Nee dat zou ik ook niet doen, succes met het krijgen van je deel....quote:Op donderdag 10 december 2009 19:14 schreef milana1988 het volgende:
Het is nu al een tijdje uit met mijn exvriend. Maar nog veel spullen van mij staan in zijn huis. Ook staat het huis gedeeltelijk op mijn naam. Gelukkig is de hypotheek wel helemaal van hem.
Ik heb daar nooit moeilijk over gedaan.
quote:Op donderdag 10 december 2009 19:14 schreef milana1988 het volgende:
Gelukkig is de hypotheek wel helemaal van hem.
Ik heb daar nooit moeilijk over gedaan.
mijn gedeelte van het huis in cash wil hebben.
Heb jij meebetaald aan het huis? Kortom, heb jij überhaupt wel recht op geld?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:20 schreef milana1988 het volgende:
Ik zal het even uitleggen:
Hij had een gevaarlijk beroep en vond het daarom slim om een gedeelte van het huis opmijn naam te zetten, in het geval hij zou komen te overlijden.
Ik heb daar wel heel fijn met hem gewoond, maar wil nu toch eigenllijk wel mijn deel.
Is er niemand die mij hierover iinformatie kan geven op dit forum?
Krijg ik gewoon mijn deel, of heb ik recht op de helft?
Dat is jouw deel helemaal nietquote:Op donderdag 10 december 2009 19:20 schreef milana1988 het volgende:
Ik heb daar wel heel fijn met hem gewoond, maar wil nu toch eigenllijk wel mijn deel.
Ik snap niet helemaal hoe je bij deze gedachtengang komt. Het recht van hypotheek heeft alleen betrekking de onderliggende lening, en niet het huis. Beslissend is wiens naam en voor welk deel op de notarieel verleden leveringsakte staat. Als daar staat dat zij voor 1/2 eigenaar is, dan hebben zij gewoon een gemeenschap. Als hij haar uit het huis wil hebben, zal hij haar moeten uitkopen.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Heb jij meebetaald aan het huis? Kortom, heb jij überhaupt wel recht op geld?
Als jij niets meebetaald hebt dan lijkt mij niet dat jij ook recht hebt op geld. Als de hypotheek op zijn naam staat hoeft hij jou niet uit te kopen, het is immers zijn huis.
Het huis kan alleen "op jouw naam gezet" worden als hij (in dit geval) 1/4e deel heeft overgedragen aan jou. Dit kan alleen gebeuren bij een notaris, en de vraag is dan ook of jouw handtekening op de notarële akte staat. Heb jij nooit iets ondertekend dan is het huis nooit "op jouw naam gezet" en ben jij niet eigenaar voor 1/4e deel van het huis.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:25 schreef milana1988 het volgende:
Ik heb geen geld bijgedragen, want ik werk niet.
Maar hij heeft een gedeelte van het huis op mijn naam laten zetten. Iets van een kwart of zo. En voor zover ik weet, maar ik weet niet alles van zakelijke dingen, is het huis meer waard dan de hypotheek.
Dus wat denk je zelf?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:25 schreef milana1988 het volgende:
en waarom vind jij dat je recht hebt op geld als je niks bijgedragen hebtquote:Op donderdag 10 december 2009 19:25 schreef milana1988 het volgende:
Maar hij heeft een gedeelte van het huis op mijn naam laten zetten. Iets van een kwart of zo. En voor zover ik weet, maar ik weet niet alles van zakelijke dingen, is het huis meer waard dan de hypotheek.
Je kunt het hem altijd vragen natuurlijk.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:32 schreef milana1988 het volgende:
We zijn wel samen bij de notaris geweest een tijdje geleden. Ik dacht dat het was voor als hij kwam te overlijden. Maar volgens mij heb ik toen ook iets over dat huis getekend. Maar ik weet zeker dat ik geen lening of hypotheek getekend heb, alleen dat dat huis ook van mij is.
Vervelend is dat die papieren bij hem liggen. Ik zal morgen de notaris eens een berichtje sturen, wat er nou precies vastgelegd is.
Maar even uit mijn herinnering:
Een kwart staat op mijn naam, en de hypotheek staat op zijn naam. Het huis is meer waard dan de hypotheek.
Kan ik dan gewoon mijn deel aan hem vragen? Of gaat dat ook via deelfde notaris?
Lekker slim ook om dingen bij de notaris te gaan ondertekenen zonder dat je precies weet wat erin staatquote:Op donderdag 10 december 2009 19:32 schreef milana1988 het volgende:
We zijn wel samen bij de notaris geweest een tijdje geleden. Ik dacht dat het was voor als hij kwam te overlijden. Maar volgens mij heb ik toen ook iets over dat huis getekend. Maar ik weet zeker dat ik geen lening of hypotheek getekend heb, alleen dat dat huis ook van mij is.
Vervelend is dat die papieren bij hem liggen. Ik zal morgen de notaris eens een berichtje sturen, wat er nou precies vastgelegd is.
Maar even uit mijn herinnering:
Een kwart staat op mijn naam, en de hypotheek staat op zijn naam. Het huis is meer waard dan de hypotheek.
Kan ik dan gewoon mijn deel aan hem vragen? Of gaat dat ook via deelfde notaris?
Clown?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:34 schreef MrManiak het volgende:
Is dit serieus of post je dit ook als clown ?
Indien het eerste het geval is, kan ik me goed vinden in de post van -J-D-
Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van. De notaris moet zich er van vergewissen dat de ondertekenende partij zeker weet waar hij of zij mee bezig is en waarvoor hij of zij ondertekent. Twijfelt de notaris, dan zal hij de akte niet passeren of het alsnog uitleggen.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:33 schreef t-star het volgende:
[..]
Lekker slim ook om dingen bij de notaris te gaan ondertekenen zonder dat je precies weet wat erin staat
Ah, een kenner. Interessantquote:Op donderdag 10 december 2009 19:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van. De notaris moet zich er van vergewissen dat de ondertekenende partij zeker weet waar hij of zij mee bezig is en waarvoor hij of zij ondertekent. Twijfelt de notaris, dan zal hij de akte niet passeren of het alsnog uitleggen.
Hij moet ook uitleggen waar de te passeren akte over gaat.
Daar komt ook nog eens bij dat er dan ook overdrachtsbelasting betaald had moeten worden en/of successierecht. Het ziet er niet naar uit dat de TS echt het deel van het huis overgedragen heeft gekregen.
Nogmaals: Wat nou als het huis MINDER waard is geworden? Ga je je verschuldigde deel dan ook aan je vriend betalen?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:41 schreef milana1988 het volgende:
De notaris heeft die stukken toch ook gewoon in beheer? Dan vraag ik het daar morgen wel aan. Is een aardige knappe kerel!
Volgens mij is het echt een gedeelte van de eigendomsakte die ik getekend heb. De hypotheek niet. Die is van hem.
En nee, ik loop niet bij de sociale dienst.
Okee, hier gaan bij mij ff kloon & troll alarmpjes af!quote:Op donderdag 10 december 2009 19:41 schreef milana1988 het volgende:
Is een aardige knappe kerel!
Lolquote:Op donderdag 10 december 2009 19:41 schreef milana1988 het volgende:
De notaris heeft die stukken toch ook gewoon in beheer? Dan vraag ik het daar morgen wel aan. Is een aardige knappe kerel!
Wel eerst even bij je ex langsgaan voor die paar euro hè. Stel je voor dat je dat zelf zal moeten betalen! Straks moet je nog gaan werken ook!quote:Op donderdag 10 december 2009 19:42 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Als je zeker wil weten of een deel van het huis inderdaad jouw eigendom is, kijk dan ff op http://www.kadaster.nl/
Tik het adres is, vraag een kadastraal uittreksel aan, kost maar een paar euro et voila.
Sorry maar wat doe jij dan in het dagelijks leven? Teren op andermans zak en profiteren van de samenleving? Je bent volgens mij te dom om je eigen reet af te vegen...quote:Op donderdag 10 december 2009 19:41 schreef milana1988 het volgende:
Volgens mij is het echt een gedeelte van de eigendomsakte die ik getekend heb. De hypotheek niet. Die is van hem.
En nee, ik loop niet bij de sociale dienst.
Omdat ze ook heeft gewerkt en misschien niet direct aan het HUIS heeft betaald maar wel aan eten, inrichting, dat soort zooi misschien?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:23 schreef -J-D- het volgende:
Je betaalt geen cent mee aan de hypotheek lasten, maar hebben op papier het huis op twee namen staan.
Als je geen cent mee betaalt aan de lasten, waarom zou je dan geld krijgen?
Zodadelijk een genuanceerder antwoord
En van dat bedrag gaat dan nog wel de maandelijkse kosten die je eigenlijk wél betaald zou hebben. Dus stel netto hypo van 800 euro per maand, waarvan 1/4 deel 200 euro is. Je hebt daar 2 jaar gewoond, is 24x 4800 euro. Dat haal je van de 5000 euro hierboven af, kom je op 200 euro dikke vette winst. Daar zou ik een advocaat voor inschakelen!quote:Op donderdag 10 december 2009 19:48 schreef GodsSon het volgende:
On:
Als jij voor een deel eigenaar bent van het huis, zeg 25% (dat is 1/4 en dus ook een kwart , duidelijk?) en de hypotheek is 280k (280 duizend, 280 met 3 nullen), de waarde 300k (300 duizend, 300 met 3 nullen) dan zou je recht hebben op 25% van de overwaarde, in dit geval dus 5k (duizend)
Hoe oud is die ex van je?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:55 schreef milana1988 het volgende:
Hallo GodsSon:
Dank dat je de berekening maakte!
Het huis wordt geschat op 3 zoveel. Hypotheek is (maar dat weet ik dus neit zeker, daar bel ik morgen de notaris over) tussen de 1 en de 2 ton.
Kan ik dan gewoon (waarde huis - hypotheek) maal een kwart doen?
Of heb ik gewoon recht op een kwart van de waarde van het huis, en blijft de hypotheek bij mijn ex?
Als je nooit ene cent hebt uitgegeven hoe kan het dan zijn dat je centen wilt vangen, jij hebt noooooooit het risico genomen om de maandelijkse lasten te betalen toch?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:55 schreef milana1988 het volgende:
Hallo GodsSon:
Dank dat je de berekening maakte!
Het huis wordt geschat op 3 zoveel. Hypotheek is (maar dat weet ik dus neit zeker, daar bel ik morgen de notaris over) tussen de 1 en de 2 ton.
Kan ik dan gewoon (waarde huis - hypotheek) maal een kwart doen?
Of heb ik gewoon recht op een kwart van de waarde van het huis, en blijft de hypotheek bij mijn ex?
Dit is niet vragen om advies, dit is het uitzuigen van je (ex-)vriend.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:01 schreef milana1988 het volgende:
Jeetje ik vraag hier gewoon om advies en wordt uitgescholden.
Dat had ik niet verwacht. Ik ga de volgende keer wel naar een ander forum, waar ze wel wat weten.
Ik klikte.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:02 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik zou http://forum.showmethemoneybaby.com proberen...
Hij is eind 30, taxichaffeur. We hebben 1 jaar samengewoond.quote:Hoe oud is die ex van je?
Wat heb jij in de tijd dat jullie samenwoonden meebetaald per maand, hoe lang hebben jullie samengewoond?
Ik zeg -25%quote:Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Hij is eind 30, taxichaffeur. We hebben 1 jaar samengewoond.
Het maakt toch niets uit dat ik niet meebetaald heb aan het huis? Dat deed mijn moeder ook nooit. Als het huis op mijn naam staat is het gewoon ook van mij,toch? Bovendien heb ik wel een jaar van mijn leven aan hem gegeven. Dat is niet in geld uit te drukken hoor!
En hij was altijd heel blij met mij, dat is ook wat waard.
Maar heb ik nou recht op de waarde van het huis * 25% of op (waarde - hypotheek) * 25%?
Dat scheelt namelijk nogal wat!
Okee, je hebt FIJN met hem samengewoond voor een jaartje, zei je zelf. Je hebt een jaartje PLEZIER met hem gehad en hebt hem gedumpt "omdat er altijd wel een betere rondloopt", en nu verwacht je enkele tienduizenden euro's van hem?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Het maakt toch niets uit dat ik niet meebetaald heb aan het huis? Dat deed mijn moeder ook nooit. Als het huis op mijn naam staat is het gewoon ook van mij,toch? Bovendien heb ik wel een jaar van mijn leven aan hem gegeven. Dat is niet in geld uit te drukken hoor!
Maar heb ik nou recht op de waarde van het huis * 25% of op (waarde - hypotheek) * 25%?
1. Sinds wanneer is taxichauffeur zo gevaarlijk!quote:Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef milana1988 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 december 2009 18:18 schreef milana1988 het volgende:
Ik heb een keer een auto gehad van mijn toenmalige vriend. Ik nog maar net mijn rijbewijs en voor mijn verjaardag kreeg ik zomaar autosleutels!
ik was daar heel blij mee!!
quote:Op donderdag 10 december 2009 18:54 schreef milana1988 het volgende:
Ik hoop niet dat ie dat voor iedere vriendin gedaan heeft...want dan zal ie snel arm zijn. haha!
Ik ehb de auto nog wel een tijdje aangehouden, maar toen ik een nieuwe vriend kreeg, heb ik hem toch maar verkocht. Mijn nieuwe vriend vond dat het teveel aan mijn ex deed denkn.
quote:Op donderdag 10 december 2009 20:32 schreef jack4ya het volgende:
Best F_H... volgens mij is de grote kolder. Dit kan gewoon niet waar zijn.
Kan gewoon niet.
Nog meer bewijs nodig?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:34 schreef milana1988 het volgende:
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik dus niet meer precies weet wat er getekend is. Ik dacht (en dat weet ik bijna zeker) dat het een kwart is van het huis. Maar het kan ook een vast bedrag zijn, wat toen een kwart was. Kan dat?
En de hypotheek die rust op het huis is volgens mij een stuk lager, en daar heb ik 100% zeker niet voor getekend. Dus er is redelijk veel ruimte tussen de waarde van de woning en de hypotheek.
Maar ik ben niet zeker van de berekening van op hoeveel ik recht heb.
Is dat de waarde van de woning * 25% of (waarde - hypotheek) * 25%?
Oh ja, en nog een vraagje: Kan ik aanspraak maken over dat jaar dat ik samengewoond heb op zijn pensioenopbouw voor dat jaar?
quote:Op donderdag 10 december 2009 20:34 schreef milana1988 het volgende:
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik dus niet meer precies weet wat er getekend is. Ik dacht (en dat weet ik bijna zeker) dat het een kwart is van het huis. Maar het kan ook een vast bedrag zijn, wat toen een kwart was. Kan dat?
En de hypotheek die rust op het huis is volgens mij een stuk lager, en daar heb ik 100% zeker niet voor getekend. Dus er is redelijk veel ruimte tussen de waarde van de woning en de hypotheek.
Maar ik ben niet zeker van de berekening van op hoeveel ik recht heb.
Is dat de waarde van de woning * 25% of (waarde - hypotheek) * 25%?
Oh ja, en nog een vraagje: Kan ik aanspraak maken over dat jaar dat ik samengewoond heb op zijn pensioenopbouw voor dat jaar?
Jij kent de Wet verevening pensioenrechten niet? (niet dat deze van toepassing is, maar toch)quote:Op donderdag 10 december 2009 20:37 schreef ToT het volgende:Ow my God, het wordt steeds erger zeg!
Pensioenopbouw?!? Hoezo denk je dat je DAAR recht op zou hebben?
Inderdaad, hoe kom je erbij (en met welke logica) denk je daar aanspraak op te maken??quote:Op donderdag 10 december 2009 20:37 schreef ToT het volgende:Ow my God, het wordt steeds erger zeg!
Pensioenopbouw?!? Hoezo denk je dat je DAAR recht op zou hebben?
Doe 'es vertellen?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij kent de Wet verevening pensioenrechten niet? (niet dat deze van toepassing is, maar toch)
Hier pasquote:Op donderdag 10 december 2009 19:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee, hier gaan bij mij ff kloon & troll alarmpjes af!
Verder eensch met de meesten hierboven.
Gehuwden en daaraan gelijkgestelden hebben recht op de helft van het tijdens het huwelijk opgebouwde ouderdomspensioen en het volledige nabestaandenpensioen (tot dat moment)quote:Op donderdag 10 december 2009 20:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Doe 'es vertellen?Daar heeft TS misschien wat aan! :p
echt....quote:Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef milana1988 het volgende:
Volgens mij heb ik recht op 1/40ste van zijn pensioen.
Ook heb ik het en/of bankpasje nog. Tot nu toe komt zijn salaris daar ook nog op binnen. Ik heb die rekening niet leeggepind, maar gebruik mijn bankpas wel gewoon voor mijn levensonderhoud.
Okee, nu is de lol van het getroll afgelopen, genoeg is genoeg. Ik ben hier weg. Over the top is niet leuk meer.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef milana1988 het volgende:
Ook heb ik het en/of bankpasje nog. Tot nu toe komt zijn salaris daar ook nog op binnen. Ik heb die rekening niet leeggepind, maar gebruik mijn bankpas wel gewoon voor mijn levensonderhoud.
quote:De Wet verevening pensioenrechten bij scheiding (wet VPS) regelt in Nederland de verdeling van ouderdomspensioen bij echtscheiding of beëindiging van een geregistreerd partnerschap.
De wet is op 28 april 1994 ondertekend en regelt het recht op pensioenverevening bij echtscheidingen van na 1 mei 1995.
De wet is van toepassing in de volgende gevallen:
* de echtscheiding is na 30 april 1995 ingeschreven bij de burgerlijke stand;
* de scheiding van tafel en bed is na 30 april 1995 definitief geworden;
* het geregistreerd partnerschap is beëindigd.
De wet VPS voorziet, tenzij de echtgenoten de toepassing van de wet hebben uitgesloten, in een verevening van rechtswege bij echtscheiding of scheiding van tafel en bed van het tijdens het huwelijk opgebouwde ouderdomspensioen. Daarbij voorziet de wet in een directe vordering van de vereveningsgerechtigde op de pensioenuitvoerder voor het haar of hem toekomende pensioendeel.
Dus jij leeft nog op zijn kosten terwijl je je door een nieuwe gast laat palen?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef milana1988 het volgende:
quote:Op donderdag 10 december 2009 20:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, prima; ik geloof ook niet dat het kan. Vooralsnog laat ik het staan(en nu mag het weer on topic)
hahahahahahahahahahahahahahaquote:Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef milana1988 het volgende:
het vrouwentrollbrein is er blijkbaar erg goed inquote:Op donderdag 10 december 2009 20:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus jij leeft nog op zijn kosten terwijl je je door een nieuwe gast laat palen?
Hoe zie je dit als rechtvaardig? Met welke logica is dit dan weer goed te praten?
Jouw verhaal wordt steeds grappiger.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef milana1988 het volgende:
heb je dat niet gewoon bij de notaris getekend?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:46 schreef milana1988 het volgende:
we hebben wel een samenleveingsovereenkomst. en een testament laten opmaken.
quote:Op donderdag 10 december 2009 20:46 schreef milana1988 het volgende:
bron: http://www.werygoedegebuure.nl/prive/samenlevingscontractquote:Het samenlevingscontract
In de wandelgangen wordt een samenlevingscontract nog wel eens in één adem genoemd met het geregistreerd partnerschap. Pas op, want een notarieel samenlevingscontract is absoluut niet gelijk aan een geregistreerd partnerschap. In tegendeel zelfs.
een ongelukje zit in een klein hoekje, dan krijg je alles....why settle for lessquote:Op donderdag 10 december 2009 20:46 schreef milana1988 het volgende:
Ja, toen we gingen samenwonen, iets meer dan een jaar gelelden.quote:heb je dat niet gewoon bij de notaris getekend?
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:49 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Ja, toen we gingen samenwonen, iets meer dan een jaar gelelden.
Dus volgens mij heb ik dan ook recht op zijn opgebouwde pensieon voor de duur dat we samen waren.
waarom zou je dat willen?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:49 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Dus volgens mij heb ik dan ook recht op zijn opgebouwde pensieon voor de duur dat we samen waren.
Nee absoluut niet, dat is alleen als jullie een geregistreerd partnerschap hebben. Dat is wat anders dan een samenlevingscontract.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:49 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Dat scheelt in het werken denk ikquote:
Relluh!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |