abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 december 2009 @ 00:12:48 #1
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75566131
Ik heb een kat (die zelf naar buiten en binnen kan) en een hond. Ik ben zelf absoluut niet bang voor vuurwerk, ik vind het juist heel erg leuk. Mijn dieren zijn ook niet bang voor vuurwerk. Oke, om 12 uur s'nachts, als iedereen tegelijk afsteekt duikt de kat ergens onder, want dat is wel erg veel van het goede. Maar mijn hond moet ik dus echt in de gaten houden. Vorig jaar, toen wij naar buiten gingen om 12.05, rende die hond langs me heen en ging al happend en blaffend op het vuurwerk af.

Mijn moeder heeft ook een hondje; zij is zelf heel erg bang voor vuurwerk en dat hondje dus ook. Ik wil weleens weten of er mensen zijn die vuurwerk leuk vinden, maar een huisdier (vooral hond) hebben die er heel erg bang voor is. Of juist mensen die bang zijn voor vuurwerk en een hond hebben die het heel leuk vindt. Een kat vind het toch meestal wat enger (vooral om 00.00) als het losbarst. Ik spreek hier redelijk wat mensen tijdens het uitlaten waarvan de honden volgens hen heel bang zijn. Maar het valt me wel op, dat dit veelal mensen zijn die zelf ook bang zijn of een hekel hebben aan vuurwerk. Heeft de invloed van jezelf uitwerking op je dier? Dochter en ik steken zelf volop vuurwerk af, zijn er niet bang voor en vinden het alleen maar leuk. Mijn hondje is dus ook absoluut niet bang en vindt het helemaal geweldig als er vuurwerk wordt afgestoken. Vanavond hoorde hij in de verte vuurwerk en dan staat' ie al kwispelend al klaar achter de voordeur om naar buiten te rennen......

Ik vraag me dus af of de angst of voorkeur voor vuurwerk vooral bij een hond instinctief erin zit of heb je als baas zelf hier de hand in?
pi_75566917
Volgens mij weinig aan te doen als baas zijnde. Mijn ouders voerden hun Duitse herder altijd dronken met oud en nieuw, anders ging hij dood van de angst. Na een lading hondenbrokken met een scheut cognac of iets dergelijks lag hij dan compleet rustig in de kamer de hele avond.
pi_75566920
Ik denk dat je er als baasje ook veel aandeel in hebt. Ik ben bijvoorbeeld als de dood voor onweer, mijn hond zit 's nachts tijdens een onweersbui bibberend naast mijn bed. Voor vuurwerk ben ik dan weer niet bang, maar mijn hond vindt het verschrikkelijk. Ik denk dat hij dit lawaai vergelijkt met onweer.

Mijn katten zijn niet bang, kijken wel op bij een knal maar verder niet.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_75566942
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:35 schreef TimMer1981 het volgende:
Volgens mij weinig aan te doen als baas zijnde. Mijn ouders voerden hun Duitse herder altijd dronken met oud en nieuw, anders ging hij dood van de angst. Na een lading hondenbrokken met een scheut cognac of iets dergelijks lag hij dan compleet rustig in de kamer de hele avond.

Een glaasje advocaat wil ook nog wel eens helpen
Tante minthy!! O+
  zondag 13 december 2009 @ 00:37:07 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75566953
Ik vind vuurwerk eng, de dieren doen alsof ze niets horen. Rond die tijd ben ik altijd ook bang dat ze iets naar de hond gooien, of dat hij 't in z'n bek neemt. Nee, bedankt. Moet altijd weer aan dat nieuwsartikel van een paar jaar geleden denken, over een hond die dus vuurwerk in zijn bek kreeg, en ja, dat ontplofte daar. Werd hun tuin ingegooid. Nice.

Maar ik ben niet panisch of zo, en binnen heb ik ook nergens last van omdat ik alleen bang ben voor de ongelukken die kunnen gebeuren, buiten. Dus dan wordt het voor de dieren ook moeilijker om mijn angst op te pikken als dat al zou gebeuren. Samenvatting: Aan mijn post heb je niets.
--

Ik geloof niet dat je het zo zwart wit kan stellen, maar ik denk dat het eerder aan de baas ligt met een uitzondering voor al bang aangelegde honden.

Even een voorbeeld
Bij cursus heb je vaak ook een les waarbij ze vuurwerk afsteken, de meeste pups schrikken dan even want het is natuurlijk wel lawaai, maar daarna is 't vaak ook okay omdat de baas laat weten dat het okay is. Op dat moment reageerden ze eerst instinctief op het lawaai, maar dáárna ligt het aan hoe de baas ermee omgaat. Als de baas de hond gerust gaat stellen van 'oohh, t is okay *aai aai* hè' beloon je de hond voor het angstig reageren. Doe je gewoon normaal en wordt de hond niet beloond voor de schrikreactie, dan ziet de hond ook in dat je niet bang hoeft te zijn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_75567107
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:37 schreef Harajuku. het volgende:
Rond die tijd ben ik altijd ook bang dat ze iets naar de hond gooien, of dat hij 't in z'n bek neemt. Nee, bedankt. Moet altijd weer aan dat nieuwsartikel van een paar jaar geleden denken, van een hond die dus vuurwerk in zijn bek kreeg, en ja, dat ontplofte daar. Werd hun tuin ingegooid. Nice.
Daar ben ik ook altijd bang voor. Ik laat mijn hond de laatste dagen van het jaar dan ook korter uit dan normaal. Hij wil zelf ook niet langer, als hij ook maar iets van een knalletje hoort rukt hij al aan de riem richting huis
Tante minthy!! O+
  zondag 13 december 2009 @ 00:50:00 #7
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75567369
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:37 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind vuurwerk eng, de dieren doen alsof ze niets horen. Rond die tijd ben ik altijd ook bang dat ze iets naar de hond gooien, of dat hij 't in z'n bek neemt. Nee, bedankt. Moet altijd weer aan dat nieuwsartikel van een paar jaar geleden denken, van een hond die dus vuurwerk in zijn bek kreeg, en ja, dat ontplofte daar. Werd hun tuin ingegooid. Nice.

Maar ik ben niet panisch of zo, en binnen heb ik ook nergens last van omdat ik alleen bang ben voor de ongelukken die kunnen gebeuren, buiten. Dus dan wordt het voor de dieren ook moeilijker om mijn angst op te pikken als dat al zou gebeuren. Samenvatting: Aan mijn post heb je niets.
--

Ik geloof niet dat je het zo zwart kan stellen, maar ik denk dat het eerder aan de baas ligt met een uitzondering voor al bang aangelegde honden.

Even een voorbeeld
Bij cursus heb je vaak ook een les waarbij ze vuurwerk afsteken, de meeste pups schrikken dan even want het is natuurlijk wel lawaai, maar daarna is 't vaak ook okay omdat de baas laat weten dat het okay is. Op dat moment reageerden ze eerst instinctief op het lawaai, maar dáárna ligt het aan hoe de baas ermee omgaat. Als de baas de hond gerust gaat stellen van 'oohh, t is okay *aai aai* hè' beloon je de hond voor het angstig reageren. Doe je gewoon normaal en wordt de hond niet beloond voor de schrikreactie, dan ziet de hond ook in dat je niet bang hoeft te zijn.
Mijn hond had vorig jaar een stuk vuurwerk in zijn bek. Ik schrok me kapot en toen ik riep dat hij los moest laten deed' ie dat gelukkig ook vlak voor het ontplofte.....

Ik ben ook niet bang voor onweer; ik vind onweer helemaal geweldig en mijn hond is er dus ook niet bang voor. Ik heb een hondje gehad die bij ons kwam toen' ie 2 was. De eerste eigenaren waren heel bang voor onweer en die hond dus ook. Hij was ook bang voor vuurwerk. De hond die ik nu heb, kregen wij als pup. Ik weet dat de fokker (mijn zus) niet van vuurwerk houdt, maar die woont dan ook in Frankrijk en daar steken ze alleen centraal af (in steden enzo), dus de pups die zij op dat moment hebben worden er niet mee in aanraking gebracht (en eventueel beinvloedt).

Vorig jaar vierden wij Oud&Nieuw bij mijn moeder in de straat. De overbuurman heeft een Rotweiler, die dus ook vrolijk over straat liep te rennen om 00.00...... Ik ben wel bang voor mijn hondje dat hij een stuk vuurwerk pakt (hij kan tenslotte de gevolgen niet overzien), maar ik ben wel heel blij dat hij niet als 1 of andere neuroot zit te rillen ergens in een hoekje.......

Ik vraag me dat dus ook af. In hoeverre zit de angst voor vuurwerk erin of in hoeverre kweken mensen die angst aan bij hun hond? Ik heb trouwens ook ooit een kat gehad die achter het raam ging zitten kijken naar het vuurwerk.
  zondag 13 december 2009 @ 00:59:21 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75567650
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:50 schreef childintime het volgende:

[..]

Mijn hond had vorig jaar een stuk vuurwerk in zijn bek. Ik schrok me kapot en toen ik riep dat hij los moest laten deed' ie dat gelukkig ook vlak voor het ontplofte.....

Ik ben ook niet bang voor onweer; ik vind onweer helemaal geweldig en mijn hond is er dus ook niet bang voor. Ik heb een hondje gehad die bij ons kwam toen' ie 2 was. De eerste eigenaren waren heel bang voor onweer en die hond dus ook. Hij was ook bang voor vuurwerk. De hond die ik nu heb, kregen wij als pup. Ik weet dat de fokker (mijn zus) niet van vuurwerk houdt, maar die woont dan ook in Frankrijk en daar steken ze alleen centraal af (in steden enzo), dus de pups die zij op dat moment hebben worden er niet mee in aanraking gebracht (en eventueel beinvloedt).

Vorig jaar vierden wij Oud&Nieuw bij mijn moeder in de straat. De overbuurman heeft een Rotweiler, die dus ook vrolijk over straat liep te rennen om 00.00...... Ik ben wel bang voor mijn hondje dat hij een stuk vuurwerk pakt (hij kan tenslotte de gevolgen niet overzien), maar ik ben wel heel blij dat hij niet als 1 of andere neuroot zit te rillen ergens in een hoekje.......

Ik vraag me dat dus ook af. In hoeverre zit de angst voor vuurwerk erin of in hoeverre kweken mensen die angst aan bij hun hond? Ik heb trouwens ook ooit een kat gehad die achter het raam ging zitten kijken naar het vuurwerk.
Ik denk dus dat de schrikreactie instinctief is, maar die reactie an sich is geen probleem en zegt niets over het verdere verloop. De baas heeft dat dus inderdaad in de hand mi.

Veel mensen halen hun hond aan wanneer de hond angstig is, en op die manier beloon je het verkeerde gedrag (de schrikreactie/angst). En zo kweek je dus inderdaad een angstige hond, want de hond gaat er nu vanuit dat zijn schrikreactie een correcte actie was. Maar als jij op dat moment gewoon normaal gedrag vertoont is het *schrik!* Oh, niets aan de hand.

Mijn hond is eigenlijk nergens bang voor. In de pupperiode hebben wij hem met van alles kennis laten maken, drukke ruimtes, vervoer, vuurwerk, stofzuiger, lawaai en noem het maar op. Dus die angst zit er niet in.

En dat doet mijn kat ook Even dan, daarna gaat ie slapen.
  zondag 13 december 2009 @ 01:02:26 #9
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75567734
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:41 schreef minthy het volgende:

[..]

Daar ben ik ook altijd bang voor. Ik laat mijn hond de laatste dagen van het jaar dan ook korter uit dan normaal. Hij wil zelf ook niet langer, als hij ook maar iets van een knalletje hoort rukt hij al aan de riem richting huis
Ja, dat bedoel ik dus...... Je laat hem een kort rondje aan de riem uit. Voor hem is dat dus al anders dan normaal..... Ik ben vanaf dat wij deze hond kregen gewoon toch de hei op gegaan en liet hem los, ook al liepen ze daar vuurwerk af te steken. Ik leidde hem af met brokjes oid en reageerde zelf totaal niet. Dat hij er zo op reageert (het leuk vinden en erachter aan willen rennen) is doordat ik zei dat vuurwerk leuk was als er iets afgestoken werd vlak bij hem. Ik deed dan heel positief en zei met hoge stem: "ja, vuurwerk, dat is leuk!" Waarop hij vervolgens ging lopen zoeken waar dat leuke dan wel was
  zondag 13 december 2009 @ 01:04:22 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75567792
quote:
Op zondag 13 december 2009 01:02 schreef childintime het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus...... Je laat hem een kort rondje aan de riem uit. Voor hem is dat dus al anders dan normaal..... Ik ben vanaf dat wij deze hond kregen gewoon toch de hei op gegaan en liet hem los, ook al liepen ze daar vuurwerk af te steken. Ik leidde hem af met brokjes oid en reageerde zelf totaal niet. Dat hij er zo op reageert (het leuk vinden en erachter aan willen rennen) is doordat ik zei dat vuurwerk leuk was als er iets afgestoken werd vlak bij hem. Ik deed dan heel positief en zei met hoge stem: "ja, vuurwerk, dat is leuk!" Waarop hij vervolgens ging lopen zoeken waar dat leuke dan wel was
Dat vind ik nogal gevaarlijk.
  zondag 13 december 2009 @ 01:07:07 #11
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75567860
quote:
Op zondag 13 december 2009 01:04 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal gevaarlijk.
Ja, dat is het ook. Hij heeft al eens een stuk vuurwerk in zijn bek gehad. Maar hij vind het wel helemaal geweldig. Ik hoef dus met Oud&Nieuw niet te kijken naar waar hij zich verstopt, maar wel of hij niet de straat op rent om het te pakken.....En dat was dus ook mijn vraag hier. Heb je bij de angst van je hond niet heel erg zelf de hand daarin?
pi_75568244
quote:
Op zondag 13 december 2009 01:07 schreef childintime het volgende:

[..]

Ja, dat is het ook. Hij heeft al eens een stuk vuurwerk in zijn bek gehad. Maar hij vind het wel helemaal geweldig. Ik hoef dus met Oud&Nieuw niet te kijken naar waar hij zich verstopt, maar wel of hij niet de straat op rent om het te pakken.....En dat was dus ook mijn vraag hier. Heb je bij de angst van je hond niet heel erg zelf de hand daarin?
Het is niet zo dat hij om 0:00 op oudjaarsavond erg bang is, dan zijn de knallen constant. Het zit hem meer in de dagen ervoor, die losse knallen. Daarnaast woon ik op een dorp waar het schieten met carbid erg populair is; op oudjaarsdag is het net of we vanaf 5 kanten onder vuur liggen
Dit vindt hij niet prettig, maar hij verstopt zich niet en gedraagt zich ook niet anders.
Tante minthy!! O+
pi_75575198
Ik ben niet bang voor onweer of vuurwerk en mijn hond was dat ook niet tot hij ouder werd.
Uitlaten tegen oud en nieuw was een ramp op een gegeven moment ging hij er zelfs vandoor als iemand zijn autodeur dicht deed .
Mijn katten duiken eerst onder de bank als het losbarst maar een minuutje later lopen ze door de kamer heen en Doeraq zit zelfs op de vensterbank naar buiten te kijken dan.
Ben alleen benieuwd hoe mijn valkjes reageren op het vuurwerk.
Zelf zijn we niet thuis maar ik merk het wel aan de hoeveelheid veren die dan in en rond de kooi liggen als ze in paniek geraakt zijn.
Gordijnen dicht en licht aan maar denk.
pi_75581600
Onze kat kruipt al panisch onder bank als er ergens in de verte een knal te horen is. Op oud en nieuw zelf is ze echt één hoopje angst Zo zielig

Heeft ze altijd gehad ook. We kregen (vonden) haar toen ze al anderhalf was, dus weet niet wat haar daarvoor geleerd is.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75582191
Ik heb 2 katten die vinden het hardstikke leuk het vuurwerk ( leuker dan dit baasje). Vanaf het begin heb ik gedaan of dat er niks aan de hand was en alle deuren in huis open gehouden. Losse knalen vinden ze minder leuk dan als het los barst om 12 uur. Ze gaan lekker voor het raam zitten om te kijken.

Nu heb ik er een hond bij en dit is de eerste keer vuurwerk dit jaar dus ik hoop dat hij niet te bang reageert.
  zondag 13 december 2009 @ 17:02:07 #16
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_75582247
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:36 schreef minthy het volgende:
Ik denk dat je er als baasje ook veel aandeel in hebt. Ik ben bijvoorbeeld als de dood voor onweer, mijn hond zit 's nachts tijdens een onweersbui bibberend naast mijn bed. Voor vuurwerk ben ik dan weer niet bang, maar mijn hond vindt het verschrikkelijk. Ik denk dat hij dit lawaai vergelijkt met onweer.

Mijn katten zijn niet bang, kijken wel op bij een knal maar verder niet.
Je post raakt kant noch wal..
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  zondag 13 december 2009 @ 18:50:36 #17
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75585793
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:12 schreef childintime het volgende:

Ik vraag me dus af of de angst of voorkeur voor vuurwerk vooral bij een hond instinctief erin zit of heb je als baas zelf hier de hand in?
Wanneer jij spanning op zijn lijn brengt zet je hem op scherp.
Als jij dus schrikt of terugdeinst door een knal krijgt je hond dat signaal ook.
Angsten zijn over het algemeen niet aangeboren ,vaak word er gelinkt met een gebeurtenis.

Hoe minder jij erop reageert des te beter,ook niet troosten /aanhalen na zo'n gebeurtenis want dan beloon je het schrikgedrag.
Er blijven natuurlijk wel altijd honden die schrikachtiger zijn dan andere ,maar dat heb je bij mensen ook.
Oudejaarsavond ga ik voor 21.00 uur en na 03.00 lopen met ze .
Je hoeft het niet op te zoeken ,en als er wat gebeurt zit zit je als eigenaar in de regel fout .
Situatie verkeerd ingeschat ,nalatigheid of er bijt er één na werpen en dan heb je een levensgroot probleem.
Want dan telt enkel dat jou hond bijt
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_75590166
Mijn katten gaan ook voor het raam zitten kijken als ze vuurwerk horen.
I am happy
pi_75590460
Mijn hond heb ik gekregen toen hij twee was en hij is altijd spastisch van vuurwerk geweest. Loopt de hele avond te blaffen en als het te dichtbij is duikt hij weg.
Ik weet niet hoe zijn vorige eigenaren ermee omgingen.

Wat naar mijn idee zou kunnen meespelen, is dat hij in januari geboren is. De eerste keer dat hij vuurwerk meemaakte moet dus zijn geweest toen hij bijna een jaar was, dan zijn ze die pupfase om dingen aan te wennen volgens mij al uit en is het vooral bedreigend.
Hoewel hij ook altijd blafte naar onweer en andere dingen die veel herrie maken. Moet wel zeggen dat hij dus altijd blafte, alarmeerde. Hij dook niet weg tenzij het heel dichtbij was.

Inmiddels is hij oud en grijs en is het meer angst. Hij is overigs ook bijna doof, dus hoeft eindelijk niet meer aan de drugs met oud en nieuw . Maar als 31 december is aangebroken is hij toch weer heel nerveus, misschien ruikt hij het kruid dan ofzo.

Wel denk ik zeker dat die angst is aangeleerd en als het er eenmaal is, is het moeilijk weg te krijgen.
Ik zag zelfs dat mijn hond en mijn kat van elkaar leerden. Mijn hond is altijd al bang geweest voor de stofzuiger. Toen de kat kwam vond die de stofzuiger juist heel interessant. Sindsdien is de hond een stuk minder bang voor de stofzuiger (de kat zou maar stoerder zijn! ).
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_75596470
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:02 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Je post raakt kant noch wal..
Hoezo?
Tante minthy!! O+
  zondag 13 december 2009 @ 22:39:24 #21
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_75596749
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:33 schreef minthy het volgende:

[..]

Hoezo?
Je ziet een verband tussen twee dingen, welke later weer ontkracht wordt door iets anders, en dan verzin je maar wat onzinnigs om het toch te laten kloppen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_75597246
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:39 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Je ziet een verband tussen twee dingen, welke later weer ontkracht wordt door iets anders, en dan verzin je maar wat onzinnigs om het toch te laten kloppen.
Mijn hond is angstig bij onweer, hij is later ook bang geworden voor vuurwerk en andere harde knallen. Ik denk dat hij, doordat ik bang ben voor onweer, ook bang is geworden voor harde geluiden. Snap ik het nou niet?
Tante minthy!! O+
  woensdag 16 december 2009 @ 17:44:18 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75695888
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:59 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik denk dus dat de schrikreactie instinctief is, maar die reactie an sich is geen probleem en zegt niets over het verdere verloop. De baas heeft dat dus inderdaad in de hand mi.

Veel mensen halen hun hond aan wanneer de hond angstig is, en op die manier beloon je het verkeerde gedrag (de schrikreactie/angst). En zo kweek je dus inderdaad een angstige hond, want de hond gaat er nu vanuit dat zijn schrikreactie een correcte actie was. Maar als jij op dat moment gewoon normaal gedrag vertoont is het *schrik!* Oh, niets aan de hand.
Vanavond liep ik met Charlie door het park, en (gelukkig) aardig wat meters achter ons - 35 of zo - ineens een keiharde knal. Echt hard, en Charlie schoot natuurlijk van schrik een meter vooruit. Ik reageerde niet, gewoon verder lopen zoals normaal en Charlie liep gelijk mee. Een stuk verderop nog een zachtere knal omdat die verder weg was, Charlie keek een keer heen en weer en liep gewoon verder. Op de terugweg net zo'n knal als #2, niets. Hij keek niet op of om, niets aan de hand.

De baas vindt het oké, de hond vind het oké.
  woensdag 16 december 2009 @ 18:22:43 #24
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75697188
Mijn katten doet het helemaal niets. Ik heb een vuurwerk cd en die draaide ik af en toe. Dit jaar doe ik het niet. Ik schrik harder van een plotselinge knal dan mijn katten. Sterker nog, ze worden er geeneens wakker van.
Afgelopen jaar is hier maandenlang verbouwd aan het pand waarin ik woon. Tegen die klere herrie kan geen oud en nieuw op, en ook daar trokken ze zich niets van aan.
Wat ik wel deed als ze er van schrokken, vroegah dus, is ze totaal negeren. Want ze schrikken en de tweede reaktie is naar mij kijken of ik ook ben geschrokken. Net als bij honden dus.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_75700695
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:00 schreef davo1979 het volgende:
Ik heb 2 katten die vinden het hardstikke leuk het vuurwerk ( leuker dan dit baasje). Vanaf het begin heb ik gedaan of dat er niks aan de hand was en alle deuren in huis open gehouden. Losse knalen vinden ze minder leuk dan als het los barst om 12 uur. Ze gaan lekker voor het raam zitten om te kijken.

Nu heb ik er een hond bij en dit is de eerste keer vuurwerk dit jaar dus ik hoop dat hij niet te bang reageert.
Even terug te komen op mijn hond, maandagavond vuurpijl. Hij ging helemaal uit zijn dak Dus nu heb ik sinds maandagavond een dvd op met prof. vuurwerk die elke keer harder word gezet.
  donderdag 17 december 2009 @ 00:59:18 #26
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75713388
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef Sorella het volgende:
Ik ben niet bang voor onweer of vuurwerk en mijn hond was dat ook niet tot hij ouder werd.
Uitlaten tegen oud en nieuw was een ramp op een gegeven moment ging hij er zelfs vandoor als iemand zijn autodeur dicht deed .
Mijn katten duiken eerst onder de bank als het losbarst maar een minuutje later lopen ze door de kamer heen en Doeraq zit zelfs op de vensterbank naar buiten te kijken dan.
Ben alleen benieuwd hoe mijn valkjes reageren op het vuurwerk.
Zelf zijn we niet thuis maar ik merk het wel aan de hoeveelheid veren die dan in en rond de kooi liggen als ze in paniek geraakt zijn.
Gordijnen dicht en licht aan maar denk.
Dit vind ik wel een opmerkelijke...... Mijn oude Jack Russel (die alweer 5 jaar dood is), was nergens bang voor, dus ook niet voor vuurwerk. Maar de laatste Oud&Nieuw voor zijn dood (hij is eind Januari ingeslapen) was hij echt heel bang. Ik nam de honden mee om ergens anders Oud&Nieuw te vieren. De jongens hier in de straat steken het af zonder op of om te kijken. Toen ik die oude hond in de auto zette, was hij helemaal aan het rillen en kroop in elkaar. De hele avond kwam hij steeds dicht bij me zitten en was duidelijk ontdaan.

Vanavond werd er hier zo'n neonlicht afgestoken; zonder knal of wat voor geluid dan ook. Mijn Westie sprong zijn mand uit en ging staan janken en kwispelen onder het raam waardoor hij dat licht zag. Dus het gaat niet alleen om het geknal.

Ik vind vuurwerk (en ook onweer) heel erg leuk en ga als het mogelijk is meteen kijken. Wat ik zie, is dat mijn hond dat dus ook doet, die wil vooraan staan. M'n kat negeer ik eigenlijk gewoon. Ik zorg dat hij zich kan verstoppen op een plek waar hij normaal nooit mag komen (onder het bed ofzo) en na een minuut of 10 komt hij altijd weer naar beneden en is dan toch wel nieuwsgierig.
pi_75773195
Onze huidige hond is niet zo bang voor vuurwerk maar onze vorige hond was doodsbang voor vuurwerk omdat hij als jonge hond een keer wat vuurwerk naar zich gegooid kreeg.
Ik heb zelf trouwens ook een ontzettende hekel aan vuurwerk.
pi_75773293
Wij hebben nog geen idee hoe ons hondje reageert. Hebben haar pas een paar maanden nu. Ben benieuwd.
Al onze vorige honden waren wel bang, maar die hebben altijd zelf een verstopplekje weten te vinden. We lieten t maar zo en wij gewoon vuurwerk kijken.
I'm not a sinner.
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2009 @ 16:29:01 #29
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_75773726
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:22 schreef tonja het volgende:
Mijn katten doet het helemaal niets. Ik heb een vuurwerk cd en die draaide ik af en toe. Dit jaar doe ik het niet. Ik schrik harder van een plotselinge knal dan mijn katten. Sterker nog, ze worden er geeneens wakker van.
Afgelopen jaar is hier maandenlang verbouwd aan het pand waarin ik woon. Tegen die klere herrie kan geen oud en nieuw op, en ook daar trokken ze zich niets van aan.
Wat ik wel deed als ze er van schrokken, vroegah dus, is ze totaal negeren. Want ze schrikken en de tweede reaktie is naar mij kijken of ik ook ben geschrokken. Net als bij honden dus.
Honden kijken naar je om hun reactie op af te stemmen: doe jij alsof er niks aan de hand is, zijn zij ook gerustgesteld. Katten kijken alleen om te zien of hun blikopener niet gillend weggerend is
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:17 schreef Plums het volgende:
Wij hebben nog geen idee hoe ons hondje reageert. Hebben haar pas een paar maanden nu. Ben benieuwd.
Al onze vorige honden waren wel bang, maar die hebben altijd zelf een verstopplekje weten te vinden. We lieten t maar zo en wij gewoon vuurwerk kijken.
Misschien kan je een paar jongens uit de buurt vragen om, op redelijke afstand, wat af te steken als je de hond uitlaat. Je kan dan peilen hoe de hond uit zichzelf reageert en doordat jij weet wat er gaat komen kan je het signaal afgeven dat er niets aan de hand is, waardoor een negatieve reactie van de hond ook omgezet kan worden. Als dat goed gaat kan je ze wat dichterbij laten komen.
Beter niet zelf eropaf gaan en al te enthousiast worden anders krijg je, zoals al eerder gezegd, honden die vrolijk proberen stukken vuurwerk te apporteren.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:15:25 #30
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75775496
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:29 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Honden kijken naar je om hun reactie op af te stemmen: doe jij alsof er niks aan de hand is, zijn zij ook gerustgesteld. Katten kijken alleen om te zien of hun blikopener niet gillend weggerend is
[..]
Niet helemaal waar hoor, tenminste bij die van mij merk ik dat mijn gemoedstoestand zeker zijn weerslag op ze heeft.
  zaterdag 19 december 2009 @ 00:23:52 #31
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75792383
Ja, ik merk bv ook als dochter verdrietig is, hondje dat ook is. Hij gaat dan dicht bij d'r zitten en kijkt steeds heel zielig naar haar

Toen hij klein was (hij was ruim een half jaar bij de eerste Oud&Nieuw) begon dochter het afsteken net leuk te vinden. Vaak was hij er s'avonds (uitlaatrondje) bij als zij kleine dingetjes afstak. Van die bijtjes die wegvliegen, babypijltjes, kleine vuurpotjes ed. Hij vond het reuze interessant en wilde er met zijn neus bovenop staan......

Als we nu op de hei lopen (is hier om de hoek) en er wordt afgestoken rent'ie al blaffend en kwispelend richting het geluid. Natuurlijk vind ik dat er bij een hondenuitlaatgebied niet afgestoken mag worden, omdat veel dieren er wel bang voor zijn. Maar ik denk dat het toch makkelijker opletten op een hond is die erop af wil gaan, dan 1 die in blinde paniek wegrent, want die horen en zien meestal niets anders meer dan hun angst.
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:47:29 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75805603
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 00:23 schreef childintime het volgende:
Ja, ik merk bv ook als dochter verdrietig is, hondje dat ook is. Hij gaat dan dicht bij d'r zitten en kijkt steeds heel zielig naar haar

Toen hij klein was (hij was ruim een half jaar bij de eerste Oud&Nieuw) begon dochter het afsteken net leuk te vinden. Vaak was hij er s'avonds (uitlaatrondje) bij als zij kleine dingetjes afstak. Van die bijtjes die wegvliegen, babypijltjes, kleine vuurpotjes ed. Hij vond het reuze interessant en wilde er met zijn neus bovenop staan......

Als we nu op de hei lopen (is hier om de hoek) en er wordt afgestoken rent'ie al blaffend en kwispelend richting het geluid. Natuurlijk vind ik dat er bij een hondenuitlaatgebied niet afgestoken mag worden, omdat veel dieren er wel bang voor zijn. Maar ik denk dat het toch makkelijker opletten op een hond is die erop af wil gaan, dan 1 die in blinde paniek wegrent, want die horen en zien meestal niets anders meer dan hun angst.
Laat jij hem nu gewoon los bij vuurwerk?
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:13:42 #33
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_76188815
Men is hier al aardig aan het knallen. Mijn katten zijn onverstoorbaar.
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:04:04 #34
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_76190660
Ik weet niet hoe het zit met honden,ze lopen hier heel de middag al flink te knallen,ik heb 3 hondjes waarvan er 1 net zo als elk jaar gestressed loopt te blaffen en grommen en de andere 2 intresseert het echt niks! Degene die trouwens een vuurwerkcursus heeft gehad loopt trouwens te blaffen
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_76234118
Mijn Jack Russel gaat morgenochtend richting een pension voor een weekend.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_76256772
Onze kat zit sinds vanochtend heel de tijd met z'n oren naar achteren en grote ogen naar buiten te staren.
Ik heb het kattenluikje dicht gedaan, zodat hij in elk geval niet naar buiten gaat de komende 24 uur.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_76264143
Mijn ene kat zit onder een tafel verscholen en de andere loopt vrolijk buiten, die is voor de duvel nog niet bang.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76265438
Mijn hond is niet bang voor vuurwerk, ik kan haar gelukkig goed uitlaten wat dat betreft, want ze knallen hier de hele dag door.

Vorig jaar kwam ik m'n voordeur nog niet uit of er zaten jongens van 15 op een container en gooiden precies voor m'n hond (in de richting dat we liepen) wat vuurwerk neer. Ik had ze nog niet eens gezien. Gelukkig heeft m'n hond er niks aan over gehouden. Klote pubers
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_76265876
Mijn poes zoekt een meer beschut plekje op dan waar ze normaliter ligt (onder het buro, in een doos ofzo, ipv een kussentje bovenop de kast) maar heb nog niet 1 echte schrik reactie gezien, ze ligt daar met een snuit van 'ik wilde gewoon even ergens anders liggen'.
pi_76271559
Heb net mijn tweede kat naar binnen weten te krijgen, kennelijk was hij toch niet zo onverschrokken als ik dacht. Hij verschool zich direct onder het bed
Misschien een angstig dagje achter de rug? Hij was gisteren ook buiten geweest en wou vanmorgen ook graag naar buiten, misschien dat ik hem volgend jaar toch maar binnen houd
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 31 december 2009 @ 17:42:07 #41
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76271831
Mijn hond is niet bang voor vuurwerk. Als er iets in onze tuin terecht komt na de de jaarwisseling trekt ze wel een verbaast WTF snoet maar maakt er verder geen probleem van. Ik laat haar uiteraard 's avonds bijtijds uit en ze mag daarna niet meer naar buiten. Vind ik veiliger.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 31 december 2009 @ 17:46:07 #42
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_76271987
Alleen een vuurpijl kijken ze van op, om daarna weer loom het koppie te laten zakken en verder te snurken. Nog nooit zulke vuurwerkbestendige katten gehad.
pi_76272398
Noah de kat vindt echte harde knallen niet heel tof, dan komt er een klaaglijke mauw uit en hobbelt hij naar z'n schuilplaats onder de bank, maar vooralsnog is hij nog best rustig. Het balkon mijdt hij wel. Ben benieuwd, vanavond.
  donderdag 31 december 2009 @ 18:06:34 #44
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_76272625
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:56 schreef teknomist het volgende:
Mijn Jack Russel gaat morgenochtend richting een pension voor een weekend.
Die is niet bang?

Hier gaat het gelukkig goed,Gijs begint af en toe flink te blaffen maar daar blijft het bij!
pi_76272714
Foto'tje van de held op sokken zwarte rat

I'll sing you a lullaby.
pi_76276893
Mijn hond zit al de hele avond lekker uit het raam te kijken naar al die lichtjes
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_76277448
quote:
Op donderdag 31 december 2009 18:06 schreef Guess. het volgende:

[..]

Die is niet bang?

Hier gaat het gelukkig goed,Gijs begint af en toe flink te blaffen maar daar blijft het bij!
Uit angst gaat ie alleen maar blaffen. Dus het is alleen niet in zijn eigen belang dat hij even op vakantie gaat.

Vorig jaar heeft onze hond een overdosis gehad aan benzodiazepines en nog was hij helemaal overstuur. Hij heeft de hele avond en nacht angstig en waus in de badkamer gezeten. Dat wilden wij hem en ons niet meer aandoen. Dus nu zit hij fijn met andere hondjes lekker te chillen ergens in een polder in Zeeland.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 31 december 2009 @ 22:35:16 #48
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76279006
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:47 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Laat jij hem nu gewoon los bij vuurwerk?
Op de hei wel.Of ze moeten op de hei aan het afsteken zijn. Op de straat niet meer. We gingen vannacht wat kleine dingetjes afsteken en meneer wil er bovenop duiken om het te pakken
  donderdag 31 december 2009 @ 22:42:49 #49
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76279127
Btw, mijn kat hou ik wel binnen vanaf de 30e s' avonds (mag hier vanaf de 31e 10.00 s'morgens afgestoken worden) tot de 1e s'morgens. Ik ben gewoon bang dat hij in paniek onder een auto ofzo rent. Inmiddels is hij 9, dus weet wat hij kan verwachten, maar toch...... Hij is al 9 en om dat risico dan te lopen
pi_76279316
één van mijn katten heeft diazepam gekregen want die woont al bijna een week onder de koelkast....de ander vind het alleen om 12 uur niet zo leuk dus die krijgt niks...
  donderdag 31 december 2009 @ 22:57:15 #51
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76279362
Ik had vroeger een poes die voor het raam ging zitten kijken naar al dat moois . De kat die ik nu heb , weet inmiddels wat er gebeurt en legt zich erbij neer (letterlijk en figuurlijk). Zijn enige gedachte momenteel is wanneer hij weer naar buiten mag.

Maar jij hebt dus 2 katten die totaal verschillend reageren.
pi_76279393
Wij hebben 6 katten, waarvan één maar onder t bed is gaan liggen. Al weet ik niet of dat nou door t vuurwerk komt, dat doet ze wel vaker :p de rest ligt her en der te slapen, gaan in t raamkozijn zitten kijken naar t nu al knallende vuurwerk.

Ze hebben dr gelukkgi helemaal geen last van
  donderdag 31 december 2009 @ 23:03:21 #53
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76279449
quote:
Op donderdag 31 december 2009 22:59 schreef Bouke-p het volgende:
Wij hebben 6 katten, waarvan één maar onder t bed is gaan liggen. Al weet ik niet of dat nou door t vuurwerk komt, dat doet ze wel vaker :p de rest ligt her en der te slapen, gaan in t raamkozijn zitten kijken naar t nu al knallende vuurwerk.

Ze hebben dr gelukkgi helemaal geen last van
Heb je er zelf een hekel aan of ben je bang`..........
pi_76279901
Onze hond is tot nu toe redelijk rustig. Hij ligt op de bank. Af en toe gromt hij wel als er wordt geknald. Maar waarschijnlijk gaat hij zometeen wel helemaal los met blaffen en zenuwen als het 12 uur is.
Ga zo nog even naar buiten met hem, voordat de herrie losbarst.
Ben zelf niet bang van vuurwerk en negeer zijn gedrag gewoon.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  donderdag 31 december 2009 @ 23:39:52 #55
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76280040
quote:
Op donderdag 31 december 2009 23:30 schreef LeNeHe het volgende:
Onze hond is tot nu toe redelijk rustig. Hij ligt op de bank. Af en toe gromt hij wel als er wordt geknald. Maar waarschijnlijk gaat hij zometeen wel helemaal los met blaffen en zenuwen als het 12 uur is.
Ga zo nog even naar buiten met hem, voordat de herrie losbarst.
Ben zelf niet bang van vuurwerk en negeer zijn gedrag gewoon.
Ben net even met de hond wezen lopen. Hij wordt helemaal gek. Bij iedere knal wil hij erop af. Hij blaft, trekt aan de riem.......
  donderdag 31 december 2009 @ 23:44:56 #56
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_76280111
quote:
Op donderdag 31 december 2009 23:39 schreef childintime het volgende:

[..]

Ben net even met de hond wezen lopen. Hij wordt helemaal gek. Bij iedere knal wil hij erop af. Hij blaft, trekt aan de riem.......
We zijn om 23.00 gaan lopen,hij was wel gestressed maar nu ligt ie binnen op zijn gemak en de andere 2 te slapen.Ik moet zeggen dat het stukken beter gaat dan vorig jaar Hij blaft trouwens bijna alleen maar bij die knallen,als straks het grote vuurwerk los barst is ie stil de held op sokken..
  donderdag 31 december 2009 @ 23:47:33 #57
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76280158
Deze is zo gek om erin te willen bijten.Hoe harder de knallen, hoe leuker het is
pi_76280213
quote:
Op donderdag 31 december 2009 23:03 schreef childintime het volgende:

[..]

Heb je er zelf een hekel aan of ben je bang`..........
die mag je ff uitleggen, snap dr geen ruk van.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 00:08:01 #59
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76280475
Mijn vraag was hier of je merkt dat je zelf bang bent en dus je dier ook bang is. Ik vind het helemaal geweldig en mijn hond dus ook.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 00:30:26 #60
78780 deedeetee
pi_76280665
Mijn hond was de rust zelve en zag in de gauwigheid kans om snel een appelflap van de tafel te bietsen. Nieuwjaarsgeknal deed haar niks. Die flap wél
  vrijdag 1 januari 2010 @ 00:31:43 #61
78780 deedeetee
pi_76280692
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 00:08 schreef childintime het volgende:
Mijn vraag was hier of je merkt dat je zelf bang bent en dus je dier ook bang is. Ik vind het helemaal geweldig en mijn hond dus ook.
Ja ik denk dat het idd wel wat met elkaar te maken heeft, ik heb nog nooit een hond gehad die bang was voor vuurwerk of onweer. Doet mij óók niks.
pi_76280712
quote:
Ja, zo geweldig dat hij het op probeert te eten. Lijkt me ook weer niet de bedoeling .

Monsieur is hier toch maar onder de bank gekropen, en kijkt me aan alsof het mijn schuld is dat alles geluid maakt .
pi_76280792
Ben gvd speciaal thuis gebleven voor mijn honden (Duitse dog en bastaardje) liggen ze in de mand te maffen

Nooit eerder geprobeerd of ze alleen kunnen blijven met vuurwerk. (nooit reden toe gehad, feest was altijd bij mij thuis).

Maar ja, weer iets geleerd voor volgend jaar
Profiel opgeheven.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 januari 2010 @ 00:52:03 #64
163650 Greys
pi_76281012
Mijn kat tijdens het knallen. BLINDE PANIEK!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76281069
Wij hebben ook iets geleerd
Andere jaren was het bal, nu hadden we zoiets van laat maar komen..

Lonkend naar het eten

Toch best slaap
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 1 januari 2010 @ 01:07:32 #66
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76281278
Mijn kat probeerde wel zich te verstoppen. Maar ik ben met de hond hier om de hoek geweest en die vond het helemaal geweldig. Hoe harder de knallen, hoe leuker hij het vindt.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 02:42:40 #67
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_76283673
Ik blijf met oud en nieuw altijd op tot de katten weer binnenkomen. het zijn spannende uurtjes. Kitty is gelukkig net weer binnen en had veel aandacht nodig, fidel is nog weg..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 1 januari 2010 @ 02:55:40 #68
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_76283996
Ze zijn alletwee weer binnen! Fidel is wat bijterig, maar verder rustug. ik laat ze nu allebei even lekker bijkomen in de huiskamer!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 1 januari 2010 @ 12:12:17 #69
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_76287757
Jeetje BloodhoundFromHell ,waarom zorg je niet dat ze van te voren binnen zijn.Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn kat of wat voor huisdier dan ook met vuurwerk over straat zou lopen.Dadelijk gebeurd er wat met ze door paniek of het vuurwerk.
pi_76296328
quote:
ah zo, nee we(vrouw en ik) niet bang voor. Integendeel juist
  † In Memoriam † vrijdag 1 januari 2010 @ 17:37:56 #71
137949 Disana
pi_76296740
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 02:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik blijf met oud en nieuw altijd op tot de katten weer binnenkomen. het zijn spannende uurtjes. Kitty is gelukkig net weer binnen en had veel aandacht nodig, fidel is nog weg..
Ik begrijp jou niet. Fidel wordt telkens aan flarden gekrabd omdat hij niet gecastreerd is en steeds vecht, en nu lees ik ook nog dat je je katten met oud en nieuw niet op tijd binnen hebt gehaald.

Ik vind het best zorgelijk.
pi_76297542
Onze poes (June) is schijtbang voor vuurwerk, die heeft zich de afgelopen 2 dagen de hele dag verstopt. We hadden ook maar de 2 kittens van m'n zus hierheen gehaald omdat zij niet thuis is en dus die poezels hun eerste nieuwjaar alleen zouden zijn. Die waren overigens niet echt bang, ze waren makkelijk af te leiden met een touwtje maar bij een paar harde knallen achter elkaar verdwenen ze even achter de bank Er was wel even een confrontatie toen June besloot om een keer naar beneden te komen waar de kittens dus rondliepen, maar verrassend genoeg verliep dat heel soepel, geen geblaas (alleen toen kitten 1 en June neusje-neusje deden ), gegrom of nerveus gedrag. En dat terwijl June andere katten allang niet meer gewend is of überhaupt goed is omgegaan met een andere kat.

Nu is June alleen vannacht rond een uur of half 2 naar buiten gegaan (het was inmiddels al vrij stil) en nu nog steeds niet teruggekomen
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 januari 2010 @ 18:12:44 #73
163650 Greys
pi_76297868
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik begrijp jou niet. Fidel wordt telkens aan flarden gekrabd omdat hij niet gecastreerd is en steeds vecht, en nu lees ik ook nog dat je je katten met oud en nieuw niet op tijd binnen hebt gehaald.

Ik vind het best zorgelijk.
BHFH is gewoon aan het trollen.
Of te stom voor woorden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 1 januari 2010 @ 18:18:12 #74
137949 Disana
pi_76298064
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:12 schreef Greys het volgende:

[..]

BHFH is gewoon aan het trollen.
Of te stom voor woorden.
Ik hoop oprecht dat het niet het laatste is.

Mijn katten hebben het vannacht trouwens prima gedaan, weinig angst.
  Moderator vrijdag 1 januari 2010 @ 19:02:15 #75
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_76299316
Hier is het prima gegaan, Elco gaf er al niets om en Hummer was druk met wassen en spelen en keek alleen bij harde knallen eventjes op.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_76299579
Nog steeds geen June te bekennen hier Zou helpen als er geen tyfusvuurwerk meer werd afgestoken
  vrijdag 1 januari 2010 @ 19:58:45 #77
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_76300809
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:11 schreef Chanty87 het volgende:
Nog steeds geen June te bekennen hier Zou helpen als er geen tyfusvuurwerk meer werd afgestoken
Het zou nog beter zijn als je gezorgd had dat je je kat vanacht niet buiten had gelaten,iedereen weet toch dat al altijd nog doorgeknald word
pi_76301468
Doeraq zat tussen de vogelkooi en de bank in terwijl er verleden jaar niets aan de hand was, Towyn liep gewoon een beetje rond te lopen een klein beetje onrustiger als normaal maar niets om me zorgen over te maken.
De valkjes hebben hun eerste oud en nieuw met glans doorstaan, af en toe een kuifje omhoog bij een harde knal maar voor de rest waren ze lekker aan het keuvelen
pi_76302356
Mijn poezen reageren alleen op harde knallen, maar niet heel erg veel. Ze komen sowieso nooit buiten, dus met Oud & Nieuw blijven ze ook lekker binnen.

De hond van mijn stiefvader was gek op vuurwerk, die rende erop af. Levensgevaarlijk, hij heeft al een keer een vuurpijl in zijn bek gehad. Met Oud & Nieuw moest je dus altijd zorgen dat de hond niet kon ontsnappen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_76304977
Ze is weer thuis
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:58 schreef Guess. het volgende:

[..]

Het zou nog beter zijn als je gezorgd had dat je je kat vanacht niet buiten had gelaten,iedereen weet toch dat al altijd nog doorgeknald word
Schattemetat, niet te snel conclusies trekken Ze zat al de hele dag verstopt en toen ze eindelijk beneden kwam was het allang na twaalven en was de nervositeit zo goed als weg. Daarnaast wilde ze zelf om half 2 naar buiten; het was toen al stil (op een paar knallen in de verte af en toe na) dus dat "doodknallen" is niet van toepassing geweest. Ik weet niet waar jij denkt dat ik woon maar niet overal wordt er na 1 uur nog veel vuurwerk afgestoken.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:04:30 #81
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_76308778
Ik vind het gewoon niet slim om je huisdier in de oud/nieuwjaarsnacht (en de nacht er voor en erna) buiten te laten en dan maakt het niet uit waar je woont.Ben dan gewoon extra voorzichtig met m'n dieren wil niet dat hun iets overkomt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 januari 2010 @ 23:46:02 #82
163650 Greys
pi_76310827
Chanty, je zei zelf dat ze 'schijtbang is voor vuurwerk', dus op zich vind ik een reactie dat je haar dan beter niet in de O&N nacht buiten kunt laten ook niet zo gek Want de kans op nog een knalletje, veel of weinig, is groter dan de rest van het jaar

Maar heel fijn dat ze weer terug is!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76311498
Ik heb poesje van bijna half jaar oud.. Gister maakte ze voor de eerst mee in haar leven; vuurwerk. Ze was zo bang en onrustig... Ze wilde ergens schuilen maar ze kon haar schuil plekje niet meer vinden, ze vindt keihard muziek ook helemaal niks! Uiteindelijk kroop ze katten-paal met holletje in. En ze kwam pas uit toen ze geen vuurwerk meer hoorde.
Mijn 2 vorige katjes (gehechte broertjes van elkaar) waren echt doodsbang voor vuurwerk, ze kropen helemaal onder de bed. Ze kwamen de volgende dag laat in middag weer voorschijn...
Vuurwerk zijn hartstikke leuk maar arme dieren!!
pi_76313068
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:04 schreef Guess. het volgende:
Ik vind het gewoon niet slim om je huisdier in de oud/nieuwjaarsnacht (en de nacht er voor en erna) buiten te laten en dan maakt het niet uit waar je woont.Ben dan gewoon extra voorzichtig met m'n dieren wil niet dat hun iets overkomt.
Sowieso zoekt ze zelf een schuilplek op (waar ze vandaag de hele dag waarschijnlijk niet van weg is geweest) ergens op één van de weilanden hierachter ofzo, ze wil zelf zo vaak naar buiten met Oud en Nieuw. Maar om nou meteen zo'n toon aan te slaan van dat ik mijn huisdier niet goed verzorg ofzo vind ik wel erg ver gaan hoor. Daarnaast was ik niet degene die haar naar buiten liet, zelf zou ik haar zo veel mogelijk binnen houden. Maarja, mevrouw wilde zelf... En waar je woont maakt wel degelijk verschil.
pi_76316409
Hier was het ook super-rustig, was eerst van plan het luikje dicht te laten tot in de ochtend, maar er was na een uur of 1/half twee totaal niks meer te horen in de straat of er achter, alleen wat in de verte. Dus heb ik het luikje om een uur of 2 open gedaan. We zitten ook niet aan een straat waar jongelui doorheen komen van/naar de bar en dergelijke, en ze komt eigenlijk alleen nog in de achtertuin (voor de voorkant moet ze door de tuin en over het dak van de buren en die hebben twee katers waar ze bang voor is; daar gaat ze sowieso zelden of nooit meer heen). Ze ging gewoon een paar keertjes kort naar buiten, waarschijnlijk vooral om even naar de 'bak' te gaan (in onze eigen tuin :-)) Ik had wel een kattebak binnen gezet maar daar gaat ze niet graag op, die had ze de hele dag niet gebruikt.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:34:40 #86
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_76331938
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:04 schreef Guess. het volgende:
ze zoeken zelf wel een veilig plekje hoor. as je zelf al zo panisch erover doet, worden je dieren juist bang. Ik denk dat het het beste is om niets speciaals te doen om zo je dieren te laten zien dat vuurwerk niets bijzonders is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  † In Memoriam † zondag 3 januari 2010 @ 09:53:05 #87
137949 Disana
pi_76349909
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ze zoeken zelf wel een veilig plekje hoor. as je zelf al zo panisch erover doet, worden je dieren juist bang. Ik denk dat het het beste is om niets speciaals te doen om zo je dieren te laten zien dat vuurwerk niets bijzonders is.
Ik blijf versteld van jou staan. Je doet nu alsof poezen en honden kinderen zijn die hun oerangst voor geknal wel even kunnen overwinnen door een voorbeeld aan de baas te nemen. Zo werkt het niet. Bovendien kunnen dieren door angst de benen nemen, en dan is het nog maar de vraag of je ze ooit terugziet.

Verder was je niet tevreden met de antwoorden in dit topic - je had dat van die castratrie nou wel gezien. Sta er eens bij stil dat dat is omdat castratie dus echt het enige juiste en verstandige antwoord op het vechtprobleem is.

Je zou je ook eens moeten afvragen of je wel zo'n geschikte baas bent als je je dier behandelt als een denkend wezen waarvoor jij geen beslissingen hoeft te nemen. Iemand die zijn dier moedwillig steeds opnieuw wonden op laat lopen waar zelfs de dierenarts aan te pas moet komen, denkt zelf niet na.
  zondag 3 januari 2010 @ 11:44:25 #88
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_76352044
door als baas panisch te doen, gaan je dieren dat overnemen. De katten hebben het toch prima gedaan tijdens ou en nieuw? Castratie zou in dit geval helemaal niet werken, omdat de vechtpartij onstaat doordat er een andere kat is die onze tuin als zijn territorium ziet. Dit moet nu eenmaal nog uitgevochten worden

Ik vind dat je moet zorgen dat je dieren zelfstandig zijn. DIt is beter voor de dieren, maar ook voor jezelf. Als ik een weekje wegga redden de katten zich prima omdat ze muizen kunnen vangen, verder kunnen ze zelfstandig de bijkeuken in. Met vuurwerk eender. Die beesten zijn niet dom, als je ermaar voor zorgt dat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen en weten wat ze wel en wat ze niet moeten doen.. Dat kunnen ze niet als je ze angstvallig binnen houdt en ze alleen maar op de vensterbank naar vogeltjes of vuurwerk laat kijken!! Je moet ze af en toe ook laten gaan.

Mijn katten zijn zelfstandig, lopen niet weg, laten niet over zich heen lopen en kunnen zelf overleven, dit zijn de basiselementen die je een kat tijdens zijn opvoeding moet megeven!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  † In Memoriam † zondag 3 januari 2010 @ 12:01:25 #89
137949 Disana
pi_76352491
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
door als baas panisch te doen, gaan je dieren dat overnemen. De katten hebben het toch prima gedaan tijdens ou en nieuw? Castratie zou in dit geval helemaal niet werken, omdat de vechtpartij onstaat doordat er een andere kat is die onze tuin als zijn territorium ziet. Dit moet nu eenmaal nog uitgevochten worden

Ik vind dat je moet zorgen dat je dieren zelfstandig zijn. DIt is beter voor de dieren, maar ook voor jezelf. Als ik een weekje wegga redden de katten zich prima omdat ze muizen kunnen vangen, verder kunnen ze zelfstandig de bijkeuken in. Met vuurwerk eender. Die beesten zijn niet dom, als je ermaar voor zorgt dat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen en weten wat ze wel en wat ze niet moeten doen.. Dat kunnen ze niet als je ze angstvallig binnen houdt en ze alleen maar op de vensterbank naar vogeltjes of vuurwerk laat kijken!! Je moet ze af en toe ook laten gaan.

Mijn katten zijn zelfstandig, lopen niet weg, laten niet over zich heen lopen en kunnen zelf overleven, dit zijn de basiselementen die je een kat tijdens zijn opvoeding moet megeven!!
Ik hoop dat je nog eens tot inzicht komt.
  zondag 3 januari 2010 @ 14:32:39 #90
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_76358143
ik denk dat de kat gelukkiger is thuis dan in een dierenpension. alleen als ik voor langere periodes weg zou gaan zou ik dat overwegen en dan alleen als niemand hier af en toe even langs zou kunnen komen. Mensen vergeten nog eens dat een kat gewoon een wild dier is dat buiten hoort. Het is gewend aan mensen, maar het voelt zich het meest gelukkig in de vrije natuur en kan daar prima overleven. Ze willen graag wat aandacht en die geef ik ze ook, dus kom bij mij niet aan dat ik mn dieren niet goed verzorg!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_76359370
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:12 schreef Greys het volgende:

[..]

BHFH is gewoon aan het trollen.Of te stom voor woorden.

Ik hoop het
  zondag 3 januari 2010 @ 15:27:23 #92
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_76360315
Mijn benedenbuurman is ook zo'n idioot. Ik maakte een keer een praatje met hem over het vechten van een van zijn katten. - 'Ja, maar hij wint wel altijd' - zei hij.
Nou ja, dan ben ik wel een beetje uitgeluld. Ben blij dat die van mij niet buiten komen.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:15:38 #93
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76616552
Mijn kat mag vanaf s'avonds 30/12 tot s'middags 01/01 niet naar buiten. Hoezeer hij dat ook wil; hij denkt er niet bij na dat er veel vuurwerk kan zijn. Voor 1 knalletje of pijltje kan hij wegrennen, maar als er kinderen staan die 10 minuten achter elkaar afsteken raakt de kat in paniek. Die verantwoordelijk kan ik hem niet geven; hij is geen mens die logischerwijs kan bedenken wat er kan komen. En hij vind het ook vreselijk om op de bak te moeten, maar dat is dan jammer; ik zou het mezelf niet vergeven als ik hem om die lullige reden kwijt zou zijn.
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:02:05 #94
285174 Evienne
never odd or even
pi_90670443
*knalt omhoog* ;)

Vanochtend werden de hondjes (4) wat onrustig wakker, met het geknal en gefluit om het huis, maar toen ik eenmaal bij mijn positieven was en ze even geruststelde, zijn ze gekalmeerd en ze liggen nog immer braaf op schoot en voor de kachel te soezen, alsof er niks aan de hand is. Als het straks te erg wordt zet ik een lekker muziekje voor ze aan. :z

Mijn paard is een ander verhaal. Ik heb nog nooit een paard gezien dat kicked op vuurwerk! Hij hoort een knal en rent er in volle draf met zwiepende staart op af, mijn paard wordt over een maand 20 maar ziet er dan gelijk 15 jaar jonger uit... Gister wilde hij dus niet eens naar de stal, hij bleef lekker achterin de wei staan en met geheven hoofd van het geknal genieten. Toen ik hem eenmaal uit het weiland had gehaald wilde hij zijn brokjes niet eten, maar bleef uit het raam staan turen naar al dat moois. Heeeeerlijk, ik maak me geen zorgen en ben blij dat hij er blij van wordt. O+

Alleen mijn konijntje heeft zich een beetje teruggetrokken maar vanuit een veilig hoekje houdt hij alles in de smiezen en hij is niet zo overstuur dat ie zijn eten niet meer lust. :9

Ben benieuwd hoe jullie diertjes het dit keer uithouden!
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_90671647
De oude hond van mijn stiefvader was gek op vuurwerk. Hij rende altijd op knalpotten, vuurpijlen rotjes ed af. Needless to say dat hij met Oud & Nieuw om 00:00 niet naar buiten mocht.

Mijn katten zijn nu nog rustig onder wat geknal, maar ik denk dat ze op het moment supreme wel onder mijn bed zullen verdwijnen.
pi_90675143
Ik ben benieuwd hoe Dexter en DeeDee de jaarwisseling doorkomen. In verband met een belofte aan mijn ouders vorig jaar (en omdat mijn pa anders alleen zou zitten dit jaar dankzij recente gebeurtenissen).

Dus ze zijn nu alleen. We hebben wel ervoor gezorgd dat ze veel verstopplekjes hebben. We hebben dekens over de rand van het bed heen gegooid zodat daar geen licht door kan dringen (wel wat flapjes open gelaten zodat ze er wel in kunnen).

We hebben een soort ombouw met rieten manden. DeeDee trekt normaal al de manden open om er in te zitten. Ze heeft al bewezen dat ze verbonden zijn met elkaar, want dan was het zoeken naar DeeDee, zit ze in mandje nummer 1, 2, 3, 4 of 5? Daar hebben we één mandje tussenuit gehaald zodat ze erin kunnen schieten zonder dat het mandje dichtgaat.

We hebben het reismandje in de gang gezet met over de gaatjes van de mand een fleecedeken. Gelukkig zijn ze niet bang voor dat ding. :)

In de woonkamer hebben we de doos van mijn vriend z'n kerstpakket neergezet met een gat eruit geknipt. In de woonkamer staat ook de krabpaal met zo'n holletje en daar kunnen ze uiteraard achter de bank.

Verder zijn alle gordijnen dicht en staat de radio aan en wat harder.

Met de eerdere knallen leken ze niet echt bang, maar we hebben het gefluit nog niet gehoord, en dat is toch wel hetgeen wat een kat het vervelendst vindt aan vuurwerk, lijkt me.
pi_90676808
Jaren geleden nam ik een kat, net voor Kerst. Omdat ik niet wilde dat ze heel bang zou zijn met Oud & Nieuw, ben ik die nacht -helemaal alleen :'(- bij haar gebleven. En ze vond het helemaal niet eng, ze keek niet op of om van al dat geknal en gesis |:(

Eenzaamste Oud & Nieuw die ik ooit heb meegemaakt :')
pi_90680203
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:38 schreef Sosha het volgende:
Jaren geleden nam ik een kat, net voor Kerst. Omdat ik niet wilde dat ze heel bang zou zijn met Oud & Nieuw, ben ik die nacht -helemaal alleen :'(- bij haar gebleven. En ze vond het helemaal niet eng, ze keek niet op of om van al dat geknal en gesis |:(

Eenzaamste Oud & Nieuw die ik ooit heb meegemaakt :')
Wat lief van jou. :D

Onze poes is verstopt, kan haar niet meer vinden nu. Ben zelf niet bang voor vuurwerk, maar blijf er wel graag uit de buurt. En van die plotselinge superharde knallen schrik ik wel.
Met de jaarwisseling ben ik nooit thuis, dus ik heb geen idee hoe ze er om 00:00 uur bij zit. Denk ergens weggekropen. ;(
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:57:55 #99
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90682565
In ons nieuwe appartement op 10 hoog met dikke isolatie hebben de katjes eindelijk een rustig O&N, denk ik :) Er is af-en-toe wel een plofje van buiten te horen, maar meer niet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_90684440
De katers zitten weer onder het bed :')

Gisteravond 'de held' van het stel van buiten moeten halen, hij kroop meteen onder de bank _O-

Over 2 dagen zijn ze weer helemaal de oude :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90685370
Doeraq zit voor het raam te kijken en buiten in de ren, Towyn ligt te pitten op de bank.
Dus tot nog toe trekken ze hun eigen er niets van aan. Om 12 uur dan gaan ze wel even onder de bank liggen maar een paar minuten later komen ze er weer onder vandaan.
De Valkparkieten interesseert het helemaal niet.
pi_90686204
De kater trekt het beter dan vorige jaren :)

Hij ligt al de hele dag voor de haard te suffen. Ik heb wel dat ding waar je hem instopt als hij naar de dierenarts moet ergens in een hoekje gezet met een zachte doek erin.

Hij wilde vandaag maar even naar buiten, 1 knal en hij maakte rechtsomkeert.

Over het algemeen geld wel dat als je niet wilt dat je dier bang is, je dat niet moet bevestigen. Dus heel veel aandacht geven omdat het bang is bevestigd bij je dier dat het ook reden heeft om angstig te zijn.

Mij maakt het niet uit of ik een vuurwerk bestendige kater heb, dus geef hem wel lekker aandacht als hij bang is ;)
Seculier-Fundamentalistisch
pi_90689768
mijn hond is door het geknal volkomen van slag, valt niets mee te beginnen, haar krulstaartje hangt slap naar beneden en ze loopt alleen maar achter me aan, nou ja morgen is het weer voorbij
  vrijdag 31 december 2010 @ 21:25:25 #104
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90691848
't Boeit ze hier nog steeds geen flikker.
pi_90692280
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:15 schreef pinine het volgende:
mijn hond is door het geknal volkomen van slag, valt niets mee te beginnen, haar krulstaartje hangt slap naar beneden en ze loopt alleen maar achter me aan, nou ja morgen is het weer voorbij[ afbeelding ]
Aw ;( :*
  zaterdag 1 januari 2011 @ 00:27:39 #106
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90696347
Hahaha! Mijn kat zit hier bij me onder de tafel en de hond loopt als een gek bij iedere knal en pijl rond te rennen want hij wil er in bijten ;)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 00:40:08 #107
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90696623
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:34 schreef Ewelina het volgende:
De oude hond van mijn stiefvader was gek op vuurwerk. Hij rende altijd op knalpotten, vuurpijlen rotjes ed af. Needless to say dat hij met Oud & Nieuw om 00:00 niet naar buiten mocht.

Mijn katten zijn nu nog rustig onder wat geknal, maar ik denk dat ze op het moment supreme wel onder mijn bed zullen verdwijnen.
Die hond van mij ook :') Die loopt als een randdebiel door het huis te rennen. Iedere vonk en iedere knal die hij ziet of hoort wordt op gereageerd _O- Het allerliefst zou hij ieder stuk vuurwerk pakken. Vorig jaar ben ik met hem de straat op gegaan rond 00.30. Hij ging helemaal uit zijn dak :D De kat zit nu lekker bij mijn voeten een beetje bang te kijken. Gaat zich niet verstoppen en dat is prima. Ik had ooit een kat die voor het raam naar het vuurwerk ging zitten kijken. Ze vond het prachtig!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 00:43:41 #108
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_90696706
heb niks tegen vuurwerk, maar de katten hier wel. De een rent door huis als een wilde, de ander duikt onder de bank, en de 3de die vliegt naar een donkere kamer (rolluiken dicht) en gaat op de vensterbank liggen bang om zich heen kijkend....

Dat wordt niet wat die alleen te laten.... volgens mij gaat dat niet goed....
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 januari 2011 @ 00:51:28 #109
163650 Greys
pi_90696913
Dit is de eerste keer dat mijn hondje echt heel bang was, het is de leeftijd denk ik (14,5).
Hiervoor nooit een krimp gegeven, nu trillen over d'r hele lijfje.
De kat rekte zich nog eens uit en gaapte nog wat :')

Maar na elk een paar plakjes rosbief was het ergste leed geleden van de hond :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 1 januari 2011 @ 00:53:44 #110
127004 maril
Smeetsfan
pi_90696960
Ik moet zeggen dat ze alle drie zich goed gedragen.Geen paniek hier bij mijn katten , een heb ik geleerd dat hij gewoon naar buiten moet kijken ik zei, Kom dan kijken wat mooi . En hij deed het nog ook ook . O+
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_90696995
Ach, Binkie... :{ Gelukkig gaat het weer beter. O+

Gijs heeft even z'n oortjes bewogen en slaapt lekker door, m'n lieve oudje.

Alle geliefde huisdieren ook een knuffelig en gezond 2011 gewenst. *O*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_90697000
whehe onze jonge kat die nergens bang voor is zat nu onder het bed te miauwen.
onze oudere kat die altijd bang is (voor andere dieren, buiten zijn) lag gewoon te hangen/slapen _O-
  zaterdag 1 januari 2011 @ 00:57:42 #113
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_90697038
1 kat heeft zich verstopt onder een tafel, de ander is onder een kast gevlucht en de 3e heeft zichtzelf opgesloten op een donker toilet. :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 1 januari 2011 @ 00:57:52 #114
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90697042
Poes (jaartje oud, eerste oud en nieuw) zit de hele dag al verscholen onder mijn bed, in de middag even rond gelopen maar na het eerste rotje van de buurjongens meteen weer verscholen..
Het is echt de knal waar ze van schrikt maar op de punt is het ook een watje, als je een pen laat vallen schrikt ze ook :')

Mijn vorige kat vond het prachtig en zat ieder jaar de hele week voor het raam alles te volgen :Y
  zaterdag 1 januari 2011 @ 00:58:53 #115
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90697067
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 00:53 schreef maril het volgende:
Ik moet zeggen dat ze alle drie zich goed gedragen.Geen paniek hier bij mijn katten , een heb ik geleerd dat hij gewoon naar buiten moet kijken ik zei, Kom dan kijken wat mooi . En hij deed het nog ook ook . O+
Probeerde ik ook even, tot een grapjas een lawinepijl door de straat verderop joeg :') :(
  zaterdag 1 januari 2011 @ 00:59:14 #116
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90697075
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 00:51 schreef Greys het volgende:
Dit is de eerste keer dat mijn hondje echt heel bang was, het is de leeftijd denk ik (14,5).

Ja he. Paar jaar geleden ging ik met oude Parson JR en jonge Westie 's avonds in de auto weg. JR was nooit bang, vond het gewoon leuk. Maar die avond vond hij het echt niet leuk meer. Hij was 12,5 en had Cushing. De Westie had nergens problemen mee, maar de oude zieke JR wilde op mijn schoot zitten en zat te bibberen de hele avond. Het gekke is wel dat kat zich altijd verstopte het eerste halfuur en hij nu al de hele tijd rond mijn benen hangt.... :? Hij is 11 en heeft dit dus al vaak meegemaakt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 01:00:55 #117
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_90697124
Bellefleur heeft het dit jaar lastiger dan vorig jaar. Ze wil nu veel meer aandacht dan vorig jaar. Ze is nu overal en nergens te vinden :P Het is hier ook wel een stuk drukker dan vorig jaar qua knallen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 1 januari 2011 @ 01:08:04 #118
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90697291
Ga nog even met de hond uit zo. Hoop dat'ie niet teveel wordt afgeleidt door het vuurwerk zodat'ie nog even kan poepen :')
pi_90700140
Hier is alles nu weer rustig en de poezen zien er ook heel relaxed uit, nu heb ik wel de gordijnen dicht gehouden en ben maar een paar uurtjes weg geweest. Zo slapen met de poesjes bij me O+
pi_90701262
Whoopje is nu 14 en heeft een tikkie gestresst in een vreemd huis (mee op visite) gelopen maar ging vervolgens voor het raam in haar mandje vuurwerk kijken O+ (ze is wel doof voor gewone geluiden en had vorig jaar ook weinig last vandaar dat we op visite durfden).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 1 januari 2011 @ 10:58:26 #121
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_90703531
Ik moest mijn kittens van morgen 5 maand alleen laten. Mijn ex was er niet ivm werk, en ik wilde ook erg graag naar familie. Ik heb lang getwijfeld of ik ze mee zou nemen, thuis zou laten of dat ik ook thuis zou blijven. Uiteindelijk, toen hier op 28 december al regelmatig geknal was, heb ik besloten ze toch maar ze hier te laten en zelf gewoon naar familie te gaan.

Had expres alles netjes gemaakt en breekbare/dierbaar spul weggehaald uit de woonkamer. Toen ik om half 2 thuis kwam zaten ze al op me te wachten. Er was niks verschoven of kapot. Ze waren wel een klein beetje nerveus als er een harde knal was, maar verder trokken ze het prima. Ze aten en dronken ook gewoon. Helden O+
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  zaterdag 1 januari 2011 @ 11:25:31 #122
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_90703889
M'n kat is normaliter altijd een baasje in huis, hoe die loopt ook en met de poes omgaat. Toen het echter begon met knallen zat deze baas achter alle jassen verscholen en schichtig te kijken. Heeft ie volgehouden van 23:00 tot zeker 03:00, schijterd dat ie is :D
Het poesje daarentegen zat voor het raam te kijken naar het vuurwerk. Af en toe ook met haar pootjes op het raam, alsof ze het vast wilde pakken :D
Je weet..
pi_90723432
Onze poes heeft het puik volgehouden, en het lijkt mij zelfs dat ze nu ons meer is gaan waarderen. Ik zeg doe maar maandelijks een dot vuurwerk.
pi_90723592
Katertje van 1,5 jaar vond het maar niks, heeft op 31 december de hele dag wantrouwig rondgelopen en schrok op bij elke knal. Vorig jaar was hij er totaal niet bang van, dat jaartje volwassen worden scheelt dus blijkbaar wel. Zijn moeder en mijn andere kat vonden het ook niet echt tof, maar bleven er wel rustig onder. Ik ben oudejaarsavond weg geweest en heb de tv aan gelaten. Toen ik thuis kwam lag het drie man sterk te slapen op bed. O+

Vanmorgen was alles weer back to normal, hooguit wat geïrriteerd vanwege het gesloten kattenluik en het iets later geserveerde ontbijt. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 1 januari 2011 @ 23:14:41 #125
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90727661
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:52 schreef Poepoog het volgende:
Onze poes heeft het puik volgehouden, en het lijkt mij zelfs dat ze nu ons meer is gaan waarderen. Ik zeg doe maar maandelijks een dot vuurwerk.
Ja! Als dit een maandelijks terugkerend iets is, dan wennen ze eraan. Het is juist omdat het maar eens per jaar is.
  Moderator zaterdag 1 januari 2011 @ 23:16:24 #126
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_90727727
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 00:51 schreef Greys het volgende:

Elco zat als elk jaar voor het raam te kijken en de katten zaten onder de bank. Maar daar gingen ze pas heen toen iedereen buiten was. Toen we weer binnen kwamen kwamen ze ook onder de bank vandaan.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_90727989
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 23:14 schreef childintime het volgende:

[..]

Ja! Als dit een maandelijks terugkerend iets is, dan wennen ze eraan. Het is juist omdat het maar eens per jaar is.
Dan is m'n hond gewend en heeft ze een overspannen baasje _O-
Ik ben weer voor een jaar klaar, wat een herrie gister, was gewoon niet leuk meer hier :N
  zaterdag 1 januari 2011 @ 23:27:00 #128
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90728242
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 23:21 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dan is m'n hond gewend en heeft ze een overspannen baasje _O-
Ik ben weer voor een jaar klaar, wat een herrie gister, was gewoon niet leuk meer hier :N
Ik vond het leuk ^O^ Ga normaal gesproken altijd met dochter samen vuurwerk afsteken. Ze was er niet dit jaar, dus helaas.......
pi_90736765
Het ging hier in huis weer verbazingwekkend goed. Mijn hond (gecastreerde reu, Maltezer, 3 jaar) reageert gewoon niet op het vuurwerk. Zelfs niet toen om 0.00 uur de hele vuurwerkwinkel de lucht in werd geknald.
En dat is vreemd, want ik ben wel bang. Ik schrik bij iedere knal en durf niet naar buiten.
Onweer vind ik ook eng, en dan kijkt mijn hondje me echt aan met zo'n blik van: 'stel je niet aan....'.
Ik vind dat raar. Hij zou toch op mij moeten reageren???

Overigens heb ik hem op oudejaarsdag niet alleen thuis gelaten. Mijn man vond dat dat prima kon, omdat ie toch niet bang was, maar ik was wel bang dat er iets zou gebeuren terwijl wij niet thuis waren (hadden 's middags een verjaardagsfeestje en moesten een paar uurtjes weg) wat het zou verpesten voor de rest van zijn leven. Stel dat er voor onze deur vuurwerk afgestoken zou worden waar hij wél van zou schrikken en dat er dan geen mensen in de buurt zijn om die knallen te negeren............

Anyway: het ging weer perfect. Niet eens een blafje om middernacht....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_90736957
Ons Jackie Frits heeft ook een schroei vlek op zijn rechter voor pootje. :D
  zondag 2 januari 2011 @ 23:57:24 #131
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90774104
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 09:51 schreef -moppie- het volgende:
Ons Jackie Frits heeft ook een schroei vlek op zijn rechter voor pootje. :D
Ach gos.... Ik zorg er dus wel goed voor dat Westie niet in de buurt van vuurwerk kan komen. Omdat'ie het wil pakken. Dat is hem dus 3 jaar geleden bijna gelukt. Een langsvliegend stuk vuurwerk zat bijna in zijn bek. Ik moet wel lachen, als hij vuurpijlen in de lucht ziet, maakt'ie ook echt van die sprongetjes met 4 poten van de grond, alsof'ie het uit de lucht kan pakken :D

@ Tezz, ik laat ze liever ook niet alleen op dat soort dagen. Of ik maak het hele huis vuurwerkproof. Voor sommigen is niets leuker dan vuurwerk door een brievenbus te gooien waar dieren in huis zitten.
pi_90780889
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:57 schreef childintime het volgende:

[..]

@ Tezz, ik laat ze liever ook niet alleen op dat soort dagen. Of ik maak het hele huis vuurwerkproof. Voor sommigen is niets leuker dan vuurwerk door een brievenbus te gooien waar dieren in huis zitten.
Ja, of er wordt vlak voor je deur een lawinepijl afgestoken of er valt een rotje in de achtertuin of zo.... Gelukkig wonen mijn ouders vlakbij en kan ie gewoon altijd daar terecht!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_90781531
Sterke touw helpt altijd. Dat is echt grappig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')