quote:Op zondag 13 december 2009 00:35 schreef TimMer1981 het volgende:
Volgens mij weinig aan te doen als baas zijnde. Mijn ouders voerden hun Duitse herder altijd dronken met oud en nieuw, anders ging hij dood van de angst. Na een lading hondenbrokken met een scheut cognac of iets dergelijks lag hij dan compleet rustig in de kamer de hele avond.
Daar ben ik ook altijd bang voor. Ik laat mijn hond de laatste dagen van het jaar dan ook korter uit dan normaal. Hij wil zelf ook niet langer, als hij ook maar iets van een knalletje hoort rukt hij al aan de riem richting huisquote:Op zondag 13 december 2009 00:37 schreef Harajuku. het volgende:
Rond die tijd ben ik altijd ook bang dat ze iets naar de hond gooien, of dat hij 't in z'n bek neemt. Nee, bedankt. Moet altijd weer aan dat nieuwsartikel van een paar jaar geleden denken, van een hond die dus vuurwerk in zijn bek kreeg, en ja, dat ontplofte daar. Werd hun tuin ingegooid. Nice.
Mijn hond had vorig jaar een stuk vuurwerk in zijn bek. Ik schrok me kapot en toen ik riep dat hij los moest laten deed' ie dat gelukkig ook vlak voor het ontplofte.....quote:Op zondag 13 december 2009 00:37 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind vuurwerk eng, de dieren doen alsof ze niets horen. Rond die tijd ben ik altijd ook bang dat ze iets naar de hond gooien, of dat hij 't in z'n bek neemt. Nee, bedankt. Moet altijd weer aan dat nieuwsartikel van een paar jaar geleden denken, van een hond die dus vuurwerk in zijn bek kreeg, en ja, dat ontplofte daar. Werd hun tuin ingegooid. Nice.
Maar ik ben niet panisch of zo, en binnen heb ik ook nergens last van omdat ik alleen bang ben voor de ongelukken die kunnen gebeuren, buiten. Dus dan wordt het voor de dieren ook moeilijker om mijn angst op te pikken als dat al zou gebeuren. Samenvatting: Aan mijn post heb je niets.
--
Ik geloof niet dat je het zo zwart kan stellen, maar ik denk dat het eerder aan de baas ligt met een uitzondering voor al bang aangelegde honden.
Even een voorbeeld
Bij cursus heb je vaak ook een les waarbij ze vuurwerk afsteken, de meeste pups schrikken dan even want het is natuurlijk wel lawaai, maar daarna is 't vaak ook okay omdat de baas laat weten dat het okay is. Op dat moment reageerden ze eerst instinctief op het lawaai, maar dáárna ligt het aan hoe de baas ermee omgaat. Als de baas de hond gerust gaat stellen van 'oohh, t is okay *aai aai* hè' beloon je de hond voor het angstig reageren. Doe je gewoon normaal en wordt de hond niet beloond voor de schrikreactie, dan ziet de hond ook in dat je niet bang hoeft te zijn.
Ik denk dus dat de schrikreactie instinctief is, maar die reactie an sich is geen probleem en zegt niets over het verdere verloop. De baas heeft dat dus inderdaad in de hand mi.quote:Op zondag 13 december 2009 00:50 schreef childintime het volgende:
[..]
Mijn hond had vorig jaar een stuk vuurwerk in zijn bek. Ik schrok me kapot en toen ik riep dat hij los moest laten deed' ie dat gelukkig ook vlak voor het ontplofte.....![]()
Ik ben ook niet bang voor onweer; ik vind onweer helemaal geweldig en mijn hond is er dus ook niet bang voor. Ik heb een hondje gehad die bij ons kwam toen' ie 2 was. De eerste eigenaren waren heel bang voor onweer en die hond dus ook. Hij was ook bang voor vuurwerk. De hond die ik nu heb, kregen wij als pup. Ik weet dat de fokker (mijn zus) niet van vuurwerk houdt, maar die woont dan ook in Frankrijk en daar steken ze alleen centraal af (in steden enzo), dus de pups die zij op dat moment hebben worden er niet mee in aanraking gebracht (en eventueel beinvloedt).
Vorig jaar vierden wij Oud&Nieuw bij mijn moeder in de straat. De overbuurman heeft een Rotweiler, die dus ook vrolijk over straat liep te rennen om 00.00...... Ik ben wel bang voor mijn hondje dat hij een stuk vuurwerk pakt (hij kan tenslotte de gevolgen niet overzien), maar ik ben wel heel blij dat hij niet als 1 of andere neuroot zit te rillen ergens in een hoekje.......
Ik vraag me dat dus ook af. In hoeverre zit de angst voor vuurwerk erin of in hoeverre kweken mensen die angst aan bij hun hond? Ik heb trouwens ook ooit een kat gehad die achter het raam ging zitten kijken naar het vuurwerk.
Ja, dat bedoel ik dus...... Je laat hem een kort rondje aan de riem uit. Voor hem is dat dus al anders dan normaal..... Ik ben vanaf dat wij deze hond kregen gewoon toch de hei op gegaan en liet hem los, ook al liepen ze daar vuurwerk af te steken. Ik leidde hem af met brokjes oid en reageerde zelf totaal niet. Dat hij er zo op reageert (het leuk vinden en erachter aan willen rennen) is doordat ik zei dat vuurwerk leuk was als er iets afgestoken werd vlak bij hem. Ik deed dan heel positief en zei met hoge stem: "ja, vuurwerk, dat is leuk!" Waarop hij vervolgens ging lopen zoeken waar dat leuke dan wel wasquote:Op zondag 13 december 2009 00:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Daar ben ik ook altijd bang voor. Ik laat mijn hond de laatste dagen van het jaar dan ook korter uit dan normaal. Hij wil zelf ook niet langer, als hij ook maar iets van een knalletje hoort rukt hij al aan de riem richting huis
Dat vind ik nogal gevaarlijk.quote:Op zondag 13 december 2009 01:02 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus...... Je laat hem een kort rondje aan de riem uit. Voor hem is dat dus al anders dan normaal..... Ik ben vanaf dat wij deze hond kregen gewoon toch de hei op gegaan en liet hem los, ook al liepen ze daar vuurwerk af te steken. Ik leidde hem af met brokjes oid en reageerde zelf totaal niet. Dat hij er zo op reageert (het leuk vinden en erachter aan willen rennen) is doordat ik zei dat vuurwerk leuk was als er iets afgestoken werd vlak bij hem. Ik deed dan heel positief en zei met hoge stem: "ja, vuurwerk, dat is leuk!" Waarop hij vervolgens ging lopen zoeken waar dat leuke dan wel was
Ja, dat is het ook. Hij heeft al eens een stuk vuurwerk in zijn bek gehad. Maar hij vind het wel helemaal geweldig. Ik hoef dus met Oud&Nieuw niet te kijken naar waar hij zich verstopt, maar wel of hij niet de straat op rent om het te pakken.....En dat was dus ook mijn vraag hier. Heb je bij de angst van je hond niet heel erg zelf de hand daarin?quote:
Het is niet zo dat hij om 0:00 op oudjaarsavond erg bang is, dan zijn de knallen constant. Het zit hem meer in de dagen ervoor, die losse knallen. Daarnaast woon ik op een dorp waar het schieten met carbid erg populair is; op oudjaarsdag is het net of we vanaf 5 kanten onder vuur liggenquote:Op zondag 13 december 2009 01:07 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook. Hij heeft al eens een stuk vuurwerk in zijn bek gehad. Maar hij vind het wel helemaal geweldig. Ik hoef dus met Oud&Nieuw niet te kijken naar waar hij zich verstopt, maar wel of hij niet de straat op rent om het te pakken.....En dat was dus ook mijn vraag hier. Heb je bij de angst van je hond niet heel erg zelf de hand daarin?
Je post raakt kant noch wal..quote:Op zondag 13 december 2009 00:36 schreef minthy het volgende:
Ik denk dat je er als baasje ook veel aandeel in hebt. Ik ben bijvoorbeeld als de dood voor onweer, mijn hond zit 's nachts tijdens een onweersbui bibberend naast mijn bed. Voor vuurwerk ben ik dan weer niet bang, maar mijn hond vindt het verschrikkelijk. Ik denk dat hij dit lawaai vergelijkt met onweer.
Mijn katten zijn niet bang, kijken wel op bij een knal maar verder niet.
Wanneer jij spanning op zijn lijn brengt zet je hem op scherp.quote:Op zondag 13 december 2009 00:12 schreef childintime het volgende:
Ik vraag me dus af of de angst of voorkeur voor vuurwerk vooral bij een hond instinctief erin zit of heb je als baas zelf hier de hand in?
Je ziet een verband tussen twee dingen, welke later weer ontkracht wordt door iets anders, en dan verzin je maar wat onzinnigs om het toch te laten kloppen.quote:
Mijn hond is angstig bij onweer, hij is later ook bang geworden voor vuurwerk en andere harde knallen. Ik denk dat hij, doordat ik bang ben voor onweer, ook bang is geworden voor harde geluiden. Snap ik het nou niet?quote:Op zondag 13 december 2009 22:39 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Je ziet een verband tussen twee dingen, welke later weer ontkracht wordt door iets anders, en dan verzin je maar wat onzinnigs om het toch te laten kloppen.
Vanavond liep ik met Charlie door het park, en (gelukkig) aardig wat meters achter ons - 35 of zo - ineens een keiharde knal. Echt hard, en Charlie schoot natuurlijk van schrik een meter vooruit. Ik reageerde niet, gewoon verder lopen zoals normaal en Charlie liep gelijk mee. Een stuk verderop nog een zachtere knal omdat die verder weg was, Charlie keek een keer heen en weer en liep gewoon verder. Op de terugweg net zo'n knal als #2, niets. Hij keek niet op of om, niets aan de hand.quote:Op zondag 13 december 2009 00:59 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik denk dus dat de schrikreactie instinctief is, maar die reactie an sich is geen probleem en zegt niets over het verdere verloop. De baas heeft dat dus inderdaad in de hand mi.
Veel mensen halen hun hond aan wanneer de hond angstig is, en op die manier beloon je het verkeerde gedrag (de schrikreactie/angst). En zo kweek je dus inderdaad een angstige hond, want de hond gaat er nu vanuit dat zijn schrikreactie een correcte actie was. Maar als jij op dat moment gewoon normaal gedrag vertoont is het *schrik!* Oh, niets aan de hand.
Even terug te komen op mijn hond, maandagavond vuurpijl. Hij ging helemaal uit zijn dakquote:Op zondag 13 december 2009 17:00 schreef davo1979 het volgende:
Ik heb 2 katten die vinden het hardstikke leuk het vuurwerk ( leuker dan dit baasje). Vanaf het begin heb ik gedaan of dat er niks aan de hand was en alle deuren in huis open gehouden. Losse knalen vinden ze minder leuk dan als het los barst om 12 uur. Ze gaan lekker voor het raam zitten om te kijken.
Nu heb ik er een hond bij en dit is de eerste keer vuurwerk dit jaar dus ik hoop dat hij niet te bang reageert.
Dit vind ik wel een opmerkelijke...... Mijn oude Jack Russel (die alweer 5 jaar dood is), was nergens bang voor, dus ook niet voor vuurwerk. Maar de laatste Oud&Nieuw voor zijn dood (hij is eind Januari ingeslapen) was hij echt heel bang. Ik nam de honden mee om ergens anders Oud&Nieuw te vieren. De jongens hier in de straat steken het af zonder op of om te kijken. Toen ik die oude hond in de auto zette, was hij helemaal aan het rillen en kroop in elkaar. De hele avond kwam hij steeds dicht bij me zitten en was duidelijk ontdaan.quote:Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef Sorella het volgende:
Ik ben niet bang voor onweer of vuurwerk en mijn hond was dat ook niet tot hij ouder werd.
Uitlaten tegen oud en nieuw was een ramp op een gegeven moment ging hij er zelfs vandoor als iemand zijn autodeur dicht deed.
Mijn katten duiken eerst onder de bank als het losbarst maar een minuutje later lopen ze door de kamer heen en Doeraq zit zelfs op de vensterbank naar buiten te kijken dan.
Ben alleen benieuwd hoe mijn valkjes reageren op het vuurwerk.
Zelf zijn we niet thuis maar ik merk het wel aan de hoeveelheid veren die dan in en rond de kooi liggen als ze in paniek geraakt zijn.
Gordijnen dicht en licht aan maar denk.
Honden kijken naar je om hun reactie op af te stemmen: doe jij alsof er niks aan de hand is, zijn zij ook gerustgesteld. Katten kijken alleen om te zien of hun blikopener niet gillend weggerend isquote:Op woensdag 16 december 2009 18:22 schreef tonja het volgende:
Mijn katten doet het helemaal niets. Ik heb een vuurwerk cd en die draaide ik af en toe. Dit jaar doe ik het niet. Ik schrik harder van een plotselinge knal dan mijn katten. Sterker nog, ze worden er geeneens wakker van.
Afgelopen jaar is hier maandenlang verbouwd aan het pand waarin ik woon. Tegen die klere herrie kan geen oud en nieuw op, en ook daar trokken ze zich niets van aan.
Wat ik wel deed als ze er van schrokken, vroegah dus, is ze totaal negeren. Want ze schrikken en de tweede reaktie is naar mij kijken of ik ook ben geschrokken. Net als bij honden dus.
Misschien kan je een paar jongens uit de buurt vragen om, op redelijke afstand, wat af te steken als je de hond uitlaat. Je kan dan peilen hoe de hond uit zichzelf reageert en doordat jij weet wat er gaat komen kan je het signaal afgeven dat er niets aan de hand is, waardoor een negatieve reactie van de hond ook omgezet kan worden. Als dat goed gaat kan je ze wat dichterbij laten komen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:17 schreef Plums het volgende:
Wij hebben nog geen idee hoe ons hondje reageert. Hebben haar pas een paar maanden nu. Ben benieuwd.
Al onze vorige honden waren wel bang, maar die hebben altijd zelf een verstopplekje weten te vinden. We lieten t maar zo en wij gewoon vuurwerk kijken.
Niet helemaal waar hoor, tenminste bij die van mij merk ik dat mijn gemoedstoestand zeker zijn weerslag op ze heeft.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:29 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Honden kijken naar je om hun reactie op af te stemmen: doe jij alsof er niks aan de hand is, zijn zij ook gerustgesteld. Katten kijken alleen om te zien of hun blikopener niet gillend weggerend is
[..]
Laat jij hem nu gewoon los bij vuurwerk?quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:23 schreef childintime het volgende:
Ja, ik merk bv ook als dochter verdrietig is, hondje dat ook is. Hij gaat dan dicht bij d'r zitten en kijkt steeds heel zielig naar haar![]()
Toen hij klein was (hij was ruim een half jaar bij de eerste Oud&Nieuw) begon dochter het afsteken net leuk te vinden. Vaak was hij er s'avonds (uitlaatrondje) bij als zij kleine dingetjes afstak. Van die bijtjes die wegvliegen, babypijltjes, kleine vuurpotjes ed. Hij vond het reuze interessant en wilde er met zijn neus bovenop staan......
Als we nu op de hei lopen (is hier om de hoek) en er wordt afgestoken rent'ie al blaffend en kwispelend richting het geluid. Natuurlijk vind ik dat er bij een hondenuitlaatgebied niet afgestoken mag worden, omdat veel dieren er wel bang voor zijn. Maar ik denk dat het toch makkelijker opletten op een hond is die erop af wil gaan, dan 1 die in blinde paniek wegrent, want die horen en zien meestal niets anders meer dan hun angst.
Die is niet bang?quote:Op woensdag 30 december 2009 19:56 schreef teknomist het volgende:
Mijn Jack Russel gaat morgenochtend richting een pension voor een weekend.
Uit angst gaat ie alleen maar blaffen. Dus het is alleen niet in zijn eigen belang dat hij even op vakantie gaat.quote:Op donderdag 31 december 2009 18:06 schreef Guess. het volgende:
[..]
Die is niet bang?
Hier gaat het gelukkig goed,Gijs begint af en toe flink te blaffen maar daar blijft het bij!
Op de hei wel.Of ze moeten op de hei aan het afsteken zijn. Op de straat niet meer. We gingen vannacht wat kleine dingetjes afsteken en meneer wil er bovenop duiken om het te pakkenquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Laat jij hem nu gewoon los bij vuurwerk?
Heb je er zelf een hekel aan of ben je bang`..........quote:Op donderdag 31 december 2009 22:59 schreef Bouke-p het volgende:
Wij hebben 6 katten, waarvan één maar onder t bed is gaan liggen. Al weet ik niet of dat nou door t vuurwerk komt, dat doet ze wel vaker :p de rest ligt her en der te slapen, gaan in t raamkozijn zitten kijken naar t nu al knallende vuurwerk.
Ze hebben dr gelukkgi helemaal geen last van
Ben net even met de hond wezen lopen. Hij wordt helemaal gek. Bij iedere knal wil hij erop af. Hij blaft, trekt aan de riem.......quote:Op donderdag 31 december 2009 23:30 schreef LeNeHe het volgende:
Onze hond is tot nu toe redelijk rustig. Hij ligt op de bank. Af en toe gromt hij wel als er wordt geknald. Maar waarschijnlijk gaat hij zometeen wel helemaal los met blaffen en zenuwen als het 12 uur is.
Ga zo nog even naar buiten met hem, voordat de herrie losbarst.
Ben zelf niet bang van vuurwerk en negeer zijn gedrag gewoon.
We zijn om 23.00 gaan lopen,hij was wel gestressed maar nu ligt ie binnen op zijn gemak en de andere 2 te slapen.Ik moet zeggen dat het stukken beter gaat dan vorig jaarquote:Op donderdag 31 december 2009 23:39 schreef childintime het volgende:
[..]
Ben net even met de hond wezen lopen. Hij wordt helemaal gek. Bij iedere knal wil hij erop af. Hij blaft, trekt aan de riem.......
die mag je ff uitleggen, snap dr geen ruk van.quote:Op donderdag 31 december 2009 23:03 schreef childintime het volgende:
[..]
Heb je er zelf een hekel aan of ben je bang`..........
Ja ik denk dat het idd wel wat met elkaar te maken heeft, ik heb nog nooit een hond gehad die bang was voor vuurwerk of onweer. Doet mij óók niks.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:08 schreef childintime het volgende:
Mijn vraag was hier of je merkt dat je zelf bang bent en dus je dier ook bang is. Ik vind het helemaal geweldig en mijn hond dus ook.
Ja, zo geweldig dat hij het op probeert te eten. Lijkt me ook weer niet de bedoelingquote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:08 schreef childintime het volgende:
Mijn vraag was hier of je merkt dat je zelf bang bent en dus je dier ook bang is. Ik vind het helemaal geweldig en mijn hond dus ook.
ah zo, nee we(vrouw en ik) niet bang voor. Integendeel juistquote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:08 schreef childintime het volgende:
Ik begrijp jou niet. Fidel wordt telkens aan flarden gekrabd omdat hij niet gecastreerd is en steeds vecht, en nu lees ik ook nog dat je je katten met oud en nieuw niet op tijd binnen hebt gehaald.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik blijf met oud en nieuw altijd op tot de katten weer binnenkomen. het zijn spannende uurtjes. Kitty is gelukkig net weer binnen en had veel aandacht nodig, fidel is nog weg..
BHFH is gewoon aan het trollen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp jou niet. Fidel wordt telkens aan flarden gekrabd omdat hij niet gecastreerd is en steeds vecht, en nu lees ik ook nog dat je je katten met oud en nieuw niet op tijd binnen hebt gehaald.
Ik vind het best zorgelijk.
Ik hoop oprecht dat het niet het laatste is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:12 schreef Greys het volgende:
[..]
BHFH is gewoon aan het trollen.
Of te stom voor woorden.
Het zou nog beter zijn als je gezorgd had dat je je kat vanacht niet buiten had gelaten,iedereen weet toch dat al altijd nog doorgeknald wordquote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:11 schreef Chanty87 het volgende:
Nog steeds geen June te bekennen hierZou helpen als er geen tyfusvuurwerk meer werd afgestoken
Schattemetat, niet te snel conclusies trekkenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:58 schreef Guess. het volgende:
[..]
Het zou nog beter zijn als je gezorgd had dat je je kat vanacht niet buiten had gelaten,iedereen weet toch dat al altijd nog doorgeknald word
Sowieso zoekt ze zelf een schuilplek op (waar ze vandaag de hele dag waarschijnlijk niet van weg is geweest) ergens op één van de weilanden hierachter ofzo, ze wil zelf zo vaak naar buiten met Oud en Nieuw. Maar om nou meteen zo'n toon aan te slaan van dat ik mijn huisdier niet goed verzorg ofzo vind ik wel erg ver gaan hoor. Daarnaast was ik niet degene die haar naar buiten liet, zelf zou ik haar zo veel mogelijk binnen houden. Maarja, mevrouw wilde zelf... En waar je woont maakt wel degelijk verschil.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:04 schreef Guess. het volgende:
Ik vind het gewoon niet slim om je huisdier in de oud/nieuwjaarsnacht (en de nacht er voor en erna) buiten te laten en dan maakt het niet uit waar je woont.Ben dan gewoon extra voorzichtig met m'n dieren wil niet dat hun iets overkomt.
ze zoeken zelf wel een veilig plekje hoor. as je zelf al zo panisch erover doet, worden je dieren juist bang. Ik denk dat het het beste is om niets speciaals te doen om zo je dieren te laten zien dat vuurwerk niets bijzonders is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:04 schreef Guess. het volgende:
Ik vind het gewoon niet slim om je huisdier in de oud/nieuwjaarsnacht (en de nacht er voor en erna) buiten te laten en dan maakt het niet uit waar je woont.Ben dan gewoon extra voorzichtig met m'n dieren wil niet dat hun iets overkomt.
Ik blijf versteld van jou staan. Je doet nu alsof poezen en honden kinderen zijn die hun oerangst voor geknal wel even kunnen overwinnen door een voorbeeld aan de baas te nemen. Zo werkt het niet. Bovendien kunnen dieren door angst de benen nemen, en dan is het nog maar de vraag of je ze ooit terugziet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ze zoeken zelf wel een veilig plekje hoor. as je zelf al zo panisch erover doet, worden je dieren juist bang. Ik denk dat het het beste is om niets speciaals te doen om zo je dieren te laten zien dat vuurwerk niets bijzonders is.
Ik hoop dat je nog eens tot inzicht komt.quote:Op zondag 3 januari 2010 11:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
door als baas panisch te doen, gaan je dieren dat overnemen. De katten hebben het toch prima gedaan tijdens ou en nieuw? Castratie zou in dit geval helemaal niet werken, omdat de vechtpartij onstaat doordat er een andere kat is die onze tuin als zijn territorium ziet. Dit moet nu eenmaal nog uitgevochten worden
Ik vind dat je moet zorgen dat je dieren zelfstandig zijn. DIt is beter voor de dieren, maar ook voor jezelf. Als ik een weekje wegga redden de katten zich prima omdat ze muizen kunnen vangen, verder kunnen ze zelfstandig de bijkeuken in. Met vuurwerk eender. Die beesten zijn niet dom, als je ermaar voor zorgt dat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen en weten wat ze wel en wat ze niet moeten doen.. Dat kunnen ze niet als je ze angstvallig binnen houdt en ze alleen maar op de vensterbank naar vogeltjes of vuurwerk laat kijken!! Je moet ze af en toe ook laten gaan.
Mijn katten zijn zelfstandig, lopen niet weg, laten niet over zich heen lopen en kunnen zelf overleven, dit zijn de basiselementen die je een kat tijdens zijn opvoeding moet megeven!!
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:12 schreef Greys het volgende:
[..]
BHFH is gewoon aan het trollen.Of te stom voor woorden.
Wat lief van jou.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:38 schreef Sosha het volgende:
Jaren geleden nam ik een kat, net voor Kerst. Omdat ik niet wilde dat ze heel bang zou zijn met Oud & Nieuw, ben ik die nacht -helemaal alleen- bij haar gebleven. En ze vond het helemaal niet eng, ze keek niet op of om van al dat geknal en gesis
![]()
Eenzaamste Oud & Nieuw die ik ooit heb meegemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |