Bron: NS Hispeed, Eurostarquote:Alleen reizigers die een ticket hebben geldig op zaterdag 19 of zondag 20 december kunnen morgen reizen. Reizigers met tickets hebben geldig op maandag 21 en dinsdag 22 december, kunnen op woensdag reizen. Reizigers met tickets geldig op woensdag 23 december of donderdag 24 december kunnen reizen op donderdag 24 december.
Dè ideale praktijktest!quote:Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, vanmorgen 4,5 uur gedaan over Lw-Btl, vanmiddag mocht ik er iets meer dan 6u over de terugreis doen, waarvan ik wel zo'n 4,5 uur onderweg was tussen Ut en Lw.... Wat trouwens de schuld was de sukkels die het nodig vonden uitgerekend op deze dag te gaan testen met de SLT's op de Veluwe. Wat mij betreft meteen aan de hoogste boom, dat verzin je toch niet. Vanaf 15:00 chaos tussen Ut en Zl met overstappen in Amf, Pt, Hde en Zl.. oleeee
Ik sta er ook versteld van...quote:Op maandag 21 december 2009 22:35 schreef James1988 het volgende:
Wtf: Eurostar rijdt morgen weer. Maar reizigers die voor morgen een ticket hebben, mogen overmorgen pas mee:
[..]
Bron: NS Hispeed, Eurostar
Wtf?
Kregen de SLT's problemen met de pantografen?quote:Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, vanmorgen 4,5 uur gedaan over Lw-Btl, vanmiddag mocht ik er iets meer dan 6u over de terugreis doen, waarvan ik wel zo'n 4,5 uur onderweg was tussen Ut en Lw.... Wat trouwens de schuld was de sukkels die het nodig vonden uitgerekend op deze dag te gaan testen met de SLT's op de Veluwe. Wat mij betreft meteen aan de hoogste boom, dat verzin je toch niet. Vanaf 15:00 chaos tussen Ut en Zl met overstappen in Amf, Pt, Hde en Zl.. oleeee
is dat een stam uit de pimpel?quote:Op maandag 21 december 2009 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Wel vandaag:
[ link | afbeelding ]
Doordat het winterweer zijn tol eist op het spoor, heeft NSR besloten slechts tweemaal per uur per traject een stoptrein te laten rijden. Internationaal treinverkeer was vrijwel in zijn geheel opgeheven. Om toch tegemoet te komen aan internationale reizigers naar Duitsland, zette NS Hispeed om 15:45 een extra Internationale trein in vanaf Utrecht Centraal, via Arnhem naar Emmerich. De trekkracht voor deze trein is de NSR 1757, welke zijn vertrektijd op een verder bijna leeg station Utrecht Centraal staat af te wachten. Normaliter is dit station op dit tijdstip van een werkdag toch flink drukker! Maandag 21 december 2009.
[ link | afbeelding ]
Achterop zit de NSR 1752 met flink wit front.
Wissels gaan niet goed heen en weer en vallen niet goed in de vergrendeling..quote:Op maandag 21 december 2009 23:30 schreef 2cv het volgende:
Misschien een heel erg domme vraag, maar hoe komt het dat die treinen zo'n last hebben van de sneeuw ? Ik kan me niet voorstellen dat ze doorslippen of uit de bocht vliegen
Die dingen zijn dus niet verwarmd ?quote:Op maandag 21 december 2009 23:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Wissels gaan niet goed heen en weer en vallen niet goed in de vergrendeling..
Het heeft meer te maken met de wissels en seinen. ProRail (of beter gezegd: politiek Den Haag) is te gierig om wisselverwarming aan te schaffen.quote:Op maandag 21 december 2009 23:30 schreef 2cv het volgende:
Misschien een heel erg domme vraag, maar hoe komt het dat die treinen zo'n last hebben van de sneeuw ? Ik kan me niet voorstellen dat ze doorslippen of uit de bocht vliegen
De worden nu toch ook wissels verwarmt? (oke dat die het nu niet doen is punt 2, maar t gaat om de verwarming )quote:Op maandag 21 december 2009 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het heeft meer te maken met de wissels en seinen. ProRail (of beter gezegd: politiek Den Haag) is te gierig om wisselverwarming aan te schaffen.
stoppertje verdwaald in de AV van Utrecht Cquote:21:30 - ?? > Amsterdam Centraal [7] +182
Dan moet het wel van een zeer slechte kwaliteit zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:
[..]
De worden nu toch ook wissels verwarmt? (oke dat die het nu niet doen is punt 2, maar t gaat om de verwarming )
Nee.quote:Op maandag 21 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:
De worden nu toch ook wissels verwarmt?
Oke, nu snap ik t ff niet meerquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ER worden wissels VERWARMD. Ja.
Nee, de Franse politiek had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:
Die beslissing van Eurostar ligt overigens volledig bij Eurostar, NS Hispeed heeft er niks mee te maken.
Scorebordjournaliek, symptoombestrijding, joe doe de mefs.quote:Ondertussen ontspint zich een discussie of de vervoerders beter voorbereid moeten zijn op sneeuwval en ijzel. Reizigersvereniging Rover stelde dat busmaatschappijen ''erg hysterisch'' hebben gereageerd op het winterweer.
Busvervoerders Connexxion en Veolia repliceerden verbijsterd te zijn over die reactie. De vervoerders stelden ''de verantwoordelijkheid te nemen als het niet veilig is om de weg op te gaan''.
Ook de NS en ProRail herkennen zich niet in de kritiek van Rover. ProRail stelt ''flink wat maatregelen te hebben getroffen'' om problemen bij sneeuwval en vorst te voorkomen. ProRail heeft aangekondigd alle problemen te gaan evalueren als het winterweer voorbij is.
De politiek mengt zich eveneens in de discussie. In elk geval heeft de CDA-fractie in de Tweede Kamer minister Camiel Eurlings (Verkeer) gevraagd snel een investeringsplan te ontwikkelen tegen de treinuitval. Lokaal stelde een aantal politici vragen over het uitvallen van bussen of het strooibeleid.
Ach soquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Peter het volgende:
Verwarmd is met een D, niet met een T. Daar doelde die treinfappende taalpurist op
Maar ot: niet alle wissels worden verwarmd en niet overal werkt de verwarming goed.
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Socios het volgende:
Nee, de Franse politiek president had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
Rover is dan ook Nationaal Kampioen 'Mekkeren Om Niets'.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Scorebordjournaliek, symptoombestrijding, joe doe de mefs.
Ik ben wel een beetje klaar met dat eindeloze gejank
Nicolas Sarkozy moest weer van zich laten gelden ofzo? Ocharme...quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
Mjah, in dit geval wel, inderdaad...quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
Zou je denken?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, in dit geval wel, inderdaad...
Als politiek Den Haag dat nou eens zou eisen hier in Nederland.Dan reed alles morgen weer conform de dienstregeling.
Tuurlijk, gewoon doen, lekker een rondje gaan treinen, want tja: de treinen zijn lekker rustig en er rijden er zo veel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:41 schreef greavy het volgende:
CityNightLine naar Amsterdam heeft al 4 uur vertraging op Utrecht Centraal![]()
08:28 + 239 min. Amsterdam Centraal 7a CityNightLine , Niet instappen
Zometeen de trein instappen, met een camera en kladboek op zak.
De route is: Zwijndrecht - Rotterdam - Gouda - Utrecht ( - Nijmegen ) - Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Lage Zwaluwe - Dordrecht - Zwijndrecht
Ik reis tevens met de OV-chipkaart
In Utrecht stond vanochtend ook een hele zooi DDAR nutteloos te wezen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:27 schreef Duvel het volgende:BTW: zonder veel problemen in Utrecht gekomen. Maar wat ik niet snap is dat er als stopper Den Haag - Utrecht dan maar één DDAR/mDDM wordt ingezet. Klap dan twee van die dingen tegen elkaar en ga daarmee rijden, beetje 'n gemiste kans.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het antwoord was dat het de schuld van Prorail is, die zou de leeg-materieel-rtijes niet toestaan die nodig zijn om het spul op de juiste plaats te krijgen.
Ik bedoelde eigenlijk de beslissing om reizigers die een ticket voor vandaag hebben pas overmorgen daarmee te laten reizenquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, de Franse politiek had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
Bron: de Telegraafquote:Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en NS te helpen
door Harrie Nijen Twilhaar
BERLIJN - De Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en de NS te adviseren of desnoods hulp aan te bieden. De Deutsche Bahn AG (DB) in Berlijn reageerde verbaasd dat er in Nederland slechts 15 procent van de treinen rijden. ,,Als de spoorwegbedrijven advies nodig hebben, dan moeten ze ons benaderen. Wij willen jullie treinvervoerders graag helpen, immers we zijn collega’s van elkaar”, aldus DB-zegsman Andreas Fohrmann.
De Duitsers hebben zelf ook last van het winterweer. ,,Maar zo’n uitval van treinen hebben we niet in Duitsland. In grote delen van ons land hebben we te maken met dezelfde omstandigheden”, aldus de DB-woordvoerder.
Opvallend rijden nagenoeg alle treinen bij de oosterburen op schema. ,,Natuurlijk is er ook bij ons vertraging, maar ons spoorboekje is niet in de war door de sneeuw.”
De wintervoorbereidingen voor de DB zijn altijd ,,gründlich”.
,,We zorgen ervoor dat het materieel, spoor, wissels en seinen in goede staat zijn. Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen.” Volgens Fohrmann zijn er in Duitsland grote landschapverschillen. ,,We houden daar altijd rekening mee. Vandaar we altijd veel tijd besteden om alles winterklaar te maken.” Volgens hem zijn de omstandigheden in het noorden van Duitsland gelijk aan Nederland.
De DB vindt het daarom bijzonder dat er in ons land veel uitval is en dat veel treinreizigers niet naar de plaats van bestemming kunnen komen. ,,Kijk, wij weten natuurlijk niet wat er in Nederland nu precies aan de hand is.
,,Wat ons betreft zijn ProRail en de NS welkom. Als ze bellen zijn wij bereid om de helpende hand toe te steken.”
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: de Telegraaf
Wat een afgang voor ProRail / NS
16.33u.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef AMDB het volgende:
Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |