Zo, das een bewering..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:24 schreef Q. het volgende:
Ik durf wel te beweren dat de Rabo gezonder is dan Icesave.
Ah, ik was niet de eerstequote:Op woensdag 27 januari 2010 08:39 schreef Basp1 het volgende:
Afgelopen maandag had tegenlicht een leuk vervolg op de dag dat de dolar valt, buigen of barsten , ik heb gisteravond maar een klein stukje ervan gezien. In ieder geval laat men aan jim rogers een stukje uit dag dat de dollar valt met jim rogers zien waarin hij zegt kom in 2010 maar terug en zegt hij ik had niet verwacht dat julllie zouden terug komen.
Wij zijn erg want kijken niet eens wat voor andere topics er zijn.quote:
Vreemd dat iemand die zo slim is, Fannie Mae & Freddie Mac, AIG en GMAC - kortom het gekloot van de Amerikaanse overheid - niet noemt in haar verhaal.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:07 schreef Perrin het volgende:
Elisabeth Warren (Chair of the Congressional Oversight Panel in de VS) legt in 8 minuten de kredietcrisis in simpele woorden uit in de Daily Show:
Elizabeth Warren Does The Daily Show Again
Valt mij altijd op dat het hele handelstekort (oftewel het boven de stand leven van Amerikanen) nooit genoemd wordt als probleem van de kredietcrisis.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Vreemd dat iemand die zo slim is, Fannie Mae & Freddie Mac, AIG en GMAC - kortom het gekloot van de Amerikaanse overheid - niet noemt in haar verhaal.
Het leukste is om te zien welk soort mensen hier gebruik van maken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:22 schreef pberends het volgende:
http://www.netwerk.tv/uit(...)anpak-flitskredieten
Flitskredieten![]()
.
quote:
quote:Bailout watchdog: Response to financial crisis response leaves US with even more risk
WASHINGTON - The government's response to the financial meltdown has made it more likely the United States will face a deeper crisis in the future, an independent watchdog at the Treasury Department warned.
The problems that led to the last crisis have not yet been addressed, and in some cases have grown worse, says Neil Barofsky, the special inspector general for the trouble asset relief program, or TARP. The quarterly report to Congress was released Sunday.
"Even if TARP saved our financial system from driving off a cliff back in 2008, absent meaningful reform, we are still driving on the same winding mountain road, but this time in a faster car," Barofsky wrote.
Since Congress passed $700 billion financial bailout, the remaining institutions considered "too big to fail" have grown larger and failed to restrain the lavish pay for their executives, Barofsky wrote. He said the banks still have an incentive to take on risk because they know the government will save them rather than bring down the financial system.
Het boven hun stand leven van de gemiddelde Amerikaan is idd een probleem. Of je daar het handelsoverschot de schuld van moet geven?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Valt mij altijd op dat het hele handelstekort (oftewel het boven de stand leven van Amerikanen) nooit genoemd wordt als probleem van de kredietcrisis.
Lees m'n column anders nog een keer:quote:Op maandag 1 februari 2010 16:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het boven hun stand leven van de gemiddelde Amerikaan is idd een probleem. Of je daar het handelsoverschot de schuld van moet geven?
Leg me dit eens uit. Japan kent, net zoals bijvoorbeeld Duitsland, een enorm handelsoverschot. Desondanks heeft de Japanse regering de afgelopen jaren miljarden moeten lenen (bijna 200% (!) van het BNP). Als een economie ook in de problemen kan komen met een handelsoverschot, dan is het handelstekort niet automatisch een bron van ellende. Of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |