Heb je er zelf een hekel aan of ben je bang`..........quote:Op donderdag 31 december 2009 22:59 schreef Bouke-p het volgende:
Wij hebben 6 katten, waarvan één maar onder t bed is gaan liggen. Al weet ik niet of dat nou door t vuurwerk komt, dat doet ze wel vaker :p de rest ligt her en der te slapen, gaan in t raamkozijn zitten kijken naar t nu al knallende vuurwerk.
Ze hebben dr gelukkgi helemaal geen last van
Ben net even met de hond wezen lopen. Hij wordt helemaal gek. Bij iedere knal wil hij erop af. Hij blaft, trekt aan de riem.......quote:Op donderdag 31 december 2009 23:30 schreef LeNeHe het volgende:
Onze hond is tot nu toe redelijk rustig. Hij ligt op de bank. Af en toe gromt hij wel als er wordt geknald. Maar waarschijnlijk gaat hij zometeen wel helemaal los met blaffen en zenuwen als het 12 uur is.
Ga zo nog even naar buiten met hem, voordat de herrie losbarst.
Ben zelf niet bang van vuurwerk en negeer zijn gedrag gewoon.
We zijn om 23.00 gaan lopen,hij was wel gestressed maar nu ligt ie binnen op zijn gemak en de andere 2 te slapen.Ik moet zeggen dat het stukken beter gaat dan vorig jaarquote:Op donderdag 31 december 2009 23:39 schreef childintime het volgende:
[..]
Ben net even met de hond wezen lopen. Hij wordt helemaal gek. Bij iedere knal wil hij erop af. Hij blaft, trekt aan de riem.......
die mag je ff uitleggen, snap dr geen ruk van.quote:Op donderdag 31 december 2009 23:03 schreef childintime het volgende:
[..]
Heb je er zelf een hekel aan of ben je bang`..........
Ja ik denk dat het idd wel wat met elkaar te maken heeft, ik heb nog nooit een hond gehad die bang was voor vuurwerk of onweer. Doet mij óók niks.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:08 schreef childintime het volgende:
Mijn vraag was hier of je merkt dat je zelf bang bent en dus je dier ook bang is. Ik vind het helemaal geweldig en mijn hond dus ook.
Ja, zo geweldig dat hij het op probeert te eten. Lijkt me ook weer niet de bedoelingquote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:08 schreef childintime het volgende:
Mijn vraag was hier of je merkt dat je zelf bang bent en dus je dier ook bang is. Ik vind het helemaal geweldig en mijn hond dus ook.
ah zo, nee we(vrouw en ik) niet bang voor. Integendeel juistquote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:08 schreef childintime het volgende:
Ik begrijp jou niet. Fidel wordt telkens aan flarden gekrabd omdat hij niet gecastreerd is en steeds vecht, en nu lees ik ook nog dat je je katten met oud en nieuw niet op tijd binnen hebt gehaald.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik blijf met oud en nieuw altijd op tot de katten weer binnenkomen. het zijn spannende uurtjes. Kitty is gelukkig net weer binnen en had veel aandacht nodig, fidel is nog weg..
BHFH is gewoon aan het trollen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp jou niet. Fidel wordt telkens aan flarden gekrabd omdat hij niet gecastreerd is en steeds vecht, en nu lees ik ook nog dat je je katten met oud en nieuw niet op tijd binnen hebt gehaald.
Ik vind het best zorgelijk.
Ik hoop oprecht dat het niet het laatste is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:12 schreef Greys het volgende:
[..]
BHFH is gewoon aan het trollen.
Of te stom voor woorden.
Het zou nog beter zijn als je gezorgd had dat je je kat vanacht niet buiten had gelaten,iedereen weet toch dat al altijd nog doorgeknald wordquote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:11 schreef Chanty87 het volgende:
Nog steeds geen June te bekennen hierZou helpen als er geen tyfusvuurwerk meer werd afgestoken
Schattemetat, niet te snel conclusies trekkenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:58 schreef Guess. het volgende:
[..]
Het zou nog beter zijn als je gezorgd had dat je je kat vanacht niet buiten had gelaten,iedereen weet toch dat al altijd nog doorgeknald word
Sowieso zoekt ze zelf een schuilplek op (waar ze vandaag de hele dag waarschijnlijk niet van weg is geweest) ergens op één van de weilanden hierachter ofzo, ze wil zelf zo vaak naar buiten met Oud en Nieuw. Maar om nou meteen zo'n toon aan te slaan van dat ik mijn huisdier niet goed verzorg ofzo vind ik wel erg ver gaan hoor. Daarnaast was ik niet degene die haar naar buiten liet, zelf zou ik haar zo veel mogelijk binnen houden. Maarja, mevrouw wilde zelf... En waar je woont maakt wel degelijk verschil.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:04 schreef Guess. het volgende:
Ik vind het gewoon niet slim om je huisdier in de oud/nieuwjaarsnacht (en de nacht er voor en erna) buiten te laten en dan maakt het niet uit waar je woont.Ben dan gewoon extra voorzichtig met m'n dieren wil niet dat hun iets overkomt.
ze zoeken zelf wel een veilig plekje hoor. as je zelf al zo panisch erover doet, worden je dieren juist bang. Ik denk dat het het beste is om niets speciaals te doen om zo je dieren te laten zien dat vuurwerk niets bijzonders is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:04 schreef Guess. het volgende:
Ik vind het gewoon niet slim om je huisdier in de oud/nieuwjaarsnacht (en de nacht er voor en erna) buiten te laten en dan maakt het niet uit waar je woont.Ben dan gewoon extra voorzichtig met m'n dieren wil niet dat hun iets overkomt.
Ik blijf versteld van jou staan. Je doet nu alsof poezen en honden kinderen zijn die hun oerangst voor geknal wel even kunnen overwinnen door een voorbeeld aan de baas te nemen. Zo werkt het niet. Bovendien kunnen dieren door angst de benen nemen, en dan is het nog maar de vraag of je ze ooit terugziet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ze zoeken zelf wel een veilig plekje hoor. as je zelf al zo panisch erover doet, worden je dieren juist bang. Ik denk dat het het beste is om niets speciaals te doen om zo je dieren te laten zien dat vuurwerk niets bijzonders is.
Ik hoop dat je nog eens tot inzicht komt.quote:Op zondag 3 januari 2010 11:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
door als baas panisch te doen, gaan je dieren dat overnemen. De katten hebben het toch prima gedaan tijdens ou en nieuw? Castratie zou in dit geval helemaal niet werken, omdat de vechtpartij onstaat doordat er een andere kat is die onze tuin als zijn territorium ziet. Dit moet nu eenmaal nog uitgevochten worden
Ik vind dat je moet zorgen dat je dieren zelfstandig zijn. DIt is beter voor de dieren, maar ook voor jezelf. Als ik een weekje wegga redden de katten zich prima omdat ze muizen kunnen vangen, verder kunnen ze zelfstandig de bijkeuken in. Met vuurwerk eender. Die beesten zijn niet dom, als je ermaar voor zorgt dat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen en weten wat ze wel en wat ze niet moeten doen.. Dat kunnen ze niet als je ze angstvallig binnen houdt en ze alleen maar op de vensterbank naar vogeltjes of vuurwerk laat kijken!! Je moet ze af en toe ook laten gaan.
Mijn katten zijn zelfstandig, lopen niet weg, laten niet over zich heen lopen en kunnen zelf overleven, dit zijn de basiselementen die je een kat tijdens zijn opvoeding moet megeven!!
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:12 schreef Greys het volgende:
[..]
BHFH is gewoon aan het trollen.Of te stom voor woorden.
Wat lief van jou.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:38 schreef Sosha het volgende:
Jaren geleden nam ik een kat, net voor Kerst. Omdat ik niet wilde dat ze heel bang zou zijn met Oud & Nieuw, ben ik die nacht -helemaal alleen- bij haar gebleven. En ze vond het helemaal niet eng, ze keek niet op of om van al dat geknal en gesis
![]()
Eenzaamste Oud & Nieuw die ik ooit heb meegemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |