waar is hier in de buurt?quote:Op zondag 20 december 2009 18:57 schreef Light het volgende:
[..]
Als ze morgen net zo rijden als vandaag, kom ik gewoon op kantoor. Hier in de buurt rijden de treinen gewoon volgens het boekje.
De site van de HTM is in ieder geval ook uit de lucht nu, en de RET vindt de weersomstandigheden niet alleen bar, maar zelfs bizar:quote:Op zondag 20 december 2009 19:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
nou, als ik zo hoor dat de RR niet rijdt, ga ik mjn baas bellen. Dan neem ik wel een dagje vrij hoor
geen zin om weer zowel heen als terug er drie uur over te doen, zoals donderdag en vrijdag.
Man, ben bijna langer onderweg geweest dan op mijn werk
quote:Alle bus en tramlijnen zijn voorlopig gestaakt door de bizarre weersomstandigheden
Volgens ns.nl rijdt er nog wel het een en ander vanaf Den Haag Centraal. Vanaf Den Haag HS rijdt zo goed als niets.quote:
nope, treinverkeer Den Haag - Utrecht ligt stil. En dat gaat vooral via CS.quote:Op zondag 20 december 2009 19:10 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens ns.nl rijdt er nog wel het een en ander vanaf Den Haag Centraal. Vanaf Den Haag HS rijdt zo goed als niets.
Is hij te dom om na te denken? Als het in Siberië ineens 40 graden wordt zal ook niet alles vlekkeloos verlopen hoor.quote:Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn vriend (voormalige Sovjetunie) lacht dit land keihard uit trouwens en vraagt zich af hoe het kan dat er in Siberië altijd treinen rijden bij een half jaar subzero standaard en metershoge sneeuw en hier wegens wat kutstuifsneeuw het hele land plat gaat.
Dat is een beetje een pleonasme. Niet een hele zuivere, maar toch impliceert het woord "dom" al een onvermogen om goed na te denken. "Is hij dom" of "kan hij niet nadenken?" waren afzonderlijk ook een prima manier geweest om de vraagstelling te verwoorden.quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Is hij te dom om na te denken?
Dat!quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Is hij te dom om na te denken? Als het in Siberië ineens 40 graden wordt zal ook niet alles vlekkeloos verlopen hoor.
Oh wacht, nu heb je het aangevuld.quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Is hij te dom om na te denken? Als het in Siberië ineens 40 graden wordt zal ook niet alles vlekkeloos verlopen hoor.
Inderdaad ja, want het gebeurt jaarlijks in nederland dat we er helemaal ondersneeuwen in 2 dagen tijd.quote:Op zondag 20 december 2009 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh wacht, nu heb je het aangevuld.
Het verschil is dus dat ze in Siberië rekening houden met het seizoen, en het hier wel lijkt of men stomgeslagen is van verbazing als het vriest of sneeuwt. In de winter! Dat dit kan in Nederland!
"Helemaal ondersneeuwen"quote:Op zondag 20 december 2009 19:36 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Inderdaad ja, want het gebeurt jaarlijks in nederland dat we er helemaal ondersneeuwen in 2 dagen tijd.
Nee, centimetertje of 10 ligt er. Waar het opwaait meer natuurlijk, maar dat geldt niet echt voor rails aangezien die speciaal aangelegd worden op een traject.quote:
quote:Op zondag 20 december 2009 19:40 schreef HenryHill het volgende:
Het jammere aan dit hele verhaal is dat je eigenlijk het openbaar vervoer als terugvalmogelijkheid zou moeten hebben, zo van "met dit weer zal het wel een puinhoop worden op de weg, laat ik maar met de trein gaan, dan kom ik tenminste waar ik moet zijn".
Helaas is het in Nederland net andersom: als je ergens wil komen, moet je vooral niet op de NS vertrouwen, en kun je beter de auto pakken...
quote:Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein
Over zakelijk voordeel gesproken...
Zakelijk reizen met de trein kent nu wel héél veel voordelen! U heeft bijvoorbeeld veel meer zekerheid om op tijd aan te komen. U kunt zich concentreren op het werk, of gewoon ontspannen in de trein.
Welke wou je?quote:Op zondag 20 december 2009 18:59 schreef beertenderrr het volgende:
Hoe ironisch eigenlijk, ik wilde naar een indoor skibaan, maar door de hevige sneeuwval zal dat ook niet bepaald bereikbaar zijn
Daar werkt alles bij -60 en bij +25. Hier gaat het goed bij +35, maar zodra de temperatuur onder nul komt en er meer dan twee sneeuwvlokjes vallen, is het hele land een zooitje. Terwijl het ook hier ieder jaar vriest.quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
Hebben ze in Siberië stations waar elke minuut meerdere treinen vertrekken in minimaal zes verschillende richtingen?quote:Op zondag 20 december 2009 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh wacht, nu heb je het aangevuld.
Het verschil is dus dat ze in Siberië rekening houden met het seizoen, en het hier wel lijkt of men stomgeslagen is van verbazing als het vriest of sneeuwt. In de winter! Dat dit kan in Nederland!
Tja, ik weet het. Hoe stom ben je dan als NS, dat je met alle geweld jezelf wil profileren als betrouwbaar.quote:
Maakt niet, er rijd gewoon niets hier. In duitsland/vs/frankrijk/canada/etc rijden meer treinen en ja.. die rijden nu ook nogquote:Op zondag 20 december 2009 19:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hebben ze in Siberië stations waar elke minuut meerdere treinen vertrekken in minimaal zes verschillende richtingen?
Er zijn weinig landen met een dusdanig complex en vooral druk spoorstelsel als Nederland. Daarbij hebben wij geen verwarmde wissels want het sneeuwt vrijwel nooit.quote:Op zondag 20 december 2009 19:54 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maakt niet, er rijd gewoon niets hier. In duitsland/vs/frankrijk/canada/etc rijden meer treinen en ja.. die rijden nu ook nog
Truequote:Op zondag 20 december 2009 19:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er zijn weinig landen met een dusdanig complex en vooral druk spoorstelsel als Nederland.
Het sneeuwt niet vaak, nee. Maar het vriest wel iedere winter. En ook dan zijn verwarmde wissels handig.quote:Daarbij hebben wij geen verwarmde wissels want het sneeuwt vrijwel nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |