abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2009 @ 17:19:51 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75452056
Buiten vervelend begin je nu ook een beetje gefrustreerd te klinken Meki .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75452072
Staat er in de koran dan dat het verplicht is een hoofddoek te dragen.
pi_75452133
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:20 schreef shomila het volgende:
Jep. nu jij weer.. Ik wil een bron uit de bijbel waarin staat vermeldt dat de kruis gedragen moet worden

oeps. hebben jullie zeker niet.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_75452154
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Jep. nu jij weer.. Ik wil een bron uit de bijbel waarin staat vermeldt dat de kruis gedragen moet worden

Lulkoek Meki, je kan de users hier ook wijzen op hun hypocrisie zonder zelf te gaan liegen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 december 2009 @ 17:23:26 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75452175
quote:

[..]

Sja, jij kan niet eens een taal beheersen, dus erg geloofwaardig ben je niet op dit soort gebieden, misschien lees je het wel verkeerd .
Get woke, go broke!
pi_75452201
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lulkoek Meki, je kan de users hier ook wijzen op hun hypocrisie zonder zelf te gaan liegen.
Ik lieg niet, ik wil enkel hun bron waarin staat vermeldt dat de kruis altijd gedragen moet worden bij hun nek.

die hebben ze blijkbaar niet.
pi_75452233
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, jij kan niet eens een taal beheersen, dus erg geloofwaardig ben je niet op dit soort gebieden, misschien lees je het wel verkeerd .
Aha even eromheen draaien en een gelijk een andere onderwerp aankaarten.
pi_75452245
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik lieg niet, ik wil enkel hun bron waarin staat vermeldt dat de kruis altijd gedragen moet worden bij hun nek.

Je liegt wel, want het bedekken van je hoofd staat niet in de Koran. Alleen het bedekken van de vrouwelijke vormen (ergo borsten en dergelijke).
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 december 2009 @ 17:25:33 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75452257
quote:

[..]

Aha even eromheen draaien en een gelijk een andere onderwerp aankaarten.
het was even een lullige tussendoor, maar jij beweert dat het erin staat, terwijl het er NIET instaat, dus je lokt het even een beetje uit he? .
Get woke, go broke!
pi_75452277
Meki, veel Nederlanders vegen liever de reet af met religie in het algemeen. Dus hoepel lekker op met je koran- of bijbeltekstargumenten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75452378
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je liegt wel, want het bedekken van je hoofd staat niet in de Koran. Alleen het bedekken van de vrouwelijke vormen (ergo borsten en dergelijke).
Dit zegt wel genoeg

Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan… (Surah an-Noer (24) ayah 30-31.)

24:31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat u moogt slagen.
pi_75452384
quote:

[..]

Een hoofddoek is helemaal geen verplichting, de moslima's zeggen zelf altijd dat het vrijwillig is.
Ik heb trouwens geen probleem met hoofddoeken.
Het is een uiting van je geloof en dat is het kruisje ook.
  woensdag 9 december 2009 @ 17:31:15 #138
3542 Gia
User under construction
pi_75452446
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:20 schreef shomila het volgende:
Nee, helemaal nergens. Dat is zo door de zogenaamde geleerden, allemaal mannen uiteraard, uitgelegd.

Een kruisje dragen is ook helemaal niet verplicht volgens de bijbel, dat beweert ook niemand. Het is voor die man gewoon heel belangrijk en hij snapt niet waarom dat niet zou mogen en een hoofddoekje wel.
pi_75452476
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:29 schreef shomila het volgende:

[..]

Een hoofddoek is helemaal geen verplichting, de moslima's zeggen zelf altijd dat het vrijwillig is.
Ik heb geen problemen met een kruis
Ik wil de anderen Islambashers hier een spiegel voor hun houden dat zij verkeerd bezig zijn en dat het fijn vinden als de Islam wordt aangepakt en bijna huilen als de kruis en de kerstbomen weg worden gehaald.
  woensdag 9 december 2009 @ 17:32:24 #140
3542 Gia
User under construction
pi_75452480
quote:

[..]

Dat beweert dan ook niemand, integenstelling tot jij met je gelieg. Er staat niet in de koran dat een hoofddoek verplicht is.
pi_75452494
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, helemaal nergens. Dat is zo door de zogenaamde geleerden, allemaal mannen uiteraard, uitgelegd.

Een kruisje dragen is ook helemaal niet verplicht volgens de bijbel, dat beweert ook niemand. Het is voor die man gewoon heel belangrijk en hij snapt niet waarom dat niet zou mogen en een hoofddoekje wel.
Ik geloof dat heel Nederland dit niet begrijpt.
pi_75452527
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Blijkbaar ken jij de Koran beter dan de moslims.
Mijn complimenten.
  woensdag 9 december 2009 @ 17:36:05 #143
3542 Gia
User under construction
pi_75452608
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Dit zegt wel genoeg

Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan… (Surah an-Noer (24) ayah 30-31.)

24:31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat u moogt slagen.
Dat verondersteld wordt dat het kuis is om doeken, die je toch al draagt, over je boezem te laten vallen, wil nog niet zeggen dat je verplicht bent een hoofddoek te dragen.

"Laat je hoofddoek over je borsten hangen" Betekent nog niet per se dat je een hoofddoek moet dragen.

Maar ja, dat zal we te moeilijk zijn voor jou om te snappen.
pi_75452673
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat verondersteld wordt dat het kuis is om doeken, die je toch al draagt, over je boezem te laten vallen, wil nog niet zeggen dat je verplicht bent een hoofddoek te dragen.

"Laat je hoofddoek over je borsten hangen" Betekent nog niet per se dat je een hoofddoek moet dragen.

Maar ja, dat zal we te moeilijk zijn voor jou om te snappen.
Meen je dit nou echt
Nu jij nog geen een bron waar de kruis verplicht staat als religieus iets
  woensdag 9 december 2009 @ 17:39:03 #145
3542 Gia
User under construction
pi_75452697
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:38 schreef Meki het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt
Nu jij nog geen een bron waar de kruis verplicht staat als religieus iets
Geef eens aan waar ik, of iemand anders beweerd heeft dat een kruis verplicht is?
pi_75452725
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Geef eens aan waar ik, of iemand anders beweerd heeft dat een kruis verplicht is?
Dat is hier niet gezegd. dat zegt meneer de conducteur
pi_75452776
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Misschien voelt hij het zelf zo dat het zijn plicht is om het kruisje te dragen.
pi_75452837
Ik vindt dit alleen terug in de bijbel

Timoteüs 2:9 :
“Desgelijks wil ik dat de vrouwen in zedig gewaad zich eerbaar en ingetogen tooien, niet met vlechtsels, goud, paarlen of kostbare kledij, maar, zoals het vrouwen betaamt die op den naam van godvruchtigen aanspraak maken, met goede werken.”

“Maar ene vrouw, die bidt of profeteert met ongedekte hoofd, onteert haar eigen hoofd; het is even alsof zij geschoren was. En wil zij zich niet dekken, zo snijd men haar ook het haar af.” (1 Korintiërs 11: 5-6)
pi_75452885
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:29 schreef shomila het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. Het is een kledingstuk waarmee vrouwen datgene kunnen verbergen wat ze niet willen laten zien. Dat lijkt mij het recht van elke vrouw. Het is geen religieus voorschrift, en voor zover het toch relgieus is, is het niet zozeer een uiting maar eerder een gevolg van een bepaalde opvatting.

Een kruis heeft geen andere functie dan het uitdragen van het geloof. Dat is dus wel een relgieuze uiting, en die horen dus niet bij een publieke functie en een uniform.

Dus op zich vind ik het wel logisch om het kruis bij de kledingvoorschriften te verbieden en de hoofddoek niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 9 december 2009 @ 17:44:22 #150
3542 Gia
User under construction
pi_75452889
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Heb net het fragment terug gekeken, maar ik hoor hem nergens zeggen dat het verplicht is van zijn geloof of dat het in de bijbels staat. Dus.....hoe kom je erbij?

Die man zegt alleen dat het voor hem belangrijk is als blijk van de liefde van Jezus voor de mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')