abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75549593
quote:
Doorkruisen rouwstoet opnieuw verboden
11 DECEMBER 2009
(Novum) - Het doorkruisen van een rouwstoet wordt vanaf 1 juli opnieuw verboden. Volgwagens moeten zijn getooid met een herkenningsteken, om medeweggebruikers de mogelijkheid te bieden het nodige respect te tonen aan uitvaartstoeten.

Het kabinet heeft vrijdag officieel ingestemd met dit voorstel van minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA). Hij had dit plan al enige tijd geleden aangekondigd. Het verbod werd afgeschaft, omdat steeds minder zwarte auto's meereden in een rouwstoet. Hierdoor werden de deelnemers moeilijker herkenbaar.

Het herkenningsteken moet de benodigde duidelijkheid verschaffen. Dit teken speelt ook een rol bij de verkeersveiligheid en de handhaving van het verbod op het doorsnijden van uitvaartstoeten.
Interessant; ik wist überhaupt niet dat het momenteel wél toegestaan is. Het willens en wetens doorkruisen van een rouwstoet doet mij aan als opzettelijke belediging (van de rouwenden).
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:17:13 #2
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75549670
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Interessant; ik wist überhaupt niet dat het momenteel wél toegestaan is. Het willens en wetens doorkruisen van een rouwstoet doet mij aan als opzettelijke belediging (van de rouwenden).
De vraag is natuurlijk of er vaak sprake is van willens en wetens doorkruisen van een rouwstoet. Als de stoet bestaat uit auto´s van de familie zelf, lijkt het me lastig te bepalen of er sprake is van een rouwstoet, of gewoon een rij auto´s.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:19:36 #3
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_75549725
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef freako het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of er vaak sprake is van willens en wetens doorkruisen van een rouwstoet. Als de stoet bestaat uit auto´s van de familie zelf, lijkt het me lastig te bepalen of er sprake is van een rouwstoet, of gewoon een rij auto´s.
Ja, dat is kennelijk de reden waarom het verbod destijds is opgeheven. Vreemd dat men blijkbaar niet eerder op het idee is gekomen dergelijke wagens van een herkenningsteken te voorzien.
pi_75549733
quote:

[..]

Dat dus, het is vaak niet enorm duidelijk welke auto's er nu bij de stoet horen. Sowieso zet ik m'n vraagtekens bij het verbod, hoe reeel is dat met de huidige verkeersdrukte, is er uberhaupt ruimte op de weg om respect te tonen en geen verkeerschaos te veroorzaken ?
pi_75549750
Daarom moeten auto's die deel uitmaken van de stoet dus een herkenningsteken gaan voeren. (Zie OP)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_75549800
quote:

[..]

Lees het nieuwsbericht: de auto's die deel uitmaken van de stoet krijgen een herkenningsteken (zal wel een vlaggetje zijn, zoals reeds veelal gebruikt wordt).

Bovendien zeg ik met opzet 'willens en wetens': ik denk niet dat je snel beboet zult worden als je per ongeluk een rouwstoet doorkruist, bijvoorbeeld omdat hij niet herkenbaar is als zodanig of als er een groot gat tussen een auto en de volgende zit.
pi_75549823
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef Cobra4 het volgende:
Daarom moeten auto's die deel uitmaken van de stoet dus een herkenningsteken gaan voeren. (Zie OP)
De vraag is dus eerder of het vandaagdedag nog kan, een rouwstoet niet doorkruisen. Ik zag laatst toevallig in Zwolle een kleine verkeersopstopping ontstaan doordat een rouwstoet stapvoets een kerk in het centrum verliet. Is het nog wel van deze tijd ?
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:24:42 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75549868
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef gelly het volgende:

Sowieso zet ik m'n vraagtekens bij het verbod, hoe reeel is dat met de huidige verkeersdrukte, is er uberhaupt ruimte op de weg om respect te tonen en geen verkeerschaos te veroorzaken ?
Het aantal begrafenissen tijdens de ochtend- en avondspits valt volgens mij wel mee, meestal worden ze op rustiger momenten van de dag gehouden.
pi_75549904
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef gelly het volgende:

[..]

De vraag is dus eerder of het vandaagdedag nog kan, een rouwstoet niet doorkruisen. Ik zag laatst toevallig in Zwolle een kleine verkeersopstopping ontstaan doordat een rouwstoet stapvoets een kerk in het centrum verliet. Is het nog wel van deze tijd ?
Ik denk dat het zeker nog wel van deze tijd is. Net zo als ik het niet meer dan normaal vind om, als ik lopend ben, bij het passeren van een rouwstoet even uit goed fatsoen stil te gaan staan.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_75549971
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je verkeersdoorstroming belangrijker vindt dan respect voor rouwenden is een verbod blijkbaar hard nodig.
pi_75550048
je mag het niet doorkruisen maar de stoet moet wel stoppen voor het rode licht. Begrijpelijk maar daar mee zal de stoet misschien ook in tweeën worden gedeeld.
pi_75550090
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Als je verkeersdoorstroming belangrijker vindt dan respect voor rouwenden is een verbod blijkbaar hard nodig.
Het idee dat een verbod respect afdwingt is natuurlijk ook niet waar.
pi_75550102
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:26 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik denk dat het zeker nog wel van deze tijd is. Net zo als ik het niet meer dan normaal vind om, als ik lopend ben, bij het passeren van een rouwstoet even uit goed fatsoen stil te gaan staan.
opzettelijk doorbreken van een rouwstoet is natuurlijk not-done. Maar om stil te gaan staan als er een stoet passeert heb ik zelfs nog nooit van gehoord?
pi_75550182
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:32 schreef StephanL het volgende:
je mag het niet doorkruisen maar de stoet moet wel stoppen voor het rode licht. Begrijpelijk maar daar mee zal de stoet misschien ook in tweeën worden gedeeld.
Is een onderdeel van zo'n doorkruisingsverbod niet ook dat een stoet door het rode licht mag rijden (mits de voorste auto erdoorheen ging toen het nog groen was)? Immers zouden mensen die groen licht hebben daar toch geen gebruik van mogen maken, aangezien het ze niet is toegestaan de stoet te doorkruisen.
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Het idee dat een verbod respect afdwingt is natuurlijk ook niet waar.
Dat zeg ik ook niet, maar in ieder geval is het dan verboden om je respectloosheid te uiten door dwars door de stoet te rijden.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:38:41 #15
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75550220
maar hoe gaat dit dan met een trouwstoet ?
of blijf dat weer ongewijzigd, want vaak hebben die nu al bloemen of vlaggen er aan hangen .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:41:35 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75550292
Kan CDA dan werkelijk NIETS overlaten aan de burgers? Moet ook hier weer allemaal regeltjes voor komen, ik word er zo moe van.
pi_75550329
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Kan CDA dan werkelijk NIETS overlaten aan de burgers? Moet ook hier weer allemaal regeltjes voor komen, ik word er zo moe van.
De burgers kunnen het blijkbaar zelf niet dus haalt het parlement deze oude regel weer uit de koelkast.
pi_75550345
quote:
Kan CDA dan werkelijk NIETS overlaten aan de burgers?
Blijkbaar kan dat inderdaad niet, nee:
quote:
De uitvaartbranche klaagt al jaren dat er weinig respect is voor een begrafenisstoet met volgauto's.

Sommige mensen kunnen het geduld niet opbrengen, toeteren of schelden zelfs als er een begrafenisauto met gevolg voor hun op de weg zit.

(Bron)
pi_75550373
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef Hpzone het volgende:

[..]

opzettelijk doorbreken van een rouwstoet is natuurlijk not-done. Maar om stil te gaan staan als er een stoet passeert heb ik zelfs nog nooit van gehoord?
Een legercolonne mag je ook niet doorbreken. De meeste begrafenissen worden ook niet gedurende de spits gehouden. Ik heb er geen problemen mee om even respect te tonen en die mensen gewoon voor te laten gaan. Dan maar 1,5 minuut later op de plek van bestemming.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:45:28 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75550384
Beetje jammer dit! Net alsof iedereen dagelijks door rouwstoeten heen rijdt!
Daarbij: rouwstoeten hebben zich gewoon aan de verkeersregels te houden: rood licht betekent gewoon stoppen. En "rouwen" kan prima ook zonder in polonaise achter elkaar aan te rijden! Het slaat dan ook nergens op dat mensen zichzelf wijsmaken dat dat perse noodzakelijk is, want dat is het niet. En 5 minuten later aankomen (of 5 minuten eerder vertrekken) maakt voor het lijk de overledene echt niet uit!
censuur :O
pi_75550392
quote:
Burgers kunnen er kennelijk niet mee omgaan, dus dan komen er regels. Vervelend inderdaad, maar het zegt vooral wat over de moraliteit van burgers en niet over het CDA.
pi_75550407
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Burgers kunnen er kennelijk niet mee omgaan, dus dan komen er regels. Vervelend inderdaad, maar het zegt vooral wat over de moraliteit van burgers en niet over het CDA.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:47:05 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75550415
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan maar 1,5 minuut later op de plek van bestemming.
Ik heb 1 keer (als voetganger) zo'n polonaise doorgestoken. Die polonaise ging te voet achter een lijkwagen aan, van het centrum van Delft naar de TU-wijk. Als je daar op moet wachten ben je een kwartier verder...
censuur :O
pi_75550416
Ik las rouwvoet
pi_75550452
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Blijkbaar kan dat inderdaad niet, nee:
[..]

Maar een verbod gaat dat soort mensen geen fatsoen bijbrengen. Bovendien blijf ik erbij dat het tegenwoordig te druk is op de wegen in Nederland om dit soort regels te kunnen handhaven. Ik denk dat de meeste mensen het respect wel kunnen opbrengen om 5 minuten te wachten, kilometers achter een rouwstoet moeten hangen is dan weer minder prettig.

Een beter alternatief lijkt het me om de bezoekers van de begrafenis gewoon per bus van aula/kerk naar de begraafplaats te vervoeren. Waarom moet iedereen in zijn of haar eigen auto meerijden ?
pi_75550480
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb 1 keer (als voetganger) zo'n polonaise doorgestoken. Die polonaise ging te voet achter een lijkwagen aan, van het centrum van Delft naar de TU-wijk. Als je daar op moet wachten ben je een kwartier verder...
Ik heb daar niet zo'n problemen mee. Ik wacht dan wel even.
pi_75550493
quote:
Dit krijg je als je het aan de burgers overlaat:
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Beetje jammer dit! Net alsof iedereen dagelijks door rouwstoeten heen rijdt!
Daarbij: rouwstoeten hebben zich gewoon aan de verkeersregels te houden: rood licht betekent gewoon stoppen. En "rouwen" kan prima ook zonder in polonaise achter elkaar aan te rijden! Het slaat dan ook nergens op dat mensen zichzelf wijsmaken dat dat perse noodzakelijk is, want dat is het niet. En 5 minuten later aankomen (of 5 minuten eerder vertrekken) maakt voor het lijk de overledene echt niet uit!
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:52:37 #28
136343 BasEnAad
pi_75550560
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:50 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Dit krijg je als je het aan de burgers overlaat:
[..]

Die regels zijn daar natuurlijk geen oplossing voor.
pi_75550590
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:52 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Die regels zijn daar natuurlijk geen oplossing voor.
Voor dat soort mensen is geld vaak belangrijker dan principes. Die zullen zich dus wel aan de wet houden
pi_75550667
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Voor dat soort mensen is geld vaak belangrijker dan principes. Die zullen zich dus wel aan de wet houden
Als dat zo was zou er niemand meer door rood rijden of niet-handsfree bellen in de auto. Het gaat dus weinig oplossen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:57:54 #31
136343 BasEnAad
pi_75550697
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Aso's zijn aso's, net of er in de praktijk echt boetes worden uitgedeeld.

Ik vraag me ook af of er in de praktijk nou zo vaak asociaal wordt gedaan tegen rouwstoeten. Volgens mij zijn het een paar incidenten die opgeblazen worden.
pi_75550715
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Als dat zo was zou er niemand meer door rood rijden of niet-handsfree bellen in de auto. Het gaat dus weinig oplossen.
Dan moet de hele grondwet en alle wetboeken door de plee spoelen, want er is waarschijnlijk geen enkele regel die burgers voor 100% naleven.
pi_75550720
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Rood rijden gebeurt vrij weinig en aangezien de meeste mensen op korte termijn denken zullen ze niet zo snel een carkit kopen omdat ze daarvoor -nu- moeten betalen en het niet zeker is dat je een boete voor niet handsfree bellen krijgt.
pi_75550756
maar ook dingen als stoplichten ofzo.. hoe werkt dat dan, met de hele stoet door rood? of de helft wachten voor het rode licht? dan is het toch ook al geen stoet meer

ik vind het niet echt van deze tijd meer.. en daarnaast zijn ze traag en veroorzaken ze opstoppingen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_75550777
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Aso's zijn aso's, net of er in de praktijk echt boetes worden uitgedeeld.

Ik vraag me ook af of er in de praktijk nou zo vaak asociaal wordt gedaan tegen rouwstoeten. Volgens mij zijn het een paar incidenten die opgeblazen worden.
Die paar incidenten zouden eventueel voorkomen kunnen worden met een paar (kinderachtige en) simpele regels die een hoop leed kan voorkomen...Ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen doen. Ja het is opnieuw een extra verbod maar er zijn nou eenmaal asociale mensen.
pi_75550781
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan moet de hele grondwet en alle wetboeken door de plee spoelen, want er is waarschijnlijk geen enkele regel die burgers voor 100% naleven.
Als je denkt dat het hebben van wetten en regels een garantie is dat mensen die wetten en regels niet overtreden ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me. Dat wil dus niet zeggen dat we die wetten en regels moet weggooien, het is een middel om mensen te kunnen bestraffen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken als je gewoon een seconde langer had nagedacht.
pi_75550814
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:59 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Rood rijden gebeurt vrij weinig en aangezien de meeste mensen op korte termijn denken zullen ze niet zo snel een carkit kopen omdat ze daarvoor -nu- moeten betalen en het niet zeker is dat je een boete voor niet handsfree bellen krijgt.
Ze zullen ook denken dat er op dat moment toch geen politie is om hen te bekeuren. Als iedereen dacht zoals jij suggereert zou er immers nooit meer een bekeuring worden uitgeschreven.
pi_75550864
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Ze zullen ook denken dat er op dat moment toch geen politie is om hen te bekeuren. Als iedereen dacht zoals jij suggereert zou er immers nooit meer een bekeuring worden uitgeschreven.
Het doorkruisen van een stoet is veel opvallender dan niet handsfree bellen in de auto he.
pi_75550887
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Die paar incidenten zouden eventueel voorkomen kunnen worden met een paar (kinderachtige en) simpele regels die een hoop leed kan voorkomen...Ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen doen. Ja het is opnieuw een extra verbod maar er zijn nou eenmaal asociale mensen.
Mensen zijn asociaal omdat ze zich niet aan de wetten en regeltjes houden die we als maatschappij hebben opgesteld. Een verbod maakt ze niet minder asociaal en is helemaal geen garantie dat hetgeen je wilt bestrijden niet meer gebeurt. Zeker niet in het geval van een begafenisstoet waar meestal geen politie te zien is en de pakkans dus klein.
pi_75550919
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je denkt dat het hebben van wetten en regels een garantie is dat mensen die wetten en regels niet overtreden ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me. Dat wil dus niet zeggen dat we die wetten en regels moet weggooien, het is een middel om mensen te kunnen bestraffen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken als je gewoon een seconde langer had nagedacht.

Kun je niet lezen? Er is waarschijnlijk geen enkele wet die niet wordt overtreden. Deze voorgenomen wet niet en ook alle andere vastgelegde wetten niet. Volgens jouw redenatie moeten dus al die wetten de prullenbak in, ze voorzien toch niet in 100% naleving. Kortom: je komt aankakken met non-argumenten.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:07:57 #41
136343 BasEnAad
pi_75550956
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Het is symptoombestrijding. Hierna komen er nog veel meer onzinregeltjes. De hele bevolkin lijdt weer onder die paar incidenten. Het kabinet zou die afweging nog eens moeten maken.
pi_75551025
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kun je niet lezen?
Ja hoor. Dat gaat prima.
pi_75551030
quote:
Sommige mensen kunnen het geduld niet opbrengen, toeteren of schelden zelfs als er een begrafenisauto met gevolg voor hun op de weg zit.
Dat is niet waar joh Wat voor aftandse holbewoner ben je dan.
pi_75551038
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is symptoombestrijding. Hierna komen er nog veel meer onzinregeltjes. De hele bevolkin lijdt weer onder die paar incidenten. Het kabinet zou die afweging nog eens moeten maken.
Wat valt er te "lijden" aan het niet doorkruizen van een rouwstoet?
pi_75551099
quote:

[..]

Het zijn slechts simpele regels voor een simpel probleem. Je moet er niet teveel aandacht aan schenken...Hoe groot is de kans dat je als sociale burger aan de regel moet denken? Dit is slechts bedoelt om die paar simpele aso's af te schrikken
pi_75551149
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Het zijn slechts simpele regels voor een simpel probleem. Je moet er niet teveel aandacht aan schenken...Hoe groot is de kans dat je als sociale burger aan de regel moet denken? Dit is slechts bedoelt om die paar simpele aso's af te schrikken
Nogmaals : ze worden als asociaal gezien omdat ze zich niet aan regels houden. Iets verbieden gaat dus voor deze groep mensen niks veranderen.
pi_75551218
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Nogmaals : ze worden als asociaal gezien omdat ze zich niet aan regels houden. Iets verbieden gaat dus voor deze groep mensen niks veranderen.
Juist wel. Nu heb je tenminste een wet die je in dit soort situaties kan gaan gebruiken.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:18:38 #48
136343 BasEnAad
pi_75551264
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

De staat heeft al genoeg gereedschappen om mensen te beboeten en op te pakken.
Ik vind het wel de moeite waard om stil te staan bij elke keer dat er weer nieuwe betuttelende regeltjes worden bedacht, zodat het niet ongemerkt voorbij gaat.
Het lijdt ook alleen maar af van de echte misdadigers in dit land.
pi_75551330
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:17 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Juist wel. Nu heb je tenminste een wet die je in dit soort situaties kan gaan gebruiken.
En hoe vaak gaat dat gebeuren denk je ? Het lijkt me dat eerder dat iemand die de stoet over het hoofd ziet bekeurd gaat worden dan de asociaal voor wie dit soort symboolwetgeving in het leven wordt geroepen. En dan moet de politie natuurlijk weer boeven gaan vangen i.p.v. automobilisten pesten.

Vroeger, toen er een stuk minder verkeersdrukte was was het een zinvolle wetsregel. Dan kon je idd de aso's eruit pikken. Het is ook niet voor niets ooit geschrapt. Maar het is wel een typische CDA voorstel, denken dat je fatsoen en ongewenst gedrag via wetten kunt regelen.
pi_75551437
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:20 schreef gelly het volgende:

[..]

En hoe vaak gaat dat gebeuren denk je ? Het lijkt me dat eerder dat iemand die de stoet over het hoofd ziet bekeurd gaat worden dan de asociaal voor wie dit soort symboolwetgeving in het leven wordt geroepen. En dan moet de politie natuurlijk weer boeven gaan vangen i.p.v. automobilisten pesten.

Vroeger, toen er een stuk minder verkeersdrukte was was het een zinvolle wetsregel. Dan kon je idd de aso's eruit pikken. Het is ook niet voor niets ooit geschrapt. Maar het is wel een typische CDA voorstel, denken dat je fatsoen en ongewenst gedrag via wetten kunt regelen.
Als je een stoet met herkenningstekens over het hoofd ziet kan je beter jezelf afvragen of je überhaupt wel aan het verkeer moet deelnemen
pi_75551507
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:24 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Als je een stoet met herkenningstekens over het hoofd ziet kan je beter jezelf afvragen of je überhaupt wel aan het verkeer moet deelnemen
Dat ligt maar net aan de herkenbaarheid natuurlijk. Een vlaggetje op een antenne is niet altijd even goed te zien. Je zou zwaailichten op het dak moeten zetten om fouten te voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2009 16:26:47 ]
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:26:38 #52
136343 BasEnAad
pi_75551509
Wat er gaat gebeuren, is dat de stoet wordt aangehouden, omdat de herkenningstekens niet op de juiste plaats bevestigd zijn.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:01:12 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75552461
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:26 schreef BasEnAad het volgende:
Wat er gaat gebeuren, is dat de stoet wordt aangehouden, omdat de herkenningstekens niet op de juiste plaats bevestigd zijn.
Ik denk dat deze wetswijziging niet zozeer bedoeld is om de enkele asociaal die toeterend en scheldend een rouwstoet doorkruist te kunnen bekeuren, maar wel om de rouwstoet vrije doorgang te kunnen geven (bv bij verkeerslichten) en ze daarmee te vrijwaren van overijverige politieagenten.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:06:45 #54
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75552623
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef freako het volgende:

[..]

Ik denk dat deze wetswijziging niet zozeer bedoeld is om de enkele asociaal die toeterend en scheldend een rouwstoet doorkruist te kunnen bekeuren, maar wel om de rouwstoet vrije doorgang te kunnen geven (bv bij verkeerslichten) en ze daarmee te vrijwaren van overijverige politieagenten.
Jawel, maar het lijkt me ook niet ondenkbaar dat men -zodra de eindejaars quota weer in zicht komen- men zich toch gaat verlagen tot het beboeten van rouwstoeten vanwege niet- correcte signalering of iets dergelijks.
De quota moeten natuurlijk ook gehaald worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_75557524
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Als voetganger of fietser even stil gaan staan? Heb ik ook geleerd, vroeger. Ik doe het niet meer, maar ik heb het wel geleerd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75557726
quote:

[..]

Wat zielig voor die hele bevolking.

Doe effe normaal joh: de meeste mensen hier, zelfs degenen die nog wel eens een pittige mening laten horen, vinden die regel helemaal niet erg. Ik heb nog maar een of twee asocialen gezien hier, en voor een FOK!-topic is dat heel bijzonder.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 12 december 2009 @ 20:34:14 #57
136343 BasEnAad
pi_75558861
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat zielig voor die hele bevolking.

Doe effe normaal joh: de meeste mensen hier, zelfs degenen die nog wel eens een pittige mening laten horen, vinden die regel helemaal niet erg. Ik heb nog maar een of twee asocialen gezien hier, en voor een FOK!-topic is dat heel bijzonder.
Oh oke, dan ben ik voor!
pi_75559222
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar een verbod gaat dat soort mensen geen fatsoen bijbrengen.
Dat zei je net ook al, en toen reageerde ik met:
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Dat zeg ik ook niet, maar in ieder geval is het dan verboden om je respectloosheid te uiten door dwars door de stoet te rijden.
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef gelly het volgende:

Bovendien blijf ik erbij dat het tegenwoordig te druk is op de wegen in Nederland om dit soort regels te kunnen handhaven. Ik denk dat de meeste mensen het respect wel kunnen opbrengen om 5 minuten te wachten, kilometers achter een rouwstoet moeten hangen is dan weer minder prettig.
Dat is dan jammer voor 'de meeste mensen'. Als het hen uit zichzelf niet lukt om het fatsoen op te brengen, dan moet er maar een regel komen die zorgt dat dit soort onfatsoenlijk gedrag strafbaar is.
quote:
Een beter alternatief lijkt het me om de bezoekers van de begrafenis gewoon per bus van aula/kerk naar de begraafplaats te vervoeren. Waarom moet iedereen in zijn of haar eigen auto meerijden ?
Ten eerste is het geen schoolreisje en ten tweede dient een rouwstoet niet simpelweg als vervoer, het is een onderdeel van de uitvaartceremonie.
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je denkt dat het hebben van wetten en regels een garantie is dat mensen die wetten en regels niet overtreden ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me.
Als er geen wetten en regels zijn houdt men zich er zéker niet aan.
pi_75563747
Als ze een herkenningsteken hebben (ook nu) dan doorkruist niemand ze toch? Dat is toch het meest asociale wat er is??
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:30:08 #60
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_75564715
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat dus, het is vaak niet enorm duidelijk welke auto's er nu bij de stoet horen. Sowieso zet ik m'n vraagtekens bij het verbod, hoe reeel is dat met de huidige verkeersdrukte, is er uberhaupt ruimte op de weg om respect te tonen en geen verkeerschaos te veroorzaken ?
Niet. Dit klonk 40 jaar geleden wel heel mooi, met het huidige verkeer lijkt me dit totaal niet haalbaar (alhoewel ik niet verwacht dat praktische overwegingen enige rol hebben gespeeld bij het in stand proberen te houden van dit soort symboliek).

Als ik het goed begrijp wordt er nu dus van mensen verwacht dat, wanneer ze van rechts komen, geen voorrang hebben bij een rouwstoet, en dat mensen bij een passerende rouwstoet toch zullen moeten wachten, ook al staat het stoplicht voor hun op groen?

Dan hoop ik dat ze een paar flinke postbus 51 campagnes er tegenaan gaan gooien, want dit gaat anders onherroepelijk tot (bijna-)botsingen leiden...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_75565862
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:02 schreef bijdehand het volgende:
Als ze een herkenningsteken hebben (ook nu) dan doorkruist niemand ze toch? Dat is toch het meest asociale wat er is??
Ja, dat is het ook. Maar toch gebeurt het, volgens uitvaartleiders. Tot en met toeteren en schelden aan toe.

Dat het strafbaar is, zal echte asocialen niet afschrikken. Die worden alleen maar nog asocialer, is mijn ervaring.
Maar het is nu wel duidelijk, wat de norm is voor beschaafde mensen. En dat vind ik toch wel winst.
pi_75565920
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:30 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Niet. Dit klonk 40 jaar geleden wel heel mooi, met het huidige verkeer lijkt me dit totaal niet haalbaar (alhoewel ik niet verwacht dat praktische overwegingen enige rol hebben gespeeld bij het in stand proberen te houden van dit soort symboliek).

Als ik het goed begrijp wordt er nu dus van mensen verwacht dat, wanneer ze van rechts komen, geen voorrang hebben bij een rouwstoet, en dat mensen bij een passerende rouwstoet toch zullen moeten wachten, ook al staat het stoplicht voor hun op groen?

Dan hoop ik dat ze een paar flinke postbus 51 campagnes er tegenaan gaan gooien, want dit gaat anders onherroepelijk tot (bijna-)botsingen leiden...
Als we nou dit topic linken naar een postbus 51 campagne, dan zijn we er toch!
pi_75566195
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja hoor. Dat gaat prima.
Het gedeelte waarin jouw "argumenten" compleet worden gekilled laat je voor het gemak maar even achterwege.
  zondag 13 december 2009 @ 00:22:11 #64
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_75566470
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als we nou dit topic linken naar een postbus 51 campagne, dan zijn we er toch!
Mwoah, 710 views. Ik ben bang dat we het daar niet mee gaan redden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_75566691
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:22 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Mwoah, 710 views. Ik ben bang dat we het daar niet mee gaan redden.
Maar 63 posts. Die geven toch wel een indruk van de dominante Nederlandse stemming.

Die views zijn beperkt, dat is waar. Maar dan is een postbus 51 campagne ook niet nuttig, omdat niemand zal kijken. Doorlinken is dan goedkoop.
pi_75600026
Het is jammer dat deze regel ooit is afgeschaft, maar je kon ook niet meer zien wie er bij de stoet hoorde of niet.
Voorheen kon je aan de lichten nog wat zien, maar iedereen heeft nu zijn koplampen aan.

Nu ze echter een ander merkteken aan een stoet toekennen heeft ook dat niet echt een betekenis(zie ambu,politie en brandweer) maar het geeft wel een handvat aan de politie en dus een goede zaak
pi_75601576
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef IHVK het volgende:
Ik las rouwvoet
Die doorkruisen zou een gelegitimeerde verzetsdaad zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75607333
Prima maatregelen. Zowel het verbod als het beter herkenbaar maken van rouwstoetdeelnemers.
pi_75635429
Maar wat zal dat merkteken dan worden? Een langzaam draaiend zwart zwaailicht?
pi_75635469
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:42 schreef Kees22 het volgende:
Maar wat zal dat merkteken dan worden? Een langzaam draaiend zwart zwaailicht?
Fuck de praktijk, als het maar verboden is !
  dinsdag 15 december 2009 @ 02:58:22 #71
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_75639060
Ik ben het zowaar een keer met het CDA eens. Goed initiatief.

Mensen die niet het respect/geduld kunnen opbrengen om 1-10 minuutjes later op hun punt van bestemming kunnen komen . Zo belangrijk ben je nu ook weer niet, en ik denk dat niemand het je kwalijk zal nemen als je later bent dan afgesproken vanwege een rouwstoet.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_75639711
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 02:58 schreef reem het volgende:
Ik ben het zowaar een keer met het CDA eens. Goed initiatief.

Mensen die niet het respect/geduld kunnen opbrengen om 1-10 minuutjes later op hun punt van bestemming kunnen komen . Zo belangrijk ben je nu ook weer niet, en ik denk dat niemand het je kwalijk zal nemen als je later bent dan afgesproken vanwege een rouwstoet.
Dit dus.
En misschien moet je ook eens kijken naar je vertrektijd als een variabele als een rouwstoet roet in je eten werpt. Er zijn nog 1001 andere variabelen die vertragingen kunnen veroorzaken. Paar minuten speling moet je toch wel hebben me dunkt als het echt zo cruciaal is dat je bij een rouwstoet je gaat gedragen als een holbewoner. Is in dat geval ook beter voor je bloeddruk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')