Nee, de rechtbank heeft ook een tussenweg aangegeven. Het is jammer dat Laura en haar vader daar niet aan willen werken. Gewoon zorgen voor een goed plan, voldoende ervaring en een cursus EHBO is toch niet zoveel gevraagd.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het is niet of het ene uiterste of het andere uiterste. Er zit een wereld van verschil en mogelijkheden om iets te doen. Of heb je alleen maar de mogelijkheid tussen uit huis plaatsen of haar te laten gaan?
Wellicht omdat sommige dingen uit hun verhaal niet geheel lijken te kloppen..quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Waarom overdrijven ze volgens jou?
Volwassenen: ja.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:53 schreef beeer het volgende:
[..]
De tussenweg is praten, advies geven, hulp aanbieden, waarschuwen, etc. maar uiteindelijk moeten mensen zelf hun eigen keuzes maken ook als ze zichzelf daarmee in gevaar brengen. Als de staat mensen met geweld tegen zichzelf gaat beschermen waar houdt het dan op?
Inderdaad. Op haar leeftijd doe je hele andere soloervaring op.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik vind dat die opa en oma wel heel overdreven doen over dat vage regeltje over "voldoende solo-ervaring opdoen".
Want?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik vind dat die opa en oma wel heel overdreven doen over dat vage regeltje over "voldoende solo-ervaring opdoen".
Dat ze niet mag zeilen heeft toch ook niemand gezegd.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Want?
Wanneer ze meer ervaring moet opdoen omtrent solozeilen dan moet ze dat ook kunnen doen.
Niet dat iemand van jeugdzorg keihard zegt dat dat zijn probleem niet is en dat ze niet mag zeilen.
Het is haar in elk geval gelukt om ongezien in haar eentje naar St Maarten te reizen. De meeste mensen zijn nog te schijterig voor een weekje Gran Canaria zonder reisbegeleiding.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Thorin82 het volgende:
[..]
Ze heeft heel de wereld laten zien dat ze niet nog niet oud genoeg is om zelf beslissingen te nemen.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:12 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat ze niet mag zeilen heeft toch ook niemand gezegd.
quote:Laura wordt uitzicht gegeven op het doorgaan van haar wereldreis, mits zij voldoet aan een aantal voorwaarden – die zijn allemaal na te lezen op de website van Laura.
Als grootouders vonden we dit een redelijk uitgangspunt. De rechter stelde dus dat haar wereldreis niet onmogelijk is, mits voldaan aan de door Jeugdzorg gestelde voorwaarden.
Treurig genoeg blijft Bureau Jeugdzorg tot nu toe onduidelijk over de vraag wanneer aan deze voorwaarden is voldaan. Het zijn voorwaarden met een open eind. Een voorbeeld: ‘Meer ervaring opdoen in solozeilen’, was een van de eisen die aan Laura werden gesteld. De logische vraag is dan: hoeveel meer? Hierop was het letterlijke antwoord van de toeziend voogd aan Laura en haar vader: ‘Dat is jullie probleem, daar lig ik niet wakker van.’ En zolang ze onder toezicht gesteld is – voorlopig tot 1 juli 2010 – mag ze bovendien niet eens uitvaren.
Hoe lossen we dat op? was dan ook de vraag. Ook dat was zijn probleem niet, zei de voogd. Deze onverantwoorde uitspraken werden gedaan in aanwezigheid van Laura.
ze zeggen "dat is jullie probleem". toegegeven, dat is niet handig, en er moeten daar wat meer concrete afspraken over gemaakt worden, maar ze zeggen niet "je mag toch niet zeilen".quote:
Ja alles wat enigszins positief voor haar zou pleiten kan natuurlijk nooit kloppen en waar zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:25 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ze zeggen "dat is jullie probleem". toegegeven, dat is niet handig, en er moeten daar wat meer concrete afspraken over gemaakt worden, maar ze zeggen niet "je mag toch niet zeilen".
die opa en oma doen net alsof ze vanwege de vaagheid rond dat ene regeltje depressief is geworden.
Ze mag niet uitvaren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:25 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ze zeggen "dat is jullie probleem". toegegeven, dat is niet handig, en er moeten daar wat meer concrete afspraken over gemaakt worden, maar ze zeggen niet "je mag toch niet zeilen".
die opa en oma doen net alsof ze vanwege de vaagheid rond dat ene regeltje depressief is geworden.
ow zo bedoel jequote:Op dinsdag 22 december 2009 22:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze mag niet uitvaren.
Dat betekend naar mijn idee dat ze de haven niet uit mag om te oefenen.
Als ze dreigen is dat een kwalijke zaak en eens te meer een reden om kritisch te blijven volgen. Als is 'gewoon' doen wat jeugdzorg natuurlijk de enige optie, je volgt immers de wet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:34 schreef Prutzenberg het volgende:
Wat voor figuur is die voogd, vraag ik me af?
Het is iemand met watervrees of de dame/heer in kwestie heeft de opdracht gekregen om Laura zo veel mogelijk te ontmoedigen. Ik heb via de radio vernomen (was de advocaat, geloof ik) dat er vorige week al me uithuisplaatsing is gedreigd.
Zoals ik al vermoedde: hier wordt een meisje bewust kapot gemaakt.
Weglopen is stemmen met je voeten en dat is heel wat meer waard dan het stemquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:59 schreef One_of_the_few het volgende:
Weglopen is erg onverstandig, maar in wanhoop kan je ook denken: wat heb ik te verliezen?
Die laat morgen wat weten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:00 schreef One_of_the_few het volgende:
trouwens wachten op het moment dat Rouvoet zich er mee gaat bemoeien.
Ik denk dat opa en oma dat niet helemaal goed geinterpreteerd hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze mag niet uitvaren.
Dat betekend naar mijn idee dat ze de haven niet uit mag om te oefenen.
Wat ze verliest is haar qualificatie dat ze geschikt is om met onverwachte moeilijjke situaties om te gaan. Een ding waar de rechtbank al vraagtekens bij stelde (haar copingvaardigheden).quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:59 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Als ze dreigen is dat een kwalijke zaak en eens te meer een reden om kritisch te blijven volgen. Als is 'gewoon' doen wat jeugdzorg natuurlijk de enige optie, je volgt immers de wet.![]()
Eigenlijk ben ik niet, en de rest op fok niet inside genoeg om te weten wat er allemaal speelt. Er speelt vast meer dan we in de media te horen krijgen. En het weglopen zal ook niet uit de lucht zijn komen vallen. Maar als er al werd gedreigd kan ik mij voorstellen dat een 14 jarige in paniek raakt en rare dingen doet. Weglopen is erg onverstandig, maar in wanhoop kan je ook denken: wat heb ik te verliezen?
Ja want deze moeilijke situatie met de gezinsvoogd is natuurlijk gelijk aan het kunnen besturen van een zeilboot.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:09 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wat ze verliest is haar qualificatie dat ze geschikt is om met onverwachte moeilijjke situaties om te gaan. Een ding waar de rechtbank al vraagtekens bij stelde (haar copingvaardigheden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |