abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75550480
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb 1 keer (als voetganger) zo'n polonaise doorgestoken. Die polonaise ging te voet achter een lijkwagen aan, van het centrum van Delft naar de TU-wijk. Als je daar op moet wachten ben je een kwartier verder...
Ik heb daar niet zo'n problemen mee. Ik wacht dan wel even.
pi_75550493
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Kan CDA dan werkelijk NIETS overlaten aan de burgers? Moet ook hier weer allemaal regeltjes voor komen, ik word er zo moe van.
Dit krijg je als je het aan de burgers overlaat:
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Beetje jammer dit! Net alsof iedereen dagelijks door rouwstoeten heen rijdt!
Daarbij: rouwstoeten hebben zich gewoon aan de verkeersregels te houden: rood licht betekent gewoon stoppen. En "rouwen" kan prima ook zonder in polonaise achter elkaar aan te rijden! Het slaat dan ook nergens op dat mensen zichzelf wijsmaken dat dat perse noodzakelijk is, want dat is het niet. En 5 minuten later aankomen (of 5 minuten eerder vertrekken) maakt voor het lijk de overledene echt niet uit!
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:52:37 #28
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75550560
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:50 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Dit krijg je als je het aan de burgers overlaat:
[..]

Die regels zijn daar natuurlijk geen oplossing voor.
pi_75550590
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:52 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Die regels zijn daar natuurlijk geen oplossing voor.
Voor dat soort mensen is geld vaak belangrijker dan principes. Die zullen zich dus wel aan de wet houden
pi_75550667
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Voor dat soort mensen is geld vaak belangrijker dan principes. Die zullen zich dus wel aan de wet houden
Als dat zo was zou er niemand meer door rood rijden of niet-handsfree bellen in de auto. Het gaat dus weinig oplossen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:57:54 #31
136343 BasEnAad
pi_75550697
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:54 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Aso's zijn aso's, net of er in de praktijk echt boetes worden uitgedeeld.

Ik vraag me ook af of er in de praktijk nou zo vaak asociaal wordt gedaan tegen rouwstoeten. Volgens mij zijn het een paar incidenten die opgeblazen worden.
pi_75550715
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Als dat zo was zou er niemand meer door rood rijden of niet-handsfree bellen in de auto. Het gaat dus weinig oplossen.
Dan moet de hele grondwet en alle wetboeken door de plee spoelen, want er is waarschijnlijk geen enkele regel die burgers voor 100% naleven.
pi_75550720
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Rood rijden gebeurt vrij weinig en aangezien de meeste mensen op korte termijn denken zullen ze niet zo snel een carkit kopen omdat ze daarvoor -nu- moeten betalen en het niet zeker is dat je een boete voor niet handsfree bellen krijgt.
pi_75550756
maar ook dingen als stoplichten ofzo.. hoe werkt dat dan, met de hele stoet door rood? of de helft wachten voor het rode licht? dan is het toch ook al geen stoet meer

ik vind het niet echt van deze tijd meer.. en daarnaast zijn ze traag en veroorzaken ze opstoppingen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_75550777
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Aso's zijn aso's, net of er in de praktijk echt boetes worden uitgedeeld.

Ik vraag me ook af of er in de praktijk nou zo vaak asociaal wordt gedaan tegen rouwstoeten. Volgens mij zijn het een paar incidenten die opgeblazen worden.
Die paar incidenten zouden eventueel voorkomen kunnen worden met een paar (kinderachtige en) simpele regels die een hoop leed kan voorkomen...Ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen doen. Ja het is opnieuw een extra verbod maar er zijn nou eenmaal asociale mensen.
pi_75550781
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan moet de hele grondwet en alle wetboeken door de plee spoelen, want er is waarschijnlijk geen enkele regel die burgers voor 100% naleven.
Als je denkt dat het hebben van wetten en regels een garantie is dat mensen die wetten en regels niet overtreden ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me. Dat wil dus niet zeggen dat we die wetten en regels moet weggooien, het is een middel om mensen te kunnen bestraffen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken als je gewoon een seconde langer had nagedacht.
pi_75550814
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:59 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Rood rijden gebeurt vrij weinig en aangezien de meeste mensen op korte termijn denken zullen ze niet zo snel een carkit kopen omdat ze daarvoor -nu- moeten betalen en het niet zeker is dat je een boete voor niet handsfree bellen krijgt.
Ze zullen ook denken dat er op dat moment toch geen politie is om hen te bekeuren. Als iedereen dacht zoals jij suggereert zou er immers nooit meer een bekeuring worden uitgeschreven.
pi_75550864
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Ze zullen ook denken dat er op dat moment toch geen politie is om hen te bekeuren. Als iedereen dacht zoals jij suggereert zou er immers nooit meer een bekeuring worden uitgeschreven.
Het doorkruisen van een stoet is veel opvallender dan niet handsfree bellen in de auto he.
pi_75550887
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Die paar incidenten zouden eventueel voorkomen kunnen worden met een paar (kinderachtige en) simpele regels die een hoop leed kan voorkomen...Ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen doen. Ja het is opnieuw een extra verbod maar er zijn nou eenmaal asociale mensen.
Mensen zijn asociaal omdat ze zich niet aan de wetten en regeltjes houden die we als maatschappij hebben opgesteld. Een verbod maakt ze niet minder asociaal en is helemaal geen garantie dat hetgeen je wilt bestrijden niet meer gebeurt. Zeker niet in het geval van een begafenisstoet waar meestal geen politie te zien is en de pakkans dus klein.
pi_75550919
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je denkt dat het hebben van wetten en regels een garantie is dat mensen die wetten en regels niet overtreden ben je niet helemaal van deze wereld lijkt me. Dat wil dus niet zeggen dat we die wetten en regels moet weggooien, het is een middel om mensen te kunnen bestraffen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken als je gewoon een seconde langer had nagedacht.

Kun je niet lezen? Er is waarschijnlijk geen enkele wet die niet wordt overtreden. Deze voorgenomen wet niet en ook alle andere vastgelegde wetten niet. Volgens jouw redenatie moeten dus al die wetten de prullenbak in, ze voorzien toch niet in 100% naleving. Kortom: je komt aankakken met non-argumenten.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:07:57 #41
136343 BasEnAad
pi_75550956
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Het is symptoombestrijding. Hierna komen er nog veel meer onzinregeltjes. De hele bevolkin lijdt weer onder die paar incidenten. Het kabinet zou die afweging nog eens moeten maken.
pi_75551025
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kun je niet lezen?
Ja hoor. Dat gaat prima.
pi_75551030
quote:
Sommige mensen kunnen het geduld niet opbrengen, toeteren of schelden zelfs als er een begrafenisauto met gevolg voor hun op de weg zit.
Dat is niet waar joh Wat voor aftandse holbewoner ben je dan.
pi_75551038
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is symptoombestrijding. Hierna komen er nog veel meer onzinregeltjes. De hele bevolkin lijdt weer onder die paar incidenten. Het kabinet zou die afweging nog eens moeten maken.
Wat valt er te "lijden" aan het niet doorkruizen van een rouwstoet?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_75551099
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het zijn slechts simpele regels voor een simpel probleem. Je moet er niet teveel aandacht aan schenken...Hoe groot is de kans dat je als sociale burger aan de regel moet denken? Dit is slechts bedoelt om die paar simpele aso's af te schrikken
pi_75551149
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Het zijn slechts simpele regels voor een simpel probleem. Je moet er niet teveel aandacht aan schenken...Hoe groot is de kans dat je als sociale burger aan de regel moet denken? Dit is slechts bedoelt om die paar simpele aso's af te schrikken
Nogmaals : ze worden als asociaal gezien omdat ze zich niet aan regels houden. Iets verbieden gaat dus voor deze groep mensen niks veranderen.
pi_75551218
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Nogmaals : ze worden als asociaal gezien omdat ze zich niet aan regels houden. Iets verbieden gaat dus voor deze groep mensen niks veranderen.
Juist wel. Nu heb je tenminste een wet die je in dit soort situaties kan gaan gebruiken.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:18:38 #48
136343 BasEnAad
pi_75551264
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

De staat heeft al genoeg gereedschappen om mensen te beboeten en op te pakken.
Ik vind het wel de moeite waard om stil te staan bij elke keer dat er weer nieuwe betuttelende regeltjes worden bedacht, zodat het niet ongemerkt voorbij gaat.
Het lijdt ook alleen maar af van de echte misdadigers in dit land.
pi_75551330
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:17 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Juist wel. Nu heb je tenminste een wet die je in dit soort situaties kan gaan gebruiken.
En hoe vaak gaat dat gebeuren denk je ? Het lijkt me dat eerder dat iemand die de stoet over het hoofd ziet bekeurd gaat worden dan de asociaal voor wie dit soort symboolwetgeving in het leven wordt geroepen. En dan moet de politie natuurlijk weer boeven gaan vangen i.p.v. automobilisten pesten.

Vroeger, toen er een stuk minder verkeersdrukte was was het een zinvolle wetsregel. Dan kon je idd de aso's eruit pikken. Het is ook niet voor niets ooit geschrapt. Maar het is wel een typische CDA voorstel, denken dat je fatsoen en ongewenst gedrag via wetten kunt regelen.
pi_75551437
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:20 schreef gelly het volgende:

[..]

En hoe vaak gaat dat gebeuren denk je ? Het lijkt me dat eerder dat iemand die de stoet over het hoofd ziet bekeurd gaat worden dan de asociaal voor wie dit soort symboolwetgeving in het leven wordt geroepen. En dan moet de politie natuurlijk weer boeven gaan vangen i.p.v. automobilisten pesten.

Vroeger, toen er een stuk minder verkeersdrukte was was het een zinvolle wetsregel. Dan kon je idd de aso's eruit pikken. Het is ook niet voor niets ooit geschrapt. Maar het is wel een typische CDA voorstel, denken dat je fatsoen en ongewenst gedrag via wetten kunt regelen.
Als je een stoet met herkenningstekens over het hoofd ziet kan je beter jezelf afvragen of je überhaupt wel aan het verkeer moet deelnemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')