Oh? Ik heb andere verhalen gehoord. Die thai figuren zijn te lam als ze wat baths (of wat is het daar) hebben en stoppen daarom hebben ze liever europeanen in de toeristen gebieden. Ga waterscooters verhuren ofzo.quote:
Hij is hoopvol dat moet je hem nagevenquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:23 schreef daargaanweweer het volgende:
Ik ga ook richting Chiang Mai 2010. Wat ik verder wil gaan doen of opstarten is niet zeker. Ben zelf werktuigbouwkundige maar ook goed in webdesign etc, 2de zal wel iets in moeten doen
Hij loopt niet voor niets bij een psych natuurlijkquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:52 schreef -jos- het volgende:
Waarom loop je bij een psycholoog en denk je dat het wel verstandig is om dan in je eentje naar de andere kant van de wereld te verhuizen?
Uiterst eenvoudig.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:57 schreef daargaanweweer het volgende:
Beste Fokkers,
Maar mijn ouders houden mijn paspoort sinds ruim 1 jaar terug vast... Stom stom, ik heb dit toen in mijn bureaula laten liggen...
Vraag is hoe kom ik nu aan een nieuw paspoort of krijg ik de oude terug op korte termijn( beter ) ? Help me....
Ze zien je al aankomen als 14-jarigequote:Op dinsdag 15 december 2009 19:55 schreef mgerben het volgende:
[..]
Uiterst eenvoudig.
Je gaat naar het politiebureau en je doet aangifte van een verloren paspoort. Je kunt het nergens meer vinden, het is kwijt.
Dan krijg je een afschrift mee.
Daarmee ga je naar de gemeente, en je vraagt een nieuw paspoort aan.
Elke dag verliezen tientallen mensen hun paspoort. Dit is de standaard procedure. De aangifte bij de politie maakt het oude paspoort ongeldig indien iemand het toch nog vindt.
En daarna haal je doodnormaal een nieuwe.
dat 14 zal wel meevallen als ik dit zo leesquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:23 schreef daargaanweweer het volgende:
Ik ga ook richting Chiang Mai 2010. Wat ik verder wil gaan doen of opstarten is niet zeker. Ben zelf werktuigbouwkundige maar ook goed in webdesign etc, 2de zal wel iets in moeten doen
Dit heb ik in 2008 ook gedaan zo, of het nu weer werkt? je mag toch maar een aantal keer aanvragen?quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:04 schreef Maineye het volgende:
Na de politie gaan... aangifte doen passpoort is kwijt... dan na stadsdeelkantoor gaan met papieren van de politie... en je hebt binnen no time weer een new passpoort... oh ps niet zeggen tegen je ouders dan...
Dat is iets wat ik eigenlijk liever niet doe...quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:02 schreef isogram het volgende:
Verder kun je aangifte van diefstal overwegen tegen je ouders.
Ik heb zelfs een gesprek gehad met de politie, zei zeggen niks te kunnen doen? WTF!!!!quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Aangifte bij de politie doen. Dat document is staatseigendom en alleen jij hoort het bij je te dragen.
Jah om dezelfde redenen helaas! Poltie zegt, je ouders beslissen, hoezo omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je boven de 18 bent geloof ik nooit dat de politie niets doet.
Het zijn officiele documenten die je "ouders" vasthouden.
Maar ja umm toch maar weer opnieuw een paspoort aanvragen dan ondanks dat je aangeeft dat in 2008? al gedaan te hebben.
Zal dit dan maar weer moeten overwegen dan? Ik las ergens dat bij zoveel keer opnieuwe aanvragen je 1 jaar moet wachten op je paspoort?quote:Op woensdag 16 december 2009 00:24 schreef JtodaX het volgende:
Je bent het verloren, klaar. En betaalt dus 50 euro boete voor het verliezen van staatseigendom.
That's life
I never lost hope my friendquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:35 schreef Lano het volgende:
[..]
Hij is hoopvol dat moet je hem nageven
meerdere posts in 1 post zetten ken je ook al niet vindenquote:Op woensdag 16 december 2009 00:21 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
rustig aan jonge, ik zit niet 24 uur achter die kast.
Je ouders beslissen niet als je 23 bent. Gewoon naar de rechter stappen en in kort geding van je ouders afgifte van je paspoort vorderen op straffe van een dwangsom. Succes!quote:Op woensdag 16 december 2009 00:25 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Jah om dezelfde redenen helaas! Poltie zegt, je ouders beslissen, hoezo omgekeerde wereld
Dat kan prima hoor. Dat heb ik ooit gedaan tegen de Gemeente Leusden mbt. een identiteitskaart die ze "kwijt" waren.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:15 schreef daargaanweweer het volgende:
Ik kan moeilijk bij de politie komen van jah me paspoort is gestolen, poltie: jah weet je wie het is. ik: ja me ouders
Hoef je echt niet voor naar de rechter. Gewoon doen wat al tig keer geschreven is. Gewoon naar het politiebureau gaan, paspoort als vermist opgeven, boete betalen en naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort. 5 Dagen later zit je in het vliegtuig naar Thailand.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:29 schreef Argento het volgende:
[..]
Je ouders beslissen niet als je 23 bent. Gewoon naar de rechter stappen en in kort geding van je ouders afgifte van je paspoort vorderen op straffe van een dwangsom. Succes!
Dit herhaal ik even, want TS leest het anders misschien niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoef je echt niet voor naar de rechter. Gewoon doen wat al tig keer geschreven is. Gewoon naar het politiebureau gaan, paspoort als vermist opgeven, boete betalen en naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort. 5 Dagen later zit je in het vliegtuig naar Thailand.
Ben je ook. Het is daar heet en ze eten rare dingen.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:15 schreef daargaanweweer het volgende:
Ik ben 23. De Pshycoloog heb ik zelf niet ingeschakeld, dit mijn ouders omdat ze denken dat ik gek ben dat ik naar een arm land als Thailand wil.
Wie had het over gestolen?quote:Ik kan moeilijk bij de politie komen van jah me paspoort is gestolen, poltie: jah weet je wie het is. ik: ja me ouders
Houd je nou op met zemelen? Je had dit echt al lang geregeld kunnen hebben, maar in plaats daarvan blijf je doorzemelen over iets dat je 'ergens' gelezen hebt.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:26 schreef daargaanweweer het volgende:
Zal dit dan maar weer moeten overwegen dan? Ik las ergens dat bij zoveel keer opnieuwe aanvragen je 1 jaar moet wachten op je paspoort?
Hij vind gewoon dat dat mijn eigen zaken zijn, maar weet ook niet goed wat ie met ouders aanmoet. Verder denk je zelf dat een pshycoloog verstand heeft van hoe het er in Thailand aan toe gaat?quote:Op woensdag 16 december 2009 00:24 schreef JtodaX het volgende:
Vind je psych het trouwens een goed plan dat je naar Thailand wilt?
Psycholoog.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:32 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Hij vind gewoon dat dat mijn eigen zaken zijn, maar weet ook niet goed wat ie met ouders aanmoet. Verder denk je zelf dat een pshycoloog verstand heeft van hoe het er in Thailand aan toe gaat?
En weer reageer je niet op de mensen met de beste tips. Schrijnend!quote:Op woensdag 16 december 2009 14:32 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Hij vind gewoon dat dat mijn eigen zaken zijn, maar weet ook niet goed wat ie met ouders aanmoet. Verder denk je zelf dat een pshycoloog verstand heeft van hoe het er in Thailand aan toe gaat?
Heb ik helaas te lang gedaan jah. Met mijn vriendin was de druppel met de bemoeienis. Maar ik ga wel weer naar het politiebureau en doe als juliie zeggen. Heb hetzelfde in 2008 gedaan. Praat nog 1 keer met de pshycoloog donderdag, als dit niks helpt stapt ik lina recta politie bureau binnen.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
TS, dat jij je zo de les laat lezen door je ouders. En jij wilt een zelfstandig leven in Thailand gaan leiden?
Dat hoef ik openbaar niet uit te leggenquote:Op woensdag 16 december 2009 14:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En waarvan wil je de reis naar Thailand en je eerste verblijf daar eigenlijk bekostigen?
Tuurlijk wel, ik ga dat ook doen. Niet alsof ik dat al niet wist, maar had liever me oude document teruggehad.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En weer reageer je niet op de mensen met de beste tips. Schrijnend!
Kijk, er is straks dus nog een Ted in Thailand!quote:Op woensdag 16 december 2009 14:39 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Dat hoef ik openbaar niet uit te leggen
Mag ik erop wijzen dat het paspoort niet is vermist en/of is kwijt geraakt? TS weet namelijk heel goed waar het paspoort is, althans wie het paspoort in zijn bezit heeft genomen. Mag ik er tevens op wijzen dat het doen van valse aangifte een misdrijf is en deswege strafbaar is?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoef je echt niet voor naar de rechter. Gewoon doen wat al tig keer geschreven is. Gewoon naar het politiebureau gaan, paspoort als vermist opgeven, boete betalen en naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort. 5 Dagen later zit je in het vliegtuig naar Thailand.
quote:Op woensdag 16 december 2009 16:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Mag ik erop wijzen dat het paspoort niet is vermist en/of is kwijt geraakt? TS weet namelijk heel goed waar het paspoort is, althans wie het paspoort in zijn bezit heeft genomen. Mag ik er tevens op wijzen dat het doen van valse aangifte een misdrijf is en deswege strafbaar is?
Bij deze.
Woordspelletjes.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Mag ik erop wijzen dat het paspoort niet is vermist en/of is kwijt geraakt? TS weet namelijk heel goed waar het paspoort is, althans wie het paspoort in zijn bezit heeft genomen. Mag ik er tevens op wijzen dat het doen van valse aangifte een misdrijf is en deswege strafbaar is?
Ben het ook met jou eens. Naar de rechter dus.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Bij deze.
Dan dien je natuurlijk allereerst bij de rioolzuivering te informeren of hij is gevonden. Kun je daarna altijd nog een nieuwe aanvragen.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:55 schreef mgerben het volgende:
[..]
Woordspelletjes.
'Kwijt' is gewoon 'niet meer in bezit en ook niet in staat om het terug te krijgen'.
Kwijt betekent niet persé dat je niet precies weet waar hij is.
Als mijn paspoort in de WC valt weet ik precies waar hij is - bij de rioolzuivering. En dan vraag ik toch een nieuwe aan.
Daar is de mogelijkheid van een nieuwe aanvraag niet voor bedoeld. Je verwart het fysiek kwijtraken van het document met het verliezen van het (feitelijk) bezit ervan, althans, je gooit beide begrippen op één hoop. Er is echter geen enkel aanknopingspunt te vinden waaruit kan worden afgeleid dat onder 'verlies' meer mag worden verstaan dan kwijtraken (namelijk het bezit verliezen).quote:TS kan gewoon zeggen 'Hij is weg, foetsie, ik heb hem niet meer'. Daar is geen woord van gelogen.
Kan zijn, maar dat is hier dus niet aan de orde. Het document is niet kwijt, het ligt bij zn ouders.quote:Dingen raken gewoon kwijt.
Dan zal TS toch echt eerder aangifte van diefstal dan van verlies moeten doen. Hij kan nog wel hardmaken dat zijn ouders zijn paspoort hebben gestolen. Vind ik ook best hoor.quote:Doe aangifte,
Ik betaal zelf, woon wel bij hun in.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Woon je nog bij je ouders? Betalen ze bepaalde zaken voor je?
Doe is normaal johquote:[b]Op woensdag 16 december 2009 13:32 schreef
Houd je nou op met zemelen? Je had dit echt al lang geregeld kunnen hebben, maar in plaats daarvan blijf je doorzemelen over iets dat je 'ergens' gelezen hebt.
Als je nou eens actie had ondernomen had je nu al antwoord gehad, in plaats van allerlei redenen te verzinnen om de deur niet uit te gaan.
Hier geloof ik dus echt helemaal niets van hequote:Op woensdag 16 december 2009 00:25 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Jah om dezelfde redenen helaas! Poltie zegt, je ouders beslissen, hoezo omgekeerde wereld
Nou, dan ga je toch gewoon?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:27 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Ik betaal zelf, woon wel bij hun in.
Wat je heb je al ondernomen om weg te gaan?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:30 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Doe is normaal joh, 1 van de redenen dat ik hier weg wil....
En deze vraag van Lienekien staat ook nog open.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Psycholoog.
En waarvan wil je de reis naar Thailand en je eerste verblijf daar eigenlijk bekostigen?
Waarom al die overbodige onnodige omslachtige omwegen?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:22 schreef Argento het volgende:
Dan zal TS toch echt eerder aangifte van diefstal dan van verlies moeten doen. Hij kan nog wel hardmaken dat zijn ouders zijn paspoort hebben gestolen. Vind ik ook best hoor.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:55 schreef mgerben het volgende:
[..]
Uiterst eenvoudig.
Je gaat naar het politiebureau en je doet aangifte van een verloren paspoort. Je kunt het nergens meer vinden, het is kwijt.
Dan krijg je een afschrift mee.
Daarmee ga je naar de gemeente, en je vraagt een nieuw paspoort aan.
Elke dag verliezen tientallen mensen hun paspoort. Dit is de standaard procedure. De aangifte bij de politie maakt het oude paspoort ongeldig indien iemand het toch nog vindt.
En daarna haal je doodnormaal een nieuwe.
Ja, dat zei ik al, maar dat klopt kennelijk niet. Dat zijn woordspelletjes.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:42 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
uhm euh... klein detail....
Als het gestolen is of verloren gegaan, dan weet je niet waar het is.
Hij weet dat wel... hij weet dat het in het bezit van zijn ouders is.....Bij een aangifte zal de dienstdoende pet niet alleen vragen of hij weet waar het is, maar ook of hij een vermoeden heeft waar het zou kunnen zijn of wie het in bezit zou kunnen hebben...
Dat weet hij dus. Kortom, hij doet een valse aangifte...
ik ook niet.quote:Op donderdag 17 december 2009 00:09 schreef klusfoobje het volgende:
ik schat jouw juri kennis hoger in dan die van mij maar ik zie er geen woordspel in hoor.
quote:Op donderdag 17 december 2009 00:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
EN hoe gaan de agenten er ooit achterkomen dat het een valse aangifte is?
Ja. Aangifte doen van diefstal van je paspoort (je bent gvd 23 en geen 13, of, en die kans zit er ook nog in, niet wilsbekwaam, vandaar miss die psycholoog?) en je weet wie het heeft gedaan, dus is de zaak snel opgelost. Gevolg: relatie met je ouders naar de knoppen, maar dat is toch het doel? Kun jij mooi weg.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:27 schreef Roi het volgende:
Wat een ongeloofwaardig verhaal. En mocht dit wel waar zijn en laat je je hierdoor echt tegenhouden dan ben je gewoon een zwakbegaafd persoon.
Al komen zijn ouders opeens met het paspoort op de proppen, dan zeg je 'oh, was ie daar' en klaar. Ze gaan je echt niet vervolgen voor zoiets onbenulligs hoorquote:Op donderdag 17 december 2009 00:35 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
even afgezien van het gegeven dat DAT totaal niet relevant is, valse aangifte is zo strafbaar als wat en misschien zelfs in de categorie misdrijven.
Wat denk je, zouden die ouders niet vreemd staan te kijken als zonlief plots een paspoort heeft? Kun jij voorspellen wat ze dan doen?
Maar goed, het doet er niet toe of iemand erachter komt, het is een feit, valse aangifte is strafbaar en naar mijn mening
Ik ook!quote:Op woensdag 16 december 2009 20:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je kunt gewoon zeggen dat je je ID kwijt bent, moet je aangifte doen en dan krijg je een nieuwe.
Ik had ook tegen de politie gezegd dat ik 'm kwijt was. In werkelijkheid had ik m'n oude ID doorgeknipt. Ja, ik dacht dat je dat ermee moest doen als ie verlopen is!
Hoe kan dit nou? Het is nog niet eens eind december 2009. Of bedoel je december 2008? In dat geval, waarom geef je het zoeken naar een baan na 1 maand al op, als geld volgens jou toch geen issue is?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:24 schreef daargaanweweer het volgende:
- November 2008 tot eind december 2009 daar geweest, en helaas niet aan werk gekomen dus terug gemoeten naar NL![]()
![]()
![]()
- Vriendin wel meegenomen met touristen visum naar nl om met de kerst bij mijn familie te zijn en zij ook hier eens mee kon maken...., dat was de uber foutin het begin ging het wel, daarna....mijn vriendin is zelfs weggelopen van huis!
![]()
Dat is de vraag niet. De vraag is of je TS zou moeten adviseren een misdrijf te plegen. Ik zeg ´nee´.quote:Op donderdag 17 december 2009 00:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
EN hoe gaan de agenten er ooit achterkomen dat het een valse aangifte is?
Ook een beetje vreemde vraag. "U bent uw paspoort dus kwijt. Weet u waar hij is?"quote:Op donderdag 17 december 2009 00:09 schreef klusfoobje het volgende:
Ik heb eens aangifte van verlies van een pasport gedaan en moest die vraag ook beantwoorden. De vraag en het antwoord werd letterlijk in het PV gezet.
nogmaals,quote:Op donderdag 17 december 2009 09:21 schreef mgerben het volgende:
Er staat nergens in de wet dat het verboden of strafbaar is om je paspoort kwijt te raken.
En TS is hem toch kwijt? Hij heeft hem toch niet meer? Hij kan hem altijd nog later terugvinden, als dat goed uitkomt. Ook terugvinden is niet verboden.
het is nog vroeg, ik weet het, maar niemand beweert dat terugvinden verboden is. Wat wel verboden is, is het doen van valse aangifte. En als TS aangifte doet van verlies, doet hij een valse aangifte.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:21 schreef mgerben het volgende:
Er staat nergens in de wet dat het verboden of strafbaar is om je paspoort kwijt te raken.
Je plannen zijn allang in Thailand gevestigd? Die hadden wel een paspoort?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:24 schreef daargaanweweer het volgende:
Ben het nu ook spuugzat wil weg hier, mijn plannen waren ook allang in Thailand gevestigd.
Echt hequote:
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:23 schreef Yozzz het volgende:
Tvp, omdat ik in eenzelfde situatie zit.
maakt dat uit?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:51 schreef Argento het volgende:
[..]
nogmaals,
TS is hem niet kwijt omdat hij weet waar het paspoort zich bevindt. Ik snap niet dat je dat een woordspelletje noemt. Iedere bron die je raadpleegt, verstaat onder ´verlies´ van het paspoort, dat je hem verloren bent in de zin dat je niet (meer) weet waar het paspoort is. Bovendien heb je het zelf al over ´terugvinden´ en dat impliceert dus wel degelijk dat je eerst niet wist waar het paspoort zich bevond. Als TS het paspoort terugkrijgt van zijn ouders, of het zelf terugpakt, kun je daar met de beste wil van de wereld geen ´terugvinden´ uit construeren. Over woordspelletjes gesproken.
Als iemand anders jouw paspoort afneemt, ben je het paspoort niet verloren (je bent hooguit het bezit verloren, maar dat is wat anders), maar is het gestolen. Dan moet TS dus geen aangifte doen van verlies, maar van diefstal. En als ie zn ouders geen strafrechtelijke verdenking wil aandoen, moet ie het via de burgerlijke rechter spelen.
Ja het is diefstal, maar geen verlies van je auto.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:03 schreef Catch22- het volgende:
[..]
maakt dat uit?
Als ik je auto pik en in mijn garage zet en je weet dat , is het nog steeds diefstal toch? Of ga je dan ook geen aangifte doen?
Juridisch geneuzel. Technisch gezien heb je gelijk, maar zou jij aangifte doen tegen je eigen ouders?quote:Op donderdag 17 december 2009 12:49 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja het is diefstal, maar geen verlies van je auto.
Ik heb ook al een aantal maal gezegd dat als TS per se aangifte moet doen, hij aangifte moet doen van diefstal van het paspoort, niet van het verlies ervan.
Dat wil ik dus vermijden. Het gaat mij erom dat ze me mening respecteren dat ik daarheen wil, ik wil ze niet bedriegen, maar soms is het niet anders..quote:Op donderdag 17 december 2009 00:35 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Wat denk je, zouden die ouders niet vreemd staan te kijken als zonlief plots een paspoort heeft? Kun jij voorspellen wat ze dan doen?
Ik zeg ook nee, maja.....quote:Op donderdag 17 december 2009 08:59 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is de vraag niet. De vraag is of je TS zou moeten adviseren een misdrijf te plegen. Ik zeg ´nee´.
Ik heb niks meer met haar, plus daar ben ik nooit ingetrapt.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:42 schreef davo1979 het volgende:
Kijk je uit dat je niet belazerd word door dat meisje. Een roze bril laat je anders tegen dingen kijken!
Haha, sorry! Het is ook zo'n rot woord.....quote:Op donderdag 17 december 2009 14:12 schreef ioko het volgende:
TS, zou je aub psycholoog kunnen schrijven ipv pshycoloog? Ik ben psycholoog en het doet pijn aan mijn ogen.
jaquote:Op donderdag 17 december 2009 12:55 schreef ioko het volgende:
[..]
Juridisch geneuzel. Technisch gezien heb je gelijk, maar zou jij aangifte doen tegen je eigen ouders?
Hij is hem kwijt en weet niet waar hij is.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:49 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja het is diefstal, maar geen verlies van je auto.
Ik heb ook al een aantal maal gezegd dat als TS per se aangifte moet doen, hij aangifte moet doen van diefstal van het paspoort, niet van het verlies ervan.
Ok, dat kan. Maar snap je ook dat dat voor andere mensen wellicht geen optie is?quote:
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:23 schreef Yozzz het volgende:
Tvp, omdat ik in eenzelfde situatie zit.
neequote:Op donderdag 17 december 2009 14:19 schreef ioko het volgende:
[..]
Ok, dat kan. Maar snap je ook dat dat voor andere mensen wellicht geen optie is?
Is er geen gulden middenweg? Dat je bijvoorbeeld het paspoort ongeldig laat maken omdat er misbruik van wordt gemaakt of iets dergelijks? En dan een nieuwe aanvragen?quote:
Helaas.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:31 schreef Maraca het volgende:
[..]
Is er geen gulden middenweg? Dat je bijvoorbeeld het paspoort ongeldig laat maken omdat er misbruik van wordt gemaakt of iets dergelijks? En dan een nieuwe aanvragen?
en als je het als Pshycoloog schrijft is het misschien ook verstandig eerst je middelbare school af te maken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:02 schreef Lano het volgende:
Als je een psycholoog nodig hebt is het misschien niet heel raar dat je ouders je neit alleen naar de andere kant van de wereld laten gaan, no offence
Dat gaat wel lukken. Een houder mag onder omstandigheden wel namens de eigenaar revindiceren (wel via 6:162 lijkt me). Des te meer omdat je als paspoorthouder gehouden bent om het document zorgvuldig te bewaren, en het terugvorderen van iemand die het document onrechtmatig onder zich heeft, daartoe het recht, zoniet de plicht geeft.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:53 schreef Argento het volgende:
[..]
Ofschoon ik me nu afvraag of TS uberhaupt wel kan procederen in kort geding, omdat het niet zijn paspoort is maar dat van de NL staat.
goed punt en ik denk dat je gelijk hebt mbt 6:162 BW. Ik vermoed echter dat de houder die revindiceert obv 5:2 BW van een koude kermis thuiskomt, aangezien die bevoegdheid (volgens mij) uitsluitend aan de eigenaar toekomt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dat gaat wel lukken. Een houder mag onder omstandigheden wel namens de eigenaar revindiceren (wel via 6:162 lijkt me). Des te meer omdat je als paspoorthouder gehouden bent om het document zorgvuldig te bewaren, en het terugvorderen van iemand die het document onrechtmatig onder zich heeft, daartoe het recht, zoniet de plicht geeft.
Als de houder dat niet zou kunnen, zou een houder over het algemeen wel heel erg slecht staan als iemand zijn rechten frustreert.
Ook aan de bezitter, op grond van 3:125 jo 5:2 BW, maar nu dwalen we wel heel ver af.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:39 schreef Argento het volgende:
[..]
goed punt en ik denk dat je gelijk hebt mbt 6:162 BW. Ik vermoed echter dat de houder die revindiceert obv 5:2 BW van een koude kermis thuiskomt, aangezien die bevoegdheid (volgens mij) uitsluitend aan de eigenaar toekomt.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:44 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ook aan de bezitter, op grond van 3:125 jo 5:2 BW, maar nu dwalen we wel heel ver af.
Grappig. Als 33-jarige ging het me onlangs toch maandenlang prima af. Auto gekocht, zorgverzekering afgesloten, geboorteaangifte gedaan, allemaal zonder paspoort.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:37 schreef Tezz het volgende:
Besef jij wel dat je zonder paspoort sowieso niets kan doen?
- Je kunt geen andere baan nemen (immers ID-plicht)
- Je kunt geen discotheek in (immers ID-plicht)
- Je kunt uberhaupt de straat niet op (immers ID-plicht)
- Je kunt geen huurhuis nemen of hypotheek afsluiten (immers ID-plicht)
- Je kunt geen verzekering nemen (immers ID-plicht)
- Je kunt geen auto kopen en kentekenbewijs regelen (immers ID-plicht)
- Je kunt geen bankrekening openen (immers ID-plicht)
- Je kunt geen studie of opleiding volgen (immers (ID-plicht)
En ga zo nog maar eventjes door.....
Ziek verhaal hoor. Klopt geen snars van. Zonder ID-bewijs kun je gewoon niet leven als 23-jarige.
Dan is het hele id-beleid in Nederland compleet een wassen neus!quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig. Als 33-jarige ging het me onlangs toch maandenlang prima af. Auto gekocht, zorgverzekering afgesloten, geboorteaangifte gedaan, allemaal zonder paspoort.
Hoe heb je je gelegitimeerd, met je rijbewijs?quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig. Als 33-jarige ging het me onlangs toch maandenlang prima af. Auto gekocht, zorgverzekering afgesloten, geboorteaangifte gedaan, allemaal zonder paspoort.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe heb je je gelegitimeerd, met je rijbewijs?
Maar ik denk niet dat je met je rijbewijs naar Thailand kunt.quote:
Klopt. Maar de stelling was dat je zonder paspoort gewoon niet kunt leven.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat je met je rijbewijs naar Thailand kunt.
Ja, ik begrijp dat ook niet. Maar je kan toch een aanklacht indienen tegen iemand die je paspoort achterhoudt? Als je zeker weet dat die persoon jouw paspoort heeft en dat niet wil teruggeven sta je volgens mij gewoon in je recht hier werk van te maken. Alleen niet als je niet wilsbekwaam bent (boven je 18e). Ik snap het probleem niet zo goed. TS baalt van zijn ouders, wil zijn eigen weg gaan, maar wil geen stappen ondernemen om daadwerkelijk zijn eigen ding te doen.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:53 schreef Argento het volgende:
[..]
Helaas.
Maar ik snap het probleem ook niet. Ouders die het nodig vinden om het paspoort van hun 23 jarige zoon af te pakken, moeten niet raar opkijken als er aangifte wordt gedaan of een dagvaarding in kort geding wordt gepresenteerd. Ofschoon ik me nu afvraag of TS uberhaupt wel kan procederen in kort geding, omdat het niet zijn paspoort is maar dat van de NL staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |