abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2009 @ 18:07:25 #61
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75453710
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:05 schreef HarryP het volgende:
Bezuinigen is een goede zaak. Immers ik wil dat mijn kinderen een goede opleiding krijgen maar ook dat ze in de jaren erna niet miljarden aan staatsschuld moeten wegpoetsen.

Daarnaast zijn er een hoop managers en andere onzin prima uit het onderwijs te verbannen, terug naar de leraar voor de klas die het voor het zeggen heeft en niet 20 managers die de docent voor elke leerling kilometers formulieren laten invullen.
Zoiets idd.
Net als in de zorg waar teveel zgn. managers zich bemoeien met zaken waar ze geen verstand van hebben.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75453899
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zoiets idd.
Net als in de zorg waar teveel zgn. managers zich bemoeien met zaken waar ze geen verstand van hebben.
Wat moeten we dan met al die nutteloze HEAO'ers doen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 9 december 2009 @ 18:14:58 #63
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75453966
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat moeten we dan met al die nutteloze HEAO'ers doen?
Die gaan dan maar een baan zoeken in het echte bedrijfsleven. Maar niet in essentiele zaken als de zorg of het onderwijs. Daar moet men het overlaten aan hen die weten hoe ze een ziekenhuis of een school moeten laten draaien.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75454279
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat geld is al uitgegeven aan zaken die onder andere gerelateerd zijn aan de crisis.
En buiten die berg geld is er ook nog eens een godsvermogen beloofd aan de arme negertjes omwille van een klimaat"probleempje".
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 9 december 2009 @ 18:49:17 #65
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75455185
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Iets wat de staat per jaar al 10 miljard kan opleveren is het volgende:

Kappen met ontwikkelings samenwerking
Al die externe adviseurs en accountants eruit mieteren
Voetbalclubs betalen zelf maar voor politie-optreden
Subsidies worden grondig herzien, dus geen linkse hobby-clubjes meer
Publieke omroepen van 3 naar 2.
50% minder afdracht aan de EU.
HRA met 50% verminderen.
Linkse hobby-clubjes... Gewoon zonder enige info gerust stellen dat er geen 'rechtse' subsidies bestaan

Voetbalclubs laten betalen voor politie inzet? Ook zo'n 2ejaars wasmachinetechniek lamlullenplan waar de honden geen brood van lusten... We gaan de overheid extra betalen voor het verrichten van haar taken.

Brandje? Ziet er niet best uit mevrouw... Dat is 50 cent de liter bluswater alstublieft
Intelligent, but fucked up.
pi_75455770
-edit- Kap eens met dat geflame

[ Bericht 31% gewijzigd door paddy op 10-12-2009 10:40:04 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_75456480
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zoiets idd.
Dan lijkt het me ook handig om de reden van de aanwezigheid van die gasten te onderkennen, nl de ouders die absolute verantwoording en controle willen voor het geval hun kind een keertje piepend thuis komt omdat het niet bij de waterbak oid mag spelen, of van een speeltoestel af klettert. Mijn schoonzusje, die gediplomeerd kleuterleidster is, pakte een ventje wat dreigde te vallen bij de arm, gevolg? Het blauwe plekje zinde de ouders niet, en dus konden alle leidsters weer op een cursus "kansen en gevaren voor spelende kinderen" oid.

We moeten hier eens leren om professionals te vertrouwen, neem nou dat rekeningrijden, alle modellen, soortgelijke buitenlandse projecten, en verkeerseconomen zeggen dat deze vorm van belastingheffen een positief effect heeft op het aantal files en bewustwording van het rijdende publiek, maar wie zie je piepen op TV en bij de Telegraaf? Een vrachtwagenchauffeur uit schubbejeukveen, die gezien zijn vele uren op de weg stellig weet te melden dat het volgens hem niks uit zal maken....
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 9 december 2009 @ 19:35:16 #68
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75456566
Mwah... Ik denk dat die professionals ook nodig eens meer van zichzelf moeten vragen.
Intelligent, but fucked up.
pi_75456581
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:32 schreef fruityloop het volgende:

[..]

We moeten hier eens leren om professionals te vertrouwen, neem nou dat rekeningrijden, alle modellen, soortgelijke buitenlandse projecten, en verkeerseconomen zeggen dat deze vorm van belastingheffen een positief effect heeft op het aantal files en bewustwording van het rijdende publiek, maar wie zie je piepen op TV en bij de Telegraaf? Een vrachtwagenchauffeur uit schubbejeukveen, die gezien zijn vele uren op de weg stellig weet te melden dat het volgens hem niks uit zal maken....
en toch kan iedere simpele ziel uitrekenen dat ie er zwaar op achteruit zal gaan. Wat zegt dat over de 'professionals'?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_75457058
ik dacht uitpersen van een hamburger
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 9 december 2009 @ 19:58:47 #71
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75457356
Ik heb een paar tips.

Tip 1
nationaliseer alle woningcorporaties die met publiek geld opgericht zijn en ga de woningen verkopen aan de huurders, als de 30% de huurwoning wil kopen tegen 70% van de taxatiewaarde

opbrengst 2.500.000 x 150.000 euro x 30% x 70% is 80 miljard euro
De corporaties kunnen dan het schilderwerk blijven doen want van het financieel beheer bakken ze niets

Tip 2
Stoppen met alle oorlogen en hef het leger op
Opbrengst 4 miljard per jaar

Tip 3
Schaf alle Landbouwsubsidies af
opbrengst 6 miljard euro per jaar

Tip 4
Laat de studeneten zelf hun opleiding betalen en hef dus 3 universiteiten en 10 Hogescholen op
opbrengst 10 Miljard euro

Tip 5
Schaf de Hypotheekrente af
Opbrengst 10 miljard per jaar

Zo klaar
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 20:00:46 #72
230491 Zith
pls tip
pi_75457435
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:11 schreef Vono het volgende:
ik dacht burger, als in Hamburger
Jij wint wat mij betreft het topic
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 9 december 2009 @ 20:04:07 #73
179598 Deprater
pi_75457569
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die gaan dan maar een baan zoeken in het echte bedrijfsleven.
Juist en het leger opheffen
pi_75457984
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:35 schreef kawotski het volgende:

[..]

en toch kan iedere simpele ziel uitrekenen dat ie er zwaar op achteruit zal gaan. Wat zegt dat over de 'professionals'?
Een vrachtwagenchauffeur zal die prijs per km echt niet zelf betalen hoor.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:17:08 #75
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75458092
Wat is dat toch met al die ex-Nederlanders, die sowieso al laf de benen hebben genomen in plaats van het land waar ze hun opleiding betaald hebben gekregen en hun ouders aan alle kanten toeslagen hebben mogen ontvangen voor hun kinderen, te helpen? Waarom vinden al die types toch dat ze vooral op een Nederlands forum moeten komen vertellen dat het hier zo klote is? Wonen ze zelf in het paradijs of zo? Zo ja: Heel fijn en ga met je luie reet op het strand liggen en geniet ervan. Zo nee: Kom van je luie reet af en zie eerst maar eens je aangenomen vaderland op het niveau van Nederland te krijgen qua voorzieningen, veiligheid en leefgenot en kom dan nog eens terug.

Voor jullie info: Er is heus wel wat mis in dit land, maar iedereen die hier woont, kiest daarvoor. We hebben jullie niet nodig om continu je gal te spuien over zaken waar je ten eerste geen flikker meer mee te maken hebt (want je woont hier niet) en die ten tweede er niks beter door worden als jullie er op een forumpje over gaan zeiken. Als het je zo dwars zit, dan kom je terug en doe je er wat aan. Dan ben je een vent. Dit soort niks-toevoegend gereutel voegt helemaal niks toe aan Nederland. Maak je druk over je eigen woonplaats en als het je allemaal zo dwars zit, dan kijk je eens uit het raam naar de blauwe zee en lach je besmuikt in jezelf dat jij daar zit en wij hier en verder ga je lekker je eigen gang.

Oh,of je komt met constructieve ideeën. En nee, die heb ik van TS in dit (of een van zijn andere) topic(s) niet gezien. Het is continu zeuren, zaniken, zeiken, afgeven op de overheid, op links, op werklozen, op buitenlanders en verder niks. Get a f*cking life!

[ Bericht 23% gewijzigd door paddy op 10-12-2009 10:44:42 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75458710
Ik heb gekke ideeën..
-Stop met 90% van geld voor wapens aan dictators ehm ontwikkelingshulp geven.
-Stop met de klimaat waanzin.
-Geef niks uit in Kopenhagen.
-Stop met oorlogje spelen.
-Stop met de genocide door biobrandstoffen.
-Bezuinig op overbodige ambtenaren die niks beters te doen hebben dan te kijken of je schutting 3cm te hoog is.
-Stop met allerlei hulp campagnes en subsidies voor vrouwen, allochtonen en andere (schijnbaar volgens de staat maar niet voor normale mensen) gehandicapten.
-Stop met allerlei Big Brother maatregelen die veel geld kosten.
-Stop met het afpakken van geld van burgers om het vervolgens te ''investeren'' want door de bureaucratische rotzooi verlies je de helft...
-Lieg niet over groene banen, iedere baan gemaakt kost door de hogere belastingen 2.2 andere banen (in Spanje hier is dat schijnbaar niet nodig om te berekenen).
-Belast de multinationals net zoals het klein en middenbedrijf.
-Koop geen overbodige en falende straaljagers.
-Koop geen nieuwe marine schepen die bestemd zijn voor land invasies vanuit zee.
-Stop met de natuur waanzin die allerlei andere problemen zoals ongedierte met zich meebrengt. (duinen doorsteken bijvoorbeeld en het proberen terug te krijgen van ''veenlandschap'')
-Stop met het geven van subsidies aan clubs die meningen van burgers proberen te beïnvloeden.
-Stop met het ondemocratische project Europa en ga terug naar de basis van een unie die de welvaart van de burgers probeert te bevorderen en niet alleen zichzelf.
Dat zijn vast wel een paar miljard euro die onze economie niet in gevaar brengt.
pi_75458716
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat is dat toch met al die ex-Nederlanders, die sowieso al laf de benen hebben genomen in plaats van het land waar ze hun opleiding betaald hebben gekregen en hun ouders aan alle kanten toeslagen hebben mogen ontvangen voor hun kinderen, te helpen? Waarom vinden al die types toch dat ze vooral op een Nederlands forum moeten komen vertellen dat het hier zo klote is? Wonen ze zelf in het paradijs of zo? Zo ja: Heel fijn en ga met je luie reet op het strand liggen en geniet ervan. Zo nee: Kom van je luie reet af en zie eerst maar eens je aangenomen vaderland op het niveau van Nederland te krijgen qua voorzieningen, veiligheid en leefgenot en kom dan nog eens terug.

Voor jullie info: Er is heus wel wat mis in dit land, maar iedereen die hier woont, kiest daarvoor. We hebben jullie niet nodig om continu je gal te spuien over zaken waar je ten eerste geen flikker meer mee te maken hebt (want je woont hier niet) en die ten tweede er niks beter door worden als jullie er op een forumpje over gaan zeiken. Als het je zo dwars zit, dan kom je terug en doe je er wat aan. Dan ben je een vent. Dit soort niks-toevoegend gereutel voegt helemaal niks toe aan Nederland. Maak je druk over je eigen woonplaats en als het je allemaal zo dwars zit, dan kijk je eens uit het raam naar de blauwe zee en lach je besmuikt in jezelf dat jij daar zit en wij hier en verder ga je lekker je eigen gang.

Oh,of je komt met constructieve ideeën. En nee, die heb ik van TS in dit (of een van zijn andere) topic(s) niet gezien. Het is continu zeuren, zaniken, zeiken, afgeven op de overheid, op links, op werklozen, op buitenlanders en verder niks. Get a f*cking life!
Waarom zou je je land willen helpen als je niet meer het gevoel hbt dat het jouw land is?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 9 december 2009 @ 20:39:52 #78
66444 Lord_Vetinari
pi_75459049
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom zou je je land willen helpen als je niet meer het gevoel hbt dat het jouw land is?
Dan moet je vooral opzouten. Maar ga dan ook niet stoer op Internet alleen maar over dit land lopen zeiken. Als je het beter weet, had je het dus weer je land kunnen maken door van je luie reet af te komen in plaats van ervoor weg te lopen. De beste stuurlui staan nog alrijd aan wal. Alleen is bij sommige stuurlui de wal wel een heel eind bij de zee vandaan.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:52:23 #79
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75459559
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan moet je vooral opzouten. Maar ga dan ook niet stoer op Internet alleen maar over dit land lopen zeiken. Als je het beter weet, had je het dus weer je land kunnen maken door van je luie reet af te komen in plaats van ervoor weg te lopen. De beste stuurlui staan nog alrijd aan wal. Alleen is bij sommige stuurlui de wal wel een heel eind bij de zee vandaan.
Je begint wel een beetje een zuurpruim te worden hoor. Er lijkt me niets mis met kritiek op deze overheid.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 9 december 2009 @ 20:54:47 #80
66444 Lord_Vetinari
pi_75459657
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Je begint wel een beetje een zuurpruim te worden hoor. Er lijkt me niets mis met kritiek op deze overheid.
Als het je raakt, nee. Kritiek opd e overheid hebben vanuit Tjilatjap, omdat je toevallig ooit in dit land geboren bent maar laf de benen hebt genomen toen het je te moeilijk werd, is net zo dom als wanneer ik op een Singaporees forum ga zitten zaniken over de nieuwste wet op het houden van gele kakkerlakken als huisdieren.
pi_75459691
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ach, door mensen die gewoon in Nederland wonen wordt ook genoeg geklaagd en gemopperd. Níemand uitgezonderd. Ja ook jij
  woensdag 9 december 2009 @ 20:56:45 #82
66444 Lord_Vetinari
pi_75459741
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ach, door mensen die gewoon in Nederland wonen wordt ook genoeg geklaagd en gemopperd. Níemand uitgezonderd. Ja ook jij
Mij raakt het. Ik woon hier. En bovendien doe ik wel pogingen het te veranderen. Ik zit niet in Oelieboelieland met de enige Internetverbinding in een straal van 4500 kilometer om lekker te gaan zeiken op een overheid die mij niet raakt.
pi_75459838
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mij raakt het. Ik woon hier. En bovendien doe ik wel pogingen het te veranderen. Ik zit niet in Oelieboelieland met de enige Internetverbinding in een straal van 4500 kilometer om lekker te gaan zeiken op een overheid die mij niet raakt.
Mij raakt het ook. Ik maak me ook enorm kwaad over allerlei dingen hier in Nederland, en dan is het best fijn om je eventuele frustraties over wéér een krankzinnig besluit of subsidie of noem maar wat van onze regering te uiten op het forum.
  woensdag 9 december 2009 @ 21:00:37 #84
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75459865
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik weet van de meeste users hier niet of ze wel of niet in het buitenland wonen. Dus kritiek vanuit Oelieboelieland zie ik ook gewoon als kritiek. Bovendien heeft men het in Oelieboelieland waarschijnlijk nog slechter dan hier, daarom mag men toch nog wel kritiek hebben?
DeviantArt
pi_75460072
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:14 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een vrachtwagenchauffeur zal die prijs per km echt niet zelf betalen hoor.
Nee, hij wordt hooguit vervangen door een Poolse chauffeur.. dus per saldo blijft er 'een' chauffeur aan het werk. De Nederlandse chauffeur kan naar het UWV, maar dat rekenen die professionals even niet mee.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 9 december 2009 @ 21:07:38 #86
66444 Lord_Vetinari
pi_75460110
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:00 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik weet van de meeste users hier niet of ze wel of niet in het buitenland wonen. Dus kritiek vanuit Oelieboelieland zie ik ook gewoon als kritiek. Bovendien heeft men het in Oelieboelieland waarschijnlijk nog slechter dan hier, daarom mag men toch nog wel kritiek hebben?
Een native Oelieboelie zou ik minder erg vinden dan die weglopers die eerst profiteren van alles wat Nederland te bieden heeft aan steun bij opvoeden en studie van kinderen, vervolgens, als dat geld iets zou kunnen opleveren voor het land, de benen nemen en dan vanuit Oelieboelieland gaan zitten zeikstralen. Zoals ik al zei: Wees dan een vent en doe er wat aan. Het zijn namelijk altijd van die types die dan roepen 'Mijn land gaat naar de klote door deze regering', maar zelf te belazerd zijn om 'hun land' (yeah, right) te helpen.
pi_75460414
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Een betoog dat ik volledig onderschrijf. Natuurlijk zijn de Nederlanders die hier nog wonen nog veel grotere zeikerds, maar die hebben nou eenmaal meer recht van spreken vanwege het simpele feit dat ze hier nog wonen.

Overigens ben ik het gezeik in het algemeen eigenlijk al meer dan zat. We hebben het uitstekend hier in Nederland. Helemaal wanneer je ons land vergelijkt met landen in Afrika, Zuid-Amerika, Azie. Overlast en criminaliteit komt hier slechts imn beperte mate voor. Er wordt hier continu gezeiken over rel-Marokkaantjes, maar eigenlijk zou je je kapot moeten schamen over het feit dat je je daar ernstig druk over maakt.

Het enige dat ik probeer te zeggen: we hebben het zo slecht nog niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 december 2009 @ 21:17:16 #88
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75460448
Over hoeveel 'weglopers' gaat het hier eigenlijk? ZIjn die niet op één hand te tellen?
DeviantArt
pi_75460609
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:17 schreef Hukkie het volgende:
Over hoeveel 'weglopers' gaat het hier eigenlijk? ZIjn die niet op één hand te tellen?
Ach, weet ik veel. Het gaat mij ook meer om het eeuwige gezeur. Kritiek op de overheid is gezond, maar soms krijg ik het idee dat we in een of andere verneukte staat wonen. Althans, die indruk krijg ik wanneer ik de reacties op FOK! lees.
  woensdag 9 december 2009 @ 21:28:23 #90
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75460927
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, weet ik veel. Het gaat mij ook meer om het eeuwige gezeur. Kritiek op de overheid is gezond, maar soms krijg ik het idee dat we in een of andere verneukte staat wonen. Althans, die indruk krijg ik wanneer ik de reacties op FOK! lees.
Beetje afhankelijk van wat je onder 'verneukt' verstaat, maar soms begint het erop te lijken dat de nederlandse burger steeds harder keihard in de reet genaaid wordt. Gelukkig mag ik daar dan over klagen omdat ik in Nederland woon.
DeviantArt
pi_75461027
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:28 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van wat je onder 'verneukt' verstaat, maar soms begint het erop te lijken dat de nederlandse burger steeds harder keihard in de reet genaaid wordt. Gelukkig mag ik daar dan over klagen omdat ik in Nederland woon.
Ben ik ten dele met je eens. Ook ik zit niet te springen om het merendeel van de maatregelen die ons kabinet heeft getroffen. Maar al met al hebben we het niet zo slecht; laten we eerlijk wezen.

En het stoort mij in toenemende mate dat de moslim de schuld krijgt van onze zogenaamde ellende.
  woensdag 9 december 2009 @ 21:35:59 #92
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75461222
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben ik ten dele met je eens. Ook ik zit niet te springen om het merendeel van de maatregelen die ons kabinet heeft getroffen. Maar al met al hebben we het niet zo slecht; laten we eerlijk wezen.

En het stoort mij in toenemende mate dat de moslim de schuld krijgt van onze zogenaamde ellende.
Mwa, dat is afhankelijk van je referentiekader denk ik. Feit blijft dat de nederlandse burger steeds verder uitgemolken wordt. Wat moslims daar mee te maken hebben is me onduidelijk.
DeviantArt
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 21:37:06 #93
137949 Disana
pi_75461269
Ik constateer niet alleen veel geklaag (dat is gewoon een Nederlandse hobby), ik constateer ook veel afgunst. Mensen misgunnen elkaar zaken en hebben al gauw het gevoel persoonlijk benadeeld te worden. Je zou het ook persoonlijke ontevredenheid kunnen noemen.
  woensdag 9 december 2009 @ 21:38:19 #94
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75461327
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:37 schreef Disana het volgende:
Ik constateer niet alleen veel geklaag (dat is gewoon een Nederlandse hobby), ik constateer ook veel afgunst. Mensen misgunnen elkaar zaken en hebben al gauw het gevoel persoonlijk benadeeld te worden. Je zou het ook persoonlijke ontevredenheid kunnen noemen.
Hoe bedoel je dat precies in deze?
DeviantArt
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 21:39:37 #95
137949 Disana
pi_75461396
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:38 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies in deze?
Dat mensen een uitweg zoeken voor persoonlijke onvrede door anderen als schuldige aan te wijzen (de staat, de moslims, de asielzoekers, etc.). Sommige mensen die het best goed hebben vind ik ook net kinderen: die zijn niet tevreden zonder regelmatig een aai over hun bol.
pi_75461428
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:35 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mwa, dat is afhankelijk van je referentiekader denk ik. Feit blijft dat de nederlandse burger steeds verder uitgemolken wordt. Wat moslims daar mee te maken hebben is me onduidelijk.
Dat denk ik ook.
  woensdag 9 december 2009 @ 21:44:03 #97
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75461538
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat mensen een uitweg zoeken voor persoonlijke onvrede door anderen als schuldige aan te wijzen (de staat, de moslims, de asielzoekers, etc.). Sommige mensen die het best goed hebben vind ik ook net kinderen: die zijn niet tevreden zonder regelmatig een aai over hun bol.
Ja oke, dat snap ik. Maar welke rol heeft de nederlandse overheid in deze? Als in: er moet 35 miljard euro binnengeharkt worden.
DeviantArt
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 21:46:38 #98
137949 Disana
pi_75461651
Edit

Het is nu eenmaal samen uit samen thuis. De overheid zit er ook maar mee.
pi_75461884
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:46 schreef Disana het volgende:
Edit

Het is nu eenmaal samen uit samen thuis. De overheid zit er ook maar mee.
Dat is waar.
  woensdag 9 december 2009 @ 21:52:27 #100
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75461903
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Welke rol móet de overheid in deze hebben? Klagers doen alsof de overheid tegen ze is, alsof de overheid niet uit onszelf voortkomt maar een vijand is. Ik vind sommige klagers dus net kinderen die de overheid als papa zien: ze willen op de eerste rij zitten en gunnen een ander niets. En hoezo uitgemolken, de meeste mensen hebben het hier gewoon goed.
De overheid moet gaan bezuinigen, drie keer raden bij wie ze die 35 miljard gaat halen. Dus dan gaan we weer naar het referentiekader wat ik eerder zei. We hebben het goed ten opzichte van wie?
Als er 35 miljard bezuinigd moet gaan worden, dan gaat de overheid dat bij de burger halen en dan gaat het niet over misgunnen van een ander, iedereen is gewoon de lul.
DeviantArt
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 21:52:53 #101
137949 Disana
pi_75461925
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is waar.
Mensen moeten ook in de spiegel kijken: de hebberigheid zat overal bij bijna iedereen. En nu klagen dat het anders uitgepakt heeft.
pi_75462708
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]

De overheid moet gaan bezuinigen, drie keer raden bij wie ze die 35 miljard gaat halen. Dus dan gaan we weer naar het referentiekader wat ik eerder zei. We hebben het goed ten opzichte van wie?
Als er 35 miljard bezuinigd moet gaan worden, dan gaat de overheid dat bij de burger halen en dan gaat het niet over misgunnen van een ander, iedereen is gewoon de lul.
Ik zit er ook niet op te wachten, maar het is toch niet zo gek dat de overheid zich tot de burger wendt om bepaalde financiele gaten te dichten? Ik wordt ook niet vrolijk van alle belastingen en weet ik het allemaal wat. Maar dat is nou eenmaal de prijs die je betaalt voor leven in een welvarend land. Je betaalt, maar je krijgt er ook zat voor terug.

En om terug te komen op een eerdere post. Moslms hebben er op zich niets mee te maken, maar feit is wel dat veel mensen hun boosheid richten op de allochtoon.
  woensdag 9 december 2009 @ 22:21:09 #103
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75463065
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dus besparingen op de Overheidsuitgaven zijn negatief voor de burger...?

Je bent zeker een socialist of keynesiaan zeker
Dat is ErwinRommel zeker. In een ander topic verdedigde hij de JSF aankoop omdat dit de economie zou stimuleren. Pure Keynesiaan.
Here we are now, entertain us.
pi_75463407
Of besparingen op overheidsuitgaven negatief uitvallen voor de burger hangt natuurlijk af van waarop bezuinigd wordt. Als de AWBZ flink omlaag laat is dat nadelig voor gehandicapten. Als er wordt bezuinigd op AOW en de zorg is dat slecht nieuws voor bejaarden en minderbedeelden. Enz enz.
  woensdag 9 december 2009 @ 22:57:32 #105
179598 Deprater
pi_75464849
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:21 schreef voyeur het volgende:

[..]

Dat is ErwinRommel zeker. In een ander topic verdedigde hij de JSF aankoop omdat dit de economie zou stimuleren. Pure Keynesiaan.
US oorlogsmateriaal aankopen stimuleert de economie??????

Ga maar eens 200.000 huurwoningen bouwen en ruim 1 miljoen van de 2 miljoen subsidiekoeien op
Dat stimuleert de economie en is goed voor het milieu
pi_75466256
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:57 schreef Deprater het volgende:

[..]

US oorlogsmateriaal aankopen stimuleert de economie??????

Ga maar eens 200.000 huurwoningen bouwen en ruim 1 miljoen van de 2 miljoen subsidiekoeien op
Dat stimuleert de economie en is goed voor het milieu

Ja, laten ze dat eerst eens doen. Gewoon, voor de burgers van Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 10-12-2009 00:02:52 ]
  woensdag 9 december 2009 @ 23:52:00 #107
179598 Deprater
pi_75467005
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, laten ze dat eerste eens doen. Gewoon, voor de burgers van Nederland.

Simpele

[ Bericht 1% gewijzigd door Deprater op 10-12-2009 00:32:57 ]
pi_75471095
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:37 schreef Disana het volgende:

ik constateer ook veel afgunst. Mensen misgunnen elkaar zaken en hebben al gauw het gevoel persoonlijk benadeeld te worden.
Dat is hetgeen wat veel mensen dagelijks bezig houdt hier. Alleen als je kijkt naar hoe men reageert op bepaalde nieuws / politieke items, of de reden waarom ze op bv een PVV stemmen.
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 06:58:35 #109
137949 Disana
pi_75471116
quote:
Op donderdag 10 december 2009 06:54 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is hetgeen wat veel mensen dagelijks bezig houdt hier. Alleen als je kijkt naar hoe men reageert op bepaalde nieuws / politieke items, of de reden waarom ze op bv een PVV stemmen.
Maar dan zou je denken dat veel mensen hier het heel slecht hebben. En dat is volgens mij niet zo. Mensen verwijten topbankiers hebberigheid en vinden dat allochtonen worden voorgetrokken of onze ruimte innemen, maar zelf willen ze kennelijk ook het onderste uit de kan hebben.
  donderdag 10 december 2009 @ 07:49:48 #110
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75471330
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Of die doen gewoon hun werk ipv externe accountants erbij te betrekken wat bakken vol geld kost.
alle externe adviseurs bij de belastingdienst zijn al weg of gaan er uit op het moment dat hun contract voorbij is.
batman!
  donderdag 10 december 2009 @ 07:51:44 #111
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75471349
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zoveel landen zijn niet mijn land. Maar dan ga ik ook niet naar forums van die landen om te vertellen wat er allemaal mis is
batman!
  donderdag 10 december 2009 @ 07:54:18 #112
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75471367
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:48 schreef bijdehand het volgende:

Wat Wilders zei, over iedereen x¤ geven, zie ik persoonlijk nog wel werken (of iig een beetje effect hebben).
Wilders wil iedereen eenmalig een bedrag geven. Ja, dan kopen tokkies wat extra vuurwerk en ik zet het op mijn spaarrekening en daarna is het geld weer op. Gaat echt niet werken, het heeft hooguit een eenmalig klein effect. Pure populistische maatregel weer.

Beter zijn structurele belastingverlagingen na het nemen van wat onorthodoxe maatregelen, waarvan er velen al genoemd zijn in dit topic.
batman!
  donderdag 10 december 2009 @ 07:59:37 #113
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75471398
En ik zou zeggen, kijk ook nog eens naar de multinationals in Nederland. Ook daar zijn nog vele miljarden te winnen....

http://www.nrc.nl/economi(...)_loopt_miljarden_mis
batman!
pi_75471833
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Hier bespaart men dus een hele hoop mee.
Het is vaak wel verstandig om organisaties door een onafhankelijke instelling te laten controleren. Dat een ex-militair dat matig trekt snap ik dan ook wel weer
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_75472015
quote:
Op donderdag 10 december 2009 08:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Je meent toch niet serieus dat L_V je intimideert?
Neuh. Maar het ging vooral om de tirade tegen buitenlandse posters en dat vind ik nogal van de pot gerukt.
  donderdag 10 december 2009 @ 08:57:02 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_75472071
quote:
Op donderdag 10 december 2009 08:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Neuh. Maar het ging vooral om de tirade tegen buitenlandse posters en dat vind ik nogal van de pot gerukt.
Er is een heel subforum voor expats. Niks mis mee. Als je opgelet had bij het vak 'begrijpend lezen' dan had je gezien, dat ik niemand weg wil hebben. Ik geef alleen aan dat ik doodmoe word van al die jankmuilen zoals TS, die eerst hier hun opleiding doen, lekker cashen en vervolgens vertrekken. ook dat is nog tot daaraan toe. Maar om dan vervolgens vanuit een ver land te gaan zitten klagen dat het hier zo slecht is (en dat ook ALLES slecht is; er komt geen positief geluid uit hun toetsenborden), dat hangt me mijlenver de strot uit. Zelf niks willen doen om te zorgen dat het land waar je al die voordelen hebt genoten waardoor je kon vertrekken op het niveau is/blijft wat jij zo graag wilt, maar wel alleen maar kankeren en janken.
pi_75472088
quote:
Op donderdag 10 december 2009 08:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Ik ben heel intimiderend voor users als deze: Ik gebruik namelijk <gasp> argumenten en verlaag me niet tot schelden. Daar kunnen sommige mensen niet mee overweg en hun aangeboren minderwaardigheidscomplex komt dan om de hoek kijken.
Zal ik je post hier eens aanhalen waar je tot een niveau zakt van de eerste de beste kamper die zonder enkele aanleiding gaat schelden?
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 09:06:48 #118
137949 Disana
pi_75472254
quote:
Op donderdag 10 december 2009 08:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waarom? Er zit hier een handjevol expats dat voortdurend op Nederland af zit te geven. Op mij komt dat nogal arrogant over.
pi_75472468
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom? Er zit hier een handjevol expats dat voortdurend op Nederland af zit te geven. Op mij komt dat nogal arrogant over.
Ik vraag mij af waarom iemand zich druk maakt om een handjevol expats die hun mening geven op een forum of dat nu in positieve of negatieve zin is doet er niet toe. die mensen hebben en blijven een band houden met hun vaderland.
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 09:42:47 #120
137949 Disana
pi_75473140
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waarom iemand zich druk maakt om een handjevol expats die hun mening geven op een forum of dat nu in positieve of negatieve zin is doet er niet toe. die mensen hebben en blijven een band houden met hun vaderland.
Jij interpreteert een mening hebben als 'zich druk maken'? Ik heb er zelf nooit iets over gezegd, maar ik vind de houding van die mensen ook wel enigszins laatdunkend over het land dat ze hebben achtergelaten. Als ze een band hebben, is het wel een aardig gefrustreerde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')