abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:06:25 #201
3542 Gia
User under construction
pi_75933584
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Theoretisch is er bij iedereen een kans van ontsporen. Laten we iedereen in e gaten houden. Strenge gedragsnormen en als je dat niet kunt volhouden, de cel in. Regels zijn regels dan. 3x een fout, levenslang, je kan niet aan de gang blijven gaan natuurlijk.
Ik heb het niet over in de gaten houden, ik heb het over 'niet de zin geven' omdat ......

Je gaat toch niet toegeven aan dergelijke 'dreigementen'!

Laura is geen uitzonderlijk geval. Ze is een gewone puber van 14 jaar, die een leuke hobby heeft en die iets wil wat op haar leeftijd in ons land niet mogelijk is.
pi_75933599
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, indirect wel. Omdat ze zou kunnen ontsporen moet ze maar haar zin krijgen.

Kom op, ze is geen uitzonderlijk talent of zo. Ze heeft een hobby en wil daarmee een record vestigen. Aangezien hiervoor wetten gebroken moeten worden, kan dat niet, dus gaat dat record niet door. Jammer, maar er zijn ergere dingen in het leven. Deal with it.
[..]
Dat zou ik als ouder ook zeggen ja. Zijn we het best over eens. Neemt niet weg dat ik het gedrag van Jeugdzorg niet goed vind en de hele situatie niet zo had hoeven te zijn zoals die nu is.
quote:
Het lijkt mij allemaal zo klaar als een klontje.
Ja, daar was ik al bang voor.

Twijfel is de basis voor vooruitgang.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75933620
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:02 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik bedoel het serieus ... waarom zou zo'n Laura Dekker meer rechten moeten hebben dan een ander kind die minder in de media komt?
Wel mooi om te zien hoe het recht op onderwijs omgeslagen is in een absolute onvoorwaardelijke plicht.
pi_75933637
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:06 schreef Gia het volgende:

Je gaat toch niet toegeven aan dergelijke 'dreigementen'!

Zulke dreigementen kan je over en weer plaatsen, als ouder naar kind, als kind naar ouder, als BJZ naar kind etc.

Maar ja, het leven is zwart wit.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:08:18 #205
3542 Gia
User under construction
pi_75933638
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Of: oww, dat meisje wil leren fietsen, maar daarbij kan ze vallen en eventueel overlijden. Onder toezicht ermee! Het volgende kind dat geboren wordt stellen we direct onder toezicht, straks krijgen ze het in hun hoofd om te gaan lopen, levensgevaarlijk. Onder toezicht met de hele familie, je weet nooit.
Met fietsen en wandelen onttrek je je nog niet aan de leerplicht.
Laura mag ook gewoon zeilen, alleen niet in haar uppie rond de wereld, onder schooltijd.
pi_75933647
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:05 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik kon goed zwart wit denken. Ik kon goed in uitersten denken, geen gevoel voor nuance en relevantie. Ook kon ik de media heel goed bespelen en voorbeelden bedenken die zo ridicuul waren dat mijn pleidooi altijd werd aangenomen door een rechter die alleen keek naar een absolute wet die altijd geldt en altijd zal gelden.

Daarom ronde ik een studie SPH af en werd ik medewerker bij Bureau Jeugdzorg.
Tja, toch is het zo. Hoezo is dat kind een "uitzonderlijk geval" ... en een kind die 2 jaar vrij wil om vrijwilligerswerk te doen in een bejaardentehuis, die is niet hip en cool genoeg.
pi_75933689
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Laura mag ook gewoon zeilen, alleen niet in haar uppie rond de wereld, onder schooltijd.
Ik heb de neiging nogal hard te vallen waardoor ik niet in staat ben te leren of iets dergelijks. Dus met fietsen loop ik een risico dat ik schooltijd mis

Mag ik hier uit opmaken dat als er iemand meegaat en haar onderwijst het wel ok is.

Iets zegt mij namelijk dat je uberhaupt tegen het hele idee van zeilen rond de wereld van haar bent.
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:11:41 #208
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75933715
Een spoedzitting?

Die meid heeft nu wel een keer genoeg gezooi gehad met de overheid.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:11:52 #209
3542 Gia
User under construction
pi_75933724
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:06 schreef One_of_the_few het volgende:
Neemt niet weg dat ik het gedrag van Jeugdzorg niet goed vind en de hele situatie niet zo had hoeven te zijn zoals die nu is.

Welk gedrag van Jeugdzorg? Ze is onder toezicht geplaatst van een gezinsvoogd, mocht bij haar vader blijven wonen en mocht zich alsnog voorbereiden op de reis. De zaak zou dan aan het eind van dit schooljaar opnieuw bekeken worden.

Ik zie niet in wat hier zo fout aan is?
pi_75933760
Nee ik ben geen familie, ik kan me alleen wel goed voorstellen haar vader zich zou voelen, hij heeft een avontuurlijke dochter, houdt van zeilen en heeft al een keer solo gezeild van Nederland naar Engeland en terug. Is dat normaal dan? Is dat het gemiddelde wat elk kind mee maakt? Nee, want met 14 jaar ga je nog 1 keer mee met je ouders op vakantie, om het jaar daarop of het jaar daarna, met van vrienden/dinnen naar Salou/Cost del Nogiets te gaan.

Laura is al verder dan die fase... als ik zo de artikels heb gelezen in het AD, in de krant en de nodige nieuws items op tv, schat ik het geestelijk vermogen van Laura in op een jonge meid van ca 18 jaar, dat heel goed haar eigen pad kan trekken en waar ze niet betutteld hoeft te worden. Hulp is welkom, maar niet meer dan dat.

Daarom dus, ja ik ben er wel voor dat sommige kinderen vrijstelling mogen/kunnen krijgen van leerplicht.
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:13:10 #211
3542 Gia
User under construction
pi_75933761
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:07 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Wel mooi om te zien hoe het recht op onderwijs omgeslagen is in een absolute onvoorwaardelijke plicht.
Omgeslagen? Er is hier al jaren een leerplicht hoor. Als Laura's ouders hier niet mee eens zijn, moeten ze ergens gaan wonen waar dat niet zo is.
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:16:53 #212
3542 Gia
User under construction
pi_75933873
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:10 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb de neiging nogal hard te vallen waardoor ik niet in staat ben te leren of iets dergelijks. Dus met fietsen loop ik een risico dat ik schooltijd mis

Mag ik hier uit opmaken dat als er iemand meegaat en haar onderwijst het wel ok is.

Iets zegt mij namelijk dat je uberhaupt tegen het hele idee van zeilen rond de wereld van haar bent.
Voor de recordpoging mag er niemand meereizen. Ze moet alleen, helemaal alleen. Daarnaast moet ze dan onderwijs volgen via het internet, via de wereldschool. Dit is dus één van de zaken die nog helemaal niet geregeld waren. Ze zou gewoon zo vertrokken zijn, als er niet ingegrepen was.

En wat dan? Stel dat de kinderbescherming niets gedaan had. Wel op de hoogte, maar niet ingrijpen en ze zou verongelukken. Zou dat dan toch een kwalijke zaak hebben gevonden.
pi_75933902
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh god nee toch...

Oh, dat meisje mag de wereld over, maar mijn kind MOET op school blijven...
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:19:49 #214
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75933963
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:06 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat zou ik als ouder ook zeggen ja. Zijn we het best over eens. Neemt niet weg dat ik het gedrag van Jeugdzorg niet goed vind en de hele situatie niet zo had hoeven te zijn zoals die nu is.
Om dat nou allemaal op het bordje van Jeugdzorg te leggen. . . Laura had gewoon bij haar vader kunnen blijven wonen en zeer waarschijnlijk over een tijdje kunnen gaan varen als ze deze stunt niet had uitgehaald. Maar dat wereldrecord zit in haar hoofd, zij moet en zal dat record halen en als dan niet duidelijk genoeg in kaart wordt gebracht door Jeugdzorg waaraan ze moet voldoen eer ze kan uitvaren dan gooit ze het bijltje erbij neer en gaat ze naar St. Maarten. Ze drijft het zelf op de spits en dan kun je zeggen een kat in het nauw maakt rare sprongen, zo raakt ze alleen maar verder verwijderd van dat wereldrecord. Want ja, dáár gaat het denk ik nog steeds om. Volgens de grootouders is Laura gevlucht omdat ze het idee heeft dat Jeugdzorg niet om haar geeft, 3 x raden hoe dat gevoel ontstaat en wat daarmee samenhangt, juist: de regels om dat record nog te halen waren te onduidelijk. En dat kun je een fout noemen van Jeugdzorg, dat soort dingen zijn niet 1-2-3 in kaart te brengen en dan is er geduld nodig.
pi_75934016
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor de recordpoging mag er niemand meereizen. Ze moet alleen, helemaal alleen. Daarnaast moet ze dan onderwijs volgen via het internet, via de wereldschool. Dit is dus één van de zaken die nog helemaal niet geregeld waren. Ze zou gewoon zo vertrokken zijn, als er niet ingegrepen was.

En wat dan? Stel dat de kinderbescherming niets gedaan had. Wel op de hoogte, maar niet ingrijpen en ze zou verongelukken. Zou dat dan toch een kwalijke zaak hebben gevonden.
Even voor de duidelijkheid:

Als je over wereldzeëen zeilt, hoef je niet 100% van je tijd aan het roer te zitten, want er bestaan automaten hiervoor. Een tijd geleden heeft er een duidelijke uitleg gestaan in het AD, dat zij op diverse bestemmingen langer verblijft, ook een ideale mogelijkheid om te leren...

En zo alleen is ze dus ook niet echt, want ook al moet ze helemaal alleen zeilen, contact met de buitenwereld middels msn enzo mag gewoon...
pi_75934021
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:13 schreef Meike26 het volgende:
Nee ik ben geen familie, ik kan me alleen wel goed voorstellen haar vader zich zou voelen, hij heeft een avontuurlijke dochter, houdt van zeilen en heeft al een keer solo gezeild van Nederland naar Engeland en terug. Is dat normaal dan? Is dat het gemiddelde wat elk kind mee maakt? Nee, want met 14 jaar ga je nog 1 keer mee met je ouders op vakantie, om het jaar daarop of het jaar daarna, met van vrienden/dinnen naar Salou/Cost del Nogiets te gaan.

Laura is al verder dan die fase... als ik zo de artikels heb gelezen in het AD, in de krant en de nodige nieuws items op tv, schat ik het geestelijk vermogen van Laura in op een jonge meid van ca 18 jaar, dat heel goed haar eigen pad kan trekken en waar ze niet betutteld hoeft te worden. Hulp is welkom, maar niet meer dan dat.

Daarom dus, ja ik ben er wel voor dat sommige kinderen vrijstelling mogen/kunnen krijgen van leerplicht.
Tja, wie kan daar over oordelen ... of Laura een fase verder is.

Ze klinkt mij vooral als een wonderkindje dat haar pushende vader napraat, maar ook ik kan het mis hebben.
pi_75934084
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

Om dat nou allemaal op het bordje van Jeugdzorg te leggen. . . Laura had gewoon bij haar vader kunnen blijven wonen en zeer waarschijnlijk over een tijdje kunnen gaan varen als ze deze stunt niet had uitgehaald. Maar dat wereldrecord zit in haar hoofd, zij moet en zal dat record halen en als dan niet duidelijk genoeg in kaart wordt gebracht door Jeugdzorg waaraan ze moet voldoen eer ze kan uitvaren dan gooit ze het bijltje erbij neer en gaat ze naar St. Maarten. Ze drijft het zelf op de spits en dan kun je zeggen een kat in het nauw maakt rare sprongen, zo raakt ze alleen maar verder verwijderd van dat wereldrecord. Want ja, dáár gaat het denk ik nog steeds om. Volgens de grootouders is Laura gevlucht omdat ze het idee heeft dat Jeugdzorg niet om haar geeft, 3 x raden hoe dat gevoel ontstaat en wat daarmee samenhangt, juist: de regels om dat record nog te halen waren te onduidelijk. En dat kun je een fout noemen van Jeugdzorg, dat soort dingen zijn niet 1-2-3 in kaart te brengen en dan is er geduld nodig.
Slim is het zeker niet nee, dat ze is gevlucht. Maar soms kan je niet anders... Ze heeft erg veel van de wereld gezien als kind zijnde... als je dan weet wat er buiten op je ligt te wachten, en je ziet het thuis niet meer zitten + een portie vluchtgedrag... dan kom je tot dit soort acties...
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:25:24 #218
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75934119
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:21 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Tja, wie kan daar over oordelen ... of Laura een fase verder is.

Ze klinkt mij vooral als een wonderkindje dat haar pushende vader napraat, maar ook ik kan het mis hebben.
Och, volgens mij heeft die onafhankelijke psychologe daar een aardige analyse van gemaakt. Laura loopt op sommige gebieden wat achter, al zou dat niet per definitie betekenen dat zo'n reis haar zou schaden. Maar een fase verder lijkt me op sociaal - emotioneel vlak stug, gezien het rapport.
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:26:04 #219
3542 Gia
User under construction
pi_75934143
quote:
Nee ik ben geen familie, ik kan me alleen wel goed voorstellen haar vader zich zou voelen, hij heeft een avontuurlijke dochter, houdt van zeilen en heeft al een keer solo gezeild van Nederland naar Engeland en terug. Is dat normaal dan?
Nee, daarom is ze in Engeland ook opgepakt. Maar het is niet zo bijzonder. Ook niet te vergelijken met een wereldreis. Dat zij toen naar Engeland is gevaren en nu het vliegtuig naar st.Maarten heeft genomen, maakt haar geen uitzonderlijke zelfstandig meisje dat alle gevaren kan trotseren.
quote:
Is dat het gemiddelde wat elk kind mee maakt? Nee, want met 14 jaar ga je nog 1 keer mee met je ouders op vakantie, om het jaar daarop of het jaar daarna, met van vrienden/dinnen naar Salou/Cost del Nogiets te gaan.
Welja, dat geldt voor elke tiener! Not! Zat jongeren die nog graag met hun ouders op vakantie gaan, vanwege de financiën.
quote:
Laura is al verder dan die fase... als ik zo de artikels heb gelezen in het AD, in de krant en de nodige nieuws items op tv, schat ik het geestelijk vermogen van Laura in op een jonge meid van ca 18 jaar, dat heel goed haar eigen pad kan trekken en waar ze niet betutteld hoeft te worden.
Jeej zeg, dweep niet zo met haar. Zo bijzonder is ze niet. Ze is goed in haar hobby, anderen zijn goed in hun hobby. Laura heeft bewezen geestelijk erg labiel en erg onvolwassen te zijn. Iemand met een volwassen geest was niet zomaar vertrokken. Dit was een erg impulsieve handeling die juist bewijst dat ze nog lang niet geestelijk volwassen is.
quote:
Hulp is welkom, maar niet meer dan dat.

Ik niet. Tenzij in uitzonderlijke gevallen, wat dit niet is.
pi_75934145
Daar valt idd moeilijk over te oordelen, maar dit is puur hoe "Laura" en haar vader op mij is over gekomen in de media.
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:27:40 #221
3542 Gia
User under construction
pi_75934201
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Oh god nee toch...

Oh, dat meisje mag de wereld over, maar mijn kind MOET op school blijven...
Of je reageert op de verkeerde post of je bent aan het malen, maar deze reactie slaat niet op hetgeen je quote.

Daarbij, mag ze op dit moment nog niet de wereld over. Misschien volgend jaar.
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:28:54 #222
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75934238
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:24 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Slim is het zeker niet nee, dat ze is gevlucht. Maar soms kan je niet anders... Ze heeft erg veel van de wereld gezien als kind zijnde... als je dan weet wat er buiten op je ligt te wachten, en je ziet het thuis niet meer zitten + een portie vluchtgedrag... dan kom je tot dit soort acties...
Maar dat ligt dan toch echt aan Laura en niet aan Jeugdzorg.
pi_75934359
IK dweeb niet met haar, ik laat gewoon weten dat ik haar hoger in schat dan jij dat doet.
want jij spiegelt waarschijnlijk je eigen kind aan haar... ? Ja want je wilt graag dat jouw kind ook uitzonderlijk is !! Logisch !

Jij zegt dan wel dat het een simpele hobby betreft, maar het is echt wel meer dan alleen een hobbie.
En het is ook meer dan 1 talent... ze heeft er minstens 3

Een 14 jarige.. volgens mij was ze zelfs 12 of 13, heeft ze de Noordzee over gestoken naar Engeland en is ze in de haven aangekomen waar ze aan wilde komen. Navigeren met een zeiljacht is al niet te simpel, ik vind het dus wel uitzonderlijk dat een kind dat net in de pubertijd loert, deze prestatie levert.

Zet een gemiddeld kind van 12 in een Parijse Metro en zeg dat het weer thuis moet komen.... elk kind raakt van slag en is verloren... maar ik denk/schat Laura hoog genoeg in dat zij nog diezelfde dag of de dag erna weer thuis aankomt.
pi_75934372
Advocaat wraakt rechter in zaak Laura
Uitgegeven: 22 december 2009 18:27
Laatst gewijzigd: 22 december 2009 18:27
UTRECHT - De advocaat van de minderjarige zeilster Laura Dekker heeft dinsdagmiddag een wrakingsverzoek gedaan. Hij vermoedt dat de rechtbank niet onbevooroordeeld is.

Rechtzaak
Een andere kamer van de rechtbank in Utrecht behandelt dinsdagmiddag het verzoek van advocaat Peter de Lange.
De advocaat heeft gezegd dat hij zes argumenten heeft voorgelegd voor een wisseling van rechters.

Een daarvan is dat dinsdag exact dezelfde drie rechters achter de tafel zitten als toen de rechtbank moest beslissen over de twee (voorlopige) ondertoezichtstellingen.

Onderbroken
Even voor 18.00 uur heeft de wrakingskamer de zitting even onderbroken. Het is nog niet duidelijk hoe lang deze zitting nog duurt en of de rechtbank daarna door kan gaan met de inhoudelijke behandeling.
pi_75934513
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Damn, hoe vaak heb ik al gezegd dat ik niet perse vind dat ze moet gaan
And that is the news.''
pi_75934567
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:59 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Of: oww, dat meisje wil leren fietsen, maar daarbij kan ze vallen en eventueel overlijden. Onder toezicht ermee! Het volgende kind dat geboren wordt stellen we direct onder toezicht, straks krijgen ze het in hun hoofd om te gaan lopen, levensgevaarlijk. Onder toezicht met de hele familie, je weet nooit.
Dat is dus echt appels met peren vergelijken, en dat weet je zelf vast ook wel.
pi_75934641
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:33 schreef Meike26 het volgende:
IK dweeb niet met haar, ik laat gewoon weten dat ik haar hoger in schat dan jij dat doet.
want jij spiegelt waarschijnlijk je eigen kind aan haar... ? Ja want je wilt graag dat jouw kind ook uitzonderlijk is !! Logisch !

Jij zegt dan wel dat het een simpele hobby betreft, maar het is echt wel meer dan alleen een hobbie.

Een 14 jarige.. volgens mij was ze zelfs 12 of 13, heeft ze de Noordzee over gestoken naar Engeland en is ze in de haven aangekomen waar ze aan wilde komen. Navigeren met een zeiljacht is al niet te simpel, ik vind het dus wel uitzonderlijk dat een kind dat net in de pubertijd loert, deze prestatie levert.

Zet een gemiddeld kind van 12 in een Parijse Metro en zeg dat het weer thuis moet komen.... elk kind raakt van slag en is verloren... maar ik denk/schat Laura hoog genoeg in dat zij nog diezelfde dag of de dag erna weer thuis aankomt.
Ja, die psycholoog had het vast mis dat die tot de conclusie kwam dat Laura 'maar' een gemiddeld meisje is.

Welke andere drie talenten heeft ze dan volgens jou?
pi_75934653
Dat heb je inderdaad ook niet gezegd, maar ik denk wel dat we beide eenzaam aan deze kant van de lijn staan.

Het is niet zozeer dat ze MOET gaan reizen, maar dat haar die mogelijkheid word gegeven. Het zal zelfs een goede leerschool zijn voor de leerplicht-ambtenaartjes om kinderen met zelfde avontuurlijke overeenkomsten te sturen in een vrijere leerweg !!
pi_75934719
De rechter blijft, en ze mag voorlopig niet meer bij haar vader wonen (bron: Twitter, Tako vh Jeugdjournaal).
pi_75934781
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, die psycholoog had het vast mis dat die tot de conclusie kwam dat Laura 'maar' een gemiddeld meisje is.

Welke andere drie talenten heeft ze dan volgens jou? Ik heb het niet over "andere" talenten gehad.
Zeilen
Richtingsgevoel/navigeren (wees eerlijk, zeer uitzonderlijk voor een vrouw = zelfspot )
Ondernemend.
Gevoel voor timing (ook handig als je zeilt).

Dit is tenminste wat ik uit de stukjes heb gehaald wat ik tot nu toe van haar en haar vader gelezen heb.
pi_75934829
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:44 schreef poemojn het volgende:
De rechter blijft, en ze mag voorlopig niet meer bij haar vader wonen (bron: Twitter, Tako vh Jeugdjournaal).
tweet verwijderd
pi_75934845
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:19 schreef Marrije het volgende:
Volgens de grootouders is Laura gevlucht omdat ze het idee heeft dat Jeugdzorg niet om haar geeft, 3 x raden hoe dat gevoel ontstaat en wat daarmee samenhangt, juist:
Omdat ze haar geen aandacht geven, geen idee hebben waar ze is of waar anderen worden gebeld met de vraag of je weet waar ze woont en wat haar nummer is. Want dat gebeurt bij de jeugdzorg.

Als ouder zou ik Laura niet laten gaan. Maar het grenzeloze zwart wit kijken, geen twijfel tov Jeugdzorg, de bijna dwangmatige hang naar regels, de wet is wet gedachte etc komen mijn neus eigenlijk uit.
And that is the news.''
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 18:49:55 #233
137949 Disana
pi_75934891
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:44 schreef poemojn het volgende:
Dat is raar, ik zag nou juist net in het Jeugdjournaal dat de zaak nog aan de gang is en dat er dus nog niets is beslist over de rechters.

Wel werd gezegd dat Laura nu bij vrienden van de familie is.
pi_75935030
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Omdat ze haar geen aandacht geven, geen idee hebben waar ze is of waar anderen worden gebeld met de vraag of je weet waar ze woont en wat haar nummer is. Want dat gebeurt bij de jeugdzorg.

Als ouder zou ik Laura niet laten gaan. Maar het grenzeloze zwart wit kijken, geen twijfel tov Jeugdzorg, de bijna dwangmatige hang naar regels, de wet is wet gedachte etc komen mijn neus eigenlijk uit.
Want we rijden hier ook allemaal keurig 50 waar we 50 mogen... niet?
Zeg ik met een broef van het CJIB op de mat
pi_75935197
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:53 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Want we rijden hier ook allemaal keurig 50 waar we 50 mogen... niet?
Zeg ik met een broef van het CJIB op de mat
Ik heb nog nooit een boete gekregen

Maar gezien deze reeks begrijp ik ook waarom rouvoet tijdens de verkiezingen zoveel stemmen kreeg met zijn zogenaamde aanpak van jeugd.

Al blijkt al snel dat hij er weinig van heeft begrepen
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:59:02 #236
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_75935250
Mwoah, Laura is niet zo bijzonder getalenteerd.. ze is doorsnee (HAVO), en kan aardig zeilen. Maar bijvoorbeeld dat communicatiesysteem om met havenautoriteiten vanaf open zee te communiceren, daar is een MBO/HBO achtergrond voor gewenst.

Ook zijn havens in Azie en Latijns Amerika nog ruiger dan hier. Lijkt me ook alsof ze wanhopig is om het record te halen, en als Buro Jeugdzorg dan in de weg zit om open zee zeiluren te maken, dan raakt ze nu al van slag. Terwijl de uitspraak of ze definitief mag uitvaren nog minstens een half jaar weg is.

Laura wil gewoon de autoriteiten voor het blok zetten, iedereen die haar in de weg zit, die krijgt van de familie de volle laag.
pi_75935322
Om 19.15 doen ze uitspraak over het wrakingsverzoek.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:01:31 #238
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75935358
quote:

Dat was niet het oordeel van de door de rechtbank ingehuurde psycholoog, maar ij weet het beter zonder haar te onderzoeken? Dát is pas betutteling dat Jan en alleman een diep inzicht in de psyche van Laura claimt zonder haar zelfs maar ooit gesproken te hebben.
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:06:45 #239
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_75935557
Wat een zeldzaam domme actie was die vlucht

En dat denkt in haar uppie de hele wereld rond te kunnen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:11:04 #240
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75935766
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:59 schreef Perico het volgende:
Mwoah, Laura is niet zo bijzonder getalenteerd.. ze is doorsnee (HAVO), en kan aardig zeilen. Maar bijvoorbeeld dat communicatiesysteem om met havenautoriteiten vanaf open zee te communiceren, daar is een MBO/HBO achtergrond voor gewenst.

Ook zijn havens in Azie en Latijns Amerika nog ruiger dan hier. Lijkt me ook alsof ze wanhopig is om het record te halen, en als Buro Jeugdzorg dan in de weg zit om open zee zeiluren te maken, dan raakt ze nu al van slag. Terwijl de uitspraak of ze definitief mag uitvaren nog minstens een half jaar weg is.

Laura wil gewoon de autoriteiten voor het blok zetten, iedereen die haar in de weg zit, die krijgt van de familie de volle laag.
Ik ben het met je eens, maar vraag me af of jeugdzorg haar absoluut verboden heeft om op open zee te varen. Het vonnis laat dat best toe, dus ze had m.i. de kerstvakantie best rond st. Maarten kunnen varen. Waarom ze dat via een weglooppoging organiseert ipv de reguliere kanalen is me een raadsel.
Het wijst in ieder geval op een slecht beoordelingsvermogen, zoals de rechtbank al vaststelde toen die zei dat ze een gebrek aan copingsvaardigheden had die haar eigen veiligheid in de weg stonden.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:23:02 #241
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75936223
ik mis hier steeds een stukje wat ik jullie toch niet wil onthouden ...
quote:
Neerwaartse spiraal

Volgens advocaat De Lange zat Laura de laatste tijd in een neerwaartse spiraal. Haar schoolprestaties werden slechter en ze spijbelde, zei De Lange dinsdag.

Volgens hem werden haar problemen ''alleen maar negatief benaderd'' en voelde ze zich daardoor nog slechter. ''Het net sloot zich rond haar'', aldus de raadsman.

De Lange stelt dat afgelopen woensdagavond door jeugdzorg is gedreigd dat ze Laura uit huis gingen plaatsen. Dat was voor de jonge zeilster reden te 'vluchten' naar Sint Maarten.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)r-in-zaak-laura.html

Vooral die laatste zin..... waarom ging jeugdzorg in eens zo afwijkend doen ?
Maar daar lees ik hier nog niets van ..
Wel raar dit is NA een dreigement van Jeugdzorg..
maar nu de vraag waarom wilde jeugdzorg haar weg halen daar en doet daar nu ineens na dat ze weg is gegaan de ronde dat ze uit huis geplaatst zou worden ..
dit was dus VOORAF al bekent en niet door dat ze weg gelopen is..
Wat jeugdzorg dus wel beweert ....

mijn twijfels worden alleen maar groter tegen over onze zorgstelsel ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:23:13 #242
3542 Gia
User under construction
pi_75936231
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:33 schreef Meike26 het volgende:

Jij kent me persoonlijk?

Ik spiegel mijn kind(eren) niet aan haar. Mijn jongste heeft een hobby waar hij graag zijn beroep van zou willen maken. Dat is ook mogelijk, maar het geeft geen garanties voor de toekomst. Daarom willen wij dat hij eerst een andere opleiding doet. Wat hij eigenlijk wil is ook een opleiding, in Nederland, gewoon via een ROC, maar wij vinden dat hij dat ook wel kan gaan doen als hij 18 is en al een beroep in zijn pocket heeft.
quote:
3 talenten? Werkelijk? Welke 3?
quote:

Dan schat jij kinderen toch erg laag in. De meeste kinderen komen echt wel thuis, hoor. Zo heel uitzonderlijk is dat niet. Ik weet dat haar vader, haar opa en oma en zijzelf het allemaal heel bijzonder vinden, en jij ook, maar behalve leuk zeilen heeft ze geen enkel uitzonderlijk talent. In elk geval niet uitzonderlijk genoeg om op haar 13de een solotrip rond de wereld te mogen maken.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:33:23 #243
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75936640
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:32 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

De psychologe schatte haar in op een gemiddelde ontwikkeling voor een 14 jarige met onder gemiddelde sociale ontwikkeling.
Waarom is dat überhaupt openbaar?

Achterlijke lui.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75936693
quote:

[..]

De psychologe schatte haar in op een gemiddelde ontwikkeling voor een 14 jarige met onder gemiddelde sociale ontwikkeling.
"Nee laat haar gaan, de overheid bemoeit zich teveel met kinderen en meisjes van 14 zijn al heel volwassen tegenwoordig door internet. "
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:44:47 #245
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75937093
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:34 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

"Nee laat haar gaan, de overheid bemoeit zich teveel met kinderen en meisjes van 14 zijn al heel volwassen tegenwoordig door internet. "
Dat is waar, als je een beetje op ze inpraat via de webcam geloven ze gelijk dat je ook 14 bent en vingeren ze zich voor de camera. Menig vijftiger geniet van de ´volwassen´ tiener meisjes.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:46:52 #246
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75937179
Wat wil je als de jeugd tegenwoordig alleen nog maar wordt verteld dat alles draait om lusten. Verkopen we zeep? Zet er een naakte girl bij. Wil je cola aanprijzen, verstop er een subliminale bericht in wat met lust te maken heeft. Ernstig.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_75937216
Een naakte girl bedoel je BSB?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 19:48:20 #248
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75937228
quote:

[..]

Lang leve hokjes waar iemand in moet passen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:55:57 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75937559
Hebben de zorgfascisten haar al terug in het gareel geschopt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:57:46 #250
3542 Gia
User under construction
pi_75937609
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Lang leve hokjes waar iemand in moet passen.
Nou, er is nogal een verschil tussen een gemiddelde 14-jarige en een hoogbegaafd, supertalentvolle, geestelijk volwassen meisje van 14.

Laura is een gewoon meisje, met een gewone hobby. Er zijn echt honderden meisjes die goed kunnen zeilen. Alleen willen die niet per se een record vestigen. Want dat is toch eigenlijk waar het hier om gaat.

Rond de wereld zeilen kan ze ook wel als ze 18 is, maar dat record kan dan niet meer.

Waarom verzint ze niet een ander record, waar geen 2 jaar schoolverzuim voor nodig is!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')