abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75565862
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:02 schreef bijdehand het volgende:
Als ze een herkenningsteken hebben (ook nu) dan doorkruist niemand ze toch? Dat is toch het meest asociale wat er is??
Ja, dat is het ook. Maar toch gebeurt het, volgens uitvaartleiders. Tot en met toeteren en schelden aan toe.

Dat het strafbaar is, zal echte asocialen niet afschrikken. Die worden alleen maar nog asocialer, is mijn ervaring.
Maar het is nu wel duidelijk, wat de norm is voor beschaafde mensen. En dat vind ik toch wel winst.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75565920
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:30 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Niet. Dit klonk 40 jaar geleden wel heel mooi, met het huidige verkeer lijkt me dit totaal niet haalbaar (alhoewel ik niet verwacht dat praktische overwegingen enige rol hebben gespeeld bij het in stand proberen te houden van dit soort symboliek).

Als ik het goed begrijp wordt er nu dus van mensen verwacht dat, wanneer ze van rechts komen, geen voorrang hebben bij een rouwstoet, en dat mensen bij een passerende rouwstoet toch zullen moeten wachten, ook al staat het stoplicht voor hun op groen?

Dan hoop ik dat ze een paar flinke postbus 51 campagnes er tegenaan gaan gooien, want dit gaat anders onherroepelijk tot (bijna-)botsingen leiden...
Als we nou dit topic linken naar een postbus 51 campagne, dan zijn we er toch!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75566195
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja hoor. Dat gaat prima.
Het gedeelte waarin jouw "argumenten" compleet worden gekilled laat je voor het gemak maar even achterwege.
  zondag 13 december 2009 @ 00:22:11 #64
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_75566470
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als we nou dit topic linken naar een postbus 51 campagne, dan zijn we er toch!
Mwoah, 710 views. Ik ben bang dat we het daar niet mee gaan redden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_75566691
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:22 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Mwoah, 710 views. Ik ben bang dat we het daar niet mee gaan redden.
Maar 63 posts. Die geven toch wel een indruk van de dominante Nederlandse stemming.

Die views zijn beperkt, dat is waar. Maar dan is een postbus 51 campagne ook niet nuttig, omdat niemand zal kijken. Doorlinken is dan goedkoop.
pi_75600026
Het is jammer dat deze regel ooit is afgeschaft, maar je kon ook niet meer zien wie er bij de stoet hoorde of niet.
Voorheen kon je aan de lichten nog wat zien, maar iedereen heeft nu zijn koplampen aan.

Nu ze echter een ander merkteken aan een stoet toekennen heeft ook dat niet echt een betekenis(zie ambu,politie en brandweer) maar het geeft wel een handvat aan de politie en dus een goede zaak
pi_75601576
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:47 schreef IHVK het volgende:
Ik las rouwvoet
Die doorkruisen zou een gelegitimeerde verzetsdaad zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75607333
Prima maatregelen. Zowel het verbod als het beter herkenbaar maken van rouwstoetdeelnemers.
pi_75635429
Maar wat zal dat merkteken dan worden? Een langzaam draaiend zwart zwaailicht?
pi_75635469
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:42 schreef Kees22 het volgende:
Maar wat zal dat merkteken dan worden? Een langzaam draaiend zwart zwaailicht?
Fuck de praktijk, als het maar verboden is !
  dinsdag 15 december 2009 @ 02:58:22 #71
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_75639060
Ik ben het zowaar een keer met het CDA eens. Goed initiatief.

Mensen die niet het respect/geduld kunnen opbrengen om 1-10 minuutjes later op hun punt van bestemming kunnen komen . Zo belangrijk ben je nu ook weer niet, en ik denk dat niemand het je kwalijk zal nemen als je later bent dan afgesproken vanwege een rouwstoet.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_75639711
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 02:58 schreef reem het volgende:
Ik ben het zowaar een keer met het CDA eens. Goed initiatief.

Mensen die niet het respect/geduld kunnen opbrengen om 1-10 minuutjes later op hun punt van bestemming kunnen komen . Zo belangrijk ben je nu ook weer niet, en ik denk dat niemand het je kwalijk zal nemen als je later bent dan afgesproken vanwege een rouwstoet.
Dit dus.
En misschien moet je ook eens kijken naar je vertrektijd als een variabele als een rouwstoet roet in je eten werpt. Er zijn nog 1001 andere variabelen die vertragingen kunnen veroorzaken. Paar minuten speling moet je toch wel hebben me dunkt als het echt zo cruciaal is dat je bij een rouwstoet je gaat gedragen als een holbewoner. Is in dat geval ook beter voor je bloeddruk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')