Dit vind ik wel een opmerkelijke...... Mijn oude Jack Russel (die alweer 5 jaar dood is), was nergens bang voor, dus ook niet voor vuurwerk. Maar de laatste Oud&Nieuw voor zijn dood (hij is eind Januari ingeslapen) was hij echt heel bang. Ik nam de honden mee om ergens anders Oud&Nieuw te vieren. De jongens hier in de straat steken het af zonder op of om te kijken. Toen ik die oude hond in de auto zette, was hij helemaal aan het rillen en kroop in elkaar. De hele avond kwam hij steeds dicht bij me zitten en was duidelijk ontdaan.quote:Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef Sorella het volgende:
Ik ben niet bang voor onweer of vuurwerk en mijn hond was dat ook niet tot hij ouder werd.
Uitlaten tegen oud en nieuw was een ramp op een gegeven moment ging hij er zelfs vandoor als iemand zijn autodeur dicht deed.
Mijn katten duiken eerst onder de bank als het losbarst maar een minuutje later lopen ze door de kamer heen en Doeraq zit zelfs op de vensterbank naar buiten te kijken dan.
Ben alleen benieuwd hoe mijn valkjes reageren op het vuurwerk.
Zelf zijn we niet thuis maar ik merk het wel aan de hoeveelheid veren die dan in en rond de kooi liggen als ze in paniek geraakt zijn.
Gordijnen dicht en licht aan maar denk.
Honden kijken naar je om hun reactie op af te stemmen: doe jij alsof er niks aan de hand is, zijn zij ook gerustgesteld. Katten kijken alleen om te zien of hun blikopener niet gillend weggerend isquote:Op woensdag 16 december 2009 18:22 schreef tonja het volgende:
Mijn katten doet het helemaal niets. Ik heb een vuurwerk cd en die draaide ik af en toe. Dit jaar doe ik het niet. Ik schrik harder van een plotselinge knal dan mijn katten. Sterker nog, ze worden er geeneens wakker van.
Afgelopen jaar is hier maandenlang verbouwd aan het pand waarin ik woon. Tegen die klere herrie kan geen oud en nieuw op, en ook daar trokken ze zich niets van aan.
Wat ik wel deed als ze er van schrokken, vroegah dus, is ze totaal negeren. Want ze schrikken en de tweede reaktie is naar mij kijken of ik ook ben geschrokken. Net als bij honden dus.
Misschien kan je een paar jongens uit de buurt vragen om, op redelijke afstand, wat af te steken als je de hond uitlaat. Je kan dan peilen hoe de hond uit zichzelf reageert en doordat jij weet wat er gaat komen kan je het signaal afgeven dat er niets aan de hand is, waardoor een negatieve reactie van de hond ook omgezet kan worden. Als dat goed gaat kan je ze wat dichterbij laten komen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:17 schreef Plums het volgende:
Wij hebben nog geen idee hoe ons hondje reageert. Hebben haar pas een paar maanden nu. Ben benieuwd.
Al onze vorige honden waren wel bang, maar die hebben altijd zelf een verstopplekje weten te vinden. We lieten t maar zo en wij gewoon vuurwerk kijken.
Niet helemaal waar hoor, tenminste bij die van mij merk ik dat mijn gemoedstoestand zeker zijn weerslag op ze heeft.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:29 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Honden kijken naar je om hun reactie op af te stemmen: doe jij alsof er niks aan de hand is, zijn zij ook gerustgesteld. Katten kijken alleen om te zien of hun blikopener niet gillend weggerend is
[..]
Laat jij hem nu gewoon los bij vuurwerk?quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:23 schreef childintime het volgende:
Ja, ik merk bv ook als dochter verdrietig is, hondje dat ook is. Hij gaat dan dicht bij d'r zitten en kijkt steeds heel zielig naar haar![]()
Toen hij klein was (hij was ruim een half jaar bij de eerste Oud&Nieuw) begon dochter het afsteken net leuk te vinden. Vaak was hij er s'avonds (uitlaatrondje) bij als zij kleine dingetjes afstak. Van die bijtjes die wegvliegen, babypijltjes, kleine vuurpotjes ed. Hij vond het reuze interessant en wilde er met zijn neus bovenop staan......
Als we nu op de hei lopen (is hier om de hoek) en er wordt afgestoken rent'ie al blaffend en kwispelend richting het geluid. Natuurlijk vind ik dat er bij een hondenuitlaatgebied niet afgestoken mag worden, omdat veel dieren er wel bang voor zijn. Maar ik denk dat het toch makkelijker opletten op een hond is die erop af wil gaan, dan 1 die in blinde paniek wegrent, want die horen en zien meestal niets anders meer dan hun angst.
Die is niet bang?quote:Op woensdag 30 december 2009 19:56 schreef teknomist het volgende:
Mijn Jack Russel gaat morgenochtend richting een pension voor een weekend.
Uit angst gaat ie alleen maar blaffen. Dus het is alleen niet in zijn eigen belang dat hij even op vakantie gaat.quote:Op donderdag 31 december 2009 18:06 schreef Guess. het volgende:
[..]
Die is niet bang?
Hier gaat het gelukkig goed,Gijs begint af en toe flink te blaffen maar daar blijft het bij!
Op de hei wel.Of ze moeten op de hei aan het afsteken zijn. Op de straat niet meer. We gingen vannacht wat kleine dingetjes afsteken en meneer wil er bovenop duiken om het te pakkenquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Laat jij hem nu gewoon los bij vuurwerk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |