Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)r-in-zaak-laura.htmlquote:Neerwaartse spiraal
Volgens advocaat De Lange zat Laura de laatste tijd in een neerwaartse spiraal. Haar schoolprestaties werden slechter en ze spijbelde, zei De Lange dinsdag.
Volgens hem werden haar problemen ''alleen maar negatief benaderd'' en voelde ze zich daardoor nog slechter. ''Het net sloot zich rond haar'', aldus de raadsman.
De Lange stelt dat afgelopen woensdagavond door jeugdzorg is gedreigd dat ze Laura uit huis gingen plaatsen. Dat was voor de jonge zeilster reden te 'vluchten' naar Sint Maarten.
Jij kent me persoonlijk?quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:33 schreef Meike26 het volgende:
want jij spiegelt waarschijnlijk je eigen kind aan haar... ? Ja want je wilt graag dat jouw kind ook uitzonderlijk is !! Logisch !
3 talenten? Werkelijk? Welke 3?quote:Jij zegt dan wel dat het een simpele hobby betreft, maar het is echt wel meer dan alleen een hobbie.
En het is ook meer dan 1 talent... ze heeft er minstens 3
Dan schat jij kinderen toch erg laag in. De meeste kinderen komen echt wel thuis, hoor. Zo heel uitzonderlijk is dat niet. Ik weet dat haar vader, haar opa en oma en zijzelf het allemaal heel bijzonder vinden, en jij ook, maar behalve leuk zeilen heeft ze geen enkel uitzonderlijk talent. In elk geval niet uitzonderlijk genoeg om op haar 13de een solotrip rond de wereld te mogen maken.quote:Een 14 jarige.. volgens mij was ze zelfs 12 of 13, heeft ze de Noordzee over gestoken naar Engeland en is ze in de haven aangekomen waar ze aan wilde komen. Navigeren met een zeiljacht is al niet te simpel, ik vind het dus wel uitzonderlijk dat een kind dat net in de pubertijd loert, deze prestatie levert.
Zet een gemiddeld kind van 12 in een Parijse Metro en zeg dat het weer thuis moet komen.... elk kind raakt van slag en is verloren... maar ik denk/schat Laura hoog genoeg in dat zij nog diezelfde dag of de dag erna weer thuis aankomt.
Waarom is dat überhaupt openbaar?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:32 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
De psychologe schatte haar in op een gemiddelde ontwikkeling voor een 14 jarige met onder gemiddelde sociale ontwikkeling.
"Nee laat haar gaan, de overheid bemoeit zich teveel met kinderen en meisjes van 14 zijn al heel volwassen tegenwoordig door internet. "quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:32 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
De psychologe schatte haar in op een gemiddelde ontwikkeling voor een 14 jarige met onder gemiddelde sociale ontwikkeling.
Dat is waar, als je een beetje op ze inpraat via de webcam geloven ze gelijk dat je ook 14 bent en vingeren ze zich voor de camera. Menig vijftiger geniet van de ´volwassen´ tiener meisjes.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:34 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
"Nee laat haar gaan, de overheid bemoeit zich teveel met kinderen en meisjes van 14 zijn al heel volwassen tegenwoordig door internet. "
Lang leve hokjes waar iemand in moet passen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:32 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nou, er is nogal een verschil tussen een gemiddelde 14-jarige en een hoogbegaafd, supertalentvolle, geestelijk volwassen meisje van 14.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lang leve hokjes waar iemand in moet passen.
Man, dat heeft toch niets met hokjes te maken? Kinderen moeten gewoon tot de orde geroepen kunnen worden. Zij overziet helemaal niet waar ze mee bezig is. Voor mijn gevoel heb jij een heel sterke hekel aan jeugdzorg, maar ze zijn er niet voor niets. De meeste uithuisplaatsingen zijn volkomen terecht.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lang leve hokjes waar iemand in moet passen.
Waarom gaat ze niet gewoon punniken? Waarom is ze niet als alle anderen? Waarom kiest ze geen veilige hobby? Skateboarden is ook tof!quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, er is nogal een verschil tussen een gemiddelde 14-jarige en een hoogbegaafd, supertalentvolle, geestelijk volwassen meisje van 14.
Laura is een gewoon meisje, met een gewone hobby. Er zijn echt honderden meisjes die goed kunnen zeilen. Alleen willen die niet per se een record vestigen. Want dat is toch eigenlijk waar het hier om gaat.
Rond de wereld zeilen kan ze ook wel als ze 18 is, maar dat record kan dan niet meer.
Waarom verzint ze niet een ander record, waar geen 2 jaar schoolverzuim voor nodig is!!
Ja precies. Ik deed het met een reden. Om wat duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is dus echt appels met peren vergelijken, en dat weet je zelf vast ook wel.
Van harte welkom op BNWquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:46 schreef yvonne het volgende:
Nog even en het kan zo naar het complottenforum
Inderdaad gewoon doen. Vragen stellen is belachelijk. Jeugdzorg weet wat goed is voor een kind. Vooral niet kijken naar vrijheden voor kinderen. Opvoeden op onze manier zullen ze. Elke afwijking of kritiek daarop trekken we in het ridicule. Gewoon accepteren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:01 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Man, dat heeft toch niets met hokjes te maken? Kinderen moeten gewoon tot de orde geroepen kunnen worden. Zij overziet helemaal niet waar ze mee bezig is. Voor mijn gevoel heb jij een heel sterke hekel aan jeugdzorg, maar ze zijn er niet voor niets. De meeste uithuisplaatsingen zijn volkomen terecht.
Het rapport wat gepost werdt heb ik gelezen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, er is nogal een verschil tussen een gemiddelde 14-jarige en een hoogbegaafd, supertalentvolle, geestelijk volwassen meisje van 14.
Laura is een gewoon meisje, met een gewone hobby. Er zijn echt honderden meisjes die goed kunnen zeilen. Alleen willen die niet per se een record vestigen. Want dat is toch eigenlijk waar het hier om gaat.
Rond de wereld zeilen kan ze ook wel als ze 18 is, maar dat record kan dan niet meer.
Waarom verzint ze niet een ander record, waar geen 2 jaar schoolverzuim voor nodig is!!
Ze wachten op een goed bod voor Serious Request.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:04 schreef Pool het volgende:
Wrakingskamer doet er lang over! Rechtspraak.nl beloofde een beslissing om kwart over zeven, maar ik zie nog niets tot nu toe. Blijkbaar toch niet een volledig kansloos verzoek.
Of de rechters wilden eerst hun frietjes opeten.
Vergelijk deze "terechte" gevallen nou eens met haar situatie!!!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:01 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel heb jij een heel sterke hekel aan jeugdzorg, maar ze zijn er niet voor niets. De meeste uithuisplaatsingen zijn volkomen terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |