Uranium kan desnoods gewonnen worden uit zeewater, reden dat het nog niet gedaan word is omdat het met de huidige technieken en door de fossiele brandstoffen het nog niet rendabel is om de technologieën te ontwikkelen. Mocht je echt het kernenergie pad inslaan dan is er genoeg om een hele lange tijd op te teren tot er een betere mogelijkheid is.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:59 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Het blijft slechts een tijdelijke oplossing. Uranium kun je ook niet blijven winnen en de manier waarop het nu gebruikt wordt is nog niet heel efficiënt.
Het gaat erom dat de boodschapper geen feiten aanhaalt maar zijn eigen mening.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:00 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het gaat om de aangehaalde feiten, niet de boodschapper; je moet je eigen interpretatie geven aan de aangeboden feiten.
denken ze in dubai anders over.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:00 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als ze voor een raam staan werken ze ook niet zo goed, dus daar worden ze niet gebouwd.
Ja, en de bewoners daarvan zagen het ook helemaal niet aankomen zeker.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:03 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
denken ze in dubai anders over.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kijk eens naar het filmpje, hij haalt bestaande onderzoeksresultaten aan en rekent modellen van mensen die beweren er veel van te weten nog eens door, waarbij het niet reproduceerbaar is; als je wetenschapper zou zijn, zou je weten dat het hoogste belang van wetenschappelijk onderzoek is, dat het reproduceerbaar moet zijn (en zeker niet gemanipuleerd).quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:02 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de boodschapper geen feiten aanhaalt maar zijn eigen mening.
het ging erom dat er werd geroepen dat die dingen voor een raam niet zouden werken (als ontwijking op de vraag wat de persoon in kwestie ervan zou vinden als hij dagelijks de nadelen van dergelijke apparaten van dichtbij zou mogen meemaken).quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, en de bewoners daarvan zagen het ook helemaal niet aankomen zeker.
Ik ben een voorstander van een hybride oplossing. Kernenergie en duurzame energie kan goed hand in hand gaan. Een belangrijk punt voor beiden is dat er nog veel innovatie en technologische ontwikkelingen nodig is om het allemaal efficiënter (en rendabeler) te krijgen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:01 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Uranium kan desnoods gewonnen worden uit zeewater, reden dat het nog niet gedaan word is omdat het met de huidige technieken en door de fossiele brandstoffen het nog niet rendabel is om de technologieën te ontwikkelen. Mocht je echt het kernenergie pad inslaan dan is er genoeg om een hele lange tijd op te teren tot er een betere mogelijkheid is.
De huidige voorraden worden geschat op zo'n 150 jaar minstens, met nog een enorme voorraad opgeslagen in de oceanen.
Er heeft een week geleden een hele reeks gelopen over die zogenaamde 'klimaathoax', ik heb daar geen enkel geluid gehoord over dat het onderzoek niet reproduceerbaar zou zijn. Nee, ik ben geen klimaatdeskundige, maar als een onderzoek niet reproduceerbaar zou zijn, zou het, naar mijn mening, fraude zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:05 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
kijk eens naar het filmpje, hij haalt bestaande onderzoeksresultaten aan en rekent modellen van mensen die beweren er veel van te weten nog eens door, waarbij het niet reproduceerbaar is; als je wetenschapper zou zijn, zou je weten dat het hoogste belang van wetenschappelijk onderzoek is, dat het reproduceerbaar moet zijn (en zeker niet gemanipuleerd).
Voor een normaal raam gaan ze niet werken nee. Een gebouw waar ze al ingebouwd zijn wel. Nogal een verschil. En een gebouw waar ze al ingebouwd zijn, daar weet de bewoner dus van voordat hij het contract tekent om er te gaan wonen, dus dan zal hij het wel geen probleem vinden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:06 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het ging erom dat er werd geroepen dat die dingen voor een raam niet zouden werken (als ontwijking op de vraag wat de persoon in kwestie ervan zou vinden als hij dagelijks de nadelen van dergelijke apparaten van dichtbij zou mogen meemaken).
Ja inderdaad, ik vind dat ze nu vooral kerncentrales moeten bouwen en dan door blijven ontwikkelen als het gaat om efficiëntie en natuurlijk de duurzame mogelijkheden als zonne-energie en windenergie om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:09 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van een hybride oplossing. Kernenergie en duurzame energie kan goed hand in hand gaan. Een belangrijk punt voor beiden is dat er nog veel innovatie en technologische ontwikkelingen nodig is om het allemaal efficiënter (en rendabeler) te krijgen.
Geniaal toch? Door die twee torens krijg je absurd hoge windsnelheden in het midden. Waarom zou je daar dan niet een windmolentje zetten?quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:03 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
denken ze in dubai anders over.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hoeft het afval ook helemaal niet weg te schieten. In tegenstelling tot kolen en gas centrales levert een nucleaire centrale een zeer gecontroleerde afvalstroom op, waarvan je van elke gram weet waar het zich bevindt, en hoe lag het nog gevaarlijk is. Een geologisch stabiele opslagplek is verder voldoende. Wat dat betreft lost kernenergie gewoonweg een heleboel problemen op, en geeft het ruimte om daarnaast te concentreren op verdere ontwikkeling van fusie-technologie.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:55 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De reden dat dat nog niet is gedaan, en voorlopig nog niet wordt overwogen, is het abominable faal-percentage van lanceringen. Het is niet echt leuk als er een raketje met een paarhonderd kg hoog-radioactief afval kort na de lancering ontploft, en de lading over honderden vierkante kilometers wordt verspreid.
Dan is Tsjernobiel nog maar een klein probleemje geweest.
ik vind het ook een briljant plan, maar het ging erom dat iemand riep dat ze voor een raam per definitie niet zouden werken.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:11 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Geniaal toch? Door die twee torens krijg je absurd hoge windsnelheden in het midden. Waarom zou je daar dan niet een windmolentje zetten?
Voor een raam in een flat, zo vanuit het niets neergezet, gaat inderdaad niet werken nee:quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:22 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik vind het ook een briljant plan, maar het ging erom dat iemand riep dat ze voor een raam per definitie niet zouden werken.
Voor een raam, in een gebouw wat erop ontworpen is, wel ja. Daar kan het wel werken. Voornamelijk als je veel wind uit 1 richting hebt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:56 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en in je achtertuin / voor je flat raam?
er was niemand bij het algemene gedeelte van die conferentie die wilde twijfelen aan het onderzoek, we kregen van Cramer en consorten juist te horen dat er voor de conferentie een uitgangspunt moest zijn, omdat ze anders geen algemene grond hadden voor het overleg.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Er heeft een week geleden een hele reeks gelopen over die zogenaamde 'klimaathoax', ik heb daar geen enkel geluid gehoord over dat het onderzoek niet reproduceerbaar zou zijn. Nee, ik ben geen klimaatdeskundige, maar als een onderzoek niet reproduceerbaar zou zijn, zou het, naar mijn mening, fraude zijn.
Is dat het geval?
je snapt best wat ik bedoelde met mijn opmerking, maak er nu geen semantische discussie van, want mierenneuken kan ik ook.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Voor een raam in een flat, zo vanuit het niets neergezet, gaat inderdaad niet werken nee:
[..]
Voor een raam, in een gebouw wat erop ontworpen is, wel ja. Daar kan het wel werken. Voornamelijk als je veel wind uit 1 richting hebt.
Hoe ik het interpreteerde, is dit:quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:25 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je snapt best wat ik bedoelde met mijn opmerking, maak er nu geen semantische discussie van, want mierenneuken kan ik ook.
Ze hebben een soort punt, maar een gewone elektriciteitscentrale haalt lang geen 55 % rendement!quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:29 schreef Martijn_77 het volgende:
En weer iets wat de milieumaffia ons niet verteld.
[..]
Bron
Of wel we worden allemaal weer lekker voor gelogen door de milieu / global warming maffia en dus ook een hoop geld uit de zak geklopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |