abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 09:12:57 #101
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75958092
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:30 schreef Marrije het volgende:

[..]

Tja, dat is ook een manier natuurlijk Niet meteen ingrijpen en het dan zo uit de hand laten lopen dat je kunt zeggen, nu kun je het helemaal wel vergeten de komende 1 a 2 jaar.
Ik weet niet waar de verantwoordelijkheden liggen. Wie is er verantwoordelijk voor Laura's schoolverzuim, haar vader of Jeugdzorg?
Uit de hand laten lopen? 'Normaal gesproken' zijn de ouders gewoon blij als een kind terugkeert na een vermissing, en volgt er geen rechtzaak. Ik vind dit allemaal sterk overdreven en zeer betuttelend. Het hele onder toezicht plaatsen ook. Ze is 14, geen 7.
Bovendien, ze had kerstvakantie, neem ik aan, dus de leerplicht doet niet terzake.
  woensdag 23 december 2009 @ 09:37:51 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75958541
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Uit de hand laten lopen? 'Normaal gesproken' zijn de ouders gewoon blij als een kind terugkeert na een vermissing, en volgt er geen rechtzaak. Ik vind dit allemaal sterk overdreven en zeer betuttelend. Het hele onder toezicht plaatsen ook. Ze is 14, geen 7.
Bovendien, ze had kerstvakantie, neem ik aan, dus de leerplicht doet niet terzake.
jehaalt ff 2 dingen door elkaar, ze mocht niet zomaar weg want ze staat onder toezicht en haar ouders hebben haar als vermist opgegeven, kerstvakantie of niet.
En de leerplicht gaat dus over de laatste anderhalve maand, na de uitspraak van d erechter was haar verzuim veel te hoog.
pi_75958650
Typisch Hollands: iemand wil excelleren en dat pikt men niet. Alle verhalen over de gevaren van de zee... maar het echte gevaar is de overheid die haar zodanig aan pakt dat je inmiddels van geluk mag spreken als het bij een diepe depressie blijft.

Het zou om het belang van het kind moeten gaan en je hoeft geen expert te zijn om door te hebben dat e.e.a. niet in het belang van Laura is. Overduidelijk is dat de belangen van Laura inmiddels er niet toe doen, het gaat om prestige.

Walgelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75958751
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:42 schreef DS4 het volgende:
Typisch Hollands: iemand wil excelleren en dat pikt men niet. Alle verhalen over de gevaren van de zee... maar het echte gevaar is de overheid die haar zodanig aan pakt dat je inmiddels van geluk mag spreken als het bij een diepe depressie blijft.

Het zou om het belang van het kind moeten gaan en je hoeft geen expert te zijn om door te hebben dat e.e.a. niet in het belang van Laura is. Overduidelijk is dat de belangen van Laura inmiddels er niet toe doen, het gaat om prestige.

Walgelijk.

Zijn we het toch nog es eens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75958853
Ideaal geregeld weer.
Uithuisplaatsing is voor iemand zo erg dat ze hem smeert.
Reactie is dan: haar terughalen met veel fanfare, haar familie die haar opwacht mag haar niet zien, ze wordt via een zij-ingang binnengeleid en verhoord door de politie.
En dat voor een kind van 14 jaar!
Het is toch duidelijk dat ze als 14 jarige die gewoon zelf iets regelt om naar St Maarten te gaan je leeftijdgenoten misschien wel ontgroeid is? Ooit wel es gezien hoe een klas van 14 jarigen er uit ziet? Als dat geen VWO is, is het bagger. En gezien achterstanden etc zal ze dat vast niet hebben.
Maar nee,
'in de schoolbanken jij, je zal buigen, anders breken we je'.
Walgelijk.
Nederlandse kleinzielige regeltjesneukerij op zijn best.
pi_75959037
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:46 schreef El_Matador het volgende:

Zijn we het toch nog es eens.
Dat zou wat zijn dat wij het nooit eens waren met elkaar.
pi_75959073
pi_75959302
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:49 schreef iteejer het volgende:
Ideaal geregeld weer.
Uithuisplaatsing is voor iemand zo erg dat ze hem smeert.
Reactie is dan: haar terughalen met veel fanfare, haar familie die haar opwacht mag haar niet zien, ze wordt via een zij-ingang binnengeleid en verhoord door de politie.
En dat voor een kind van 14 jaar!
Het is toch duidelijk dat ze als 14 jarige die gewoon zelf iets regelt om naar St Maarten te gaan je leeftijdgenoten misschien wel ontgroeid is? Ooit wel es gezien hoe een klas van 14 jarigen er uit ziet? Als dat geen VWO is, is het bagger. En gezien achterstanden etc zal ze dat vast niet hebben.
Maar nee,
'in de schoolbanken jij, je zal buigen, anders breken we je'.
Walgelijk.
Nederlandse kleinzielige regeltjesneukerij op zijn best.
Dus in jouw optiek kun je een 14 jarige die al niet goed om kan gaan met de 'stress' van school en goede voorbereiding maar gewoon slecht voorbereid solo de wereld rond gaan laten zeilen?

Dat zie ik toch anders en blijkbaar ziet de rechter dat ook anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2009 10:06:36 ]
pi_75959377
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus in jouw optiek kun je een 14 jarige die al niet goed om kan gaan met deze stress gewoon slecht voorbereid solo de wereld rond gaan laten zeilen?

Dat zie ik toch anders en blijkbaar ziet de rechter dat ook anders.
Dit is stress veroorzaakt door allerhande stomme regeltjes, bureaucratie en vooral bureau Jeugzorg. Geen van deze drie zal je op zee mee te maken krijgen.
pi_75959485
Van mij had ze lekker moeten kunnen gaan.

Maar met deze actie heeft ze laten ze het niet aan te kunnen.
Als ze de stress nu al niet aan kan, hoe zit dat dan met een solo wereldreis. Denkt ze dat dat een 'walk in the park' is?

En dat het slecht gaat op school, tsja. Als ze dat nu al niet bij kan houden om welke reden dan ook, denk ik dat het ook niet lukt als ze ergens op zee wel lukt.

Als ze haar zaakjes op orde had, was er niets aan de hand en had ze in de zomer kunnen gaan.
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:08 schreef Casos het volgende:

[..]

Dit is stress veroorzaakt door allerhande stomme regeltjes, bureaucratie en vooral bureau Jeugzorg. Geen van deze drie zal je op zee mee te maken krijgen.
Geheid, maar de kans is groot dat ze ook met die stress niet om kan gaan. Als ze gewoon had bewezen een meid te zijn waar alles in het leven goed gaat, ze de kennis en wijsheid heeft om de trip te maken, en er dus ruimte is in haar leven om haar dromen na te jagen, had ze dat kunnen doen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_75959591
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:11 schreef Trommeldaris het volgende:
Van mij had ze lekker moeten kunnen gaan.

Als ze de stress nu al niet aan kan, hoe zit dat dan met een solo wereldreis. Denkt ze dat dat een 'walk in the park' is?

En dat het slecht gaat op school, tsja. Als ze dat nu al niet bij kan houden om welke reden dan ook, denk ik dat het ook niet lukt als ze ergens op zee wel lukt.

Als ze haar zaakjes op orde had, was er niets aan de hand en had ze in de zomer kunnen gaan.
Zoals ik al zei, de stress van hevig weer op zee is iets totaal en compleet anders dan tegen de muren van bureaucratie en burgerlijkheidheid oplopen.
quote:
Geheid, maar de kans is groot dat ze ook met die stress niet om kan gaan. Als ze gewoon had bewezen een meid te zijn waar alles in het leven goed gaat, ze de kennis en wijsheid heeft om de trip te maken, en er dus ruimte is in haar leven om haar dromen na te jagen, had ze dat kunnen doen.
Ik denk dat Laura al voldoende heeft laten zien zelfstandiger te zijn dan de gemiddelde 14 jarige, daarbij heeft ze al diverse keren solo op zee gezeild zonder problemen.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:16:49 #112
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75959652
quote:

[..]

Dit is stress veroorzaakt door allerhande stomme regeltjes, bureaucratie en vooral bureau Jeugdzorg. Geen van deze drie zal je op zee mee te maken krijgen.
Het gaat ook om het vermogen om gevolgen te kunnen overzien. Laura had geen idee dat ze zo snel gezocht zou worden na haar verdwijning. Ze stond onder toezicht, zó moeilijk was dat toch niet?
  woensdag 23 december 2009 @ 10:18:22 #113
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75959699
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:14 schreef Casos het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, de stress van hevig weer op zee is iets totaal en compleet anders dan tegen de muren van bureaucratie en burgerlijkheidheid oplopen.
En als ze in een of andere haven met wat ongemakken van bureaucratie te maken zou krijgen dan kan ze het wel allemaal handelen?
pi_75959710
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het gaat ook om het vermogen om gevolgen te kunnen overzien. Laura had geen idee dat ze zo snel gezocht zou worden na haar verdwijning. Ze stond onder toezicht, zó moeilijk was dat toch niet?
Dat is dan ook gelijk het hele grote verschil tussen problemen op zee en problemen met bureaucratie en bijv. jeugdzorg. Die problemen op zee zijn namelijk veel makkelijker te overzien dan de problemen die ze nu heeft. Echt, niks zo erg als onrecht, bureaucratie, onmacht etc... daar heb je op zee niet mee te maken.
pi_75959733
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:18 schreef Marrije het volgende:

[..]

En als ze in een of andere haven met wat ongemakken van bureaucratie te maken zou krijgen dan kan ze het wel allemaal handelen?
Zolang daar geen bureaujeugdzorg staat te wachten, Ja.
pi_75959766
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:11 schreef Trommeldaris het volgende:

Is dat zo? Ik betwijfel dat... We hebben het hier over iemand die iets bijzonders kan. Zichzelf steeds verbetert. Een enorm hoog doel stelt. In de aanloop daar naartoe zichzelf moet bewijzen. Dat ook doet.

Ineens komt er uit het niets de overheid die haar, vlak voordat ze aan haar grote doel wil beginnen aan banden legt. En niet zo maar: nee, ze wordt geterroriseerd. En niet omdat ze iets heeft gedaan wat niet mag, nee... omdat er ineens mensen zijn die niet in haar geloven en haar dat de gehele dag duidelijk maken, haar vrijheid afnemen, enz.

De manier om hoogbegaafden (even los van Laura) kapot te maken is om ze te dwingen normaal te doen.

Kortom: deze situatie toont niet aan dat het goed is dat er is ingegrepen, maar dat het heel verkeerd is. Was Laura maar een fotogeniek VMBO-ertje, dan had ze als model de wereld over gemogen (al dan niet via een programma op RTL/SBS). Dan had ze in New York mogen zitten met andere meiden, zichzelf verhongeren, verkracht kunnen worden door fotografen (ja, als zeilen gelijk staat aan verkracht worden door piraten...), enz.

Dat mag allemaal wel, want dat is zo bijzonder niet. Maar de wereld overzeilen? Het idee alleen al: uit huis ermee en je rechten kwijt. Zal je leren om bijzonder te willen zijn.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:21:16 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75959787
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:18 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat is dan ook gelijk het hele grote verschil tussen problemen op zee en problemen met bureaucratie en bijv. jeugdzorg. Die problemen op zee zijn namelijk veel makkelijker te overzien dan de problemen die ze nu heeft. Echt, niks zo erg als onrecht, bureaucratie, onmacht etc... daar heb je op zee niet mee te maken.
Maar kwa voorbereiding krijgt ze het niet allemaal op een rij. . .
pi_75959846
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar kwa voorbereiding krijgt ze het niet allemaal op een rij. . .
Volgens mij heeft het allemaal prima op een rij, stukken beter dan de voorbereidingen van bijv. een bureaujeugdzorg.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:23:42 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75959856
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
Kennelijk wel, maar ik denk dat dat minimaal net zo erg te wijten is aan de houding van haar vader en de opvoeding die ze van hem krijgt als het gaat over regels, die schijnen voor hen niet te gelden, en zo wel dan maken ze er wel een spektakel van zodat de regels voor hen gebogen worden.

Zo ging dat ook met de (lagere) school waar Laura naartoe ging, en voor het zeilreisje had hetzelfde moeten gelden, dat ging al mis, het zou me niets verbazen als deze "vlucht" vooral was om aan te geven (wederom spektakel) dat de bemoeienis van BJZ te lastig is, je zou toch verdorie eens gewoon naar school moeten gaan als 14-jarige.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 december 2009 @ 10:24:05 #120
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75959868
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:19 schreef Casos het volgende:

[..]

Zolang daar geen bureaujeugdzorg staat te wachten, Ja.
Dan verschillen wij van mening. Het probleem is namelijk, als je het mij vraagt, dat ze dat record niet kan halen. Nu is het bureau Jeugdzorg die haar daar wat geduld voor op laat brengen, straks is het een kapotte boot die niet snel genoeg gerepareerd kan worden. En wat dan?! Dan legt Laura zich er wél bij neer dat het record niet gehaald kan worden?
pi_75959881
quote:

[..]

Ik denk dat je hem meer knijpt wanneer een olietanker op je af komt dan dat er één zinnetje met een open einde in je contract met Jeugdzorg staat.
pi_75959895
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:18 schreef Marrije het volgende:

Misschien niet. Misschien had ze wel gefaald. Maar daar zou ze best overheen gekomen zijn. Uithuilen en opnieuw beginnen.

Maar dit is frustrerend. Ze is aan de ketting gelegd. Niet fysiek, maar voor haar zal dat geen verschil maken.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:25:31 #123
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75959913
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:23 schreef Casos het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het allemaal prima op een rij, stukken beter dan de voorbereidingen van bijv. een bureaujeugdzorg.
een simpel ehbo diploma heeft ze niet, om maar wat te noemen, dat zou toch makkelijk te behalen moeten zijn.
pi_75959936
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:24 schreef Marrije het volgende:
straks is het een kapotte boot die niet snel genoeg gerepareerd kan worden. En wat dan?! Dan legt Laura zich er wél bij neer dat het record niet gehaald kan worden?
Dat denk ik wel ja... Dat is wezenlijk anders. Nu denkt ze "ik kan het, maar die klootzakken houden mij tegen". Dat is veel frustrerender dan zelf falen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 10:27:04 #125
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75959951
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:24 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik denk dat je hem meer knijpt wanneer een olietanker op je af komt dan dat er één zinnetje met een open einde in je contract met Jeugdzorg staat.
Mwah, wanneer dat zinnetje inhoudt dat ze voor onbepaalde tijd niet mag uitvaren en dat de voogd dat totaal niet interesseert denk ik dat dat keihard aankomt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')