Ik zie je niet op mijn MSN...ben trouwens voor eventjes in China nuquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:21 schreef Flammie het volgende:
In Zuid-Oost Azie wel en daarom dat ik het in deze Thread over geheel zuid oost azie wou hebben in plaats van slechts thailand.
En BreakyIk heb je geadd op msn
Mvg
Dan laat je familie/vrienden in Nederland toch een afschrift naar je toe sturen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 06:06 schreef Farang50 het volgende:
Ik woon nu 1 jaar in Thailand...heerlijk hier, lekker weer...ik heb mijn inkomen gecreeerd met kunst en internet zaken. het begint aardig te lopen...alleen...altijd weer problemen met Nederlandse instanties.
ik heb een nederlandse bank nodig voor diversen uitbetalingen, dat is geen probleem, mijngeld word netjes gestort op mijn ASN rekening die ik online heb geopend vanuit Thailand.
Maar ze vragen om een afschrift van mijn Postbank rekening om mijn rekening te kunnen activeren zodat ik ook mijn geld uit de muur kan halen.
Ik heb de postbank al 20x de laatste 6 maanden gevraagd m mij een afschrift te sturen of 1 euro rechtstreeks over te maken naar mijn ASN...maar ze vertikken het, nu het ING is geworden ben ik als oud postbank klant niet meer belangerijk is mijn idee.
Kan iemand mij helpen met goede raad?
Bedankt alvast...met groeten uit Chiang mai, Thailnd
Chiang Mai zeg jequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 06:06 schreef Farang50 het volgende:
Ik woon nu 1 jaar in Thailand...heerlijk hier, lekker weer...ik heb mijn inkomen gecreeerd met kunst en internet zaken. het begint aardig te lopen...alleen...altijd weer problemen met Nederlandse instanties.
ik heb een nederlandse bank nodig voor diversen uitbetalingen, dat is geen probleem, mijngeld word netjes gestort op mijn ASN rekening die ik online heb geopend vanuit Thailand.
Maar ze vragen om een afschrift van mijn Postbank rekening om mijn rekening te kunnen activeren zodat ik ook mijn geld uit de muur kan halen.
Ik heb de postbank al 20x de laatste 6 maanden gevraagd m mij een afschrift te sturen of 1 euro rechtstreeks over te maken naar mijn ASN...maar ze vertikken het, nu het ING is geworden ben ik als oud postbank klant niet meer belangerijk is mijn idee.
Kan iemand mij helpen met goede raad?
Bedankt alvast...met groeten uit Chiang mai, Thailnd
Precies.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:37 schreef breaky het volgende:
[..]
Dan laat je familie/vrienden in Nederland toch een afschrift naar je toe sturen?
Hoe stoerquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:02 schreef SeLang het volgende:
Is Thais niet een enorme kuttaal om te leren?
Schijnt lastiger te zijn dan Chinees, en dat vond ik al kut genoeg...
I wishquote:
je moet er nu ook mee doorgaan imo... Luister enkel Chinese muziek, Kijk enkel Chinese films en doe niks anders dan Chinees (en fokken natuurlijkquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
I wish![]()
Na 3 jaar lang 2 avonden in de week les, 4 jaar in Taiwan en 1 jaar in China kan ik nog steeds het journaal op TV niet volgen.
Het heeft mij geleerd dat als ik ooit (weer) ga emigreren, dat het dan is naar een land met een taal die niet al te moeilijk valt te leren. Thailand valt niet in die catagorie ben ik bang.
Het zijn allebei "tonal languages" dus de moeilijkheidsgraad zal ongeveer het zelfde zijn schat ikquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:02 schreef SeLang het volgende:
Is Thais niet een enorme kuttaal om te leren?
Schijnt lastiger te zijn dan Chinees, en dat vond ik al kut genoeg...
Inderdaad..bij mij gaat alles naar mijn zus...zoveel post krijg ik trouwens toch niet meer. Belastingdienst weet mij trouwens wel te vinden...ze hadden een keer post rechtstreeks naar Laos gestuurd!quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Precies.
Ikzelf heb trouwens een heel scala van bankrekeningen op een NL postadres staan (van m'n pa). Je hebt de meeste post die ze sturen toch niet nodig. En die enkele keer dat er een pasword wordt gereset ofzo dan vraag ik even aan m'n pa of hij de post openmaakt en doorstuurt/ inscant...
Komt redelijk overeen toch? Thai kunnen zich i.i.g. prima redden in Laosquote:Op woensdag 11 november 2009 05:24 schreef breaky het volgende:
[..]
Het zijn allebei "tonal languages" dus de moeilijkheidsgraad zal ongeveer het zelfde zijn schat ik
Lao is van het zelfde laken een pak.
Thai kunnen zich inderdaad prima redden in Laos omdat de meeste Lao wel Thai kunnen spreken. Andersom gaat het minder op. Bedenk dat de situatie hier vergelijkbaar is met Duitsland-Nederland en je zult weten wat ik bedoel.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:59 schreef Ruud het volgende:
[..]
Komt redelijk overeen toch? Thai kunnen zich i.i.g. prima redden in Laos
Iemand probeerde mij een paar woorden te leren, maar ik sprak het telkens op de verkeerde toon uit, terwijl ik dacht dat het gewoon hetzelfde klonk
Vind ik niet. Ik vind Mandarijn nog steeds stukken makkelijker dan Thai. De tonen in het Mandarijn klinken voor mij zuiverder, zijn veel makkelijker te volgen. Die in het Thai heb ik nooit helemaal onder de knie gekregen.quote:Op woensdag 11 november 2009 05:24 schreef breaky het volgende:
Het zijn allebei "tonal languages" dus de moeilijkheidsgraad zal ongeveer het zelfde zijn schat ik
Dat heb ik vaker gehoord, dat Thai (veel) moeilijker is dan Mandarijn. Kun jij je nu een beetje redden met Thai?quote:Op donderdag 12 november 2009 10:47 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik vind Mandarijn nog steeds stukken makkelijker dan Thai. De tonen in het Mandarijn klinken voor mij zuiverder, zijn veel makkelijker te volgen. Die in het Thai heb ik nooit helemaal onder de knie gekregen.
Dan moet ik me toch maar meer eens met het Mandarijn gaan bezighouden...de woorden die ik in China heb meegekregen vond ik vaak moeilijk uit te spreken. Ook beweerden mijn vrienden daar dat Chinees de moeilijkste taal ter wereld is (Vond ik dus niet maar alla)quote:Op donderdag 12 november 2009 10:47 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik vind Mandarijn nog steeds stukken makkelijker dan Thai. De tonen in het Mandarijn klinken voor mij zuiverder, zijn veel makkelijker te volgen. Die in het Thai heb ik nooit helemaal onder de knie gekregen.
Hebben we iemand uit Cambodja hier? Nee he? Ik wilde rond de kerst een tijdje daarheen, zou eigenlijk net gaan boeken, maar weet op het moment toch niet helemaal zeker of dat wijs is. Wat een volslagen belachelijke situatie..... Voor degenen die het nieuws deze kant op niet volgen: Thaise ex-president en veroordeeld misdadiger Thaksin is onlangs door de Cambodjaanse regering aangesteld als economisch adviseur en wordt met alle egards in Phnom Phen onhaald. Cambodja wenst zich niet aan het geldende uitleveringsverdrag tussen de twee landen te houden.
De tonen zijn toch vrijwel hetzelfde behalve dat chinees geen falling tone heeft?quote:Op donderdag 12 november 2009 10:47 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Hebben we iemand uit Cambodja hier? Nee he? Ik wilde rond de kerst een tijdje daarheen, zou eigenlijk net gaan boeken, maar weet op het moment toch niet helemaal zeker of dat wijs is. Wat een volslagen belachelijke situatie..... Voor degenen die het nieuws deze kant op niet volgen: Thaise ex-president en veroordeeld misdadiger Thaksin is onlangs door de Cambodjaanse regering aangesteld als economisch adviseur en wordt met alle egards in Phnom Phen onhaald. Cambodja wenst zich niet aan het geldende uitleveringsverdrag tussen de twee landen te houden.
Let op.. het gaat voornamelijk om thais in het noordoosten (isaan).. hun dialect lijkt idd iets meer op de taal in Laosquote:Op woensdag 11 november 2009 21:28 schreef breaky het volgende:
[..]
Thai kunnen zich inderdaad prima redden in Laos omdat de meeste Lao wel Thai kunnen spreken. Andersom gaat het minder op. Bedenk dat de situatie hier vergelijkbaar is met Duitsland-Nederland en je zult weten wat ik bedoel.
Voeg me toe op mijn msn want ik ben een echte toughguyquote:Op donderdag 12 november 2009 18:42 schreef MINDSICK het volgende:
tvp. ik wil foto's zien van TS, van andere mag natuurlijk ook!
Tja...Isan... dat is een ander verhaal. Isan was vroeger meer Laos dan Thai. Het gebied is uiteindelijk ingelijfd door Thailand. Isan lijkt als spreektaal meer op Lao dan op standaard Thai zoals dat in Bangkok. Uiteraard is Isan wel door de jaren heen meer Thai geworden.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:12 schreef Flammie het volgende:
[..]
Let op.. het gaat voornamelijk om thais in het noordoosten (isaan).. hun dialect lijkt idd iets meer op de taal in LaosVerder is het idd helemaal juist wat je zegt (vergelijking duitsland - nederland.).. Thais spreken nauwelijks laos... behalve dit isaan dialect ofzo dat wat overeenkomsten bevat
Ik denk dat de vergelijking Limburgs-Duits iets meer lijkt op Laos - Isaan omdat isaan ook een dialect is
Neem aan dat je met thaise mensen op de thais uit het noordoosten doelt toch? Of ik moet me vergissen want ben niet echt een Laos expert maar ik weet van zeggen dat het isaan dialect wel iets wegheeft van de taal van Laos en dat ze vooral bij de grensgebieden elkaar goed kunnen verstaan
Tofquote:Op vrijdag 13 november 2009 06:41 schreef breaky het volgende:
[..]
Tja...Isan... dat is een ander verhaal. Isan was vroeger meer Laos dan Thai. Het gebied is uiteindelijk ingelijfd door Thailand. Isan lijkt als spreektaal meer op Lao dan op standaard Thai zoals dat in Bangkok. Uiteraard is Isan wel door de jaren heen meer Thai geworden.
Met Thai bedoel ik de taal die dus in Bangkok gesproken word.
Ja...Lao leest ongeveer hetzelfde als Thai.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:54 schreef Flammie het volgende:
[..]
TofDan ga ik beginnen met de taal van Laos ipv het Chinees
![]()
Ik heb wel een aantal bankbiljetten van Laos en die letters lijken ook idd best veel op Thaise letters.
ลาว staat er bijvoorbeeld en daar kan volgens mij geen twijfel over ontstaan.. dat is gewoon Laaw (Laos) toch?
Maar eens een boekje kopen binnenkort en wat doorlezen
De Wimax techniek is hier niet beschikbaar....ik doe het met Lao Telecom ADSL. Het goedkoopste is 128 kilobit/s voor 200,000 kip per maand...ongeveer 10-11 kb/s effectiefquote:Op zaterdag 14 november 2009 05:20 schreef pickup52 het volgende:
Ik denk dat Lao en Isaan voor 90% overeen komen en Lao en Thai voor 70%. Verder kun je als je Lao kunt lezen en schrijven absoluut niet ook meteen thai lezen en andersom. Veel letters zijn helemaal anders.
Verder woon ik inmiddels zo'n 2 maanden in VIentaine, Laos en het bevalt goed. Zometeen op weg naar Bangkok voor een paar dagen en dan weer terug.
Als het niet zo'n vervelende busreis van 11 uur was was ik ook al wel eens langsgekoemen in Luang prabang, maar dat wordt de volgende trip waarschijnlijk. Hoe is jouw internet trouwens Breaky, ik kan me niet voorstellen dat eht beter is dan hier. IK gebruik de nieuwe WIMAX techniek, een soort vna draadloos netwerk waarbij je een antenne op je dak hebt, en ik betaal ongeveer 40 dollar in de maand voor een effectieve downloadsnelheid van maximaal 15kb/s (dat haal ik dan ook best vaaak meot ik wel zeggen).
Meen je dat nou? Ik vond Luang Prabang veel leuker dan het ietwat saaie Vientiane...quote:Op zaterdag 14 november 2009 08:01 schreef breaky het volgende:
Zelf denk ik er dan ook sterk over om richting Vientiane te gaan verhuizen.
Ja daar hebben we hier nog steeds last van....helaas. Denk ook niet dat het ooit snel opgelost zal zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:31 schreef Ruud het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik vond Luang Prabang veel leuker dan het ietwat saaie Vientiane...
Valt nog steeds af en toe de stroom uit in LP trouwens?
Het is om te stangen, Hun Sen schijnt daar wel van te houden. Echt volslagen belachelijk, Thaksin is inderdaad een onwaarschijnlijke eikel..... Ik blijf maar hopen dat die oude man hier het nog volhoudt tot wij verhuizen, maar Thaksin's nabijheid voelt niet als een goed teken.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:26 schreef breaky het volgende:
Dus die eikel zit nu in Cambodja?...hij heeft wel lef natuurlijk...en de Cambodjaanse regering is gewoon stom bezig als ze zich met hem inlaten...of ze doen het express om Thailand te stangen. Zit me af te vragen wat die roodshirtjes hier nou van denken...
quote:Op donderdag 12 november 2009 11:14 schreef SeLang het volgende:
Kun jij je nu een beetje redden met Thai?
Ooh. Dat is inderdaad niet zo fijn Gaoxing.. -met die zieke kinderen dusquote:Op zaterdag 14 november 2009 12:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Slecht
![]()
Ik red me, en goed genoeg om een beetje vriendelijk te kunnen zijn, maar het is echt bar slecht. Onze eerste twee jaar hier zijn nogal vervelend geweest, met een constant ernstig ziek kind, en daarna heb ik de motivatie niet meer kunnen opbrengenHet feit dat we nu nog maar een maand of 8 te gaan hebben helpt niet.....
De grond werd 'm waarschijnlijk te heet onder zijn corrupte voetjes.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:57 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het is om te stangen, Hun Sen schijnt daar wel van te houden. Echt volslagen belachelijk, Thaksin is inderdaad een onwaarschijnlijke eikel..... Ik blijf maar hopen dat die oude man hier het nog volhoudt tot wij verhuizen, maar Thaksin's nabijheid voelt niet als een goed teken.
edit: oh, en de roodshirtjes zijn gisteren nog gezellig bij 'm op bezoek geweest. De parlementszaal was vrijwel leeg gisteren, omdat zo'n 50 oppositieleden in Cambodja zaten.
Oh, ik zie net dat hij alweer weg is, met 'onbekende bestemming'.
Overigens stellen we de Cambodjaplannen toch maar een paar maanden uit en zit ik te denken over Laos. Waar moeten we heen, behalve LP en Vientiane?
Als ik wat meer geld op de bankrekening had dan had ik er nu als dus heen gekund.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft Z.O. Azie, ik las net dat ze in de Filippijnen retirement visa geven vanaf 35 jaar
Ik heb ook gehoord dat het nu moeilijk is om via de friendship bridge naar Thailand te gaan.quote:Op maandag 30 november 2009 05:41 schreef pickup52 het volgende:
En hoe is het leven elders in zuid-oostazie? Hier in Vientiane op het moment door de South East Asia games redelijk vervelend.
Hier een lijstje van regels/ergernissen mbt de SEA games:
-Ten eerste moeten nu alle kroegen dicht zijn op de officiele sluitingstijd van 12 uur, hiervoor kon je als je wilde elke dag wel tot 3 uur ergens uit maar nu moeten echt ALLE tenten om 12 uur stipt sluiten. (Behalve dan de tent van de zoon van de baas van Beerlao, maar dat terzijde)
- (Lao??) Vrouwen moeten de traditionele sin (soort lange rok) dragen, op straffe van boetes.
- (Lao??) Vrouwen moeten hun haar zwart hebben, mag niet geverfd zijn in een andere kleur (rood is vrij populair)
- Er zijn honderden extra politieagenten gerekruteerd, ik ben al 3 keer van de weg geplukt de afgelopen week en 1 keer smeergeld moeten betalen.
- Verschillende village chiefs hebben al tegen (westerse) vrienden van me verteld dat ze tijdens de SEA games niet bij hun vriendin kunnen wonen, omdat de politie ALLE (!!) huizen afgaat op zoek naar verboden zaken. (samenwonen met een Lao vrouw waarmee je niet getrouwd bent is overigens normaal ook half illegaal, maar de pakkans is vrij klein als je jezelf een beetje low profile houdt.)
Deze laatste twee zijn puur en alleen om het nieuwe gigantische politieregiment te bekostigen, en ergens wel begrijpelijk, maar toch.
Voor de rest gaat alles zijn gangetje, ben wel benieuwd naar wat verhalen van anderen, kunnen we dit topic ook weer wat nieuw leven inposten.
opgelostquote:Op zondag 6 december 2009 04:33 schreef Gaoxing het volgende:
Oy Flammie, ik geloof dat je hulp nodig is hier.
Voor er iemand met een verkeerde tattoo rondloopt
Ik hoop van niet, het wordt me wat te heet onder de voeten, gisteren een behoorlijke politiepresence voor mijn huis druk aan het schrijven en bellen, dus ik ga een tijdje naar Udon. Zou me niets verbazen als vannacht ineens wat teleurgestelde agenten voor een leeg huis staan.quote:Op zondag 6 december 2009 05:24 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik heb ook gehoord dat het nu moeilijk is om via de friendship bridge naar Thailand te gaan.
Hier in Luang Prabang trouwens nergens last van, mocht je er even uit willen. De politie kan soms vervelend doen maar soms een paar brutale woorden richting hun kant kan ze als eens wegjagen. Moet je wel alle papieren op orde hebben natuurlijk.quote:Op maandag 7 december 2009 04:02 schreef pickup52 het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, het wordt me wat te heet onder de voeten, gisteren een behoorlijke politiepresence voor mijn huis druk aan het schrijven en bellen, dus ik ga een tijdje naar Udon. Zou me niets verbazen als vannacht ineens wat teleurgestelde agenten voor een leeg huis staan.
Absurd indd, al die regels die ze speciaal voor die SEA games hebben ingevoerd...quote:Op maandag 7 december 2009 04:02 schreef pickup52 het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, het wordt me wat te heet onder de voeten, gisteren een behoorlijke politiepresence voor mijn huis druk aan het schrijven en bellen, dus ik ga een tijdje naar Udon. Zou me niets verbazen als vannacht ineens wat teleurgestelde agenten voor een leeg huis staan.
Nou op zich is het allemaal wel goedgekomen, ik moest namelijk toch tijdelijk terug naar Nederland voor tentamens en ik heb maar even een kleine vakantie in Udon genomen 5 dagen vantevoren. Nu zit ik dus in Nederland te blokken en over een kleine maand weer terug en dan is alles waarschijnlijk weer gewoon rustig. (Tot de volgende SEA games ergens in 2030quote:Op woensdag 16 december 2009 01:02 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Absurd indd, al die regels die ze speciaal voor die SEA games hebben ingevoerd...![]()
Hoe lang ga je nu elders verblijven, denk je?
Oh perfect! Hoe tentamens toch nog een keer goed uit kunnen komen!quote:Op woensdag 16 december 2009 10:53 schreef pickup52 het volgende:
[..]
Nou op zich is het allemaal wel goedgekomen, ik moest namelijk toch tijdelijk terug naar Nederland voor tentamens en ik heb maar even een kleine vakantie in Udon genomen 5 dagen vantevoren. Nu zit ik dus in Nederland te blokken en over een kleine maand weer terug en dan is alles waarschijnlijk weer gewoon rustig. (Tot de volgende SEA games ergens in 2030)
Ik ben net teruggekomen uit Vientiane. Heel veel politie maar die waren er meer voor om het verkeer in goed banen te regelen. Verder absoluut geen last gehad en er heersde een soort feest stemming. Ook nog even een laotiaans rijbewijs opgepikt en mijn vrouw heeft een visa voor de USA. Gewoon een leuke week achter de rug dus in "cosmopolitan Vientiane"quote:Op donderdag 17 december 2009 12:25 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh perfect! Hoe tentamens toch nog een keer goed uit kunnen komen!![]()
Succes in ieder geval bij het blokken, en we horen het wel hoe de situatie is als je weer terug bent straks hè?
Ik ben jaloersquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:26 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik ben net teruggekomen uit Vientiane. Heel veel politie maar die waren er meer voor om het verkeer in goed banen te regelen. Verder absoluut geen last gehad en er heersde een soort feest stemming. Ook nog even een laotiaans rijbewijs opgepikt en mijn vrouw heeft een visa voor de USA. Gewoon een leuke week achter de rug dus in "cosmopolitan Vientiane"
Reken op ongeveer 10 dagen. Vientiane kan in 5 dagen maar in Laos zelf gaat het allemaal wat langzamerquote:Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef Ruud het volgende:
Even een vraagje: weet iemand hoe lang het duurt voordat post vanuit Nederland aan komt in Laos (Luang Prabang)?
Thanksquote:Op vrijdag 25 december 2009 02:25 schreef breaky het volgende:
[..]
Reken op ongeveer 10 dagen. Vientiane kan in 5 dagen maar in Laos zelf gaat het allemaal wat langzamer
Ik heb ooit op de chinese markt in Vientiane een shirt zien hangen met een hakenkruis erop. Had bijna zoiets van dat moet weggehaald worden. Maarja had ook toen ook wel door dat mischien maar weinig mensen in Azie weten waar een hakenkruis in Europa voor staat...quote:Op donderdag 31 december 2009 11:58 schreef pickup52 het volgende:
Nog iets dat me ook wel opgevallen is, de nazistische symbolen die gewoon maar gedragen worden, waarschijnlijk uit onwetendheid over het europese verleden. De eerste keer dat ik in Thailand iemand zag lopen met een groot hakenkruis op zijn buik kon ik mijn ogen niet geloven.. en dan dit, ook al is het twee jaar oud ik werd er nu toevallig heen gelinkt ergens:
http://teakdoor.com/famou(...)lebrates-nazism.html
NSFW (nou ja als je in Thailand werkt zullen ze er wel bekend mee zijn)
Hoop dat je het gaat lukken....eerst slikten zelfs automaten die dingen in plaats van Euro's. Volgens mij is de 10 baht munt daarna iets aangepast zodat dat in iedergeval niet meer werkt...quote:Op donderdag 31 december 2009 14:06 schreef pickup52 het volgende:
En vanavond lekker 10 baht munten uitgeven in de Nederlandse kroegen. Ethish verantwoord? niet echt. Rendabel? Zeker!
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:20 schreef pickup52 het volgende:
*schopt*
Waarom krijg ik mijn vriendin de volgende 2 mythen maar niet uit haar hoofd gepraat:
-Als je te veel en te koud water drinkt krijg je een keelontsteking.![]()
-Als je teveel kookt boven een houtskool krijg je (vermoedelijk door de warmte) een donkere huid (en dat wil je natuurlijk niet...)![]()
Maar het is niet dat zij dit als enige gelooft, Elke Lao die ik er naar vroeg wist ook zeker dat het zo was...
Dat eerste inderderdaad....dat laatste heb ik hier nog niet eerder gehoord. Gelukkig is mijn vrouw niet zo panisch over een lichte huid als veel andere Laotiaanse meiden. Alles waar "whitening lotion" inzit hoeft ze niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:20 schreef pickup52 het volgende:
*schopt*
Waarom krijg ik mijn vriendin de volgende 2 mythen maar niet uit haar hoofd gepraat:
-Als je te veel en te koud water drinkt krijg je een keelontsteking.![]()
-Als je teveel kookt boven een houtskool krijg je (vermoedelijk door de warmte) een donkere huid (en dat wil je natuurlijk niet...)![]()
Maar het is niet dat zij dit als enige gelooft, Elke Lao die ik er naar vroeg wist ook zeker dat het zo was...
Je bedoelt het nulmmerbord toch?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:08 schreef Flammie het volgende:
Man volgens mij kan ik die letters ook gewoon lezen ook nogLijkt erg veel op Thais
Te gekke foto's zoals gewoonlijk
Edit: nee toch niet
Als dat bespreekbaar is zal het vooral zijn omdat zij teveel te verliezen heeft denk ik zo.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:05 schreef niet_links het volgende:
Dit is het land voor de man heerlijk gewoon, weg van de stomme moraal in Nederland. Overschot aan vrouwen, extra dame in de relatie vaak gewoon bespreekbaar.
Bekijk anders mijn website eensquote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:05 schreef niet_links het volgende:
4 jaar in Thailand alweer, heerlijk.
Woon een beetje buiten Bangkok, leven is goed voor een buitenlander in Thailand. (behalve de visa / geen land mogen bezitten shit).
Dit is het land voor de man heerlijk gewoon, weg van de stomme moraal in Nederland. Overschot aan vrouwen, extra dame in de relatie vaak gewoon bespreekbaar. Nee zit hier niet voor de dames maar het is zeker wel een voordeel dat je hier als man veel kan en mag. Het is ook goed voor je ego als er steeds met je geflirt wordt. Ik heb het dan niet over dames die achter je aan zitten voor het geld die pik je er zo tussen uit.
Ik geniet van het weer en rijden op mijn motor, vind het leuk dat ik mijn honden gewoon de deur uit kan schoppen in het dorp en ze vrij laten lopen. Ik hoef niet met ze te lopen dat doen ze zelf wel. Probeer dat maar eens in Nederland.
Ik moet ooit ook nog maar eens wat meer Thais leren spreken, kan me nu redelijk redden en anders helpt mn vrouw/vriendin me wel. Ik wil wel naar school maar is wat ver vanuit het dorp en ik moet ook nog werken dus wordt het wat lastig. Voorlopig red ik me redelijk met de taal.
Ben gelukkig geen farang kinieua zoals de topic starter, zou mezelf ook zo nooit noemen omdat het toch een beetje een belediging is. Als geintje onder vrienden ok maar goed ieder zo zn ding.
Die is van dat hotel toch?quote:Op maandag 15 februari 2010 22:18 schreef breaky het volgende:
Klassiek Mercedes-Benz geparkeerd bij de Nam Khan rivier
[ afbeelding ]
Thanks, gaat nog wat te ver voor mij. Ik heb trouwens wel een paar boeken die op je website staan. Ik moet me maar weer eens wat meer gaan interesseren voor de geschreven taal. Spreken gaat wel een beetje (nog lang niet genoeg naar mijn mening). Je weet hoe het gaat .. ja je thais is geweldig ook als is dat totaal niet het geval.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:36 schreef Flammie het volgende:
[..]
Bekijk anders mijn website eens
www.strictly-thai.nl
Staan leuke taallesjes op
jep inderdaadquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:03 schreef niet_links het volgende:
[..]
Thanks, gaat nog wat te ver voor mij. Ik heb trouwens wel een paar boeken die op je website staan. Ik moet me maar weer eens wat meer gaan interesseren voor de geschreven taal. Spreken gaat wel een beetje (nog lang niet genoeg naar mijn mening). Je weet hoe het gaat .. ja je thais is geweldig ook als is dat totaal niet het geval.
Yup! Chang Heritage Hotel. Heel mooi maar ranzig eten. :pquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:19 schreef Ruud het volgende:
[..]
Die is van dat hotel toch?
Luang Prabang is een mooie stad om te oefenen met je DSLR
Dat van de motor en honden ben ik met je eens. Ik heb hier een chinese motor gekocht...net ietsje groter en zwaarder dan de standaard Honda Wave. Na wat geklooi en geknutsel rijdt het best goed ook nog. En dan heb je die enorme vrijheid. Het is gewoon heerlijk om door de bergen te rijden, lange tochten te maken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:05 schreef niet_links het volgende:
Woon een beetje buiten Bangkok, leven is goed voor een buitenlander in Thailand. (behalve de visa / geen land mogen bezitten shit).
Dit is het land voor de man heerlijk gewoon, weg van de stomme moraal in Nederland. Overschot aan vrouwen, extra dame in de relatie vaak gewoon bespreekbaar. Nee zit hier niet voor de dames maar het is zeker wel een voordeel dat je hier als man veel kan en mag. Het is ook goed voor je ego als er steeds met je geflirt wordt. Ik heb het dan niet over dames die achter je aan zitten voor het geld die pik je er zo tussen uit.
Ik geniet van het weer en rijden op mijn motor, vind het leuk dat ik mijn honden gewoon de deur uit kan schoppen in het dorp en ze vrij laten lopen. Ik hoef niet met ze te lopen dat doen ze zelf wel. Probeer dat maar eens in Nederland.
Ik moet ooit ook nog maar eens wat meer Thais leren spreken, kan me nu redelijk redden en anders helpt mn vrouw/vriendin me wel. Ik wil wel naar school maar is wat ver vanuit het dorp en ik moet ook nog werken dus wordt het wat lastig. Voorlopig red ik me redelijk met de taal.
Ben gelukkig geen farang kinieua zoals de topic starter, zou mezelf ook zo nooit noemen omdat het toch een beetje een belediging is. Als geintje onder vrienden ok maar goed ieder zo zn ding.
Er wordt geroddeld als je met je eigen vrouw buiten het huis komt?quote:Op woensdag 24 februari 2010 08:12 schreef breaky het volgende:
Met mijn vrouw hoef ik niet buiten de deur te gaan eten. Voor een Laotiaanse is ze ongelooflijk koppig en trots. Trouwens, Luang Prabang is maar klein en ik heb geen behoefte aan roddels.
Dat ook maar ik bedoelde meer dat ik niet hoef te wagen een "mia noi" erbij te nemen (little wife).quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er wordt geroddeld als je met je eigen vrouw buiten het huis komt?
Hier in Laos is vooral het punt of je wel of niet legaal samen bent. Je kunt volgens de wet niet zomaar met een Laotiaanse partner in een huis gaan zitten. Dan moet men er eerst verloofd worden.quote:
quote:Op woensdag 24 februari 2010 08:19 schreef breaky het volgende:
De maan is hier ook een stukje helderder...
[ afbeelding ]
Ben inderdaad getrouwd...anders waren we mischien slachtoffer geworden van "roddels"quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:49 schreef SeLang het volgende:
Aangezien je het had over "je vrouw" nam ik aan dat het je vrouw is... (dus gewoon getrouwd)
Nouja...bijna hetzelfde...Falang (ze spreken de r niet uit hier)quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:01 schreef Flammie het volgende:
Ik wist niet eens dat een Farang in Laos ook een Farang was
Ben echt een Laos n00b maar nogmaals... ik wil echt wel naar Laos hoor...
Ik heb deze met een bridge camera geschoten, dus een camera met vaste lens. Wel op volledige telezoom, manueel ingesteld en op statief. Dit is trouwens een 100% crop.quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:10 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wat een mooie foto zeg!!
Heb je die zelf gemaakt??
Met wat voor objectief, als ik vragen mag?
De tijd dat je verloofd bent is juist de gevaarlijkste periode, aangezien ze dan AL je gegevens hebben en ze weten dat mensen dan vaak al samen wonen terwijl het nog niet legaal is.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:38 schreef breaky het volgende:
[..]
Hier in Laos is vooral het punt of je wel of niet legaal samen bent. Je kunt volgens de wet niet zomaar met een Laotiaanse partner in een huis gaan zitten. Dan moet men er eerst verloofd getrouwd worden.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:05 schreef niet_links het volgende:
Tja dat is dan ook wel weer zo. Ik kreeg het advies vlak voor het trouwen me niet teveel buitenshuis te begeven (verbleef bij mijn schoonouders op dat moment) omdat anders de buren wel eens mochten gaan roddelen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:57 schreef pickup52 het volgende:
[..]
De tijd dat je verloofd bent is juist de gevaarlijkste periode, aangezien ze dan AL je gegevens hebben en ze weten dat mensen dan vaak al samen wonen terwijl het nog niet legaal is.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:46 schreef breaky het volgende:
[..]
Tja dat is dan ook wel weer zo. Ik kreeg het advies vlak voor het trouwen me niet teveel buitenshuis te begeven (verbleef bij mijn schoonouders op dat moment) omdat anders de buren wel eens mochten gaan roddelen.
Het is erg lastig hier te werken, veel mensen werken dus illegaal. Mooiste is als je bijvoorbeeld iets met internet werk kan doen en je eigen klanten hebt. Niemand die dan weet dat je werkt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:15 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
klinkt als een waar walhalla, ik ben meerdere malen in Azie geweest maar jammer genoeg nog niet in Thailand, staat nog op mijn "to-do"-list.
Mag ik vragen wat je precies doet daar, valt er wat te werken als buitenlander zijnde ? Waarschijnlijk Freelance iets ?
ja, ik, maar niet in thailand, maar ook daar zijn er legio mogelijkheden, ik snap niet eens waarom jij denkt dat het moeilijk is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:01 schreef flyingdutchmen het volgende:
maar zit je dan met je visa, ik kan me slecht voorstellen dat er nog altijd omwegen voor te vinden zijn op vandaag of zijn er nog altijd mensen die op deze manier verblijven ?
30.000 baht is ongeveer de prijs voor een cursus. Je krijgt dat ED Visa dan wel van die cursus of mis ik de kicker nu?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:59 schreef niet_links het volgende:
Jep, gewoon eens per jaar naar Nederland, daar krijg je wel jaar visa. Dat red je niet in Azie zelf daar zijn ze steeds strenger in. Ik zie ook nog steeds mensen die het op toeristen visa's doen maar dat gaat moeilijker en moeilijker.
Dat ED visa is handig wordt ook veel gebruikt. Ik heb een vriend die iemand 30.000 baht geeft en dan wordt zn visa gemaakt voor een jaar. (dit is niet legaal).
Thaise trouwen en 400.000k baht op de bank is ook een jaarvisa.
Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:18 schreef Flammie het volgende:ED Visa kan toch ook een jaar geldig zijn? Je hebt opleidingen die je een jaar doetVandaar mijn verwarring
Dat is toch al erg nice hoorquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.
Dat is niet wat ze op thaivisa zeggen daar zeggen ze dat je zo ongeveer altijd ermee door kan gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.
aan ¤100k komen lijkt me lastiger dan een VISA regelenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:23 schreef SeLang het volgende:
Waarom doen ze eigenlijk zo moeilijk over die visa? Gewoon een vermogenseis stellen (bijv ¤100k ofzo) zodat je paupers en linksen buiten de deur houdt en verder natuurlijk een werkverbod zodat je geen baantjes inpikt van de Thai. Maar verder is het toch alleen maar gunstig voor hun? Dan vloeit er geld het land in.
Maar dat werkt dus kennelijk niet langer dan 2 jaar...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:25 schreef Flammie het volgende:
[..]
aan ¤100k komen lijkt me lastiger dan een VISA regelen
Je neemt gewoon een studie daar en je krijgt een visa.. is niet echt heel lastig. Als je er wil werken (legaal) dat is wel erg lastig
nouja zou het helemaal zou makkelijk zijn dan, huisje huren ok maar om toch echt legaal te mogen verblijven moet er vast nog eea dingen gebeuren lijkt me. onderneming starten en lokale bevolking in dienst nemen of huwelijk aan.dat je zomaar iedere keer weer een visa extensie krijgt lijkt me ook sterk. ik had van expats gehoord dat het steeds moeilijker werd om de gebruikelijke land-in/land-uit extensie te doen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:24 schreef pickup52 het volgende:
[..]
ja, ik, maar niet in thailand, maar ook daar zijn er legio mogelijkheden, ik snap niet eens waarom jij denkt dat het moeilijk is.Huisje huren in Thailand, in amsterdam bij de thaise ambassade een jaar visum aanvragen en klaar is kees. Anders kan je een education visa aanvragen, sommies scholen hoef je maar 5 uur per week naar school (thais leren). Daarnaast kan je nog om de 3 maanden een visa run doen en steeds een 60+30 extension double of triple entry visum nemen
same old same old...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:50 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
. ik had van expats gehoord dat het steeds moeilijker werd om de gebruikelijke land-in/land-uit extensie te doen.
betekent betekend... ?quote:
Wat ik bedoel is dat het misschien iets moeilijker is, maar er zijn nog zoveel manieren. Ik weet bijvoorbeeld dat er in Udon een hoop expats wonen die helemaal geen visum hebben, de politie daar zit er naar wat ik gehoord heb niet echt mee. Als ze dan na een jaar of 2 weg willen betalen ze de boete van 20.000 baht (maximum boete voor overstay) en komen ze ermee weg. Je mag over het algemeen zelfs gewoon weer terugkomen als je daadwerkelijk gedeporteerd wordt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:18 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
betekent betekend... ?
daarmee doel ik op mensen die het niet meer interesant vonden om in het land te verblijven door steeds strenger wordende visa eisen. het ging volgens hun nog wel maar de moeite werd gewoonweg te veel.
heb het hier over toeristenvisa uiteraard
ben maar 'thailand leek' hoor
Fotografie zijn de Thais volgens mij toch wel redelijk goed in en het is ook vrij populair? Waarom denk je dat de Thais er geen kaas van gegeten hebben als ik vragen mag?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:12 schreef flyingdutchmen het volgende:
ik doelde natuurlijk op mensen die niet bereid zijn te investeren in een eigen onderneming in het land en niet het geluk hebben gehad om een schone thaise te hebben getrouwd.Uit Pickup's posting blijkt dus dat het met de juiste kontakten wel nog te doen zou wezen voor deze mensen via een toeristen visum. Dit had ik niet gedacht.
ik neem aan dat je met dit visum geen werk mag verrichten.
wat zijn zo de dingen waar de thais zelf nog niet zo heel veel kaas van hebben gegeten, fotografie of management comes to mind.anything else?
Ik denk dat er weinig dingen zijn die Thai niet zouden kunnen doen. Talen zou iets kunnen zijn maar word door velen al gedaan. Ze zouden nog wel eens wat ICT les kun krijgen maar dat is eigenlijk meer een normen en waarden kwestiequote:Op woensdag 3 maart 2010 12:24 schreef Flammie het volgende:
[..]
Fotografie zijn de Thais volgens mij toch wel redelijk goed in en het is ook vrij populair? Waarom denk je dat de Thais er geen kaas van gegeten hebben als ik vragen mag?
Ik zou talen proberen
Ik heb niet zoveel ervaring met bouwvakkers in Thailand maar als ze dezelfde kwaliteit leveren als hier in Laos...gewoon om te huilen zo slecht. Ik heb letterlijk kamers waarvan al 5 keer de badkuip er uit is gehaald vanwege lekkage. En het hele hote is net 2 jaar oud!!quote:Op donderdag 4 maart 2010 06:52 schreef niet_links het volgende:
Iets waar de Thais geen kaas van gegeten hebben :
Goede service en kwaliteit. Dingen zijn hier vaak goedkoop en vallen snel weer uit elkaar.
Zijn amper goed geschoolde bouwvakkers of elektriciens (omdat het gezien wordt als low class) wat ze meestal doen is wat mensen die een hamer vast kunnen houden als bouwvakker inhuren.
Zijn veel dingen die hier niet goed gaan vooral omdat ouder betekend dat je meer te zeggen hebt en je woord als gelijk wordt geaccepteerd terwijl er een jonger iemand is die veel meer weet. Zo worden er foute beslissingen genomen die niet terug gedraaid worden om gezichtsverlies te voorkomen.
True maar dat is niet iets wat je wil gaan doen in Thailand zijndequote:Op donderdag 4 maart 2010 06:52 schreef niet_links het volgende:
Iets waar de Thais geen kaas van gegeten hebben :
Goede service en kwaliteit. Dingen zijn hier vaak goedkoop en vallen snel weer uit elkaar.
Zijn amper goed geschoolde bouwvakkers of elektriciens (omdat het gezien wordt als low class) wat ze meestal doen is wat mensen die een hamer vast kunnen houden als bouwvakker inhuren.
Zijn veel dingen die hier niet goed gaan vooral omdat ouder betekend dat je meer te zeggen hebt en je woord als gelijk wordt geaccepteerd terwijl er een jonger iemand is die veel meer weet. Zo worden er foute beslissingen genomen die niet terug gedraaid worden om gezichtsverlies te voorkomen.
haha dat doet me denken aan al die keren das ik in indonesie verbleef.als je bij de mc donalds binnenkwam stonden er 10 man te niksen en eentje ging je helpen.hetzelfde in de grote winkelcentra's, natuurlijk kost het volkje niet zo veel, maar om er dan 20 giechelende meisjes te hebben staan in een hoekje dan mag er best zo nu en dan een (of een paar) een maandje of wat vakantie hebben.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:24 schreef breaky het volgende:
[..]
Hier in Laos moet je vooral mensen aan leren dan ze niet zo maar even weg kunnen voor een maandje zonder dat even te melden van te voren...
In overvloed niet, maar ik zit ook in die branche, en werken voor nederlandse klanten is toch een stuk makkelijker te krijgen en betaalt ook meer over het algemeeen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:36 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
hoe zit het met programmeurs (php/mysql,java,.net), die zijn er vast in overvloed?
Men is vooral zeer relaxed ingesteld. Het probleem is daarmee dat goed personeel hier (vooral in Luang Prabang) schaars is. Jongeren gaan dus werken waar dus het makkelijkst geld te verdienen valt (legaal of illegaal)quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:36 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
haha dat doet me denken aan al die keren das ik in indonesie verbleef.als je bij de mc donalds binnenkwam stonden er 10 man te niksen en eentje ging je helpen.hetzelfde in de grote winkelcentra's, natuurlijk kost het volkje niet zo veel, maar om er dan 20 giechelende meisjes te hebben staan in een hoekje dan mag er best zo nu en dan een (of een paar) een maandje of wat vakantie hebben.
volgens mij is het wat de instelling van de lokale bevolking betreft stukken beter gesteld in thailand ?
ik ben er nog nooit geweest maar denk erover deze zomer toch even die kant op te vliegen.
het lijkt me zulk vriendelijk volkje en het Buhdha geloof lijkt me helemaal geweldig.
hoe zit het met programmeurs (php/mysql,java,.net), die zijn er vast in overvloed?
ja dat klopt idd. men koesterd ook helemaal geen wrok tegenover de 'belanda' daar. maar het viel me ook vaak op dat de mensen daar niet echt vooruit kijken. ze leven in het nu had ik de indruk.geen plan voor de komende 2 jaar maar ook niet echt terug willen denken. wel vriendelijk ja en vooral relaxed. heb nog nooit iemand zien haasten daaroquote:Op donderdag 4 maart 2010 14:52 schreef breaky het volgende:
[..]
Men is vooral zeer relaxed ingesteld. Het probleem is daarmee dat goed personeel hier (vooral in Luang Prabang) schaars is. Jongeren gaan dus werken waar dus het makkelijkst geld te verdienen valt (legaal of illegaal)
De mensen zijn verder wel heel aardig en wat rustiger dan de Thai.
Inderdaad dag-bij-dag en niet nadenken over de toekomst. Nu moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat veel jongeren hier niet echt een toekomst hebben....het is toerisme of op het land werken...quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:56 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
ja dat klopt idd. men koesterd ook helemaal geen wrok tegenover de 'belanda' daar. maar het viel me ook vaak op dat de mensen daar niet echt vooruit kijken. ze leven in het nu had ik de indruk.geen plan voor de komende 2 jaar maar ook niet echt terug willen denken. wel vriendelijk ja en vooral relaxed. heb nog nooit iemand zien haasten daaro
dank je Maarten.interesant verhaal.je bent dus je liefde achterna gegaan, mooi zo. dat je interesse toont is de thaise taal en cultuur zal vast een groot voordeel wezen. lijkt me niet anders als wanneeer we hier in nederland een buitenlander hebben die onze taal niet spreekt en ook niet de moeite doet om het te leren.quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:56 schreef Flammie het volgende:
Ik ben nu terug in nederland en ik ga weer terug dit jaar voor lange tijd.
Ik ben Maarten. Ik ben 26 jaar oud. Ik ging voor de eerste keer op vakantie naar Chiang Mai na mijn studie. Daar leerde ik May kennen. May is mijn vriendin. We begonnen elkaar leuk te vinden op het einde van mijn vakantie en dus heb ik haar moeten achterlaten.
2 maanden later zat ik weer op het vliegtuig. Naar Chiang Mai. Ik heb daar 1.5-2 jaar gewoond. Werk gekregen door vriendjespolitiek aangezien de concurrentie in Chiang Mai MOORDEND is. Ik heb me vanaf dag 1 beziggehouden met de Thaise taal. Dit omdat ik het interessant vind en ook zodat ik een /kicker of unique sellig point voor mezelf had. Veel mensen doen dit immers niet. Dat maakt niet zo veel uit maar ik wil dit gewoon wel
Ik doe nu nog een studie voor vertaling en linguistiek. Ik ben ook bezig met de Vietnamese taal. Wanneer ik ben afgestudeerd wil ik me in Azie vestigen als tolk en vertaler. In Nederland geef ik nu Thaise taal lessen bij cursusgroepen. www.strictly-thai.nl is mijn website.
Ik zou er maar gauw ook Lao bij gaan voeren. Weet je dat er volgens mij geen Nederlands-Lao woordenboek is? En geen Nederlandse-Lao tolk. (officeel dan)quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:56 schreef Flammie het volgende:
Ik ben nu terug in nederland en ik ga weer terug dit jaar voor lange tijd.
Ik ben Maarten. Ik ben 26 jaar oud. Ik ging voor de eerste keer op vakantie naar Chiang Mai na mijn studie. Daar leerde ik May kennen. May is mijn vriendin. We begonnen elkaar leuk te vinden op het einde van mijn vakantie en dus heb ik haar moeten achterlaten.
2 maanden later zat ik weer op het vliegtuig. Naar Chiang Mai. Ik heb daar 1.5-2 jaar gewoond. Werk gekregen door vriendjespolitiek aangezien de concurrentie in Chiang Mai MOORDEND is. Ik heb me vanaf dag 1 beziggehouden met de Thaise taal. Dit omdat ik het interessant vind en ook zodat ik een /kicker of unique sellig point voor mezelf had. Veel mensen doen dit immers niet. Dat maakt niet zo veel uit maar ik wil dit gewoon wel
Ik doe nu nog een studie voor vertaling en linguistiek. Ik ben ook bezig met de Vietnamese taal. Wanneer ik ben afgestudeerd wil ik me in Azie vestigen als tolk en vertaler. In Nederland geef ik nu Thaise taal lessen bij cursusgroepen. www.strictly-thai.nl is mijn website.
Dit jaar ergens ga ik weer terug (na het WK) en kan meteen weer aan de bak bij de taalschool in Haang Dong. Ik slaap meestal in de omgeving van Nimmanhaemin road 50200 of bij Wat prashing naargelang mijn interesse op dat moment
ja, sad but true. zijn er in grote steden helemaal geen kansen voor jongeren dan ? waarschijnlijk zijn de jongeren die wel universiteit hebben genoten al afkomstig uit de grote steden en/of hogere middelklasses en de betere banen zullen dan ook ooit naar hun gaanquote:Op donderdag 4 maart 2010 15:08 schreef breaky het volgende:
[..]
Nu moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat veel jongeren hier niet echt een toekomst hebben....het is toerisme of op het land werken...
Ik wil er wel mee beginnen maar eerst ff Thais 100% krijgen en mijn Vietnamees op peil houden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:11 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik zou er maar gauw ook Lao bij gaan voeren. Weet je dat er volgens mij geen Nederlands-Lao woordenboek is? En geen Nederlandse-Lao tolk. (officeel dan)
oh stoer ! werken en ook nog eens wat goeds doen voor de minder gelukkige, geweldig !quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:14 schreef Flammie het volgende:
Daarna heb ik meteen werk gekregen (1e x was bingo) in een immense highschool wat een interessante ervaring was. 65 kinderen per klasSOmmige blind etc etc. Geweldige school met 5 grote gebouwen die in verbinding stonden met bruggetjes. Vervolgens Haang Dong -EQ Dee taalinstituut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |