Welke vond je de opvallendste(n)?quote:Op woensdag 23 december 2009 16:55 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat ik mijn lijst vanavond ook wel klaar heb.
Paar opvallend hoog en laag methodmichWe gaan wel een aantal dubbelen.
Ik ken Gun Outfit via jouw lijstje, een half jaar geleden ongeveer, trouwensquote:Op woensdag 23 december 2009 20:05 schreef pfaf het volgende:
Nice Ranja! Genoeg nieuw voer voor mij en leuke beschrijvingen.
Daar vond ik weinig aan, te fragmentarisch.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:02 schreef teknomist het volgende:
[..]
Die ken ik al, ben een groot Raster-Noton liefhebber. Liedgut van AtomTM was ook een sterke plaat dit jaar.
Inderdaad, al verbaast me dat ook weer niet heel erg hoor. Had zelfs meer kunnen zijn, aangezien ik ook wel interesse had in Julie Doiron, maar daar nog niks mee heb gedaan. Een aanrader?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:00 schreef cafca het volgende:
Leuke lijstjes, ranja en methodmich!
Cocktail Slippers was ik vergeten in mijn jaarlijstje, zeer goede plaat, moet ik ook nog steeds bestellen
methodmich heeft gewoon 60% van mijn top 10 in zijn lijst staan
Luister Them Crooked Vultures nou eens nog een keer en ontdek het isquote:
Tja. Volgend jaar beter.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:25 schreef Desunoto het volgende:
Is er geen topic met dingen als
Beste nieuwkomer 2009:
Beste comeback 2009:
Grootste tegenvaller 2009:
Grootste verrassing 2009:
etc?
Misschien het album of de band waarvan je in 2010 het meest van verwacht? Past denk ik ook wel in het lijstje.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:15 schreef Desunoto het volgende:
Het kan nog! Als mensen zo'n lijstje invullen en onder hun jaarlijst plakken als ze die nog niet hebben gepost. Of anders apart.
Beste nieuwkomer: deze artiest heeft z'n debuutalbum in dit jaar uitgegeven
Beste comeback: deze artiest heeft meerdere jaren geen nieuw materiaal gemaakt en kwam met iets heel goeds
Grootste tegenvaller:
Grootste verrassing:
Meest diverse album:
Meest eentonige album:
Meest gehypete album:
Beste Engelstalige album:
Beste Nederlandstalige album:
Beste anderstalige album:
Beste concert: waar je dit jaar bij bent geweest
Mooiste cover:
Beste video:
Iemand nog aanvullingen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | [b]Beste comeback:[/b] [i]deze artiest heeft meerdere jaren geen nieuw materiaal gemaakt en kwam met iets heel goeds[/i] [b]Grootste tegenvaller:[/b] [b]Grootste verrassing:[/b] [b]Meest diverse album:[/b] [b]Meest eentonige album:[/b] [b]Meest gehypete album:[/b] [b]Beste Engelstalige album:[/b] [b]Beste Nederlandstalige album:[/b] [b]Beste anderstalige album:[/b] [b]Beste concert:[/b] [i]waar je dit jaar bij bent geweest[/i] [b]Mooiste cover:[/b] [b]Beste video:[/b] [b]Artiest/band met de beste/mooiste uitstraling:[/b] [b]Beste single:[/b] [i]b-kant(en) op de single meegerekend, dus niet persé 1 specifiek nummer, hoewel dat ook kan [/i] [b]Hoogste verwachtingen van deze artiest in 2010:[/b] [b]Hoogste verwachtingen van dit album in 2010:[/b] |
Ik vind dat wel een goed lijstje. Ik zou wel een apart topic openen voor die lijst.quote:Op vrijdag 25 december 2009 16:16 schreef Desunoto het volgende:
[...]
Iemand nog ideeën of is dit een goed lijstje om in te vullen?
Ik vind van wel. Bill Callahan trouwens ook!quote:Op donderdag 24 december 2009 16:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Inderdaad, al verbaast me dat ook weer niet heel erg hoor. Had zelfs meer kunnen zijn, aangezien ik ook wel interesse had in Julie Doiron, maar daar nog niks mee heb gedaan. Een aanrader?
Is dit album heel anders dan (smog)?quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Bill Callahan trouwens ook!
die andere vragen zijn wel wat algemener. Eentonigheid ofzo is al veel vager..het is ook iets wat je toevalligerwijs ook juist weer mooi kan vinden. Een tweezijdige betekenis in die andere vragen krijg je minder snel..quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:17 schreef Desunoto het volgende:
Eh, het hele lijstje hangt van smaak af natuurlijk.
En ik had die andere gesplitst omdat de ene vraag gaat over de artiest in het algemeen (tours o.i.d kan je daar idd ook meerekenen) en de ander over een specifiek album. Van alle releases die nu al bekend zijn (die nog komen) verlang je waarschijnlijk het meest naar een bepaald album. Maar je kan verwachten dat er van een andere artiest ook nog iets beters komt, of meer! Voorbeeld: als alles erop duidt dat artiest x ook een album zal uitbrengen maar het is nog niet bekendgemaakt, tezamen met een tour of zo kan je die bij "hoogste verwachting van deze artiest in 2010" zetten. Dat was een beetje het idee.
En ik zal er wel een apart topic voor maken dan. Eerst eten en kerst!![]()
edit: Terugblik op muziekjaar 2009 (invullijstje!)
Mwah, tweezijdig kan, oké. Maar je hoeft de vragen niet in te vullen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
die andere vragen zijn wel wat algemener. Eentonigheid ofzo is al veel vager..het is ook iets wat je toevalligerwijs ook juist weer mooi kan vinden. Een tweezijdige betekenis in die andere vragen krijg je minder snel..
Hehe, helemaal mee eens. Die beginnen wel vervelend te worden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:07 schreef chansadres het volgende:
20. 30 Seconds to Mars - This is War
De publieksfavoriete emoband is terug. Met warempel een aardig album. Alleen waarom zoveel kinderkoren.
Valt toch wel mee, ik zie best verschillende lijstjes allemaal.quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:54 schreef On het volgende:
Beetje veel eentonigheid in de top 10'en die ik voorbij zie komen.
Ja ik bedoel ook lang niet alle lijstjes maar ik zie allemaal dezelfde plaatjes voorbij komen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Valt toch wel mee, ik zie best verschillende lijstjes allemaal.
Dat betekent dan dat de mensen die van die muziek houden ook graag plaatjes posten, of zoiets?quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:17 schreef On het volgende:
Ja ik bedoel ook lang niet alle lijstjes maar ik zie allemaal dezelfde plaatjes voorbij komen.
Dit jaar minder tijd gehad om echt te gaan graven in het muziekgeweld. Dus voor mij inderdaad niks "innovatiefs". Al moet ik wel zeggen dat ik de muziek uit het lijstje van On voor 90% "takkeherrie" vindquote:Op zaterdag 26 december 2009 17:54 schreef On het volgende:
Beetje veel eentonigheid in de top 10'en die ik voorbij zie komen.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 20:33 schreef trebremmit het volgende:
Ik zie wel veel Crooked Vultures wat ik persoonlijk een ontzettende k*t plaat vindt.
Mjah, als je puur naar de albums van het afgelopen jaar kijkt is het niet zoveel. Maar ik neem aan dat er ook nog telbare albums zijn van vroeger die je nog aangeschaft/ontdekt hebt? Ik heb ongeveer 50 albums geluisterd inderdaad van 2009, maar tel er daar dan nog even 100 tot 200 van alle andere jaren bij op...quote:Op zondag 27 december 2009 07:39 schreef chansadres het volgende:
[..]
Dit jaar minder tijd gehad om echt te gaan graven in het muziekgeweld. Dus voor mij inderdaad niks "innovatiefs". Al moet ik wel zeggen dat ik de muziek uit het lijstje van On voor 90% "takkeherrie" vind![]()
Volgend jaar wat rustiger dus ga ik wat meer bekijken.
Misschien iets om hier te bespreken. Elk jaar maak ik een top 50/75/100. Dit jaar zette ik die hier neer, maar ook op enkele andere forums. Daar kreeg ik naar mijn hoofd gegooid dat ik "ech wel nie 50 albums heb beluisterd dit jaar". Ik vind het juist raar dat je die niet hebt beluisterd. 50 albums op 365 dagen. Dat is ongeveer 1 album in de week. Dat vind ik juist heel karig. Elke week ontdek ik wel nieuwe releases. Hoe denken jullie hierover?
dan nog...ook al zou ik voor elke plaat 5 euro moeten neertellen...om nou 500 euro per jaar aan cds die je waarschijnlijk niet eens in je cd-speler stopt uit te gevenquote:Op zondag 27 december 2009 11:16 schreef methodmich het volgende:
Ach, sommige platenzaken geven vaste klanten korting Norrage, dat scheelt al weer.
Als je alle cd's hebt gekocht is dat wel heel veel ja. Ik kan me opzich wel vinden in je 'takkeherrie' opmerking. Ik heb dan ook de meeste platen moeten vinden op stoner en ambient blogs. Terwijl ik wel de meer post-punk/songwriter albums hoger heb geplaatst. Vorig jaar had ik wat meer tijd voor de 'liedjes platen'. Veel albums heb ik ook gekocht. Ik denk wel dat hooguit 1 of 2 albums ook echt goed genoeg zijn om in een definitieve top 100 te komen.quote:Op zondag 27 december 2009 07:39 schreef chansadres het volgende:
[..]
Dit jaar minder tijd gehad om echt te gaan graven in het muziekgeweld. Dus voor mij inderdaad niks "innovatiefs". Al moet ik wel zeggen dat ik de muziek uit het lijstje van On voor 90% "takkeherrie" vind![]()
Volgend jaar wat rustiger dus ga ik wat meer bekijken.
Misschien iets om hier te bespreken. Elk jaar maak ik een top 50/75/100. Dit jaar zette ik die hier neer, maar ook op enkele andere forums. Daar kreeg ik naar mijn hoofd gegooid dat ik "ech wel nie 50 albums heb beluisterd dit jaar". Ik vind het juist raar dat je die niet hebt beluisterd. 50 albums op 365 dagen. Dat is ongeveer 1 album in de week. Dat vind ik juist heel karig. Elke week ontdek ik wel nieuwe releases. Hoe denken jullie hierover?
4 van de 5 nu dus.quote:Op zaterdag 26 december 2009 23:51 schreef Desunoto het volgende:
Van de laatste 4 geposte lijstjes hier staat Them Crooked Vultures 3x op 1. Dat is wel veel ja. Ik vond het nogal een afgang voor ze eerlijk gezegd maar blijkbaar zijn mensen het niet met me eens.
Diep in je hart vind je het ook gewoon een geweldige plaat.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |