abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75902212
Ok, vanmorgen 4,5 uur gedaan over Lw-Btl, vanmiddag mocht ik er iets meer dan 6u over de terugreis doen, waarvan ik wel zo'n 4,5 uur onderweg was tussen Ut en Lw.... Wat trouwens de schuld was de sukkels die het nodig vonden uitgerekend op deze dag te gaan testen met de SLT's op de Veluwe. Wat mij betreft meteen aan de hoogste boom, dat verzin je toch niet. Vanaf 15:00 chaos tussen Ut en Zl met overstappen in Amf, Pt, Hde en Zl.. oleeee
  maandag 21 december 2009 @ 22:35:56 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75902312
Wtf: Eurostar rijdt morgen weer. Maar reizigers die voor morgen een ticket hebben, mogen overmorgen pas mee:
quote:
  • Alleen reizigers die een ticket hebben geldig op zaterdag 19 of zondag 20 december kunnen morgen reizen.
  • Reizigers met tickets hebben geldig op maandag 21 en dinsdag 22 december, kunnen op woensdag reizen.
  • Reizigers met tickets geldig op woensdag 23 december of donderdag 24 december kunnen reizen op donderdag 24 december.
  • Bron: NS Hispeed, Eurostar

    Wtf?
    pi_75902338
    Wel vandaag:


    Doordat het winterweer zijn tol eist op het spoor, heeft NSR besloten slechts tweemaal per uur per traject een stoptrein te laten rijden. Internationaal treinverkeer was vrijwel in zijn geheel opgeheven. Om toch tegemoet te komen aan internationale reizigers naar Duitsland, zette NS Hispeed om 15:45 een extra Internationale trein in vanaf Utrecht Centraal, via Arnhem naar Emmerich. De trekkracht voor deze trein is de NSR 1757, welke zijn vertrektijd op een verder bijna leeg station Utrecht Centraal staat af te wachten. Normaliter is dit station op dit tijdstip van een werkdag toch flink drukker! Maandag 21 december 2009.


    Achterop zit de NSR 1752 met flink wit front.
      maandag 21 december 2009 @ 22:38:43 #254
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_75902462
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Zug-Chef het volgende:
    Ok, vanmorgen 4,5 uur gedaan over Lw-Btl, vanmiddag mocht ik er iets meer dan 6u over de terugreis doen, waarvan ik wel zo'n 4,5 uur onderweg was tussen Ut en Lw.... Wat trouwens de schuld was de sukkels die het nodig vonden uitgerekend op deze dag te gaan testen met de SLT's op de Veluwe. Wat mij betreft meteen aan de hoogste boom, dat verzin je toch niet. Vanaf 15:00 chaos tussen Ut en Zl met overstappen in Amf, Pt, Hde en Zl.. oleeee
    Dè ideale praktijktest!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 21 december 2009 @ 22:54:33 #255
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75903297
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:35 schreef James1988 het volgende:
    Wtf: Eurostar rijdt morgen weer. Maar reizigers die voor morgen een ticket hebben, mogen overmorgen pas mee:
    [..]

    Bron: NS Hispeed, Eurostar

    Wtf?
    Ik sta er ook versteld van...
      maandag 21 december 2009 @ 22:55:19 #256
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75903328
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Zug-Chef het volgende:
    Ok, vanmorgen 4,5 uur gedaan over Lw-Btl, vanmiddag mocht ik er iets meer dan 6u over de terugreis doen, waarvan ik wel zo'n 4,5 uur onderweg was tussen Ut en Lw.... Wat trouwens de schuld was de sukkels die het nodig vonden uitgerekend op deze dag te gaan testen met de SLT's op de Veluwe. Wat mij betreft meteen aan de hoogste boom, dat verzin je toch niet. Vanaf 15:00 chaos tussen Ut en Zl met overstappen in Amf, Pt, Hde en Zl.. oleeee
    Kregen de SLT's problemen met de pantografen?
    pi_75903582
    Draadbreuk ja.
      Redactie Sport maandag 21 december 2009 @ 23:01:39 #258
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_75903634
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
    Wel vandaag:

    [ link | afbeelding ]
    Doordat het winterweer zijn tol eist op het spoor, heeft NSR besloten slechts tweemaal per uur per traject een stoptrein te laten rijden. Internationaal treinverkeer was vrijwel in zijn geheel opgeheven. Om toch tegemoet te komen aan internationale reizigers naar Duitsland, zette NS Hispeed om 15:45 een extra Internationale trein in vanaf Utrecht Centraal, via Arnhem naar Emmerich. De trekkracht voor deze trein is de NSR 1757, welke zijn vertrektijd op een verder bijna leeg station Utrecht Centraal staat af te wachten. Normaliter is dit station op dit tijdstip van een werkdag toch flink drukker! Maandag 21 december 2009.

    [ link | afbeelding ]
    Achterop zit de NSR 1752 met flink wit front.
    is dat een stam uit de pimpel?
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      maandag 21 december 2009 @ 23:04:24 #259
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75903781
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
    Draadbreuk ja.
    Ben ik nog goed weggekomen.
    pi_75904374
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:01 schreef dennistd het volgende:

    [..]

    is dat een stam uit de pimpel?
    9 rijtuigen, de een-na-achterste de Bistro en de laatste volledig 1e klas, dus lijkt me wel.
      maandag 21 december 2009 @ 23:19:55 #261
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75904549
    Zojuist dit gezien op Rotterdam Centraal, de AV..




    Gaat dan om die trein die niet rijd
      maandag 21 december 2009 @ 23:29:31 #262
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_75905044
    Misschien wordt hij opgeheven?

    Die beslissing van Eurostar ligt overigens volledig bij Eurostar, NS Hispeed heeft er niks mee te maken.
      † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 23:30:24 #263
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_75905082
    Misschien een heel erg domme vraag, maar hoe komt het dat die treinen zo'n last hebben van de sneeuw ? Ik kan me niet voorstellen dat ze doorslippen of uit de bocht vliegen
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_75905180
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:30 schreef 2cv het volgende:
    Misschien een heel erg domme vraag, maar hoe komt het dat die treinen zo'n last hebben van de sneeuw ? Ik kan me niet voorstellen dat ze doorslippen of uit de bocht vliegen
    Wissels gaan niet goed heen en weer en vallen niet goed in de vergrendeling..
    dag
      † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 23:33:01 #265
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_75905217
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:32 schreef Peter het volgende:

    [..]

    Wissels gaan niet goed heen en weer en vallen niet goed in de vergrendeling..
    Die dingen zijn dus niet verwarmd ?
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_75905289
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:33 schreef 2cv het volgende:

    [..]

    Die dingen zijn dus niet verwarmd ?
    niet allemaal en sommigen zitten in storing
    dag
      maandag 21 december 2009 @ 23:34:54 #267
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75905339
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:30 schreef 2cv het volgende:
    Misschien een heel erg domme vraag, maar hoe komt het dat die treinen zo'n last hebben van de sneeuw ? Ik kan me niet voorstellen dat ze doorslippen of uit de bocht vliegen
    Het heeft meer te maken met de wissels en seinen. ProRail (of beter gezegd: politiek Den Haag) is te gierig om wisselverwarming aan te schaffen.
    pi_75905711
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Het heeft meer te maken met de wissels en seinen. ProRail (of beter gezegd: politiek Den Haag) is te gierig om wisselverwarming aan te schaffen.
    De worden nu toch ook wissels verwarmt? (oke dat die het nu niet doen is punt 2, maar t gaat om de verwarming )
    Me.. me.. me.. Me too
      maandag 21 december 2009 @ 23:44:07 #269
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75905781

    Vanaf 4:50 zie je de stoomtrein bij Bunnik passeren die toen naar Münster ging.







    Die vond ik nog op internet van de Kerstrit van SSN

    [ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 21-12-2009 23:56:34 ]
      maandag 21 december 2009 @ 23:59:56 #270
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75906535
    Morgen eens een ritje proberen te maken met de NS.. Zal wel niet veel goeds opleveren, maar wil het wel proberen

    Kijken wat van problemen ik ondervind..
    Zit te denken aan Zwijndrecht - Rotterdam - Utrecht - Den Bosch - Tilburg - Dordrecht - Zwijndrecht.
    Ik wil reizen met de OV-Chipkaart.

    Een vriend van me, die waarschijnlijk meegaat, zei:
    "Is het niet mogelijk om in Zwijndrecht in te checken, Dordrecht weer uit te checken(wanneer je daar vanaf Tilburg komt en dus al in Utrecht geweest bent.) en weer in te checken om in Zwijndrecht later uit te checken?"
    Om zo de kosten laag te houden?

    Mij lijkt toch dat dit wel kan?
    Of moet ik dan in Utrecht/Den Bosch uit/in checken?

    Ik heb alle tijd, en zal me niet haasten. Zo lang ik maar wel thuis kan komen, vind ik het best
    pi_75906565
    quote:
    21:30 - ?? > Amsterdam Centraal [7] +182
    stoppertje verdwaald in de AV van Utrecht C
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 22 december 2009 @ 00:03:22 #272
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75906687
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:

    [..]

    De worden nu toch ook wissels verwarmt? (oke dat die het nu niet doen is punt 2, maar t gaat om de verwarming )
    Dan moet het wel van een zeer slechte kwaliteit zijn.
    pi_75906754
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:
    De worden nu toch ook wissels verwarmt?
    Nee.

    ER worden wissels VERWARMD. Ja.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_75906965
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Nee.

    ER worden wissels VERWARMD. Ja.
    Oke, nu snap ik t ff niet meer
    Dacht dat die wissels verwarmd werden tegen de vorst, dat het niet helpt dat blijkt nu maar weer eens.
    Of hebben jullie over een anders soort verwarming systeem voor de wissels?
    Me.. me.. me.. Me too
    pi_75907045
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:
    Die beslissing van Eurostar ligt overigens volledig bij Eurostar, NS Hispeed heeft er niks mee te maken.
    Nee, de Franse politiek had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
    pi_75907050
    Verwarmd is met een D, niet met een T. Daar doelde die treinfappende taalpurist op

    Maar ot: niet alle wissels worden verwarmd en niet overal werkt de verwarming goed.
    dag
      dinsdag 22 december 2009 @ 00:12:10 #277
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75907092
    De bovengenoemde reis staat gepland. Misschien dat we nog uitwijken via Arnhem of Nijmegen, als er veel tijd over blijft.

    De vraag staat nog wel: Is dat met de OV-chip uit/in checken gewoon 'geldig' (meer info zie eerder bericht)
    Neem morgen me camera met 4 batterijen mee, en een noteblok
    pi_75907143
    quote:
    Ondertussen ontspint zich een discussie of de vervoerders beter voorbereid moeten zijn op sneeuwval en ijzel. Reizigersvereniging Rover stelde dat busmaatschappijen ''erg hysterisch'' hebben gereageerd op het winterweer.

    Busvervoerders Connexxion en Veolia repliceerden verbijsterd te zijn over die reactie. De vervoerders stelden ''de verantwoordelijkheid te nemen als het niet veilig is om de weg op te gaan''.

    Ook de NS en ProRail herkennen zich niet in de kritiek van Rover. ProRail stelt ''flink wat maatregelen te hebben getroffen'' om problemen bij sneeuwval en vorst te voorkomen. ProRail heeft aangekondigd alle problemen te gaan evalueren als het winterweer voorbij is.

    De politiek mengt zich eveneens in de discussie. In elk geval heeft de CDA-fractie in de Tweede Kamer minister Camiel Eurlings (Verkeer) gevraagd snel een investeringsplan te ontwikkelen tegen de treinuitval. Lokaal stelde een aantal politici vragen over het uitvallen van bussen of het strooibeleid.
    Scorebordjournaliek, symptoombestrijding, joe doe de mefs.

    Ik ben wel een beetje klaar met dat eindeloze gejank
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_75907178
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Peter het volgende:
    Verwarmd is met een D, niet met een T. Daar doelde die treinfappende taalpurist op

    Maar ot: niet alle wissels worden verwarmd en niet overal werkt de verwarming goed.
    Ach so Had die typ fout niet gezien
    en dat van de wissels dat wist ik al, ma toch bedankt
    Me.. me.. me.. Me too
    pi_75907318
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Socios het volgende:
    Nee, de Franse politiek president had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
    Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 22 december 2009 @ 00:18:42 #281
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75907373
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Scorebordjournaliek, symptoombestrijding, joe doe de mefs.

    Ik ben wel een beetje klaar met dat eindeloze gejank
    Rover is dan ook Nationaal Kampioen 'Mekkeren Om Niets'.
      dinsdag 22 december 2009 @ 00:19:33 #282
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_75907409
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
    Nicolas Sarkozy moest weer van zich laten gelden ofzo? Ocharme...
    pi_75907851
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
    Mjah, in dit geval wel, inderdaad...

    Als politiek Den Haag dat nou eens zou eisen hier in Nederland. Dan reed alles morgen weer conform de dienstregeling.
    pi_75907887
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:29 schreef Socios het volgende:

    [..]

    Mjah, in dit geval wel, inderdaad...

    Als politiek Den Haag dat nou eens zou eisen hier in Nederland. Dan reed alles morgen weer conform de dienstregeling.
    Zou je denken?
    Denk dat de NS dan alsnog zou zeggen van, zorg eerst maar eens voor een goed spoor
    Me.. me.. me.. Me too
      dinsdag 22 december 2009 @ 08:27:34 #285
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_75912946
    Over wisselverwarming: ieder wissel dat van enig belang is, is voorzien van wisselverwarming, hetzij via een elektrisch lint, hetzij via gasbranders. Of, maar dat is geloof ik nog een experiment, via aardwarmte. Wisselverwaming wordt berekend op een bepaalde hoeveelheid sneeuwval. Deze hoeveelheid sneeuw moet door de verwarming gesmolten kunnen worden zodat de tongen van het wissel vrij kunnen blijven bewegen (en alle vergrendelingen en beveiligingen goed blijven werken). Nu is er blijkbaar een probleem dat er te veel sneeuw gevallen is, of wisselverwarmingen niet goed onderhouden zijn.

    Overigens: vorige week donderdag ging het gruwelijk mis door logistieke problemen. Daar kunnen wisselverwarmingstechneuten dan weer niet zo veel aan doen...

    BTW: zonder veel problemen in Utrecht gekomen. Maar wat ik niet snap is dat er als stopper Den Haag - Utrecht dan maar één DDAR/mDDM wordt ingezet. Klap dan twee van die dingen tegen elkaar en ga daarmee rijden, beetje 'n gemiste kans.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 22 december 2009 @ 08:41:48 #286
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75913077
    CityNightLine naar Amsterdam heeft al 4 uur vertraging op Utrecht Centraal
    08:28 + 239 min. Amsterdam Centraal 7a CityNightLine , Niet instappen

    Zometeen de trein instappen, met een camera en kladboek op zak.
    De route is: Zwijndrecht - Rotterdam - Gouda - Utrecht ( - Nijmegen ) - Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Lage Zwaluwe - Dordrecht - Zwijndrecht

    Ik reis tevens met de OV-chipkaart

    Kijk af en toe eens op me Twitter voor meer informatie, waar ik stil sta en dergelijke..
    http://www.twitter.com/Du_Knitter

    [ Bericht 21% gewijzigd door greavy op 22-12-2009 09:00:55 ]
      dinsdag 22 december 2009 @ 09:00:56 #287
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_75913358
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 08:41 schreef greavy het volgende:
    CityNightLine naar Amsterdam heeft al 4 uur vertraging op Utrecht Centraal
    08:28 + 239 min. Amsterdam Centraal 7a CityNightLine , Niet instappen

    Zometeen de trein instappen, met een camera en kladboek op zak.
    De route is: Zwijndrecht - Rotterdam - Gouda - Utrecht ( - Nijmegen ) - Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Lage Zwaluwe - Dordrecht - Zwijndrecht

    Ik reis tevens met de OV-chipkaart
    Tuurlijk, gewoon doen, lekker een rondje gaan treinen, want tja: de treinen zijn lekker rustig en er rijden er zo veel.

    Sorry, ik kan niet zo heel veel begrip opbrengen.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 22 december 2009 @ 09:16:55 #288
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_75913668
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 08:27 schreef Duvel het volgende:BTW: zonder veel problemen in Utrecht gekomen. Maar wat ik niet snap is dat er als stopper Den Haag - Utrecht dan maar één DDAR/mDDM wordt ingezet. Klap dan twee van die dingen tegen elkaar en ga daarmee rijden, beetje 'n gemiste kans.
    In Utrecht stond vanochtend ook een hele zooi DDAR nutteloos te wezen.

    Het treinpersoneel van de ook te korte stopper Utrecht-Amsterdam had vanochtend nog nagevraagd of de trein niet wat langer kon. Het antwoord was dat het de schuld van Prorail is, die zou de leeg-materieel-rtijes niet toestaan die nodig zijn om het spul op de juiste plaats te krijgen.
    pi_75913717
    Ik sluit me aan bij Duvel. Ik verklaar mezelf al voor gek dat ik naar mijn werk ga. Maar dat is ook alleen onder de voorwaarde dat ik nood adressen heb waar ik terecht kan bij stilvallen van de treinen. Anders had ik vrijaf genomen. Een lukraak rondje gaan rijden vind ik ook onverantwoordelijk. Het is bekend dat er minder en kleinere treinen zijn, dan moet je het spoor niet onnodig belasten.

    In utrecht begint het weer op een spoorbedrijf te lijken. De helft van de centrale halaanwijze liep zojuist vol met aankondigingen van treinen. En de wisselverwarming weet de wisseltjes (en een flink stuk eromheen) te ontdooien en sneeuwvrij te houden. Ze hebben zelfs de sleutel van de bezemkast bovenwater weten te halen. Servex stond koffie en kerststol uit te delen. Het gaat steeds beter, aan het operationele personeel ligt het niet.

    Jammer alleen dat de directie nu begint te nukken. Zojuist een nieuwsbericht op de radio dat het nog niet zeker is of de GTbV regeling wordt opgeschort. Immers had de NS maar 15% schuld en willen ze niet opdraaien voor de andere 85%, was de beredenatie. Het laatste woord zal er nog wel niet over gesproken zijn.
      dinsdag 22 december 2009 @ 09:27:30 #290
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_75913898
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 09:16 schreef ReisT het volgende:

    [..]
    Het antwoord was dat het de schuld van Prorail is, die zou de leeg-materieel-rtijes niet toestaan die nodig zijn om het spul op de juiste plaats te krijgen.


    etc.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_75914151
    Kwartierdienst nu tussen alkmaar en amsterdam
      Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 09:42:07 #292
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_75914229
    Ik ben van Arnhem naar Utrecht gekomen
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      dinsdag 22 december 2009 @ 09:50:04 #293
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_75914421
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Socios het volgende:

    [..]

    Nee, de Franse politiek had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
    Ik bedoelde eigenlijk de beslissing om reizigers die een ticket voor vandaag hebben pas overmorgen daarmee te laten reizen
      dinsdag 22 december 2009 @ 10:21:08 #294
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_75915322
    quote:
    Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en NS te helpen
    door Harrie Nijen Twilhaar
    BERLIJN - De Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en de NS te adviseren of desnoods hulp aan te bieden. De Deutsche Bahn AG (DB) in Berlijn reageerde verbaasd dat er in Nederland slechts 15 procent van de treinen rijden. ,,Als de spoorwegbedrijven advies nodig hebben, dan moeten ze ons benaderen. Wij willen jullie treinvervoerders graag helpen, immers we zijn collega’s van elkaar”, aldus DB-zegsman Andreas Fohrmann.

    De Duitsers hebben zelf ook last van het winterweer. ,,Maar zo’n uitval van treinen hebben we niet in Duitsland. In grote delen van ons land hebben we te maken met dezelfde omstandigheden”, aldus de DB-woordvoerder.

    Opvallend rijden nagenoeg alle treinen bij de oosterburen op schema. ,,Natuurlijk is er ook bij ons vertraging, maar ons spoorboekje is niet in de war door de sneeuw.”

    De wintervoorbereidingen voor de DB zijn altijd ,,gründlich”.

    ,,We zorgen ervoor dat het materieel, spoor, wissels en seinen in goede staat zijn. Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen.” Volgens Fohrmann zijn er in Duitsland grote landschapverschillen. ,,We houden daar altijd rekening mee. Vandaar we altijd veel tijd besteden om alles winterklaar te maken.” Volgens hem zijn de omstandigheden in het noorden van Duitsland gelijk aan Nederland.

    De DB vindt het daarom bijzonder dat er in ons land veel uitval is en dat veel treinreizigers niet naar de plaats van bestemming kunnen komen. ,,Kijk, wij weten natuurlijk niet wat er in Nederland nu precies aan de hand is.

    ,,Wat ons betreft zijn ProRail en de NS welkom. Als ze bellen zijn wij bereid om de helpende hand toe te steken.”
    Bron: de Telegraaf

    Wat een afgang voor ProRail / NS
      Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 10:28:07 #295
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_75915537
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 10:21 schreef James1988 het volgende:

    [..]

    Bron: de Telegraaf

    Wat een afgang voor ProRail / NS
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2009 @ 10:34:09 #296
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_75915717
    En terecht. Hier kunnen ook minimaal 2x zoveel treinen rijden zonder dat nu het schema in de war wordt geschopt. Rij desnoods met een uitgedunde intercitydienst naast de nu rijdende stoptreinen. Het is toch wel uit het stoomtijdperk dat er alleen maar stoptreinen reden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 22 december 2009 @ 10:34:34 #297
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_75915732
    sta nu in rtd, en staak even de reis. Ik ga nu naar Rail Z miniworld.
      dinsdag 22 december 2009 @ 10:48:05 #298
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_75916119
    Vanmiddag weer proberen naar A'dam te komen, heenweg ben ik niet zo bang voor, maar moet ook weer rond een uurtje of half 12/12 uur proberen weer terug naar Arnhem te komen

    Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
    pi_75916207
    Schagen gaat niet lukken vandaag

    RIP mij
      dinsdag 22 december 2009 @ 10:51:46 #300
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_75916225
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef AMDB het volgende:
    Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
    16.33u.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')