Dammn... Ik eet ook nog eens veel tursu, dat mijn tanden niet helemaal afgerot zijn zeg.quote:Op maandag 21 december 2009 14:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja. Bijna alles is slecht voor je tanden.
Tursuquote:Op maandag 21 december 2009 14:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dammn... Ik eet ook nog eens veel tursu, dat mijn tanden niet helemaal afgerot zijn zeg.
Ook al zo'n citroen gek?quote:
Ja, maar ik eet het nooit met zout, nooit geprobeerd. Misschien is het een Turkse gewoonte, ik heb het van m'n nicht.quote:Op maandag 21 december 2009 14:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ook al zo'n citroen gek?
Ik en nog een Turkse vrienden aten vroeger altijd vet veel citroenen met heel veel zout, onze Nederlandse vriendin snapte nooit wat wij daar zo lekker aan vonden. Veel zuur en zout eten is volgens mij echt Turks.
Dat wel, maar ik had eigenlijk een beugel om mijn knakkende kaak te verhelpen en niet om mijn tanden recht te zetten (alhoewel dat natuurlijk mooi meegenomen isquote:Op maandag 21 december 2009 14:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ben je niet blij dat je er een hebt gehad?
quote:Op maandag 21 december 2009 14:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Of met tomaten erin en wortels. (naast de lahana)
Elke keer als jij wat eet neem jij even vijf minuten de tijd om je mond even flink te spoelenquote:Op maandag 21 december 2009 14:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat beter is, maar ik ga niet direct spoelen, eerst neem ik een aantal keer flink wat water in m'n mond en spuug het meteen weer uit en daarna spoel ik.
fruit?quote:Op maandag 21 december 2009 14:56 schreef IHVK het volgende:
Damn waarom kwijl ik altijd als in aan tursu denk.
En wat is de Nederlandse term ervoor? Pekelwater met fruit erin ofzo?
Ingemaakte groenten? Tomaten, augurken, kool en wortels zijn geen fruit.quote:Op maandag 21 december 2009 14:56 schreef IHVK het volgende:
Damn waarom kwijl ik altijd als in aan tursu denk.
En wat is de Nederlandse term ervoor? Pekelwater met fruit erin ofzo?
Knakkende kaak?quote:Op maandag 21 december 2009 14:56 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik had eigenlijk een beugel om mijn knakkende kaak te verhelpen en niet om mijn tanden recht te zetten (alhoewel dat natuurlijk mooi meegenomen is). Uiteindelijk is hij eruit gehaald omdat hij toch niet deed waar hij voor bedoeld was; namelijk mijn knakkende kaak verhelpen
.
Dus als ik Turken uitnodig en ik geef ze een zak citroenen en een vaatje zout, dan maak ik een goede indrukquote:Op maandag 21 december 2009 14:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar ik eet het nooit met zout, nooit geprobeerd. Misschien is het een Turkse gewoonte, ik heb het van m'n nicht.
Categories: Pickles | Republic of Macedonia cuisine | Bulgarian cuisine | Turkish cuisine | Western Armenian cuisine | Bosnia and Herzegovina cuisine | Greek cuisine | Serbian cuisine | Iranian cuisine | Iraqi cuisine | Mediterranean cuisine | Middle Eastern cuisine | Appetizers | Iran stubs | Turkish cuisine stubs | Albania stubs | Greece stubs | Serbia stubs | Republic of Macedonia stubs | Bulgaria stubs | Bosnia and Herzegovina stubs | Food stubsquote:Op maandag 21 december 2009 14:57 schreef IHVK het volgende:
Als wik wil weten wat het is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tursu
die onderkant, iedereen gaat het zich weer toe-eigenen natuurlijk.![]()
Nee.quote:Op maandag 21 december 2009 14:57 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Elke keer als jij wat eet neem jij even vijf minuten de tijd om je mond even flink te spoelen?
Blijkbaar.quote:Op maandag 21 december 2009 14:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus als ik Turken uitnodig en ik geef ze een zak citroenen en een vaatje zout, dan maak ik een goede indruk?
It comprises Garlic, chili, Celery, cauliflower, carrots, beets, shallots, cabbage, aubergines and other vegetables & dried aromatic herbs pickled in vinegar and salt and different spice mixtures which usually include whole black peppers, ginger, etc . Persian style Torshi includes more vinegar, while Turkish style Turşu includes more salt as an antibacterial agent.quote:Op maandag 21 december 2009 14:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus als ik Turken uitnodig en ik geef ze een zak citroenen en een vaatje zout, dan maak ik een goede indruk?
Oh, zijn dat van die zure groenten? Dat gaven ze in Oman altijd bij de shoarma, ik ben de enige die ik ken die dat altijd lekker vond en opatquote:Op maandag 21 december 2009 14:57 schreef IHVK het volgende:
Als wik wil weten wat het is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tursu
die onderkant, iedereen gaat het zich weer toe-eigenen natuurlijk.![]()
wie weetquote:Op maandag 21 december 2009 14:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus jij hebt een kwijlbakje naast je op de eettafel staan tijdens het avondeten?quote:Op maandag 21 december 2009 14:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee.![]()
Na een zure maaltijd neem ik ongeveer 3x water in m'n mond en spuug het meteen weer uit en daarna spoel ik m'n mond nog even snel twee keer.
Ja.quote:Op maandag 21 december 2009 14:59 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh, zijn dat van die zure groenten? Dat gaven ze in Oman altijd bij de shoarma, ik ben de enige die ik ken die dat altijd lekker vond en opat.
quote:Op maandag 21 december 2009 14:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Categories: Pickles | Republic of Macedonia cuisine | Bulgarian cuisine | Turkish cuisine | Western Armenian cuisine | Bosnia and Herzegovina cuisine | Greek cuisine | Serbian cuisine | Iranian cuisine | Iraqi cuisine | Mediterranean cuisine | Middle Eastern cuisine | Appetizers | Iran stubs | Turkish cuisine stubs | Albania stubs | Greece stubs | Serbia stubs | Republic of Macedonia stubs | Bulgaria stubs | Bosnia and Herzegovina stubs | Food stubs
Hehehe.
Oeh, alleen gaven ze er in Oman nooit water bij. Ik heb nooit geweten dat het tursu heettequote:Op maandag 21 december 2009 15:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja.![]()
Maar het water wat er omheen zit is ook lekker, kan je ook opscheppen.
In de Turkse winkel.quote:Op maandag 21 december 2009 14:59 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh, zijn dat van die zure groenten? Dat gaven ze in Oman altijd bij de shoarma, ik ben de enige die ik ken die dat altijd lekker vond en opat. Kan je dat in Nederland kopen
?
Neeeere pfff, na het etenquote:Op maandag 21 december 2009 15:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus jij hebt een kwijlbakje naast je op de eettafel staan tijdens het avondeten?
Het is trouwens azijn.quote:Op maandag 21 december 2009 15:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oeh, alleen gaven ze er in Oman nooit water bij. Ik heb nooit geweten dat het tursu heette.
Hm je hebt wel kaasstengels, maar veel 'gewone' supermarkten verkopen ook Turkse producten. Vaak zelfs een paar rekjes met die dingen.quote:Op maandag 21 december 2009 15:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik vertelde laatst aan een Nederlandse vriendin hoe lekker ik peynir cubugu vindt en dat ik het niet meer kan vinden bij de Turkse winkel hier in de buurt. Ze zei dat ik het ook gewoon in de supermarkt kan kopen, klopt dit?
Bij de meeste Turkse winkels verkopen ze het wel.quote:Op maandag 21 december 2009 15:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik vertelde laatst aan een Nederlandse vriendin hoe lekker ik peynir cubugu vindt en dat ik het niet meer kan vinden bij de Turkse winkel hier in de buurt. Ze zei dat ik het ook gewoon in de supermarkt kan kopen, klopt dit?
quote:
Anders laten jullie even mijn maag knorrenquote:
Tursu eet je niet om je maag mee te vullen.quote:Op maandag 21 december 2009 15:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
[..]
Anders laten jullie even mijn maag knorren. Ik krijg er honger van!
Ja gewoon als soort salade toch. Bijgerecht.quote:Op maandag 21 december 2009 15:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Tursu eet je niet om je maag mee te vullen.
Ik ga morgen kijken, hoop dat ze het hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 15:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm je hebt wel kaasstengels, maar veel 'gewone' supermarkten verkopen ook Turkse producten. Vaak zelfs een paar rekjes met die dingen.
Mijn maag knort dan van genot.quote:Op maandag 21 december 2009 15:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Tursu eet je niet om je maag mee te vullen.
Niet zoveel bijzonders eigenlijkquote:Op maandag 21 december 2009 15:05 schreef IHVK het volgende:
Wat staat er in Egypte op het menu wikwakka?
Ja, ze verkochten het hier ook, maar ze hebben het al maanden niet meer op voorraad, een tijdje terug hadden ze er nog een aantal, maar daarna nooit meer geweest. Jaa, dat is ook lekkerquote:Op maandag 21 december 2009 15:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bij de meeste Turkse winkels verkopen ze het wel.
Ik ben gek op deze dingen:
[ afbeelding ]
Popkek omg mijn grote liefde.quote:Op maandag 21 december 2009 15:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, ze verkochten het hier ook, maar ze hebben het al maanden niet meer op voorraad, een tijdje terug hadden ze er nog een aantal, maar daarna nooit meer geweest. Jaa, dat is ook lekkerwat vind je van popkek?
Klinkt goed.quote:Op maandag 21 december 2009 15:08 schreef Garso het volgende:
Ik heb gister lekker veel tursu gegeten met kuru fasulye, sogan en bulgur pilav, heerlijke combo
Hm ja, aan de andere kant je cuisine veranderen zorgt meestal geheid voor diarree.quote:Op maandag 21 december 2009 15:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Niet zoveel bijzonders eigenlijk. Ik heb in ieder geval nog geen echt typische Egyptische cuisine gehad
. Maar ik wil het wel.
Zemfira is dan ook tof.quote:Op maandag 21 december 2009 15:14 schreef IHVK het volgende:
Ik vind je nieuwe ava veel beter Bortecinem.
Al helemaal in Egyptequote:Op maandag 21 december 2009 15:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm ja, aan de andere kant je cuisine veranderen zorgt meestal geheid voor diarree.
Amerikaanse troep is vaak lekker.quote:Op maandag 21 december 2009 15:15 schreef IHVK het volgende:
Het is wel lekker, maar gewoon Amerikaanse troep eigenlijk.
Oreo's (je krijgt er zo'n ranzige muil van, niet normaal)quote:Op maandag 21 december 2009 15:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Amerikaanse troep is vaak lekker.
kek=cakequote:Op maandag 21 december 2009 15:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat betekent pop kek eigenlijk, of is het gewoon een verzonnen merknaam?
Oreo's zijn alleen lekker als je het met melk eet/drinkt. En pop-tarts.quote:Op maandag 21 december 2009 15:17 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oreo's (je krijgt er zo'n ranzige muil van, niet normaal), pop tarts
, mac n cheese
, AMerikaanse troep
.
Ik vond haar leuker toen ze kleiner was.quote:
Je hebt vast niet eens geluisterd.quote:Op maandag 21 december 2009 15:18 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vond haar leuker toen ze kleiner was.
quote:Op maandag 21 december 2009 15:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oreo's zijn alleen lekker als je het met melk eet/drinkt. En pop-tarts.![]()
quote:Op maandag 21 december 2009 15:21 schreef IHVK het volgende:
Ik luister naar de tweede nu. Het is Russisch?
Klinkt opzich wel goed.
Alleen jammer van het weerquote:
Kuru fasulye en bulgur pilav zijn echt lekker. Bulgur pilav noemde ik altijd anneannemin pilavi, omdat zij het altijd meenam uit Turkije.quote:Op maandag 21 december 2009 15:08 schreef Garso het volgende:
Ik heb gister lekker veel tursu gegeten met kuru fasulye, sogan en bulgur pilav, heerlijke combo
En daar kom je nu ineens mee?quote:Op maandag 21 december 2009 15:20 schreef wikwakka2 het volgende:
'Meestal geheid' is eigenlijk jezelf tegenspreken, IHVK.
Daar moet ik gewoon elke keer aan denken als mensen het over oreo's en/of oreo's in je melk dippen hebbenquote:Op maandag 21 december 2009 15:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Kom je weer met je pedo reclame.
In Turkije hebben we voor m'n oma's huis een bakkal, je snapt het gevolg wel.quote:Op maandag 21 december 2009 15:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Popkek omg mijn grote liefde.![]()
![]()
Vooral die met citroen.
Ik vond het vreemd klinken, toen dacht ik er even over na tot ik tot de conclusie kwam dat het niet helemaal klopte.quote:
Bakkal.quote:Op maandag 21 december 2009 15:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
In Turkije hebben we voor m'n oma's huis een bakkal, je snapt het gevolg wel.
M'n opa zei altijd zengin etiniz adami.
insan caktirmadan bozuk para atardi masanin ustunequote:Op maandag 21 december 2009 15:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bakkal.![]()
Ik moest een keer brood halen bij een bakkal. Dus ik wacht totdat die man gaat zeggen hoeveel het kost.. maar hij bleef gewoon stil.
Ik: Ee.. kac lira ekmek?
Bakkalci emmi:![]()
Ekmegin parasini bilmiyormusun, sen nerden geliyon? Burali degilsin kesin.
quote:Op maandag 21 december 2009 15:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bakkal.![]()
Ik moest een keer brood halen bij een bakkal. Dus ik wacht totdat die man gaat zeggen hoeveel het kost.. maar hij bleef gewoon stil.
Hahaha, dat heb ik ook vaak gehad, eigk best dom, als jij niets zegt en niet betaalt, zou ik denken dat ze je wel begrijpen.quote:Op maandag 21 december 2009 15:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bakkal.![]()
Nu je het zegt.. Ah, ik was toen cahil.quote:Op maandag 21 december 2009 15:25 schreef Garso het volgende:
[..]
insan caktirmadan bozuk para atardi masanin ustune
Denken ze in Turkije nog steeds dat Nederland niet bestaatquote:Op maandag 21 december 2009 15:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
Turken in Turkije die contact met je zoeken/je aantrekkelijk vinden omdat je uit alamanya komt.![]()
Turken in internetcafe die naar rap luisteren.
Ik dacht dat dat vroeger zo was. Toen was je hip en stoer omdat je uit Europa kwamquote:Op maandag 21 december 2009 15:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
Turken in Turkije die contact met je zoeken/je aantrekkelijk vinden omdat je uit alamanya komt.![]()
Turken in internetcafe die naar rap luisteren.
Al zo vaak gedaan, het maakt me eigk ook niet zoveel meer uit, maar het gedrag dat ze vertonen.quote:Op maandag 21 december 2009 15:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Denken ze in Turkije nog steeds dat Nederland niet bestaat? Verbeter ze dan eens!
Zo proberen ze je te laten denken maar toch komen ze ieder jaar de hand van mn zus vragen of nemen hun dochtertje mee op visite om te showenquote:Op maandag 21 december 2009 15:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat vroeger zo was. Toen was je hip en stoer omdat je uit Europa kwam. Nu ben je niks meer waard en kijken ze neer op je.
Nog niet allemaal hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 15:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat vroeger zo was. Toen was je hip en stoer omdat je uit Europa kwam. Nu ben je niks meer waard en kijken ze neer op je.
Wees eens trots op Hollandaquote:Op maandag 21 december 2009 15:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Al zo vaak gedaan, het maakt me eigk ook niet zoveel meer uit, maar het gedrag dat ze vertonen.
En dan zeggen ze "Hollandalilar'da Alman kani yokmu? Eee bunlar Alman iste"quote:Op maandag 21 december 2009 15:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Al zo vaak gedaan, het maakt me eigk ook niet zoveel meer uit, maar het gedrag dat ze vertonen.
Damn waar komen jullie vandaan. In Adana zijn ze vergeleken met de rest van TR toch redelijk modern denk ik dan.quote:Op maandag 21 december 2009 15:32 schreef Garso het volgende:
[..]
Zo proberen ze je te laten denken maar toch komen ze ieder jaar de hand van mn zus vragen of nemen hun dochtertje mee op visite om te showen
Meen je dit?quote:Op maandag 21 december 2009 15:32 schreef Garso het volgende:
[..]
Zo proberen ze je te laten denken maar toch komen ze ieder jaar de hand van mn zus vragen of nemen hun dochtertje mee op visite om te showen
Ik ben trots op Hollanda, maar het heeft geen zin om te herhalen dat ik uit Nederland kom en niet uit Duitsland. Ze vertonen gangstergedrag, met zwarte rap t-shirts lopen in de zomer. Naar het internetcafe. Contact met mij zoeken via m'n neefje.quote:Op maandag 21 december 2009 15:32 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wees eens trots op Hollanda.
Wat voor gedrag vertonen ze dan?
Uit de buurt van Adana, Karaman, denk niet dat Adanalilar en Karamanlilar zoveel verschillen. Er zijn nog steeds mensen die hun kroost naar europa willen exporteren.quote:Op maandag 21 december 2009 15:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Damn waar komen jullie vandaan. In Adana zijn ze vergeleken met de rest van TR toch redelijk modern denk ik dan.
Dat gebeurt in Nederland toch ook welquote:Op maandag 21 december 2009 15:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ben trots op Hollanda, maar het heeft geen zin om te herhalen dat ik uit Nederland kom en niet uit Duitsland. Ze vertonen gangstergedrag, met zwarte rap t-shirts lopen in de zomer. Naar het internetcafe. Contact met mij zoeken via m'n neefje.
Konya-Karaman is toch redelijk conservatief. Je kunt die twee provincies echt absoluut niet vergelijken met Adana.quote:Op maandag 21 december 2009 15:37 schreef Garso het volgende:
[..]
Uit de buurt van Adana, Karaman, denk niet dat Adanalilar en Karamanlilar zoveel verschillen. Er zijn nog steeds mensen die hun kroost naar europa willen exporteren.
Net zoals wij Grieken zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 15:33 schreef Garso het volgende:
[..]
En dan zeggen ze "Hollandalilar'da Alman kani yokmu? Eee bunlar Alman iste"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |