Ja dat was de grap, mislukt blijkbaar.quote:
Zo danquote:Op woensdag 16 december 2009 13:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja dat was de grap, mislukt blijkbaar.
Ik heb net met een collega die politiek gezien hier niets voor me kan betekenen, die nota bene zelfs als voorbeeld werd gebruikt, een ommetje gemaakt. (Het sneeuwde een beetje!). Fuck them. Ik ga om met wie ik om wil gaan en ik doe niet aan politieke spelletjes. Niet gedaan, ga ik ook niet doen, want daar word ik diep ongelukkig van.quote:
Heb je een toeval? aai.gifquote:
Ach hou maar op met sorry te voelen, ik krijg toch geen zonnebril. Al honderd jaar niet en zoonlief zei dat ik de zonnebril zou krijgen op mijn verjaardag. Die had ik omgekocht met een tientje en het waren laarzen in de verkeerde maat. Zoonliefs commentaar:'Ja, weet ik veel, ik wilde dat tientje.'quote:Op woensdag 16 december 2009 13:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
Arme meneer Noek, staat ie straks met z'n mooiste "kijk eens wat een verrassing ik helemaal voor jou alleen gekocht heb" en dan trekt Noek haar grootste "oh wat een verrassing pokerface"!. Zhe horror, in de sneeuw
.
Zoon moet economie gaan studerenquote:Op woensdag 16 december 2009 13:54 schreef Noek het volgende:
Ach hou maar op met sorry te voelen, ik krijg toch geen zonnebril. Al honderd jaar niet en zoonlief zei dat ik de zonnebril zou krijgen op mijn verjaardag. Die had ik omgekocht met een tientje en het waren laarzen in de verkeerde maat. Zoonliefs commentaar:'Ja, weet ik veel, ik wilde dat tientje.'
En nu krijg ik vast een veganistisch kookboek met kerst. Hiep hoi!
Das mooi klote.....gelukkig ben jij niet op je bekkie gevallen dus ik hoop dat je voor jezelf een passende oplossing vindquote:Op woensdag 16 december 2009 13:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb net met een collega die politiek gezien hier niets voor me kan betekenen, die nota bene zelfs als voorbeeld werd gebruikt, een ommetje gemaakt. (Het sneeuwde een beetje!). Fuck them. Ik ga om met wie ik om wil gaan en ik doe niet aan politieke spelletjes. Niet gedaan, ga ik ook niet doen, want daar word ik diep ongelukkig van.
Die fusie is bij nader inzien verre van rooskleurig gebleken. Ons oude bedrijf is zijn smoel kwijt en we varen nu op een ramkoers die nergens toe leidt, geen winst oplevert, maar iedereen onzeker maakt. En ik uit dat dan net weer wat heftiger dan anderen, zeg maar.
In ieder geval heeft dit me wel weer duidelijker gemaakt dat het zo afgelopen kan zijn, dat je nergens op kunt vertrouwen of bouwen hier en daar verbind ik mijn conclusies aan. Binnenkort anderhalve week vrij. Mooi tijd om verder rond te kijken.
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb net met een collega die politiek gezien hier niets voor me kan betekenen, die nota bene zelfs als voorbeeld werd gebruikt, een ommetje gemaakt. (Het sneeuwde een beetje!). Fuck them. Ik ga om met wie ik om wil gaan en ik doe niet aan politieke spelletjes. Niet gedaan, ga ik ook niet doen, want daar word ik diep ongelukkig van.
Die fusie is bij nader inzien verre van rooskleurig gebleken. Ons oude bedrijf is zijn smoel kwijt en we varen nu op een ramkoers die nergens toe leidt, geen winst oplevert, maar iedereen onzeker maakt. En ik uit dat dan net weer wat heftiger dan anderen, zeg maar.
In ieder geval heeft dit me wel weer duidelijker gemaakt dat het zo afgelopen kan zijn, dat je nergens op kunt vertrouwen of bouwen hier en daar verbind ik mijn conclusies aan. Binnenkort anderhalve week vrij. Mooi tijd om verder rond te kijken.
Na een fusie veranderde de identiteit van ons bedrijf dusdanig dat ik me daar niet meer thuis voelde (als leidinggevende nota bene)quote:Op woensdag 16 december 2009 13:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Amen!quote:Op woensdag 16 december 2009 14:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Na een fusie veranderde de identiteit van ons bedrijf dusdanig dat ik me daar niet meer thuis voelde (als leidinggevende nota bene)
Omdat ik me realiseerde dat waar je ook te maken heb met anderen die (mede) het beleid bepalen, je altijd in meerdere of mindere mate zult aanlopen tegen besluiten, beslissingen en keuzes die niet de jouwe zijn, heb ik toen een knoop doorgehakt. Ik ben voor mezelf begonnen ! Dat was geen makkelijk besluit, maar nu een paar jaar later ben ik zo blij dat ik die keuze heb gemaakt. "Beter een kleine baas dan een groot knecht"Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat, dat voor iedereen de juiste keuze is.
Oei, terwijl die freelancedingen nou net jouw ding zijn toch? Moeten ze toevallig mensen zien te lozen ofzo?quote:Op woensdag 16 december 2009 14:40 schreef Copycat het volgende:
Dat voor mezelf beginnen speelt ook steeds meer in mijn achterhoofd. Meer zelfs, want opeens zijn mijn freelancedingen, die altijd werden gedoogd, een punt van discussie. Nou ja discussie ... eigenlijk mag ik het niet meer doen, want alles wat ik doe moet in dienst staan van. Zo staat meneer de directeur er immers ook in.
Met zijn topsalaris en Porsche.
Samen met een aantal collega's heb ik heel sterk het gevoel onderwerp van een ontmoedigingsbeleid te zijn en dat voelt zwaar kut, maar tegelijkertijd inderdaad ook een goede tijd voor bezinning.
Ja. En totaal niet raakt aan wat wij hier doen: Engelstalig, fashiongerelateerd en voor bedrijven die met mij in zee zijn gegaan, omdat ze mij kennen en weten wat ze aan mij hebben. Voor een bedrag dat hier waarschijnlijk niet eens de overhead dekt. Ik heb 'm smalend aangekeken: "Denk jij nu echt dat dat bedrijf dan hun nering hierheen brengt, als ik het niet meer mag doen? Wake up and smell the espresso. Daar zijn we a te duur voor en b is de hele gunfactor weg. Maar ga vooral in mijn inkomsten snijden."quote:Op woensdag 16 december 2009 14:59 schreef Marrije het volgende:
Oei, terwijl die freelancedingen nou net jouw ding zijn toch? Moeten ze toevallig mensen zien te lozen ofzo?
Als je niet concurreert met je baas en je werk er niet onder lijdt, kunnen ze (mógen ze volgens mij niet eens) nooit iets zeggen over je freelance praktijken.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:40 schreef Copycat het volgende:
Dat voor mezelf beginnen speelt ook steeds meer in mijn achterhoofd. Meer zelfs, want opeens zijn mijn freelancedingen, die altijd werden gedoogd, een punt van discussie. Nou ja discussie ... eigenlijk mag ik het niet meer doen, want alles wat ik doe moet in dienst staan van. Zo staat meneer de directeur er immers ook in.
Met zijn topsalaris en Porsche.
Samen met een aantal collega's heb ik heel sterk het gevoel onderwerp van een ontmoedigingsbeleid te zijn en dat voelt zwaar kut, maar tegelijkertijd inderdaad ook een goede tijd voor bezinning.
Dat je niet mag concurreren?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:09 schreef Copycat het volgende:
Het staat in mijn nieuwe contract, dus als ik het teken, staan zij in hun recht lijkt me?
wij hebben dat tijdje terug hier ook gehad.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:09 schreef Copycat het volgende:
Het staat in mijn nieuwe contract, dus als ik het teken, staan zij in hun recht lijkt me?
als t in je contract staat dat t niet mag, mag t niet hoorquote:Op woensdag 16 december 2009 15:08 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Als je niet concurreert met je baas en je werk er niet onder lijdt, kunnen ze (mógen ze volgens mij niet eens) nooit iets zeggen over je freelance praktijken.
Het klinkt mij een beetje in de oren als ontmoedigingsbeleid inderdaad, sorry. Maar goed, dan weet je ook waar je aan toe bent he. Niet leuk maar wat je zegt, zsm om je heen kijken. Poeh, zal niet mee vallen, maar succes!quote:Op woensdag 16 december 2009 15:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik weet dat ze poten hebben om op te staan, wat dit betreft, dat ze in hun recht staan, maar vind het heel schunnig die nu zo uit te spelen. Vandaar dat ik ook erg geloof in dat ontmoedigingsbeleid. Liever dat mensen zelf gaan lopen tenslotte, dat scheelt gedoe en geld.
Heel veel geldquote:Op woensdag 16 december 2009 15:07 schreef Copycat het volgende:
Liever dat mensen zelf gaan lopen tenslotte, dat scheelt gedoe en geld.
Oke, maar meestal slaat de clausule die daarover gaat in het contract op: freelance werk dat lijkt op het werk dat je voor de baas doet. Ergens wel logisch dat dat niet mag, want dat is dus concurrentie.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:12 schreef gomi het volgende:
[..]
als t in je contract staat dat t niet mag, mag t niet hoor
Het werk lijkt er toch ook op, het is alleen in een dusdanig goedkoper segment dat 't geen concurrentie is (CC's standpunt), de baas waagt dat te betwijfelen.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
Oke, maar meestal slaat de clausule die daarover gaat in het contract op: freelance werk dat lijkt op het werk dat je voor de baas doet. Ergens wel logisch dat dat niet mag, want dat is dus concurrentie.
Hoe je verder je vrije tijd besteedt is nobody's business, zolang je werk er maar niet onder lijdt.
Ik zou het vreemd vinden als het bedrijf in kwestie zich daarmee bemoeit. Als mijn bedrijf dat zou doen (al dan niet in het contract), zou ik het aankaarten bij de vakbond.
Het mag hier alleen als het niet commercieel is. En wat ik doe is retecommercieel: press releases schrijven voor nieuwe collecties, de kopij voor denimcampagnes verzorgen, catalogiteksten schrijven. Voor niet de minste multinationale bedrijven. Multinationals waarvan ze hier alleen maar kunnen dromen als klant. Bedrijven ook die zeker niet zullen overstappen naar mijn werkgever en werk dat dus ook totaal geen bedreiging vormt. Werk waarvoor ik nota bene onbetaald verlof opneem om eraan te werken.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:11 schreef gomi het volgende:
wij hebben dat tijdje terug hier ook gehad.
Werd altijd gedoogd, alhoewel t contractueel vastlag dat t eigenlijk niet mocht.
Ineens was t not done en moesten we ermee kappen. kreeg nog wel toestemming om wat te doe voor paar buitenlandse bladen, maar nationaal mocht in pricipe niets meer.
artikel schrijven is toch werk dat lijkt op t werk dat je voor je baas doet?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Oke, maar meestal slaat de clausule die daarover gaat in het contract op: freelance werk dat lijkt op het werk dat je voor de baas doet. Ergens wel logisch dat dat niet mag, want dat is dus concurrentie.
Hoe je verder je vrije tijd besteedt is nobody's business, zolang je werk er maar niet onder lijdt.
Ik zou het vreemd vinden als het bedrijf in kwestie zich daarmee bemoeit. Als mijn bedrijf dat zou doen (al dan niet in het contract), zou ik het aankaarten bij de vakbond.
In mijn branche is er niet eens zoiets als een CAO ...quote:Op woensdag 16 december 2009 15:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
, zou ik het aankaarten bij de vakbond.
Ja, dat begrijp ik nu ook.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het werk lijkt er toch ook op, het is alleen in een dusdanig goedkoper segment dat 't geen concurrentie is (CC's standpunt), de baas waagt dat te betwijfelen.
Kan je daar geen betaalde baan aan over houden (ipv freelance), of mogen concurrenten elkaar niet wegkopen?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:21 schreef Copycat het volgende:
Het mag hier alleen als het niet commercieel is. En wat ik doe is retecommercieel: press releases schrijven voor nieuwe collecties, de kopij voor denimcampagnes verzorgen, catalogiteksten schrijven. Voor niet de minste multinationale bedrijven. Multinationals waarvan ze hier alleen maar kunnen dromen als klant. Bedrijven ook die zeker niet zullen overstappen naar mijn werkgever en werk dat dus ook totaal geen bedreiging vormt. Werk waarvoor ik nota bene onbetaald verlof opneem om eraan te werken.
Ik bezin me nog even.
Dat soort bepalingen is altijd aan discussie onderhevig. "je werk er niet onder lijdt" bijvoorbeeld is een breed interpreteerbaar begrip ! Los van dit soort zaken krijg in geval van onenigheid over dit soort zaken te maken met een verstoorde arbeidsverhouding. Een situatie waarbij je als individu uiteindelijk meestal/altijd het loodje legt tegen een organisatie (zonder emotie) Als je in een dergelijke situatie verzeild raakt is het zaak dat je er gewoon zo goed mogelijk uit gaat .... Daarvoor dien je, je doelen goed voor ogen te houden. Het kan voor een werkgever best aantrekkelijk zijn om je bijvoorbeeld af te kopen in bepaalde omstandigheden en dat kan nou net de buffer zijn die je nodig hebt om bijvoorbeeld voor jezelf te beginnen. Wat ik wil zeggen is dat het compromis hier vaak beter uitpakt als de clashquote:Op woensdag 16 december 2009 15:08 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Als je niet concurreert met je baas en je werk er niet onder lijdt, kunnen ze (mógen ze volgens mij niet eens) nooit iets zeggen over je freelance praktijken.
Nee, zo bedoel ik het niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het werk lijkt er toch ook op, het is alleen in een dusdanig goedkoper segment dat 't geen concurrentie is (CC's standpunt), de baas waagt dat te betwijfelen.
in principe staan ze dan in hun recht volgens mij.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het mag hier alleen als het niet commercieel is. En wat ik doe is retecommercieel: press releases schrijven voor nieuwe collecties, de kopij voor denimcampagnes verzorgen, catalogiteksten schrijven. Voor niet de minste multinationale bedrijven. Multinationals waarvan ze hier alleen maar kunnen dromen als klant. Bedrijven ook die zeker niet zullen overstappen naar mijn werkgever en werk dat dus ook totaal geen bedreiging vormt. Werk waarvoor ik nota bene onbetaald verlof opneem om eraan te werken.
Ik bezin me nog even.
Het zijn geen concurrenten. En je moet je bedenken dat er tweemaal per jaar een collectie uitkomt waar ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Onder meer door mij via teksten. Dat zijn dus minimaal 4 opdrachten per jaar voor twee bedrijven en meestal volgen er tussendoor nog een paar kleine klusjes, dus we hebben het over peanuts in feite.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kan je daar geen betaalde baan aan over houden (ipv freelance), of mogen concurrenten elkaar niet wegkopen?
Waarom? Als je er bij je baas nooit mee bezig bent, en je je niet verslaapt omdat je tot 's avonds laat met je ándere werk bezig bent geweest, lijdt je werk er dus niet onder. Simpel toch? Moet je wel zorgen dat dat zo is natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:25 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat soort bepalingen is altijd aan discussie onderhevig. "je werk er niet onder lijdt" bijvoorbeeld is een breed interpreteerbaar begrip !
Woon er in de buurt. ff later kreeg ik de melding dat het bij Veghel sneeuwde en toen ik boodschappen ging doen sneeuwde het hier ook een btje. Sneeuw komt dus duidelijk ook uit zuidelijke richting. Hier al 2 strooiwagens zien rijden.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:39 schreef D. het volgende:
[..]
*late reactie, want mag achter het stuur niet Fokken
Reed jij ook net Eindhoven uit?
Wat ik in het algemeen wil zeggen is dat wanneer een organisatie je echt weg wil hebben, men zich daar op zal richten middels dossiervorming. Men zal alles aangrijpen en geen mens is foutloos, ... met het gevolg dat je zo'n slag uiteindelijk verliest. Dat hele spel heeft niets met eerlijkheid en recht te maken. Geloof me, ik heb dat "spel" te vaak gespeeldquote:Op woensdag 16 december 2009 15:38 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Waarom? Als je er bij je baas nooit mee bezig bent, en je je niet verslaapt omdat je tot 's avonds laat met je ándere werk bezig bent geweest, lijdt je werk er dus niet onder. Simpel toch? Moet je wel zorgen dat dat zo is natuurlijk.
In dat geval geef ik je gelijk en ga ik zo langzamerhand zelf maar weer eens wat doen hierquote:Op woensdag 16 december 2009 15:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat ik in het algemeen wil zeggen is dat wanneer een organisatie je echt weg wil hebben, men zich daar op zal richten middels dossiervorming. Men zal alles aangrijpen en geen mens is foutloos, ... met het gevolg dat je zo'n slag uiteindelijk verliest. Dat hele spel heeft niets met eerlijkheid en recht te maken. Geloof me, ik heb dat "spel" te vaak gespeeldCompromis en er samen uitkomen, dat is de sleutel
Ja hier ook. En ik hoorde op de radio dat 't in Arnhem al sneeuwt, dus remlof is al een sneeuwpop aan 't makenquote:Op woensdag 16 december 2009 15:47 schreef MeraViglioSa het volgende:
Hier schijnt al heel de middag de zon.
In Erhnem wel sneeuwquote:Op woensdag 16 december 2009 15:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja hier ook. En ik hoorde op de radio dat 't in Arnhem al sneeuwt, dus remlof is al een sneeuwpop aan 't maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |