abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 21:08:10 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75940689
En hier verder.

Laatste interessante post:
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb er ook bedenkingen bij en denk dat het onverstandig is.
[..]

Als je voor een bepaald record wil gaan laat je dat denk ik niet zo maar zitten. Anders was je wel wild geworden van het idee dat andere record te halen. En tuurlijk kan je niet alles in je leven wat je wil. Maar ik vraag mij af waar het blinde vertrouwen hier in Jeugdzorg vandaan komt. Zoals Pool zegt, het is de minst slechte oplossing. zolang je niet kritisch naar de minst slechte oplossing blijft het altijd een minst slechte en wordt het nooit een goede oplossing.
Volgens mij willen wij toch een organisatie die jongeren die mishandeld worden, bedreigd worden etc kunnen opvangen en individueel kunnen begeleiden zodat ze zich zo goed mogelijk ontwikkelen en daarbij in noodgevallen een OTS of uithuisplaatsing kunnen aanvragen. En niet een organisatie die redeneert vanuit de regelmaat, vanuit wat de waan van de dag over wat gemiddeld en normaal is en waar regels zijn regels een doel is inplaats van een middel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:08:42 #2
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75940721
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jouw denigrende gelijster over de beïnvloedbaarheid van je 'girls' zouden ze wat mij betreft ook met stokslagen mogen beantwoorden.
Ja, het klikt zowat sektarisch. Maar ik constateer slechts, je kunt je woede beter botvieren op de zenders en programmamakers die er kennelijk bij gebaat zijn dat girls zo jong mogelijk actief zijn. Waarom vraag je je af.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 21:09:29 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75940753
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, het klikt zowat sektarisch. Maar ik constateer slechts, je kunt je woede beter botvieren op de zenders en programmamakers die er kennelijk bij gebaat zijn dat girls zo jong mogelijk actief zijn. Waarom vraag je je af.

²
Zou je aub terug willen gaan naar het EO forum?
Je posts voegen werkelijk niks toe aan deze discussie.
Maar dan ook werkelijk niks.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:10:03 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75940780
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Jij houdt ze liever thuis in een kooi, ikweettog.

En hoe actief mogen de boys zijn? Of is een vergelijking tussen lul en kut hier niet op zijn plaats?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Admin dinsdag 22 december 2009 @ 21:11:10 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75940844
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij houdt ze liever thuis in een kooi, ikweettog.

En hoe actief mogen de boys zijn? Of is een vergelijking tussen lul en kut hier niet op zijn plaats?
Ja toemaar, hij is al weg.
Carry on.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:11:13 #7
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75940849
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:45 schreef One_of_the_few het volgende:
Toch vind ik een aantal zaken in deze zaak wel vreemd. Laura zit in het vliegtuig en Jeugdzorg doet allerlei uitspraken over een eventuele toekomst. Welk belang dient dat?
Klopt, dat is inderdaad een kwalijke zaak. Ik denk dat Jeugdzorg niet een type organisatie is dat dagelijks met de media omgaat. Ze kunnen daar duidelijk niet mee overweg.

Ook de organisatie zelf moet beter. Natuurlijk zullen ze nooit het niveau bereiken van goede ouders. Het blijft een overheidsorganisatie met mensen die 's avonds weer bij hun eigen gezinnetje willen zitten. Maar er gaan nu ook zaken slecht die beter moeten kunnen, zonder dat daarvoor het budget drastisch omhoog hoeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 21:14:27 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75941005
Ze beginnen een beetje mediageil te worden.
Om maar vooral te laten zien dat ze er bovenop zitten.
Sneu om je zo te profileren.
pi_75941372
tvp
pi_75941481
Straks pleeg zij zelfmoord.!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_75941487
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:11 schreef Pool het volgende:

[..]

Klopt, dat is inderdaad een kwalijke zaak. Ik denk dat Jeugdzorg niet een type organisatie is dat dagelijks met de media omgaat. Ze kunnen daar duidelijk niet mee overweg.

Ook de organisatie zelf moet beter. Natuurlijk zullen ze nooit het niveau bereiken van goede ouders. Het blijft een overheidsorganisatie met mensen die 's avonds weer bij hun eigen gezinnetje willen zitten. Maar er gaan nu ook zaken slecht die beter moeten kunnen, zonder dat daarvoor het budget drastisch omhoog hoeft.
Ik heb zijdelings met ze gewerkt. Sommigen hebben passie voor die kinderen, doen alles er voor en als die je begeleider zijn heb je echt steun aan zo iemand. En voorkomen ze erger. Ook zijn er minder goede verhalen. In elke organisatie gaat wel eens wat mis. Maar we hebben het wel over kinderen, dus vind ik dat je elke kans voor verbetering moet pakken en vooral niet in routine en een sleur terecht moet komen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75941506
Als er wat met Laura zou gebeuren tijdens zo'n reis is het land ook te klein van hoe heeft dit kunnen gebeuren en krijgt Jeugdzorg ook alleen maar kritiek over zich heen.
pi_75941600
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:25 schreef Mylene het volgende:
Als er wat met Laura zou gebeuren tijdens zo'n reis is het land ook te klein van hoe heeft dit kunnen gebeuren en krijgt Jeugdzorg ook alleen maar kritiek over zich heen.
Het is niet of het ene uiterste of het andere uiterste. Er zit een wereld van verschil en mogelijkheden om iets te doen. Of heb je alleen maar de mogelijkheid tussen uit huis plaatsen of haar te laten gaan?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75941765
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het is niet of het ene uiterste of het andere uiterste. Er zit een wereld van verschil en mogelijkheden om iets te doen. Of heb je alleen maar de mogelijkheid tussen uit huis plaatsen of haar te laten gaan?
Gewoon laten gaan.

Het kan goed of mis gaan. Dat 16-jarige meisje uit Australië dacht ook net zoals Laura de klus wel even te klaren. Ze botste echter binnen 24 uur al tegen een tanker op omdat ze in slaap ofzo viel.
pi_75941806
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

Gewoon laten gaan.

Het kan goed of mis gaan. Dat 16-jarige meisje uit Australië dacht ook net zoals Laura de klus wel even te klaren. Ze botste echter binnen 24 uur al tegen een tanker op omdat ze in slaap ofzo viel.
Je denkt dus dat er geen tussenwegen zijn?
And that is the news.''
pi_75941906
quote:

[..]

Nou, ze stond al onder toezicht. Blijkbaar was dat niet voldoende, want ze dook op in Sint-Maarten.

Vandaar dat ze beter toezicht willen op haar. Dus misschien bij haar vader vandaan en dus bij goede pleegouders. Ze heeft heel de wereld laten zien dat ze niet nog niet oud genoeg is om zelf beslissingen te nemen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:33:39 #17
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75941939
Wrakingsverzoek is afgewezen lees ik net op nu.nl. Even wachten op de verklaring op rechtspraak.nl, hoewel dat ook morgenochtend kan worden.
pi_75941976
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Die is er toch? De rechter heeft een uitspraak gedaan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 21:36:27 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75942113
Iig verstandig om haar bij bekenden te zetten voor nu.
pi_75942159
Ik vind dat die opa en oma wel heel overdreven doen over dat vage regeltje over "voldoende solo-ervaring opdoen".
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:45:41 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_75942645
quote:
Ze heeft heel de wereld laten zien dat ze niet nog niet oud genoeg is om zelf beslissingen te nemen.
psies
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_75942765
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]

psies
Het is een stampvoetend kind dat d'r zin niet krijgt.

Ik vond het wel een mooie oplossing van de rechter om te kijken of ze wel zo bekwaam is.

Kennelijk dus niet.
pi_75942816
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik vind dat die opa en oma wel heel overdreven doen over dat vage regeltje over "voldoende solo-ervaring opdoen".
Waarom overdrijven ze volgens jou?
pi_75943142
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef One_of_the_few het volgende:
De tussenweg is praten, advies geven, hulp aanbieden, waarschuwen, etc. maar uiteindelijk moeten mensen zelf hun eigen keuzes maken ook als ze zichzelf daarmee in gevaar brengen. Als de staat mensen met geweld tegen zichzelf gaat beschermen waar houdt het dan op?
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:00:07 #25
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75943588
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:53 schreef beeer het volgende:

[..]

De tussenweg is praten, advies geven, hulp aanbieden, waarschuwen, etc. maar uiteindelijk moeten mensen zelf hun eigen keuzes maken ook als ze zichzelf daarmee in gevaar brengen. Als de staat mensen met geweld tegen zichzelf gaat beschermen waar houdt het dan op?
Met geweld? Veiligheidsgordels en helmen mogen ook niet meer?
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:01:55 #26
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75943700
quote:

[..]

Nee, de rechtbank heeft ook een tussenweg aangegeven. Het is jammer dat Laura en haar vader daar niet aan willen werken. Gewoon zorgen voor een goed plan, voldoende ervaring en een cursus EHBO is toch niet zoveel gevraagd.
pi_75943734
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Waarom overdrijven ze volgens jou?
Wellicht omdat sommige dingen uit hun verhaal niet geheel lijken te kloppen..

Ze zeggen dat ze vóór de OTS een 'vrolijke en ondernemende' tiener was.. Dat was niet de indruk van de psycholoog en ook niet de indruk die ze mi. gaf in contacten met de pers.

Dat zij de schuld in de schoenen van jeugdzorg schuiven komt niet overeen met de verklaring van haar moeder, die vurig hoopt dat ze uit huis geplaatst wordt, maar geen 'spannende verhalen' wil vertellen over wat er allemaal aan de hand is.

Daarbij zou ze misschien al veel langer weg zijn. Dan zou ik denken dat het wel meevalt met die enorme druk die op Laura uitgeoefend zou zijn en dat 'murw slaan' met dwangmaatregelen. Als ze dat niet doorhadden, dan was de controle echt niet zo groot.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:02:59 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75943757
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:53 schreef beeer het volgende:
[..]
Volwassenen: ja.
Kinderen: nee, die kun je niet de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden laten nemen, en moet je dus tegen henzelf beschermen als ze een te groot risico nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_75943996
quote:
Inderdaad. Op haar leeftijd doe je hele andere soloervaring op.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 22:10:01 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75944174
quote:
Want?
Wanneer ze meer ervaring moet opdoen omtrent solozeilen dan moet ze dat ook kunnen doen.
Niet dat iemand van jeugdzorg keihard zegt dat dat zijn probleem niet is en dat ze niet mag zeilen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:12:19 #31
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75944324
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Want?
Wanneer ze meer ervaring moet opdoen omtrent solozeilen dan moet ze dat ook kunnen doen.
Niet dat iemand van jeugdzorg keihard zegt dat dat zijn probleem niet is en dat ze niet mag zeilen.
Dat ze niet mag zeilen heeft toch ook niemand gezegd.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:17:22 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75944634
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Thorin82 het volgende:

[..]

Ze heeft heel de wereld laten zien dat ze niet nog niet oud genoeg is om zelf beslissingen te nemen.
Het is haar in elk geval gelukt om ongezien in haar eentje naar St Maarten te reizen. De meeste mensen zijn nog te schijterig voor een weekje Gran Canaria zonder reisbegeleiding.
Vooral dat laatste zal de reden zijn van alle paniek die (weer) is uitgebroken. Wat ons angst aanjaagt, zal ook een ander doen vrezen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 22:17:29 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75944643
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:12 schreef voyeur het volgende:

[..]

Dat ze niet mag zeilen heeft toch ook niemand gezegd.
quote:
Laura wordt uitzicht gegeven op het doorgaan van haar wereldreis, mits zij voldoet aan een aantal voorwaarden – die zijn allemaal na te lezen op de website van Laura.

Als grootouders vonden we dit een redelijk uitgangspunt. De rechter stelde dus dat haar wereldreis niet onmogelijk is, mits voldaan aan de door Jeugdzorg gestelde voorwaarden.

Treurig genoeg blijft Bureau Jeugdzorg tot nu toe onduidelijk over de vraag wanneer aan deze voorwaarden is voldaan. Het zijn voorwaarden met een open eind. Een voorbeeld: ‘Meer ervaring opdoen in solozeilen’, was een van de eisen die aan Laura werden gesteld. De logische vraag is dan: hoeveel meer? Hierop was het letterlijke antwoord van de toeziend voogd aan Laura en haar vader: ‘Dat is jullie probleem, daar lig ik niet wakker van.’ En zolang ze onder toezicht gesteld is – voorlopig tot 1 juli 2010 – mag ze bovendien niet eens uitvaren.

Hoe lossen we dat op? was dan ook de vraag. Ook dat was zijn probleem niet, zei de voogd. Deze onverantwoorde uitspraken werden gedaan in aanwezigheid van Laura.
pi_75945144
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[..]
ze zeggen "dat is jullie probleem". toegegeven, dat is niet handig, en er moeten daar wat meer concrete afspraken over gemaakt worden, maar ze zeggen niet "je mag toch niet zeilen".

die opa en oma doen net alsof ze vanwege de vaagheid rond dat ene regeltje depressief is geworden.
pi_75945287
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:25 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

ze zeggen "dat is jullie probleem". toegegeven, dat is niet handig, en er moeten daar wat meer concrete afspraken over gemaakt worden, maar ze zeggen niet "je mag toch niet zeilen".

die opa en oma doen net alsof ze vanwege de vaagheid rond dat ene regeltje depressief is geworden.
Ja alles wat enigszins positief voor haar zou pleiten kan natuurlijk nooit kloppen en waar zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 22:29:20 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75945362
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:25 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ze mag niet uitvaren.
Dat betekend naar mijn idee dat ze de haven niet uit mag om te oefenen.
pi_75945665
Wat voor figuur is die voogd, vraag ik me af?
Het is iemand met watervrees of de dame/heer in kwestie heeft de opdracht gekregen om Laura zo veel mogelijk te ontmoedigen. Ik heb via de radio vernomen (was de advocaat, geloof ik) dat er vorige week al me uithuisplaatsing is gedreigd.
Zoals ik al vermoedde: hier wordt een meisje bewust kapot gemaakt.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 22:37:45 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75945907
Dat dreigen doen ze als ze zelf de situatie niet meer onder controle hebben en ze krampachtig proberen deze weer terug te krijgen.
pi_75946276
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ze mag niet uitvaren.
ow zo bedoel je
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:43:54 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75946301
Het zijn een stel tante Amalia's bijelkaar, krijg ik de indruk.
pi_75947156
Zeg gewoon tegen dat kind dat ze solo zeiltocht niet mag maken tot d'r 18e en laat dr gewoon bij dr ouders wonen. Al vraag ik me af of dat zin heeft..
Maar deze manier schiet niemand iets op...

Een 14 jarig kind "vlucht" niet voor niks naar Nieuw-Zeeland, lijkt me dan nog niet verstandig genoeg om alleen de wereld rond te varen..
pi_75947341
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:34 schreef Prutzenberg het volgende:
Wat voor figuur is die voogd, vraag ik me af?
Het is iemand met watervrees of de dame/heer in kwestie heeft de opdracht gekregen om Laura zo veel mogelijk te ontmoedigen. Ik heb via de radio vernomen (was de advocaat, geloof ik) dat er vorige week al me uithuisplaatsing is gedreigd.
Zoals ik al vermoedde: hier wordt een meisje bewust kapot gemaakt.
Als ze dreigen is dat een kwalijke zaak en eens te meer een reden om kritisch te blijven volgen. Als is 'gewoon' doen wat jeugdzorg natuurlijk de enige optie, je volgt immers de wet.

Eigenlijk ben ik niet, en de rest op fok niet inside genoeg om te weten wat er allemaal speelt. Er speelt vast meer dan we in de media te horen krijgen. En het weglopen zal ook niet uit de lucht zijn komen vallen. Maar als er al werd gedreigd kan ik mij voorstellen dat een 14 jarige in paniek raakt en rare dingen doet. Weglopen is erg onverstandig, maar in wanhoop kan je ook denken: wat heb ik te verliezen?
And that is the news.''
pi_75947373
trouwens wachten op het moment dat Rouvoet zich er mee gaat bemoeien.
And that is the news.''
pi_75947549
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:59 schreef One_of_the_few het volgende:
Weglopen is erg onverstandig, maar in wanhoop kan je ook denken: wat heb ik te verliezen?
Weglopen is stemmen met je voeten en dat is heel wat meer waard dan het stem recht
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 23:04:19 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75947558
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:00 schreef One_of_the_few het volgende:
trouwens wachten op het moment dat Rouvoet zich er mee gaat bemoeien.
Die laat morgen wat weten.
Die wordt nu op de hoogte gehouden zodat hij een briefje krijgt van JZ met de info die hij kan uitdragen naar buiten.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:07:07 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75947702
Niemand weet goed welke rol die recordpoging überhaupt nog speelt in haar leven.
Het gaat mij vooral om de vraag in hoeverre de betrokken instanties haar beletten een gewoon leven te leiden -- en in hoeverre de definitie van 'gewoon' door Jeugdzorg wordt gedicteerd.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:07:35 #47
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75947725
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ze mag niet uitvaren.
Ik denk dat opa en oma dat niet helemaal goed geinterpreteerd hebben.
Bovendien stond het de ouders vrij om terug te gaan naar de rechtbank voor verduidelijking. Dat is niet gebeurd.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:09:25 #48
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75947804
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Als ze dreigen is dat een kwalijke zaak en eens te meer een reden om kritisch te blijven volgen. Als is 'gewoon' doen wat jeugdzorg natuurlijk de enige optie, je volgt immers de wet.

Eigenlijk ben ik niet, en de rest op fok niet inside genoeg om te weten wat er allemaal speelt. Er speelt vast meer dan we in de media te horen krijgen. En het weglopen zal ook niet uit de lucht zijn komen vallen. Maar als er al werd gedreigd kan ik mij voorstellen dat een 14 jarige in paniek raakt en rare dingen doet. Weglopen is erg onverstandig, maar in wanhoop kan je ook denken: wat heb ik te verliezen?
Wat ze verliest is haar qualificatie dat ze geschikt is om met onverwachte moeilijjke situaties om te gaan. Een ding waar de rechtbank al vraagtekens bij stelde (haar copingvaardigheden).
pi_75948202
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:09 schreef voyeur het volgende:

[..]

Wat ze verliest is haar qualificatie dat ze geschikt is om met onverwachte moeilijjke situaties om te gaan. Een ding waar de rechtbank al vraagtekens bij stelde (haar copingvaardigheden).
Ja want deze moeilijke situatie met de gezinsvoogd is natuurlijk gelijk aan het kunnen besturen van een zeilboot.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:19:45 #50
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75948305
Waar bemoeien ze zich überhaupt mee, mag een ieder hier niet z'n eigen leven leiden? Als Laura naar St. Maarten was gegaan, zonder vantevoren haar zeilplannen bekend te maken, had er toch geen haan naar gekraaid?
pi_75948464
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:09 schreef voyeur het volgende:

[..]

ow, is er bewijs dan dat haar reactie op de situatie statistisch significant anders is dan de rest van haar categorie?
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:24:34 #52
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75948564
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:19 schreef Lemans24 het volgende:
Waar bemoeien ze zich überhaupt mee, mag een ieder hier niet z'n eigen leven leiden? Als Laura naar St. Maarten was gegaan, zonder vantevoren haar zeilplannen bekend te maken, had er toch geen haan naar gekraaid?
Dan doen de meeste ouders geen aangifte van vermissing. Ze had natuurlijk gewoon op vakantie kunnen gaan met ieders instemming.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:25:58 #53
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75948644
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ow, is er bewijs dan dat haar reactie op de situatie statistisch significant anders is dan de rest van haar categorie?
Afhankelijk van wat je haar categorie noemt. De groep der veertienjarigen? Nee, dan is het vrij normaal. De groep der wonderkinderen die twee jaar alleen over zee moeten kunnen omgaan met onbekende problemen: lijkt me wel.
pi_75949394
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze zeggen dat ze vóór de OTS een 'vrolijke en ondernemende' tiener was.. Dat was niet de indruk van de psycholoog en ook niet de indruk die ze mi. gaf in contacten met de pers.
Hangt net af van het moment dat je pakt. Op deze foto

komt ze wel vrolijk en ondernemend over. Anders dan op latere foto's. En ook bij dat onderzoek van die psych, na de eerste rechtszaak, zal ze waarschijnlijk al minder vrolijk en ongedwongen zijn geweest dan ze daarvoor mogelijk was.
Qua pers: niet iedereen houdt van sociale belangstelling, en mensen die de voorkeur geven aan een solitair bestaan (zoals dat solozeilen vermoedelijk vraagt) houden daar vaak nog weer minder van dan meer extravert ingestelde mensen. Dan beoordeel je iemand wel sterk op zijn mindere momenten.
pi_75950096
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:25 schreef voyeur het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat je haar categorie noemt. De groep der veertienjarigen? Nee, dan is het vrij normaal. De groep der wonderkinderen die twee jaar alleen over zee moeten kunnen omgaan met onbekende problemen: lijkt me wel.
Dat is het probleem, de ene keer moet ze bewijzen dat ze abnormaal is, de andere keer weer normaal.
And that is the news.''
pi_75951227
quote:
WIJK BIJ DUURSTEDE - Zeilmeisje Laura is met haar Nieuw-Zeelandse paspoort van Parijs naar Sint Maarten gevlogen. Dat heeft haar advocaat De Lange gezegd tegen RTV Utrecht.

Vorige week woensdag nam de 14-jarige Laura uit Wijk bij Duurstede de benen omdat volgens haar advocaat Jeugdzorg had gezegd dat ze mogelijk uit huis wordt geplaatst.

Het meisje nam 3500 euro op en vertrok alleen naar Parijs. Daar stapte ze op het vliegtuig naar Sint Maarten, waar ze in het gezelschap van bevriende zeilers verbleef.

VERLOPEN
Opmerkelijk is dat een minderjarige zonder problemen alleen het vliegtuig kon nemen in Parijs. Haar Nieuw-Zeelandse paspoort was overigens eerder dit jaar verlopen, maar via Londen was het haar gelukt een nieuwe te bemachtigen.

Op zondag werd ze in Sint Maarten echter onderschept door de politie, nadat een vrouw haar op straat had herkend van het internationale opsporingsbevel.
bron
  woensdag 23 december 2009 @ 01:15:35 #57
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_75953653
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:19 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Er staat nog wat tekst bij:
quote:
RECHTBANK
Inmiddels is ze terug in Nederland. Dinsdag werd ze direct na aankomst op Schiphol verhoord door de politie en daarna via Bureau Jeugdzorg naar de rechtbank gebracht. Daar zou worden gesproken over een eventuele uithuisplaatsing, maar de zaak liep vertraging op vanwege een mislukt wrakingsverzoek. '
Om 11 uur gaat de zitting verder. Laura wordt in de loop van de middag weer bij de rechtbank in Utrecht verwacht.
En volgens het eerder genoemde bericht van nu.nl:
quote:
De Lange stelt dat afgelopen woensdagavond door jeugdzorg is gedreigd dat ze Laura uit huis gingen plaatsen. Dat was voor de jonge zeilster reden te 'vluchten' naar Sint Maarten.
Dus wordt hier een mensenleven kapot gemaakt door incompetente 'volwassenen'. Het wrakingsverzoek is geheel terecht, maar dus helaas afgewezen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_75954535
quote:
De rechtbank in Utrecht mag de zaak van de jonge zeilster Laura Dekker toch behandelen. De wrakingskamer heeft het verzoek tot wraking van de rechter die de zaak van Laura behandelt afgewezen.

De advocaat van Laura had een klacht ingediend, omdat hij vindt dat de kinderrechter in Utrecht niet onpartijdig is. Zijn belangrijkste argument was dat de zaak behandeld zou worden door dezelfde drie rechters die het meisje in oktober onder toezicht lieten plaatsen.

De rechtzaak zal morgen worden vervolgd. Laura's ouders en Bureau Jeugdzorg hebben in onderling overleg besloten tot Laura vannacht logeert bij een betrouwbaare familie.

Zitting
De zitting over Laura begon vanmiddag om 15:00 uur bij de rechtbank in Utrecht. Bureau Jeugdzorg heeft de rechter gevraagd om Laura onmiddellijk uit huis te plaatsen. Dat zou betekenen dat ze niet meer bij haar vader mag wonen.

De rechtszaak vond plaats achter gesloten deuren. De advocaat van Laura en een vertegenwoordiger van de MOgroep (de brancheorganisatie waar Jeugdzorg onder valt) waren erbij aanwezig.

Het is onduidelijk waar Laura Dekker terechtkomt als ze niet meer bij haar vader mag wonen. Dat kan zijn bij haar moeder, maar ook in een opvanggezin of in de crisisopvang.

Sint Maarten
Laura Dekker vertrok vorige week naar het buitenland. Ze nam 3500 euro op en liet een briefje achter voor haar vader waarin stond dat ze het zat was. Vrijdag werd ze als vermist opgegeven.

Uiteindelijk werd ze twee dagen later herkend op St. Maarten en aangehouden. Wat ze daar deed is nog altijd onduidelijk.

Vanmorgen rond 6:30 uur kwam ze aan op Schiphol. Ze is na een twee uur durend gesprek met de politie Utrecht overgedragen aan Bureau Jeugdzorg.

Ondervraging
De politie wilde Laura meteen ondervragen omdat ze wilde uitsluiten of er sprake is van een strafbaar feit. Ook wilde de politie weten of iemand haar heeft geholpen.

Laura wil een solo-zeilreis om de wereld maken, maar de rechter blokkeerde haar plan en plaatste haar tot juli 2010 onder toezicht van Bureau Jeugdzorg.

Opa en oma
In een open brief in de Volkskrant halen de grootouders van het meisje uit naar Bureau Jeugdzorg. Ze schrijven dat hun kleindochter in een paar maanden is veranderd van een ondernemende tiener in een gesloten meisje dat totaal geen vertrouwen meer heeft in volwassenen.

"Laura wordt uitzicht gegeven op het doorgaan van haar wereldreis als ze voldoet aan een aantal voorwaarden, maar het zijn voorwaarden met een open eind."

Zo zou ze meer ervaring in het solozeilen moeten krijgen, maar bij de vraag hoe is, volgens de grootouders, het antwoord van de voogd telkens: "dat is uw probleem, daar lig ik niet wakker van".

Volgens de grootouders geeft Jeugdzorg niets om Laura en is ze daarom weggelopen.
Bron update van 21:04
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_75955086
Calvinistisch kutland.

In plaats van ambitie van een jonge meid te steunen, worden dromen de grond in geboord en geen brug te ver om het meisje vast te houden.

Als Mozart in Nederland geboren was, had ie volgeplakt met dyslexie- en autisme-stickertjes en -etiketjes bij de Jumbo achter de kassa gezeten.

Welkom in VerNederland.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 07:42:00 #60
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75957063
quote:
Op woensdag 23 december 2009 01:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Er staat nog wat tekst bij:
[..]

En volgens het eerder genoemde bericht van nu.nl:
[..]

Dus wordt hier een mensenleven kapot gemaakt door incompetente 'volwassenen'. Het wrakingsverzoek is geheel terecht, maar dus helaas afgewezen.
Het wrakingsverzoek staat hier compleet los van.
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 07:47:44 #61
137949 Disana
pi_75957102
Volgens vader Dirk kon hij zijn dochter niet uitleggen dat de wereldreis pas door kon gaan als aan bepaalde voorwaarden was voldaan.

Volgens Jeugdzorg werd uithuisplaatsing overwogen omdat het al langere tijd niet goed met Laura ging; ze spijbelde veel.

Laura kreeg lucht van het plan van Jeugdzorg en nam daarom de benen.

Aldus de vader, de advocaat en iemand van Jeugdzorg op Radio 1.
  woensdag 23 december 2009 @ 07:52:17 #62
3542 Gia
User under construction
pi_75957122
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:10 schreef Netsplitter het volgende:

Dit riedeltje komt alleen maar bij opa en oma vandaan. In het rechtbankverslag is dit niet als zodanig terug te vinden.

Daarin staat dat ze haar EHBO diploma moet halen, ervaring op moet doen met slaapmanagement, haar onderwijs tijdens die tocht moet regelen en dat er concreter op papier komt wie op welke manier haar boot begeleidt.

Deze dingen kunnen ze allemaal regelen voordat de zaak opnieuw bekeken zal worden. Hiervoor hoef je ook niet verre solotochten te maken. Dus die grootouders hameren op een riedeltje dat nvt is.
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:34 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik heb via de radio vernomen (was de advocaat, geloof ik) dat er vorige week al me uithuisplaatsing is gedreigd.
Dat is een nogal eenzijdig verhaal. Je weet niet wat daar mogelijk aan vooraf is gegaan. Stel dat Laura herhaaldelijk aan de voogd laat weten dat ze ervan door gaat, wanneer ze de kans krijgt en hier is op geantwoord dat ze dan uit huis geplaatst zal worden.
Je hoort de aanleiding van die uitspraak van JZ er niet bij. De advocaat zegt alleen maar wat naar het publiek toe beter over komt. Vooral JZ zwart maken.
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 07:57:41 #63
137949 Disana
pi_75957148
Straks komt haar advocaat aan het woord op Radio 1.
  woensdag 23 december 2009 @ 08:03:02 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75957186
quote:
Op woensdag 23 december 2009 07:47 schreef Disana het volgende:
Volgens vader Dirk kon hij zijn dochter niet uitleggen dat de wereldreis pas door kon gaan als aan bepaalde voorwaarden was voldaan.
apart. Dat hij dat zo zegt. dat pleit toch niet echt voor zijn dochter.
quote:
Volgens Jeugdzorg werd uithuisplaatsing overwogen omdat het al langere tijd niet goed met Laura ging; ze spijbelde veel.
langzaam aan worden de nieuwe problemen duidelijk
quote:
Laura kreeg lucht van het plan van Jeugdzorg en nam daarom de benen.

Aldus de vader, de advocaat en iemand van Jeugdzorg op Radio 1.
Op zich niet netjes van Jeugdzorg dat ze uit de doeken doen dat laura veel spijbelde. Al ben ik dan wel weer benieuwd naar wat is veel.
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 08:07:29 #65
137949 Disana
pi_75957221
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

apart. Dat hij dat zo zegt. dat pleit toch niet echt voor zijn dochter.
[..]

langzaam aan worden de nieuwe problemen duidelijk
[..]

Op zich niet netjes van Jeugdzorg dat ze uit de doeken doen dat laura veel spijbelde. Al ben ik dan wel weer benieuwd naar wat is veel.
Pleit het niet voor hem of voor zijn dochter. Hem werd uitdrukkelijk gevraagd of hij het haar niet uit kon leggen, en hij klonk wat afstandelijk toen hij ontkennend antwoordde. Afstandelijk naar zijn dochter, naar mijn indruk alsof hij teleurgesteld in haar is, niet omdat ze het niet snapt, maar omdat ze zijn droom niet waar kan maken. Op mij kwam de toon over alsof hij ook geen moeite doet haar te helpen.
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 08:13:07 #66
137949 Disana
pi_75957283
Nu op de radio de advocaat:

Laura wist dat ze uit huis geplaatst zou worden, ze wilde dit niet afwachten.

Problemen: het ging slecht op school, verzuim, slechte concentratrie, nablijven, inhalen. De problemen werden steeds chronischer, ze meldde zich ziek en bleef dagenlang weg. Niet gek omdat ze veel voor haar kiezen heeft gekregen vindt de advocaat.

Laura kreeg volgens de advocaat hierbij geen hulp. Instanties werkten volgens het boekje maar hielpen niet, er werd slechts gestraft en gedreigd. Niemand was het om haar te doen.

Ze is via Parijs gevlucht, in haar eentje, met haar Nieuw-Zeelandse paspoort. Ze deed het met haar spaargeld, o.a. van sponsoring. Ze ging naar zeilvrienden. Haar bedoeling is niet duidelijk, ze wilde vluchten voor de problemen. Ze realiseerde zich niet dat ze snel opgepakt zou worden.

Haar familie mocht ze op Schiphol niet zien, ze werd door de zij-ingang afgevoerd. De advocaat kon niet bij het verhoor en ook niet bij het gesprek met Jeugdzorg.

De zitting is vandaag over of ze uit huis wordt geplaatst. Advocaat vind rechters niet neutraal. Er was geen openbare behandeling van het wrakingsverzoek. Er is schade aan Laura toegebracht, haar wordt niet voldoende gewezen op haar rechten. Er is een peloton van hulpverleners waarmee ze heeft te maken. Het middel is erger dan de kwaal.
  woensdag 23 december 2009 @ 08:17:03 #67
3542 Gia
User under construction
pi_75957316
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:07 schreef Disana het volgende:
Op mij kwam de toon over alsof hij ook geen moeite doet haar te helpen.
En die indruk heb ik dus ook. Laura wil graag die reis maken, pa wil dat record gevestigd hebben. Nu de kans daarop met de dag kleiner wordt, verliest pa zijn interesse om ook maar iets te regelen.

Kom op zeg, Laura kan geen contact opnemen met de wereldschool en de leerplichtambtenaar, dat moet haar vader doen. Laura kan een jeugd EHBO-diploma halen, maar moet daar wel voor aangemeld worden. Verder kan pa tijdens vakantie met haar oefenen in slaapmanagement. Als zeezeiler heeft hij daar toch wel ervaring mee. En dat kun je ook best droog oefenen, om te beginnen.

Gewoon elk kwartier, of zo, de wekker af laten lopen, enkele vaste handelingen verrichten en weer een kwartier slapen. En dat moet ze dan de hele vakantie volhouden. Moet een koud kunstje zijn voor een wonderkind.
  woensdag 23 december 2009 @ 08:17:28 #68
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75957320
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Pleit het niet voor hem of voor zijn dochter. Hem werd uitdrukkelijk gevraagd of hij het haar niet uit kon leggen, en hij klonk wat afstandelijk toen hij ontkennend antwoordde. Afstandelijk naar zijn dochter, naar mijn indruk alsof hij teleurgesteld in haar is, niet omdat ze het niet snapt, maar omdat ze zijn droom niet waar kan maken. Op mij kwam de toon over alsof hij ook geen moeite doet haar te helpen.
Dit geeft indirect wel antwoord op de vraag (die Gia al een paar keer heeft gesteld) wat doet Laura zelf aan de voorbereidingen.

Maar eerst was het nog dat pa Dekker vond dat Laura het allemaal zo goed begreep en aan kon, nu geeft hij dus toe dat Laura het niet begrijpt.
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 08:18:53 #69
137949 Disana
pi_75957338
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:17 schreef Gia het volgende:

[..]

En die indruk heb ik dus ook. Laura wil graag die reis maken, pa wil dat record gevestigd hebben. Nu de kans daarop met de dag kleiner wordt, verliest pa zijn interesse om ook maar iets te regelen.

Kom op zeg, Laura kan geen contact opnemen met de wereldschool en de leerplichtambtenaar, dat moet haar vader doen. Laura kan een jeugd EHBO-diploma halen, maar moet daar wel voor aangemeld worden. Verder kan pa tijdens vakantie met haar oefenen in slaapmanagement. Als zeezeiler heeft hij daar toch wel ervaring mee. En dat kun je ook best droog oefenen, om te beginnen.

Gewoon elk kwartier, of zo, de wekker af laten lopen, enkele vaste handelingen verrichten en weer een kwartier slapen. En dat moet ze dan de hele vakantie volhouden. Moet een koud kunstje zijn voor een wonderkind.
Ja, dat is ook de indruk die ik krijg. Zijn investering is op niets uitgelopen.
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 08:21:03 #70
137949 Disana
pi_75957359
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dit geeft indirect wel antwoord op de vraag (die Gia al een paar keer heeft gesteld) wat doet Laura zelf aan de voorbereidingen.

Maar eerst was het nog dat pa Dekker vond dat Laura het allemaal zo goed begreep en aan kon, nu geeft hij dus toe dat Laura het niet begrijpt.
Dat Laura het niet begrijpt wordt wel helemaal pijnlijk duidelijk als de advocaat het over haar schoolprestaties heeft. Spijbelen, ziek melden, slechte cijfers. Dat komt op mij over als een kind dat in zichzelf teleurgesteld is en dat is de vader te verwijten naar mijn mening. Haar reactie is namelijk helemaal niet in proportie met het feit dat ze alleen maar wat later mag zeilen als ze aan bepaalde voorwaarden heeft voldaan: dit is de reactie van een kind dat zichzelf niet meer zo ziet zitten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 08:22:49 #71
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75957377
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat Laura het niet begrijpt wordt wel helemaal pijnlijk duidelijk als de advocaat het over haar schoolprestaties heeft. Spijbelen, ziek melden, slechte cijfers. Dat komt op mij over als een kind dat in zichzelf teleurgesteld is en dat is de vader te verwijten naar mijn mening. Haar reactie is namelijk helemaal niet in proportie met het feit dat ze alleen maar wat later mag zeilen als ze aan bepaalde voorwaarden heeft voldaan: dit is de reactie van een kind dat zichzelf niet meer zo ziet zitten.
ik vind de reactie vrij normaal als je het psych rapport er naast legt.
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 08:24:34 #72
137949 Disana
pi_75957398
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

ik vind de reactie vrij normaal als je het psych rapport er naast legt.
Hoe dan? Ik zie hierin de rol die de vader speelt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 08:26:53 #73
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75957434
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Ook.
Maar hoe zij hier op reageerd klopt met het beeld wat geschetst wordt in het rapport.
Als iemand die prestatiegericht is.
pi_75957436
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Vergeet de rol van Jeugdzorg niet.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 08:28:03 #75
137949 Disana
pi_75957449
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:26 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Vergeet de rol van Jeugdzorg niet.
Hebben die haar schoolwerk een strobreed in de weg gelegd?

Netsplitter dat is waar, maar dat geldt dus kennelijk niet voor schoolprestaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')