Als wij 4 sporen in heel nederland zouden hebben zou er ook niets rijden, het aantal maakt gewoon niet uit, er wordt geen rekening gehouden met gladheid of kou. En imo is dat wel erg dom.quote:Op zondag 20 december 2009 19:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er zijn weinig landen met een dusdanig complex en vooral druk spoorstelsel als Nederland. Daarbij hebben wij geen verwarmde wissels want het sneeuwt vrijwel nooit.
Wie is wij? In NL zijn wissels gewoon verwarmd normaliter. Maar dat is gebouwd voor situaties "rond" het vriespunt. Niet voor -12 en 20 cm sneeuw ertussen gekoektquote:Op zondag 20 december 2009 19:55 schreef Fastmatti het volgende:
Daarbij hebben wij geen verwarmde wissels want het sneeuwt vrijwel nooit.
Precies. Ik vind het blaadjesverhaal heel wat kwalijker, want bladeren vallen wel elk jaar.quote:Op zondag 20 december 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie is wij? In NL zijn wissels gewoon verwarmd normaliter. Maar dat is gebouwd voor situaties "rond" het vriespunt. Niet voor -12 en 20 cm sneeuw ertussen gekoektMja, en zo eens in de 5 jaar heb je dat eigenlijk wle nodig. Kosten-batenplaatje. Nu even jammer
De temperatuur mag het probleem nog niet eens zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie is wij? In NL zijn wissels gewoon verwarmd normaliter. Maar dat is gebouwd voor situaties "rond" het vriespunt. Niet voor -12 en 20 cm sneeuw ertussen gekoektMja, en zo eens in de 5 jaar heb je dat eigenlijk wle nodig. Kosten-batenplaatje. Nu even jammer
Bronquote:Het systeem is voor de Nederlands markt ontworpen voor omstandigheden van stuifsneeuw,
continue sneeuwval tot 6 cm per uur en een buitentemperatuur tot –20 °C bij een
windsnelheid tot gemiddeld 4 m/sec.
Nou, als dat zo is zou ik als afnemer toch eens bij mn leverancier te rade gaan, want hoewel ongebruikelijk, extreem weer is dit nietquote:
Dat is idd iets waar ik geen begrip voor kan opbrengen. Kan me ook wel voorstellen dat er NS-medewerkers worden uitgescholden in dat geval, zelfs al kunnen zij er ook niet zelf rechtstreeks wat aan doen.quote:Op zondag 20 december 2009 20:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Precies. Ik vind het blaadjesverhaal heel wat kwalijker, want bladeren vallen wel elk jaar.
Meeste mensen vergeten ook dat "de NS" allang niet meer is wat het vroeger was. Het blaadjes-op-de-rails-probleem is een probleem van prorail in eerste instantie.quote:Op zondag 20 december 2009 20:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is idd iets waar ik geen begrip voor kan opbrengen. Kan me ook wel voorstellen dat er NS-medewerkers worden uitgescholden in dat geval, zelfs al kunnen zij er ook niet zelf rechtstreeks wat aan doen.
Spaarnwoude. Het is onder normale omstandigheden al een uur met het OVquote:
Ah, nee daar weet ik niets over.quote:Op zondag 20 december 2009 20:30 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Spaarnwoude. Het is onder normale omstandigheden al een uur met het OV
Dankje!!quote:Op zondag 20 december 2009 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meeste mensen vergeten ook dat "de NS" allang niet meer is wat het vroeger was. Het blaadjes-op-de-rails-probleem is een probleem van prorail in eerste instantie.
En ik wil bij deze ook weleens een lans breken voor alle servicemedewerkers van NS die hun uiterste best doen om er van te maken wat ze kunnen. Ook zij zijn volledig afhankelijk van de informatie, if any, die doorsijpelt vanuit prorail. En als ik dan zoeen neger op het journaal zie blazen van "De NS geeft geen eten, geen drinken, de mensen hebben niets!" dan denk ik "nou nou, doe maar rustig hoor, dit kost je alleen maar energie.
"
Zou geen risico nemen en 1,5 uur eerder vertrekken, je weet wat er komen gaatquote:Op zondag 20 december 2009 21:22 schreef renwan het volgende:
Ik moet morgen van Den Haag naar Nijkerk, ik zie er nu al tegenop. Het ergste is dat ik geen idee heb hoe laat ik weg moet want van wat ik heb begrepen rijden de 2 stoptreinen die ik moet hebben wel nog en dan is het zo nutteloos om een uur eerder weg te gaan.
Maar aan de andere kant, wat als ze morgen ook verpest zijn?
Die neger lulde echt uit zijn nek, de rest van de geīnterviewde mensen trouwens ook.quote:Op zondag 20 december 2009 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meeste mensen vergeten ook dat "de NS" allang niet meer is wat het vroeger was. Het blaadjes-op-de-rails-probleem is een probleem van prorail in eerste instantie.
En ik wil bij deze ook weleens een lans breken voor alle servicemedewerkers van NS die hun uiterste best doen om er van te maken wat ze kunnen. Ook zij zijn volledig afhankelijk van de informatie, if any, die doorsijpelt vanuit prorail. En als ik dan zoeen neger op het journaal zie blazen van "De NS geeft geen eten, geen drinken, de mensen hebben niets!" dan denk ik "nou nou, doe maar rustig hoor, dit kost je alleen maar energie.
"
Beetje relativeren he. Het ging hier over iemand uit ROERMOND.quote:Op zondag 20 december 2009 21:43 schreef Rookert het volgende:
Wat voor maatschappijschuwe onder-een-steen-levende sjaak ben je danKijk je geen nieuws, lees je geen krant, kijk je niet op internet of teletekst?
Wat dacht je van "je hebt je handen vol aan het laten rijden van whichever train you can" en anders "je hebt je handen vol aan het informeren van zo veel mogelijk mensen"?quote:Op zondag 20 december 2009 21:45 schreef fs180 het volgende:
Als er inderdaad geen koffie/theen werd geschonken zou ik dat erg raar vinden. Je laat die mensen uren staan en weigert ze te helpen?
Met jou zitten morgenochtend een paar miljoen Nederlanders in hetzelfde schuitjequote:Op zondag 20 december 2009 21:53 schreef Tandaozhi het volgende:
Voor mij is niet alleen onduidelijk of mijn trein morgenochtend rijdt, maar ook of mijn tentamen doorgaat. Want dat moet de examenorganisatie maar gaan bepalen, aldus de hooglerarenDus onduidelijkheid dubbelop. Zit ik morgen voor niets in een (vertraagde) trein
En dan opeens maakt het je werkgever niets meer uit.quote:Op zondag 20 december 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bedenk dat je ook nog terug moet zien te komen. Ik wens ons allemaal veel succes morgen
Nee. Als jij maar tot 17:00 knopjes duwt. Dat je daarna nog tot 23:00 bezig bent om hemelsbreed 30 km te overbruggen is JOUW probleemquote:Op zondag 20 december 2009 22:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dan opeens maakt het je werkgever niets meer uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |