Dit riedeltje komt alleen maar bij opa en oma vandaan. In het rechtbankverslag is dit niet als zodanig terug te vinden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:10 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer ze meer ervaring moet opdoen omtrent solozeilen dan moet ze dat ook kunnen doen.
Dat is een nogal eenzijdig verhaal. Je weet niet wat daar mogelijk aan vooraf is gegaan. Stel dat Laura herhaaldelijk aan de voogd laat weten dat ze ervan door gaat, wanneer ze de kans krijgt en hier is op geantwoord dat ze dan uit huis geplaatst zal worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:34 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik heb via de radio vernomen (was de advocaat, geloof ik) dat er vorige week al me uithuisplaatsing is gedreigd.
apart. Dat hij dat zo zegt. dat pleit toch niet echt voor zijn dochter.quote:Op woensdag 23 december 2009 07:47 schreef Disana het volgende:
Volgens vader Dirk kon hij zijn dochter niet uitleggen dat de wereldreis pas door kon gaan als aan bepaalde voorwaarden was voldaan.
langzaam aan worden de nieuwe problemen duidelijkquote:Volgens Jeugdzorg werd uithuisplaatsing overwogen omdat het al langere tijd niet goed met Laura ging; ze spijbelde veel.
Op zich niet netjes van Jeugdzorg dat ze uit de doeken doen dat laura veel spijbelde. Al ben ik dan wel weer benieuwd naar wat is veel.quote:Laura kreeg lucht van het plan van Jeugdzorg en nam daarom de benen.
Aldus de vader, de advocaat en iemand van Jeugdzorg op Radio 1.
Pleit het niet voor hem of voor zijn dochter. Hem werd uitdrukkelijk gevraagd of hij het haar niet uit kon leggen, en hij klonk wat afstandelijk toen hij ontkennend antwoordde. Afstandelijk naar zijn dochter, naar mijn indruk alsof hij teleurgesteld in haar is, niet omdat ze het niet snapt, maar omdat ze zijn droom niet waar kan maken. Op mij kwam de toon over alsof hij ook geen moeite doet haar te helpen.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
apart. Dat hij dat zo zegt. dat pleit toch niet echt voor zijn dochter.
[..]
langzaam aan worden de nieuwe problemen duidelijk
[..]
Op zich niet netjes van Jeugdzorg dat ze uit de doeken doen dat laura veel spijbelde. Al ben ik dan wel weer benieuwd naar wat is veel.
En die indruk heb ik dus ook. Laura wil graag die reis maken, pa wil dat record gevestigd hebben. Nu de kans daarop met de dag kleiner wordt, verliest pa zijn interesse om ook maar iets te regelen.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:07 schreef Disana het volgende:
Op mij kwam de toon over alsof hij ook geen moeite doet haar te helpen.
Dit geeft indirect wel antwoord op de vraag (die Gia al een paar keer heeft gesteld) wat doet Laura zelf aan de voorbereidingen.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Pleit het niet voor hem of voor zijn dochter. Hem werd uitdrukkelijk gevraagd of hij het haar niet uit kon leggen, en hij klonk wat afstandelijk toen hij ontkennend antwoordde. Afstandelijk naar zijn dochter, naar mijn indruk alsof hij teleurgesteld in haar is, niet omdat ze het niet snapt, maar omdat ze zijn droom niet waar kan maken. Op mij kwam de toon over alsof hij ook geen moeite doet haar te helpen.
Ja, dat is ook de indruk die ik krijg. Zijn investering is op niets uitgelopen.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:17 schreef Gia het volgende:
[..]
En die indruk heb ik dus ook. Laura wil graag die reis maken, pa wil dat record gevestigd hebben. Nu de kans daarop met de dag kleiner wordt, verliest pa zijn interesse om ook maar iets te regelen.
Kom op zeg, Laura kan geen contact opnemen met de wereldschool en de leerplichtambtenaar, dat moet haar vader doen. Laura kan een jeugd EHBO-diploma halen, maar moet daar wel voor aangemeld worden. Verder kan pa tijdens vakantie met haar oefenen in slaapmanagement. Als zeezeiler heeft hij daar toch wel ervaring mee. En dat kun je ook best droog oefenen, om te beginnen.
Gewoon elk kwartier, of zo, de wekker af laten lopen, enkele vaste handelingen verrichten en weer een kwartier slapen. En dat moet ze dan de hele vakantie volhouden. Moet een koud kunstje zijn voor een wonderkind.
Dat Laura het niet begrijpt wordt wel helemaal pijnlijk duidelijk als de advocaat het over haar schoolprestaties heeft. Spijbelen, ziek melden, slechte cijfers. Dat komt op mij over als een kind dat in zichzelf teleurgesteld is en dat is de vader te verwijten naar mijn mening. Haar reactie is namelijk helemaal niet in proportie met het feit dat ze alleen maar wat later mag zeilen als ze aan bepaalde voorwaarden heeft voldaan: dit is de reactie van een kind dat zichzelf niet meer zo ziet zitten.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dit geeft indirect wel antwoord op de vraag (die Gia al een paar keer heeft gesteld) wat doet Laura zelf aan de voorbereidingen.
Maar eerst was het nog dat pa Dekker vond dat Laura het allemaal zo goed begreep en aan kon, nu geeft hij dus toe dat Laura het niet begrijpt.
ik vind de reactie vrij normaal als je het psych rapport er naast legt.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat Laura het niet begrijpt wordt wel helemaal pijnlijk duidelijk als de advocaat het over haar schoolprestaties heeft. Spijbelen, ziek melden, slechte cijfers. Dat komt op mij over als een kind dat in zichzelf teleurgesteld is en dat is de vader te verwijten naar mijn mening. Haar reactie is namelijk helemaal niet in proportie met het feit dat ze alleen maar wat later mag zeilen als ze aan bepaalde voorwaarden heeft voldaan: dit is de reactie van een kind dat zichzelf niet meer zo ziet zitten.
Hoe dan? Ik zie hierin de rol die de vader speelt.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
ik vind de reactie vrij normaal als je het psych rapport er naast legt.
Ook.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik zie hierin de rol die de vader speelt.
Vergeet de rol van Jeugdzorg niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik zie hierin de rol die de vader speelt.
Hebben die haar schoolwerk een strobreed in de weg gelegd?quote:Op woensdag 23 december 2009 08:26 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Vergeet de rol van Jeugdzorg niet.
Oh, wauw, ze mag niet 2 jaar gaan zeilen. Ja dan krijg je wat voor je kiezen.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:13 schreef Disana het volgende:
Niet gek omdat ze veel voor haar kiezen heeft gekregen vindt de advocaat.
Wat voor hulp hadden ze verwacht van de instanties? Een kind gooit de kont tegen de krib en krijgt, terecht, een standje.quote:Laura kreeg volgens de advocaat hierbij geen hulp. Instanties werkten volgens het boekje maar hielpen niet, er werd slechts gestraft en gedreigd. Niemand was het om haar te doen.
Goed, dat is nu op!quote:Ze is via Parijs gevlucht, in haar eentje, met haar Nieuw-Zeelandse paspoort. Ze deed het met haar spaargeld, o.a. van sponsoring.
Dus duidelijk niet in staat weloverwogen beslissingen te nemen. En dat moet dan de wereld over zeilen?quote:ze wilde vluchten voor de problemen. Ze realiseerde zich niet dat ze snel opgepakt zou worden.
Dit werd eerder nog als positief benoemd. Niet naar de aankomsthal waar de pers en belangstellenden staan, maar eerst even apart.quote:Haar familie mocht ze op Schiphol niet zien, ze werd door de zij-ingang afgevoerd.
Terecht, eerst maar eens haar verhaal horen, zonder eerst ingefluisterd te zijn wat te zeggen. Daarbij is ze niet gearresteerd, dus heeft die advocaat bij dat gesprek niets te zoeken.quote:De advocaat kon niet bij het verhoor en ook niet bij het gesprek met Jeugdzorg.
Waar pa mee begonnen is. De rest is een gevolg van.quote:Er is schade aan Laura toegebracht,
Op welke rechten is haar niet gewezen?quote:haar wordt niet voldoende gewezen op haar rechten.
Zij is onhandelbaar, alleen omdat ze niet meteen, mag afvaren, met de voorbereiding die ze tot nu toe heeft gedaan, te weinig dus.quote:Er is een peloton van hulpverleners waarmee ze heeft te maken. Het middel is erger dan de kwaal.
Dus omdat pa met de media aandacht is begonnen mag zij dat niet als vervelend ervaren?quote:Op woensdag 23 december 2009 08:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, wauw, ze mag niet 2 jaar gaan zeilen. Ja dan krijg je wat voor je kiezen.
De media-aandacht is vervelend, maar daar is pappie mee begonnen.
[..]
Wat voor hulp hadden ze verwacht van de instanties? Een kind gooit de kont tegen de krib en krijgt, terecht, een standje.
[..]
Goed, dat is nu op!![]()
[..]
Dus duidelijk niet in staat weloverwogen beslissingen te nemen. En dat moet dan de wereld over zeilen?
[..]
Dit werd eerder nog als positief benoemd. Niet naar de aankomsthal waar de pers en belangstellenden staan, maar eerst even apart.
[..]
Terecht, eerst maar eens haar verhaal horen, zonder eerst ingefluisterd te zijn wat te zeggen. Daarbij is ze niet gearresteerd, dus heeft die advocaat bij dat gesprek niets te zoeken.
[..]
Waar pa mee begonnen is. De rest is een gevolg van.
[..]
Op welke rechten is haar niet gewezen?
Mij lijkt het allemaal heel duidelijk. Ze mocht bij vader wonen en zich voorbereiden op de reis en dan zou in het voorjaar bekeken worden of ze kon zeilen.
Als antwoord hierop gaat ze zich gedragen als een doorgedraaide, verwende puber, met alle gevolgen van dien.
Sorry hoor, maar ze roept het over zichzelf af.
[..]
Zij is onhandelbaar, alleen omdat ze niet meteen, mag afvaren, met de voorbereiding die ze tot nu toe heeft gedaan, te weinig dus.
Je kunt niet altijd je zin krijgen.
Tja, dat is ook een manier natuurlijkquote:Op woensdag 23 december 2009 08:13 schreef Disana het volgende:
Nu op de radio de advocaat:
Laura wist dat ze uit huis geplaatst zou worden, ze wilde dit niet afwachten.
Problemen: het ging slecht op school, verzuim, slechte concentratrie, nablijven, inhalen. De problemen werden steeds chronischer, ze meldde zich ziek en bleef dagenlang weg. Niet gek omdat ze veel voor haar kiezen heeft gekregen vindt de advocaat.
Laura kreeg volgens de advocaat hierbij geen hulp. Instanties werkten volgens het boekje maar hielpen niet, er werd slechts gestraft en gedreigd. Niemand was het om haar te doen.
Ze is via Parijs gevlucht, in haar eentje, met haar Nieuw-Zeelandse paspoort. Ze deed het met haar spaargeld, o.a. van sponsoring. Ze ging naar zeilvrienden. Haar bedoeling is niet duidelijk, ze wilde vluchten voor de problemen. Ze realiseerde zich niet dat ze snel opgepakt zou worden.
Haar familie mocht ze op Schiphol niet zien, ze werd door de zij-ingang afgevoerd. De advocaat kon niet bij het verhoor en ook niet bij het gesprek met Jeugdzorg.
De zitting is vandaag over of ze uit huis wordt geplaatst. Advocaat vind rechters niet neutraal. Er was geen openbare behandeling van het wrakingsverzoek. Er is schade aan Laura toegebracht, haar wordt niet voldoende gewezen op haar rechten. Er is een peloton van hulpverleners waarmee ze heeft te maken. Het middel is erger dan de kwaal.
Als je dan zo naar dat psych rapport kijkt, dan moet je het er dus mee eens zijn, dat ze geestelijk niet in staat is zo'n reis te maken. Of heeft haar psych toestand alleen maar invloed op haar schoolprestaties?quote:Op woensdag 23 december 2009 08:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
ik vind de reactie vrij normaal als je het psych rapport er naast legt.
Ik zeg toch niet dat ze dat niet als vervelend mag ervaren! Ik zeg juist dat dat vervelend is.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus omdat pa met de media aandacht is begonnen mag zij dat niet als vervelend ervaren?
Beetje omgedraaide wereld vind je niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |