Vind ik nogal riskant. We spelen al met de meeste jeugdspelers van de eredivisie nu, je moet ook een beetje ervaring behouden.quote:Op maandag 14 december 2009 16:43 schreef TJDoornbos het volgende:
nog 3 punten en een bekerwinst en we kunnen trots de winter in. Althans denk ik. Dan ff snel paar grootverdieners lozen en met de jeugd kwalificatie voor Europees voetbal over de streep treken.
Hofland heeft idd gelijk, het zijn niet alleen de hoge topsalarissen, het zijn ook de kosten die gemaakt zijn voor de trainer die hij met enkele teamgenoten weg gejaagd heeft, en de inkomsten die Feyenoord misgelopen heeft door de slechte resultaten waar o.a. hij verantwoordelijk voor is.quote:Hofland vindt salaris niet grootste probleem Feyenoord
Uitgegeven: 14 december 2009 10:42
Laatst gewijzigd: 14 december 2009 12:22
AMSTERDAM - Kevin Hofland is het zat dat de salarissen die hij en de andere routiniers bij Feyenoord verdienen, als grote oorzaak gezien blijven worden van de slechte financiële situatie bij de club.
De verdediger is van mening dat de schulden van de Rotterdammers dusdanig hoog zijn dat er meerdere dingen aan ten grondslag liggen dan de hoge loonkosten.
"Ik vind het storend dat het steeds daarover gaat. Volgens mij heeft Feyenoord mij gehaald en mij dat contract aangeboden", zegt de oud-PSV'er.
"De financiële problemen die er zijn, liggen echt niet alleen aan de salarissen van de spelers. Als je ziet hoe groot ze zijn, moet het aan meer dingen liggen."
Intact houden
Ondanks dat een vertrek van één of meerdere spelers de club lucht zou kunnen verschaffen, hoopt trainer Mario Been zijn selectie intact te houden. "Met elke speler die weg gaat, wordt de kans dat we Europees voetbal halen kleiner."
"Al enkele keren is gebleken, dat deze jongens er staan als dat nodig is en we problemen hebben door schorsingen en blessures. Ik hoop dit seizoen af te kunnen maken met deze groep", zegt de coach.
Jaarcijfers
Feyenoord maakte vrijdag bekend dat de club het afgelopen seizoen afgesloten heeft met een verlies van 16,9 miljoen euro. Eerder was al bekend geworden dat de club 21 miljoen euro schuld had.
De leiding van de 'Stadionclub' noemt de teleurstellende prestaties van het eerste elftal en het uitblijven van grote transfers als belangrijkste oorzaken van de financiële malaise.
Jammer, liever een mannetje of 15.000...quote:Op maandag 14 december 2009 18:10 schreef Ritmo het volgende:
Al bijna 30.000 kaarten voor Feyenoord - AZ verkocht, netjes.
Liever niet, we hebben de opbrengsten van de kaarten hard nodig.quote:Op maandag 14 december 2009 18:34 schreef Ruud het volgende:
[..]
Jammer, liever een mannetje of 15.000...
Wat dat betreft is het goed ja.quote:Op maandag 14 december 2009 18:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Liever niet, we hebben de opbrengsten van de kaarten hard nodig.
Snap sowieso niet dat veel supporters graag een half lege Kuip zien, maar zal wel aan mij liggen. Vind zo'n volle Kuip 100 keer indrukwekkender eruit zien (geldt ook voor AZ) dan al die lege stoeltjes/vakken.quote:
Pfff dat gelul over sfeer en bla bla...quote:Op maandag 14 december 2009 18:34 schreef Ruud het volgende:
[..]
Jammer, liever een mannetje of 15.000...
Bij Twente hebben ze o.a. Denneboom, Carney, Paauwe en Perez als invallers.quote:Op maandag 14 december 2009 14:51 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik geloof dat de halve reservebank uit A junioren bestond afgelopen zaterdag. Ga dit eens vergelijken met PSV, Twente en 020.
Nee, nu is de sfeer lekkerquote:Op maandag 14 december 2009 18:47 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Pfff dat gelul over sfeer en bla bla...
Voor het oog wel ja.quote:Niks is mooier dan met kunstlicht een stijf uitverkochte Kuip.
Paauwe is toch die 3e keeper van twentequote:Op maandag 14 december 2009 18:50 schreef Ritmo het volgende:
Nog even voor Krullehoofd:
[..]
Bij Twente hebben ze o.a. Denneboom, Carney, Paauwe en Perez als invallers.
En als je naar Ajax kijkt, kom je bij namen als Bakircioglu, Atouba, Cvitanic en Rommedahl uit. Ook niet heel indrukwekkend.
PSV heeft idd wel de beste bank van de eredivisie met o.a. Simons, Reis Koevermans en (wisselend) Lazovic/Toivonen.
Wij hebben met o.a. Makaay Hofland en Bruins nou niet echt een slechtere bank dan Ajax en Twente vind ik. En dan missen we ook nog eens 3 basisspelers. Het verschil zit hem toch in de aanvallers naar mijn mening.
Dat is waar ja, maar ik vind Darley, Van Dijk en Mulder niet veel minder dan Boschker, die nogal grillige 2e keeper daar, en Paauwe. En zo kun je ook andere posities vergelijken, Tiendalli staat daar in de basis en ik zou niet eens weten wie hem vervangt.quote:Op maandag 14 december 2009 19:02 schreef M.Melandri het volgende:
Paauwe is toch die 3e keeper van twenteen denneboom is al lang vertrokken.
Dat dus, met iemand als Stoch of Ruiz stonden wij er ook wel beter voor denk ik.quote:Het verschil zit hem idd in de aanvallers, feyenoord heeft hele matige flankspelers al komt het met Cisse nog wel goed. Je kant zien dat hij veel talent heeft alleen maakt hij vaak de verkeerde keuzes. Verder is het jammer dat fernandez dit seizoen niet meer in actie komt.
Thnx straks even beluisterenquote:Op maandag 14 december 2009 19:01 schreef Ritmo het volgende:
Ik heb het grootste deel van het interview op Rijnmond even opgenomen voor de belangstellenden.
Je hebt je kans gemist om je held Gudde te spreken.quote:
Thanks man! Straks even luisteren. Is Been nog komisch uit de hoek gekomen?quote:Op maandag 14 december 2009 19:01 schreef Ritmo het volgende:
Ik heb het grootste deel van het interview op Rijnmond even opgenomen voor de belangstellenden.
Die schulden hadden wel mogen kloppen, helaas zijn er bij de inkomsten ook 3 nullen weggehaaldquote:Op maandag 14 december 2009 20:38 schreef Happel het volgende:
Wilde net zeggen, want zoveel gunstiger vond ik het er namelijk niet uitzien.
Wat zit je nou te ouwehoeren over die drie nullen... Elke jaarrekening in miljoenen wordt gepresenteerd in 1.000-tallen. Alsof die paar honderd euro er toe doen, is toch totaal niet relevant.quote:Op maandag 14 december 2009 20:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die schulden hadden wel mogen kloppen, helaas zijn er bij de inkomsten ook 3 nullen weggehaald
In 2008/2007 waren we dus bijna 29 miljoen euro aan loonkosten kwijt?Zonder Bosz z'n geweldige plan waren we uit de schulden geweest en maakten we winst.
Voor een kwart tot de helft van deze salariskosten haalde je ook wel een team dat een keer 7e en 6e werd.
De ervaring die Schenkeveld, De Vrij, Lucky Luc e.d. dit jaar op doen dan (kleinere selectie dus vaker spelen) is van grote waarde volgend jaar. Geloof me.quote:Op maandag 14 december 2009 17:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Vind ik nogal riskant. We spelen al met de meeste jeugdspelers van de eredivisie nu, je moet ook een beetje ervaring behouden.
Stel dat Bahia, Tomasson of Vlaar er straks 5 weken uitliggen en je hebt Hofland en Makaay laten vertrekken. Dan wordt het straks weer knokken in de play-offs.
Alleen De Cler (en misschien Gio) van de oudjes is denk ik echt misbaar, en Slory/Biseswar van de jongere garde. De rest is duur, maar extreem nuttig. Feyenoord moet dit seizoen gewoon 4e worden, Europees voetbal halen en daarna met jonge talenten en goed gescoutte goedkope Scandinaviers verder bouwen.
Het plan opzich was niet slecht (hij heeft met die talentenpools veel geld opgehaald zonder echt schulden te maken) maar hij had het alleen moeten uitvoeren in samenwerking met iemand die het sportieve geheel bewaakte en niet alleen maar wat namen kocht.quote:Op maandag 14 december 2009 22:02 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Wat zit je nou te ouwehoeren over die drie nullen... Elke jaarrekening in miljoenen wordt gepresenteerd in 1.000-tallen. Alsof die paar honderd euro er toe doen, is toch totaal niet relevant.[/qupte]Is verder niet relevant idd, wist het alleen niet.
[quote]
Het beleid voorBosz was ook gewoon huilen met de pet op. Neemt niet weg dat Bosz 100% gefaald heeft met zijn ' Topsport plan'. Maar ook andere mensen hebben ook zitten pitten, wie heeft Bosz de budgetten en toestemming gegeven om te mogen handelen?
En dat met spelers als Lucius en Charisteas in de basis.quote:En in 2006/2005 waren we ook al dik 23,5 miljoen kwijt aan salarissen..
Uiteraard, maar dat is nog niet genoeg om het zonder enkele routiniers in je elftal te doen.quote:Op maandag 14 december 2009 22:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
De ervaring die Schenkeveld, De Vrij, Lucky Luc e.d. dit jaar op doen dan (kleinere selectie dus vaker spelen) is van grote waarde volgend jaar. Geloof me.
quote:Been wil geen afscheid nemen van 'perfecte jongens'
14/12/2009 21:25
Feyenoord-trainer Mario Been wil zijn routiniers ook na de winterstop tot zijn beschikking houden. 'Ik vind het perfecte jongens met wie je heerlijk kunt werken.'
Als het aan Been ligt, neemt Feyenoord in de winterstop geen afscheid van de duurbetaalde routiniers. Het salaris dat dan wordt uitgespaard, zou bijdragen aan het verminderen van de schuldenlast. Been noemt die maatregel 'een druppel op een gloeiende plaat'.
'Een vertrek van die spelers zal ongetwijfeld iets opleveren, maar weegt volgens mij niet op tegen de waarde die ze sportief nog vertegenwoordigen voor Feyenoord', zei Been tegen Voetbal International.
'Ik heb aan het begin van het seizoen gezegd dat ik iedereen kan gebruiken en nu bewijzen die jongens dat ik gelijk heb gehad', vervolgde de Feyenoord-trainer. 'Denny Landzaat heeft een basisplaats, Roy Makaay is belangrijk geweest en tegen SC Heerenveen bewees Kevin Hofland weer zijn waarde. Ik ben daar gewoon ontzettend blij mee, al besef ik dat die gasten het liefst willen spelen.'
Been roemt de professionaliteit van zijn routiniers. 'Als de ploeg ze nodig heeft, staan ze er. Ik vind het perfecte jongens met wie je heerlijk kunt werken. Het enige wat ik heb gedaan, is dat ik duidelijk ben geweest. Ik kies voor het in mijn ogen beste elftal en leg mijn keuzes aan iedereen uit. Het teambelang staat bij Feyenoord voorop.'
Ja, Leerdam valt mij ook 100% mee. Vorig jaar leek hij soms zo'n A-junior die bang was van grote mensen voetbal, maar nu houdt hij zich prima staande.quote:Op maandag 14 december 2009 19:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd jammer van Fernandez, maar ik moet zeggen dat Leerdam zich opvallend goed staande houdt.
Idd.quote:Op maandag 14 december 2009 22:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het plan opzich was niet slecht (hij heeft met die talentenpools veel geld opgehaald zonder echt schulden te maken) maar hij had het alleen moeten uitvoeren in samenwerking met iemand die het sportieve geheel bewaakte en niet alleen maar wat namen kocht.
[..]
Tegen Den Bosch was het ook zo'n gekkenhuis..quote:Op maandag 14 december 2009 18:53 schreef Ruud het volgende:
[..]
Nee, nu is de sfeer lekker![]()
[..]
Voor het oog wel ja.
Zonder Hofland, De Cler en Roy kunnen we prima denk ik. Maargoed de tijd zal het leren.quote:Op maandag 14 december 2009 22:09 schreef Ritmo het volgende:
Uiteraard, maar dat is nog niet genoeg om het zonder enkele routiniers in je elftal te doen.
In zo'n wedstrijd als zaterdag waren Hofland en Makaay toch beslissend, dat zie ik jonkies niet zo snel doen.quote:Op maandag 14 december 2009 22:16 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Zonder Hofland, De Cler en Roy kunnen we prima denk ik. Maargoed de tijd zal het leren.
Dat is gewoon een kwestie van omgaan met de media en dat doet Been heel goed. Als het rommelt bij de club gaan de prestaties meteen als een speer omlaag, dat bleek vorig jaar wel.quote:Op maandag 14 december 2009 22:16 schreef Ritmo het volgende:
Waar Verbeek al super positief was wanneer ie zei dat een speler het 'aardig deed' is bij Been elke selectiespeler elke week 'geweldig' en 'super-belangrijk'.
Je hoort geen onvertogen woord van de routiniers. Leuk zullen ze het niet vinden op de bank te zitten, maar onprofessioneel gedrag kun je ze niet verwijten. Doen gewoon hun werk als het van ze gevraagd wordt.quote:Op maandag 14 december 2009 22:16 schreef Ritmo het volgende:
Waar Verbeek al super positief was wanneer ie zei dat een speler het 'aardig deed' is bij Been elke selectiespeler elke week 'geweldig' en 'super-belangrijk'.
Net als vrijwel elke jeugdspeler die bij het eerste komt zich opvallend goed aanpast. En wie dat niet kan, wordt nog even in bescherming gehouden (Luc) of toch weer terug gezet naar Excelsior of Jong Feyenoord.quote:Op maandag 14 december 2009 22:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, Leerdam valt mij ook 100% mee. Vorig jaar leek hij soms zo'n A-junior die bang was van grote mensen voetbal, maar nu houdt hij zich prima staande.
Dat komt volgens mij ook gewoon omdat Been goed weet hoe je daarmee om moet gaan. Zulke dingen zijn echt vele malen belangrijker dan 4-4-2 of 4-3-3.quote:Op maandag 14 december 2009 22:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Je hoort geen onvertogen woord van de routiniers. Leuk zullen ze het niet vinden op de bank te zitten, maar onprofessioneel gedrag kun je ze niet verwijten. Doen gewoon hun werk als het van ze gevraagd wordt.
Mwah beslissend....tuurlijk leuke goal van Hofland maar die maakt Bahia ook. en Makaay is lekker bezig maar ik denk dat je na dit seizoen die twee toch kwijt bent. Ze willen echt wel veel spelen, zolang gaan ze niet meer mee op voetballend niveau.quote:Op maandag 14 december 2009 22:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
In zo'n wedstrijd als zaterdag waren Hofland en Makaay toch beslissend, dat zie ik jonkies niet zo snel doen.
Dat ook idd. Maar de echte problemen gaan pas komen als er basisspelers weg gaan vallen en je hebt Makaay etc. niet meer achter de hand.quote:Op maandag 14 december 2009 22:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
In zo'n wedstrijd als zaterdag waren Hofland en Makaay toch beslissend, dat zie ik jonkies niet zo snel doen.
Idd, maar ze zitten een beetje vast natuurlijk. Geen fatsoenlijke club wilde ze meer hebben na de afgelopen 2 seizoenen en als ze nu alweer een coupe zouden plegen en dan ook nog op de 'heilige' Been zouden ze niet meer veilig zijn in Rotterdam en 50 Km omtrek.quote:Op maandag 14 december 2009 22:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Je hoort geen onvertogen woord van de routiniers. Leuk zullen ze het niet vinden op de bank te zitten, maar onprofessioneel gedrag kun je ze niet verwijten. Doen gewoon hun werk als het van ze gevraagd wordt.
Absoluut. Dat is een van de grote kwaliteiten van Been. Hij weet precies wat hij wel en niet kan doen en is g ewoon eerlijk tegen iedereen wat betreft zijn kansen om speeltijd te krijgen.quote:Op maandag 14 december 2009 22:19 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat komt volgens mij ook gewoon omdat Been goed weet hoe je daarmee om moet gaan. Zulke dingen zijn echt vele malen belangrijker dan 4-4-2 of 4-3-3.
Zo werkt Hiddink ook een beetje ja.quote:Op maandag 14 december 2009 22:26 schreef Happel het volgende:
[..]
Absoluut. Dat is een van de grote kwaliteiten van Been. Hij weet precies wat hij wel en niet kan doen en is g ewoon eerlijk tegen iedereen wat betreft zijn kansen om speeltijd te krijgen.
Zeker, je kan hem verder niks verwijten. Ik snap alleen het krediet voor El Ahmadi en Wijnaldum niet helemaal als ik de afgelopen wedstrijden zie.quote:Op maandag 14 december 2009 22:26 schreef Happel het volgende:
Absoluut. Dat is een van de grote kwaliteiten van Been. Hij weet precies wat hij wel en niet kan doen en is g ewoon eerlijk tegen iedereen wat betreft zijn kansen om speeltijd te krijgen.
Wijnaldum kan ik me opzich nog voorstellen, die moet straks een van de dragende spelers gaan worden dus die moet ervaring opdoen. El Ahmadi ook, maar daar heb ik het wel een beetje mee opgegeven.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:36 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Zeker, je kan hem verder niks verwijten. Ik snap alleen het krediet voor El Ahmadi en Wijnaldum niet helemaal als ik de afgelopen wedstrijden zie.
eigenlijk nog tegenvallend..10 euro is geen geld voor zo een wedstrijdquote:Op maandag 14 december 2009 18:10 schreef Ritmo het volgende:
Bedankt voor de tip, even luisteren maar. Je kunt ze ook bellen, dit is je kans om Gudde te spreken DK.
Al verwacht ik weinig meer dan:
Been: "We hebben natuurlijk geweldige spelers, een ontzettend goede selectie en iedereen is belangrijk"
Gudde: "We moeten erg creatief zijn en van de hoge lasten af".
-edit-
Al bijna 30.000 kaarten voor Feyenoord - AZ verkocht, netjes.
Ik snap de achterliggende gedachte ook wel. En ik ben er ook absoluut niet voor Wijnaldum naar de bank te verbannen. Maar deze jongen speelt te laatste weken gewoon ronduit slecht, ongeinspireerd en dat geeft opzich niet hij moet het nog veel leren. Maar dan is het echt geen schande Wijnaldum één keer voor tijd te wisselen danwel op de bank te laten beginnen, dat moet hij uiteindelijk toch ook leren?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:47 schreef Ritmo het volgende:
Wijnaldum kan ik me opzich nog voorstellen, die moet straks een van de dragende spelers gaan worden dus die moet ervaring opdoen. El Ahmadi ook, maar daar heb ik het wel een beetje mee opgegeven.Cissé heeft extra krediet omdat Blokland graag een deel van z'n geld terug zal willen zien. Zal Been nooit toegeven, wat logisch is.
Je puur op leeftijd blind staren is ook niet goed, hij is dan nog maar 20 maar is een van de selectiespelers met de meest gemaakte speelminuten voor Feyenoord.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:07 schreef Sloggi het volgende:
Zo'n jonge speler hoeft toch ook niet elke week te spelen? Zo'n jongen kun je in sommige gevallen beter even op de bank zetten dan dat je hem maar door laat modderen.
Tuurlijk, maar daarvoor kost hij je bijna minimaal één doelpunt omdat hij wederom als een oud wijf het duel aangaat. Net zoals hij betrokken was bij de snelle tegen goal tegen Groningen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:08 schreef Ritmo het volgende:
Tsja, hem laten staan levert tot zover nog geen schade op qua resultaten. Sterker nog: hij gaf de assist op Tomasson voor de 2-0.
En hij had de 1-0 eigenlijk wel moeten maken tegen Heerenveen blijf ik bij. Ik kan me er ook boos over maken en roepen dat ie gewisselt moet worden, maar na de wedstrijd stap je gewoon wederom met 3 punten het veld af en op den duur zal ie het vertrouwen wel weer terug betalen. Zolang dat zo doorgaat moet je hem laten staan als investering in de toekomst, hij is samen met Fer ons kapitaal en bovendien zoals ik al zei een van de toekomstige dragende spelers.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:11 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar daarvoor kost hij je bijna minimaal één doelpunt omdat hij wederom als een oud wijf het duel aangaat. Net zoals hij betrokken was bij de snelle tegen goal tegen Groningen.
De 1-0 ook al, hij zorgde voor die hoekschop geloof ik. Misschien is ie waardevoller dan ie op het eerste gezicht lijkt. Alleen iedereen verwacht puur goals van hem, wat ook wel terecht is.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:11 schreef H.M.Murdock het volgende:
Die goal van Tomasson was trouwens ook wederom goed voorbereidend werk van Makaay.
quote:Feyenoord kan bijna weer over Dani Fernández beschikken
Uitgegeven: 14 december 2009 22:51
Laatst gewijzigd: 14 december 2009 22:50
AMSTERDAM - Het herstel van Feyenoorder Dani Fernández verloopt voorspoedig. Dit meldde Johan Derksen maandag in het tv-programma Voetbal International.
De Spanjaard keert begin januari terug naar Nederland en vliegt dan direct met de selectie mee naar Turkije, waar Feyenoord zich voorbereidt op de tweede seizoenshelft.
Fernández raakte half september in de wedstrijd tegen Willem II (2-3 winst) zwaar geblesseerd aan zijn knie. De rechtsback scheurde zijn kruisband in nadat hij verkeerd terechtkwam.
Fernández verhuisde deze zomer met trainer Mario Been mee van NEC naar Feyenoord.
Ik ken hetquote:Op dinsdag 15 december 2009 04:12 schreef Ritmo het volgende:
Niet kunnen slapen na het weekend is klote.
quote:Kalou duikt in Championship op bij Crystal Palace
Crystal Palace biedt Bonaventure Kaloiu de gelegenheid zich te laten zien. De 31-jarige aanvaller is op proef bij de club uit het Championship.
'Hij traint met ons mee en speelt waarschijnlijk een paar wedstrijden met de reserves', aldus Crystal Palace-manager Neill Warnock in South London Press.
Kalou heeft zijn handen vrij sinds zijn afspraak met SC Heerenveen het contract per 1 januari te ontbinden. De Ivoriaanse aanvaller kon mede door blessures in Friesland niet aan de verwachtingen voldoen.
Geweldig nieuws! Stond vanaf minuut 1 als een huis en sinds hij geblesseerd is geraakt zijn we verdedigend toch kwetsbaarder. Plus dat hij meer mee naar voren komt dan bijv. Leerdam.quote:Op dinsdag 15 december 2009 04:12 schreef Ritmo het volgende:
Niet kunnen slapen na het weekend is klote.![]()
[..]
Dat is toch wel een grote meevaller, terwijl gezegd werd dat z'n seizoen over was. Dit keer vind ik het niet erg dat de medische staf er weer flink naast zat.![]()
Was bij mij wel het geval, de hele gele zone was uitverkocht, heb nu vak E gekocht.quote:Op maandag 14 december 2009 20:19 schreef Happel het volgende:
Hmm, moet nog een kaart kopen voor Feijenoord - AZ.![]()
Nu maar hopen dat mijn vak niet is uitverkocht.
Z was nog beschikbaar, gelukkig. Anders was ik lekker thuis gebleven.quote:Op dinsdag 15 december 2009 09:00 schreef Luni het volgende:
[..]
Was bij mij wel het geval, de hele gele zone was uitverkocht, heb nu vak E gekocht.
Heb VLC ff geinstalleerd, nu doet hij het wel.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:12 schreef Ritmo het volgende:
Werkt bij mij gewoon in zowel Windows media player als VLC player. Heb verder niet eens een codec pack geinstalleerd ofzo.
Probeer de extensie eens naar WMA te veranderen?
meteen op het vliegtuig naar een oord waar ze 2 miljoen neerleggenquote:Op dinsdag 15 december 2009 13:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat gaan we trouwens met El Ahmadi doen? Het liefst zou ik ook afscheid van hem nemen deze winterstop.
Maar zeg eens eerlijk. Hij heeft nog geen enkele goede wedstrijd voor Feyenoord gespeeld.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:14 schreef Happel het volgende:
Hem vooral niet afschrijven, dat is wat ik zou doen.
Bedankt Ritmoquote:Op maandag 14 december 2009 18:50 schreef Ritmo het volgende:
Nog even voor Krullehoofd:
[..]
Bij Twente hebben ze o.a. Denneboom, Carney, Paauwe en Perez als invallers.
En als je naar Ajax kijkt, kom je bij namen als Bakircioglu, Atouba, Cvitanic en Rommedahl uit. Ook niet heel indrukwekkend.
PSV heeft idd wel de beste bank van de eredivisie met o.a. Simons, Reis Koevermans en (wisselend) Lazovic/Toivonen.
Wij hebben met o.a. Makaay Hofland en Bruins nou niet echt een slechtere bank dan Ajax en Twente vind ik. En dan missen we ook nog eens 3 basisspelers. Het verschil zit hem toch in de aanvallers naar mijn mening.
De anderen (op PSV na) hebben niet direct meer scorend vermogen op de bank maar uberhaupt meer scorend vermogen, in de basis ook al.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:23 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Bedankt Ritmo![]()
Als je kijkt in vergelijking met ons, is dat die andere wel meer scorend vermogen op de bank hebben zitten. In ieder geval zijn we het wel eens dat wanneer de grootverdieners opstappen, dat we weinig achter de hand hebben.
Heeft Feyenoord eigelijk ooit nog dat geld ontvangen van zijn transfer?quote:Clubloze Smolarek vindt nieuwe werkgever in Griekenland
Ebi Smolarek heeft een nieuwe club gevonden. De Poolse aanvaller tekende een contract tot medio 2012 bij het Griekse Kavala.
De 28-jarige oud-Feyenoorder zat zonder club nadat Racing Santander zijn contract had ontbonden. Het tweede gedeelte van het afgelopen seizoen had de Spaanse club Smolarek al verhuurd aan Bolton Wanderers. Vervolgens slaagde hij er niet in een nieuwe club te vinden. Een stage bij Hamburger SV was bevredigend maar leverde geen verbintenis op.
Kavala promoveerde vorig seizoen naar de hoogste Griekse klasse. Daar maakt het dit seizoen een uitstekende indruk en bivakkeert op de achtste positie van de ranglijst.
Betreft hoodzakkelijk het Ghana project. Op selectiesspelers wordt gewoon lineair afgeschreven, alleen wanneer contracten verlieslatend zijn (bij een verhuurconstructie bijvoorbeeld) wordt er een (extra) waardevermindering opgenomen. Deze kosten zijn ook niet onder het exploitatieresultaat opgenomen..quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:08 schreef Ritmo het volgende:
Tsja, hem laten staan levert tot zover nog geen schade op qua resultaten. Sterker nog: hij gaf de assist op Tomasson voor de 2-0.
In die boekhouding staat overigens nog 'Ov waardeverminderingen' opgenomen. Is dat inclusief of exclusief selectiespelers?
Dat is maar goed ook, volgens mij hadden we anders -250 % waardevermindering.quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:32 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Betreft hoodzakkelijk het Ghana project. Op selectiesspelers wordt gewoon lineair afgeschreven, alleen wanneer contracten verlieslatend zijn (bij een verhuurconstructie bijvoorbeeld) wordt er een (extra) waardevermindering opgenomen. Deze kosten zijn ook niet onder het exploitatieresultaat opgenomen..
Krijg altijd wel een goed gevoel als ik Gudde zo zie praten.quote:5 vragen aan Eric Gudde, algemeen directeur van Feyenoord
Onlangs werd bekend dat Feyenoord over het seizoen 2008-’09 een verlies leed van 16,9 miljoen euro. Eric Gudde - sinds 17 december 2007 algemeen directeur van Feyenoord - licht toe hoe dat kan en wat hij eraan gaat doen. Gudde heeft ruime ervaring met het doorvoeren van grondige ‘reorganisaties’. Hij was vanaf 2003 algemeen directeur van de Dienst Sport en Recreatie in de gemeente Rotterdam. Daarvoor was hij o.a. directeur van de dienst Gemeentebelastingen Rotterdam en plaatsvervangend hoofd van de Belastingdienst Grote Ondernemingen Rotterdam. Gudde studeerde fiscale economie aan de Erasmus Universiteit. In 2002 was hij namens de gemeente en de KNVB tijdelijk financieel toezichthouder bij Sparta. Tot zijn aanstelling bij Feyenoord was Gudde hoofdtrainer en later technisch manager bij amateurvoetbalclub Excelsior Maassluis.
door: Peter Hopstaken | 15 december 2009
1. Je werkte voordat je bij Feyenoord in dienst trad jarenlang voor de overheid. Hoe komt een ambtenaar pur sang in de jungle van het betaald voetbal terecht?
“Ik werkte inderdaad bij de overheid en kan dus niet ontkennen dat ik ambtenaar was. Maar om nu te zeggen dat ik bij de overheid rustige, risicoloze banen had, nou nee. Het was flink buffelen, ik werkte ook toen zeker zestig uur in de week. Als het niet meer was. Ook mijn medewerkers bij Sport & Recreatie hadden absoluut geen ‘negen tot vijf’-mentaliteit. Ik had geen veilige baan en ik was daar zeker niet naar op zoek. Gezien mijn cv vond ik het ook helemaal niet vreemd dat een headhunter mij benaderde toen Feyenoord een directeur zocht. Tja, dan sta je op een longlist en uiteindelijk word je nummer één. Dat de voetbalwereld een jungle is, vind ik wat overdreven. Het grote verschil met mijn vorige werk zijn niet de processen, maar is dat alles wat er gebeurt duizend keer wordt uitvergroot. Elke opmerking die je maakt, wordt afgewogen. Het komt in de krant en op internet, iedereen gaat af op geruchten en vindt daar dan ook direct iets van. Die mediadruk maakt deze baan volstrekt anders dan mijn vorige banen. Maar ik ervaar de voetbalwereld niet als een jungle. Ik heb op een beschaafde manier overleg met de buitenwereld: met de gemeente, de KNVB, sponsors, andere investeerders. Wat in het voetbal wel gek is: mijn werkdag kan er op maandag volstrekt anders uitzien als Feyenoord op zondag onverwachts verliest. Zo moest ik vorig seizoen toen Feyenoord thuis met 3-1 van De Graafschap verloor, de hele maandag omgooien om interviews te geven.”
2. Hoe trof je Feyenoord op organisatorisch en financieel gebied aan toen je begon?
“Ik was deels op de hoogte van de slechte financiële positie van Feyenoord. De consequenties van het loonbelastingdossier bijvoorbeeld waren toen nog niet glashelder. Keuzes van een half jaar eerder pakten bovendien financieel slecht uit doordat Feyenoord sportief minder presteerde dan gehoopt. Zo zijn met het geld dat de lancering van de Talent Pools opleverde, in de zomer van 2007 enkele dure spelers aangetrokken: Makaay, Van Bronckhorst, Hofland en De Cler. Iedereen – de criticasters van nu incluis - was daar destijds heel enthousiast over. De club leefde weer onder de toeschouwers. Bij de toenmalige clubleiding werd gehoopt op snel succes; als Feyenoord aan het eind van dat seizoen de Champions League zou hebben gehaald, zouden de salarissen van de nieuwe spelers al zijn terugverdiend. Halverwege het seizoen, ongeveer een week na mijn komst, is er nόg een dure speler gehaald: Denny Landzaat. Het idee was dat hij nét het verschil zou kunnen maken. Tijdens de winterstop stond Feyenoord nog samen met PSV op een gedeelde eerste plek. Vanaf januari 2008 is het toen sportief, en mede daardoor ook financieel, verder bergafwaarts gegaan.”
“De schuldpositie van Feyenoord nam verder toe en er kwam een liquiditeitsprobleem. Feitelijk hebben we na mijn aantreden lange tijd een ad hoc management moeten voeren. Ook omdat er oorspronkelijk op geen enkel deelgebied een (meerjaren)beleidsplan was. Er waren ‘aan de voorkant’ wel budgetten vastgesteld, maar ze maakten geen onderdeel uit van een doordacht beleid. Tegenwoordig voeren we – nog steeds noodgedwongen – ad hoc beleid én werken we tegelijkertijd aan beleid op lange termijn. Zo ligt het meerjarenbeleidsplan er bijvoorbeeld nu wél. Momenteel zijn we bezig dat om te zetten in jaarplannen op verschillende gebieden: financieel, commercieel, sportief en op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.”
3. Anderhalf jaar na je komst – in de afgelopen zomer – werd Feyenoord door de KNVB in de zogenoemde ‘categorie 1’ geplaatst, waar clubs uit het betaald voetbal met grote financiële problemen terechtkomen. Hoe is het om onder curatele te worden geplaatst?
“De KNVB maakt de clubs die in ‘categorie 1’ worden geplaatst niet openbaar. Wij hebben er voor gekozen het zelf naar buiten te brengen en binnen vierentwintig uur een persbericht verzonden. Op die manier wilden we duidelijk maken aan het publiek hoe onze financiële positie was en dat de fans bijvoorbeeld niet hoefden te rekenen op nieuwe aankopen. Op 31 augustus jl. – ruim een maand nadat we te horen kregen dat we in categorie 1 waren geplaatst – hebben we bij de KNVB een plan van aanpak ingediend waarin staat hoe wij de financiële problemen op orde gaan brengen. Dat plan heeft de bond goedgekeurd.”
“Je kunt nog zo’n strakke financiële planning hebben, maar voetbal blijft toch onvoorspelbare elementen houden met alle gevolgen van dien. Dat hebben we vooral vorig seizoen gemerkt. Halverwege het jaar kwam het ontslag van trainer Gert-Jan Verbeek. Dat contract moest worden afgekocht. Om daarna vervolgens Mario Been als nieuwe trainer te kunnen aantrekken, moesten we ook zijn contract afkopen. Daarnaast daalden de televisie-inkomsten, kwamen de gevolgen van de financiële crisis er nog eens bij en haalde Feyenoord geen Europees voetbal. Daar is van geleerd. Tegenwoordig begroten we heel conservatief. We gaan niet uit van het halen van Europees voetbal, dus als we wel Europa in mogen, is dat een meevaller. In het verleden verkochten we jaarlijks voor tien miljoen euro aan spelers. De laatste twee jaar hebben we bijna niets verkocht. Dit soort tegenvallers calculeren we nu veel beter in.”
4. Wat wil je bereiken bij Feyenoord?
“Mijn doel is om een organisatorisch en financieel fundament onder deze club te leggen om vandaar uit sportief door te kunnen groeien. Daar heb ik ervaring mee, dus ik ben niet bang dat het niet gaat lukken. Zo lagen er bij de gemeentebelastingen 100.000 bezwaarschriften plus een reorganisatie te wachten toen ik begon. En bij Sport & Recreatie was het ook mijn opdracht om een reorganisatie door te voeren. Daarnaast wil ik ook werken aan de ontwikkeling van het nieuwe stadion en het gebied erom heen, samen met de gemeente. We hebben begin november een eerste businesscase neergelegd bij het College van B&W van Rotterdam. Daarin staat in globale termen de richting waar we aan denken plus de vraag wat de gemeente verder belicht wil zien. Het antwoord daarop zal onderdeel uitmaken van de tweede businesscase die we in het vroege najaar van 2010 hopen in te dienen. Daarna moet er een ‘go’ of ‘no go’ volgen. Die planning is heel strak, want in december 2010 moet er worden besloten of Nederland samen met België het WK voetbal van 2018 mag organiseren. Het nieuwe Feyenoord-stadion is een belangrijk element in het bid. We vragen de gemeente overigens niet om een financiële bijdrage, maar verzoeken hen om een achtergestelde lening. Die lening maakt volgens onze huidige inzichten een derde deel uit van de financiering van het nieuwe stadion. Daarnaast zou een derde deel bestaan uit vreemd vermogen afkomstig van banken. En een derde deel moet komen van uitgifte van aandelen en van founders.”
5. Jij hebt bij Feyenoord overwegend zware tijden meegemaakt. Wat beschouw je niettemin – in wat voor opzicht dan ook – als een absoluut hoogtepunt tot nu toe? En wat als het grootste dieptepunt?
“Eigenlijk kan ik geen hoogtepunt bedenken. Ik ben pas tevreden als we de boel organisatorisch en financieel op orde hebben én als we jaarlijks om de prijzen mee doen. In 2008 won Feyenoord weliswaar de KNVB-beker, maar dat noem ik een prijs en geen hoogtepunt. Dieptepunten zijn makkelijker te noemen. Daar is, vind ik, per definitie sprake van als er mensen noodgedwongen moeten vertrekken. Of het nu iemand van de commercie, van de klantenservice of de hoofdtrainer is, ik vind het allemaal even vervelend.”
McLaren is niet op z'n achterhoofd gevallen hoor. Die gaat hem gewoon gebruiken voor Twente.quote:Op woensdag 16 december 2009 09:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat mij trouwens wel een strak plan lijkt is om Arnautovic voor een half seizoen te huren van Twente. Hij komt namelijk terug maar ik denk niet dat ze daar in Twente direct wat gaan veranderen in de basisopstelling.
quote:Feyenoord Supportersvereniging:
Aan ons is de vraag gesteld of wij, op welke manier dan ook, iets willen organiseren als steunbetuiging aan Kevin Hofland. Nadat Hofland zaterdag had gescoord en zijn emoties de vrije loop liet, rees de vraag waarom hij zo geëmotioneerd was. Zonder uit te wijden verklaarde hij na afloop aan de pers dat zijn reactie te maken had met zijn thuissituatie, meer in het bijzonder de gezondheidssituatie van een van zijn zoontjes.
Wij hebben Kevin gesproken en hij geeft aan zijn thuissituatie privé te willen houden. Hij heeft ons wel gevraagd om namens hem dank uit te spreken richting alle supporters die met hem en zijn gezin meeleven, maar verzocht nogmaals er geen extra aandacht aan te geven door middel van uitingen tijdens wedstrijden. Hij wil zich tijdens wedstrijddagen volledig kunnen richten op het voetbal.
De FSV wenst Kevin en zijn gezin veel sterkte in de tijd die komen gaat en respecteert zijn keuze.
quote:'Alemannia Aachen wil kopje koffie drinken met Hofland'
Uitgegeven: 16 december 2009 10:44
Laatst gewijzigd: 16 december 2009 10:52
AMSTERDAM - Mochten de wegen van Feyenoord en Kevin Hofland de komende winterstop scheiden dan kan de verdediger een telefoontje van het Duitse Alemannia Aalchen verwachten.
Erik Meijer, sinds maandag technisch directeur van Alemannia Aachen, laat woensdag tegenover AD Sportwereld weten dat de club, uitkomend in de Tweede Bundesliga, bij een eventueel vertrek van Hofland uit Rotterdam-Zuid geïnteresseerd is in zijn diensten.
"Kevin is een fantastische voetballer, die oorspronkelijk hier uit de buurt komt en ooit drie prima jaren in de Bundesliga (bij VfL Wolfsburg, red.) had", vertelt Meijer, oud-speler van onder meer Hamburger SV en Liverpool.
Kopje koffie
"Mocht Feyenoord straks zeggen: ‘Kevin, het is een mooie tijd geweest. Je mag je oriënteren op een andere club', dan zijn wij geïnteresseerd. Veel hangt in dat geval echter af van het financiële plaatje. Daar willen we dan best eens een kopje koffie over drinken met Kevin."
Hofland begon afgelopen weekeinde in het competitieduel tegen SC Heerenveen (2-0 winst) voor het eerst dit seizoen in de basis bij Feyenoord.
Voor dat duel tegen de Friezen gaf de verdediger al eens aan over zijn toekomst na te denken. "In de winter wil ik graag weten wat Feyenoord wil en moet ik beoordelen wat mijn positie bij de club is."
Als je dit leest lijkt het alsof hij wel weet waar hij mee bezig is. Ik hoop dan maar dat het ook daadwerkelijk zo is...quote:Op woensdag 16 december 2009 09:00 schreef Happel het volgende:
[..]
Krijg altijd wel een goed gevoel als ik Gudde zo zie praten.
Kezman is ook te huur.quote:Op woensdag 16 december 2009 09:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat mij trouwens wel een strak plan lijkt is om Arnautovic voor een half seizoen te huren van Twente. Hij komt namelijk terug maar ik denk niet dat ze daar in Twente direct wat gaan veranderen in de basisopstelling.
Dat is natuurlijk wel even van een andere orde dan Kezman of Arnoutovic.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:08 schreef Krullehoofd het volgende:
Luca Toni mag ook weg bij Bayern.
Ik denk wel dat het een versterking is voor Feyenoordquote:Op woensdag 16 december 2009 16:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel even van een andere orde dan Kezman of Arnoutovic.
quote:'Feyenoord spreekt intentie uit om optie Slory te lichten'
Feyenoord heeft tegenover Andwélé Slory de intentie uitgesproken na dit seizoen met hem door te gaan, zo meldt De Telegraaf. Het contract van de aanvaller loopt komende zomer af en Feyenoord heeft een optie tot verlenging.
welke dorpsdebiel heeft dit bedacht? Die man is van suiker en heeft de Discipline van een zeemus.quote:
quote:[LEZERSBIJDRAGE] Voetbal is een mannensport en mannen huilen niet. Als je de laatste penalty uit de reeks mist en je team verliest de finale, ja dan mag het. Maar midden in de wedstrijd staat het wel een beetje raar.
Wat moet een jongetje van amper acht denken? Kreeg die ochtend bij de E'tjes een schop, er biggelde een traantje over zijn wang en de begeleider had met de fluisterende woorden 'Kom op, je bent een bikkel en die huilen niet' een arm om hem heen geslagen. Manmoedig had het jongetje zijn traan doorgeslikt en met een opgezette keel en enkel de wedstrijd hervat. Ja, wat gaat er om in het bolletje van dat ventje die 's avonds naast zijn vader in het Abe Lenstra-stadion zit.
Hij denkt: 'Verrek, dit is nu al de tweede keer dat ik een speler van Feyenoord zie huilen'. Op een mooie voorjaarsdag had hij het - het hetzelfde stadion van Heerenveen- ook zien gebeuren. De thuisclub stond met 4-1 voor en kreeg nog een vrije trap.
In de muurtje met Feyenoordspelers stond een grote meneer onbedaarlijk hard te grienen. De 550 competitiewedstrijden die hij had gespeeld flitsten door zijn hoofd. En terwijl hij daaraan dacht had hij spijt dat hij op deze plek zijn mooie carrière onwaardig stond af te sluiten. Hij keek naar de bal, die dadelijk niet dankzij hem, maar door de geflipte Braziliaan van de tegenpartij, in het kruis ging vliegen.
En inderdaad, luttele seconden later zou Alfonso Alves zijn vierde goal van de middag onbedaarlijk hard binnenknallen. Arme Pierre van Hooijdonk.
Afgelopen zaterdagavond gingen bij Kevin Hofland alle sluizen open. Nadat hij had gescoord rende hij met natte ogen richting Bas van Noortwijk, de teambegeleider die hij de afgelopen weken wellicht meerdere malen in vertrouwen nam. De tranen van Kevin waren de ontlading van een emotionele week, waarin zijn zieke zoontje centraal stond. Tel daarbij de belabberde situatie bij zijn werkgever op en dan wil het wel. Arme (hoewel?) Kevin Hofland.
Toch: het went niet, tranen van stoere Feyenoorders. Zeker nu het team inmiddels als trendzettend mag worden bestempeld als het gaat om het tonen van (vloeibare)emoties. En wat moet dat Friese jongetje wel niet denken ('Wat een mietjes daar in Rotterdam')?
En Theo de Tank, hij draait zich nog maar eens om in zijn graf. (PHILIP DE LIAGRE BÖHL, clubreporter Feyenoord)
Ben het wel met hem eens dat het geen wijvensport is. Al snap ik het van zowel Pi-Air als Hofland wel maar janken doe je maar binnen, in de kleedruimtequote:Op donderdag 17 december 2009 10:09 schreef Happel het volgende:
Echt een ongeloof klote artikel uit het AD. Dat mannetje irriteert me sowieso al mateloos.
Als die heel blijft is het een toevoeging, maar je kan hem bijna Arjen gaan noemen. En zijn gedrag is soms ook verwerpelijk.quote:Goede zaak om de optie op Slory te lichten. Brengt toch altijd wel dat extra's, wanneer hij er zin in heeft.
Wat een kut-stuk.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:02 schreef TJDoornbos het volgende:
Mooi stuk in het AD btw: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-Feyenoorders.dhtml
Goeie zet.quote:'Makaay begint in basis tegen Willem II'
Uitgegeven: 17 december 2009 18:21
AMSTERDAM - Roy Makaay begint komende zaterdag in de basis bij Feyenoord. Na invalbeurten tegen FC Groningen en sc Heerenveen laat trainer Mario Been de spits thuis tegen Willem II weer eens vanaf het begin meedoen.
Volgens RTV Rijnmond wordt Makaay op de vleugels geassisteerd door Sekou Cissé en Georginio Wijnaldum.
Jon Dahl Tomasson krijgt waarschijnlijk een plaats op het middenveld.
Makaay speelde dit seizoen tien competitiewedstrijden voor Feyenoord en begon slechts vier keer in de basis. De 34-jarige aanvaller maakte twee doelpunten, waarvan de laatste twee weken terug in het thuisduel tegen Groningen.
quote:Been neemt Bruins niet op in wedstrijdselectie, Castaignos op de bank
Nadat Luigi Bruins de afgelopen weken wel aan speeltijd kwam, kwam er vandaag voor hem slecht nieuws. Been heeft hem niet opgenomen in de wedstrijdselectie voor het duel tegen Willem II. Omdat Roy Makaay in de basis staat, zit Luc Castaignos op de bank als reserve voor de aanvaller.
en toch leek die de laatste weken beter te gaan dan onder Verbeek bijv.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:51 schreef Ritmo het volgende:
Dat is wel onverwachts zeg.
Maar ik ben het er wel mee eens, Bruins heeft z'n kans nu wel gehad voorlopig.
Vooral spijtig dat het gewoon terecht is. Bruins heeft zoveel kwaliteit, maar zolang je gewoon niets aan hem hebt op het veld, kun je daar beter iemand anders de kans geven.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:23 schreef Merkie het volgende:
Oei. Spijtig. Uitlenen aan Utrecht ofzo?
Babovic wil via Rotterdam naar Zuid Afrikaquote:Stefan Babovic hoopt zich bij Feyenoord zodanig te ontwikkelen dat hij komend jaar met de nationale ploeg van Servië naar het WK in Zuid-Afrika mag. In Rotterdam heeft hij echter geen basisplaats.
Nou ik denk dat niemand echt twijfelt over zijn voetballende vermogen. Maar zoals je zelf zegt, hij kan wel eens voor gezeik binnen de selectie zorgen. En ik denk dat je dat nu niet kan gebruiken, juist nu iedereen(naar buiten toe) goed met elkaar door 1 deur kan.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:23 schreef Chewbalhaar het volgende:
Been
Klasse dat hij Makaay gewoon in de basis laat beginnen, en de jeugd perspectief biedt
Grappig, dat men het hier over Arnautovic had. Ik las van de week die berichten dat Inter hem in de winter kwijt wil, maar Twente hem niet meer terug wil, en hij niet meer terug wil naar Twente, en dacht er ook aan of dat een optie zou zijn. Huren lijkt me geen goed idee, en voor kopen is geen geld, maar stel dat we hem voor 4 miljoen kunnen halen, extern gefinancierd met een wazige constructie ofzo, wat zouden jullie er dan vinden? Ik denk dat hij wel potentie heeft, maar denk dat we hem er met zo'n instelling niet bij moeten willen...
Een heel groot talent idd. Als Feyenoord een beetje geld had, hadden ze het moeten proberen. Maar ik vind het een te groot risico, zowel mentaal als fysiek, om het vertrouwen van je geldschieters te gebruiken. Laat Castaignos maar lekker veel invallen dit seizoen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:02 schreef Magereheinus het volgende:
[..]
Nou ik denk dat niemand echt twijfelt over zijn voetballende vermogen. Maar zoals je zelf zegt, hij kan wel eens voor gezeik binnen de selectie zorgen. En ik denk dat je dat nu niet kan gebruiken, juist nu iedereen(naar buiten toe) goed met elkaar door 1 deur kan.
Wat ben jij behoudendquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:49 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een heel groot talent idd. Als Feyenoord een beetje geld had, hadden ze het moeten proberen. Maar ik vind het een te groot risico, zowel mentaal als fysiek, om het vertrouwen van je geldschieters te gebruiken. Laat Castaignos maar lekker veel invallen dit seizoen.
we zijn het eens!quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:49 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een heel groot talent idd. Als Feyenoord een beetje geld had, hadden ze het moeten proberen. Maar ik vind het een te groot risico, zowel mentaal als fysiek, om het vertrouwen van je geldschieters te gebruiken. Laat Castaignos maar lekker veel invallen dit seizoen.
ik zoek er ook eenquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:41 schreef F.M.D. het volgende:
Iemand toevallig al een live streampje gevonden
kun je ze daar niet kopen in voordeel?quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:37 schreef F_PT het volgende:
[..]
ik zoek er ook een
EL werkt niet in het buitenland
Zie PMquote:Op zaterdag 19 december 2009 18:37 schreef F_PT het volgende:
[..]
ik zoek er ook een
EL werkt niet in het buitenland
Gooi je pm eens aan..quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:41 schreef F.M.D. het volgende:
Iemand toevallig al een live streampje gevonden
En naar het uitziet geen blessures, ondanks de omstandigheden. Dat is ook erg fijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:41 schreef TJDoornbos het volgende:
goede eerste helft en beroerde tweede. Maar weer de 0 en drie punten dus gewoon goed.
afwachten hoe het met Fer is.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:45 schreef kopkaasplankje het volgende:
[..]
En naar het uitziet geen blessures, ondanks de omstandigheden. Dat is ook erg fijn.
Als het een beetje meezit morgen lopen we in op Ajax.
Cissé vind ik ook niet overtuigen. Maar idd Biseswar kreeg als opdracht naar voren te spelen (duidelijk hoorbaar op EL) en liep nog achter zijn eigen linksback geloof ik.quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:54 schreef F.M.D. het volgende:
ik vond de 1e nog wel aardig, maar de 2de was zeer slecht en ook slechte wissels van been. Biseswar heeft laten zien waarom Cisse veel verder is dan hem.
Die moest dus heel nodig naar de wc (buikkrampen). Vandaar dat'ie gewisseld werdquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:53 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
afwachten hoe het met Fer is.
Alle ballen op Amoah
Vond het nog wel meevallen, maar ik was dan ook niet helemaal nuchterquote:Op zaterdag 19 december 2009 22:50 schreef Irritatie100 het volgende:
En ook nog eens kutvoetbal gezien.
quote:Op zondag 20 december 2009 11:29 schreef Irrem het volgende:
[..]
Die moest dus heel nodig naar de wc (buikkrampen). Vandaar dat'ie gewisseld werd
Mwuah, geëxtrapoleerd naar een heel seizoen hebben we 68 punten. Dat is gewoon een derde of vierde plek.quote:Op zondag 20 december 2009 11:04 schreef Ritmo het volgende:
Normaliter sta je met die puntenaantal eerste of tweede.
Je hebt gelijk idd, ik had het idee dat PSV en Twente het uitzonderlijk goed deden qua punten maar dat valt mee.quote:Op zondag 20 december 2009 14:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mwuah, geëxtrapoleerd naar een heel seizoen hebben we 68 punten. Dat is gewoon een derde of vierde plek.
Voor 65 tot 70 punten moeten we het gewoon doen dit seizoen. Dat zou erg goed zijn denk ik.quote:Op zondag 20 december 2009 14:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mwuah, geëxtrapoleerd naar een heel seizoen hebben we 68 punten. Dat is gewoon een derde of vierde plek.
Inderdaad, maar gisteren vond ik het ruim voldoende.quote:Op zondag 20 december 2009 16:48 schreef kopkaasplankje het volgende:
Cissé is sterk aan de bal en hij beweegt veel, maar hij speelt niet efficiënt en moet aan zijn traptechniek werken. Dan scoort hij tenminste 10-12 goals per jaar in plaats van 6.
Ja, hij verraste me. Ik vond het dan ook wel vreemd dat hij eraf gehaald werd.quote:Op zondag 20 december 2009 16:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar gisteren vond ik het ruim voldoende.
quote:Landzaat blij met nieuwe rol
Uitgegeven: 20 december 2009 09:21
AMSTERDAM - Denny Landzaat is aangenaam verrast over zijn nieuwe rol binnen de selectie van Feyenoord. De middenvelder zat aan het begin van het seizoen vooral op de bank of op de tribune, maar de laatste weken mag hij bijna altijd rekenen op een basisplaats.
"Ik ben altijd blijven knokken en heb mijn kop nooit laten hangen", vertelde hij na de 1-0 zege op Willem II tegen Eredivisie Live.
Vertrek
Landzaat paste aanvankelijk niet in de plannen van trainer Mario Been en kreeg in augustus zelfs te horen dat hij transfervrij mocht vertrekken. Momenteel is de 38-voudig international helemaal niet meer bezig met een vertrek uit Rotterdam.
"Ik heb het gevoel dat ik van waarde ben en bovendien heb ik momenteel helemaal niets te mopperen", zegt hij beslist.
Leiding
Het contract van Landzaat bij Feyenoord loopt deze zomer af. Waar zijn toekomst ligt, weet de 33-jarige middenvelder niet.
"Ik ben blij dat ik de trainer heb kunnen overtuigen en dat ik weer gewoon aan spelen toe kom. Met de clubleiding heb ik verder nog helemaal niet gesproken."
© Novum
Ze mogen zijn contract best verlengen als hij minder gaat verdienen. Gewoon een passend salaris, niet dat van een sterspeler. Zelfde geldt voor Hofland en De Cler.quote:Op zondag 20 december 2009 21:24 schreef Happel het volgende:
Ben gisteren geweest, maar heb als ik eerlijk moet zijn geen minuut aan het veld gestaan/gezeten. Vond het veel te koud, dus maar 90 minuten lang koffie gedronken in de kantine.
[..]
Wat zonde dat Tomasson het dan verkloot tegen Sparta. Dan had je boven Ajax gestaan.quote:Op zondag 20 december 2009 14:34 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Voor 65 tot 70 punten moeten we het gewoon doen dit seizoen. Dat zou erg goed zijn denk ik.
Ik vind Tomasson echt veel beter dan Makaay hoor. Zonder Tomasson zijn de aanvallende intenties van Feyenoord niet meer dan speldenprikjes. Gisteren was hij ook weer betrokken bij 3 100%-kansen. Geweldige speler die m.i. een onbetwiste basisspeler is.quote:Op zondag 20 december 2009 22:54 schreef Lauwemens het volgende:
k vind dat de Cler weg mag. Hij wordt wat ouder, en hij is niet meer ''de 5e middenvelder'' zoals hij onder Bert van Marwijk was. Kevin Hofland mag blijven, ik vind hem een aardige vervanger voor Bahia/ Vlaar. Verder moet de Guzman opzouten, niet om het feit dat hij een slechte speler is, maar omdat hij gewoon weg moet, anders gaat hij transfervrij weg. Makaay MOET blijven vind ik, toch een HELE aardige pinchhitter. Ik vind hem zoiezo al beter dan Tomasson, maar omdat Tomasson meer scoort, en meer beweegt, kiest Been voor hem.
Is ook waar, maar je moet altijd naar jezelf kijken natuurlijk.quote:Op zondag 20 december 2009 22:58 schreef Merkie het volgende:
Ajax heeft het ook verkloot tegen Sparta en Roda JC. Er gebeurt altijd wel wat waardoor je sommige wedstrijden die je zou moeten winnen niet wint.
Wat heb jij gezopen??quote:Op zondag 20 december 2009 22:59 schreef Lauwemens het volgende:
Wooooooooooooooow alles gaat hier snel o.O.
Ja, maar dat is de enige wedstrijd waar we écht ondermaats gepresteerd hebben (hoewel Ajax-uit ook een blamage was, maar verlies daar is niet zo erg), in 18 wedstrijden. Dat valt nog wel te overzien.quote:Op zondag 20 december 2009 23:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Is ook waar, maar je moet altijd naar jezelf kijken natuurlijk.
Hahahaha geweldig!quote:
Mooie dag was dat.quote:
quote:'Sneeuw-bal hoo-li-gans, sneeuw-bal hoo-li-gans'
[LEZERSBIJDRAGE] De weersverwachting voor komende zaterdagavond: koud winterweer (tussen de -4 en -10 graden) met af en toe sneeuw. Dan zit er maar één ding op: van tevoren veel, heel veel bier drinken. En je warm kleden, dat helpt ook. Of sneeuwballen gooien in De Kuip. Krijg je het ook warm van.
Dat brengt me automatisch bij een van de meest legendarische wedstrijden die ik ooit in De Kuip mocht aanschouwen: het bekertreffen Feyenoord-NAC van donderdag 3 maart 2005. In een steenkoude Kuip namen koukleumende Feyenoord-supporters deel aan een fantastisch sneeuwballengevecht.
Vakgenoten, in de hoek schuilende agenten en stewards, andere vakken, bobo's, pers en het op het ereterras zittende Feyenoord-bestuur, iedereen werd bestookt en kreeg de volle laag. Dit alles onder de steeds luider klinkende strijdkreet 'Sneeuw-bal hoo-li-gans, Sneeuw-bal hoo-li-gans'.
Niemand, ook de NAC-aanhang niet, had nog oog voor de verrichtingen op het veld. Alle aandacht ging naar het massale sneeuwballengevecht, waardoor stadionspeaker Peter Houtman zich gedwongen voelde de mededeling 'Dames en heren, er is ook nog zoiets als een voetbalwedstrijd bezig' door De Kuip te laten galmen.
Een hartverwarmende avond om nooit te vergeten. Oh ja, Feyenoord won gemakkelijk met 4-0. En toevallig of niet, maar laat 4-0 nou net ongeveer precies mijn voorspelling van Feyenoord-Willem II zijn.
Leve Feyenoord één!
(EUS ROOVERS, Clubreporter Feyenoord)
(met dank aan: OK, lunaticnews.nl)
Wat is dat voor een onzin? Waarom trainen ze dan niet gewoon in de Kuip?quote:Feyenoord kan niet trainen in aanloop naar duel met AZ
Feyenoord kan daags voor de bekerwedstrijd tegen landskampioen AZ niet trainen. Het trainingsveld op Varkenoord is vanwege de winterse omstandigheden onbespeelbaar, omdat het niet voorzien is van veldverwarming. De spelersgroep moet op maandag daarom genoegen nemen met het bekijken van videobeelden.
“Ideaal is anders, maar de situatie is zoals-ie is”, zei trainer Mario Been tegen Voetbal International. Feyenoord heeft de noodzakelijke installatie klaar liggen om het trainingsveld te kunnen verwarmen, maar de club heeft op het momenteel simpelweg geen geld om deze installatie aan te leggen. Daarom kon er maandag en wellicht ook dinsdag niet getraind worden.
“Als het slechte weer aanhoudt tot in februari, hebben we toch een groot probleem”, aldus Been. “Ik geloof dat de directie wel wil meewerken. Er is inderdaad geen geld, maar soms moeten dingen gewoon gebeuren. Het kan niet zo zijn dat een club als Feyenoord niet kan trainen.”
quote:Feyenoord - Az gaat vooralsnog door
Het duel Feyenoord – Az gaat morgenavond vooralsnog gewoon door. Aangezien het veld in stadion De Kuip thans bespeelbaar is, ziet de KNVB als organisator van de bekercompetitie geen aanleiding de wedstrijd af te gelasten. Mede uit naam van het stadion en de lokale overheid wees Feyenoord de KNVB er maandag op dat zeker niet uitgesloten kan worden dat er voor bezoekers in en vooral rondom het stadion gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Momenteel wordt er met man en macht aan gewerkt om behalve het veld ook de tribunes, parkeerplaatsen en wegen van sneeuw en ijs te ontdoen.
De club heeft aan de KNVB aangegeven direct contact op te nemen wanneer de omstandigheden bijvoorbeeld door nieuwe sneeuwval drastisch veranderen. Feyenoord adviseert alle bezoekers zeer vroeg van huis te vertrekken, voorzichtig te zijn en vooral warm gekleed te gaan.
quote:
Ja, ik ging zaterdag al op mijn bekquote:Mede uit naam van het stadion en de lokale overheid wees Feyenoord de KNVB er maandag op dat zeker niet uitgesloten kan worden dat er voor bezoekers in en vooral rondom het stadion gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Dat was prachtig jaquote:Op maandag 21 december 2009 08:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Mooie dag was dat.
10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1... jaaaaa, sneeuw-bal hoo-li-gans.
[..]
Zou het niet eens zo erg vinden als het niet doorgaat. Verwacht sowieso problemen met het openbaar vervoer morgen en daar ben ik, net als vele anderen, van afhankelijk. Aan de andere kant wordt het ook live uitgezonden, dus je moet niet gek opkijken als ze besluiten het gewoon door te laten gaan.quote:Op maandag 21 december 2009 20:08 schreef Cara het volgende:
zou t doorgaan morgen?
zal wel weer laatste moment horen worden
http://twitter.com/jdeguz/status/6899431229quote:De Guzman niet meer in actie voor Feyenoord?
21 december 2009 K
Begin oktober raakte Jonathan de Guzman opnieuw geblesseerd en moest de middenvelder een meniscusoperatie ondergaan. Toen al meldden enkele media dat Feyenoord de middenvelder eigenlijk niet meer wilde laten spelen om geen risico te nemen in verband met een verkoop van de speler in de winterstop. Dat werd toen echter direct door Feyenoord ontkend.
Ondanks dat de middenvelder veel sneller dan verwacht herstelde, kwam de Canadees tot nu toe niet in actie. Volgens de technische staf, die hem al een paar weken geleden dacht in te kunnen zetten, werd steeds een dag voor de wedstrijd besloten dat De Guzman er toch niet klaar voor was. Ook voor het duel tegen AZ blijkt dat weer het geval.
Feyenoord hoopt De Guzman in de winterstop nog te kunnen verkopen om nog een transfersom te verkrijgen. Dat zou betekenen dat de middenvelder inmiddels zijn laatste duel al begin oktober afwerkte.
Ga er dan maar uit dat het afgelast wordt. Je kunt onmogelijk tigduizend man met bussen of trams naar het stadion vervoeren, laat staan dat je ze na afloop op tijd weer terug hebt bij Rotterdam CS. AL helemaal niet met zo'n debiel laat aanvangstijdstip.quote:Voor de bekerwedstrijd tussen Feyenoord en AZ, die dinsdagavond wordt gespeeld in Rotterdam, rijden geen extra treinen naar/van station Rotterdam Stadion.
Wanneer ik in de tram zit oidquote:Op maandag 21 december 2009 20:08 schreef Cara het volgende:
zal wel weer laatste moment horen worden
quote:AD: Feyenoord wil dat Feyenoord-AZ wordt afgelast
22 december 2009 K
Volgens het Algemeen Dagblad wordt het bekerduel tussen Feyenoord en AZ afgelast als het aan de clubleiding van Feyenoord ligt afgelast. Mede uit naam van de stadion-directie wees Feyenoord de KNVB er gisteren op dat er voor bezoekers in en vooral rondom de Kuip levensgevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Feyenoord is echter geen partij. De bekerwedstrijd wordt georganiseerd door de KNVB en die bepaalt in deze. een woordvoerder van de KNVB liet al weten dat de clubs zondag nog overvallen werden, maar nu voldoende tijd hebben om een en ander speelklaar te maken. Los van nieuwe extreme weersomstandigheden zou de KNVB niet meer tot afgelasting over willen gaan.
Voeg toe aan Nu.nl
quote:Excelsior denkt aan seizoenkaart voor Feyenoord/Excelsior
Algemeen directeur Simon Kelder van Excelsior oppert tegenover Radio Rijnmond de lancering van een gecombineerde seizoenskaart voor Feyenoord en Excelsior. Een eventuele combinatie zou ervoor kunnen zorgen dat er meer publiek naar Woudestein komt.
Die laatste alineaquote:Het bekerduel Feyenoord – AZ gaat dinsdagavond gewoon door. Dat heeft de KNVB besloten.
© ANP
De Rotterdammers hadden de bond gevraagd het duel niet door te laten gaan vanwege de winterse omstandigheden in en om De Kuip. Het veld is dinsdagmiddag goedgekeurd.
De thuisclub waarschuwt bezoekers voor gevaarlijke situaties op de weg en rondom het stadion in verband met het winterweer.
Ook vraagt de club haar aanhangers om niet met sneeuwballen te gooien in het stadion. Fans die zich hier toch aan wagen kunnen een tuchtzaak met kans op een hoge boete tegemoet zien.
Bron: voetbalprimeur.nlquote:'Terugkeer El Ahmadi gaat ten koste van Makaay'
Karim El Ahmadi mag zich voor het bekerduel met AZ weer gaan opmaken voor een basisplaats. Zijn terugkeer gaat ten koste van Roy Makaay, die afgelopen weekend nog bij de aftrap aan de start stond.
El Ahmadi, die na blessureleed zijn basisplaats was kwijtgeraakt, moet tegen AZ het middenveld defensief versterken. Volgens het Algemeen Dagblad schuift Jon Dahl Tomasson door naar de voorhoede, waardoor Makaay weer op de bank plaats mag nemen.
Luigi Bruins behoort in tegenstelling tot zaterdag, toen Feyenoord met 1-0 won van Willem II, wel weer tot de wedstrijdselectie. De 22-jarige rechtspoot neemt de plaats over van jeugdspeler Luc Castaignos.
Trainer Mario Been kan dinsdagavond nog niet beschikken over Kevin Hofland, Dani Fernandez, Tim de Cler, Bart Schenkeveld, Aleksander Ignjatovic en Darley. Jonathan de Guzman moest op het laatste moment eveneens afhaken
Logisch dat ze die waarschuwing opnemen als disclaimer, straks breekt er iemand z'n nek en kan Feyenoord weer een paar ton extra gaan afschrijven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:47 schreef Happel het volgende:
Gewoon een SV voor sneeuwballen gooien, ja.
Triest...
je nek breken omdat je een sneeuwbal gooit?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Logisch dat ze die waarschuwing opnemen als disclaimer, straks breekt er iemand z'n nek en kan Feyenoord weer een paar ton extra gaan afschrijven.
Ben ik het wel eens, zolang ze er alleen wat aan doen als er écht iets gebeurd... Hopelijk laten ze de rest lekker met rust.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Logisch dat ze die waarschuwing opnemen als disclaimer, straks breekt er iemand z'n nek en kan Feyenoord weer een paar ton extra gaan afschrijven.
Sneeuwballen gooien naar elkaar, niet naar de spelers hè.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, omdat het nu al glad is en ze ongelukken willen voorkomen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je nek breken omdat je een sneeuwbal gooit?
Idd, als er nu iets gebeurd kunnen zij zeggen dat ze maatregelen genomen hadden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:37 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ben ik het wel eens, zolang ze er alleen wat aan doen als er écht iets gebeurd... Hopelijk laten ze de rest lekker met rust.
Onder de brienenoordquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:19 schreef mrbombastic het volgende:
Waar kan je vanavond het beste parkeren?
absoluut. Begreep ook niet waarom Makaay niet mocht invallen om zo de bal op alkmaarse kant te houden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:45 schreef Happel het volgende:
Tweede helft was weer billen knijpen.
Ja, het begint wel op te vallen inderdaadquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:59 schreef Ritmo het volgende:
Die frusti verslaggevers ook weer![]()
![]()
"Feyenoord heeft gezwijnd". Gelukkig werd Been terecht boos.
Nee, Twente speelt zakelijk en volwassen en Ajax speelt elke week gewoon werelds.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, het begint wel op te vallen inderdaad. Als ze Twente op dezelfde manier zouden benaderen zouden zij ook elke week zwijnen.
Ado, Willem II?quote:Op woensdag 23 december 2009 00:04 schreef kopkaasplankje het volgende:
Toch wel de laatste 5 wedstrijden gewonnen van prima tegenstanders.
Okee, niet allemaal natuurlijk hè? Maar ADO-uit is lastig en de andere drie zijn toch goede ploegen.quote:
Mee eens.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:28 schreef kopkaasplankje het volgende:
[..]
Okee, niet allemaal natuurlijk hè? Maar ADO-uit is lastig en de andere drie zijn toch goede ploegen.
Als het goed is wordt er dan geloot wie er "thuis" speelt.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik hoop echt dat Ajax er snel uitvliegt of we ze desnoods in de kwartfinale zelf uitschakelen.
Finale Feyenoord - Ajax zonder publiek kun je net zo goed niet spelen.
Lijkt me niet echt een oplossing.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:37 schreef ursel het volgende:
[..]
Als het goed is wordt er dan geloot wie er "thuis" speelt.
Alles Ajax dan "thuis" speelt zijn alleen ajaxieden welkom in de kuip..
We hebben ook wel een beetje gezwijnd.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:59 schreef Ritmo het volgende:
Die frusti verslaggevers ook weer![]()
![]()
"Feyenoord heeft gezwijnd". Gelukkig werd Been terecht boos.
Dus PSV is 4 jaar lang kampioen geworden door te zwijnen en Duitsers en Italianen mazzelen zich van de ene na de andere WK-finale? Van mij mag Feyenoord het hele seizoen 'zwijnen' als de uitslagen zo zijn als die van vanavond.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:53 schreef Gert het volgende:
[..]
We hebben ook wel een beetje gezwijnd.
Alleen door de overwinning als meer geluk dan wijsheid af te doen, doe je Feyenoord absoluut weer tekort. Verdedigen is ook een kunst.
Dat dus.quote:En Makaay had in het veld moeten komen. De manier waarop er met de zeeën van ruimte werd omgegaan in de laatste 25 minuten, was weinig vernuftig. Om de wedstrijd af te maken was wat vastheid aan de bal nodig voorin en intelligentie. Geen Biseswar dus.
Helemaal 100% mee eens.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dus PSV is 4 jaar lang kampioen geworden door te zwijnen en Duitsers en Italianen mazzelen zich van de ene na de andere WK-finale? Van mij mag Feyenoord het hele seizoen 'zwijnen' als de uitslagen zo zijn als die van vanavond.
Nederland moet eens wat meer respect krijgen voor goed verdedigen. Niet alleen het voetbal dat Cruijffpredikt is 'goed voetbal'.
[..]
Dat dus.
Van mij ook, alleen het was niet geflatteerd geweest als AZ een tegentreffer had gemaakt.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dus PSV is 4 jaar lang kampioen geworden door te zwijnen en Duitsers en Italianen mazzelen zich van de ene na de andere WK-finale? Van mij mag Feyenoord het hele seizoen 'zwijnen' als de uitslagen zo zijn als die van vanavond.
Die titel slaat echt nergens op, Been werd iets in de mond gelegd waar hij het NIET mee eens was, en vervolgens wordt het omgetoverd naar een citaat van hemzelf.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Van mij ook, alleen het was niet geflatteerd geweest als AZ een tegentreffer had gemaakt.
Overigens plaatst ook Been die nuance wel hoor: "Been: we hebben gezwijnd"
Dat hoop ik maar.quote:Alleen, we hoeven daar niet op te focussen. Er is ook gewoon heel goed verdedigd, er was zo te horen een lekkere sfeer in De Kuip, de ontlading na afloop bij spelers en trainer was mooi om te zien: alle vertrouwen in de tweede seizoenshelft. Het gaat alleen maar beter worden.
Mwoah ...quote:Op woensdag 23 december 2009 01:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nederland moet eens wat meer respect krijgen voor goed verdedigen. Niet alleen het voetbal dat Cruijffpredikt is 'goed voetbal'.
[..]
Dat dus.
Het is geen structureel geluk als je net zoveel tegendoelpunten hebt als Twente en Ajax terwijl je minder punten hebt. Verdedigend staat het het beste sinds jaren. Heeft ook met de tactiek te maken, maar dan nog.quote:Op woensdag 23 december 2009 02:29 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Mwoah ...
Al sinds DH uit speelt Feyenoord uiterst matig hoor .
Ok ze houden de nul .
Maar niet omdat ze zo geweldig spelen.
Laatste 20 minuten tegen DH was het wachten op een goal van DH.
Heerenveen .. Wat 3 x een bal van de lijn en 21 schoten op doel ? 19 hoekschoppen weggegeven?
Waar jij op doelt (en daar is idd niets mis mee) , is snel een goal maken en vervolgens de boel achter dichttimmeren.
Waarvan bij Feyenoord gezien de wedstrijdstatistieken geen sprake is. Eerder geluk.
Matig spel en winnen is prima . Maar doe niet alsof de verdediging als een huis staat en niets weg geeftquote:Op woensdag 23 december 2009 08:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is geen structureel geluk als je net zoveel tegendoelpunten hebt als Twente en Ajax terwijl je minder punten hebt. Verdedigend staat het het beste sinds jaren. Heeft ook met de tactiek te maken, maar dan nog.
Dat Feyenoord matig speelt zal niemand ontkennen, maar als je door matig spelen steeds met 1-0 of 2-0 wint vind ik het niet erg.
quote:Op woensdag 23 december 2009 08:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Maargoed we hebben nog wat karma te goed van afgelopen seizoen toen de sterren van de hemel werden gespeeld maar aan het eindje we wel weer met lege handen stonden.
Na de O-1 waren er in de 80e en 84e minuut zeker twee uitgespeelde kansen. Dank aan vriend Perez die zelfzuchtig was dat Ruiz de bal er niet in kon schieten want de verdediging was gezien.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:53 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
twente verloren zaak? volgens mij speelde Feyenoord de eerste helft tegen twente het beste voetbal van het hele seizoen
Feyenoord had de eerste helft al met 4-0 voor moeten staanquote:Op woensdag 23 december 2009 09:05 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Na de O-1 waren er in de 80e en 84e minuut zeker twee uitgespeelde kansen. Dank aan vriend Perez die zelfzuchtig was dat Ruiz de bal er niet in kon schieten want de verdediging was gezien.
Kijk naar DH uit dan . Laatste 20 minuten stonden ze echt zwaar onder druk gewoon .
Mja zal niet zeiken verder . Zolang we winnen is het allemaal best
Precies, wat speelden we toen goed zeg... Jammer dat Twente (lees: Tioté, Rajkovic) de wedstrijd dood maakte door alleen maar te tackelen.quote:Op woensdag 23 december 2009 09:15 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
Feyenoord had de eerste helft al met 4-0 voor moeten staan
Hij zal de jaren onder BvM bedoelen.quote:Op woensdag 23 december 2009 09:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Volgens mij stonden we vorig seizoen bij de winterstop 14de of 15de in de Eredivisie. Snap dan ook niet dat er dan nog mensen zijn die wat te zeiken hebben.
Dat is ook bullshit. Jorien heeft hier tot in den treure toe herhaald dat op 6 december 2007 de laatste goede wedstrijd werd gespeeld tegen Heracles (6-1), en dat was helemaal waar. De wedstrijden daarna waren net zo slecht als vorig seizoen. Feyenoord heeft één seizoenshelft redelijk gespeeld, maar de jaren daarna én daarvoor was het huilen met de pet op. Winner_Taco heeft een erg selectief geheugen.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:37 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Hij zal de jaren onder BvM bedoelen.
Als een huis is een groot woord. Wel veel beter dan vorig jaar, toen Greene, Lucius, De Cler, Van Bronckhorst en Bahía wekelijks blunderden.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Matig spel en winnen is prima . Maar doe niet alsof de verdediging als een huis staat en niets weg geeft
Maargoed we hebben nog wat karma te goed van afgelopen seizoen toen de sterren van de hemel werden gespeeld maar aan het eindje we wel weer met lege handen stonden.
En Vlaar is natuurlijk +
Niet verwacht dat die zich zo zou ontwikkelen als een killer. Vond hem altijd een beetje een doetje maar dr staat nu een echte vent .
de eerste 4 onder BvM toch 2x winterkampioen en ook onder Gullit begonnen we leuk dacht ik. Neem aan dat WT dat bedoelde.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is ook bullshit. Jorien heeft hier tot in den treure toe herhaald dat op 6 december 2007 de laatste goede wedstrijd werd gespeeld tegen Heracles (6-1), en dat was helemaal waar. De wedstrijden daarna waren net zo slecht als vorig seizoen. Feyenoord heeft één seizoenshelft redelijk gespeeld, maar de jaren daarna én daarvoor was het huilen met de pet op. Winner_Taco heeft een erg selectief geheugen.
Tegen de neuzen ja. Verder niet. Psv 0-1. Twente 1-1 (en pas na de 0-1 van Twente kwamen die kansen waar jij verderop op doelt). En tegen landskampioen AZ uit 1-1 en nu winnen in de beker.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:37 schreef Winner_Taco het volgende:
O en alle toppers werden bovendien verloren met klinkende cijfers .
Twente thuis was ook een verloren zaak maar met een gelukje gelijk door die late pingel.
PSV verloren we toch met 3-1?quote:Op woensdag 23 december 2009 14:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Tegen de neuzen ja. Verder niet. Psv 0-1. Twente 1-1 (en pas na de 0-1 van Twente kwamen die kansen waar jij verderop op doelt). En tegen landskampioen AZ uit 1-1 en nu winnen in de beker.
Dus "alle topper werden met kleinkende cijfers verloren" is gewoon gelul.
En dat Feyenoord voortdurend zoveel geluk heeft en op die manier de punten bij elkaar sprokkelt, is ook niet realistisch.
Er moet nog veel gebeuren, het is nog lang geen top 3, maar er groeit wél wat, heb ik het gevoel.
Daar gaan de jongens ook vast wel alles aan doen. En anders maakt Mario Been de spelers het er wel van bewust.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:01 schreef Ritmo het volgende:
Ik denk wel dat we naar boven moeten blijven kijken ja, Ajax nog inhalen zou heerlijk zijn.
we moeten sowieso Europees halen. Dat is prioriteit 1. Ajax verslaan is een leuk extraatje.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:08 schreef Happel het volgende:
Lekker boeiend lijkt me dat. Europees voetbal halen is belangrijker dan die eeuwige strijd tussen Ajax en Feijenoord in ons voordeel te beslechten.
Als je Ajax inhaalt en 3e wordt heb je sowieso ook Europees voetbal.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:08 schreef Happel het volgende:
Lekker boeiend lijkt me dat. Europees voetbal halen is belangrijker dan die eeuwige strijd tussen Ajax en Feijenoord in ons voordeel te beslechten.
Ja, dat snap ik en het is ook leuk om ze in te halen, maar prioriteit heeft het niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je Ajax inhaalt en 3e wordt heb je sowieso ook Europees voetbal.
Natuurlijk heeft dat geen prioriteit maar het is een heerlijke bijkomstigheid.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik en het is ook leuk om ze in te halen, maar prioriteit heeft het niet.
Je hebt toch sowieso Europees voetbal tot en met de vierde plaats? Of ben ik in de war nu?quote:Op woensdag 23 december 2009 15:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je Ajax inhaalt en 3e wordt heb je sowieso ook Europees voetbal.
Als wij blijven winnen is alles mogelijk lijkt me. Waarom zo stellig dat het niet kan.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:06 schreef Gert het volgende:
ajax inhalen gaat niet lukken, of de pleuris moet daar uitbreken en suarez worden verkocht in de winterstop.
De beker zou een goed begin zijn voor lange termijn.quote:Ineens Europees voetbal halen is een mooi streven voor dit seizoen. Misschien als bonus nog de beker?
quote:Op woensdag 23 december 2009 23:16 schreef Merkie het volgende:
PSV mag de beker niet winnen denk ik.
quote:Op woensdag 23 december 2009 23:16 schreef Merkie het volgende:
Heerenveen mag de beker niet winnen denk ik.
Als we alles (zouden) winnen, dan staan we eind april met 85 punten gegarandeerd op de Coolsingel!quote:Op woensdag 23 december 2009 17:50 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Als wij blijven winnen is alles mogelijk lijkt me. Waarom zo stellig dat het niet kan.
[..]
Nee 1-3 tegen PSV thuis , 1-1 tegen Twente en 5-1 bij FC Duivendrecht ? Daar wil je je met deze begroting en dit materiaal toch aan meten ?quote:Op woensdag 23 december 2009 14:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Tegen de neuzen ja. Verder niet. Psv 0-1. Twente 1-1 (en pas na de 0-1 van Twente kwamen die kansen waar jij verderop op doelt). En tegen landskampioen AZ uit 1-1 en nu winnen in de beker.
Dus "alle topper werden met kleinkende cijfers verloren" is gewoon gelul.
En dat Feyenoord voortdurend zoveel geluk heeft en op die manier de punten bij elkaar sprokkelt, is ook niet realistisch.
Er moet nog veel gebeuren, het is nog lang geen top 3, maar er groeit wél wat, heb ik het gevoel.
Heerenveenquote:Feyenoord kreeg in de tweede helft te maken met een heel ander ADO dan voor de rust. De thuisploeg ging hartstochtelijk op zoek naar de gelijkmaker en drong de Rotterdammers ver terug. De rust was nog maar net voorbij toen Darley voor het eerst handelend op moest treden.
De doelman kreeg in het tweede bedrijf alle kans zich te onderscheiden, want het Haagse offensief leidde tot de nodige kansen voor de thuisploeg. Zo redde Darley onder meer na een uur spelen op een kopbal van Derijck, terwijl schoten van Piqué en Pascal Bosschaart net naast gingen.
Niets weggegevenquote:Michal Papadopulos werd voor de rust meerdere keren gevonden vanaf de flanken, maar zijn inzetten via zijn hoofd en voet misten steeds kracht of precisie. Oussama Aissaidi kreeg na ruim een half uur de grootste kans van de eerste helft. Gelukkig voor Feyenoord raakte de aanvaller de bal volledig verkeerd nadat de mee opgekomen Goran Popov goed had teruggelegd vanaf de achterlijn.
Na de rust was het meeste balbezit voor Heerenveen, maar er moesten voor de Friezen dode spelmomenten aan te pas komen om gevaarlijk te worden. Na ruim een uur spelen kon Rob van Dijk een kopbal van Viktor Elm na een vrije trap van Michael Dingsdag voor de voeten van de instormende Kristian Bak Nielsen pakken. Even later was het Goran Popov die een corner van Roy Beerens op de lat kopte.
Bron: www.feyenoord.nl
quote:Op woensdag 23 december 2009 23:43 schreef Ritmo het volgende:
Lucky Ajax weer tegen NEC, wij eruit tegen PSV.
Pfff, wat ben jij een zure zeikerd zeg. Heb ook nog geen reactie gehad op hetgeen wat ik zei.quote:Op donderdag 24 december 2009 03:09 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nee 1-3 tegen PSV thuis , 1-1 tegen Twente en 5-1 bij FC Duivendrecht ? Daar wil je je met deze begroting en dit materiaal toch aan meten ?
Of is degradatiekandidaat DH opeens de graadmeter waar we staan?
Denhaag
[..]
Heerenveen
[..]
Niets weggegeven
3 wedstrijden tegen matige tegenstanders aardig presteren en dan de vergelijking met PSV in goede doen en zelfs Italiaanse ploegen trekken
PSV werd 3 jaar kampioen met idd matige wedstrijden en een degelijke verdediging.
3 seizoenen , geen 3 wedstrijden
Maar ga lekker door met overdreven opportunistisch doen en kromme vergelijkingen trekken . Waarschijnlijk ben je de eerste die straks weer loopt te janken dat het zo kut is gesteld met de verdediging als het geluk een keer niet aan onze zijde is
Dat gelul van "We stonden vorig seizoen 14e dus we mogen dankbaar zijn" ?quote:Op donderdag 24 december 2009 08:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Pfff, wat ben jij een zure zeikerd zeg. Heb ook nog geen reactie gehad op hetgeen wat ik zei.
Maar jij bent er dus zo een, waarbij het nooit goed is, toch?
Je bent er dus zo een.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:50 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat gelul van "We stonden vorig seizoen 14e dus we mogen dankbaar zijn" ?
Rot een eind op met je onzin zeg.
3 competitie wedstrijden op rij gewonnen en we mogen alleen nog maar de polonaise lopen met zn allen?quote:
jezus man doe niet zo zeikerig. Vorig jaar werden we vernederd tijdens zulke potjes (Heracles uit 3-1 ofzo) dus wees blij. Mooi voetbal komt, maar eerst de resultaten want die hebben we financieel gewoon te hard nodig.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
3 competitie wedstrijden op rij gewonnen en we mogen alleen nog maar de polonaise lopen met zn allen?
Ga die wedstrijden via EDL nou eerst maar terug kijken op je gemak en bekijk vooral het aantal kansen dat de (zwakkere) tegenstander wist te creeeren![]()
En ja ik ben blij met de resultaten . Maar het waren geen zekerheidjes .
Wat een verliezersmentaliteit zeg.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:14 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
jezus man doe niet zo zeikerig. Vorig jaar werden we vernederd tijdens zulke potjes (Heracles uit 3-1 ofzo) dus wees blij. Mooi voetbal komt, maar eerst de resultaten want die hebben we financieel gewoon te hard nodig.
2de? Je bent knettergekquote:Op donderdag 24 december 2009 09:20 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Wat een verliezersmentaliteit zeg.
Afgelopen seizoen was een SCHANDE . Feyenoord onwaardig. Nu gaat het redelijk ja.
Echter in de ontmoetingen met toppers nog steeds drama .
Jaar daarvoor stonden we onder Bvmw 2e ja.
Zonder Vlaar.
Hoop dat de spelers het anders zien.
tweede jaquote:Op donderdag 24 december 2009 09:21 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
2de? Je bent knettergek
http://nl.wikipedia.org/wiki/Feyenoord
zesde is geen tweede!
http://www.volkskrant.nl/(...)ampioen_op_doelsaldoquote:Op donderdag 24 december 2009 09:21 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
2de? Je bent knettergek
zesde is geen tweede!
In de winterstop hadden we het over. Oplettenquote:Op donderdag 24 december 2009 09:21 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
2de? Je bent knettergek
zesde is geen tweede!
telt dat tegenwoordig ook? Dan i8s Feyenoord onder BvM 5x kampioen geworden geloof ik. De competitie gaat over 34 wedstrijden niet over 17. Maargoed als jullie daar blij van worden, ga in december dan voortaan lekker naar de coolsingel, vieren dat je nog helemaal NIKS hebt.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:23 schreef Lastpost het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ampioen_op_doelsaldo
Dat telt niet. Daar krijg je niks voor, behalve hoge verwachtingen die we al jaren niet waarmaken.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:24 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
In de winterstop hadden we het over. Opletten
Niks draaikonten. We moeten bij de basis beginnen. Onder BvM de eerste jaren ging het aardig maar hadden we ook alleen de UEFA-cup maar. Telkens stonden we hoog maar we wonnen geen fluit. Nu staan we niet bovenaan maar er is ook geen geld dus snap niet dat jullie zeiken. We winnen. Dat telt. Tuurlijk ik baal ook als El Ahmadi of Slory een bal over 2,5 meter al verneukt maargoed we winnen.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:29 schreef Winner_Taco het volgende:
Dat je nog geen aambeien hebt van al dat draaikonten
Ja, joh.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:20 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Wat een verliezersmentaliteit zeg.
Dat is gewoon typisch Rotterdamsquote:Op donderdag 24 december 2009 09:33 schreef Happel het volgende:
We zijn nagenoeg failliet, doen het al jaren kut en staan nu 4de en hebben 14 wedstrijden de nul gehouden. En dan ga je mij vertellen dat je nog niet tevreden bent. Zeiken om het zeiken.
[...]
Ik snap het echt niet dat er dan nog mensen zitten te kankeren op het feit dat we nog niet op ons best zijn tegen de huidige toppers. Verwachten meteen weer wonderen. Supporters zoals die zijn funest voor de langere termijn van een club. Dom gedrag vind ik het.
Ambitie vriend.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:31 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Niks draaikonten. We moeten bij de basis beginnen. Onder BvM de eerste jaren ging het aardig maar hadden we ook alleen de UEFA-cup maar. Telkens stonden we hoog maar we wonnen geen fluit. Nu staan we niet bovenaan maar er is ook geen geld dus snap niet dat jullie zeiken. We winnen. Dat telt. Tuurlijk ik baal ook als El Ahmadi of Slory een bal over 2,5 meter al verneukt maargoed we winnen.
De interesse van Alemannia Aachen in Kevin Hofland is zeer serieus. De club uit de tweede Bundesliga gaat in de persoon van technisch directeur Erik Meijer om tafel met de verdediger van Feyenoord.
Alemannia Aachen en Hofland gaan in gesprek
Om te verbeteren moet je je richten op je zwakkere punten ????quote:Op donderdag 24 december 2009 09:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Ja, joh.
We zijn nagenoeg failliet, doen het al jaren kut en staan nu 4de en hebben 14 wedstrijden de nul gehouden. En dan ga je mij vertellen dat je nog niet tevreden bent. Zeiken om het zeiken.
Lekker boeiend dat er matig gespeeld wordt. Resultaat telt, interesseert mij het nou hoe dat bereikt wordt. En ja, ik ben tevreden met de positie die we nu innemen.
Ik snap het echt niet dat er dan nog mensen zitten te kankeren op het feit dat we nog niet op ons best zijn tegen de huidige toppers. Verwachten meteen weer wonderen. Supporters zoals die zijn funest voor de langere termijn van een club. Dom gedrag vind ik het.
vorig jaar wil ik het niet eens over hebben. Ik zeg alleen dat we met bijna dezelfde spelers toen x op x kansloos verloren. Dus een winstpuntquote:Op donderdag 24 december 2009 09:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ambitie vriend.
14e afgelopen seizoen was een schande (14e was ook bij de winterstop dus lul niet opeens dom dat dat de winterstop niet telt want je kwam er zelf met de cijfers van afgelopen seizoen aankakken)
We staan 4e.
Onder van Marwijk stonden we 2e.
Met minder materiaal.
Dus mogen we best kritiek leveren ja.
Begin dr dan niet steeds overquote:Op donderdag 24 december 2009 09:53 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
vorig jaar wil ik het niet eens over hebben.
Doen ze toch ook?quote:Op donderdag 24 december 2009 09:48 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Om te verbeteren moet je je richten op je zwakkere punten ????
Ik volg je niet meer. Resultaat telt zeg ik, dus ze moeten altijd winnen. Hoe ze dat doen interesseert me verder niet, maar dat zei ik hierboven ook al.quote:Of mogen de spelers denken : Ach , 3 wedstrijden op wij gewonnen ... Uit bij VVV , zo ver rijden en koud man daar ! En die Honda kan best voetballen.
T gaat nu zoooooooo goed....
Kennen we best weer een keer verliezen !
who cares
Nee dan wordt de spelersbus weer tegengehouden omdat er geen passie is
*Zucht*quote:Op donderdag 24 december 2009 10:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Doen ze toch ook?
[..]
Ik volg je niet meer. Resultaat telt zeg ik, dus ze moeten altijd winnen. Hoe ze dat doen interesseert me verder niet, maar dat zei ik hierboven ook al.
Dat zegt happel toch ook.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:18 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
*Zucht*
Nog een keer.
De statistieken Feyenoord uit bij DH dit seizoen
ADO Den Haag Feyenoord
0 Paal geraakt 1
0 Lat geraakt 0
9 Schoten op doel 4
10 Schoten naast 3
2 Reddingen keeper 7
0 Lijnreddingen speler 0
7 Hoekschoppen 3
1 Buitenspel 5
20 Vrije trappen 10
9 Overtredingen begaan 15
15 Overtredingen tegen 9
0 Strafschoppen 0
2 Gele kaarten 4
0 Rode kaarten 0
52% Balbezit (Eerste helft) 48%
57% Balbezit (Tweede helft) 43%
54% Balbezit (Einde wedstrijd)
Zowel in doelpogingen als schoten en balbezit was DH superieur . 7 reddingen waren er nodig van Darley tegen 2 van Diteweg.
Nu verliep het goed 1-0 DH moest gaan aanvallen , er ontstaat ruimte en Feyenoord profiteert .
Het is dus niet zo dat een superieur Feyenoord rustig de punten heeft gepakt en naar huis is gegaan maar billenknijpen tot de laatste 3 minuten toen het 0-2 werd.
Volgende keer zit het niet mee en krijg je de 1-1 tegen en was het weer 3x niks ...
amenquote:Op donderdag 24 december 2009 10:38 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat zegt happel toch ook.
al hebben ze maar 10% balbezit en 1 schot op doel. Zoalng dta ene schot erin zit en je 0 tegen hebt is het resultaat er![]()
Ja... Alleen geven dit soort statistieken geen enkele garantie voor de toekomst. Het kan dus zomaar zijn dat de komende 3 wedstrijden wél verloren gaan.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:38 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat zegt happel toch ook.
al hebben ze maar 10% balbezit en 1 schot op doel. Zoalng dta ene schot erin zit en je 0 tegen hebt is het resultaat er![]()
Ik ben het hier mee eens. Het is nou niet zo dat we domineren tegen de zwakkere broeders. Iedere keer zit ik met het zweet tussen m'n bilspleet te kijken hoe de "zwakkere" tegenstander Feyenoord vast zet op eigen helft. Ze kunnen gvd niet eens de bal normaal rondspelen en in de ploeg houden. Het positiespel klopt voor geen kant. En ja, we hebben het geluk mee nu.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja... Alleen geven dit soort statistieken geen enkele garantie voor de toekomst. Het kan dus zomaar zijn dat de komende 3 wedstrijden wél verloren gaan.
Het staat dus nog niet als een huis. Het zit alleen (3 wedstrijden) mee voor de verandering.
quote:Feyenoord: geen reden voor grijze haren
[LEZERSBIJDRAGE] Ik moest rondom de bekerwedstrijd Feyenoord-AZ veel aan haar denken. En dan bestond mijn avondeten nog niet eens uit een kapsalon van een lokale dönerdealer.
Het kwam in eerste instantie door de technische staf van de tegenstander, met uiteraard een hoofdrol voor de nieuwe trainer van de Alkmaarders. 'Dick Advocaat hep schaamhaarimplantaat,' zongen we in vroeger tijden. Zou tegenwoordig niet meer mogen, want da's in strijd met de tolerantielijst spreekkoren van de KNVB, maar dat terzijde.
Ook René van der Gijp - zelf op een paar sprieten na kaal - deed afgelopen maandag een duit in het zakje bij het tv-programma Voetbal International. Hij wist te melden dat AZ-keeper Romero drie kwartier nodig heeft om z'n haar in model te krijgen. Tja.
Man van de wedstrijd was voor mij Ron Vlaar. En Ron Vlaar, da's rechttoe rechtaan. Geen poespas. Nee, gewoon een bebob kapsel, ik vermoed standje 2 van de tondeuse. En zo hoort het bij een voetballer van een volksclub. Bijkomende voordelen: geen last van haar voor je ogen als je kopt. En je hoeft ook je diadeempje niet telkens recht te zetten.
Verder zag ik deze week een foto van een zwaaiende Mario Been. Wat me meteen opviel, was zijn haardos. Vol, van achter wat langer en weinig tot geen grijze haren.
Daar is ook geen enkele reden voor. Vierde plek, solide verdediging die veelvuldig de nul weet te houden, talentvolle jeugd en in de laatste wedstrijd van dit jaar de regerend landskampioen weten uit te schakelen in de nationale bekerstrijd.
Ik zeg: een prima afsluiting van de eerste seizoenshelft. Dat geeft de Feyenoord-supporter moed voor wat er komen gaat!
Leve Feyenoord één! (EUS ROOVERS, clubreporter Feyenoord)
Die resulaten moeten natuurlijk wel zo blijven.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:22 schreef Krullehoofd het volgende:
Op basis van de resultaten wel, op basis van het vertoonde spel niet.
Uiteraard.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die resulaten moeten natuurlijk wel zo blijven.
Wie loopt er hier nu als een kneus te janken.quote:Op donderdag 24 december 2009 03:09 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nee 1-3 tegen PSV thuis , 1-1 tegen Twente en 5-1 bij FC Duivendrecht ? Daar wil je je met deze begroting en dit materiaal toch aan meten ?
Of is degradatiekandidaat DH opeens de graadmeter waar we staan?
Denhaag
[..]
Heerenveen
[..]
Niets weggegeven
3 wedstrijden tegen matige tegenstanders aardig presteren en dan de vergelijking met PSV in goede doen en zelfs Italiaanse ploegen trekken
PSV werd 3 jaar kampioen met idd matige wedstrijden en een degelijke verdediging.
3 seizoenen , geen 3 wedstrijden
Maar ga lekker door met overdreven opportunistisch doen en kromme vergelijkingen trekken . Waarschijnlijk ben je de eerste die straks weer loopt te janken dat het zo kut is gesteld met de verdediging als het geluk een keer niet aan onze zijde is
Work in progress. Gaat echt wel goed komen als Been gewoon de tijd krijgt.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:32 schreef Krullehoofd het volgende:
Alleen lijkt het mij zoveel makkelijker voetballen, als je door middel van goed positiespel en een opschuivende verdediging, in plaats van op je eigen 16 te blijven hangen, niet zo onder druk komt te staan op eigen helft.
Dat snap ik ook totaal niet aan Been's tactiek. Met Vlaar hebben we denk ik de snelste centrale verdediger van Nederland, dus daar hoef je niet zo bang voor te zijn. Bahia is ook echt niet traag en hetzelfde geldt voor Leerdam en Fernandez.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:32 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Uiteraard.
Alleen lijkt het mij zoveel makkelijker voetballen, als je door middel van goed positiespel en een opschuivende verdediging, in plaats van op je eigen 16 te blijven hangen, niet zo onder druk komt te staan op eigen helft.
Ambitie is leuk maar niet altijd reëel als je ¤16 miljoen verlies leidt. Europees voetbal halen is het enige wat telt. Als dat lukt doet Feyenoord het prima. Voorlopig gaat het dus prima want we staan op de cruciale vierde plek en doen nog mee in de beker. Punt.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ambitie vriend.
14e afgelopen seizoen was een schande (14e was ook bij de winterstop dus lul niet opeens dom dat dat de winterstop niet telt want je kwam er zelf met de cijfers van afgelopen seizoen aankakken)
We staan 4e.
Onder van Marwijk stonden we 2e.
Met minder materiaal.
Dus mogen we best kritiek leveren ja.
Jijquote:Op donderdag 24 december 2009 13:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Wie loopt er hier nu als een kneus te janken.![]()
quote:Beenhakker klopt ook bij Man Utd aan voor versterkingen
Leo Beenhakker blijft de top van Europa afspeuren op een mogelijke versterking. De technisch directeur van Feyenoord is van plan een flinke kwaliteitsinjectie toe te dienen bij de Rotterdammers. Nadat hij eerder al bij Barcelona, Real Madrid en diverse Italiaanse clubs heeft aangeklopt, is ook Manchester United nu op de hoogte van de zoektocht van Beenhakker.
Beenhakker hoopt zo snel mogelijk een speler, die op het tweede plan is geraakt bij een topclub in Europa, (tijdelijk) binnen te kunnen halen. "Ik heb veel contact met allerlei clubs. Maar of er wat tussen zit, ligt ook aan de spelers zelf. De club kan willen, wij als Feyenoord kunnen willen, maar als de speler niet wilt, houdt alles op", aldus de technisch directeur van Feyenoord tegenover Voetbal International.
Ook Manchester United is nu aan de beurt geweest. "Laatst belde ik Alex Ferguson over een speler die wij eventueel wilden huren en dan zit ik zo een half uur op een hele fijne, respectvolle manier met die man te praten. Het is fijn te weten dat de professionals mij respecteren. Dat wat ik gedaan heb, iets heeft voorgesteld."
De zoektocht van Beenhakker heeft vooralsnog geen nieuwe spelers opgeleverd. Toch blijft hij hopen op een versterking, het liefst nog deze winter. "Ik ben veel in Spanje bezig, omdat daar bij de grote clubs lopen die voor dat niveau eigenlijk goed genoeg zijn, maar de Kaká's, Ronaldo's en weet ik veel wie nog meer voor zich hebben. Daar komen ze niet aan de beurt. Bij ons wel."
Nee jij zegt dat het allemaal mazzel was en dat alle wedstrijden tegen de topploegen met klinkende cijfers werden verloren. Daar reageerde ik inhoudelijk op, huilie.quote:Op vrijdag 25 december 2009 02:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij
Ik zeg toch dat ik blij ben met de resultaten alleen dat DE MANIER WAAROP niet voortkomt uit suprematie op het veld en een sterke verdediging .
Ga eens inhoudelijk reageren ofzo .
Hij doet het goed in elk geval, ik zag Bosz al bellen naar Sir Alex. "Peter who..?"quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:24 schreef Ruud het volgende:
[..]
Leuk hoor, die verhaaltjes. Maar of er ooit iets uit komt...
Precies, en ook al haal je uiteindelijk maar 1 a 2 spelers op deze manier dan nog doe je het goed. Je haalt meer dan je voor 0 euros had kunnen kopenquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij doet het goed in elk geval, ik zag Bosz al bellen naar Sir Alex. "Peter who..?"
Peter Foreztquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij doet het goed in elk geval, ik zag Bosz al bellen naar Sir Alex. "Peter who..?"
Mee eens, je kunt nu niet 4 of 5 spelers weg gaan doen aangezien je er niets voor terug kan halen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:08 schreef Merkie het volgende:
Inderdaad, de contracten lopen over een half jaar af. Houd ze dan nog even voor dat halfjaar, nu kunnen ze nog van waarde zijn.
Dat kunnen we ook niet als de contracten aflopen.quote:Op zondag 27 december 2009 14:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mee eens, je kunt nu niet 4 of 5 spelers weg gaan doen aangezien je er niets voor terug kan halen.
Omdat die voor Real Madrid blijkbaar een toegevoegde waarde voor het basiselftal is.quote:Op zondag 27 december 2009 14:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom komt Royston Drenthe dan niet ?
Klopt, we moeten het niet van de Drenthe's hebben...quote:Op zondag 27 december 2009 18:20 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Omdat die voor Real Madrid blijkbaar een toegevoegde waarde voor het basiselftal is.
Zo kanker zegquote:Op vrijdag 25 december 2009 10:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee jij zegt dat het allemaal mazzel was en dat alle wedstrijden tegen de topploegen met klinkende cijfers werden verloren. Daar reageerde ik inhoudelijk op, huilie.
Wanneer ga je nou een keer stoppen met huilen over ADO - Feyenoord? Iedereen heeft gezien dat dat een brakke wedstrijd was hoor, sjongejonge. Klein kind.quote:Op maandag 28 december 2009 07:39 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Zo kanker zeg
Heb je Ado - Feyenoord uberhaupt live gezien?
Ik wel en het was billenknijpen zowel bij Ado als bij Heerenveen .
Ga dan vragen aan mensen die er bij waren .
Staat trouwens ook gewoon letterlijk in het wedstrijdverslag op www.feyenoord.nl dat Feyenoord ver terug werd gedrongen
En tegen de toppers stond het idd als een huis ...
5-1 verlies bij de neuzen en 1-3 thuis tegen PSV![]()
![]()
Droom maar lekker verder nerdje , ik spreek je wel weer over 2 weken als het een keer niet mee zat . Kijken wat er dan over is van je misplaatste enthousiasme![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |