaruit blijkt dat ze geterroriseerd wordt? Ze mocht het goddomme gaan doen, nadat ze zich had voorbereid.
Haar vrijheid werd in geen enkel opzicht afgenomen. Wie heeft tegen haar de hele dag lopen duidelijk maken dat ze het niet zou kunnen, dan?
Waaruit blijkt haar hoogbegaafdheid, en waarom haal je dat aan?
Modellen gaan echt niet onvoorbereid op reis, noch zonder begeleiding. De slechte voorbereiding was dan ook het bezwaar, meneer de jurist
Ze had juist de kans om te bewijzen dat ze bijzonder was, en volwassen, zoals haar vader beweerde. Je kunt ook van een gegeven situatie het beste maken en je kansen waarnemen.
Je best doen op school dus, en tegelijkertijd hard werken aan je project..Laten zien aan het publiek en de media dat je het écht kunt. Een positieve insteek. Dat had toch ook gekund?
Tenzij het meisje nog andere problemen had, maar dat is dan weer niet de schuld van Jeugdzorg.
Over jeugdzorg kan ik geen oordeel vellen, ze hebben een slechte naam. Maar dat zij niet kunnen beoordelen wanneer Laura klaar is voor de reis valt idd. niet binnen hun kader. Dat zou dan ook mbv. de rechter gebeuren.
Wat ik wel slecht vind, is de poppenkast eromheen.. afgevoerd als een crimineel zonder dat ze haar familie mocht zien. Daarbij nog de angst om uit huis geplaatst te worden (aldus haar familie, niet zijzelf of haar moeder) die de drijfveer zou zijn van haar vlucht, en waar jeugdzorg geen ander antwoord op weet dan die angst waar te maken.
Ik vind het overigens waardeloos dat ze ervandoor is gegaan met het sponsorgeld. Schandalig dat dat niet is teruggestort toen de reis uitgesteld moest worden.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:02:34 #165
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75961233
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je hoeft niet te klikken, je hoeft niet te reageren, je kan R&P uit je AT lijst halen.
En ik maar denken dat ik in NWS zit
Of begrijp ik de grap niet?
pi_75961275
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

dan nog is het OVERAL op tv/radio/internet/werkvloer/krant.

Maar bedankt voor de tip, we zitten in NWS.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 11:04:23 #167
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75961290
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:03 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

dan nog is het OVERAL op tv/radio/internet/werkvloer/krant.

Maar bedankt voor de tip, we zitten in NWS.
oops
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:04:45 #168
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75961305
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dan overziet ze de gevolgen van haar reactie wellicht ook niet, net als nu het geval is. Ze is er nog niet aan toe.
Alsof volwassenen wel altijd de gevolgen van hun acties en reacties overzien. Kom zeg, dan kan je iedereen in Nederland wel onder curatele gaan plaatsen.

Oh wacht, dat gebeurt al
Life is what you make it.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:05:07 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75961313
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op een gemiddelde skivakantie loop je meer risico's dan bij de voorbereide trips van Laura.
De reden dat er geen toestemming voor de trip van Laura verleend is, is het gebrek aan voorbereiding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75961333
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niets in het leven is waterdicht.
Hopelijk de boot wel..
  woensdag 23 december 2009 @ 11:07:47 #171
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75961405
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:04 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Alsof volwassenen wel altijd de gevolgen van hun acties en reacties overzien.
Dan zijn ze in elk geval zelf verantwoordelijk. En los daarvan, het schijnt dat je dat vermogen vanaf een bepaalde leeftijd kunt ontwikkelen, waarmee niet is gezegd dat iedereen dat dan ook lukt. Maar op je 14e is het zeker van niet.
quote:
Kom zeg, dan kan je iedereen in Nederland wel onder curatele gaan plaatsen.

Oh wacht, dat gebeurt al
pi_75961409
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:02 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Of dood.

En dan heeft Jeugdzorg het gedaan. Of is het dan eigen schuld dikke bult?
Natuurlijk is het dan haar eigen verantwoordelijkheid. ZIJ maakt toch die keuze?
quote:
Dan zijn we uitgepraat want om kinderen zo te behandelen vind ik niet kunnen.
Maakbaarheidsdwaas dus.
quote:
Als ze meerderjarig is mag ze alle hoeken van de wereld verkennen.
Want leeftijd is allesbepalend.

woensdag 23 december 2009 @ 11:08:28 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75961431
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:04 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Alsof volwassenen wel altijd de gevolgen van hun acties en reacties overzien. Kom zeg, dan kan je iedereen in Nederland wel onder curatele gaan plaatsen.

Oh wacht, dat gebeurt al
Nee, volwassenen doen ook wel eens domme dingen, maar die zijn dan ook zelf verantwoordelijk voor de domme dingen die ze doen, en die kun je op grond van hun volwassenheid ook zelf verantwoordelijk houden.

Laura is niet volwassen, en kan ook niet zelf verantwoordelijk worden gehouden voor haar daden, al dan niet begaan uit overmoed, en dus moet je het kind tegen zichzelf beschermen, zeker als ze onvoldoende voorbereid zo'n reis wil ondernemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 11:08:46 #174
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75961441
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dan zijn ze in elk geval zelf verantwoordelijk. En los daarvan, het schijnt dat je dat vermogen vanaf een bepaalde leeftijd kunt ontwikkelen, waarmee niet is gezegd dat iedereen dat dan ook lukt. Maar op je 14e is het zeker van niet.
[..]

Niet?
Weet je dat 100% zeker?
Echt 100% zeker?
  woensdag 23 december 2009 @ 11:09:03 #175
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75961456
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ze is niet de enige 14-jarige met een droom die nu nog niet waargemaakt kan worden. Omgaan met teleurstellingen zou best in banen geleid mogen worden door de opvoeder. En als die daarin ernstig faalt dan krijg je doorgaans te maken met Jeugdzorg.
Je kan een kind ook leren dat ze bij tegenwerking niet bij de pakken neer moeten gaan zitten maar door moeten knokken. Maar dat is duidelijk niet toegestaan in dit vertrutte Nederland. Als je niet opvoedt volgens de norm dan moeten je kinderen maar afgenomen worden.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')