abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2009 @ 13:53:13 #1
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75444330
CLIMATEGATE: KLIMATOLOOG v/d V.N. OP CNN MOET TOEGEVEN DAT ER NOG GEEN DEFINITIEF BEWIJS IS DAT KLIMAAT VERANDERING BESTAAT

Klimatoloog van de V.N. op CNN geeft toe dat er geen definitief bewijs is dusver voor Klimaat verandering.

Rajendra Pauchari in zijn poging om de ernst van climategate te bagatelliseren en de University of East Anglia Climate Resaearch Unit (CRU) wetenschappers van te verontschuldigen, slaat hij de plank volledig mis.

Want hetgeen door Climagate blootgelegd was namelijk het vermeende manipuleren van de feiten met de bedoeling Klimaat verandering meer alarmerend te doen overkomen, zou alleen zijn toe te schrijven aan een aantal wetenschappers die via hun e-mails wat stoom aan het afblazen waren!

De conferentie in Kopenhagen is volgens hem ten behoeven van de zakelijke besluitvorming die zou moeten plaatsvinden aldaar vooruitlopend het op definitief bewijs van Klimaat verandering en in de verwachting dat het definitieve bewijs van Klimaat verandering zal uitwijzen dat Klimaat verandering ook als gevolg van CO2 uitstoot veroorzaakt de mens is ontstaan.

Met andere woorden wordt hier dus bevestigd waar ik het over heb, vooruitlopend op het definitieve bewijs dat Klimaat verandering bestaat en te danken zou zijn aan CO2 uitstoot veroorzaakt door de mens wordt in Kopenhagen een multi miljarden ¤ oos Financiële derivaten markt op poten gezet, gebaseerd op CO2 emissies

Dit alles terwijl duidelijk is gebleken dat Financiële derivaten bloedlinke beleggingsinstrumenten zijn en een zeer grote rol hebeen gespeeld in, zo niet hebben veroorzaakt, de internationale financiële crisis waaronder de welvaart v/d gehele wereld economie momenteel gebukt gaat.
  woensdag 9 december 2009 @ 13:54:20 #2
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75444382
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En die eigenschappen zijn?
kijk eens voor de gekkigheid naar een schilderij van Vermeer of bezoek eens het concertgebouw wanneer eerst volgende keer het Nederlands Filharmonisch Orkest de zwierige walsen van Johann Strauss ten gehore brengt

misschien dat dat je op ideeën brengt
pi_75444403
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:49 schreef slackster het volgende:

[..]

nee maar passen wel uitsluitend de survival of the fittest principes toe, iets wat alleen de elites en aanhang goed uitkomt en graag gepromoot zouden willen zien, concurrentie om zeep helpen gezien de geweten vraagstukken reeds zijn behandeld door handlanger Darwin
Dus naast dat je geen zak weet van klimaatwetenschap, wordt je ook niet gehinderd door enige kennis van zoölogie en evolutionaire biologie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 9 december 2009 @ 13:55:16 #4
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75444417
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Want andere dieren sluiten elkaar ook in fabrieken op om ze een hongerloon te betalen inderdaad.
nee maar passen wel uitsluitend de "survival of the fittest" principes toe, iets wat alleen de elites en aanhang goed uitkomt en graag meer gepromoot zouden willen zien, is namelijk een vrijbrief om je concurrentie om zeep te helpen gezien de gewetens vraagstukken reeds zijn behandeld door handlanger Darwin

[ Bericht 1% gewijzigd door slackster op 09-12-2009 14:08:38 ]
  woensdag 9 december 2009 @ 13:56:20 #5
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75444465
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dus naast dat je geen zak weet van klimaatwetenschap, wordt je ook niet gehinderd door enige kennis van zoölogie en evolutionaire biologie.
oke je bent het er niet mee eens, dat mag..

maar betekend dat ik dus geen recht heb op een mening?
  woensdag 9 december 2009 @ 13:58:33 #6
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75444547
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:53 schreef slackster het volgende:
<knip>
Want hetgeen door Climagate blootgelegd was namelijk het vermeende manipuleren van de feiten met de bedoeling Klimaat verandering meer alarmerend te doen overkomen, zou alleen zijn toe te schrijven aan een aantal wetenschappers die via hun e-mails wat stoom aan het afblazen waren!
<knip>
Goh hebben we die weer Denk dat we dat toch ondertussen wel een vorm van propaganda kunnen noemen. Of gewoon een onwaarheid/leugen natuurlijk, totdat iemand eindelijk eens kan laten zien waar en in welke mail dat dan aan wordt getoond.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_75444590
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:56 schreef slackster het volgende:

[..]

Iedereen heft recht op een mening, maar het discussieert wat makkelijker als je mening over wetenschappelijke zaken ook wetenschappelijk was onderbouwd.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 9 december 2009 @ 14:00:18 #8
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75444620
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat blijkt ja...
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 9 december 2009 @ 14:00:48 #9
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75444637
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Goh hebben we die weer Denk dat we dat toch ondertussen wel een vorm van propaganda kunnen noemen. Of gewoon een onwaarheid/leugen natuurlijk, totdat iemand eindelijk eens kan laten zien waar en in welke mail dat dan aan wordt getoond.
gezien de budgetten die ermee gemoeid zijn betaald middels publieke gelden daar in Kopenhagen vergeleken met wat ik te melden heb op dit forumpje, zou je kunnen opmaken dat de propaganda rollen wel omgekeerd zijn hoor Tuinhekje

pi_75444642

bij deze een prachtig filmpje waarin zeer duidelijk en netjes wordt uitgelegd dat er zeer weinig aan de hand is wat betreft fraude en bedrog.
  woensdag 9 december 2009 @ 14:04:04 #11
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75444756
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:00 schreef slackster het volgende:

[..]

gezien de budgetten die ermee gemoeid zijn betaald middels publieke gelden daar in Kopenhagen vergeleken met wat ik te melden heb op dit forumpje je zou kunnen opmaken dat de rollen wel omgekeerd zijn hoor Tuinhekje

Je zou ook gewoon aan kunnen tonen waar dat dan uit blijkt. Daar wachten we pas twee topics oid op. Ben je gelijk van het gedoe af, als je dat een keer fatsoenlijk doet
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 9 december 2009 @ 14:06:20 #12
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75444848
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon aan kunnen tonen waar dat dan uit blijkt. Daar wachten we pas twee topics oid op. Ben je gelijk van het gedoe af, als je dat een keer fatsoenlijk doet
maar zou je tevens anderen kunnen vragen die vergelijkbare standpunten innemen als ik toch?

gezien je mij toch alleen maar afzeikt ongeacht wat ik zeg
  woensdag 9 december 2009 @ 14:08:00 #13
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75444911
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:06 schreef slackster het volgende:

[..]

maar zou je tevens anderen kunnen vragen die vergelijkbare standpunten innemen als ik toch?

gezien je mij toch alleen maar afzeikt ongeacht wat ik zeg
Jij bent degene die het hier nu al meerdere keren post en claimt. Dan is het toch wel zo netjes om een onderbouwing te geven als men daar om vraagt.
Onikaan ni ov dovah
pi_75444987
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:56 schreef slackster het volgende:

[..]

Je haalt meningen en feitelijke claims door elkaar. Van mij mag je rustig vinden dat Parijs de hoofdstad van Duitsland is, maar dat verandert weinig aan het feit dat dit simpelweg niet waar is.
  woensdag 9 december 2009 @ 14:10:10 #15
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75445006
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij bent degene die het hier nu al meerdere keren post en claimt. Dan is het toch wel zo netjes om een onderbouwing te geven als men daar om vraagt.
niet altijd, jou voortdurende gestalk en ridiculiseren is namelijk best vermoeiend en irritant
  woensdag 9 december 2009 @ 14:12:20 #16
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75445083
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je haalt meningen en feitelijke claims door elkaar. Van mij mag je rustig vinden dat Parijs de hoofdstad van Duitsland is, maar dat verandert weinig aan het feit dat dit simpelweg niet waar is.
waaruit blijkt dat ik iets beweer dat zo duidelijk afwijkt van de algemene consensus te vergelijken met de melding dat Parijs in Duitsland ligt?

Ik denk dat je een aantal zaken lichtelijk overdrijft in deze
  woensdag 9 december 2009 @ 14:17:51 #17
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75445331
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:12 schreef slackster het volgende:

[..]

waaruit blijkt dat ik iets beweer dat zo duidelijk afwijkt van de algemene consensus te vergelijken met de melding dat Parijs in Duitsland ligt?

Een paar voorbeelden:
- Een mens is meer dan een dier
- Apen die geen evoltie ondergaan zijn
- vragen om definitief bewijs / 100% zekerheid
etc.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 9 december 2009 @ 14:25:28 #18
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75445678
Deel 5 alweer? Een mooie opening leek me dit:

Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 9 december 2009 @ 14:30:48 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_75445874
tV.p

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_75445883
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:12 schreef slackster het volgende:

[..]

Ik hoef helemaal niet te overdrijven. De claim dat 'dieren leven volgens het survival of de fittest principe' vereist slechts één tegenvoorbeeld om incorrect te zijn. Een willekeurig boek van een wilekeurige primatoloog bevat er vaak al een paar dozijn.
pi_75446062
quote:
DAT ER NOG GEEN DEFINITIEF BEWIJS IS DAT KLIMAAT VERANDERING BESTAAT
Het klimaat verandert altijd. Het ging erom of den Mensch verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde de afgelopen jaren/decennia.

Ja, dat staat verder in de OP wel, maar wees duidelijk, ook in de titel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 9 december 2009 @ 14:47:04 #22
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75446555
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik hoef helemaal niet te overdrijven. De claim dat 'dieren leven volgens het survival of de fittest principe' vereist slechts één tegenvoorbeeld om incorrect te zijn. Een willekeurig boek van een wilekeurige primatoloog bevat er vaak al een paar dozijn.
dus het "survival of the fittest" principe waarop Darwin zijn theorie baseert bestaat niet?
  woensdag 9 december 2009 @ 14:52:28 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75446783
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:47 schreef slackster het volgende:

[..]

dus het "survival of the fittest" principe waarop Darwin zijn theorie baseert bestaat niet?
Het was niet zijn term (Herbert Spencer bedacht die), maar het kan wel van toepassing zijn, mits je ‘best aangepaste’ eronder verstaat. Dat hoeft niet de slimste, krachtigste of snelste te zijn. Want dat wordt vaak gedacht. Als je dat eronder verstaat, dan gaat het mis.

Echter, dan nog is het niet iets wat dieren echt doen, maar waaraan ze door natuurlijke selectie onderworpen worden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 9 december 2009 @ 14:53:57 #24
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75446842
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:35 schreef waht het volgende:

[..]

Het klimaat verandert altijd. Het ging erom of den Mensch verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde de afgelopen jaren/decennia.

Ja, dat staat verder in de OP wel, maar wees duidelijk, ook in de titel.
de context waarin climate change gebruikt wordt impliceert doorgaans de mens als oorzaak

maar ben het met je eens om dat nog maar een keer te onderstrepen idd, er word vanzelfsprekend vanuit gegaan dat dit allemaal aan de mens te danken is

dit terwijl iemand in Lutjebroek er vrij weinig aan kan doen dat er jaarlijks stukken oerwoud plat gefikt worden elders ter wereld ter grootte van Spanje zo ongeveer
pi_75447258
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:53 schreef slackster het volgende:

[..]

de context waarin climate change gebruikt wordt impliceert doorgaans de mens als oorzaak

maar ben het met je eens om dat nog maar een keer te onderstrepen idd, er word vanzelfsprekend vanuit gegaan dat dit allemaal aan de mens te danken is

dit terwijl iemand in Lutjebroek er vrij weinig aan kan doen dat er jaarlijks stukken oerwoud plat gefikt worden elders ter wereld ter grootte van Spanje zo ongeveer
En die bossen worden platgebrand om biobrandstoffen op te verbouwen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_75447417
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:53 schreef slackster het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo ja.

Overigens is 'De Menselijke Maat' van Salomon Kroonenberg een interessant boek dat deels gaat over de menselijke kijk op klimaatverandering. Hij plaatst alles in een veel breder perspectief. Allemaal niettegenstaande dat de mens weldegelijk invloed op het milieu en het klimaat kan hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75447944
slackster, hoe denk jij de waarheid over een theorie als evolutietheorie, of eender welk andere theorie te kunnen weten, als je niet eens weet waar het over gaat? In het geval van evolutietheorie: als je die had begrepen, had je kunnen weten dat we niet van de aap afstammen, maar van een gemeenschappelijke voorouder, en dat wij als soort tot stand zijn gekomen door een verandering in ons leefklimaat. En dat apen deze verandering niet doorgemaakt hebben.

Ik had je ook een vraag gesteld in m'n laatste post. "wat verklaart de evolutietheorie?"
het antwoord is niet "het ontstaan van leven" zoals jij hoogstwaarschijnlijk denkt. nee, het verklaart de biodiversiteit. Creationisme is dus helemaal niet een vervangende mogelijkheid ten opzichte van evolutie. het verklaart niet eens hetzelfde verschijnsel
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 9 december 2009 @ 15:26:36 #28
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_75448111
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:00 schreef attila_de_hun het volgende:

bij deze een prachtig filmpje waarin zeer duidelijk en netjes wordt uitgelegd dat er zeer weinig aan de hand is wat betreft fraude en bedrog.
Hier nog, van dezelfde youtuber:
Met daarin Piers Corbyn.

Overigens, de stijl doet me een beetje denken aan QualiaSoup, die een aantal video's heeft over atheisme, geloof, evolutie, wetenschap en discussieren:
http://www.youtube.com/user/QualiaSoup
Géén kloon van tvlxd!
pi_75448369
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  woensdag 9 december 2009 @ 16:15:20 #30
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_75449888
quote:
Vraag 8 is leuk. Iemand heeft een meeting in Tahiti en zegt dat je zoiets niet afwijzen. Haha, zou je denken, dat soort emails schrijf ik ook over leuke werkzaamheden, maar nee, climatehoax!
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 9 december 2009 @ 16:22:30 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75450162
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:15 schreef Montov het volgende:

[..]

Vraag 8 is leuk. Iemand heeft een meeting in Tahiti en zegt dat je zoiets niet afwijzen. Haha, zou je denken, dat soort emails schrijf ik ook over leuke werkzaamheden, maar nee, climatehoax!
Ja prachtig Het is net alsof men verwacht dat wetenschappers geen mensen zijn of zo. Natuurlijk zou je een trip naar Tahiti niet afwijzen. Ergens in februari krijg ik te horen of ik wel of niet naar Stockholm mag om mijn werk te presenteren. Lijkt me geheel menselijk om 'ja graag!' te zeggen op zo'n vraag/uitnodiging
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 9 december 2009 @ 17:16:17 #32
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75451925
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:07 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo ja.

Overigens is 'De Menselijke Maat' van Salomon Kroonenberg een interessant boek dat deels gaat over de menselijke kijk op klimaatverandering. Hij plaatst alles in een veel breder perspectief. Allemaal niettegenstaande dat de mens weldegelijk invloed op het milieu en het klimaat kan hebben.
Wat veel mensen tegenstaat is een merkwaardige dubbele maat waarmee gemeten wordt, de beter gesitueerden vertegenwoordigd door een leger bureaucraten rukken in Kopenhagen ladingen kaviaar aan en vervoeren zich uitsluitend per limo en prive vliegtuig.

Ondertussen wordt er nog wat vergadert over al dat vervuilende gepeupel die maar eens wat meer aan de spaarlampen zouden moeten, minder per vliegtuig met vakantie zou moeten gaan en dat er kastjes in de auto's komen om iedereen per afgelegde kilometer te kunnen volgen en door de fiscus te laten factureren

Dan krijgen mensen wel het gevoel dat ze gigantisch gepiepeld worden, zou je op dit forum niet zeggen maar BNW is dan ook geen realistische weerspiegeling van hoe daar in het algemeen over gedacht wordt.

Mee eens dat er wel iets aan CO2 te doen is door de mens want daarvan heb ik voorbeelden reeds gegeven, maar aan het klimaat zou de mens niet moeten willen sleutelen want daar kan alleen maar narigheid van komen, althans dat is mijn persoonlijke mening

Overheden zouden ook die grove overtreders eens wat beter aan moeten pakken in plaats van de blaam helemaal bij het gemiddelde burgertje te leggen die sowieso al vaker de trein instapt omdat hij anders uren stilstaat in de file en die al braaf spaarlampjes koopt.

Want zoals gezegd iemand in b.v. Lutjebroek kan er natuurlijk vrij weinig aan kan doen dat er jaarlijks stukken oerwoud plat gefikt worden elders ter wereld ter grootte van ongeveer een land als Spanje

Het laatste kunnen geen miljoenen spaarlampjes tegenop om dat allemaal weer uit de atmosfeer te halen en is aan niets meer of minder te danken dan de nalatigheid van overheden en natuur bewegingen zoals Greenpeace die daar geen zak tegen doen maar vooral te danken aan een klein groepje kapitalisten die daar super rijk van worden en de rest van het gezelschap afbetalen om hun de mond te snoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 09-12-2009 18:08:32 ]
  woensdag 9 december 2009 @ 17:39:23 #33
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75452706
Slackster, reken daar de politiek op af. Vraag hen in hoeverre die maatregelen echt gaan helpen, wat de waarde en effectiviteit ervan is. Maar gebruik je afkeer daartegen niet als stok om wetenschap mee te slaan, want dat gaat nergens over natuurlijk.

En verder: men sleutelt met elke autorit in feite aan het klimaat. Daar is weinig aan te doen.
  woensdag 9 december 2009 @ 17:53:16 #34
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75453242
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:39 schreef Iblis het volgende:
Slackster, reken daar de politiek op af. Vraag hen in hoeverre die maatregelen echt gaan helpen, wat de waarde en effectiviteit ervan is. Maar gebruik je afkeer daartegen niet als stok om wetenschap mee te slaan, want dat gaat nergens over natuurlijk.

En verder: men sleutelt met elke autorit in feite aan het klimaat. Daar is weinig aan te doen.
dat heb ik ook gedaan, afgerekend met de politiek maar was misschien nog niet klaar met editten

heb natuurlijk het minst van alles iets tegen wetenschap

behalve dan een ongezonde samenwerking tussen de 2, waarbij de politiek die niets anders zijn dan loopjongens van de corporaties en verduveld geroutineerd in allerlei malafide praktijken zich iets te veel met de wetenschap gaan bemoeien dan eigenlijk gezond zou zijn.

dus waarom kan jij niet eens een keer wat water bij de wijn doen gezien ik meer dan genoeg met onderbouwde redenaties heb aangegeven waarom het dus NIET allemaal koek en ei is met het milieu zoals daar momenteel mee wordt omgegaan

namelijk als instrument wat gebruikt kan worden om plaats te nemen in een hele lange reeks middeltjes reeds bedacht in die kringen om burgertjes mee te piepelen en meer centen uit de zakken mee te kloppen
  woensdag 9 december 2009 @ 17:56:11 #35
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_75453359
quote:
Secret Copenhagen Treaty Documents Leaked
In Alex’s second special message about Climategate, the UN Climate Change Conference at Copenhagen and the Global Takeover, he analyzes the leaked documents in a draft of the treaty that expose the true intentions of the meeting– a World Government Takeover to shut down development in the Third World and dominate the planet through a carbon tax.

Alex also exposes President Obama’s cynical move to have the EPA declare CO2 to be a danger– in the face of logic and common sense. Through this designation, regulation could be implemented in the name of cutting emissions even if the Senate were to fail to ratify the Copenhagen treaty, which Obama is expected to sign.

Further, Alex points out that this scheme is just the implementation of a larger-scale plan to de-industrialize the already developed world and maintain control over the emerging spheres– from Maurice Strong to Paul Ehrlich & now-Science Czar John P. Holdren, top globalists have targeted human activity as a negative and implemented eugenics policies to breakdown mankind’s natural order.

bron

Bekijk deze YouTube-video

• Niets of niemand heeft recht tot leven. Planten hebben GEEN recht tot bestaan.
  • Derde wereld krijgt een doodtrap in het gezicht.
  • Global Governance.
  • CO2 Tax - wat ons triljarden kost.

It is for REAL!
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      woensdag 9 december 2009 @ 18:11:52 #37
    238790 slackster
    pizza calamiteiten
      woensdag 9 december 2009 @ 18:13:56 #38
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_75453924
    Ah, Lambiekje gaat zich er mee bemoeien. Nu wordt het pas echt geloofwaardig.
    Géén kloon van tvlxd!
      woensdag 9 december 2009 @ 18:20:28 #39
    238790 slackster
    pizza calamiteiten
    pi_75454197
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 18:13 schreef Montov het volgende:
    Ah, Lambiekje gaat zich er mee bemoeien. Nu wordt het pas echt geloofwaardig.
    helaas is er geen middelvinger emoticon

ik overweeg u wel aan te geven wegens uw geleidelijk aan meer uit de hand lopende uber troll ambities Molotov

[ Bericht 3% gewijzigd door slackster op 09-12-2009 18:26:25 ]
      woensdag 9 december 2009 @ 18:21:03 #40
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_75454218
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 17:56 schreef Lambiekje het volgende:
    CO2 Tax
    Dat is eigenlijk wel wat ik van deze top verwacht dat eind volgende week in heel veel zalvende woorden uitgelegd gaat worden dat iedereen zijn steentje moet en kan bijdragen door middel van een CO2 tax die globaal ingevoerd word, hetzij bij producenten, hetzij bij consumenten....
    Are we not savages, innately destined to maim and kill?
    Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
    Our intelligence may progress at geometric rates
    Yet socially we remain belligerent neonates
      woensdag 9 december 2009 @ 18:29:52 #41
    238790 slackster
    pizza calamiteiten
    pi_75454528
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 18:21 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wel wat ik van deze top verwacht dat eind volgende week in heel veel zalvende woorden uitgelegd gaat worden dat iedereen zijn steentje moet en kan bijdragen door middel van een CO2 tax die globaal ingevoerd word, hetzij bij producenten, hetzij bij consumenten....
    Net op tijd willen die bajus klanten de boel afpersen want van de opwarming trend is al sinds enige tijd aan het afnemen

In de V.S. staat de boel voor meer dan de helft al weer vast wegens extreme sneeuwval was juist op 't journaal brrrrr

Heavy snowfall, wind pounding Midwest, New England

[ Bericht 1% gewijzigd door slackster op 09-12-2009 18:41:31 ]
      woensdag 9 december 2009 @ 18:50:38 #42
    238790 slackster
    pizza calamiteiten
    pi_75455230
    quote:
    CRU director Phil Jones over de dood van collega (alhoewel skeptische) John Daly.......

"In an odd way this is cheering news"

Phil Jones zegt in een "jubel stemming" te zijn na het nieuws te hebben vernomen over de dood van collega en global warming scepticus John Daly

Lekkere jongens die CRU klimatologen!!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 09-12-2009 21:00:12 ]
      woensdag 9 december 2009 @ 18:53:46 #43
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_75455321
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 18:50 schreef slackster het volgende:

[..]

CRU director Phil Jones over de dood van collega (alhoewel skeptisch) John Daly.......

"In an odd way this is cheering news"

Phil Jones zegt in en "jubel stemming" te zijn nieuws te hebben vernomen van de dood van collega global warming scepticus John Daly

Lekkere jongens die CRU klimatologen
    Tsja, daar kan je denk ik niet zomaar over oordelen. Hij schrijft het sowieso wat minder sterk dan je het nu vertaald. Ergens kan ik me wel voorstellen dat als je een soort grote rivaal hebt die je telkens weer zwart probeert te maken, resultaten verdraait en noem maar op, dat het ergens wel als goed nieuws voelt als je hoort dat hij overleden is. Ik wil niet impliceren dat het zo gegaan is, maar het lijkt me een redelijk menselijke reactie.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_75455517
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 18:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tsja, daar kan je denk ik niet zomaar over oordelen. Hij schrijft het sowieso wat minder sterk dan je het nu vertaald. Ergens kan ik me wel voorstellen dat als je een soort grote rivaal hebt die je telkens weer zwart probeert te maken, resultaten verdraait en noem maar op, dat het ergens wel als goed nieuws voelt als je hoort dat hij overleden is. Ik wil niet impliceren dat het zo gegaan is, maar het lijkt me een redelijk menselijke reactie.
    Het geeft aan dat men in begrippen als medestanders en tegenstanders denkt en dat lijkt me een slecht uitgangspunt als je aan waarheidsvinding wilt doen waarbij gefundeerde kritiek nodig is om te toetsen.

Erger nog vind ik dat ze nog liever info weggooien dan dat het het Met die ruwe data krijgt. Het ironische is nou juist dat het Met de komende jaren alles van het CRU gaat doorrekenen om te zien of er daadwerkelijk gesjoemeld is.
      woensdag 9 december 2009 @ 19:07:15 #45
    52357 Lambiekje
    pi_75455748
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 18:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

nee, dat is een reactie van een niet-integer wetenschappelijke klojo.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      woensdag 9 december 2009 @ 19:12:25 #46
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_75455884
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:00 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het geeft aan dat men in begrippen als medestanders en tegenstanders denkt en dat lijkt me een slecht uitgangspunt als je aan waarheidsvinding wilt doen waarbij gefundeerde kritiek nodig is om te toetsen.

Erger nog vind ik dat ze nog liever info weggooien dan dat het het Met die ruwe data krijgt. Het ironische is nou juist dat het Met de komende jaren alles van het CRU gaat doorrekenen om te zien of er daadwerkelijk gesjoemeld is.
    Of het wenselijk is kan je je idd afvragen. Menselijk lijkt me iig wel van toepassing.
    Over die file lijkt me ook lastig oordelen. Kan zijn dat ze met licentie problemen zaten, wat al eerder werd gemeld. Kan zijn dat ze bang zijn dat het door onbegrip op een verdraaide en opgeblazen manier in de media terecht zou komen etc. Lijkt me lastig te zeggen zonder meer informatie.
    Onikaan ni ov dovah
      woensdag 9 december 2009 @ 19:13:29 #47
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_75455915
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:00 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de data kun jij zelf al downloaden en kun jij zelf al doorrekenen als je wilt zodat jij zelf kan controleren of het klopt. De enige data die niet beschikbaar is, is die, die vanwege contractuele verplichtingen niet aan derden verstrekt mag worden.

Bovendien zijn er naast de CRU-dataset ook nog gegevens van b.v. de NASA die – onafhankelijk – ook het temperatuursverloop verzamelen, en ook die gegevens wijzen niet uit dat er met de data gesjoemeld is.
      woensdag 9 december 2009 @ 19:15:07 #48
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_75455962
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee, dat is een reactie van een niet-integer wetenschappelijke klojo.
    Dat vind jij de reactie van...
    Ik dacht dat je juist een redelijk lage dunk had van mensen in het algemeen en wetenschappers in het bijzonder?
    Onikaan ni ov dovah
    pi_75456221
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:13 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de data kun jij zelf al downloaden en kun jij zelf al doorrekenen als je wilt zodat jij zelf kan controleren of het klopt. De enige data die niet beschikbaar is, is die, die vanwege contractuele verplichtingen niet aan derden verstrekt mag worden.

Bovendien zijn er naast de CRU-dataset ook nog gegevens van b.v. de NASA die – onafhankelijk – ook het temperatuursverloop verzamelen, en ook die gegevens wijzen niet uit dat er met de data gesjoemeld is.
    Ik kan me voorstellen dat hij dit niet wist, het is ook pas een keer of 30 gemeld in deze reeks.
    pi_75456435
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:13 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kennelijk is dat deel van de data vrij omvangrijk en veelbetekend aangezien het Met er tot 2012 voor nodig denkt te hebben voor ze alles doorgerekend hebben.
      woensdag 9 december 2009 @ 19:43:13 #51
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_75456837
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kennelijk is dat deel van de data vrij omvangrijk en veelbetekend aangezien het Met er tot 2012 voor nodig denkt te hebben voor ze alles doorgerekend hebben.
    Die conclusie kan je helemaal niet daaruit opmaken. Ze zullen denk ik alle (dus ook de publieke) data door moeten rekenen in de diverse modellen om te kijken of alles klopt.
    Onikaan ni ov dovah
      woensdag 9 december 2009 @ 19:50:06 #52
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_75457074
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Nou, voor ze het ‘re-examined’ hebben. Dat betekent dus alles nog een keer nalopen, kloppen de weerstations, Staan ze goeda afgesteld, is er geen foutje in het verwerkingsproces geslopen, enz. Dat is heel veel werk, en m.i. alhoewel niet volkomen zinloos wel wat overbodig. De data worden nu in feite al gedoublecheckt aan de hand van de die andere modellen. Maar goed, ze willen (en denken) zo alle twijfel te kunnen wegnemen.

Overigens betrekt CRU die data van de Met Office, dus het is niet zozeer dat Met CRU controleert, als wel die data vrijgeeft.

Ze hebben inmiddels al enige data vrijgegeven. En verklaart dat het afgelopen decennium het warmste ooit is sinds de temperatuurmeting begon. Wat dat betreft zijn ze vrij zeker van hun zaak.

Het zou m.i. veel beter zijn om die data (en eventueel source code) te publiceren en te zeggen: hier, check het maar. Want nu lopen ze altijd kans te horen te krijgen dat het ‘wij van wc-eend’ is.
    pi_75457086
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die conclusie kan je helemaal niet daaruit opmaken. Ze zullen denk ik alle (dus ook de publieke) data door moeten rekenen in de diverse modellen om te kijken of alles klopt.
    Okay, 'kennelijk' is te kort door de bocht.
    pi_75457171
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nou, voor ze het ‘re-examined’ hebben. Dat betekent dus alles nog een keer nalopen, kloppen de weerstations, Staan ze goeda afgesteld, is er geen foutje in het verwerkingsproces geslopen, enz. Dat is heel veel werk, en m.i. alhoewel niet volkomen zinloos wel wat overbodig. De data worden nu in feite al gedoublecheckt aan de hand van de die andere modellen. Maar goed, ze willen (en denken) zo alle twijfel te kunnen wegnemen.

Overigens betrekt CRU die data van de Met Office, dus het is niet zozeer dat Met CRU controleert, als wel die data vrijgeeft.

Ze hebben inmiddels al enige data vrijgegeven. En verklaart dat het afgelopen decennium het warmste ooit is sinds de temperatuurmeting begon. Wat dat betreft zijn ze vrij zeker van hun zaak.

Het zou m.i. veel beter zijn om die data (en eventueel source code) te publiceren en te zeggen: hier, check het maar. Want nu lopen ze altijd kans te horen te krijgen dat het ‘wij van wc-eend’ is.
    Ik ben benieuwd wat er uit komt. We zullen hoe dan ook moeten afwachten met welke bevinding ze komen.
    Ik ben het trouwens eens met je laatste zin, beter alles openbaar maken, ook de informatie die voor derden bedoeld was. Het CRU is nu toch onderwerp van discussie, beter maar alles open gooien.
    pi_75457201
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat hij dit niet wist, het is ook pas een keer of 30 gemeld in deze reeks.
    Of je helpt mee een sfeer creeeren waarin het wat prettiger communiceren is en met wat meer respect voor users. Ik zou zeggen probeer het eens.
    pi_75457721
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:54 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Of je helpt mee een sfeer creeeren waarin het wat prettiger communiceren is en met wat meer respect voor users. Ik zou zeggen probeer het eens.
    Het is een beetje vermoeiend om keer op keer dezelfde zaken terug zien te komen die al zo vaak in de reeks zijn uitgelegd. Dat Iblis daarin onvermoeibaar geduldig is, vind ik erg prijzenswaardig. Na 10 jaar discussies met creationisten, HIV-ontkenners, vaccinatie-hoaxers en andere malloten ken ik het 'ignore and repeat' principe wel een keer en heb ik de naďviteit dat steeds maar weer serieuze inhoudelijke reacties blijven leveren enig effect heeft wel achter me gelaten. Lees je eerst eens fatsoenlijk in alvorens respect te verwachten.
      woensdag 9 december 2009 @ 20:12:56 #57
    248844 Bowlingbal
    Leuk je weer te zien :)
    pi_75457930
    'Hoi ik heb eigenlijk geen verstand van globalwarmingdinges, maar dat youtubefillempie van Alex Jones kon ik nog wel volge en het klonk wel overtuigend dus die wetenschappers zulle wel liege. Niet dat ik ooit een wetenschappelijk rapportdinges heb geleze ofzo, maar toch. Die duizende wetenschappers hebbe het met elkaar afgesproken om ons te bedriegen wat zei verdienen eraan. Dat is de waarheid. Dat vind ik wel.'

The horror.
    In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
    - Donald Love
    pi_75458020
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is een beetje vermoeiend om keer op keer dezelfde zaken terug zien te komen die al zo vaak in de reeks zijn uitgelegd. Dat Iblis daarin onvermoeibaar geduldig is, vind ik erg prijzenswaardig. Na 10 jaar discussies met creationisten, HIV-ontkenners, vaccinatie-hoaxers en andere malloten ken ik het 'ignore and repeat' principe wel een keer en heb ik de naďviteit dat steeds maar weer serieuze inhoudelijke reacties blijven leveren enig effect heeft wel achter me gelaten. Lees je eerst eens fatsoenlijk in alvorens respect te verwachten.
    Het helpt niet als je alle mensen op 1 hoop gooit maar goed...
    Dat Iblis wel veel respect verdient ben ik met je eens.
    pi_75458128
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:12 schreef Bowlingbal het volgende:
    'Hoi ik heb eigenlijk geen verstand van globalwarmingdinges, maar dat youtubefillempie van Alex Jones kon ik nog wel volge en het klonk wel overtuigend dus die wetenschappers zulle wel liege. Niet dat ik ooit een wetenschappelijk rapportdinges heb geleze ofzo, maar toch. Die duizende wetenschappers hebbe het met elkaar afgesproken om ons te bedriegen wat zei verdienen eraan. Dat is de waarheid. Dat vind ik wel.'

The horror.
    Dit soort karikaturen zijn oneindig veel irritanter. En een mod zou beter moeten weten.
      woensdag 9 december 2009 @ 20:18:10 #60
    248844 Bowlingbal
    pi_75458145
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:15 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zegt iemand die ontkent dat de mens debet is aan zure regen?
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:17 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dit soort karikaturen zijn oneindig veel irritanter. En een mod zou beter moeten weten.
    Dan snap je nu hoe de meeste lezers, die hier niet meer willen reageren, zich voelen.
    In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
    - Donald Love
    pi_75458349
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:15 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik gooide mensen niet op één hoop. Ik merkte cynisch op dat iets al keer op keer in deze reeks was uitgelegd, maar dat het toch gewoon steeds stug blijft terugkomen en dat dit een patroon is dat je zo vaak ziet in discussies over wetenschappelijke onderwerpen met 'sceptische' ongeďnformeerde leken.
    pi_75458421
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:18 schreef Bowlingbal het volgende:
    Dan snap je nu hoe de meeste lezers, die hier niet meer willen reageren, zich voelen.
    Help dan als mod een sfeer creeeren waarin mensen wel het prettig vinden om hier te discussieren, in plaats van sceptici in de zeik te nemen.
      woensdag 9 december 2009 @ 20:27:36 #63
    248844 Bowlingbal
    pi_75458521
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Help dan als mod een sfeer creeeren waarin mensen wel het prettig vinden om hier te discussieren, in plaats van sceptici in de zeik te nemen.
    Een scepticus is wat anders dan iemand die weigert de wetenschappelijke rapporten te lezen maar wel met dingen van Alex Jones aan komt zetten. Sceptici zijn prima, gewenst zelfs. Lyrebird is een goed voorbeeld van een scepticus.
    - Donald Love
    pi_75458545
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik gooide mensen niet op één hoop. Ik merkte cynisch op dat iets al keer op keer in deze reeks was uitgelegd, maar dat het toch gewoon steeds stug blijft terugkomen en dat dit een patroon is dat je zo vaak ziet in discussies over wetenschappelijke onderwerpen met 'sceptische' ongeďnformeerde leken.
    Niet helemaal correct want het ging hier over de niet vrijgegeven data van het CRU die nu onderzocht wordt. Daar haakte Iblis ook op in.
    pi_75458691
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Niet helemaal correct want het ging hier over de niet vrijgegeven data van het CRU die nu onderzocht wordt. Daar haakte Iblis ook op in.
    Nee, het 'doorrekenen' ging niet specifiek over de niet vrijgegeven data van het CRU, maar de gehele dataset waarvan meer dan 95% publiekelijk beschikbaar is.
      woensdag 9 december 2009 @ 21:12:19 #66
    238790 slackster
    pizza calamiteiten
    pi_75460283
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, het 'doorrekenen' ging niet specifiek over de niet vrijgegeven data van het CRU, maar de gehele dataset waarvan meer dan 95% publiekelijk beschikbaar is.
    kunnen we dit dan ook even door rekenen?

het probleem met de wereld is dat een aantal mensen zoals klimatologen en de financiële markt cowboys vooral goed zijn in het naar zich zelf toe rekenen

probleem is alleen dat je dan vroeger of later door de mand valt
      woensdag 9 december 2009 @ 21:42:51 #67
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_75461497
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 21:12 schreef slackster het volgende:

[..]

het probleem met de wereld is dat een aantal mensen zoals klimatologen en de financiële markt cowboys vooral goed zijn in het naar zich zelf toe rekenen

Opereer je nog steeds op het niveau waar het weer in een bepaald beperkt gebied gelijk wordt gesteld aan het klimaat over de gehele aarde?

Lichtpuntje: de ironie die jij zonder enig besef telkens in je posts weet te leggen.
    pi_75462024
    quote:

[..]

Jouw gebrek aan begrip van het onderscheid tussen weer en klimaat, trends over langere periodes, enzovoort?
      woensdag 9 december 2009 @ 22:08:07 #69
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_75462557
    quote:

[..]

Wat stel jij voor hieraan door te rekenen?
      woensdag 9 december 2009 @ 22:14:03 #70
    238790 slackster
    pizza calamiteiten
    pi_75462780
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 21:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jouw gebrek aan begrip van het onderscheid tussen weer en klimaat, trends over langere periodes, enzovoort?
    Idd, het zijn juist de langere periode trends die me af en toe zorgen baren.

Een trend ook wel genoemd de geschiedenis van de mens, iets dat vooral een opeenstapeling is geweest dusver van catastrofale fiasco's en waren het vaak de onschuldige bijstanders die er het dupe van werden.

Dan ben je toch geneigd om daar wat over te willen zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 09-12-2009 22:55:37 ]
    pi_75462865
    Hoe goed en betrouwbaar is de verzamelde data? Wat is de betrouwbaarheid van al die correcties van de metingen?

"And with the Latin saying “Falsus in unum, falsus in omis” (false in one, false in all) as our guide, until all of the station “adjustments” are examined, adjustments of CRU, GHCN, and GISS alike, we can’t trust anyone using homogenized numbers."

http://wattsupwiththat.co(...)-gun-at-darwin-zero/
      woensdag 9 december 2009 @ 22:21:03 #72
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_75463057
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 22:16 schreef Pfft het volgende:
    Hoe goed en betrouwbaar is de verzamelde data? Wat is de betrouwbaarheid van al die correcties van de metingen?

"And with the Latin saying “Falsus in unum, falsus in omis” (false in one, false in all) as our guide
    Gelukkig is hun Latijn fout, dus per eigen logica zijn ze in alles fout.

[edit]
    Ik heb de hele post doorgelezen, en dit klinkt in ieder geval interessant. En in die zin lijkt het me wel de moeite waard een en ander uit te zoeken. Wel bekruipt me het gevoel dat er gecherrypicked wordt, maar desalniettemin. In ieder geval lijkt dit een duidelijk verhaal.

[ Bericht 16% gewijzigd door Iblis op 09-12-2009 22:28:59 ]
      † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 22:26:54 #73
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_75463318
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Misschien moet je van het idee afstappen dat je mensen moet overtuigen van jou gelijk. Je kunt wel 100 keer hetzelfde herhalen en denken dat je iets bewezen hebt maar dat wil niet zeggen dat een ander zijn mening dan maar moet bijstellen.

Bovendien vanwaar ik sta vervullen de klimaataanhangers hier de rol van de creationisten. Hun interpretaties zijn verheven tot waarheid en het klimaat is de nieuwe religie. Of de sceptici van AGW "ontkenners" noemen. Vanuit mijn positie zijn het de klimaataanhangers die ontkennen dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn en er meerdere visies bestaan. Het "vermoeiend" vinden dat er andere meningen bestaan is pure arrogantie.
    pi_75463552
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 22:21 schreef Iblis het volgende:

[..]

Gelukkig is hun Latijn fout, dus per eigen logica zijn ze in alles fout.

[edit]
    Ik heb de hele post doorgelezen, en dit klinkt in ieder geval interessant. En in die zin lijkt het me wel de moeite waard een en ander uit te zoeken. Wel bekruipt me het gevoel dat er gecherrypicked wordt, maar desalniettemin. In ieder geval lijkt dit een duidelijk verhaal.
    typfout, dat is minder erg dan foute metingen of het "corrigeren" ervan.
      woensdag 9 december 2009 @ 22:38:31 #75
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_75463813
    Dat vermoeiend vinden is denk ik meer gericht op de onwetendheid dan op een andere mening hebben.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_75464025
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 22:26 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Misschien moet je van het idee afstappen dat je mensen moet overtuigen van jou gelijk. Je kunt wel 100 keer hetzelfde herhalen en denken dat je iets bewezen hebt maar dat wil niet zeggen dat een ander zijn mening dan maar moet bijstellen.

Bovendien vanwaar ik sta vervullen de klimaataanhangers hier de rol van de creationisten. Hun interpretaties zijn verheven tot waarheid en het klimaat is de nieuwe religie. Of de sceptici van AGW "ontkenners" noemen. Vanuit mijn positie zijn het de klimaataanhangers die ontkennen dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn en er meerdere visies bestaan. Het "vermoeiend" vinden dat er andere meningen bestaan is pure arrogantie.
    Het gaat om hele simpele feitelijke claims, die aantoonbaar onjuist zijn. Je mag overal aan twijfelen en een serieuze inhoudelijke discussie is hier en daar ook wel gevoerd. Het gros van de zogenaamde scepsis is echter van een stupide, anti-wetenschappelijk niveau of zelfs van BNW niveau.

Het vermoeiende is niet zozeer het hebben van andere meningen, maar zoals ik al eerder stelde het blijven beweren dat Parijs de hoofdstad van Duitsland is, ook al is het 30 keer gecorrigeerd.
      woensdag 9 december 2009 @ 23:13:27 #77
    238790 slackster
    pizza calamiteiten
    pi_75465529
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 22:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wat stel jij voor hieraan door te rekenen?
    ik stel voor hieraan door te rekenen met een variabel genaamd V

De formule is dan C = M - SP x V

Dat wil zeggen dat als je C neemt (C is de waarde Climate) dan is dat gelijk aan M (M is de waarde Metingen) dan minus SP, dat betekend Stieren Poep (oftewel CRU metingen) vermenigvuldig je dat in dit geval met de variabel V (V is de waarde Valt-wel-mee)

Na dit te hebben nagerekend ben ik tot de conclusie gekomen dat het anders nog verrekte koud is in de Verenigde Staten voor zo'n opgewarmde aarde.

De boel staat waarschijnlijk voor 2/3de deel klem zowat als ik dat bericht goed heb gelezen dit wegens een onwijs heftige sneeuwstorm enzo

Dus dat betekend 1000'den mensen die moeten overnachten op vliegvelden omdat hun vluchten gecanceld zijn en dat soort dingen.

Vorig jaar nog beelden gezien via het nieuws van een staat waar het zo diep gevroren had dat de houten elektriciteit palen daar gewoon afbraken met het gewicht van al het ijs aan de bedrading

Conclusie: volgens mijn berekeningen is het lang niet zo alarmerend met de opwarming van de aarde als wordt beweerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 10-12-2009 11:11:57 ]
    pi_75465560
    - dat was spam -

[ Bericht 92% gewijzigd door Bowlingbal op 09-12-2009 23:22:00 (gast-edit) ]
      woensdag 9 december 2009 @ 23:59:53 #79
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_75467314
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 21:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Onikaan ni ov dovah
      donderdag 10 december 2009 @ 00:16:22 #80
    52357 Lambiekje
    pi_75467883
    quote:
    Big Oil Behind Copenhagen Climate Scam

The big irony behind top globalists descending on Copenhagen in luxury private jets and stretch limos is not just the fact that their own behavior completely contradicts their self-righteous hyperbole about CO2 emissions, but that their propaganda is vehemently supported by the very same big oil interests they accuse climate skeptics of pandering to.

Probably one of the most flagrant examples of climate cronyism to emerge from the climategate scandal were emails in which CRU scientists, the body that provides much of the foundational global warming data for the UN IPCC, discuss how they conducted meetings with Shell Oil in order to enlist them as a “strategic partner” while getting them to bankroll pro-man made global warming research.
    [..]
    A “Copenhagen Communiqué” put out by leaders of over 500 global corporations in advance of this week’s summit calls for drastic measures on behalf of developed countries to “de-carbonise their economies” – a move that would completely devastate living standards and lead to gargantuan levels of unemployment.
    [..]
    The document also states that CO2 emissions need to be reduced by a staggering 50-85% by 2050, a process that would return humanity to a near stone age level of development.
    [..]
    And who are the radicals calling for such severe measures in the name of fighting the evil life giving gas that humans exhale and plants breathe? Greenpeace? Al Gore?
    [..]
    Exxon Mobil and their ilk are not concerned about a carbon tax eating into their profits because they know they won’t have to pay it – the tab will be picked up by the ignorant taxpayer at the fuel pump at an inflated cost which if anything will hand the transnational oil cartels an even bigger cut.
    bron
    We're FUCKED!

Dat men de CO2-belasting weet in te voeren laat zien hoe schandalig dom de mens is. Echt onbeschrijflijk stupide. En daarnaast zo gemakkelijk te misleiden.

De belasting maatregel is zo extreem absurd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 10-12-2009 00:31:36 ]
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      donderdag 10 december 2009 @ 01:03:06 #81
    238790 slackster
    pizza calamiteiten
    pi_75469235
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 22:26 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Denk zelfs dat de discussie over "Climate Gate" ook iets zweverig heeft zoals een plotselinge stijging van het algemene bewustzijn niveau of zoiets waardoor je gaat realiseren dat het e.e.a. ook te maken heeft met hoe iemand zelf van binnen in elkaar zit

Dan krijg je een soort scheiding van type mensen, een fundamenteel cynisch en verbitterd soort mens die zich ten einde van dagen in een zuiver materialistische en conservatief wereldbeeld vastbijt en zich daarom helaas in een soort kwaadaardige zelfgenoegzaamheid waant uit eigenbelang overwegingen, in de wetenschap namelijk dat zij in zekere zin hun legitimiteit en hun maatschappelijke status ontlenen aan het bedienen van die heersende status quo, soms verdenk ik Monolith en Iblis wel eens van dat soort neigingen

Die steken in toenemende mate contrasterend af met het soort mensen die het aandurven om juist af te willen van een soort uitzichtloze en vastgeroeste wereld die veel te lang in de greep is geweest van een en dezelfde soort macht structuur die hun eigen geschiedenis hebben geschreven en al de informatie voorziening van haar burgers in handen hebben. Maar die nu voor het eerst geconfronteerd zijn met niet alleen het Internet maar ook de nieuwe opkomende wereld economieën en wereld machten die meer dan ooit bewust zijn van hun eigen identiteit en tot op zekere hoogte een eigen onafhankelijkheid

Die nieuwe economieën, vormen een bedreiging en mogen vooral niet te exponentieel blijven groeien. Die nieuwe economieën weten wel waar ze mee te maken hebben en weten wel beter dan zich opnieuw te laten overheersen of domineren door de restanten van die oude wereld, die ooit het Imperialisme en Kolonialisme voortbrachten naar vrijwel de hele wereld.

De levenskracht en optimisme die aan het opbloeien is in Azië b.v. waar voor het eerst in vele generaties het onderwijs meer toegankelijk is geworden voor iedereen en voor het eerst moderne levensomstandigheden verbeterd zijn geworden.

Die invloed moet vooral ook niet teveel ontstaan in het Westen omdat de inmiddels decadente en ingeslapen bevolkingen van Europa en Amerika die al sinds vele decennia over dat hoogte punt in hun culturele ontwikkeling heen zijn en richting de afgrond aan het afdalen zijn kunnen maar beter ingeslapen blijven. Het laatste wegens inmiddels ten prooi te zijn gevallen aan diepgewortelde corruptie in zowel de politiek, de corporaties en de financiële wereld

De mensen die hun tijd uitzitten in onze half vergane en vervallen verouderde wereld orde, die te vergelijken is met het oude Rome die eveneens in brand stond en waar corruptie aan de orde van de dag was, moeten vooral nog een tijd in het duister tasten over wat er precies allemaal aan de hand is.

Het establishment is zich wanhopig aan het vastklampen aan die verouderde machtsstructuur en doen er van alles aan om de bevoorrechte voorrangspositie te behouden. De met rap tempo opeenvolgende debacles, 9/11, Financiële Crisis, Belasting paradijzen, Afghanistan, Irak, Iran, Vaccinatie Pandemieën, Climate hoax, Moslim terrorisme en ga zo maar door zijn allemaal symptomen van die een en de zelfde ontwikkeling.

Eigenlijk is het niets meer of minder dan al het ongedierte die in een keer uit alle hoeken en gaten tevoorschijn komen en totaal gepanikeerd rondrennen om nog te roven wat er te plunderen valt voordat de nieuwe economieen die deel moeten gaan uitmaken van het nieuwe internationale monetaire systeem inzage gaan opeisen in de boekhouding van dat verouderde verrotte systeem, vooral omdat zij namelijk geacht zullen worden om deel te nemen aan dat nieuwe internationale monetaire systeem

Moment dat die beerput in alle hevigheid opengebroken wordt na het vallen van de U.S. $, zal Azië zich wel afvragen of zij wel van die brug af willen springen. Japan en China zullen zich realiseren hoe de 3de wereld onderdrukt is gehouden en onderontwikkeld en zullen waarschijnlijk niets minder accepteren dan een volledige overhandiging van de wereld bank en IMF en Federale Reserve en zal het hart v/d financiële wereldje verschuiven van het corrupte westen naar Azië

Er zullen in ieder geval nog heel wat debacles de kop op steken voordat het zover is met het opruimen van de "puinhopen van paars" zoals Dhr, Fortuyn ooit zij. Pim was als eenling geen lang leven beschoren natuurlijk, want als er iets is waar het establishment niet tegen kunnen is het wanneer hun vuile was wordt buiten gehangen. Zie het onmiddellijke ontslag van VVD-Kamerlid Arend Jan Boekestijn omdat hij iets te loslippig was geweest over een gesprek met de Koningin

Die Fortuynistische spirit alhoewel in een andere vorm leeft wel voort al zij het een langzaam proces van een hack hier, een overleden bankier daar, dan weer een omgevallen financiële instelling, dan weer een Climate Gate of een andere meesteroplichter zoals Madoff die voor de 150 jaar de bak in draait.

Uiteindelijk zal beetje bij beetje het kaartenhuis vallen. De wereld heeft het door en willen af van de zionistische macht wellustelingen en hun bankiers die de wereld gegijzeld willen houden en steeds nieuwe oorlogen, fiasco's, pandemieën en conflicten nodig hebben om zichzelf in stand te kunnen houden.

Dit al een jaar of elf jaar geleden te hebben onderzocht en van op de hoogte te zijn dan weet ik op gegeven moment wel aan de zijde van wie ik sta en welke partij ik het meest een warm hart toedraag om zo maar te zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 11-12-2009 16:26:03 ]
    pi_75471738
    tvp
      † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 00:22:17 #83
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_75504068
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 22:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat om hele simpele feitelijke claims, die aantoonbaar onjuist zijn. Je mag overal aan twijfelen en een serieuze inhoudelijke discussie is hier en daar ook wel gevoerd. Het gros van de zogenaamde scepsis is echter van een stupide, anti-wetenschappelijk niveau of zelfs van BNW niveau.

Het vermoeiende is niet zozeer het hebben van andere meningen, maar zoals ik al eerder stelde het blijven beweren dat Parijs de hoofdstad van Duitsland is, ook al is het 30 keer gecorrigeerd.
    Kan ik begrijpen maar kan jij begrijpen dat een zelfde soort frustratie bij de andere partij leeft?

Als mijn conclusie is dat de wetenschap voor poltieke doeleinden gecorrumpeerd is geworden, of gekaapt als je wil, om als basis te dienen voor een nieuwe machtsorde, hoeveel waarde zal ik dan hechten aan publicaties van dergelijke instituten?

Men kan dus twee, tien of twintig van dergelijke studies en rapporten aanhalen, dat maakt geen enkel verschil. Juist de betrouwbaarheid van die studies staat ter discussie immers.

Dus ja, feiten zijn feiten, maar er bestaat een verschil van mening over wat de feiten zijn. In het groter geheel is exact hetzelfde aan de hand trouwens. En er zijn maar twee wegen te bewandelen. Of het wordt een gevecht om de dissidente geluiden uit te bannen of er moet een herijking van de feiten plaatsvinden.
      vrijdag 11 december 2009 @ 00:32:57 #84
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_75504368
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 00:22 schreef NorthernStar het volgende:
    Als mijn conclusie is dat de wetenschap voor poltieke doeleinden gecorrumpeerd is geworden, of gekaapt als je wil, om als basis te dienen voor een nieuwe machtsorde, hoeveel waarde zal ik dan hechten aan publicaties van dergelijke instituten?
    Ja, en dat begon al in de 19e eeuw natuurlijk. Kijk, prima, maar dit verhaal is niet pas sinds kort bedacht. Hier zit een 100 jaar ontwikkeling achter.
    pi_75505276
    quote:

[..]

Kan ik begrijpen maar kan jij begrijpen dat een zelfde soort frustratie bij de andere partij leeft?

Men kan dus twee, tien of twintig van dergelijke studies en rapporten aanhalen, dat maakt geen enkel verschil. Juist de betrouwbaarheid van die studies staat ter discussie immers.

Dus ja, feiten zijn feiten, maar er bestaat een verschil van mening over wat de feiten zijn. In het groter geheel is exact hetzelfde aan de hand trouwens. En er zijn maar twee wegen te bewandelen. Of het wordt een gevecht om de dissidente geluiden uit te bannen of er moet een herijking van de feiten plaatsvinden.
    Klopt.

Ik heb net een interessant artikel gevonden dat ik zelf ook nog grondiger door moet lezen: http://wattsupwiththat.co(...)-gun-at-darwin-zero/ (sorry als het al eerder gepost is).
    pi_75506944
    Tsja. Met samenzweringsdenkers valt nu eenmaal niet te praten. Of het nou Truthers, creationisten of "sceptici" zijn; 'jij komt met al die zogenaamde feiten, maar ik geloof ze niet, want ze zijn gemaakt door een complot!'
      † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 08:47:32 #87
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_75507380
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 00:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, en dat begon al in de 19e eeuw natuurlijk. Kijk, prima, maar dit verhaal is niet pas sinds kort bedacht. Hier zit een 100 jaar ontwikkeling achter.
    Een 100 jarige ontwikkeling? Waarom begin je niet bij Archimedes of Newton?

Ik bekijk het niet strikt door de koker van wetenschap en zou de uitgave van "The Limits to Growth" in 1972 als start van dit verhaal nemen.

De Club van Rome (COR). Dat was het samenkomen van politiek, ideologie, social-engineering en al die zaken met verschillende takken van wetenschap waaronder de erg prille moderne klimaatwetenschap.

Mensen als Maurice Strong en Al Gore komen daar vandaan, uit de COR. Gore is imo puur voor eigen gewin bezig (CO2 credit handel) maar Strong daarentegen was uiterst ideologisch gedreven. Strong was de voorloper van de huidige generatie met mensen als Michael Mann en Phil Jones ed.

Het is geen wetenschap, het is ideologie.
    pi_75508190
    quote:

[..]

Frustraties zullen er best zijn, maar het gaat inderdaad over de inhoud van dergelijke studies en de vermeende (on)betrouwbaarheid daarvan. Daarbij wordt dergelijke vermeende onbetrouwbaarheid geclaimd op basis van zaken als 'gebaseerd op geheime data', terwijl het gros gewoon beschikbaar is, het citeren van zinnetjes / woordjes uit e-mails om er vervolgens wild over te gaan fantaseren zonder de context te bekijken, enzovoort. Daarbij is het dan ook nog eens zo dat er op basis van enkele e-mails van enkele wetenschappers eigenlijk een heel vakgebied (of eigenlijk de publicaties binnen een vakgebied met een bepaalde strekking) wordt afgeserveerd. Daarbij wordt dan ook nog eens elke (vermeende) klimaatsceptische publicatie moeiteloos geslikt, terwijl je daar ook makkelijk de motieven van de industrie achter zou kunnen zoeken.
    quote:
    Dus ja, feiten zijn feiten, maar er bestaat een verschil van mening over wat de feiten zijn.
    Feiten zijn vaak gewoon empirisch verifieerbaar. Een claim dat het CRU geen data openbaar maakt(e) bijvoorbeeld.
    quote:
    In het groter geheel is exact hetzelfde aan de hand trouwens. En er zijn maar twee wegen te bewandelen. Of het wordt een gevecht om de dissidente geluiden uit te bannen of er moet een herijking van de feiten plaatsvinden.
    Ter formaliteit wordt wat data nog weer extra gecontroleerd en wordt er nóg transparenter gewerkt, maar ik voorspel je dat dat weinig zal veranderen aan de uitkomsten. De consistente van het gros van het onderling onafhankelijke klimaatonderzoek is vrij sterk.
      vrijdag 11 december 2009 @ 10:02:45 #89
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_75508599
    De minister gaf voor vertrek naar kopenhagen toch een fijn staaltje new speak. Ze zegt dat de politiek zich niet moet mengen in het wetenschappelijk debat, maar de klimaatgoeroes die zeggen dat het CO2 zo verschrikkelijk is hebben wel gelijk.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      vrijdag 11 december 2009 @ 10:17:19 #90
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_75508947
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
    De minister gaf voor vertrek naar kopenhagen toch een fijn staaltje new speak. Ze zegt dat de politiek zich niet moet mengen in het wetenschappelijk debat, maar de klimaatgoeroes die zeggen dat het CO2 zo verschrikkelijk is hebben wel gelijk.
    Volgens mij zei ze het wel net wat slimmer dan dat. Namelijk dat als nagenoeg alle experts het met elkaar eens zijn, dat voor haar politiek de basis vormt.
      vrijdag 11 december 2009 @ 10:23:11 #91
    45206 Pietverdriet
    pi_75509128
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 10:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Volgens mij zei ze het wel net wat slimmer dan dat. Namelijk dat als nagenoeg alle experts het met elkaar eens zijn, dat voor haar politiek de basis vormt.
    Jaja
    De minister
    http://www.dumpert.nl/med(...)ekkelin_kreemer.html
    I kan me well inthinken waai sje has hur problums with the criticals, hur inglisj is not tat goed.
      vrijdag 11 december 2009 @ 10:31:26 #92
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_75509383
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaja
    De minister
    http://www.dumpert.nl/med(...)ekkelin_kreemer.html
    I kan me well inthinken waai sje has hur problums with the criticals, hur inglisj is not tat goed.
    Ik meende dat je opmerking refereerde aan het kamerdebat met o.a. De Mos en Neppérus.
    pi_75509738
    quote:

[..]

Daarin zit natuurlijk wel een gevaar, consensus in de wetenschappelijke wereld is natuurlijk niet per definitie de waarheid tot Copernicus dacht iedereen dat de aarde het middelpunt van het zonnestelsel en het heelal was. Hierover was een wetenschappelijke consensus toch heeft één iemand die consensus opengebroken met zijn heliocentrische theorie.
      vrijdag 11 december 2009 @ 10:44:56 #94
    45206 Pietverdriet
    pi_75509826
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 10:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik meende dat je opmerking refereerde aan het kamerdebat met o.a. De Mos en Neppérus.
    Dat deed ik ook, maar vond dit te mooi om het niet te laten zien. Maar dat kamerdebat, dat was duidelijk, je mengt je niet in de discussie maar deze partij heeft gelijk want daar zijn veel mensen met de mening die haar aanstaat. Ze was al eerder niet gecharmeerd dat er gehackt was en de sjoemelprutsmails waren gelekt (maar inbreken voor een andere mening, daar zet ze haar naam onder een steunbetuiging.)
      vrijdag 11 december 2009 @ 10:45:52 #95
    45206 Pietverdriet
    pi_75509855
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 10:42 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Daarin zit natuurlijk wel een gevaar, consensus in de wetenschappelijke wereld is natuurlijk niet per definitie de waarheid tot Copernicus dacht iedereen dat de aarde het middelpunt van het zonnestelsel en het heelal was. Hierover was een wetenschappelijke consensus toch heeft één iemand die consensus opengebroken met zijn heliocentrische theorie.
    Nog maar te zwijgen van de eugenetica die deze eeuw nogal geliefd was bij veel wetenschappers.
    pi_75510390
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 08:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Een 100 jarige ontwikkeling? Waarom begin je niet bij Archimedes of Newton?

Ik bekijk het niet strikt door de koker van wetenschap en zou de uitgave van "The Limits to Growth" in 1972 als start van dit verhaal nemen.

De Club van Rome (COR). Dat was het samenkomen van politiek, ideologie, social-engineering en al die zaken met verschillende takken van wetenschap waaronder de erg prille moderne klimaatwetenschap.

Mensen als Maurice Strong en Al Gore komen daar vandaan, uit de COR. Gore is imo puur voor eigen gewin bezig (CO2 credit handel) maar Strong daarentegen was uiterst ideologisch gedreven. Strong was de voorloper van de huidige generatie met mensen als Michael Mann en Phil Jones ed.

Het is geen wetenschap, het is ideologie.
    Dan heb je waarschijnlijk het boekje limitis to growth nooit goed doorgenomen.

Dat was juist een boek waarin men voor het eerst ging rekenen met modellen waarin een of meerdere feedback loops geintroduceerd worden. Ook vermeld men bij alle berekeningen dat er nog veel onvolkomenheden in hun modellen en aannames van de feedback loops zitten.

De poltiek wilt niets weten van limieten aan de groei anders had men allang net zoals china een 1 kind politiek geintroduceerd.

De enigste reden dat we de aarde zo erg aan het verkloten zijn is dat er teveel mensen op de aarde leven en de aarde daar niet genoeg ruimte ervoor heeft om dan ook nog als natuurreservaat voor andere diersoorten de dienen. Het evenwicht van onze aarde zijn we geheel op zijn kop aan het zetten omdat we flink wat voedsel moeten verbouwen en dit alleen maar doen met voornamelijk monoculteren waardoor we de grond uitputten en/of verzilten. Maar daar merken we nu nog niet zoveel van over 20 jaar des te meer.
    pi_75510549
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
    Omg
    pi_75510798
    quote:

[..]

Was dat niet net zo toen de vrije markt op basis van economische modellen heilig werd verklaard?
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
      vrijdag 11 december 2009 @ 11:22:05 #99
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_75511041
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 10:42 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in, maar dit is een vraag die altijd achteraf pas beantwoord zal kunnen worden, namelijk als de theorie valt. En als het allemaal mogelijk niet kritisch is, dan kun je natuurlijk genoeg experimenteren. En afwachten. Er is volgens mij echter aantal zaken waar dat niet kan.

Als b.v. de staat een beslissing moet nemen om een bank te redden of niet, dan is dat ook een beslissing die niet 100% zeker is. Misschien investeer je in een bank die failliet gaat, misschien niet. De DSB is niet gered, ABN wel ondersteund, Fortis opgekocht. Was dat stom? Was dat slim? We weten het waarschijnlijk pas over een flinke tijd. Dat betekent niet dat die beslissing per se irrationeel is geweest.

En dat is nu ook het geval, bepaalde opwarmingseffecten (verlegging boomgrens, aangepast dierengedrag omtrent de lente) zijn gewoon waar te nemen, en kunnen moeilijk op het conto van een grote samenzwering geschoven worden die tot in de planten- en dierenwereld is doorgedrongen.

Voor al die waargenomen zaken, zoals toename CO2-concentratie, verandering van straling naar het aardoppervlak, toename van oceaantemperaturen is een verklarend model opgesteld dat voor de huidige stijging CO2 afkomstig van mensen als belangrijke factor aanwijst (iets wat b.v. door isotopenanalyse wordt bevestigt).

Goed, dan nog hebben we geen absolute zekerheid. Maar is het nu irrationeel? Een sprong in het diepe? We kunnen ook besluiten niet te handelen, en ervan uit te gaan dat de mensen geen invloed hebben. Maar wat is dan het verklarende model?

En dat is een beetje waar de vergelijking met Copernicus mank gaat. Copernicus kwam met een nieuw model en nieuwe berekenmethode die consistent was met waarnemingen en conceptueel simpeler dan de oude methode (dat was in het begin ook het belangrijkste verkooppunt, de fysische werkelijkheid was ondergeschikt). Maar het oude model voorspelde ook. Knetteringewikkeld, dat wel met cykels en epicykels, en dat driewerf, maar het voorspelde wel.

Waar is nu het model zonder antropogene component? Wat is het alternatief? Zeggen: ‘Oké, we doen niets’ is in feite zeggen: ‘oké, we kiezen in weerwil van verklaringen die plausibel ogen zonder weerwoord voor het alternatief, omdat het kan’. En dát vind ik wel raar.
      vrijdag 11 december 2009 @ 11:24:56 #100
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_75511132
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 11:06 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Omg
    Kramer zei:
    quote:
    Ik ga nu kort en stellig zijn. Als zoveel wetenschappers zeer nadrukkelijk allemaal dezelfde conclusies trekken uit diverse informatie, is dat mijn basis om politiek te handelen.

Bron.
    Ik weet niet of dit geluk of wijsheid was het zo te verwoorden (alhoewel Cramer zich in het debat aardig verweerde, dus of wat meer weet dan ik haar had toegedicht of zich goed heeft laten inpraten door mensen die er wat vanaf weten), maar het onderscheid tussen ‘het is waar’ of ‘ik gebruik het als basis voor politiek handelen’ is hier natuurlijk wel aanwezig.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')