Interessant; ik wist überhaupt niet dat het momenteel wél toegestaan is. Het willens en wetens doorkruisen van een rouwstoet doet mij aan als opzettelijke belediging (van de rouwenden).quote:Doorkruisen rouwstoet opnieuw verboden
11 DECEMBER 2009
(Novum) - Het doorkruisen van een rouwstoet wordt vanaf 1 juli opnieuw verboden. Volgwagens moeten zijn getooid met een herkenningsteken, om medeweggebruikers de mogelijkheid te bieden het nodige respect te tonen aan uitvaartstoeten.
Het kabinet heeft vrijdag officieel ingestemd met dit voorstel van minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA). Hij had dit plan al enige tijd geleden aangekondigd. Het verbod werd afgeschaft, omdat steeds minder zwarte auto's meereden in een rouwstoet. Hierdoor werden de deelnemers moeilijker herkenbaar.
Het herkenningsteken moet de benodigde duidelijkheid verschaffen. Dit teken speelt ook een rol bij de verkeersveiligheid en de handhaving van het verbod op het doorsnijden van uitvaartstoeten.
De vraag is natuurlijk of er vaak sprake is van willens en wetens doorkruisen van een rouwstoet. Als de stoet bestaat uit auto´s van de familie zelf, lijkt het me lastig te bepalen of er sprake is van een rouwstoet, of gewoon een rij auto´s.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Interessant; ik wist überhaupt niet dat het momenteel wél toegestaan is. Het willens en wetens doorkruisen van een rouwstoet doet mij aan als opzettelijke belediging (van de rouwenden).
Ja, dat is kennelijk de reden waarom het verbod destijds is opgeheven. Vreemd dat men blijkbaar niet eerder op het idee is gekomen dergelijke wagens van een herkenningsteken te voorzien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef freako het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of er vaak sprake is van willens en wetens doorkruisen van een rouwstoet. Als de stoet bestaat uit auto´s van de familie zelf, lijkt het me lastig te bepalen of er sprake is van een rouwstoet, of gewoon een rij auto´s.
Dat dus, het is vaak niet enorm duidelijk welke auto's er nu bij de stoet horen. Sowieso zet ik m'n vraagtekens bij het verbod, hoe reeel is dat met de huidige verkeersdrukte, is er uberhaupt ruimte op de weg om respect te tonen en geen verkeerschaos te veroorzaken ?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef freako het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of er vaak sprake is van willens en wetens doorkruisen van een rouwstoet. Als de stoet bestaat uit auto´s van de familie zelf, lijkt het me lastig te bepalen of er sprake is van een rouwstoet, of gewoon een rij auto´s.
Lees het nieuwsbericht: de auto's die deel uitmaken van de stoet krijgen een herkenningsteken (zal wel een vlaggetje zijn, zoals reeds veelal gebruikt wordt).quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef freako het volgende:
[..]
De vraag is dus eerder of het vandaagdedag nog kan, een rouwstoet niet doorkruisen. Ik zag laatst toevallig in Zwolle een kleine verkeersopstopping ontstaan doordat een rouwstoet stapvoets een kerk in het centrum verliet. Is het nog wel van deze tijd ?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef Cobra4 het volgende:
Daarom moeten auto's die deel uitmaken van de stoet dus een herkenningsteken gaan voeren. (Zie OP)
Het aantal begrafenissen tijdens de ochtend- en avondspits valt volgens mij wel mee, meestal worden ze op rustiger momenten van de dag gehouden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef gelly het volgende:
Sowieso zet ik m'n vraagtekens bij het verbod, hoe reeel is dat met de huidige verkeersdrukte, is er uberhaupt ruimte op de weg om respect te tonen en geen verkeerschaos te veroorzaken ?
Ik denk dat het zeker nog wel van deze tijd is. Net zo als ik het niet meer dan normaal vind om, als ik lopend ben, bij het passeren van een rouwstoet even uit goed fatsoen stil te gaan staan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef gelly het volgende:
[..]
De vraag is dus eerder of het vandaagdedag nog kan, een rouwstoet niet doorkruisen. Ik zag laatst toevallig in Zwolle een kleine verkeersopstopping ontstaan doordat een rouwstoet stapvoets een kerk in het centrum verliet. Is het nog wel van deze tijd ?
Als je verkeersdoorstroming belangrijker vindt dan respect voor rouwenden is een verbod blijkbaar hard nodig.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef gelly het volgende:
[..]
De vraag is dus eerder of het vandaagdedag nog kan, een rouwstoet niet doorkruisen. Ik zag laatst toevallig in Zwolle een kleine verkeersopstopping ontstaan doordat een rouwstoet stapvoets een kerk in het centrum verliet. Is het nog wel van deze tijd ?
Het idee dat een verbod respect afdwingt is natuurlijk ook niet waar.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Als je verkeersdoorstroming belangrijker vindt dan respect voor rouwenden is een verbod blijkbaar hard nodig.
opzettelijk doorbreken van een rouwstoet is natuurlijk not-done. Maar om stil te gaan staan als er een stoet passeert heb ik zelfs nog nooit van gehoord?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeker nog wel van deze tijd is. Net zo als ik het niet meer dan normaal vind om, als ik lopend ben, bij het passeren van een rouwstoet even uit goed fatsoen stil te gaan staan.
Is een onderdeel van zo'n doorkruisingsverbod niet ook dat een stoet door het rode licht mag rijden (mits de voorste auto erdoorheen ging toen het nog groen was)? Immers zouden mensen die groen licht hebben daar toch geen gebruik van mogen maken, aangezien het ze niet is toegestaan de stoet te doorkruisen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:32 schreef StephanL het volgende:
je mag het niet doorkruisen maar de stoet moet wel stoppen voor het rode licht. Begrijpelijk maar daar mee zal de stoet misschien ook in tweeën worden gedeeld.
Dat zeg ik ook niet, maar in ieder geval is het dan verboden om je respectloosheid te uiten door dwars door de stoet te rijden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Het idee dat een verbod respect afdwingt is natuurlijk ook niet waar.
De burgers kunnen het blijkbaar zelf niet dus haalt het parlement deze oude regel weer uit de koelkast.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Kan CDA dan werkelijk NIETS overlaten aan de burgers? Moet ook hier weer allemaal regeltjes voor komen, ik word er zo moe van.
Blijkbaar kan dat inderdaad niet, nee:quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Kan CDA dan werkelijk NIETS overlaten aan de burgers?
quote:De uitvaartbranche klaagt al jaren dat er weinig respect is voor een begrafenisstoet met volgauto's.
Sommige mensen kunnen het geduld niet opbrengen, toeteren of schelden zelfs als er een begrafenisauto met gevolg voor hun op de weg zit.
(Bron)
Een legercolonne mag je ook niet doorbreken. De meeste begrafenissen worden ook niet gedurende de spits gehouden. Ik heb er geen problemen mee om even respect te tonen en die mensen gewoon voor te laten gaan. Dan maar 1,5 minuut later op de plek van bestemming.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef Hpzone het volgende:
[..]
opzettelijk doorbreken van een rouwstoet is natuurlijk not-done. Maar om stil te gaan staan als er een stoet passeert heb ik zelfs nog nooit van gehoord?
Burgers kunnen er kennelijk niet mee omgaan, dus dan komen er regels. Vervelend inderdaad, maar het zegt vooral wat over de moraliteit van burgers en niet over het CDA.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Kan CDA dan werkelijk NIETS overlaten aan de burgers? Moet ook hier weer allemaal regeltjes voor komen, ik word er zo moe van.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Burgers kunnen er kennelijk niet mee omgaan, dus dan komen er regels. Vervelend inderdaad, maar het zegt vooral wat over de moraliteit van burgers en niet over het CDA.
Ik heb 1 keer (als voetganger) zo'n polonaise doorgestoken. Die polonaise ging te voet achter een lijkwagen aan, van het centrum van Delft naar de TU-wijk. Als je daar op moet wachten ben je een kwartier verder...quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan maar 1,5 minuut later op de plek van bestemming.
Maar een verbod gaat dat soort mensen geen fatsoen bijbrengen. Bovendien blijf ik erbij dat het tegenwoordig te druk is op de wegen in Nederland om dit soort regels te kunnen handhaven. Ik denk dat de meeste mensen het respect wel kunnen opbrengen om 5 minuten te wachten, kilometers achter een rouwstoet moeten hangen is dan weer minder prettig.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Blijkbaar kan dat inderdaad niet, nee:
[..]
Ik heb daar niet zo'n problemen mee. Ik wacht dan wel even.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer (als voetganger) zo'n polonaise doorgestoken. Die polonaise ging te voet achter een lijkwagen aan, van het centrum van Delft naar de TU-wijk. Als je daar op moet wachten ben je een kwartier verder...
Dit krijg je als je het aan de burgers overlaat:quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Beetje jammer dit! Net alsof iedereen dagelijks door rouwstoeten heen rijdt!
Daarbij: rouwstoeten hebben zich gewoon aan de verkeersregels te houden: rood licht betekent gewoon stoppen. En "rouwen" kan prima ook zonder in polonaise achter elkaar aan te rijden! Het slaat dan ook nergens op dat mensen zichzelf wijsmaken dat dat perse noodzakelijk is, want dat is het niet. En 5 minuten later aankomen (of 5 minuten eerder vertrekken) maakt voor het lijk de overledene echt niet uit!
Die regels zijn daar natuurlijk geen oplossing voor.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:50 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Dit krijg je als je het aan de burgers overlaat:
[..]
Voor dat soort mensen is geld vaak belangrijker dan principes. Die zullen zich dus wel aan de wet houdenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die regels zijn daar natuurlijk geen oplossing voor.
Als dat zo was zou er niemand meer door rood rijden of niet-handsfree bellen in de auto. Het gaat dus weinig oplossen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Voor dat soort mensen is geld vaak belangrijker dan principes. Die zullen zich dus wel aan de wet houden
Aso's zijn aso's, net of er in de praktijk echt boetes worden uitgedeeld.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Voor dat soort mensen is geld vaak belangrijker dan principes. Die zullen zich dus wel aan de wet houden
Dan moet de hele grondwet en alle wetboeken door de plee spoelen, want er is waarschijnlijk geen enkele regel die burgers voor 100% naleven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Als dat zo was zou er niemand meer door rood rijden of niet-handsfree bellen in de auto. Het gaat dus weinig oplossen.
Rood rijden gebeurt vrij weinig en aangezien de meeste mensen op korte termijn denken zullen ze niet zo snel een carkit kopen omdat ze daarvoor -nu- moeten betalen en het niet zeker is dat je een boete voor niet handsfree bellen krijgt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Als dat zo was zou er niemand meer door rood rijden of niet-handsfree bellen in de auto. Het gaat dus weinig oplossen.
Die paar incidenten zouden eventueel voorkomen kunnen worden met een paar (kinderachtige en) simpele regels die een hoop leed kan voorkomen...Ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen doen. Ja het is opnieuw een extra verbod maar er zijn nou eenmaal asociale mensen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Aso's zijn aso's, net of er in de praktijk echt boetes worden uitgedeeld.
Ik vraag me ook af of er in de praktijk nou zo vaak asociaal wordt gedaan tegen rouwstoeten. Volgens mij zijn het een paar incidenten die opgeblazen worden.
Als je denkt dat het hebben van wetten en regels een garantie is dat mensen die wetten en regels niet overtreden ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me. Dat wil dus niet zeggen dat we die wetten en regels moet weggooien, het is een middel om mensen te kunnen bestraffen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken als je gewoon een seconde langer had nagedacht.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet de hele grondwet en alle wetboeken door de plee spoelen, want er is waarschijnlijk geen enkele regel die burgers voor 100% naleven.
Ze zullen ook denken dat er op dat moment toch geen politie is om hen te bekeuren. Als iedereen dacht zoals jij suggereert zou er immers nooit meer een bekeuring worden uitgeschreven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:59 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Rood rijden gebeurt vrij weinig en aangezien de meeste mensen op korte termijn denken zullen ze niet zo snel een carkit kopen omdat ze daarvoor -nu- moeten betalen en het niet zeker is dat je een boete voor niet handsfree bellen krijgt.
Het doorkruisen van een stoet is veel opvallender dan niet handsfree bellen in de auto he.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Ze zullen ook denken dat er op dat moment toch geen politie is om hen te bekeuren. Als iedereen dacht zoals jij suggereert zou er immers nooit meer een bekeuring worden uitgeschreven.
Mensen zijn asociaal omdat ze zich niet aan de wetten en regeltjes houden die we als maatschappij hebben opgesteld. Een verbod maakt ze niet minder asociaal en is helemaal geen garantie dat hetgeen je wilt bestrijden niet meer gebeurt. Zeker niet in het geval van een begafenisstoet waar meestal geen politie te zien is en de pakkans dus klein.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Die paar incidenten zouden eventueel voorkomen kunnen worden met een paar (kinderachtige en) simpele regels die een hoop leed kan voorkomen...Ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen doen. Ja het is opnieuw een extra verbod maar er zijn nou eenmaal asociale mensen.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je denkt dat het hebben van wetten en regels een garantie is dat mensen die wetten en regels niet overtreden ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me. Dat wil dus niet zeggen dat we die wetten en regels moet weggooien, het is een middel om mensen te kunnen bestraffen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken als je gewoon een seconde langer had nagedacht.
Het is symptoombestrijding. Hierna komen er nog veel meer onzinregeltjes. De hele bevolkin lijdt weer onder die paar incidenten. Het kabinet zou die afweging nog eens moeten maken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Die paar incidenten zouden eventueel voorkomen kunnen worden met een paar (kinderachtige en) simpele regels die een hoop leed kan voorkomen...Ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen doen. Ja het is opnieuw een extra verbod maar er zijn nou eenmaal asociale mensen.
Dat is niet waar johquote:Sommige mensen kunnen het geduld niet opbrengen, toeteren of schelden zelfs als er een begrafenisauto met gevolg voor hun op de weg zit.
Wat valt er te "lijden" aan het niet doorkruizen van een rouwstoet?quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is symptoombestrijding. Hierna komen er nog veel meer onzinregeltjes. De hele bevolkin lijdt weer onder die paar incidenten. Het kabinet zou die afweging nog eens moeten maken.
Het zijn slechts simpele regels voor een simpel probleem. Je moet er niet teveel aandacht aan schenken...Hoe groot is de kans dat je als sociale burger aan de regel moet denken? Dit is slechts bedoelt om die paar simpele aso's af te schrikkenquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is symptoombestrijding. Hierna komen er nog veel meer onzinregeltjes. De hele bevolkin lijdt weer onder die paar incidenten. Het kabinet zou die afweging nog eens moeten maken.
Nogmaals : ze worden als asociaal gezien omdat ze zich niet aan regels houden. Iets verbieden gaat dus voor deze groep mensen niks veranderen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Het zijn slechts simpele regels voor een simpel probleem. Je moet er niet teveel aandacht aan schenken...Hoe groot is de kans dat je als sociale burger aan de regel moet denken? Dit is slechts bedoelt om die paar simpele aso's af te schrikken
Juist wel. Nu heb je tenminste een wet die je in dit soort situaties kan gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Nogmaals : ze worden als asociaal gezien omdat ze zich niet aan regels houden. Iets verbieden gaat dus voor deze groep mensen niks veranderen.
De staat heeft al genoeg gereedschappen om mensen te beboeten en op te pakken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Het zijn slechts simpele regels voor een simpel probleem. Je moet er niet teveel aandacht aan schenken...Hoe groot is de kans dat je als sociale burger aan de regel moet denken? Dit is slechts bedoelt om die paar simpele aso's af te schrikken
En hoe vaak gaat dat gebeuren denk je ? Het lijkt me dat eerder dat iemand die de stoet over het hoofd ziet bekeurd gaat worden dan de asociaal voor wie dit soort symboolwetgeving in het leven wordt geroepen. En dan moet de politie natuurlijk weer boeven gaan vangen i.p.v. automobilisten pesten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:17 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Juist wel. Nu heb je tenminste een wet die je in dit soort situaties kan gaan gebruiken.
Als je een stoet met herkenningstekens over het hoofd ziet kan je beter jezelf afvragen of je überhaupt wel aan het verkeer moet deelnemenquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:20 schreef gelly het volgende:
[..]
En hoe vaak gaat dat gebeuren denk je ? Het lijkt me dat eerder dat iemand die de stoet over het hoofd ziet bekeurd gaat worden dan de asociaal voor wie dit soort symboolwetgeving in het leven wordt geroepen. En dan moet de politie natuurlijk weer boeven gaan vangen i.p.v. automobilisten pesten.
Vroeger, toen er een stuk minder verkeersdrukte was was het een zinvolle wetsregel. Dan kon je idd de aso's eruit pikken. Het is ook niet voor niets ooit geschrapt. Maar het is wel een typische CDA voorstel, denken dat je fatsoen en ongewenst gedrag via wetten kunt regelen.
Dat ligt maar net aan de herkenbaarheid natuurlijk. Een vlaggetje op een antenne is niet altijd even goed te zien. Je zou zwaailichten op het dak moeten zetten om fouten te voorkomen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:24 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Als je een stoet met herkenningstekens over het hoofd ziet kan je beter jezelf afvragen of je überhaupt wel aan het verkeer moet deelnemen
Ik denk dat deze wetswijziging niet zozeer bedoeld is om de enkele asociaal die toeterend en scheldend een rouwstoet doorkruist te kunnen bekeuren, maar wel om de rouwstoet vrije doorgang te kunnen geven (bv bij verkeerslichten) en ze daarmee te vrijwaren van overijverige politieagenten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:26 schreef BasEnAad het volgende:
Wat er gaat gebeuren, is dat de stoet wordt aangehouden, omdat de herkenningstekens niet op de juiste plaats bevestigd zijn.
Jawel, maar het lijkt me ook niet ondenkbaar dat men -zodra de eindejaars quota weer in zicht komen- men zich toch gaat verlagen tot het beboeten van rouwstoeten vanwege niet- correcte signalering of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef freako het volgende:
[..]
Ik denk dat deze wetswijziging niet zozeer bedoeld is om de enkele asociaal die toeterend en scheldend een rouwstoet doorkruist te kunnen bekeuren, maar wel om de rouwstoet vrije doorgang te kunnen geven (bv bij verkeerslichten) en ze daarmee te vrijwaren van overijverige politieagenten.
Als voetganger of fietser even stil gaan staan? Heb ik ook geleerd, vroeger. Ik doe het niet meer, maar ik heb het wel geleerd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef Hpzone het volgende:
[..]
opzettelijk doorbreken van een rouwstoet is natuurlijk not-done. Maar om stil te gaan staan als er een stoet passeert heb ik zelfs nog nooit van gehoord?
Wat zielig voor die hele bevolking.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Oh oke, dan ben ik voor!quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat zielig voor die hele bevolking.
Doe effe normaal joh: de meeste mensen hier, zelfs degenen die nog wel eens een pittige mening laten horen, vinden die regel helemaal niet erg. Ik heb nog maar een of twee asocialen gezien hier, en voor een FOK!-topic is dat heel bijzonder.
Dat zei je net ook al, en toen reageerde ik met:quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar een verbod gaat dat soort mensen geen fatsoen bijbrengen.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar in ieder geval is het dan verboden om je respectloosheid te uiten door dwars door de stoet te rijden.
Dat is dan jammer voor 'de meeste mensen'. Als het hen uit zichzelf niet lukt om het fatsoen op te brengen, dan moet er maar een regel komen die zorgt dat dit soort onfatsoenlijk gedrag strafbaar is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef gelly het volgende:
Bovendien blijf ik erbij dat het tegenwoordig te druk is op de wegen in Nederland om dit soort regels te kunnen handhaven. Ik denk dat de meeste mensen het respect wel kunnen opbrengen om 5 minuten te wachten, kilometers achter een rouwstoet moeten hangen is dan weer minder prettig.
Ten eerste is het geen schoolreisje en ten tweede dient een rouwstoet niet simpelweg als vervoer, het is een onderdeel van de uitvaartceremonie.quote:Een beter alternatief lijkt het me om de bezoekers van de begrafenis gewoon per bus van aula/kerk naar de begraafplaats te vervoeren. Waarom moet iedereen in zijn of haar eigen auto meerijden ?
Als er geen wetten en regels zijn houdt men zich er zéker niet aan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je denkt dat het hebben van wetten en regels een garantie is dat mensen die wetten en regels niet overtreden ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me.
Niet. Dit klonk 40 jaar geleden wel heel mooi, met het huidige verkeer lijkt me dit totaal niet haalbaar (alhoewel ik niet verwacht dat praktische overwegingen enige rol hebben gespeeld bij het in stand proberen te houden van dit soort symboliek).quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat dus, het is vaak niet enorm duidelijk welke auto's er nu bij de stoet horen. Sowieso zet ik m'n vraagtekens bij het verbod, hoe reeel is dat met de huidige verkeersdrukte, is er uberhaupt ruimte op de weg om respect te tonen en geen verkeerschaos te veroorzaken ?
Ja, dat is het ook. Maar toch gebeurt het, volgens uitvaartleiders. Tot en met toeteren en schelden aan toe.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:02 schreef bijdehand het volgende:
Als ze een herkenningsteken hebben (ook nu) dan doorkruist niemand ze toch? Dat is toch het meest asociale wat er is??
Als we nou dit topic linken naar een postbus 51 campagne, dan zijn we er toch!quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:30 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Niet. Dit klonk 40 jaar geleden wel heel mooi, met het huidige verkeer lijkt me dit totaal niet haalbaar (alhoewel ik niet verwacht dat praktische overwegingen enige rol hebben gespeeld bij het in stand proberen te houden van dit soort symboliek).
Als ik het goed begrijp wordt er nu dus van mensen verwacht dat, wanneer ze van rechts komen, geen voorrang hebben bij een rouwstoet, en dat mensen bij een passerende rouwstoet toch zullen moeten wachten, ook al staat het stoplicht voor hun op groen?
Dan hoop ik dat ze een paar flinke postbus 51 campagnes er tegenaan gaan gooien, want dit gaat anders onherroepelijk tot (bijna-)botsingen leiden...
Het gedeelte waarin jouw "argumenten" compleet worden gekilled laat je voor het gemak maar even achterwege.quote:
Mwoah, 710 views. Ik ben bang dat we het daar niet mee gaan redden.quote:Op zondag 13 december 2009 00:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als we nou dit topic linken naar een postbus 51 campagne, dan zijn we er toch!
Maar 63 posts. Die geven toch wel een indruk van de dominante Nederlandse stemming.quote:Op zondag 13 december 2009 00:22 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Mwoah, 710 views. Ik ben bang dat we het daar niet mee gaan redden.
Die doorkruisen zou een gelegitimeerde verzetsdaad zijn.quote:
Fuck de praktijk, als het maar verboden is !quote:Op maandag 14 december 2009 23:42 schreef Kees22 het volgende:
Maar wat zal dat merkteken dan worden? Een langzaam draaiend zwart zwaailicht?
Dit dus.quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:58 schreef reem het volgende:
Ik ben het zowaar een keer met het CDA eens. Goed initiatief.
Mensen die niet het respect/geduld kunnen opbrengen om 1-10 minuutjes later op hun punt van bestemming kunnen komen. Zo belangrijk ben je nu ook weer niet, en ik denk dat niemand het je kwalijk zal nemen als je later bent dan afgesproken vanwege een rouwstoet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |