abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2009 @ 16:14:50 #51
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75616418
Het leven is een scheikunde doos... ons lichaam, van weefsel.

We worden soms een beetje verblind door de machines om ons heen. We hebben speciale brillen om in de nacht te kijken.. telescopen om ver te kijken. En we kunnen steeds meer.

Maar die andere wereld (werelden?) die we niet zo 1,2,3 zien, hoe krijg je die dan te zien met dit lichaam van vlees en bloed? Door technologie? Mogelijk.. maar:

deze scheikunde doos kan zelf stofjes produceren om dingen te zien en te horen. Aspecten aan te sterken. Zo kun je ook zelf een beetje voor magier/philosopher spelen.
Het eten van paddestoelen is een voorbeeld ervan. De theorie is dat je zintuigen zo wankel zijn, dat niet de juiste dingen gestuurd worden naar de zintuigen waar het eigenlijk wel naar toe gaat. Mooie theorie, maar misschien open je juist deuren door de zintuigen eens op de 'foute' manier te gebruiken.
Een ander mooi voorbeeld is dromen, als het goed is loopt er ergens een draadje hierover. De pijnappelklier is een beetje onze 'hallucinatie poort'. Deze klier maakt de stof DMT aan. En is alleen actief in de nacht of als het donker is. De hallucinaties aangewoekerd door DMT zijn weer heel anders dan die bij een paddo trip. Toch lijken de hallucinaties met elkaar verwand, omdat ze beide op een spiritueel niveau plaats vinden. Op een niveau waar je 'het grote plaatje' ofwel de universele verbintenis door krijgt.

Wat zijn dus hallucinaties? Dat is lastig te zeggen want elke hallucinaties kan een reactie zijn in je scheikunde doos. Niet elke reactie brengt dezelfde hallucinaties en het is dus belangrijk om de bron te achterhalen.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 14 december 2009 @ 16:59:50 #52
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75617988
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:38 schreef R0N1N het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

Was iedereen nou maar zo genuanceerd.

Ook ik heb dingen gezien en meegemaakt die niet kunnen, zelfs met anderen die hetzelfde zagen / hoorden (lastig als hallucinatie af te doen.)

Maar i.p.v. meteen te gaan roepen "Zie je wel, geesten." ... dacht 't niet.

Ik neem iets vreemds/onbekends/onverklaarbaars waar. THAT'S IT. Meer kun je er NIET met zekerheid van zeggen.
Dat er voorbarige conclusies worden getrokken komt dus van 2 kanten.

Wie beweert zeker te zijn geesten te zien/horen/voelen is al net zo fout als diegene die zoiemand afdoet als psychotisch.
Het bestaan van geesten is vanuit meerdere culturen iets wat bij de werkelijkheid hoort en wat mensen altijd hebben ervaren .
wie heeft het recht te zeggen dat hele volkeren dat geen naam mogen geven ? zijn er ervaringen die je je hele leven geen plek mag geven ? wie bepaald dat ? met welk nut ?
Mensen zien toch zelf dat die kennis klopt , wanneer mag je zeggen dat je geesten ervaart ?
als een elitegroep op aarde dat zo ziet en vind ? dat zie ik niet zo , het hoort bij de werkelijkheid .
dat zie ik niet als fout maar als werkelijkheid , het leven zoals het is en komt .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 14 december 2009 @ 17:27:06 #53
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75619007
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:59 schreef Summers het volgende:
Het bestaan van geesten is vanuit meerdere culturen iets wat bij de werkelijkheid hoort en wat mensen altijd hebben ervaren .
wie heeft het recht te zeggen dat hele volkeren dat geen naam mogen geven ? zijn er ervaringen die je je hele leven geen plek mag geven ? wie bepaald dat ? met welk nut ?
Mensen zien toch zelf dat die kennis klopt , wanneer mag je zeggen dat je geesten ervaart ?
als een elitegroep op aarde dat zo ziet en vind ? dat zie ik niet zo , het hoort bij de werkelijkheid .
dat zie ik niet als fout maar als werkelijkheid , het leven zoals het is en komt .
Als hele volksstammen graag een onbewezen aanname als absolute waarheid verkondigen, heb ik daar geen enkele boodschap aan. Zolang ze het hebben over 'een vermoeden / mogelijkheid' ... be my guest.

Welk nut ? wat dacht je van waarheidsvinding ?

wanneer mag je zeggen dat je geesten ervaart ? Zodra bewezen is dat het DAAR (& niets anders) om gaat.
Tot die tijd zet je er maar lekker 'misschien' ofzo tussen, wat mij betreft. (moet je uiteraard helemaal zelf weten)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 14 december 2009 @ 17:33:12 #54
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75619237
Hoe kan mijn reactie op Ron in een ander topic nou hier verschijnen
Sorry Ticker .
Oh nee , het is hetzelfde topic

[ Bericht 15% gewijzigd door Summers op 14-12-2009 17:44:43 ]
  maandag 14 december 2009 @ 17:53:01 #55
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75619968
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:33 schreef Summers het volgende:
Hoe kan mijn reactie op Ron in een ander topic nou hier verschijnen
Sorry Ticker .
Oh nee , het is hetzelfde topic
Oeh, dat was even een nare hallucinatie .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 14 december 2009 @ 18:45:30 #56
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75621642
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:53 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nèh, volgens mij een typisch gevalletje "Ghost in the Machine"
  maandag 14 december 2009 @ 18:48:38 #57
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75621778
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:53 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

ja echt, dacht ff dat er nog een hallucinatietopic was met ticker als Ts
  maandag 14 december 2009 @ 18:56:27 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75622122
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als hele volksstammen graag een onbewezen aanname als absolute waarheid verkondigen, heb ik daar geen enkele boodschap aan. Zolang ze het hebben over 'een vermoeden / mogelijkheid' ... be my guest.
Die mensen leven het bewijs , zien met eigen ogen dat de kennis klopt , onbewezen is vanuit jou gezien .
quote:
Welk nut ? wat dacht je van waarheidsvinding ?
de waarheid is overal in het leven en iedereen wilt de waarheid .
quote:
wanneer mag je zeggen dat je geesten ervaart ? Zodra bewezen is dat het DAAR (& niets anders) om gaat.
Tot die tijd zet je er maar lekker 'misschien' ofzo tussen, wat mij betreft. (moet je uiteraard helemaal zelf weten)
Voor mij is dat bewezen , vandaar dat ik zeg dat het bestaat . misschien zou voor mij een leugen zijn en iemands ongeloof is geen reden iets te vinden waar ik zelf niet achtersta .
Je kan hooguit onderzoeken of het echt waar is maar als ik dat als waarheid zie, moet ik daarbij blijven .
Die ervaringen heb ik een plekje gegeven , dat geeft weer de mogelijkheid verder te gaan .
Je kan best een andere uitkomst hebben maar je kan niet zeggen dat iemand zijn uitkomst niet mag vertellen of leven .
  maandag 14 december 2009 @ 19:02:03 #59
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75622358
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:48 schreef Summers het volgende:

[..]

ja echt, dacht ff dat er nog een hallucinatietopic was met ticker als Ts
Welkom op pag. 2 hehe
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 14 december 2009 @ 19:17:26 #60
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75623004
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:56 schreef Summers het volgende:
Die mensen leven het bewijs , zien met eigen ogen dat de kennis klopt , onbewezen is vanuit jou gezien .

Ja, dat zeiden de Germanen ook over Wodan & de Christenen zagen het bewijs dat de aarde plat was. & dat de Zon om de aarde draait, en ... etc.

Bovendien KUN je je eigen ogen (+ brein) helemaal niet 100% vertrouwen ... kortom ...

Leuke verhaaltjes, interessante anekdotes, maar "bewijs" ??? WAAR ?
quote:
de waarheid is overal in het leven en iedereen wilt de waarheid .
... en om ook maar enigsinds een kans te hebben die te vinden, moet je dus niet voorbarig conclusies trekken en daar hele cultussen omheen bouwen, maar gewoon onderzoeken & toetsen etc.etc.
quote:
Voor mij is dat bewezen , vandaar dat ik zeg dat het bestaat . misschien zou voor mij een leugen zijn en iemands ongeloof is geen reden iets te vinden waar ik zelf niet achtersta .
Je kan hooguit onderzoeken of het echt waar is maar als ik dat als waarheid zie, moet ik daarbij blijven .
Die ervaringen heb ik een plekje gegeven , dat geeft weer de mogelijkheid verder te gaan .
Je kan best een andere uitkomst hebben maar je kan niet zeggen dat iemand zijn uitkomst niet mag vertellen of leven .
Omdat een ander 'hetzelfde' ervaart (zoals je zelf al aangaf KAN je dat niet eens weten !!) ?
Omdat hele volksstammen het al jaaaaaren beweren ?

Dat is geen bewijs, dat is "geloof" / Religie.

Mijn eigen ervaringen worden er echt niet minder intrigerend van hoor, door het als 'The great unknown' te bestempelen, zonder daar meteen het etiket 'geesten' (of Aliens om een wat anders te noemen ) of wat dan ook aan te hangen.
  maandag 14 december 2009 @ 19:21:12 #61
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75623153
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:17 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ja, dat zeiden de Germanen ook over Wodan & de Christenen zagen het bewijs dat de aarde plat was. & dat de Zon om de aarde draait, en ... etc.
Je begint je motivatie al op basis van een foute aanname.
Het is helemaal niet zo dat de Christenen dachten dat de aarde plat was. De griekse filosofen wisten bijvoorbeeld al dat de aarde rond was. Het is een fabeltje dat er eerder achteraf in is geslopen dan dat men dat echt grootschalig dacht.

Tja dat ze zon niet om de aarde draait is gewoonweg een foute interpetatie, maar eenmaal opgemerkt snel recht te zetten natuurlijk.
  maandag 14 december 2009 @ 19:35:38 #62
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75623729
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:21 schreef Ticker het volgende:
Je begint je motivatie al op basis van een foute aanname.
Het is helemaal niet zo dat de Christenen dachten dat de aarde plat was. De griekse filosofen wisten bijvoorbeeld al dat de aarde rond was. Het is een fabeltje dat er eerder achteraf in is geslopen dan dat men dat echt grootschalig dacht.

Tja dat ze zon niet om de aarde draait is gewoonweg een foute interpetatie, maar eenmaal opgemerkt snel recht te zetten natuurlijk.
Klopt. Dat is er in gestampt. Net als het Christendom zelf. Het is dus niet altijd zo geweest, maar anderzijds zijn er nog steeds mensen die dit geloven ... dus ... zo slecht was 'ie niet

Die Zon is een betere. Het LIJKT (vanuit onze aardse perceptie) alsof de Zon om de Aarde draait. Zoals zoveel dingen niet zijn wat ze lijken te zijn. Wie de moeite niet neemt dit te onderkennen & onderzoeken (om het te kunnen uitsluiten) denkt een hoop (te weten), maar weet niets (absoluut zeker).

Vergeet overigens de impact niet van 'kennis'.
STEL dat we nu ineens het bewijs zouden hebben dat God (absoluut zeker) NIET bestaat, wat dat wel niet voor gevolgen heeft voor een hoop mensen ?
of andersom. Wat zou het wel niet betekennen als 'ie WEL bestaat. Moet iedereen dan ineens Moslim worden ? (Zelfde God van Abraham, 3e boek )

Vaak zit men zo vasgeroest in zijn / haar overtuiging / geloof dat men het niet WIL weten.
  maandag 14 december 2009 @ 21:12:36 #63
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75628279
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik denk dat bijna elke niet-gelovige weleens een hallucinatie heeft gehad. Bijvoorbeeld onder invloed van drugs, koorts, andere ziekte, slecht slapen, drukte/stress, enzovoort.

De niet-gelovigen zien dat gewoon als hallucinatie, ook al kan het er levensecht uitzien. De niet-gelovigen zien dus dezelfde dingen als de mensen die in geesten geloven. Mijn ervaring is dat als je tegen een geestgelover zegt dat dat gewoon hallucinaties zijn, dat de geestgelover dan met opmerkingen komt in de trant van:
<snip>
Ik vind de OP hier wel erg kort door de bocht gaan overigens.
(& Niet alleen in het bold gedeelte, maar dit hele stuk )
  maandag 14 december 2009 @ 23:07:51 #64
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75633959
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:17 schreef R0N1N het volgende:

[..]

dat zegt toch niks , misschien kunnen we later aan het rijtje toevoegen , mensen dachten dat mensen die geesten zagen hallucineerden
quote:
Bovendien KUN je je eigen ogen (+ brein) helemaal niet 100% vertrouwen ... kortom ...
ik red me prima , zelfs als ik hallucineer heb ik door dat ik hallucineer .
quote:
Leuke verhaaltjes, interessante anekdotes, maar "bewijs" ??? WAAR ?
[..]

... en om ook maar enigsinds een kans te hebben die te vinden, moet je dus niet voorbarig conclusies trekken en daar hele cultussen omheen bouwen, maar gewoon onderzoeken & toetsen etc.etc.
[..]
denk je dat dat niet gebeurd ? je zegt zelf dat je ervaringen hebt gedeeld met andere mensen die hetzelfde waarnamen en dat hallucinatie dan uitgesloten is , hetzelfde geld voor een ander hoor .
quote:
Omdat een ander 'hetzelfde' ervaart (zoals je zelf al aangaf KAN je dat niet eens weten !!) ?
Omdat hele volksstammen het al jaaaaaren beweren ?
yep , je herkent ervaringen van andere mensen , knap he van onze hersenen , ook dat verloopt niet anders dan andere ervaringen , op precies dezelfde manier hebben we alles geleerd wat we nu weten , dat je voor jezelf vaststelde dat je bijv verliefd was , heb je ook van verhalen en herkenning ,
je bent heus niet getest door iemand om te kijken of je hartslag wel verhoogt was of zoiets .
we nemen alles aan van derden , vertrouwen en definieren ons wereldbeeld op die manier ,
we maken zelf vergelijkingen adv andere mensen en hun ervaringen , dat doen we met ons eigen hersenen maar als het bovennatuurlijk is dan zijn onze hersenen inene niet meer te vertrouwen ?
24 uur per dag redden we ons prima met onze hersenen maar als het bovennatuurlijk is moeten we ons inene focussen op dat we er niet 100% op kunnen vertrouwen ?
Dat is een aangeleerde fabel .
quote:
Dat is geen bewijs, dat is "geloof" / Religie.
net zoveel bewijs als jij hebt met je ervaringen waarvan je weet dat andere mensen hetzelfde waarnamen , daar had je geen test voor nodig toch .
quote:
Mijn eigen ervaringen worden er echt niet minder intrigerend van hoor, door het als 'The great unknown' te bestempelen, zonder daar meteen het etiket 'geesten' (of Aliens om een wat anders te noemen ) of wat dan ook aan te hangen.
denk je dat ik het zeg omdat ik intrigerender wil overkomen of omdat dat voor mij de verklaring is die mijn ervaringen verklaard , jij was nergens bij , weet jij veel of het de juiste verklaring is of niet .
Je kan mensen niet tegenhouden een verklaring te zoeken voor hun ervaringen en het een plekje te geven , anders kan je niet verder ,
dat wat zich aandient in je leven zal je iets mee moeten doen , dat kan je niet zomaar even onder een mat schuiven .

[ Bericht 5% gewijzigd door Summers op 15-12-2009 09:21:17 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:17:01 #65
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75645759
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:07 schreef Summers het volgende:

[..]

dat zegt toch niks , misschien kunnen we later aan het rijtje toevoegen , mensen dachten dat mensen die geesten zagen hallucineerden
Inderdaad, het zegt niks.
Er zal eerst eens iemand met iets meer dan verhalen aan moeten komen
quote:
ik red me prima , zelfs als ik hallucineer heb ik door dat ik hallucineer .
En als dat niet zo zou zijn zou jij het heus ook wel weten !
Er zitten een boel mensen in gestichten die zelf weten dat ze napoleon zijn.
quote:
dat doen we met ons eigen hersenen maar als het bovennatuurlijk is dan zijn onze hersenen inene niet meer te vertrouwen ?
Je kunt ook een gezicht op de maan zien, dan is de maan dus een hoofd - dat moet wel waar zijn, immers vertrouw je op andere momenten ook op je hersenen !
quote:
24 uur per dag redden we ons prima met onze hersenen maar als het bovennatuurlijk is moeten we ons inene focussen op dat we er niet 100% op kunnen vertrouwen ?
Dat is een aangeleerde fabel .
Dat we het er prima mee redden wil niet zeggen dat je hersenen het altijd bij het juiste eind hebben.
quote:
denk je dat ik het zeg omdat ik intrigerender wil overkomen of omdat dat voor mij de verklaring is die mijn ervaringen verklaard , jij was nergens bij , weet jij veel of het de juiste verklaring is of niet .
Je kunt honderdduizend verschillende verhalen verzinnen.
Zolang er geen enkel stavend argument is is er geen enkele reden om aan te nemen dat jouw verzinsel meer waard is dan elk willekeurig ander verzinsel
quote:
Je kan mensen niet tegenhouden een verklaring te zoeken voor hun ervaringen en het een plekje te geven , anders kan je niet verder ,
Dus om verder te kunnen nemen mensen dan maar gewoon een of ander verhaal aan, hoe onwaarschijnlijk ook
zzz
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:43:56 #66
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75650534
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:17 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Inderdaad, het zegt niks.
Er zal eerst eens iemand met iets meer dan verhalen aan moeten komen
[..]
of jij beseft dat jij zelf diegene bent die kan kijken of de verhalen waar zijn , eigen verantwoordelijkheid nemen in jouw leven .
quote:
En als dat niet zo zou zijn zou jij het heus ook wel weten !
Er zitten een boel mensen in gestichten die zelf weten dat ze napoleon zijn.
[..]

Je kunt ook een gezicht op de maan zien, dan is de maan dus een hoofd - dat moet wel waar zijn, immers vertrouw je op andere momenten ook op je hersenen !
[..]
ook in wolken , heb jij nu een begeleider nodig als je sex hebt of je werk moet uitvoeren of de weg moet vinden naar je huis ?
quote:
Dat we het er prima mee redden wil niet zeggen dat je hersenen het altijd bij het juiste eind hebben.
[..]
dat klopt , dat geld voor iedereen , ook voor jou , kunnen we nu niet meer nadenken ?
kunnen we dan inene geen werking meer zien ? kunnen we dan inene geen optelsom meer maken ? je overdrijft , als ik jou zo hoor ben je nergens meer toe in staat en moet je een berekening gaan laten maken om te gaan schijten omdat je hersenen je weleens foppen .
en er weleens mensen in gestichten belanden die denken dat ze napoleon zijn .
loop jij nu elke dag met een ponskaartje met je naam erop voor het geval dat jij denkt dat je iemand anders bent ????
quote:
Je kunt honderdduizend verschillende verhalen verzinnen.
Zolang er geen enkel stavend argument is is er geen enkele reden om aan te nemen dat jouw verzinsel meer waard is dan elk willekeurig ander verzinsel
[..]
zolang jij geen enkel argument kan staven is er voor mij geen enkele reden om aan te nemen dat jouw verzinsels en overdrijvingen meer waard zijn dan: " het is onbekend en eng en ik ben niet zo opgevoed dus het kan niet bestaan argumenten ".
quote:
Dus om verder te kunnen nemen mensen dan maar gewoon een of ander verhaal aan, hoe onwaarschijnlijk ook
Het is maar wat je gewend bent ... iemand in de rimboe vind een fax wellicht iets vreemds maar geesten weer normaal en zie daar , iemand die een fax gewoon vind , vind geesten weer vreemd .
Het is maar wat je gewend bent . jij persoonlijk vind het onwaarschijnlijk door de manier waarop je de werkelijkheid ervaart en waar je mee bent opgegroeid en wat je voor waar hebt aangenomen .

Ik krijg bijna medelijden met je overdreven voorbeelden en wil je bijna aan je hand door het leven begeleiden omdat het weleens voor kan komen dat je hersenen je foppen en jij daar blijkbaar iets bedreigends inziet ipv iets wat erbij hoort en iedereen weleens heeft en prima mee om kan gaan .
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:08:56 #67
31101 _Led_
pi_75651425
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:43 schreef Summers het volgende:

[..]

of jij beseft dat jij zelf diegene bent die kan kijken of de verhalen waar zijn , eigen verantwoordelijkheid nemen in jouw leven .
En dan doe je dat op een objectieve manier, namelijk met de wetenschappelijke methode, en wat komt er dan uit...?
quote:
ook in wolken , heb jij nu een begeleider nodig als je sex hebt of je werk moet uitvoeren of de weg moet vinden naar je huis ?
Dit slaat weer helemaal nergens op
Ik toon enkel aan dat je hersenen goed zijn in het herkennen van zaken - ook daar waar ze niet zijn.
En dat stellen "je hersenen kun je altijd 100% vertrouwen en kunnen het simpelweg helemaal nooit mis hebben" gewoon onzin is, net zoals zeggen "mijn hersenen kan ik in een ander geval vertrouwen DUS in dit geval ook".
quote:
dat klopt , dat geld voor iedereen , ook voor jou , kunnen we nu niet meer nadenken ?
kunnen we dan inene geen werking meer zien ? kunnen we dan inene geen optelsom meer maken ? je overdrijft , als ik jou zo hoor ben je nergens meer toe in staat en moet je een berekening gaan laten maken om te gaan schijten omdat je hersenen je weleens foppen .
Wie overdrijft er nou, dramaqueen ?
Wel fijn dat je gewoon toegeeft dat je hersenen het gewoon mis kunnen hebben, en jouw verhaal ala "nou als mijn hersenen me zeggen dat iets zo is dan is het zo" dus nergens op slaat
quote:
loop jij nu elke dag met een ponskaartje met je naam erop voor het geval dat jij denkt dat je iemand anders bent ????
Weer zo'n opmerking die helemaal nergens op slaat.

Het is wel grappig om te zien, elke keer dat ik gewoon keihard aantoon dat zo'n stelling van jou nergens op slaat kom je met een opmerking die echt helemaal nergens over gaat, en denkt dan dat dat een zinnig antwoord is
quote:
zolang jij geen enkel argument kan staven is er voor mij geen enkele reden om aan te nemen dat jouw verzinsels en overdrijvingen meer waard zijn dan: " het is onbekend en eng en ik ben niet zo opgevoed dus het kan niet bestaan argumenten ".
Welke verzinsels ? Welke overdrijvingen ? Waar heb je het in bobsnaam over ?
Ik beweer nergens dat dingen niet bestaan.

Ik zeg enkel dat er wat mensen zijn die altijd grote verhalen hebben maar zelf nog nooit enige onderbouwing daarvoor hebben kunnen leveren (zoals jij bijvoorbeeld).
Als jij daaraan de conclusie verbindt dat die zaken dus niet kunnen bestaan is dat jouw zaak, niet de mijne.

Verder ben ik het gewoon pertinent oneens met jouw idee dat alles wat jouw hersentjes je vertellen per definitie goed moet zijn.

quote:
Ik krijg bijna medelijden met je overdreven voorbeelden en wil je bijna aan je hand door het leven begeleiden omdat het weleens voor kan komen dat je hersenen je foppen en jij daar blijkbaar iets bedreigends inziet ipv iets wat erbij hoort en iedereen weleens heeft en prima mee om kan gaan .
Nou, zou je dan eindelijk eens de daad bij het woord voegen en mij eens wat van die fantastisch paranormale zaken laten zien ? Ik vraag er slechts al jaren om en wordt al die tijd afgeserveerd met domme uitspraken als "ik heb niks te bewijzen" en "je moet het zelf ervaren".

Ik kan prima aantonen dat er mensen zijn die hele verhalen verzinnen en daar zelf heilig in geloven.
Toon jij nou gewoon eens aan dat daar in jouw geval geen sprake van is ?

[ Bericht 6% gewijzigd door _Led_ op 15-12-2009 15:14:09 ]
zzz
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:14:57 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75651646
Hee Summers en Led hebben elkaar weer gevonden en het heelal implodeert nog niet.

Maar zullen we het even ontopic houden en er geen battle of titans van maken dan?
The truth was in here.
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:15:31 #69
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75651668
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:43 schreef Summers het volgende:
Het is maar wat je gewend bent ... iemand in de rimboe vind een fax wellicht iets vreemds maar geesten weer normaal en zie daar , iemand die een fax gewoon vind , vind geesten weer vreemd .
Maar je kunt aan die persoon uit de rimboe wel die fax laten zien en zo aantonen dat het er echt is. Vreemd is iets heel anders dan iets wat niet aangetoond kan worden.

Ook schreef je ergens dat het voorkomt dat meerdere mensen tegelijkertijd dezelfde hallucinatie hebben en zelfs daar is een verklaring voor, namelijk bijvoorbeeld:

folie-a-deux

Bedankt Michielos .
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:26:02 #70
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75652068
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:15 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Maar je kunt aan die persoon uit de rimboe wel die fax laten zien en zo aantonen dat het er echt is. Vreemd is iets heel anders dan iets wat niet aangetoond kan worden.

Ook schreef je ergens dat het voorkomt dat meerdere mensen tegelijkertijd dezelfde hallucinatie hebben en zelfs daar is een verklaring voor, namelijk bijvoorbeeld:

folie-a-deux

Bedankt Michielos .
In de rimboe krijg je DMT.. of Eboga..
Wedden dat jij niet meer zeker weet of wat je hebt gezien nou pure fantasie was of dat je iets speciaals hebt waargenomen.

dinsdag 15 december 2009 @ 15:38:15 #71
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75652556
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:26 schreef Ticker het volgende:
In de rimboe krijg je DMT.. of Eboga..
Wedden dat jij niet meer zeker weet of wat je hebt gezien nou pure fantasie was of dat je iets speciaals hebt waargenomen.
Ja, en in de coffeeshop krijg je weed of hasj en op de pillenbrug lsd...

Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen?
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:44:39 #72
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75652796
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:38 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja, en in de coffeeshop krijg je weed of hasj en op de pillenbrug lsd...

Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen?
Ik denk dat je misschien eerst even moet nadenken voordat je net doet alsof je van die drugs gaat hallucineren.
Opvallend dus weer dat iemand een topic opent maar het verschil niet begrijpt tussen soorten drugs.
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:47:21 #73
31101 _Led_
pi_75652927
Dat DMT je nogal op fuckt lijkt me duidelijk, maar ik volg ook niet helemaal waarom dit hier opeens relevant was
zzz
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:47:48 #74
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75652940
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:47 schreef _Led_ het volgende:
Dat DMT je nogal op fuckt lijkt me duidelijk, maar ik volg ook niet helemaal waarom dit hier opeens relevant was
Hallucinaties
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:49:41 #75
31101 _Led_
pi_75653015
Ja okee, maar je reageerde op die post van joepiepoepie dus ik ging er vanuit dat wat je schreef daar dan ook wel inhoudelijk iets mee te maken zou hebben, maar verder dan "joepiepoepie noemt de rimboe, in de rimboe staan planten, en dmt kun je uit planten extraheren" kom ik niet.

Enniewee, never mind, lekker belangrijk
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')