abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2009 @ 00:59:18 #26
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75713388
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef Sorella het volgende:
Ik ben niet bang voor onweer of vuurwerk en mijn hond was dat ook niet tot hij ouder werd.
Uitlaten tegen oud en nieuw was een ramp op een gegeven moment ging hij er zelfs vandoor als iemand zijn autodeur dicht deed .
Mijn katten duiken eerst onder de bank als het losbarst maar een minuutje later lopen ze door de kamer heen en Doeraq zit zelfs op de vensterbank naar buiten te kijken dan.
Ben alleen benieuwd hoe mijn valkjes reageren op het vuurwerk.
Zelf zijn we niet thuis maar ik merk het wel aan de hoeveelheid veren die dan in en rond de kooi liggen als ze in paniek geraakt zijn.
Gordijnen dicht en licht aan maar denk.
Dit vind ik wel een opmerkelijke...... Mijn oude Jack Russel (die alweer 5 jaar dood is), was nergens bang voor, dus ook niet voor vuurwerk. Maar de laatste Oud&Nieuw voor zijn dood (hij is eind Januari ingeslapen) was hij echt heel bang. Ik nam de honden mee om ergens anders Oud&Nieuw te vieren. De jongens hier in de straat steken het af zonder op of om te kijken. Toen ik die oude hond in de auto zette, was hij helemaal aan het rillen en kroop in elkaar. De hele avond kwam hij steeds dicht bij me zitten en was duidelijk ontdaan.

Vanavond werd er hier zo'n neonlicht afgestoken; zonder knal of wat voor geluid dan ook. Mijn Westie sprong zijn mand uit en ging staan janken en kwispelen onder het raam waardoor hij dat licht zag. Dus het gaat niet alleen om het geknal.

Ik vind vuurwerk (en ook onweer) heel erg leuk en ga als het mogelijk is meteen kijken. Wat ik zie, is dat mijn hond dat dus ook doet, die wil vooraan staan. M'n kat negeer ik eigenlijk gewoon. Ik zorg dat hij zich kan verstoppen op een plek waar hij normaal nooit mag komen (onder het bed ofzo) en na een minuut of 10 komt hij altijd weer naar beneden en is dan toch wel nieuwsgierig.
pi_75773195
Onze huidige hond is niet zo bang voor vuurwerk maar onze vorige hond was doodsbang voor vuurwerk omdat hij als jonge hond een keer wat vuurwerk naar zich gegooid kreeg.
Ik heb zelf trouwens ook een ontzettende hekel aan vuurwerk.
pi_75773293
Wij hebben nog geen idee hoe ons hondje reageert. Hebben haar pas een paar maanden nu. Ben benieuwd.
Al onze vorige honden waren wel bang, maar die hebben altijd zelf een verstopplekje weten te vinden. We lieten t maar zo en wij gewoon vuurwerk kijken.
I'm not a sinner.
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2009 @ 16:29:01 #29
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_75773726
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:22 schreef tonja het volgende:
Mijn katten doet het helemaal niets. Ik heb een vuurwerk cd en die draaide ik af en toe. Dit jaar doe ik het niet. Ik schrik harder van een plotselinge knal dan mijn katten. Sterker nog, ze worden er geeneens wakker van.
Afgelopen jaar is hier maandenlang verbouwd aan het pand waarin ik woon. Tegen die klere herrie kan geen oud en nieuw op, en ook daar trokken ze zich niets van aan.
Wat ik wel deed als ze er van schrokken, vroegah dus, is ze totaal negeren. Want ze schrikken en de tweede reaktie is naar mij kijken of ik ook ben geschrokken. Net als bij honden dus.
Honden kijken naar je om hun reactie op af te stemmen: doe jij alsof er niks aan de hand is, zijn zij ook gerustgesteld. Katten kijken alleen om te zien of hun blikopener niet gillend weggerend is
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:17 schreef Plums het volgende:
Wij hebben nog geen idee hoe ons hondje reageert. Hebben haar pas een paar maanden nu. Ben benieuwd.
Al onze vorige honden waren wel bang, maar die hebben altijd zelf een verstopplekje weten te vinden. We lieten t maar zo en wij gewoon vuurwerk kijken.
Misschien kan je een paar jongens uit de buurt vragen om, op redelijke afstand, wat af te steken als je de hond uitlaat. Je kan dan peilen hoe de hond uit zichzelf reageert en doordat jij weet wat er gaat komen kan je het signaal afgeven dat er niets aan de hand is, waardoor een negatieve reactie van de hond ook omgezet kan worden. Als dat goed gaat kan je ze wat dichterbij laten komen.
Beter niet zelf eropaf gaan en al te enthousiast worden anders krijg je, zoals al eerder gezegd, honden die vrolijk proberen stukken vuurwerk te apporteren.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:15:25 #30
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75775496
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:29 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Honden kijken naar je om hun reactie op af te stemmen: doe jij alsof er niks aan de hand is, zijn zij ook gerustgesteld. Katten kijken alleen om te zien of hun blikopener niet gillend weggerend is
[..]
Niet helemaal waar hoor, tenminste bij die van mij merk ik dat mijn gemoedstoestand zeker zijn weerslag op ze heeft.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 19 december 2009 @ 00:23:52 #31
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75792383
Ja, ik merk bv ook als dochter verdrietig is, hondje dat ook is. Hij gaat dan dicht bij d'r zitten en kijkt steeds heel zielig naar haar

Toen hij klein was (hij was ruim een half jaar bij de eerste Oud&Nieuw) begon dochter het afsteken net leuk te vinden. Vaak was hij er s'avonds (uitlaatrondje) bij als zij kleine dingetjes afstak. Van die bijtjes die wegvliegen, babypijltjes, kleine vuurpotjes ed. Hij vond het reuze interessant en wilde er met zijn neus bovenop staan......

Als we nu op de hei lopen (is hier om de hoek) en er wordt afgestoken rent'ie al blaffend en kwispelend richting het geluid. Natuurlijk vind ik dat er bij een hondenuitlaatgebied niet afgestoken mag worden, omdat veel dieren er wel bang voor zijn. Maar ik denk dat het toch makkelijker opletten op een hond is die erop af wil gaan, dan 1 die in blinde paniek wegrent, want die horen en zien meestal niets anders meer dan hun angst.
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:47:29 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75805603
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 00:23 schreef childintime het volgende:
Ja, ik merk bv ook als dochter verdrietig is, hondje dat ook is. Hij gaat dan dicht bij d'r zitten en kijkt steeds heel zielig naar haar

Toen hij klein was (hij was ruim een half jaar bij de eerste Oud&Nieuw) begon dochter het afsteken net leuk te vinden. Vaak was hij er s'avonds (uitlaatrondje) bij als zij kleine dingetjes afstak. Van die bijtjes die wegvliegen, babypijltjes, kleine vuurpotjes ed. Hij vond het reuze interessant en wilde er met zijn neus bovenop staan......

Als we nu op de hei lopen (is hier om de hoek) en er wordt afgestoken rent'ie al blaffend en kwispelend richting het geluid. Natuurlijk vind ik dat er bij een hondenuitlaatgebied niet afgestoken mag worden, omdat veel dieren er wel bang voor zijn. Maar ik denk dat het toch makkelijker opletten op een hond is die erop af wil gaan, dan 1 die in blinde paniek wegrent, want die horen en zien meestal niets anders meer dan hun angst.
Laat jij hem nu gewoon los bij vuurwerk?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:13:42 #33
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_76188815
Men is hier al aardig aan het knallen. Mijn katten zijn onverstoorbaar.
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:04:04 #34
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_76190660
Ik weet niet hoe het zit met honden,ze lopen hier heel de middag al flink te knallen,ik heb 3 hondjes waarvan er 1 net zo als elk jaar gestressed loopt te blaffen en grommen en de andere 2 intresseert het echt niks! Degene die trouwens een vuurwerkcursus heeft gehad loopt trouwens te blaffen
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_76234118
Mijn Jack Russel gaat morgenochtend richting een pension voor een weekend.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_76256772
Onze kat zit sinds vanochtend heel de tijd met z'n oren naar achteren en grote ogen naar buiten te staren.
Ik heb het kattenluikje dicht gedaan, zodat hij in elk geval niet naar buiten gaat de komende 24 uur.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_76264143
Mijn ene kat zit onder een tafel verscholen en de andere loopt vrolijk buiten, die is voor de duvel nog niet bang.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76265438
Mijn hond is niet bang voor vuurwerk, ik kan haar gelukkig goed uitlaten wat dat betreft, want ze knallen hier de hele dag door.

Vorig jaar kwam ik m'n voordeur nog niet uit of er zaten jongens van 15 op een container en gooiden precies voor m'n hond (in de richting dat we liepen) wat vuurwerk neer. Ik had ze nog niet eens gezien. Gelukkig heeft m'n hond er niks aan over gehouden. Klote pubers
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_76265876
Mijn poes zoekt een meer beschut plekje op dan waar ze normaliter ligt (onder het buro, in een doos ofzo, ipv een kussentje bovenop de kast) maar heb nog niet 1 echte schrik reactie gezien, ze ligt daar met een snuit van 'ik wilde gewoon even ergens anders liggen'.
pi_76271559
Heb net mijn tweede kat naar binnen weten te krijgen, kennelijk was hij toch niet zo onverschrokken als ik dacht. Hij verschool zich direct onder het bed
Misschien een angstig dagje achter de rug? Hij was gisteren ook buiten geweest en wou vanmorgen ook graag naar buiten, misschien dat ik hem volgend jaar toch maar binnen houd
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 31 december 2009 @ 17:42:07 #41
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76271831
Mijn hond is niet bang voor vuurwerk. Als er iets in onze tuin terecht komt na de de jaarwisseling trekt ze wel een verbaast WTF snoet maar maakt er verder geen probleem van. Ik laat haar uiteraard 's avonds bijtijds uit en ze mag daarna niet meer naar buiten. Vind ik veiliger.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 31 december 2009 @ 17:46:07 #42
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_76271987
Alleen een vuurpijl kijken ze van op, om daarna weer loom het koppie te laten zakken en verder te snurken. Nog nooit zulke vuurwerkbestendige katten gehad.
pi_76272398
Noah de kat vindt echte harde knallen niet heel tof, dan komt er een klaaglijke mauw uit en hobbelt hij naar z'n schuilplaats onder de bank, maar vooralsnog is hij nog best rustig. Het balkon mijdt hij wel. Ben benieuwd, vanavond.
  donderdag 31 december 2009 @ 18:06:34 #44
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_76272625
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:56 schreef teknomist het volgende:
Mijn Jack Russel gaat morgenochtend richting een pension voor een weekend.
Die is niet bang?

Hier gaat het gelukkig goed,Gijs begint af en toe flink te blaffen maar daar blijft het bij!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_76272714
Foto'tje van de held op sokken zwarte rat

I'll sing you a lullaby.
pi_76276893
Mijn hond zit al de hele avond lekker uit het raam te kijken naar al die lichtjes
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_76277448
quote:
Op donderdag 31 december 2009 18:06 schreef Guess. het volgende:

[..]

Die is niet bang?

Hier gaat het gelukkig goed,Gijs begint af en toe flink te blaffen maar daar blijft het bij!
Uit angst gaat ie alleen maar blaffen. Dus het is alleen niet in zijn eigen belang dat hij even op vakantie gaat.

Vorig jaar heeft onze hond een overdosis gehad aan benzodiazepines en nog was hij helemaal overstuur. Hij heeft de hele avond en nacht angstig en waus in de badkamer gezeten. Dat wilden wij hem en ons niet meer aandoen. Dus nu zit hij fijn met andere hondjes lekker te chillen ergens in een polder in Zeeland.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 31 december 2009 @ 22:35:16 #48
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76279006
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:47 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Laat jij hem nu gewoon los bij vuurwerk?
Op de hei wel.Of ze moeten op de hei aan het afsteken zijn. Op de straat niet meer. We gingen vannacht wat kleine dingetjes afsteken en meneer wil er bovenop duiken om het te pakken
  donderdag 31 december 2009 @ 22:42:49 #49
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76279127
Btw, mijn kat hou ik wel binnen vanaf de 30e s' avonds (mag hier vanaf de 31e 10.00 s'morgens afgestoken worden) tot de 1e s'morgens. Ik ben gewoon bang dat hij in paniek onder een auto ofzo rent. Inmiddels is hij 9, dus weet wat hij kan verwachten, maar toch...... Hij is al 9 en om dat risico dan te lopen
pi_76279316
één van mijn katten heeft diazepam gekregen want die woont al bijna een week onder de koelkast....de ander vind het alleen om 12 uur niet zo leuk dus die krijgt niks...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')