Dammn... Ik eet ook nog eens veel tursu, dat mijn tanden niet helemaal afgerot zijn zeg.quote:Op maandag 21 december 2009 14:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja. Bijna alles is slecht voor je tanden.
Tursuquote:Op maandag 21 december 2009 14:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dammn... Ik eet ook nog eens veel tursu, dat mijn tanden niet helemaal afgerot zijn zeg.
Ook al zo'n citroen gek?quote:
Ja, maar ik eet het nooit met zout, nooit geprobeerd. Misschien is het een Turkse gewoonte, ik heb het van m'n nicht.quote:Op maandag 21 december 2009 14:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ook al zo'n citroen gek?
Ik en nog een Turkse vrienden aten vroeger altijd vet veel citroenen met heel veel zout, onze Nederlandse vriendin snapte nooit wat wij daar zo lekker aan vonden. Veel zuur en zout eten is volgens mij echt Turks.
Dat wel, maar ik had eigenlijk een beugel om mijn knakkende kaak te verhelpen en niet om mijn tanden recht te zetten (alhoewel dat natuurlijk mooi meegenomen isquote:Op maandag 21 december 2009 14:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ben je niet blij dat je er een hebt gehad?
quote:Op maandag 21 december 2009 14:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Of met tomaten erin en wortels. (naast de lahana)
Elke keer als jij wat eet neem jij even vijf minuten de tijd om je mond even flink te spoelenquote:Op maandag 21 december 2009 14:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat beter is, maar ik ga niet direct spoelen, eerst neem ik een aantal keer flink wat water in m'n mond en spuug het meteen weer uit en daarna spoel ik.
fruit?quote:Op maandag 21 december 2009 14:56 schreef IHVK het volgende:
Damn waarom kwijl ik altijd als in aan tursu denk.
En wat is de Nederlandse term ervoor? Pekelwater met fruit erin ofzo?
Ingemaakte groenten? Tomaten, augurken, kool en wortels zijn geen fruit.quote:Op maandag 21 december 2009 14:56 schreef IHVK het volgende:
Damn waarom kwijl ik altijd als in aan tursu denk.
En wat is de Nederlandse term ervoor? Pekelwater met fruit erin ofzo?
Knakkende kaak?quote:Op maandag 21 december 2009 14:56 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik had eigenlijk een beugel om mijn knakkende kaak te verhelpen en niet om mijn tanden recht te zetten (alhoewel dat natuurlijk mooi meegenomen is). Uiteindelijk is hij eruit gehaald omdat hij toch niet deed waar hij voor bedoeld was; namelijk mijn knakkende kaak verhelpen
.
Dus als ik Turken uitnodig en ik geef ze een zak citroenen en een vaatje zout, dan maak ik een goede indrukquote:Op maandag 21 december 2009 14:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar ik eet het nooit met zout, nooit geprobeerd. Misschien is het een Turkse gewoonte, ik heb het van m'n nicht.
Categories: Pickles | Republic of Macedonia cuisine | Bulgarian cuisine | Turkish cuisine | Western Armenian cuisine | Bosnia and Herzegovina cuisine | Greek cuisine | Serbian cuisine | Iranian cuisine | Iraqi cuisine | Mediterranean cuisine | Middle Eastern cuisine | Appetizers | Iran stubs | Turkish cuisine stubs | Albania stubs | Greece stubs | Serbia stubs | Republic of Macedonia stubs | Bulgaria stubs | Bosnia and Herzegovina stubs | Food stubsquote:Op maandag 21 december 2009 14:57 schreef IHVK het volgende:
Als wik wil weten wat het is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tursu
die onderkant, iedereen gaat het zich weer toe-eigenen natuurlijk.![]()
Nee.quote:Op maandag 21 december 2009 14:57 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Elke keer als jij wat eet neem jij even vijf minuten de tijd om je mond even flink te spoelen?
Blijkbaar.quote:Op maandag 21 december 2009 14:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus als ik Turken uitnodig en ik geef ze een zak citroenen en een vaatje zout, dan maak ik een goede indruk?
It comprises Garlic, chili, Celery, cauliflower, carrots, beets, shallots, cabbage, aubergines and other vegetables & dried aromatic herbs pickled in vinegar and salt and different spice mixtures which usually include whole black peppers, ginger, etc . Persian style Torshi includes more vinegar, while Turkish style Turşu includes more salt as an antibacterial agent.quote:Op maandag 21 december 2009 14:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus als ik Turken uitnodig en ik geef ze een zak citroenen en een vaatje zout, dan maak ik een goede indruk?
Oh, zijn dat van die zure groenten? Dat gaven ze in Oman altijd bij de shoarma, ik ben de enige die ik ken die dat altijd lekker vond en opatquote:Op maandag 21 december 2009 14:57 schreef IHVK het volgende:
Als wik wil weten wat het is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tursu
die onderkant, iedereen gaat het zich weer toe-eigenen natuurlijk.![]()
wie weetquote:Op maandag 21 december 2009 14:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |