Ja, laten we vooral massaal geld gaan bijdrukkenquote:Op woensdag 9 december 2009 16:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Voor banken is bijdrukken geen probleem...
Ja, ik studeer toevallig economiequote:Op woensdag 9 december 2009 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral massaal geld gaan bijdrukkenEnig idee wat voor effect dat heeft op de inflatie?
Ja maar, ja maar. Mij is altijd geleerd dat je niet zomaar nieuw geld in omloop kan brengen.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, ik studeer toevallig economie![]()
Maar voor banken is het geen probleem...
De ECB kan dat volgens mij wel hoor.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar. Mij is altijd geleerd dat je niet zomaar nieuw geld in omloop kan brengen.
Volgens mij heeft een injectie van de ECB ook nadelige gevolgen voor de inflatie. Beter is dat de ECB de rente verlaagd zodat wij minder gaan sparen en meer gaan lenen.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De ECB kan dat volgens mij wel hoor.
Ja, heeft zeker negatieve gevolgenquote:Op woensdag 9 december 2009 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heeft een injectie van de ECB ook nadelige gevolgen voor de inflatie. Beter is dat de ECB de rente verlaagd zodat wij minder gaan sparen en meer gaan lenen.
En dat is toch juist goed? Als de rente omlaag gaat dan wordt lenen aantrekkelijker en sparen juist minder. Mensen gaan weer geld uitgeven en zo kunnen we langzaam uit het dal kruipen. Maar goed, ik heb begrepen dat het vertrouwen van de consument nogal lastig is te winnen op het moment, dus de kans dat deze maatregel soelaas biedt is nihil, vrees ik.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, heeft zeker negatieve gevolgende rente moet omlaag, dan is sparen niet meer aantrekkelijk
Volgens mij is het belangrijker dat de investeringen omhoog gaan. Het consumentenvertrouwen kan supersnel dalen maar stijgt echt heel lastig, dus alleen de rente verlagen zal niet werken. Wat Wilders zei, over iedereen x¤ geven, zie ik persoonlijk nog wel werken (of iig een beetje effect hebben).quote:Op woensdag 9 december 2009 17:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is toch juist goed? Als de rente omlaag gaat dan wordt lenen aantrekkelijker en sparen juist minder. Mensen gaan weer geld uitgeven en zo kunnen we langzaam uit het dal kruipen. Maar goed, ik heb begrepen dat het vertrouwen van de consument nogal lastig is te winnen op het moment, dus de kans dat deze maatregel soelaas biedt is nihil, vrees ik.
Er is natuurlijk een kans dat zoiets werkt. Alleen moet die 500 euro worden gegeven in samenhang met een renteverlaging. Anders is de economische oppepper slechts van korte duur.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij is het belangrijker dat de investeringen omhoog gaan. Het consumentenvertrouwen kan supersnel dalen maar stijgt echt heel lastig, dus alleen de rente verlagen zal niet werken. Wat Wilders zei, over iedereen x¤ geven, zie ik persoonlijk nog wel werken (of iig een beetje effect hebben).
Zoiets idd.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:05 schreef HarryP het volgende:
Bezuinigen is een goede zaak. Immers ik wil dat mijn kinderen een goede opleiding krijgen maar ook dat ze in de jaren erna niet miljarden aan staatsschuld moeten wegpoetsen.
Daarnaast zijn er een hoop managers en andere onzin prima uit het onderwijs te verbannen, terug naar de leraar voor de klas die het voor het zeggen heeft en niet 20 managers die de docent voor elke leerling kilometers formulieren laten invullen.
Wat moeten we dan met al die nutteloze HEAO'ers doen?quote:Op woensdag 9 december 2009 18:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zoiets idd.
Net als in de zorg waar teveel zgn. managers zich bemoeien met zaken waar ze geen verstand van hebben.
Die gaan dan maar een baan zoeken in het echte bedrijfsleven. Maar niet in essentiele zaken als de zorg of het onderwijs. Daar moet men het overlaten aan hen die weten hoe ze een ziekenhuis of een school moeten laten draaien.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat moeten we dan met al die nutteloze HEAO'ers doen?
En buiten die berg geld is er ook nog eens een godsvermogen beloofd aan de arme negertjes omwille van een klimaat"probleempje".quote:Op woensdag 9 december 2009 16:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat geld is al uitgegeven aan zaken die onder andere gerelateerd zijn aan de crisis.
Linkse hobby-clubjes... Gewoon zonder enige info gerust stellen dat er geen 'rechtse' subsidies bestaanquote:Op woensdag 9 december 2009 15:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Iets wat de staat per jaar al 10 miljard kan opleveren is het volgende:
Kappen met ontwikkelings samenwerking
Al die externe adviseurs en accountants eruit mieteren
Voetbalclubs betalen zelf maar voor politie-optreden
Subsidies worden grondig herzien, dus geen linkse hobby-clubjes meer
Publieke omroepen van 3 naar 2.
50% minder afdracht aan de EU.
HRA met 50% verminderen.
Dan lijkt het me ook handig om de reden van de aanwezigheid van die gasten te onderkennen, nl de ouders die absolute verantwoording en controle willen voor het geval hun kind een keertje piepend thuis komt omdat het niet bij de waterbak oid mag spelen, of van een speeltoestel af klettert. Mijn schoonzusje, die gediplomeerd kleuterleidster is, pakte een ventje wat dreigde te vallen bij de arm, gevolg? Het blauwe plekje zinde de ouders niet, en dus konden alle leidsters weer op een cursus "kansen en gevaren voor spelende kinderen" oid.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zoiets idd.
Net als in de zorg waar teveel zgn. managers zich bemoeien met zaken waar ze geen verstand van hebben.
en toch kan iedere simpele ziel uitrekenen dat ie er zwaar op achteruit zal gaan. Wat zegt dat over de 'professionals'?quote:Op woensdag 9 december 2009 19:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
We moeten hier eens leren om professionals te vertrouwen, neem nou dat rekeningrijden, alle modellen, soortgelijke buitenlandse projecten, en verkeerseconomen zeggen dat deze vorm van belastingheffen een positief effect heeft op het aantal files en bewustwording van het rijdende publiek, maar wie zie je piepen op TV en bij de Telegraaf? Een vrachtwagenchauffeur uit schubbejeukveen, die gezien zijn vele uren op de weg stellig weet te melden dat het volgens hem niks uit zal maken....
Jij wint wat mij betreft het topicquote:
Juist en het leger opheffenquote:Op woensdag 9 december 2009 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die gaan dan maar een baan zoeken in het echte bedrijfsleven.
Een vrachtwagenchauffeur zal die prijs per km echt niet zelf betalen hoor.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:35 schreef kawotski het volgende:
[..]
en toch kan iedere simpele ziel uitrekenen dat ie er zwaar op achteruit zal gaan. Wat zegt dat over de 'professionals'?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |