Oh? Ik heb andere verhalen gehoord. Die thai figuren zijn te lam als ze wat baths (of wat is het daar) hebben en stoppen daarom hebben ze liever europeanen in de toeristen gebieden. Ga waterscooters verhuren ofzo.quote:
Hij is hoopvol dat moet je hem nagevenquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:23 schreef daargaanweweer het volgende:
Ik ga ook richting Chiang Mai 2010. Wat ik verder wil gaan doen of opstarten is niet zeker. Ben zelf werktuigbouwkundige maar ook goed in webdesign etc, 2de zal wel iets in moeten doen
Hij loopt niet voor niets bij een psych natuurlijkquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:52 schreef -jos- het volgende:
Waarom loop je bij een psycholoog en denk je dat het wel verstandig is om dan in je eentje naar de andere kant van de wereld te verhuizen?
Uiterst eenvoudig.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:57 schreef daargaanweweer het volgende:
Beste Fokkers,
Maar mijn ouders houden mijn paspoort sinds ruim 1 jaar terug vast... Stom stom, ik heb dit toen in mijn bureaula laten liggen...
Vraag is hoe kom ik nu aan een nieuw paspoort of krijg ik de oude terug op korte termijn( beter ) ? Help me....
Ze zien je al aankomen als 14-jarigequote:Op dinsdag 15 december 2009 19:55 schreef mgerben het volgende:
[..]
Uiterst eenvoudig.
Je gaat naar het politiebureau en je doet aangifte van een verloren paspoort. Je kunt het nergens meer vinden, het is kwijt.
Dan krijg je een afschrift mee.
Daarmee ga je naar de gemeente, en je vraagt een nieuw paspoort aan.
Elke dag verliezen tientallen mensen hun paspoort. Dit is de standaard procedure. De aangifte bij de politie maakt het oude paspoort ongeldig indien iemand het toch nog vindt.
En daarna haal je doodnormaal een nieuwe.
dat 14 zal wel meevallen als ik dit zo leesquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:23 schreef daargaanweweer het volgende:
Ik ga ook richting Chiang Mai 2010. Wat ik verder wil gaan doen of opstarten is niet zeker. Ben zelf werktuigbouwkundige maar ook goed in webdesign etc, 2de zal wel iets in moeten doen
Dit heb ik in 2008 ook gedaan zo, of het nu weer werkt? je mag toch maar een aantal keer aanvragen?quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:04 schreef Maineye het volgende:
Na de politie gaan... aangifte doen passpoort is kwijt... dan na stadsdeelkantoor gaan met papieren van de politie... en je hebt binnen no time weer een new passpoort... oh ps niet zeggen tegen je ouders dan...
Dat is iets wat ik eigenlijk liever niet doe...quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:02 schreef isogram het volgende:
Verder kun je aangifte van diefstal overwegen tegen je ouders.
Ik heb zelfs een gesprek gehad met de politie, zei zeggen niks te kunnen doen? WTF!!!!quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Aangifte bij de politie doen. Dat document is staatseigendom en alleen jij hoort het bij je te dragen.
Jah om dezelfde redenen helaas! Poltie zegt, je ouders beslissen, hoezo omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je boven de 18 bent geloof ik nooit dat de politie niets doet.
Het zijn officiele documenten die je "ouders" vasthouden.
Maar ja umm toch maar weer opnieuw een paspoort aanvragen dan ondanks dat je aangeeft dat in 2008? al gedaan te hebben.
Zal dit dan maar weer moeten overwegen dan? Ik las ergens dat bij zoveel keer opnieuwe aanvragen je 1 jaar moet wachten op je paspoort?quote:Op woensdag 16 december 2009 00:24 schreef JtodaX het volgende:
Je bent het verloren, klaar. En betaalt dus 50 euro boete voor het verliezen van staatseigendom.
That's life
I never lost hope my friendquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:35 schreef Lano het volgende:
[..]
Hij is hoopvol dat moet je hem nageven
meerdere posts in 1 post zetten ken je ook al niet vindenquote:Op woensdag 16 december 2009 00:21 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
rustig aan jonge, ik zit niet 24 uur achter die kast.
Je ouders beslissen niet als je 23 bent. Gewoon naar de rechter stappen en in kort geding van je ouders afgifte van je paspoort vorderen op straffe van een dwangsom. Succes!quote:Op woensdag 16 december 2009 00:25 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Jah om dezelfde redenen helaas! Poltie zegt, je ouders beslissen, hoezo omgekeerde wereld
Dat kan prima hoor. Dat heb ik ooit gedaan tegen de Gemeente Leusden mbt. een identiteitskaart die ze "kwijt" waren.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:15 schreef daargaanweweer het volgende:
Ik kan moeilijk bij de politie komen van jah me paspoort is gestolen, poltie: jah weet je wie het is. ik: ja me ouders
Hoef je echt niet voor naar de rechter. Gewoon doen wat al tig keer geschreven is. Gewoon naar het politiebureau gaan, paspoort als vermist opgeven, boete betalen en naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort. 5 Dagen later zit je in het vliegtuig naar Thailand.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:29 schreef Argento het volgende:
[..]
Je ouders beslissen niet als je 23 bent. Gewoon naar de rechter stappen en in kort geding van je ouders afgifte van je paspoort vorderen op straffe van een dwangsom. Succes!
Dit herhaal ik even, want TS leest het anders misschien niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoef je echt niet voor naar de rechter. Gewoon doen wat al tig keer geschreven is. Gewoon naar het politiebureau gaan, paspoort als vermist opgeven, boete betalen en naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort. 5 Dagen later zit je in het vliegtuig naar Thailand.
Ben je ook. Het is daar heet en ze eten rare dingen.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:15 schreef daargaanweweer het volgende:
Ik ben 23. De Pshycoloog heb ik zelf niet ingeschakeld, dit mijn ouders omdat ze denken dat ik gek ben dat ik naar een arm land als Thailand wil.
Wie had het over gestolen?quote:Ik kan moeilijk bij de politie komen van jah me paspoort is gestolen, poltie: jah weet je wie het is. ik: ja me ouders
Houd je nou op met zemelen? Je had dit echt al lang geregeld kunnen hebben, maar in plaats daarvan blijf je doorzemelen over iets dat je 'ergens' gelezen hebt.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:26 schreef daargaanweweer het volgende:
Zal dit dan maar weer moeten overwegen dan? Ik las ergens dat bij zoveel keer opnieuwe aanvragen je 1 jaar moet wachten op je paspoort?
Hij vind gewoon dat dat mijn eigen zaken zijn, maar weet ook niet goed wat ie met ouders aanmoet. Verder denk je zelf dat een pshycoloog verstand heeft van hoe het er in Thailand aan toe gaat?quote:Op woensdag 16 december 2009 00:24 schreef JtodaX het volgende:
Vind je psych het trouwens een goed plan dat je naar Thailand wilt?
Psycholoog.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:32 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Hij vind gewoon dat dat mijn eigen zaken zijn, maar weet ook niet goed wat ie met ouders aanmoet. Verder denk je zelf dat een pshycoloog verstand heeft van hoe het er in Thailand aan toe gaat?
En weer reageer je niet op de mensen met de beste tips. Schrijnend!quote:Op woensdag 16 december 2009 14:32 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Hij vind gewoon dat dat mijn eigen zaken zijn, maar weet ook niet goed wat ie met ouders aanmoet. Verder denk je zelf dat een pshycoloog verstand heeft van hoe het er in Thailand aan toe gaat?
Heb ik helaas te lang gedaan jah. Met mijn vriendin was de druppel met de bemoeienis. Maar ik ga wel weer naar het politiebureau en doe als juliie zeggen. Heb hetzelfde in 2008 gedaan. Praat nog 1 keer met de pshycoloog donderdag, als dit niks helpt stapt ik lina recta politie bureau binnen.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
TS, dat jij je zo de les laat lezen door je ouders. En jij wilt een zelfstandig leven in Thailand gaan leiden?
Dat hoef ik openbaar niet uit te leggenquote:Op woensdag 16 december 2009 14:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En waarvan wil je de reis naar Thailand en je eerste verblijf daar eigenlijk bekostigen?
Tuurlijk wel, ik ga dat ook doen. Niet alsof ik dat al niet wist, maar had liever me oude document teruggehad.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En weer reageer je niet op de mensen met de beste tips. Schrijnend!
Kijk, er is straks dus nog een Ted in Thailand!quote:Op woensdag 16 december 2009 14:39 schreef daargaanweweer het volgende:
[..]
Dat hoef ik openbaar niet uit te leggen
Mag ik erop wijzen dat het paspoort niet is vermist en/of is kwijt geraakt? TS weet namelijk heel goed waar het paspoort is, althans wie het paspoort in zijn bezit heeft genomen. Mag ik er tevens op wijzen dat het doen van valse aangifte een misdrijf is en deswege strafbaar is?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoef je echt niet voor naar de rechter. Gewoon doen wat al tig keer geschreven is. Gewoon naar het politiebureau gaan, paspoort als vermist opgeven, boete betalen en naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort. 5 Dagen later zit je in het vliegtuig naar Thailand.
quote:Op woensdag 16 december 2009 16:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Mag ik erop wijzen dat het paspoort niet is vermist en/of is kwijt geraakt? TS weet namelijk heel goed waar het paspoort is, althans wie het paspoort in zijn bezit heeft genomen. Mag ik er tevens op wijzen dat het doen van valse aangifte een misdrijf is en deswege strafbaar is?
Bij deze.
Woordspelletjes.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Mag ik erop wijzen dat het paspoort niet is vermist en/of is kwijt geraakt? TS weet namelijk heel goed waar het paspoort is, althans wie het paspoort in zijn bezit heeft genomen. Mag ik er tevens op wijzen dat het doen van valse aangifte een misdrijf is en deswege strafbaar is?
Ben het ook met jou eens. Naar de rechter dus.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Bij deze.
Dan dien je natuurlijk allereerst bij de rioolzuivering te informeren of hij is gevonden. Kun je daarna altijd nog een nieuwe aanvragen.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:55 schreef mgerben het volgende:
[..]
Woordspelletjes.
'Kwijt' is gewoon 'niet meer in bezit en ook niet in staat om het terug te krijgen'.
Kwijt betekent niet persé dat je niet precies weet waar hij is.
Als mijn paspoort in de WC valt weet ik precies waar hij is - bij de rioolzuivering. En dan vraag ik toch een nieuwe aan.
Daar is de mogelijkheid van een nieuwe aanvraag niet voor bedoeld. Je verwart het fysiek kwijtraken van het document met het verliezen van het (feitelijk) bezit ervan, althans, je gooit beide begrippen op één hoop. Er is echter geen enkel aanknopingspunt te vinden waaruit kan worden afgeleid dat onder 'verlies' meer mag worden verstaan dan kwijtraken (namelijk het bezit verliezen).quote:TS kan gewoon zeggen 'Hij is weg, foetsie, ik heb hem niet meer'. Daar is geen woord van gelogen.
Kan zijn, maar dat is hier dus niet aan de orde. Het document is niet kwijt, het ligt bij zn ouders.quote:Dingen raken gewoon kwijt.
Dan zal TS toch echt eerder aangifte van diefstal dan van verlies moeten doen. Hij kan nog wel hardmaken dat zijn ouders zijn paspoort hebben gestolen. Vind ik ook best hoor.quote:Doe aangifte,
Ik betaal zelf, woon wel bij hun in.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Woon je nog bij je ouders? Betalen ze bepaalde zaken voor je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |