En wat te denken van de weg. Ook dan kun je dus het probleem houden dat storingsmonteurs niet of nauwelijk bij de storingen op het spoor kunnen komen om ze te verhelpenquote:Op zondag 20 december 2009 15:48 schreef Netsplitter het volgende:
Komende nacht zijn er opklaringen en kunnen er met name in de kustgebieden enkele (natte)sneeuwbuien vallen, er is nog steeds kans op een klap onweer. Het vriest 3 tot 7 graden, vlak aan zee ligt de temperatuur dichtbij het vriespunt. Maandag overdag is er nu en dan zon. In de middag neemt de bewolking van het zuiden uit verder toe, gevolgd door wat sneeuw. De middagtemperatuur ligt meest iets onder het vriespunt. De wind is zuid tot zuidwest, overdag geleidelijk zuid tot zuidoost, matig, kracht 3 of 4, aan zee en op het IJsselmeer soms krachtig, 6.
Wanneer die sneeuw gaat aanvriezen zal het weer mayhem zijn morgen op het spoor.
Ik zou alvast gaan herplannen.quote:Op zondag 20 december 2009 15:49 schreef BrandX het volgende:
Zijn er geen NS medewerkers hier op FOK! met insideinfo?
Voor mij wel handig als ik het weet, dan kan ik alvast beginnen met het herinplannen van mijn agenda
mjah, liever niet eigenlijk, moet morgen drie beoordelingsgesprekken doen, die herinplannen is nooit leuk.quote:Op zondag 20 december 2009 15:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zou alvast gaan herplannen.
Terwijl op het journaal wordt gezegd dat er helemaal geen treinverkeer isquote:Er rijden zeer beperkt of geen treinen tussen:
Zwolle - Amersfoort
Lelystad - Weesp
Leeuwarden - Stavoren/Harlingen
Utrecht - Leiden/Rotterdam/Den Haag/Gouda/Arnhem/Geldermalsen
Winterswijk - Zutphen/Didam
Nijmegen - Oss
Tilburg - Boxtel
Duivendrecht - Amsterdam Zuid
Er zullen naar verwachting vandaag geen internationale treinen meer rijden.
Overmacht, doe je niks aan.quote:Op zondag 20 december 2009 15:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
mjah, liever niet eigenlijk, moet morgen drie beoordelingsgesprekken doen, die herinplannen is nooit leuk.
Nou eeeh ik hoop dat ik morgen zelf naar mn werk kan...quote:Op zondag 20 december 2009 15:49 schreef BrandX het volgende:
Zijn er geen NS medewerkers hier op FOK! met insideinfo?
Voor mij wel handig als ik het weet, dan kan ik alvast beginnen met het herinplannen van mijn agenda
Ik kom zeer waarschijnlijk niet eens bij het station. De RR die voor mijn deur stopt rijdt al de hele dag niet, dus zeer minieme kans dat die morgenochtend wel rijdt. En de dichtsbijzijnde bushalte is bij normaal weer 20m lopen, dus bij dit weer makkelijk 30min of meer als het glad is.quote:Op zondag 20 december 2009 15:53 schreef Black-Hole het volgende:
Ik vrees het ergste voor morgen en dat terwijl ik van de NS afhankelijk ben om bij mijn werk te komen.
Maar ik zie wel morgen, woon vlakbij het station dus ben zo terug
Ik dacht 20 meterquote:Op zondag 20 december 2009 15:55 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik kom zeer waarschijnlijk niet eens bij het station. De RR die voor mijn deur stopt rijdt al de hele dag niet, dus zeer minieme kans dat die morgenochtend wel rijdt. En de dichtsbijzijnde bushalte is bij normaal weer 20m lopen, dus bij dit weer makkelijk 30min of meer als het glad is.
Ik wacht wel ff af
Whehe, ik stond om 12 uur in Lelystad, toen werd het net bekend dat er bij Weesp een storing was. Heb nog een paar keer gekeken, laatste keer om een uur of 2 en toen stond die storing er nog niet bijquote:Op zondag 20 december 2009 15:54 schreef BrandX het volgende:
op de NS site staat (update 15:30)
[..]
Terwijl op het journaal wordt gezegd dat er helemaal geen treinverkeer is
Daar schroeven ze een sneeuwschuiver op de treinen.quote:Op zondag 20 december 2009 16:01 schreef Karammel het volgende:
Hoe doen ze dat in landen waar het de helft van het jaar sneeuwt?
quote:Op zondag 20 december 2009 16:01 schreef Karammel het volgende:
Hoe doen ze dat in landen waar het de helft van het jaar sneeuwt?
Denk dat het wel mee zal vallen.quote:Op zondag 20 december 2009 16:25 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ik voorspel dat het een dikke chaos wordt.
Dan nog, er zal gewoon een tijdsplanning aangehouden worden zoals normaal, en dat gaat toch niet lukken.quote:Op zondag 20 december 2009 16:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk dat het wel mee zal vallen.
Vergeet niet dat overal de vakanties al zijn begonnen.
quote:AMSTERDAM - De treinen rijden ook maandag met een minimale dienstregeling. Dat laat een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail zondag weten.
© ANP''We hebben hiertoe vooral besloten omdat het KNMI voor maandag opnieuw instabiel weer opgeeft.''
Verder heeft het besluit volgens haar ook te maken met de nasleep van zondag. ''Er moeten zaken aan het spoor worden hersteld. Ook zijn er treinen kapot gegaan die moeten worden gemaakt.''
''We adviseren reizigers om maandag niet met de trein te reizen als dat niet hoeft'', zegt de woordvoerster.
''We beginnen liever rustig en schalen dan op, dan dat we te snel groot inzetten en dan moeten afschalen. We hebben in ieder geval het voordeel dat de kerstvakantie is begonnen.''
Randstad
Het treinverkeer in de Randstad ligt zondag grotendeels plat. Dat laat een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail zondagmiddag weten.
''We rijden zeer beperkt en er is geen regelmaat, met name in de Randstad'', zegt een woordvoerster. ProRail gaf zondagochtend al een negatief reisadvies af voor treinreizigers. ''Die houden we zeker nog aan. We willen niet dat reizigers stranden.''
Wissels
Er zijn storingen aan wissels, die zijn dichtgesneeuwd, en er zijn treinen die niet verder kunnen rijden. Extra probleem is dat de storingsdiensten naar de locatie van de storingen moeten rijden.
''Dat is nu heel moeilijk over de weg. Daardoor kunnen we storingen vaak niet snel verhelpen'', vertelt de zegsvrouw. Ook in andere delen van Nederland heeft het treinverkeer met beperkingen te maken.
Extra oproep
De NS heeft aan het eind van de middag nog eens extra opgeroepen alleen in de trein te stappen als dat echt noodzakelijk is.
''Denk niet bijvoorbeeld nog lekker een filmpje te pakken in Utrecht en met de trein te gaan. Je loopt echt het risico niet meer thuis te komen''', aldus een woordvoerder, die vaststelde dat ondanks eerdere negatieve reisadviezen, toch mensen de trein pakten.
Het treinverkeer zal nog de hele avond ontregeld zijn. Op sommige trajecten rijden helemaal geen treinen, elders veel minder dan normaal.
bron
dat dus. Als ze nou gewoon zeggen we rijden wel maar deels of we rijden niet, dan wist ik zeker of ik morgen naar kantoor moet gaan of niet.quote:
Wordt lastig natuurlijk aangezien de situatie per regio verschillend kan zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 18:20 schreef Ritmo het volgende:
Officieel een negatief reisadvies voor morgen dus. Kunnen ze niet gewoon duidelijker zijn?
Utrecht is volgens mij de afgelopen dagen hét station met de meeste problemen in Nederland volgens mij.quote:Op zondag 20 december 2009 18:23 schreef Alec690 het volgende:
Het is sinds donderdag al een drama, maar voor morgen verwacht ik niets minder.
Eerst met de auto naar station Culemborg (10km) van Culemborg naar Utrecht CS met de trein, vervolgens van Utrecht CS naar Amersfoort CS.
Mijn voorgevoel zegt dat ik ergens rond de middag weer thuis ben, zonder op mijn werk geweest te zijn. Utrecht CS - Amersfoort CS is zo ongeveer het eerste traject wat problemen heeft bij een blaadje of sneeuwvlokje...
Toch viel t wel mee hoor... vrijdag van delft naar groningen.. op een reis van dik 3 uurr hadden we 20 min. vertraging... En zaterdag weer terug hadden we op dezelfde reis 15 min. vertraging... dus ik vond t wel meevallen...quote:Op zondag 20 december 2009 18:23 schreef Alec690 het volgende:
Het is sinds donderdag al een drama, maar voor morgen verwacht ik niets minder.
Eerst met de auto naar station Culemborg (10km) van Culemborg naar Utrecht CS met de trein, vervolgens van Utrecht CS naar Amersfoort CS.
Mijn voorgevoel zegt dat ik ergens rond de middag weer thuis ben, zonder op mijn werk geweest te zijn. Utrecht CS - Amersfoort CS is zo ongeveer het eerste traject wat problemen heeft bij een blaadje of sneeuwvlokje...
Niet alleen de afgelopen dagen hoor.quote:Op zondag 20 december 2009 18:50 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Utrecht is volgens mij de afgelopen dagen hét station met de meeste problemen in Nederland volgens mij.
Als ze morgen net zo rijden als vandaag, kom ik gewoon op kantoor. Hier in de buurt rijden de treinen gewoon volgens het boekje.quote:Op zondag 20 december 2009 18:35 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat dus. Als ze nou gewoon zeggen we rijden wel maar deels of we rijden niet, dan wist ik zeker of ik morgen naar kantoor moet gaan of niet.
Het viel helemaal niet mee. Ik was donderdag pas na tienen thuis.quote:Op zondag 20 december 2009 18:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Toch viel t wel mee hoor... vrijdag van delft naar groningen.. op een reis van dik 3 uurr hadden we 20 min. vertraging... En zaterdag weer terug hadden we op dezelfde reis 15 min. vertraging... dus ik vond t wel meevallen...
Ik schat alleen in dat voor veel mensen die gewoon naar hun werk moeten, het niet mogelijk is om geen gebruik te maken van de trein... tenzij dat door de NS onmogelijk wordt gemaakt natuurlijkquote:Prognose voor maandag 21 december
Houdt u ook morgen rekening met een zeer beperkte dienstregeling. Maak, indien mogelijk, morgen geen gebruik van de trein.
Excuses voor het ongemak.
nou, als ik zo hoor dat de RR niet rijdt, ga ik mjn baas bellen. Dan neem ik wel een dagje vrij hoorquote:Op zondag 20 december 2009 19:01 schreef DaMart het volgende:
De NS zeggen nu dit op hun website:
[..]
Ik schat alleen in dat voor veel mensen die gewoon naar hun werk moeten, het niet mogelijk is om geen gebruik te maken van de trein... tenzij dat door de NS onmogelijk wordt gemaakt natuurlijk.
Ik was donderdag ook 4 uur onderweg (inclusief al het wachten) vanaf leeuwarden naar groningenquote:Op zondag 20 december 2009 18:57 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Het viel helemaal niet mee. Ik was donderdag pas na tienen thuis.
waar is hier in de buurt?quote:Op zondag 20 december 2009 18:57 schreef Light het volgende:
[..]
Als ze morgen net zo rijden als vandaag, kom ik gewoon op kantoor. Hier in de buurt rijden de treinen gewoon volgens het boekje.
De site van de HTM is in ieder geval ook uit de lucht nu, en de RET vindt de weersomstandigheden niet alleen bar, maar zelfs bizar:quote:Op zondag 20 december 2009 19:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
nou, als ik zo hoor dat de RR niet rijdt, ga ik mjn baas bellen. Dan neem ik wel een dagje vrij hoor
geen zin om weer zowel heen als terug er drie uur over te doen, zoals donderdag en vrijdag.
Man, ben bijna langer onderweg geweest dan op mijn werk
quote:Alle bus en tramlijnen zijn voorlopig gestaakt door de bizarre weersomstandigheden
Volgens ns.nl rijdt er nog wel het een en ander vanaf Den Haag Centraal. Vanaf Den Haag HS rijdt zo goed als niets.quote:
nope, treinverkeer Den Haag - Utrecht ligt stil. En dat gaat vooral via CS.quote:Op zondag 20 december 2009 19:10 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens ns.nl rijdt er nog wel het een en ander vanaf Den Haag Centraal. Vanaf Den Haag HS rijdt zo goed als niets.
Is hij te dom om na te denken? Als het in Siberië ineens 40 graden wordt zal ook niet alles vlekkeloos verlopen hoor.quote:Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn vriend (voormalige Sovjetunie) lacht dit land keihard uit trouwens en vraagt zich af hoe het kan dat er in Siberië altijd treinen rijden bij een half jaar subzero standaard en metershoge sneeuw en hier wegens wat kutstuifsneeuw het hele land plat gaat.
Dat is een beetje een pleonasme. Niet een hele zuivere, maar toch impliceert het woord "dom" al een onvermogen om goed na te denken. "Is hij dom" of "kan hij niet nadenken?" waren afzonderlijk ook een prima manier geweest om de vraagstelling te verwoorden.quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Is hij te dom om na te denken?
Dat!quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Is hij te dom om na te denken? Als het in Siberië ineens 40 graden wordt zal ook niet alles vlekkeloos verlopen hoor.
Oh wacht, nu heb je het aangevuld.quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Is hij te dom om na te denken? Als het in Siberië ineens 40 graden wordt zal ook niet alles vlekkeloos verlopen hoor.
Inderdaad ja, want het gebeurt jaarlijks in nederland dat we er helemaal ondersneeuwen in 2 dagen tijd.quote:Op zondag 20 december 2009 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh wacht, nu heb je het aangevuld.
Het verschil is dus dat ze in Siberië rekening houden met het seizoen, en het hier wel lijkt of men stomgeslagen is van verbazing als het vriest of sneeuwt. In de winter! Dat dit kan in Nederland!
"Helemaal ondersneeuwen"quote:Op zondag 20 december 2009 19:36 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Inderdaad ja, want het gebeurt jaarlijks in nederland dat we er helemaal ondersneeuwen in 2 dagen tijd.
Nee, centimetertje of 10 ligt er. Waar het opwaait meer natuurlijk, maar dat geldt niet echt voor rails aangezien die speciaal aangelegd worden op een traject.quote:
quote:Op zondag 20 december 2009 19:40 schreef HenryHill het volgende:
Het jammere aan dit hele verhaal is dat je eigenlijk het openbaar vervoer als terugvalmogelijkheid zou moeten hebben, zo van "met dit weer zal het wel een puinhoop worden op de weg, laat ik maar met de trein gaan, dan kom ik tenminste waar ik moet zijn".
Helaas is het in Nederland net andersom: als je ergens wil komen, moet je vooral niet op de NS vertrouwen, en kun je beter de auto pakken...
quote:Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein
Over zakelijk voordeel gesproken...
Zakelijk reizen met de trein kent nu wel héél veel voordelen! U heeft bijvoorbeeld veel meer zekerheid om op tijd aan te komen. U kunt zich concentreren op het werk, of gewoon ontspannen in de trein.
Welke wou je?quote:Op zondag 20 december 2009 18:59 schreef beertenderrr het volgende:
Hoe ironisch eigenlijk, ik wilde naar een indoor skibaan, maar door de hevige sneeuwval zal dat ook niet bepaald bereikbaar zijn
Daar werkt alles bij -60 en bij +25. Hier gaat het goed bij +35, maar zodra de temperatuur onder nul komt en er meer dan twee sneeuwvlokjes vallen, is het hele land een zooitje. Terwijl het ook hier ieder jaar vriest.quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Is hij te dom om na te denken? Als het in Siberië ineens 40 graden wordt zal ook niet alles vlekkeloos verlopen hoor.
Hebben ze in Siberië stations waar elke minuut meerdere treinen vertrekken in minimaal zes verschillende richtingen?quote:Op zondag 20 december 2009 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh wacht, nu heb je het aangevuld.
Het verschil is dus dat ze in Siberië rekening houden met het seizoen, en het hier wel lijkt of men stomgeslagen is van verbazing als het vriest of sneeuwt. In de winter! Dat dit kan in Nederland!
Tja, ik weet het. Hoe stom ben je dan als NS, dat je met alle geweld jezelf wil profileren als betrouwbaar.quote:
Maakt niet, er rijd gewoon niets hier. In duitsland/vs/frankrijk/canada/etc rijden meer treinen en ja.. die rijden nu ook nogquote:Op zondag 20 december 2009 19:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hebben ze in Siberië stations waar elke minuut meerdere treinen vertrekken in minimaal zes verschillende richtingen?
Er zijn weinig landen met een dusdanig complex en vooral druk spoorstelsel als Nederland. Daarbij hebben wij geen verwarmde wissels want het sneeuwt vrijwel nooit.quote:Op zondag 20 december 2009 19:54 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maakt niet, er rijd gewoon niets hier. In duitsland/vs/frankrijk/canada/etc rijden meer treinen en ja.. die rijden nu ook nog
Truequote:Op zondag 20 december 2009 19:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er zijn weinig landen met een dusdanig complex en vooral druk spoorstelsel als Nederland.
Het sneeuwt niet vaak, nee. Maar het vriest wel iedere winter. En ook dan zijn verwarmde wissels handig.quote:Daarbij hebben wij geen verwarmde wissels want het sneeuwt vrijwel nooit.
Als wij 4 sporen in heel nederland zouden hebben zou er ook niets rijden, het aantal maakt gewoon niet uit, er wordt geen rekening gehouden met gladheid of kou. En imo is dat wel erg dom.quote:Op zondag 20 december 2009 19:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er zijn weinig landen met een dusdanig complex en vooral druk spoorstelsel als Nederland. Daarbij hebben wij geen verwarmde wissels want het sneeuwt vrijwel nooit.
Wie is wij? In NL zijn wissels gewoon verwarmd normaliter. Maar dat is gebouwd voor situaties "rond" het vriespunt. Niet voor -12 en 20 cm sneeuw ertussen gekoektquote:Op zondag 20 december 2009 19:55 schreef Fastmatti het volgende:
Daarbij hebben wij geen verwarmde wissels want het sneeuwt vrijwel nooit.
Precies. Ik vind het blaadjesverhaal heel wat kwalijker, want bladeren vallen wel elk jaar.quote:Op zondag 20 december 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie is wij? In NL zijn wissels gewoon verwarmd normaliter. Maar dat is gebouwd voor situaties "rond" het vriespunt. Niet voor -12 en 20 cm sneeuw ertussen gekoektMja, en zo eens in de 5 jaar heb je dat eigenlijk wle nodig. Kosten-batenplaatje. Nu even jammer
De temperatuur mag het probleem nog niet eens zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie is wij? In NL zijn wissels gewoon verwarmd normaliter. Maar dat is gebouwd voor situaties "rond" het vriespunt. Niet voor -12 en 20 cm sneeuw ertussen gekoektMja, en zo eens in de 5 jaar heb je dat eigenlijk wle nodig. Kosten-batenplaatje. Nu even jammer
Bronquote:Het systeem is voor de Nederlands markt ontworpen voor omstandigheden van stuifsneeuw,
continue sneeuwval tot 6 cm per uur en een buitentemperatuur tot –20 °C bij een
windsnelheid tot gemiddeld 4 m/sec.
Nou, als dat zo is zou ik als afnemer toch eens bij mn leverancier te rade gaan, want hoewel ongebruikelijk, extreem weer is dit nietquote:
Dat is idd iets waar ik geen begrip voor kan opbrengen. Kan me ook wel voorstellen dat er NS-medewerkers worden uitgescholden in dat geval, zelfs al kunnen zij er ook niet zelf rechtstreeks wat aan doen.quote:Op zondag 20 december 2009 20:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Precies. Ik vind het blaadjesverhaal heel wat kwalijker, want bladeren vallen wel elk jaar.
Meeste mensen vergeten ook dat "de NS" allang niet meer is wat het vroeger was. Het blaadjes-op-de-rails-probleem is een probleem van prorail in eerste instantie.quote:Op zondag 20 december 2009 20:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is idd iets waar ik geen begrip voor kan opbrengen. Kan me ook wel voorstellen dat er NS-medewerkers worden uitgescholden in dat geval, zelfs al kunnen zij er ook niet zelf rechtstreeks wat aan doen.
Spaarnwoude. Het is onder normale omstandigheden al een uur met het OVquote:
Ah, nee daar weet ik niets over.quote:Op zondag 20 december 2009 20:30 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Spaarnwoude. Het is onder normale omstandigheden al een uur met het OV
Dankje!!quote:Op zondag 20 december 2009 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meeste mensen vergeten ook dat "de NS" allang niet meer is wat het vroeger was. Het blaadjes-op-de-rails-probleem is een probleem van prorail in eerste instantie.
En ik wil bij deze ook weleens een lans breken voor alle servicemedewerkers van NS die hun uiterste best doen om er van te maken wat ze kunnen. Ook zij zijn volledig afhankelijk van de informatie, if any, die doorsijpelt vanuit prorail. En als ik dan zoeen neger op het journaal zie blazen van "De NS geeft geen eten, geen drinken, de mensen hebben niets!" dan denk ik "nou nou, doe maar rustig hoor, dit kost je alleen maar energie.
"
Zou geen risico nemen en 1,5 uur eerder vertrekken, je weet wat er komen gaatquote:Op zondag 20 december 2009 21:22 schreef renwan het volgende:
Ik moet morgen van Den Haag naar Nijkerk, ik zie er nu al tegenop. Het ergste is dat ik geen idee heb hoe laat ik weg moet want van wat ik heb begrepen rijden de 2 stoptreinen die ik moet hebben wel nog en dan is het zo nutteloos om een uur eerder weg te gaan.
Maar aan de andere kant, wat als ze morgen ook verpest zijn?
Die neger lulde echt uit zijn nek, de rest van de geïnterviewde mensen trouwens ook.quote:Op zondag 20 december 2009 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meeste mensen vergeten ook dat "de NS" allang niet meer is wat het vroeger was. Het blaadjes-op-de-rails-probleem is een probleem van prorail in eerste instantie.
En ik wil bij deze ook weleens een lans breken voor alle servicemedewerkers van NS die hun uiterste best doen om er van te maken wat ze kunnen. Ook zij zijn volledig afhankelijk van de informatie, if any, die doorsijpelt vanuit prorail. En als ik dan zoeen neger op het journaal zie blazen van "De NS geeft geen eten, geen drinken, de mensen hebben niets!" dan denk ik "nou nou, doe maar rustig hoor, dit kost je alleen maar energie.
"
Beetje relativeren he. Het ging hier over iemand uit ROERMOND.quote:Op zondag 20 december 2009 21:43 schreef Rookert het volgende:
Wat voor maatschappijschuwe onder-een-steen-levende sjaak ben je danKijk je geen nieuws, lees je geen krant, kijk je niet op internet of teletekst?
Wat dacht je van "je hebt je handen vol aan het laten rijden van whichever train you can" en anders "je hebt je handen vol aan het informeren van zo veel mogelijk mensen"?quote:Op zondag 20 december 2009 21:45 schreef fs180 het volgende:
Als er inderdaad geen koffie/theen werd geschonken zou ik dat erg raar vinden. Je laat die mensen uren staan en weigert ze te helpen?
Met jou zitten morgenochtend een paar miljoen Nederlanders in hetzelfde schuitjequote:Op zondag 20 december 2009 21:53 schreef Tandaozhi het volgende:
Voor mij is niet alleen onduidelijk of mijn trein morgenochtend rijdt, maar ook of mijn tentamen doorgaat. Want dat moet de examenorganisatie maar gaan bepalen, aldus de hooglerarenDus onduidelijkheid dubbelop. Zit ik morgen voor niets in een (vertraagde) trein
En dan opeens maakt het je werkgever niets meer uit.quote:Op zondag 20 december 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bedenk dat je ook nog terug moet zien te komen. Ik wens ons allemaal veel succes morgen
Nee. Als jij maar tot 17:00 knopjes duwt. Dat je daarna nog tot 23:00 bezig bent om hemelsbreed 30 km te overbruggen is JOUW probleemquote:Op zondag 20 december 2009 22:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dan opeens maakt het je werkgever niets meer uit.
Jep. Dan krijg je de volgende dag: "Oh ja joh? Vervelend zegquote:Op zondag 20 december 2009 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Als jij maar tot 17:00 knopjes duwt. Dat je daarna nog tot 23:00 bezig bent om hemelsbreed 30 km te overbruggen is JOUW probleem
Mijn werkgever heeft anders al mooi een keer een taxi geregeld toen het treinverkeer zo goed als plat lag. Zo kan het dus ook.quote:Op zondag 20 december 2009 22:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dan opeens maakt het je werkgever niets meer uit.
Dat had ik dus ook afgelopen donderdag, had ik geen rekening gehouden dat ik ook nog terug moest komenquote:Op zondag 20 december 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met jou zitten morgenochtend een paar miljoen Nederlanders in hetzelfde schuitjeWe zullen moeten afwachten hoe het gaat. We kunnen er zelf niet veel aan doen. En iedereen die het als een overwinning beschouwt als hij na hard knokken twee uur te laat werk/school/afspraak/hatever bereikt: Bedenk dat je ook nog terug moet zien te komen. Ik wens ons allemaal veel succes morgen
Dat heb ik dus ook.quote:Op zondag 20 december 2009 21:53 schreef Tandaozhi het volgende:
Voor mij is niet alleen onduidelijk of mijn trein morgenochtend rijdt, maar ook of mijn tentamen doorgaat. Want dat moet de examenorganisatie maar gaan bepalen, aldus de hooglerarenDus onduidelijkheid dubbelop. Zit ik morgen voor niets in een (vertraagde) trein
grrrr, dinsdag moet ik die kant waarschijnlijk opquote:Op zondag 20 december 2009 23:15 schreef Fastmatti het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat de regio Rotterdam morgen niet gaat rijden. Het sneeuwt inmiddels weer best hard.
Je kan natuurlijk ook zeggen: "de treinen rijden niet, dus dat is m'n baas z'n probleem". Want jij redt je thuis wel. Dat je veel moeite doet om op je werk te komen en vervolgens je hele dag voor je baas weg gooit mag best 'beloond' worden.quote:Op zondag 20 december 2009 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Als jij maar tot 17:00 knopjes duwt. Dat je daarna nog tot 23:00 bezig bent om hemelsbreed 30 km te overbruggen is JOUW probleem
Dan zou ik de eerstvolgende keer ook geen moeite meer doen als de treinen niet/nauwelijks rijden.quote:Op zondag 20 december 2009 22:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jep. Dan krijg je de volgende dag: "Oh ja joh? Vervelend zeg"
Kijk, dat zijn werkgevers die snappen hoe het moet.quote:Op zondag 20 december 2009 22:36 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft anders al mooi een keer een taxi geregeld toen het treinverkeer zo goed als plat lag. Zo kan het dus ook.
Nee, niemandquote:Op zondag 20 december 2009 23:25 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Weet iemand of de bussen in omg. Utrecht morgen gewoon rijden?
zegt niet zo heel veel, als het een paar vlokjes zijn is er niets aan de handquote:Op zondag 20 december 2009 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
op http://buienradar.nl/ zie ik allerlei sneeuwbuien vrolijk komende nacht over het land trekken
Hier sneeuwt het flink. Net het pad schoongeveegd, maar daar zie je niets meer van.quote:Op zondag 20 december 2009 23:34 schreef starla het volgende:
[..]
zegt niet zo heel veel, als het een paar vlokjes zijn is er niets aan de hand
Hier onweert hetquote:Op zondag 20 december 2009 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
op http://buienradar.nl/ zie ik allerlei sneeuwbuien vrolijk komende nacht over het land trekken
Nee, zelfs ALS dat zo is, dan blijft die 15 cm van de afgelopen dagen gewoon tuusen de wissels gekoekt zitten en gaan er geen treinen rijdenquote:Op zondag 20 december 2009 23:34 schreef starla het volgende:
[..]
zegt niet zo heel veel, als het een paar vlokjes zijn is er niets aan de hand
Ik ookquote:Op zondag 20 december 2009 23:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik moet morgen wel naar Leiden kunnen potverdorie!
Hier in Utrecht sneeuwt het alweer ruim 1,5 uur.quote:Op zondag 20 december 2009 23:34 schreef starla het volgende:
[..]
zegt niet zo heel veel, als het een paar vlokjes zijn is er niets aan de hand
Het sneeuwt hier idd als een mallequote:Op zondag 20 december 2009 23:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hier in Utrecht sneeuwt het alweer ruim 1,5 uur.
Ik doe met je meequote:Op zondag 20 december 2009 23:33 schreef Fastmatti het volgende:
Succes morgen. Als jullie staan te verkleumen op de bushalte zal ik me nog even een keertje omdraaien in bed.
Weet je dat wel zekerquote:Op zondag 20 december 2009 23:45 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik doe met je mee![]()
in me eigen bed dan![]()
Als je voor 0800 in een trein zit maak je een kans. Hoop ikquote:Op zondag 20 december 2009 23:45 schreef Karammel het volgende:
Hmm....
Morgen moet ik toch echt om 11.45 op Amsterdam Zuid staan. Dat moet toch echt gebeuren met de trein vanuit Amersfoort. Ben benieuwd hoe ik dat aan ga pakken morgen. Fijn... tentamens.
En dat heb ik het nog niet eens gehad over de bus waarmee ik op het station moet komen.
Dat kan nietquote:Op zondag 20 december 2009 23:39 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik ook
Maar ik ga maar vrij nemen denk
Ow hier geen onweer gelukkig, onweer in de winter schijnt wel gevaarlijker te zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier idd als een malleMet onweer erbij ook. Vet
Oh?quote:Op zondag 20 december 2009 23:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ow hier geen onweer gelukkig, onweer in de winter schijnt wel gevaarlijker te zijn.
Ik heb een tentamenquote:Op zondag 20 december 2009 23:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet heb geen dagen meer over.
Niet zeiken en op kot gaan!quote:Op zondag 20 december 2009 23:45 schreef Karammel het volgende:
Morgen moet ik toch echt om 11.45 op Amsterdam Zuid staan. Dat moet toch echt gebeuren met de trein vanuit Amersfoort. Ben benieuwd hoe ik dat aan ga pakken morgen. Fijn... tentamens.
Tentamens waar maar een paar mensen aanwezig zijn geeft je enorme veel voordeel. Vaak zijn de surveillanten best behulpzaamquote:
Oh dan kan ik ze misschien benoemen tot artikel-in-het-wetboek-opzoekersquote:Op zondag 20 december 2009 23:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Tentamens waar maar een paar mensen aanwezig zijn geeft je enorme veel voordeel. Vaak zijn de surveillanten best behulpzaam
Gratis koffie sowiesoquote:Op zondag 20 december 2009 23:56 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oh dan kan ik ze misschien benoemen tot artikel-in-het-wetboek-opzoekersDat zou schelen ja
Dat zou wel erg luxe zijn. Ik vind de surveillanten er meestal heel streng en onaardig uitzien.quote:
Bij ons komen de surveillanten van het 60+ uitzendbureauquote:Op maandag 21 december 2009 00:04 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat zou wel erg luxe zijn. Ik vind de surveillanten er meestal heel streng en onaardig uitzien.
Ik vrees dat ik het tentamen toch echt zelf zal moeten maken.quote:Op zondag 20 december 2009 23:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Tentamens waar maar een paar mensen aanwezig zijn geeft je enorme veel voordeel. Vaak zijn de surveillanten best behulpzaam
Zelfde probleem hier, moet vanuit Brabant (op grens van Limburg) naar Amsterdam om stage te lopen... Trein duurt normaal al 3 uur enkel, met omstandigheden als nu kom ik dan vanavond een keer aan.quote:Op maandag 21 december 2009 08:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik durf het niet aan. Zonder vertraging zou ik met dit weer al twee uur doen over een enkeltje, en vanmiddag komt er weer sneeuw dus terug zonder vertraging zie ik niet gebeuren, en dan zit ik zo op 5 à zes uur reistijd voor een dagje werken en dat is al als de NS het om weet te leiden anders wordt het nog meer. Sorry baas!
Er ligt ook iemand onder de trein ergens in Brabant geloof ik (zie ns.nl)...quote:Op maandag 21 december 2009 08:50 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Zelfde probleem hier, moet vanuit Brabant (op grens van Limburg) naar Amsterdam om stage te lopen... Trein duurt normaal al 3 uur enkel, met omstandigheden als nu kom ik dan vanavond een keer aan.
Een aanrijding met een persoon.quote:Op maandag 21 december 2009 09:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Er ligt ook iemand onder de trein ergens in Brabant geloof ik (zie ns.nl)...
Is er ook iemand die al getreind heeft vandaag?
Zelfde probleem hier.quote:Op maandag 21 december 2009 09:08 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik denk dat ik me maar moet gaan inschrijven voor de herkansing van het tentamen van vandaag. De bussen en trams in regio Haaglanden rijden niet meer. Alleen een stoptrein naar Leiden af en toe. Ik doe er normaal al drie kwartier over om op Den Haag Centraal te komen dus ik denk niet dat het gaat lukken vandaag.
Ik las wel dat een RR op een deel van het traject DH-Zoetermeer rijdt. Leuk dat ze ook even vermelden wélk trajectquote:Op maandag 21 december 2009 09:10 schreef BrandX het volgende:
[..]
Zelfde probleem hier.
Ik moet met de 3 om op DH CS te komen, maar die rijdt niet. De bussen rijden ook niet. Het is zeker 2-3 uur lopen vanuit loosduinen naar CS met dit weer. En de treinen rijden niet tot nauwelijks.
Gelukkig gisteravond al met mijn baas overlegd om vandaag verlof op te nemen.
dat was het plan gister ja. Maar ze rijden uberhaupt niet. Een collega van mij moet van zoetermeer naar voorburg, maar kan daar dus niet komen omdat het niet rijdt.quote:Op maandag 21 december 2009 09:14 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik las wel dat een RR op een deel van het traject DH-Zoetermeer rijdt. Leuk dat ze ook even vermelden wélk trajectMaargoed ik moet sowieso eerst in Loosduinen terecht komen, wat niet kan want bus 31 rijdt niet.
Ok. Nja wel fijn om zeker te weten dat ze niet rijden, dat ik er morgen niet achter kom dat het prima mogelijk was om in Leiden te komenquote:Op maandag 21 december 2009 09:16 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat was het plan gister ja. Maar ze rijden uberhaupt niet. Een collega van mij moet van zoetermeer naar voorburg, maar kan daar dus niet komen omdat het niet rijdt.
http://www.9292ov.nl/9292OV4.asp Klopt niet helemaal, maar is het meest betrouwbaar en actuele wat ik kan vinden. De site van de HTM ligt er sinds gister uit.quote:Op maandag 21 december 2009 09:17 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ok. Nja wel fijn om zeker te weten dat ze niet rijden, dat ik er morgen niet achter kom dat het prima mogelijk was om in Leiden te komen
Ah ok!quote:Op maandag 21 december 2009 09:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
http://www.9292ov.nl/9292OV4.asp Klopt niet helemaal, maar is het meest betrouwbaar en actuele wat ik kan vinden. De site van de HTM ligt er sinds gister uit.
Staats niks over op NS.nl.quote:Op maandag 21 december 2009 10:18 schreef Armani XL het volgende:
Klopt het nou dat er op Amsterdam Sloterdijk schijnbaar is omgeroepen dat er vanaf 13.00 uur geen treinen meer rijden???
De Telegraaf, maar tochquote:De NS vervoert 'haringen in een ton'
ROTTERDAM - Op een gemiddelde maandag is het in de ochtendspits op Rotterdam Centraal druk op alle perrons, nu concentreert de reizigersstroom zich op het stuk tussen spoor zes en zeven. Het winterweer speelt het openbaar vervoer parten. Er rijden maar mondjesmaat treinen. Mensen moeten van de ene in de andere stoptrein overstappen.
Veel reizigers hebben zich erbij neergelegd dat ze er langer over doen, maar dat er dan een in hun ogen relatief kort voertuig richting Leiden gaat, krijgt minder waardering. De drommen mensen proberen zich met man en macht in de Sprinter te wurmen. „Ik voel me net een haring in een ton”, zei een vrouw die het geluk heeft dat ze nog mee kan.
Een Italiaanse toerist probeert nog met een enorme trolley de overvolle trein in te komen, waar de mensen inmiddels op de traptreden hangen in de hoop dat ze nog mee kunnen. „Dat gaat niet meer lukken”, wijst iemand hem erop. De man vloekt, schopt nog een keer tegen de trein en druipt af.
Verbouwereerd kijken tientallen anderen de vertrekkende Sprinter naar Leiden na. Zij mochten niet meer mee van de NS. „Zouden ze ons in Oostenrijk uitlachen”, vraagt een jongen zich af. Zijn vriend: „Het is toch ongelooflijk. Een paar sneeuwvlokjes en heel Nederland ligt op zijn gat.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
Gaap, in Oostenrijk rijden net zoveel treinen in totaal als tussen Utrecht - Gouda in een uurquote:
Een gedeelte van de treinen iesj stoek door de vorst geloof ik.quote:Op maandag 21 december 2009 11:42 schreef Rookert het volgende:
[..]
Gaap, in Oostenrijk rijden net zoveel treinen in totaal als tussen Utrecht - Gouda in een uur![]()
Ze moeten wel gewoon lange treinen inzetten en alleen maar dubbeldekkers vind ik
Volgens de NS site rijdt bijna alles goed, ze doen niks meer met de dienstregeling van de sitequote:Op maandag 21 december 2009 10:38 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Staats niks over op NS.nl.
Hou deze pagina in de gaten zou ik zeggen:
http://m.ns.nl/actvertrektijden.action?from=Amsterdam+Sloterdijk
Denk dat je wel een uurtje of 5 onderweg bentquote:Op maandag 21 december 2009 11:45 schreef The6thgate het volgende:
Ik moet vanuit Utrecht naar Maastricht vandaagNormaal ga ik altijd 's avonds pas, maar denk dat ik om 15u maar eens op het station ga kijken wat er vandaag rijdt
Morgen stage, als het echt niet lukt mooi een dagje vrijquote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef Rookert het volgende:
[..]
Denk dat je wel een uurtje of 5 onderweg bent
Ik heb echt zo'n hekel aan van die kortzichtige reacties als "een paar sneeuwvlokjes en het hele land is ontregeld". Jammer dat zo'n beetje iedereen van die dingen zegt als er gewacht moet worden, erg irritantquote:
Je kunt beter hier kijken: http://www.traphic.nl/trein.aspxquote:Op maandag 21 december 2009 11:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens de actuele vertrektijden rijdt alles weer als een zonnetje.
http://www.ns.nl/actuele-vertrektijden/main.link?POST_AUTOCOMPLETE=/reisplanner-v2/autocomplete.ajax&SITESTAT_ELEMENTS=sitestatElementsActueleVertrektijden&station=Den+Haag+Centraal&remember-vertrekstation=on&avt-submit=Tonenquote:Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je kunt beter hier kijken: http://www.traphic.nl/trein.aspx.
Daar rijdt het wat minder zonnig.
Hey, nuttig!quote:Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je kunt beter hier kijken: http://www.traphic.nl/trein.aspx.
Daar rijdt het wat minder zonnig.
Dat komt vooral ook door de kortzichtige reacties van sommige werkgevers die zeggen 'dat je maar 1 of 2 treinen eerder moet pakken en op moet schieten'. Dat reageren mensen zelf weer op de NS af.quote:Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Ik heb echt zo'n hekel aan van die kortzichtige reacties als "een paar sneeuwvlokjes en het hele land is ontregeld". Jammer dat zo'n beetje iedereen van die dingen zegt als er gewacht moet worden, erg irritant
404, hij doet het nietquote:Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je kunt beter hier kijken: http://www.traphic.nl/trein.aspx.
Daar rijdt het wat minder zonnig.
quote:Op maandag 21 december 2009 12:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Even voor de lol, wat de NS zegt dat rijdt, en wat Traphic constateert dat rijdt. Zoek de verschillen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pomtiedomtiedomquote:703 Teletekst ma 21 dec
W E E R OVERZICHT 12:00 UUR
***************************************
OPNIEUW SNEEUW
Vanuit het zuiden neemt de bewolking
toe en gaat het sneeuwen.Er kan 2 tot
5 cm sneeuw vallen.De sneeuw bereikt
het noorden overigens pas vanavond.
Komende nacht volgt een tweede storing,
ook vanuit het zuiden.Deze laat het in
Duitsland regenen,maar wij bevinden ons
aan de koude zijde.Het gaat opnieuw
sneeuwen,maar als het tegenzit is
ook ijzel mogelijk.
Later op de dag volgen vanuit het
westen winterse buien.Woensdag blijft
het overwegend droog.
**www.nos.nl/weer *****volgende 16:30u
vooruitzicht nieuws index sport
Maar Traphic zegt als bron de NS te gebruiken.quote:Op maandag 21 december 2009 12:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Even voor de lol, wat de NS zegt dat rijdt, en wat Traphic constateert dat rijdt. Zoek de verschillen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |