Het bestaan van geesten is vanuit meerdere culturen iets wat bij de werkelijkheid hoort en wat mensen altijd hebben ervaren .quote:Op maandag 14 december 2009 15:38 schreef R0N1N het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Was iedereen nou maar zo genuanceerd.
Ook ik heb dingen gezien en meegemaakt die niet kunnen, zelfs met anderen die hetzelfde zagen / hoorden (lastig als hallucinatie af te doen.)
Maar i.p.v. meteen te gaan roepen "Zie je wel, geesten." ... dacht 't niet.
Ik neem iets vreemds/onbekends/onverklaarbaars waar. THAT'S IT. Meer kun je er NIET met zekerheid van zeggen.
Dat er voorbarige conclusies worden getrokken komt dus van 2 kanten.
Wie beweert zeker te zijn geesten te zien/horen/voelen is al net zo fout als diegene die zoiemand afdoet als psychotisch.
Als hele volksstammen graag een onbewezen aanname als absolute waarheid verkondigen, heb ik daar geen enkele boodschap aan. Zolang ze het hebben over 'een vermoeden / mogelijkheid' ... be my guest.quote:Op maandag 14 december 2009 16:59 schreef Summers het volgende:
Het bestaan van geesten is vanuit meerdere culturen iets wat bij de werkelijkheid hoort en wat mensen altijd hebben ervaren .
wie heeft het recht te zeggen dat hele volkeren dat geen naam mogen geven ? zijn er ervaringen die je je hele leven geen plek mag geven ? wie bepaald dat ? met welk nut ?
Mensen zien toch zelf dat die kennis klopt , wanneer mag je zeggen dat je geesten ervaart ?
als een elitegroep op aarde dat zo ziet en vind ? dat zie ik niet zo , het hoort bij de werkelijkheid .
dat zie ik niet als fout maar als werkelijkheid , het leven zoals het is en komt .
Oeh, dat was even een nare hallucinatiequote:Op maandag 14 december 2009 17:33 schreef Summers het volgende:
Hoe kan mijn reactie op Ron in een ander topic nou hier verschijnen
Sorry Ticker .
Oh nee , het is hetzelfde topic![]()
Nèh, volgens mij een typisch gevalletje "Ghost in the Machine"quote:Op maandag 14 december 2009 17:53 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oeh, dat was even een nare hallucinatie.
ja echt, dacht ff dat er nog een hallucinatietopic was met ticker als Tsquote:Op maandag 14 december 2009 17:53 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Oeh, dat was even een nare hallucinatie.
Die mensen leven het bewijs , zien met eigen ogen dat de kennis klopt , onbewezen is vanuit jou gezien .quote:Op maandag 14 december 2009 17:27 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Als hele volksstammen graag een onbewezen aanname als absolute waarheid verkondigen, heb ik daar geen enkele boodschap aan. Zolang ze het hebben over 'een vermoeden / mogelijkheid' ... be my guest.
de waarheid is overal in het leven en iedereen wilt de waarheid .quote:Welk nut ? wat dacht je van waarheidsvinding ?
Voor mij is dat bewezen , vandaar dat ik zeg dat het bestaat . misschien zou voor mij een leugen zijn en iemands ongeloof is geen reden iets te vinden waar ik zelf niet achtersta .quote:wanneer mag je zeggen dat je geesten ervaart ? Zodra bewezen is dat het DAAR (& niets anders) om gaat.
Tot die tijd zet je er maar lekker 'misschien' ofzo tussen, wat mij betreft. (moet je uiteraard helemaal zelf weten)
Welkom op pag. 2 hehequote:Op maandag 14 december 2009 18:48 schreef Summers het volgende:
[..]
ja echt, dacht ff dat er nog een hallucinatietopic was met ticker als Ts
quote:Op maandag 14 december 2009 18:56 schreef Summers het volgende:
Die mensen leven het bewijs , zien met eigen ogen dat de kennis klopt , onbewezen is vanuit jou gezien .
... en om ook maar enigsinds een kans te hebben die te vinden, moet je dus niet voorbarig conclusies trekken en daar hele cultussen omheen bouwen, maar gewoon onderzoeken & toetsen etc.etc.quote:de waarheid is overal in het leven en iedereen wilt de waarheid .
quote:Voor mij is dat bewezen , vandaar dat ik zeg dat het bestaat . misschien zou voor mij een leugen zijn en iemands ongeloof is geen reden iets te vinden waar ik zelf niet achtersta .
Je kan hooguit onderzoeken of het echt waar is maar als ik dat als waarheid zie, moet ik daarbij blijven .
Die ervaringen heb ik een plekje gegeven , dat geeft weer de mogelijkheid verder te gaan .
Je kan best een andere uitkomst hebben maar je kan niet zeggen dat iemand zijn uitkomst niet mag vertellen of leven .
Je begint je motivatie al op basis van een foute aanname.quote:Op maandag 14 december 2009 19:17 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Ja, dat zeiden de Germanen ook over Wodan & de Christenen zagen het bewijs dat de aarde plat was. & dat de Zon om de aarde draait, en ... etc.
Klopt. Dat is er in gestampt. Net als het Christendom zelf. Het is dus niet altijd zo geweest, maar anderzijds zijn er nog steeds mensen die dit geloven ... dus ... zo slecht was 'ie nietquote:Op maandag 14 december 2009 19:21 schreef Ticker het volgende:
Je begint je motivatie al op basis van een foute aanname.
Het is helemaal niet zo dat de Christenen dachten dat de aarde plat was. De griekse filosofen wisten bijvoorbeeld al dat de aarde rond was. Het is een fabeltje dat er eerder achteraf in is geslopen dan dat men dat echt grootschalig dacht.
Tja dat ze zon niet om de aarde draait is gewoonweg een foute interpetatie, maar eenmaal opgemerkt snel recht te zetten natuurlijk.
Ik vind de OP hier wel erg kort door de bocht gaan overigens.quote:Op zondag 13 december 2009 14:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik denk dat bijna elke niet-gelovige weleens een hallucinatie heeft gehad. Bijvoorbeeld onder invloed van drugs, koorts, andere ziekte, slecht slapen, drukte/stress, enzovoort.
De niet-gelovigen zien dat gewoon als hallucinatie, ook al kan het er levensecht uitzien. De niet-gelovigen zien dus dezelfde dingen als de mensen die in geesten geloven. Mijn ervaring is dat als je tegen een geestgelover zegt dat dat gewoon hallucinaties zijn, dat de geestgelover dan met opmerkingen komt in de trant van:
<snip>
dat zegt toch niks , misschien kunnen we later aan het rijtje toevoegen , mensen dachten dat mensen die geesten zagen hallucineerdenquote:Op maandag 14 december 2009 19:17 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Ja, dat zeiden de Germanen ook over Wodan & de Christenen zagen het bewijs dat de aarde plat was. & dat de Zon om de aarde draait, en ... etc.
ik red me prima , zelfs als ik hallucineer heb ik door dat ik hallucineer .quote:Bovendien KUN je je eigen ogen (+ brein) helemaal niet 100% vertrouwen ... kortom ...
denk je dat dat niet gebeurd ? je zegt zelf dat je ervaringen hebt gedeeld met andere mensen die hetzelfde waarnamen en dat hallucinatie dan uitgesloten is , hetzelfde geld voor een ander hoor .quote:Leuke verhaaltjes, interessante anekdotes, maar "bewijs" ??? WAAR ?
[..]
... en om ook maar enigsinds een kans te hebben die te vinden, moet je dus niet voorbarig conclusies trekken en daar hele cultussen omheen bouwen, maar gewoon onderzoeken & toetsen etc.etc.
[..]
yep , je herkent ervaringen van andere mensen , knap he van onze hersenen , ook dat verloopt niet anders dan andere ervaringen , op precies dezelfde manier hebben we alles geleerd wat we nu weten , dat je voor jezelf vaststelde dat je bijv verliefd was , heb je ook van verhalen en herkenning ,quote:Omdat een ander 'hetzelfde' ervaart (zoals je zelf al aangaf KAN je dat niet eens weten !!) ?
Omdat hele volksstammen het al jaaaaaren beweren ?
net zoveel bewijs als jij hebt met je ervaringen waarvan je weet dat andere mensen hetzelfde waarnamen , daar had je geen test voor nodig toch .quote:Dat is geen bewijs, dat is "geloof" / Religie.
denk je dat ik het zeg omdat ik intrigerender wil overkomen of omdat dat voor mij de verklaring is die mijn ervaringen verklaard , jij was nergens bij , weet jij veel of het de juiste verklaring is of niet .quote:Mijn eigen ervaringen worden er echt niet minder intrigerend van hoor, door het als 'The great unknown' te bestempelen, zonder daar meteen het etiket 'geesten' (of Aliens om een wat anders te noemen) of wat dan ook aan te hangen.
Inderdaad, het zegt niks.quote:Op maandag 14 december 2009 23:07 schreef Summers het volgende:
[..]
dat zegt toch niks , misschien kunnen we later aan het rijtje toevoegen , mensen dachten dat mensen die geesten zagen hallucineerden![]()
En als dat niet zo zou zijn zou jij het heus ook wel weten !quote:ik red me prima , zelfs als ik hallucineer heb ik door dat ik hallucineer .
Je kunt ook een gezicht op de maan zien, dan is de maan dus een hoofd - dat moet wel waar zijn, immers vertrouw je op andere momenten ook op je hersenen !quote:dat doen we met ons eigen hersenen maar als het bovennatuurlijk is dan zijn onze hersenen inene niet meer te vertrouwen ?
Dat we het er prima mee redden wil niet zeggen dat je hersenen het altijd bij het juiste eind hebben.quote:24 uur per dag redden we ons prima met onze hersenen maar als het bovennatuurlijk is moeten we ons inene focussen op dat we er niet 100% op kunnen vertrouwen ?
Dat is een aangeleerde fabel .
Je kunt honderdduizend verschillende verhalen verzinnen.quote:denk je dat ik het zeg omdat ik intrigerender wil overkomen of omdat dat voor mij de verklaring is die mijn ervaringen verklaard , jij was nergens bij , weet jij veel of het de juiste verklaring is of niet .
Dus om verder te kunnen nemen mensen dan maar gewoon een of ander verhaal aan, hoe onwaarschijnlijk ookquote:Je kan mensen niet tegenhouden een verklaring te zoeken voor hun ervaringen en het een plekje te geven , anders kan je niet verder ,
of jij beseft dat jij zelf diegene bent die kan kijken of de verhalen waar zijn , eigen verantwoordelijkheid nemen in jouw leven .quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Inderdaad, het zegt niks.
Er zal eerst eens iemand met iets meer dan verhalen aan moeten komen
[..]
ook in wolken , heb jij nu een begeleider nodig als je sex hebt of je werk moet uitvoeren of de weg moet vinden naar je huis ?quote:En als dat niet zo zou zijn zou jij het heus ook wel weten !
Er zitten een boel mensen in gestichten die zelf weten dat ze napoleon zijn.
[..]
Je kunt ook een gezicht op de maan zien, dan is de maan dus een hoofd - dat moet wel waar zijn, immers vertrouw je op andere momenten ook op je hersenen !
[..]
dat klopt , dat geld voor iedereen , ook voor jou , kunnen we nu niet meer nadenken ?quote:Dat we het er prima mee redden wil niet zeggen dat je hersenen het altijd bij het juiste eind hebben.
[..]
zolang jij geen enkel argument kan staven is er voor mij geen enkele reden om aan te nemen dat jouw verzinsels en overdrijvingen meer waard zijn dan: " het is onbekend en eng en ik ben niet zo opgevoed dus het kan niet bestaan argumenten ".quote:Je kunt honderdduizend verschillende verhalen verzinnen.
Zolang er geen enkel stavend argument is is er geen enkele reden om aan te nemen dat jouw verzinsel meer waard is dan elk willekeurig ander verzinsel
[..]
Het is maar wat je gewend bent ... iemand in de rimboe vind een fax wellicht iets vreemds maar geesten weer normaal en zie daar , iemand die een fax gewoon vind , vind geesten weer vreemd .quote:Dus om verder te kunnen nemen mensen dan maar gewoon een of ander verhaal aan, hoe onwaarschijnlijk ook
En dan doe je dat op een objectieve manier, namelijk met de wetenschappelijke methode, en wat komt er dan uit...?quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:43 schreef Summers het volgende:
[..]
of jij beseft dat jij zelf diegene bent die kan kijken of de verhalen waar zijn , eigen verantwoordelijkheid nemen in jouw leven .
Dit slaat weer helemaal nergens opquote:ook in wolken , heb jij nu een begeleider nodig als je sex hebt of je werk moet uitvoeren of de weg moet vinden naar je huis ?
Wie overdrijft er nou, dramaqueen ?quote:dat klopt , dat geld voor iedereen , ook voor jou , kunnen we nu niet meer nadenken ?
kunnen we dan inene geen werking meer zien ? kunnen we dan inene geen optelsom meer maken ? je overdrijft , als ik jou zo hoor ben je nergens meer toe in staat en moet je een berekening gaan laten maken om te gaan schijten omdat je hersenen je weleens foppen .
Weer zo'n opmerking die helemaal nergens op slaat.quote:loop jij nu elke dag met een ponskaartje met je naam erop voor het geval dat jij denkt dat je iemand anders bent ????
Welke verzinsels ? Welke overdrijvingen ? Waar heb je het in bobsnaam over ?quote:zolang jij geen enkel argument kan staven is er voor mij geen enkele reden om aan te nemen dat jouw verzinsels en overdrijvingen meer waard zijn dan: " het is onbekend en eng en ik ben niet zo opgevoed dus het kan niet bestaan argumenten ".
Nou, zou je dan eindelijk eens de daad bij het woord voegen en mij eens wat van die fantastisch paranormale zaken laten zien ? Ik vraag er slechts al jaren om en wordt al die tijd afgeserveerd met domme uitspraken als "ik heb niks te bewijzen" en "je moet het zelf ervaren".quote:Ik krijg bijna medelijden met je overdreven voorbeelden en wil je bijna aan je hand door het leven begeleiden omdat het weleens voor kan komen dat je hersenen je foppen en jij daar blijkbaar iets bedreigends inziet ipv iets wat erbij hoort en iedereen weleens heeft en prima mee om kan gaan .
Maar je kunt aan die persoon uit de rimboe wel die fax laten zien en zo aantonen dat het er echt is. Vreemd is iets heel anders dan iets wat niet aangetoond kan worden.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:43 schreef Summers het volgende:
Het is maar wat je gewend bent ... iemand in de rimboe vind een fax wellicht iets vreemds maar geesten weer normaal en zie daar , iemand die een fax gewoon vind , vind geesten weer vreemd .
In de rimboe krijg je DMT.. of Eboga..quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar je kunt aan die persoon uit de rimboe wel die fax laten zien en zo aantonen dat het er echt is. Vreemd is iets heel anders dan iets wat niet aangetoond kan worden.
Ook schreef je ergens dat het voorkomt dat meerdere mensen tegelijkertijd dezelfde hallucinatie hebben en zelfs daar is een verklaring voor, namelijk bijvoorbeeld:
folie-a-deux
Bedankt Michielos.
Ja, en in de coffeeshop krijg je weed of hasj en op de pillenbrug lsd...quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:26 schreef Ticker het volgende:
In de rimboe krijg je DMT.. of Eboga..
Wedden dat jij niet meer zeker weet of wat je hebt gezien nou pure fantasie was of dat je iets speciaals hebt waargenomen.
Ik denk dat je misschien eerst even moet nadenken voordat je net doet alsof je van die drugs gaat hallucineren.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja, en in de coffeeshop krijg je weed of hasj en op de pillenbrug lsd...
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen?
Hallucinatiesquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:47 schreef _Led_ het volgende:
Dat DMT je nogal op fuckt lijkt me duidelijk, maar ik volg ook niet helemaal waarom dit hier opeens relevant was
Ik heb nergens een soort drug genoemd waar je van zou kunnen gaan hallucineren, ik heb drugs in het algemeen genoemd.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:44 schreef Ticker het volgende:
Ik denk dat je misschien eerst even moet nadenken voordat je net doet alsof je van die drugs gaat hallucineren.
Opvallend dus weer dat iemand een topic opent maar het verschil niet begrijpt tussen soorten drugs.
Ja, aangezien JoepiedePoepie het ineens over pillen en weed ging hebben puur om het 'drugs' plaatje compleet te maken, ik wil juist opmerken dat er een groot verschil in zit.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:49 schreef _Led_ het volgende:
Ja okee, maar je reageerde op die post van joepiepoepie dus ik ging er vanuit dat wat je schreef daar dan ook wel inhoudelijk iets mee te maken zou hebben, maar verder dan "joepiepoepie noemt de rimboe, in de rimboe staan planten, en dmt kun je uit planten extraheren" kom ik niet.
Uhm, daar begon ze pas over na die post van jou hoor, juist omdat joepiepoepie blijkbaar ook niet volgde wat jouw bedoeling was met die postquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ja, aangezien JoepiedePoepie het ineens over pillen en weed ging hebben puur om het 'drugs' plaatje compleet te maken, ik wil juist opmerken dat er een groot verschil in zit.
Eeehm he? Jij begon over dmt, daarna postte ik juist over weed, hasj, lsd. Ik had ook kunnen zeggen:quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:52 schreef Ticker het volgende:
Ja, aangezien JoepiedePoepie het ineens over pillen en weed ging hebben puur om het 'drugs' plaatje compleet te maken, ik wil juist opmerken dat er een groot verschil in zit.
Ik snap 'm nog steeds niet.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:08 schreef Ticker het volgende:
We praten langs elkaar heen.
Lees nog eens wat je zei over die fax.. dat je die fax kon tonen.
Ik zei toen dat er specifieke drugs is die je dus alleen in de rimboe vind.
Afijn ik bedoel dus ermee te zeggen dat jouw ervaring daar in de jungle net zo verbreed kan worden t.o.v. hallucinaties, als dat jij hun een fax kunt aantonen.
Nee, ze liet daarmee merken dat de relevantie van die post van jou voor haar onduidelijk was.quote:Weed en pillen hebben daar gewoon niets mee te maken en door die op te sommen in het lijstje zeg je eigenlijk dat je het verschil tussen drugs niet begrijpt.
Er valt weinig te snappen van wat ik zeg. Het is een ervaring.quote:Wedden dat jij niet meer zeker weet of wat je hebt gezien nou pure fantasie was of dat je iets speciaals hebt waargenomen
Juist, dat is precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik snap 'm nog steeds niet.
Zij kan prima aantonen dat die fax bestaat, maar met DMT toon jij nog steeds niet aan dat wat iemand in een trip meemaakt geen hallucinatie is maar echt zou zijn.
(Daar ging het toch om ? Dat Joepiepoepie zei dat het bestaan van die fax simpel aan te tonen was, maar dat die rimboe-persoon niet kan aantonen dat die geesten echt zijn en geen hallucinatie ?)
[..]
Nee, ze liet daarmee merken dat de relevantie van die post van jou voor haar onduidelijk was.
Zo van "Ja ik kan ook wel wat willekeurige dingen opnoemen, maar wat is de relevantie ?"
Inderdaad.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:17 schreef Ticker het volgende:
Wacht even, wat is jouw beeld van een geest danwel een hallucinatie? Geen van beide zijn tastbaar _Led_.
Okee.quote:Er valt weinig te snappen van wat ik zeg. Het is een ervaring.
dat verklaard de mensen die het niet zienquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar je kunt aan die persoon uit de rimboe wel die fax laten zien en zo aantonen dat het er echt is. Vreemd is iets heel anders dan iets wat niet aangetoond kan worden.
Ook schreef je ergens dat het voorkomt dat meerdere mensen tegelijkertijd dezelfde hallucinatie hebben en zelfs daar is een verklaring voor, namelijk bijvoorbeeld:
folie-a-deux
Bedankt Michielos.
Er zou echt een leeftijdsgrens op Fok! moeten komen, niemand onder de 12 ofzoquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:30 schreef Summers het volgende:
[..]
dat verklaardt de mensen die het niet zien
sorry , ik zal het nog maar een keer zeggen , het meest oninteressante op de wereld is toch wel of je iets met een d of t schrijft omdat een medemens dat blijkbaar interessant vond om als regel in te voeren waar schapen zich aan horen te houdenquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Er zou echt een leeftijdsgrens op Fok! moeten komen, niemand onder de 12 ofzo
O ja, goed idee en dan bij de posts de geboortedatumquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:32 schreef _Led_ het volgende:
Er zou echt een leeftijdsgrens op Fok! moeten komen, niemand onder de 12 ofzo
Andere mensen schapen noemen omdat zij wel intelligent genoeg zijn om geen d/t-fouten te makenquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:35 schreef Summers het volgende:
[..]
sorry , ik zal het nog maar een keer zeggen , het meest oninteressante op de wereld is toch wel of je iets met een d of t schrijft omdat een medemens dat blijkbaar interessant vond om als regel in te voeren waar schapen zich aan horen te houden
Jawel, ik ben heel stomquote:
quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:45 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Jawel, ik ben heel stom.
Dus vertel jij mij dan maar wat jij vindt dat het verschil is tussen een hallucinatie en geesten zien.
voor hetzelfde geld is het michielos .quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:42 schreef Ticker het volgende:
He joepie ben je een beetje van de trap gevallen?
Wat een kut troll.. of hopelijk ben je niet echt zo stom?
Joepiepoepie antwoordt:quote:Het is maar wat je gewend bent ... iemand in de rimboe vind een fax wellicht iets vreemds maar geesten weer normaal en zie daar , iemand die een fax gewoon vind , vind geesten weer vreemd .
En Ticker komt dan met de opmerking :quote:Maar je kunt aan die persoon uit de rimboe wel die fax laten zien en zo aantonen dat het er echt is. Vreemd is iets heel anders dan iets wat niet aangetoond kan worden.
Een opmerking die dus helemaal niks afdoet aan de stelling van Joepiepoepie,quote:In de rimboe krijg je DMT.. of Eboga..
Wedden dat jij niet meer zeker weet of wat je hebt gezien nou pure fantasie was of dat je iets speciaals hebt waargenomen.
Je plempt een compleet ongerelateerde opmerking ertussendoor, en als mensen dan om uitleg vragen noem je ze 'troll'...quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:53 schreef Ticker het volgende:
_Led_ jongen, wanneer word je toch volwassen?
Soms doe je een poging..
Ben je nu boos dat je gebanned was? Ik kan er niets aan doen dat je telkens loopt te kloten jongen.
Ik denk dat Ticker te veel faxjes gesnoven heeftquote:
je hebt zelf nog geen enkel antwoord gegeven op vragen , alleen ja of nee zonder toelichtingquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:45 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Jawel, ik ben heel stom.
Dus vertel jij mij dan maar wat jij vindt dat het verschil is tussen een hallucinatie en geesten zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |