abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75575921
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:43 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

9/11 heeft dan ook niets met strenge moslims te maken. Die gasten gingen gewoon naar de hoeren, gokten en dronken alcohol. De gemiddelde Westerling dus.

http://www.historycommons.org/context.jsp?item=a091101beforepinkpony&scale=0#a091101beforepinkpony
Dat was enkel ter coverup.

Hoax dus.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_75576111
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Duhh, daarom VROEG ik dat ook aan je.
[..]
Waarom moet je dat vragen als ik het een topic terug al erkent heb?
quote:
Pauw gaat provoceren --> Enait gaat provoceren.
Als Pauw gewoon respectvol had gedaan, dan had Enait waarschijnlijk ook respectvol teruggedaan. Zou Enait dat niet doen, dan had je DAN de schuld inderdaad bij Enait kunnen leggen.
Kijk voor de grap es die woordewisseling dus heb en Verdonk in Knevel en van den Brink.
"do the sience stupid" terwijl Verdonk op een doodnormale manier discussie aan het voeren is komt hij met dergelijke onzin op de proppen.

En dan nogsteeds is er dat stukje verhoudingsgewijs terugpakken.
Muts staat niet in verhouding met racist.
quote:
*
[..]

[..]
En daarna doet Pauw zo laatdunkend over profeet Mohammed? Met z'n "o ja, van die man heb ik weleens gehoord". Sarcastisch en laatdunkend bedoeld.
Nee hij zegt "ja die man heb ik wel van gehoord" en gaat naarna verder over de onverstaanbaarheid van de uitspraken.
Je moet hier geen dingen uit de context rukken.
quote:
Ik heb totaal niks met profeet Mohammed, zelfs de gemiddelde PVV-stemmer is een grotere fan van Mohammed dan ik. Maar ik kan best begrijpen dat een streng gelovige moslim als Enait zich ongemakkelijk kan voelen als er zo laatdunkend over zijn profeet gepraat wordt.
Enait is je gast en behandel zijn achtergrond dan gewoon met respect.
Ik voel mij ook ongemakkelijk als zo'n stenggelovige sprookjesvertellert mij weer eens gaat vertellen hoe fout mijn leven en mijn muziek wel niet is.
Zo gaat dat in een vrije samenleving gewoon. En een beetje mens onwikkeld daar een schild voor.
quote:
Heb je geen zin om respectvol te doen, dan:
1). nodig iemand die je niet aardig vind dan niet uit
2). laat de discussie dan maar losbarsten. Zonder dat Witteman plotseling middenin de discussie de Zapservice in gaat schakelen, waardoor Enait zijn punt niet kan maken.
[..]
Dat was inderdaad nogal gaar ja, dat geef ik je mee. Maar ik had ook niet echt het idee dat Enait met een klapper van een weerwoord op de proppen kwam.
quote:
Omdat het tegen jou werkt, moeten we het laten vallen?
Feit is dat Pauw begon met zijn muts en dat Enait zich daardoor ongemakkelijk en beledigd voelde. Als je een discussie wilt analyseren dien je dus alles mee te nemen wat er in die uitzending is gezegd.
[..]
Ja doe dat dan ook.

En nee, omdat we dat station in het vorige topic al gepasseerd zijn.
Dat je er steeds op terugkomt is tekenend voor je gebrek aan verdere voorbeelden en dat het eigenlijk allemaal wel meevalt.
quote:
En scheld jij meestal als eerste? Nee toch? Meestal scheld je als je je beledigd voelt of als de ander jou eerder heeft geprovoceerd.
[..]
Feit blijft wel dat de wereld te klein is als ik tyfusmoslim zou roepen naar die gast op TV. Of het nou een opwelling is of niet is irrelevant.
quote:
Je bagataliseert dingen. Als Pauw niet begon met muts dit, muts dat, dan had Enait welllicht anders gereageerd in het verdere verloop van de discussie. Nogmaals. Als je een discussie wilt analyseren dien je dus alles mee te nemen wat er in die uitzending is gezegd en niet dingen van 1 partij te bagataliseren.
Jij blaast alles juist ongelovelijk op.
Als je je tot op je grondvesten beledigd voelt omdat iemand dat ding op je hoofd, wat effectief een muts is, een muts noemt, aldanniet om je een beetje uit je kooi te lokken, vind ik niet echt dat je overtuigd bent van je geloof en de manier waarop je leeft.

Je moet eens een keer een tijdje met mij mee lopen, kan je eens aanschouwen wat voor commentaar ik naar mijn hoofd geslingerd krijg.
Dat varieert van het bekende kankergothic (wat ik niet eens ben ) tot "jij bent een schande voor de mensheid" van een random gristen.

Muts.
pi_75576482
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat moet je niet op mij afreageren, mocht je dat doen. Dan moet je dat op de politiek en op het Nederlandse volk afreageren. De politiek die de wetten wellicht moeten aanpassen. Ik heb het al 10.000x gezegd: strenge moslims kunnen dit land langzamerhand slopen door hun eigen dingen door te drukken op de samenleving. Dit zei ik ook al voor 9/11. Maarja, men wil naief blijven doen en doen alsof er niks aan de hand is. Dan moet je daarna niet gaan huilen dat er inderdaad strenge moslims zijn die hun gebruiken op de Nederlandse samenleving willen doordrukken.

Wil je wat veranderen, dan dien je de wetten te veranderen of veel alerter te worden op islamtisch extremisme. Als je vind dat Enait met 2 maten meet, dan moet je dat dus zelf veranderen. Wellicht via de politiek of dat er andere mensen zijn die dat willen veranderen. Maar tot nu toe staat Enait gewoon in zijn recht omdat hij conform de Nederlandse wet gelijk heeft gekregen in zijn rechtspraak.
Waarom denk je dat ik er mij ook zo tegen verzet genius.
pi_75576644
Iedereen (zowel de voorstanders als tegenstanders van de islamisering) is onthutst, verbijsterd en geschokt.

De arrogante blanke elitaire voorstanders van de islamisering zijn onthutst, verbijsterd en geschokt omdat er nu een gerespecteerde moslim is opgestaan met veel aanhang die een eigen mening heeft en die afwijkt van de mening van de blanke elite.

En de tegenstanders van de islamisering zijn altijd en eeuwig onthutst, verbijsterd en geschokt zodra een moslim zijn eerste woord heeft uit gesproken en dan maakt het verder niet uit wat die moslim zegt.

Top!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_75576673
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

Waarom moet je dat vragen als ik het een topic terug al erkent heb?
[..]

Kijk voor de grap es die woordewisseling dus heb en Verdonk in Knevel en van den Brink.
"do the sience stupid" terwijl Verdonk op een doodnormale manier discussie aan het voeren is komt hij met dergelijke onzin op de proppen.

En dan nogsteeds is er dat stukje verhoudingsgewijs terugpakken.
Muts staat niet in verhouding met racist.
Wat snap je niet dat muts voor persoon X beledigend kan zijn, terwijl persoon Y muts een onverschillig woord vindt. En dat aan de andere kant persoon Y het woord racist beledigend vindt, terwijl persoon X redelijk onverschillig over dat woord doet?

Enait is verschillend t.o.v. jou. Jij kan racist een erg woord vinden, Enait kan muts (dat slaat op zijn hoofddeksel) een erg woord vinden. Pauw en Enait hebben met z'n 2en een discussie. Behandel elkaar dan gewoon normaal en ga dan niet provoceren d.m.v. het woord muts in de mond te nemen terwijl je WEET dat dat ding geen muts heet.
quote:
Nee hij zegt "ja die man heb ik wel van gehoord" en gaat naarna verder over de onverstaanbaarheid van de uitspraken.
Je moet hier geen dingen uit de context rukken.
[..]
Hij zei het op een laatdunkende en sarcastische manier. Althans Enait kan dat zo opvatten. En je WEET dat als presentator (strenge moslim), dus anticipeer dan daarop.
quote:
Ik voel mij ook ongemakkelijk als zo'n stenggelovige sprookjesvertellert mij weer eens gaat vertellen hoe fout mijn leven en mijn muziek wel niet is.
Zo gaat dat in een vrije samenleving gewoon. En een beetje mens onwikkeld daar een schild voor.
Heeft Enait in het begin van de discussie zich laatdunkend over niet-moslims of blanken uitgelaten? Nee toch? Zolang Enait daar niet over begint, dien jij je dus ook te gedragen.
quote:
Dat was inderdaad nogal gaar ja, dat geef ik je mee. Maar ik had ook niet echt het idee dat Enait met een klapper van een weerwoord op de proppen kwam.
Dat is Enait zijn probleem.
[..]
quote:
Ja doe dat dan ook.

En nee, omdat we dat station in hetd.

Muts.
Het komt erop neer dat ieder mens verschillend is. Als 2 mensen met elkaar discussieren dien je respect voor beiden te hebben.
pi_75576824
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik er mij ook zo tegen verzet genius.
Wat dat betreft zitten wij dus niet ver van elkaar. Alleen het verschil is dat Enait de Nederlandse wet aan zijn kant heeft staan. Tenminste hij heeft die rechtzaak gewonnen. En dat weet ik en daarom vind ik het ontercht als andere mensen (zoals Jeroen) zo tekeer tegen hem gaan en zich provocerend opstellen.

Ik zou Enait waarschijnlijk ook een kwal vinden, maar zolang Enait zich gedraagt in een bepaalde discussie, dien je je als presentator neutraal op te stellen en niet te gaan provoceren.
pi_75577094
Enait zou eigenlijk in de Tweede Kamer moeten komen. Leuke debatten worden dat dan. Enait: als je meeleest: stel je verkiesbaar, je eerste stem heb je al binnen.
pi_75577169
quote:
Op zondag 13 december 2009 02:20 schreef huhggh het volgende:
Kees22, ben jij zelf moslim?
Nee. Ik beschouw mezelf als agnost.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75577537
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:04 schreef JohnDope het volgende:
Iedereen (zowel de voorstanders als tegenstanders van de islamisering) is onthutst, verbijsterd en geschokt.

De arrogante blanke elitaire voorstanders van de islamisering zijn onthutst, verbijsterd en geschokt omdat er nu een gerespecteerde moslim is opgestaan met veel aanhang die een eigen mening heeft en die afwijkt van de mening van de blanke elite.

En de tegenstanders van de islamisering zijn altijd en eeuwig onthutst, verbijsterd en geschokt zodra een moslim zijn eerste woord heeft uit gesproken en dan maakt het verder niet uit wat die moslim zegt.

Top!
Vet van mij.
Ik dacht dat dit topic over Enait ging
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75578050
quote:
Op zondag 13 december 2009 03:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Denk je dat de islam een pretgeloof is ofzo? Het is toch ietwat hypocriet door jezelf moslim te noemen en tegelijkertijd vrolijk alcohol te drinken. Mag je doen van mij, maar ik vind het ietwat hypocriet. En ik denk dat de meeste moslims het hierover met mij eens zijn.
[..]

Postieve aandacht? Enait krijgt vrijwel alleen maar negatieve aandacht. De media zit heb continu te provoceren. Zoals ook gisteren Jeroen Pauw deed.
[..]

In Nederland ben je je vrij te bewegen binnen de Nederlandse wet.

Wat had Enait dan moeten doen? Aanslagen moeten plegen? Zichzelf opblazen? Enait heeft prima gehandeld. Netjes binnen de wet gehandeld en een rechtzaak aangespannen en zijn gelijk gekregen binnen de Nederlandse wet over een twistpunt.
Verbaasd lees ik jouw reacties. Wist niet dat jij ook zo was
Gelukkig laat jij je hier van je andere kant zien.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_75578079
quote:
Op zondag 13 december 2009 03:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Denk je dat de islam een pretgeloof is ofzo? Het is toch ietwat hypocriet door jezelf moslim te noemen en tegelijkertijd vrolijk alcohol te drinken. Mag je doen van mij, maar ik vind het ietwat hypocriet. En ik denk dat de meeste moslims het hierover met mij eens zijn.
Ik denk helemaal niet dat de islam een pretgeloof is. Iedereen die mij kent weet dat ik graag inhak op de enorme gore dingen die er binnen de islam plaatsvinden.
MAAR: er zijn genoeg bewijzen dat het ook anders kan. Het is niet zo dat Enait DE islam vertegenwoordigt. Wat hij doet, is een EIGEN interpretatie maken.
En ik vind bijzonder storend dat jij het hypocriet vindt als een moslim gewoon de dingen doet die ongelovigen ook doen, en daarnaast in Allah geloven. Is het ook hypocriet als christenen wel op zondag boodschappen willen doen en de evolutietheorie en homoseksualiteit erkennen omdat een clubje radicalen dat allemaal niet doet?
quote:
Postieve aandacht? Enait krijgt vrijwel alleen maar negatieve aandacht. De media zit heb continu te provoceren. Zoals ook gisteren Jeroen Pauw deed.
Dus de media provoceren? Volgens mij is het Zielepootje Enait ZELF die aan het provoceren is. Maar moslims als hij krijgen WEL positieve aandacht van het weg-met-ons-PvdA-volk. De Allah Vogelaartjes, de Evenhardbukken van der Laans. Die zich in islamitische kleding hullen om hun gesprekspartner te plezieren. Dat soort clownesk gedrag. DAAR zit het gevaar van islamisering, niet van moslims. Het deel wat loopt te janken moet je gewoon niet serieus nemen (en in de rechtspraak dus zaken niet-ontvankelijk verklaren) en het deel dat wel gewoon mee wil doen (gelukkig nog steeds het merendeel) die kunnen gewoon meedoen. Niet knuffelen (Vogelaar, De Linksche Kerk), niet in mekaar slaan (Wilders, De Rechtse Plaggenhut). Is dat nou zo moeilijk?
quote:
Wat had Enait dan moeten doen? Aanslagen moeten plegen? Zichzelf opblazen? Enait heeft prima gehandeld. Netjes binnen de wet gehandeld en een rechtzaak aangespannen en zijn gelijk gekregen binnen de Nederlandse wet over een twistpunt.
Nee, hij had gewoon niet zo moeten janken. Gewoon netjes doen wat de andere advocaten ook doen. Maar als hij WEL loopt te janken, zoals nu, dan moet je als Westers land een rechte rug tonen en gewoon zeggen; gast, zeik niet zo, je staat gewoon op en anders dan donder je maar op.

Zoals het in het bedrijfsleven, op school, op je voetbalclub en waar dan ook ook gewoon werkt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75578181
Mohammed Enait is op zich een goede man. Hij beleeft de Islam op zijn manier.
Hij volgt de sunnah van de profeet en doet dat op zijn eigen interprestatie.
Hij had beter kunnen scoren door niet met eliteracisten te komen maar hij heeft wel de verborgen boodschap van Jeroen Pauw naar boven gehaald. Iets wat de anderen nooit gelukt had.

Mohammed Enait kan beter bij zulke discussies niet komen. Aangezien hij alleen wordt geprovoceerd. Wel kan ik Mohammed Enait complimenteren met Knevel en Ten Brink waar hij Verdonk met de grond gelijk maakte. Dat was wel een goede optreden van de heer Mohammed.
pi_75578283
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:48 schreef Meki het volgende:
Hij had beter kunnen scoren door niet met eliteracisten te komen maar hij heeft wel de verborgen boodschap van Jeroen Pauw naar boven gehaald.
Ik vond dit juist een ijzersterke (en originele) opmerking van Enait, want hij had gewoon gelijk.

En buiten dat: die arrogante elitaire blanken maken zelf ook altijd alles en iedereen uit voor nazi, racist etc wanneer een persoon een andere mening heeft.

Ik vind eigenlijk dat "elite racisten" een plekje moet krijgen in de Dikke van Dale.
pi_75578383
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vond dit juist een ijzersterke opmerking van Enait, want hij had gewoon gelijk.

En buiten dat: die arrogante blanken maken zelf ook altijd alles en iedereen uit voor nazi, racist etc wanneer die persoon een andere mening heeft.
Eliteracisten.
Ik zie nu wel verandering in hun geluid, ze laten nu veel PVV-ers langskomen. En als het goed is komt deze week Wilders te gast.

Eens even kijken of ik daar als gast kan komen.
  zondag 13 december 2009 @ 14:57:04 #215
3542 Gia
User under construction
pi_75578456
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:45 schreef El_Matador het volgende:

Dus de media provoceren? Volgens mij is het Zielepootje Enait ZELF die aan het provoceren is. Maar moslims als hij krijgen WEL positieve aandacht van het weg-met-ons-PvdA-volk. De Allah Vogelaartjes, de Evenhardbukken van der Laans. Die zich in islamitische kleding hullen om hun gesprekspartner te plezieren. Dat soort clownesk gedrag. DAAR zit het gevaar van islamisering, niet van moslims.
Helemaal mee eens.
quote:
Nee, hij had gewoon niet zo moeten janken. Gewoon netjes doen wat de andere advocaten ook doen. Maar als hij WEL loopt te janken, zoals nu, dan moet je als Westers land een rechte rug tonen en gewoon zeggen; gast, zeik niet zo, je staat gewoon op en anders dan donder je maar op.

Zoals het in het bedrijfsleven, op school, op je voetbalclub en waar dan ook ook gewoon werkt.
Inderdaad. Je mag je volgens je geloof gedragen, maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden. En dat kan zijn dat je in een soepjurk niet wordt aangenomen in bepaalde functies. Of als je systematisch mensen weigert een hand te geven.

Vraag me af of hij medemoslims ook nooit de hand schudt.
pi_75578473
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Eliteracisten.
Ik zie nu wel verandering in hun geluid, ze laten nu veel PVV-ers langskomen. En als het goed is komt deze week Wilders te gast.

Eens even kijken of ik daar als gast kan komen.
Weet je wat het is met P&W, politici en al die andere televisie intellectuelen..... Ze vinden alles en iedereen een tokkie (plebejer 2.0), dus zowel de autochtone belastingbetaler als de allochtone belasting betaler.

Alleen die blanke salon intellectuelen hebben de moslims misbruikt als stemvee en daardoor lijkt het alsof ze opkomen voor moslims.

Het geen waar die salonintellectuelen echt een hekel aan hebben, is dus een moslim die een eigen mening heeft gekregen en afwijkt van de mening van de blanke elite en dat was eigenlijk het belangrijkste dat zichtbaar werd tijdens het interview bij P&W.
  zondag 13 december 2009 @ 14:57:43 #217
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_75578477

Enait zat in 2007 al in Witteman, toen gebruikte hij niet zoveel fancy woorden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_75578700
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:57 schreef Asskicker14 het volgende:

Enait zat in 2007 al in Witteman, toen gebruikte hij niet zoveel fancy woorden.
Hier was hij wel zeer sterk..
pi_75578949
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat snap je niet dat muts voor persoon X beledigend kan zijn, terwijl persoon Y muts een onverschillig woord vindt. En dat aan de andere kant persoon Y het woord racist beledigend vindt, terwijl persoon X redelijk onverschillig over dat woord doet?
Met een dergelijke beredenering kan je het goedpraten dat je iemand op zijn muil hoekt omdat je dat toevallig als ernstig beledigend opvat dat hij naar je kijkt.
Zo lust ik er nog wel een paar hoor.
quote:
Enait is verschillend t.o.v. jou. Jij kan racist een erg woord vinden, Enait kan muts (dat slaat op zijn hoofddeksel) een erg woord vinden. Pauw en Enait hebben met z'n 2en een discussie. Behandel elkaar dan gewoon normaal en ga dan niet provoceren d.m.v. het woord muts in de mond te nemen terwijl je WEET dat dat ding geen muts heet.
[..]
Dus toont Enait het goede voorbeeld door hem, en iedereen in medialand uit te maken voor racist.
quote:
Hij zei het op een laatdunkende en sarcastische manier. Althans Enait kan dat zo opvatten. En je WEET dat als presentator (strenge moslim), dus anticipeer dan daarop.
[..]
Waarom moet de souplesse steeds vanuit de presentator komen? Die zijn ook niet van steen?
quote:
Heeft Enait in het begin van de discussie zich laatdunkend over niet-moslims of blanken uitgelaten? Nee toch? Zolang Enait daar niet over begint, dien jij je dus ook te gedragen.
[..]

Dat is Enait zijn probleem.
[..]
[..]

Het komt erop neer dat ieder mens verschillend is. Als 2 mensen met elkaar discussieren dien je respect voor beiden te hebben.
Iets wat dus tevens opgaan voor Enait.
pi_75579046
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:13 schreef McKillem het volgende:

Waarom moet de souplesse steeds vanuit de presentator komen? Die zijn ook niet van steen?
Eens.

Dit waren pas topinterviewers:

Helaas is een van hen door "zo'n gezellige pretmoslim" afgeslacht.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')