abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:01:55 #26
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75943700
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het is niet of het ene uiterste of het andere uiterste. Er zit een wereld van verschil en mogelijkheden om iets te doen. Of heb je alleen maar de mogelijkheid tussen uit huis plaatsen of haar te laten gaan?
Nee, de rechtbank heeft ook een tussenweg aangegeven. Het is jammer dat Laura en haar vader daar niet aan willen werken. Gewoon zorgen voor een goed plan, voldoende ervaring en een cursus EHBO is toch niet zoveel gevraagd.
Here we are now, entertain us.
pi_75943734
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Waarom overdrijven ze volgens jou?
Wellicht omdat sommige dingen uit hun verhaal niet geheel lijken te kloppen..

Ze zeggen dat ze vóór de OTS een 'vrolijke en ondernemende' tiener was.. Dat was niet de indruk van de psycholoog en ook niet de indruk die ze mi. gaf in contacten met de pers.

Dat zij de schuld in de schoenen van jeugdzorg schuiven komt niet overeen met de verklaring van haar moeder, die vurig hoopt dat ze uit huis geplaatst wordt, maar geen 'spannende verhalen' wil vertellen over wat er allemaal aan de hand is.

Daarbij zou ze misschien al veel langer weg zijn. Dan zou ik denken dat het wel meevalt met die enorme druk die op Laura uitgeoefend zou zijn en dat 'murw slaan' met dwangmaatregelen. Als ze dat niet doorhadden, dan was de controle echt niet zo groot.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:02:59 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75943757
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:53 schreef beeer het volgende:
[..]
De tussenweg is praten, advies geven, hulp aanbieden, waarschuwen, etc. maar uiteindelijk moeten mensen zelf hun eigen keuzes maken ook als ze zichzelf daarmee in gevaar brengen. Als de staat mensen met geweld tegen zichzelf gaat beschermen waar houdt het dan op?
Volwassenen: ja.
Kinderen: nee, die kun je niet de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden laten nemen, en moet je dus tegen henzelf beschermen als ze een te groot risico nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_75943996
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik vind dat die opa en oma wel heel overdreven doen over dat vage regeltje over "voldoende solo-ervaring opdoen".
Inderdaad. Op haar leeftijd doe je hele andere soloervaring op.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 22:10:01 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75944174
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik vind dat die opa en oma wel heel overdreven doen over dat vage regeltje over "voldoende solo-ervaring opdoen".
Want?
Wanneer ze meer ervaring moet opdoen omtrent solozeilen dan moet ze dat ook kunnen doen.
Niet dat iemand van jeugdzorg keihard zegt dat dat zijn probleem niet is en dat ze niet mag zeilen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:12:19 #31
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75944324
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Want?
Wanneer ze meer ervaring moet opdoen omtrent solozeilen dan moet ze dat ook kunnen doen.
Niet dat iemand van jeugdzorg keihard zegt dat dat zijn probleem niet is en dat ze niet mag zeilen.
Dat ze niet mag zeilen heeft toch ook niemand gezegd.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:17:22 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75944634
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Thorin82 het volgende:

[..]

Ze heeft heel de wereld laten zien dat ze niet nog niet oud genoeg is om zelf beslissingen te nemen.
Het is haar in elk geval gelukt om ongezien in haar eentje naar St Maarten te reizen. De meeste mensen zijn nog te schijterig voor een weekje Gran Canaria zonder reisbegeleiding.
Vooral dat laatste zal de reden zijn van alle paniek die (weer) is uitgebroken. Wat ons angst aanjaagt, zal ook een ander doen vrezen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 22:17:29 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75944643
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:12 schreef voyeur het volgende:

[..]

Dat ze niet mag zeilen heeft toch ook niemand gezegd.
quote:
Laura wordt uitzicht gegeven op het doorgaan van haar wereldreis, mits zij voldoet aan een aantal voorwaarden – die zijn allemaal na te lezen op de website van Laura.

Als grootouders vonden we dit een redelijk uitgangspunt. De rechter stelde dus dat haar wereldreis niet onmogelijk is, mits voldaan aan de door Jeugdzorg gestelde voorwaarden.

Treurig genoeg blijft Bureau Jeugdzorg tot nu toe onduidelijk over de vraag wanneer aan deze voorwaarden is voldaan. Het zijn voorwaarden met een open eind. Een voorbeeld: ‘Meer ervaring opdoen in solozeilen’, was een van de eisen die aan Laura werden gesteld. De logische vraag is dan: hoeveel meer? Hierop was het letterlijke antwoord van de toeziend voogd aan Laura en haar vader: ‘Dat is jullie probleem, daar lig ik niet wakker van.’ En zolang ze onder toezicht gesteld is – voorlopig tot 1 juli 2010 – mag ze bovendien niet eens uitvaren.

Hoe lossen we dat op? was dan ook de vraag. Ook dat was zijn probleem niet, zei de voogd. Deze onverantwoorde uitspraken werden gedaan in aanwezigheid van Laura.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75945144
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[..]
ze zeggen "dat is jullie probleem". toegegeven, dat is niet handig, en er moeten daar wat meer concrete afspraken over gemaakt worden, maar ze zeggen niet "je mag toch niet zeilen".

die opa en oma doen net alsof ze vanwege de vaagheid rond dat ene regeltje depressief is geworden.
pi_75945287
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:25 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

ze zeggen "dat is jullie probleem". toegegeven, dat is niet handig, en er moeten daar wat meer concrete afspraken over gemaakt worden, maar ze zeggen niet "je mag toch niet zeilen".

die opa en oma doen net alsof ze vanwege de vaagheid rond dat ene regeltje depressief is geworden.
Ja alles wat enigszins positief voor haar zou pleiten kan natuurlijk nooit kloppen en waar zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 22:29:20 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75945362
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:25 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ze mag niet uitvaren.
Dat betekend naar mijn idee dat ze de haven niet uit mag om te oefenen.
pi_75945665
Wat voor figuur is die voogd, vraag ik me af?
Het is iemand met watervrees of de dame/heer in kwestie heeft de opdracht gekregen om Laura zo veel mogelijk te ontmoedigen. Ik heb via de radio vernomen (was de advocaat, geloof ik) dat er vorige week al me uithuisplaatsing is gedreigd.
Zoals ik al vermoedde: hier wordt een meisje bewust kapot gemaakt.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 22:37:45 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75945907
Dat dreigen doen ze als ze zelf de situatie niet meer onder controle hebben en ze krampachtig proberen deze weer terug te krijgen.
pi_75946276
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ze mag niet uitvaren.
ow zo bedoel je
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:43:54 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75946301
Het zijn een stel tante Amalia's bijelkaar, krijg ik de indruk.
pi_75947156
Zeg gewoon tegen dat kind dat ze solo zeiltocht niet mag maken tot d'r 18e en laat dr gewoon bij dr ouders wonen. Al vraag ik me af of dat zin heeft..
Maar deze manier schiet niemand iets op...

Een 14 jarig kind "vlucht" niet voor niks naar Nieuw-Zeeland, lijkt me dan nog niet verstandig genoeg om alleen de wereld rond te varen..
pi_75947341
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:34 schreef Prutzenberg het volgende:
Wat voor figuur is die voogd, vraag ik me af?
Het is iemand met watervrees of de dame/heer in kwestie heeft de opdracht gekregen om Laura zo veel mogelijk te ontmoedigen. Ik heb via de radio vernomen (was de advocaat, geloof ik) dat er vorige week al me uithuisplaatsing is gedreigd.
Zoals ik al vermoedde: hier wordt een meisje bewust kapot gemaakt.
Als ze dreigen is dat een kwalijke zaak en eens te meer een reden om kritisch te blijven volgen. Als is 'gewoon' doen wat jeugdzorg natuurlijk de enige optie, je volgt immers de wet.

Eigenlijk ben ik niet, en de rest op fok niet inside genoeg om te weten wat er allemaal speelt. Er speelt vast meer dan we in de media te horen krijgen. En het weglopen zal ook niet uit de lucht zijn komen vallen. Maar als er al werd gedreigd kan ik mij voorstellen dat een 14 jarige in paniek raakt en rare dingen doet. Weglopen is erg onverstandig, maar in wanhoop kan je ook denken: wat heb ik te verliezen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75947373
trouwens wachten op het moment dat Rouvoet zich er mee gaat bemoeien.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75947549
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:59 schreef One_of_the_few het volgende:
Weglopen is erg onverstandig, maar in wanhoop kan je ook denken: wat heb ik te verliezen?
Weglopen is stemmen met je voeten en dat is heel wat meer waard dan het stem recht
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 23:04:19 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75947558
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:00 schreef One_of_the_few het volgende:
trouwens wachten op het moment dat Rouvoet zich er mee gaat bemoeien.
Die laat morgen wat weten.
Die wordt nu op de hoogte gehouden zodat hij een briefje krijgt van JZ met de info die hij kan uitdragen naar buiten.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:07:07 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75947702
Niemand weet goed welke rol die recordpoging überhaupt nog speelt in haar leven.
Het gaat mij vooral om de vraag in hoeverre de betrokken instanties haar beletten een gewoon leven te leiden -- en in hoeverre de definitie van 'gewoon' door Jeugdzorg wordt gedicteerd.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:07:35 #47
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75947725
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ze mag niet uitvaren.
Ik denk dat opa en oma dat niet helemaal goed geinterpreteerd hebben.
Bovendien stond het de ouders vrij om terug te gaan naar de rechtbank voor verduidelijking. Dat is niet gebeurd.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:09:25 #48
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75947804
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Als ze dreigen is dat een kwalijke zaak en eens te meer een reden om kritisch te blijven volgen. Als is 'gewoon' doen wat jeugdzorg natuurlijk de enige optie, je volgt immers de wet.

Eigenlijk ben ik niet, en de rest op fok niet inside genoeg om te weten wat er allemaal speelt. Er speelt vast meer dan we in de media te horen krijgen. En het weglopen zal ook niet uit de lucht zijn komen vallen. Maar als er al werd gedreigd kan ik mij voorstellen dat een 14 jarige in paniek raakt en rare dingen doet. Weglopen is erg onverstandig, maar in wanhoop kan je ook denken: wat heb ik te verliezen?
Wat ze verliest is haar qualificatie dat ze geschikt is om met onverwachte moeilijjke situaties om te gaan. Een ding waar de rechtbank al vraagtekens bij stelde (haar copingvaardigheden).
pi_75948202
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:09 schreef voyeur het volgende:

[..]

Wat ze verliest is haar qualificatie dat ze geschikt is om met onverwachte moeilijjke situaties om te gaan. Een ding waar de rechtbank al vraagtekens bij stelde (haar copingvaardigheden).
Ja want deze moeilijke situatie met de gezinsvoogd is natuurlijk gelijk aan het kunnen besturen van een zeilboot.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:19:45 #50
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75948305
Waar bemoeien ze zich überhaupt mee, mag een ieder hier niet z'n eigen leven leiden? Als Laura naar St. Maarten was gegaan, zonder vantevoren haar zeilplannen bekend te maken, had er toch geen haan naar gekraaid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')