abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 10:27:38 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75959979
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:19 schreef Casos het volgende:
[..]
Zolang daar geen bureaujeugdzorg staat te wachten, Ja.
Zo werkt dat dus niet: in Engeland stond geen bureau jeugdzorg te wachten maar wel havenmeesters en andere regulars als het gaat om zeilen en gewoontes op zee en in havens, en die waren dusdanig verbijsterd dat een 13-jarig meisje alleen de haven binnenvoer dat ze vervolgens haar vader gebeld hebben.

Zijn weigering zijn dochter te komen halen veroorzaakte dat de Britse BJZ haar in een tehuis plaatste.

Dat zijn dingen die haar op andere plekken ook kunnen overkomen, ongeacht hoe 'makkelijk' sommigen denken dat ze maar gewoon had moeten gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_75959983
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik betwijfel dat... We hebben het hier over iemand die iets bijzonders kan. Zichzelf steeds verbetert. Een enorm hoog doel stelt. In de aanloop daar naartoe zichzelf moet bewijzen. Dat ook doet.
Vluchten naar St. Maarten vanwege stress vind ik geen hoog doel, of een voorbeeld van iemand die zich verbeterd. Als ze zich had willen verbeteren (de voorbereiding) dan deed ze ook wat de rechter wilde.
quote:
Ineens komt er uit het niets de overheid die haar, vlak voordat ze aan haar grote doel wil beginnen aan banden legt. En niet zo maar: nee, ze wordt geterroriseerd. En niet omdat ze iets heeft gedaan wat niet mag, nee... omdat er ineens mensen zijn die niet in haar geloven en haar dat de gehele dag duidelijk maken, haar vrijheid afnemen, enz.
Natuurlijk moet de overheid daarop controleren, en goed ook. 14 jarige hebben niet zonder reden een leerplicht. Je kan dat idioot vinden, maar die is er met een reden. We hebben het niet erover dat ze haar dwingen een WO/HBO opleiding te doen. Nee, ze moet haar middelbare school afmaken, de basisopleiding van iedereen in Nederland.

Als je die afschaft voor uitzonderingsgevallen, waar ligt dan je grens?
Dus ze moet ze tijdens het zeilen verder gaan met school. En als je dan al achterloopt voor je begint, is dat natuurlijk een reden om het niet toe te laten.
quote:
De manier om hoogbegaafden (even los van Laura) kapot te maken is om ze te dwingen normaal te doen.
Klopt. Maar ze moest niet normaal doen, ze moest goed voorbereid zijn.
quote:
Kortom: deze situatie toont niet aan dat het goed is dat er is ingegrepen, maar dat het heel verkeerd is. Was Laura maar een fotogeniek VMBO-ertje, dan had ze als model de wereld over gemogen (al dan niet via een programma op RTL/SBS). Dan had ze in New York mogen zitten met andere meiden, zichzelf verhongeren, verkracht kunnen worden door fotografen (ja, als zeilen gelijk staat aan verkracht worden door piraten...), enz.
Ik vind het ook debiel dat meiden van jonger dan 16 zomaar als model de wereld rondmogen. Sterker nog, ik vind het debieler. Van die 14 jarige meisjes die als sexy model worden weggezet, dat vind ik ook neit kunnen.
quote:
Dat mag allemaal wel, want dat is zo bijzonder niet. Maar de wereld overzeilen? Het idee alleen al: uit huis ermee en je rechten kwijt. Zal je leren om bijzonder te willen zijn.
Als model kan je denk ik dan wel weer:

1) Beter je huiswerk doen
2) Je komt in ieder geval in aanraking met mensen. Eenzame opsluiting (dmv. zee rondom je) is niet goed voor een 14 jarige.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:27:50 #128
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75959986
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:20 schreef DS4 het volgende:

Dat mag allemaal wel, want dat is zo bijzonder niet. Maar de wereld overzeilen? Het idee alleen al: uit huis ermee en je rechten kwijt. Zal je leren om bijzonder te willen zijn.
Veel te kort door de bocht. Ze had gewoon naar school moeten blijven gaan en dan had ze Jeugdzorg alweer een stok minder gegeven om mee te slaan.
pi_75960008
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:24 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik denk dat je hem meer knijpt wanneer een olietanker op je af komt dan dat er één zinnetje met een open einde in je contract met Jeugdzorg staat.
Dat is inderdaad een mooi voorbeeld. Die olietanker komt echt niet zomaar op je af en je weet heel duidelijk wat je moet doen om een aanvaring te voorkomen. Niks geen open einde, met zo'n jeugzorg en een open einde kan je alle kanten op, behalve die waar je graag heen wilt.
pi_75960071
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mwah, wanneer dat zinnetje inhoudt dat ze voor onbepaalde tijd niet mag uitvaren en dat de voogd dat totaal niet interesseert denk ik dat dat keihard aankomt.
Misschien dat die advocaat van haar zich daar dan op zou moeten richten ipv het wraken van rechters. Laat de advocaat aanvechten dat dat zinnetje met solo-ervaring nergens op slaat en niet concreet is.
pi_75960077
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo werkt dat dus niet: in Engeland stond geen bureau jeugdzorg te wachten maar wel havenmeesters en andere regulars als het gaat om zeilen en gewoontes op zee en in havens, en die waren dusdanig verbijsterd dat een 13-jarig meisje alleen de haven binnenvoer dat ze vervolgens haar vader gebeld hebben.

Zijn weigering zijn dochter te komen halen veroorzaakte dat de Britse BJZ haar in een tehuis plaatste.

Dat zijn dingen die haar op andere plekken ook kunnen overkomen, ongeacht hoe 'makkelijk' sommigen denken dat ze maar gewoon had moeten gaan.
En als paps aangeeft dat ze dat prima kan (en gezien het feit dat ze daar aankwam, kan ze dat ook), is het gewoon klaar. Want je zegt zelf al, Britse BJZ.......
  woensdag 23 december 2009 @ 10:31:52 #132
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75960104
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat denk ik wel ja... Dat is wezenlijk anders. Nu denkt ze "ik kan het, maar die klootzakken houden mij tegen". Dat is veel frustrerender dan zelf falen.
Het is ook geen zelf falen als je bootje door een ander kapot is gegaan (op zee of in de haven), maar daarmee is het record wel van de baan en dat zal ze niet kunnen accepteren. Denk ik.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 10:32:21 #133
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75960122
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:30 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Misschien dat die advocaat van haar zich daar dan op zou moeten richten ipv het wraken van rechters. Laat de advocaat aanvechten dat dat zinnetje met solo-ervaring nergens op slaat en niet concreet is.
Vervelende is alleen dat de betreffende voogd dat zegt en dat dus niet zwart op wit staat.
Overigens geen flauw idee of dat klopt, maar ligt wel in lijn der verwachting qua jeugdzorg instelling bij moi.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:33:12 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75960152
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:30 schreef Casos het volgende:
[..]
En als paps aangeeft dat ze dat prima kan (en gezien het feit dat ze daar aankwam, kan ze dat ook), is het gewoon klaar. Want je zegt zelf al, Britse BJZ.......
Als ik mijn 13-jarige leer autorijden dan moet dus ook niemand zeuren dat hij even naar opa en oma op en neer rijdt? Want het feit dat hij daar veilig aankomt bewijst al dat hij het kan toch?!
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 december 2009 @ 10:33:18 #135
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75960156
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:28 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een mooi voorbeeld. Die olietanker komt echt niet zomaar op je af en je weet heel duidelijk wat je moet doen om een aanvaring te voorkomen. Niks geen open einde, met zo'n jeugzorg en een open einde kan je alle kanten op, behalve die waar je graag heen wilt.
Wie was het nou die onlangs ook zo'n record wilde vestigen en binnen 24 uur een aanvaring had waardoor ze moest stoppen? Die meid had toch nog veel meer ervaring dan Laura?
  woensdag 23 december 2009 @ 10:34:40 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75960208
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wie was het nou die onlangs ook zo'n record wilde vestigen en binnen 24 uur een aanvaring had waardoor ze moest stoppen? Die meid had toch nog veel meer ervaring dan Laura?
Ja, die 16-jarige Australische was in slaap gevallen.... maar dat overkomt een 14-jarige natuurlijk niet
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75960224
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik mijn 13-jarige leer autorijden dan moet dus ook niemand zeuren dat hij even naar opa en oma op en neer rijdt? Want het feit dat hij daar veilig aankomt bewijst al dat hij het kan toch?!
Nee, want voor autorijden moet je 18 zijn en een rijbewijs hebben.
pi_75960247
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die 16-jarige Australische was in slaap gevallen.... maar dat overkomt een 14-jarige natuurlijk niet
Ze kan je bezig blijven, Laura is Jessica niet, Laura is Laura. En ik heb in vorige topics over Laura voldoende aangegeven dat ik de fout van Jessica goed stom vind.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:36:30 #139
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75960290
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:35 schreef Casos het volgende:

[..]

Ze kan je bezig blijven, Laura is Jessica niet, Laura is Laura. En ik heb in vorige topics over Laura voldoende aangegeven dat ik de fout van Jessica goed stom vind.
Maar dat argument van 'op zee kun je de gevaren beter overzien' is dus ook niet waterdicht.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:37:38 #140
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75960332
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien niet. Misschien had ze wel gefaald. Maar daar zou ze best overheen gekomen zijn. Uithuilen en opnieuw beginnen.

Maar dit is frustrerend. Ze is aan de ketting gelegd. Niet fysiek, maar voor haar zal dat geen verschil maken.
Dat is het laffe hieraan inderdaad. Een kind of eigenlijk een mens volledig beknot in het nastreven van haar droom. En dan treiterig 'zie je wel' gaan zeggen als ze gefrustreerd raakt. Iets niet mogen wat je graag wilt is vele malen frustrerender dan iets niet (helemaal) kunnen.

Kan jeugdzorg nu niet gedaagd worden door die vader trouwens? Zij hadden toch het toezicht? Lijkt me dat het wel duidelijk is dat ze gefaald hebben. Vroeger, toen ze nog onder toezicht van haar vader stond haalde ze dit soort capriolen niet uit.
Life is what you make it.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:38:02 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75960346
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:35 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, want voor autorijden moet je 18 zijn en een rijbewijs hebben.
Prima, dan nemen we m'n 17-jarige Canadese neefje.... die heeft een rijbewijs en in Canada al op zoveel sneeuw gereden dat hij waarschijnlijk beter rijdt dat de gemiddelde NL huisvrouw.

Laten we die hier wel rijden?? Nee want je moet 18 zijn... goh, misschien zijn er in andere landen ook regeltjes over op welke leeftijd je alleen een haven in en uit mag varen, en je zelfstandig mag reizen?

Dat is dus wat ik probeerde aan te geven; het is niet de schuld van het Britse BJZ dat ze daar in een tehuis zat terwijl papa aangegeven had dat het kon, het heeft te maken met in andere landen geldende regels.

En als mijn Canadese neefje van 17 hier nu in de auto stapt dan krijgt hij gewoon een bekeuring, wegens de in NL geldende regels.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75960428
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar dat argument van 'op zee kun je de gevaren beter overzien' is dus ook niet waterdicht.
Niets in het leven is waterdicht. Dan mislukt de poging, nou en?

Ambitie moet je steunen. Maar dit calvinistische kutland van "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" wil daar niet aan. Alles terugdouwen, vooral niet opvallen.

Als Pele in Nederland was geboren, was ie een straatcrimineel genoemd en achter de lopende band gezet om blikjes mais in te pakken. Opdonderen met die ambitieuze voetbalkwaliteiten jij. Werken! Net als iedereen. En denk maar niet dat je beter bent dan de rest.

VerNederland.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 23 december 2009 @ 10:48:57 #143
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75960747
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan overziet ze de gevolgen van haar reactie wellicht ook niet, net als nu het geval is. Ze is er nog niet aan toe.
pi_75960767
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ambitie moet je steunen. Maar dit calvinistische kutland van "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" wil daar niet aan. Alles terugdouwen, vooral niet opvallen.

Als Pele in Nederland was geboren, was ie een straatcrimineel genoemd en achter de lopende band gezet om blikjes mais in te pakken. Opdonderen met die ambitieuze voetbalkwaliteiten jij. Werken! Net als iedereen. En denk maar niet dat je beter bent dan de rest.

VerNederland.
Het gaat niet over "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg". Het gaat over het in gevaar brengen van een kind.

Dat gevaar wordt niet minder als er een sportief sausje overheen zit met "dromen, ambities, blablabla".
  woensdag 23 december 2009 @ 10:52:18 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75960863
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het gaat niet over "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg". Het gaat over het in gevaar brengen van een kind.

Dat gevaar wordt niet minder als er een sportief sausje overheen zit met "dromen, ambities, blablabla".
Een kind mag zichzelf tegenwoordig kennelijk in gevaar brengen, en zeker als de ouder het kind daartoe pusht, het kind behoeden voor dat wat het niet kan zien is betutteling

Ik vraag me overigens af wanneer we daar mee moeten beginnen, als ik morgen een 5-jarige de vaart op zie lopen moet ik het kind ook zelf laten leren dat het ijs nog niet sterk genoeg is?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 december 2009 @ 10:52:43 #146
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75960875
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat is het laffe hieraan inderdaad. Een kind of eigenlijk een mens volledig beknot in het nastreven van haar droom. En dan treiterig 'zie je wel' gaan zeggen als ze gefrustreerd raakt. Iets niet mogen wat je graag wilt is vele malen frustrerender dan iets niet (helemaal) kunnen.
Ze is niet de enige 14-jarige met een droom die nu nog niet waargemaakt kan worden. Omgaan met teleurstellingen zou best in banen geleid mogen worden door de opvoeder. En als die daarin ernstig faalt dan krijg je doorgaans te maken met Jeugdzorg.
quote:
Kan jeugdzorg nu niet gedaagd worden door die vader trouwens? Zij hadden toch het toezicht? Lijkt me dat het wel duidelijk is dat ze gefaald hebben. Vroeger, toen ze nog onder toezicht van haar vader stond haalde ze dit soort capriolen niet uit.
pi_75960918
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dan overziet ze de gevolgen van haar reactie wellicht ook niet, net als nu het geval is. Ze is er nog niet aan toe.
En wanneer wel? Als ze de MAGISCHE leeftijd van 18 gehaald heeft?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 23 december 2009 @ 10:54:08 #148
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75960932
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een kind mag zichzelf tegenwoordig kennelijk in gevaar brengen, en zeker als de ouder het kind daartoe pusht, het kind behoeden voor dat wat het niet kan zien is betutteling

Ik vraag me overigens af wanneer we daar mee moeten beginnen, als ik morgen een 5-jarige de vaart op zie lopen moet ik het kind ook zelf laten leren dat het ijs nog niet sterk genoeg is?
Ja, als ie de cursus 'hoe kom ik uit een wak' heeft afgerond wel.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:54:45 #149
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75960953
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En wanneer wel? Als ze de MAGISCHE leeftijd van 18 gehaald heeft?
Dat is ook nog maar de vraag, maar dat mag je hopen van wel.
pi_75960955
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:49 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Je loopt meer gevaar om nu op de fiets te stappen dan om in je eentje de wereld over te zeilen.

Maar jij bent van de walgelijke maakbaarheid, ik zie het alweer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')