abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75410288
Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 7

Kleine babietjes

14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
11 september 2009: Moha, van Zwartemarktplaats
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok

[ Bericht 52% gewijzigd door BE op 08-12-2009 15:12:58 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75410302
idd bij geblokkeerde users.
Wist niet eens dat die optie er was, en heb het ook echt niet bewust gedaan hoor Bar
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75410326
ben niet boos op je hoor
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75410334
Gaat iedereen pm'n zit het topic vol

Araoki, ik heb Driekus hier in een slaapzak van de hema liggen, badstof en zonder mouwen. En dan een shirtje met lange mouwen, een romper. Eroverheen gaan een laken en een hoesje van katoen met daarin een dun dekentje (niet dubbelgevouwen). Het enige lastige is dat Driekus zo koude handen krijgt, maar de rest voelt altijd lekker warm. Die slaapzakken hebben ze al vanaf maatje 50. Die dikke slaapzakken lijken me zo warm of ligt dat aan mij? Leg je je kindje dan zonder deken in bed ofzo?

Nou, prikjes zijn wel gewoon gezet. Hij heeft geen koorts, longen waar schoon en het is echt alleen zijn neusje. De arts vond het dan wel verantwoord en ik dus ook Voor de rest goedgekeurd, op de heupjes na. Een beentje is wat stijver, waarschijnlijk door de voorkeurshouding. Maar nou moeten we de volgende afspraak weer naar de arts en kijken ze dan of ie naar het ziekenhuis verwezen wordt voor een echo. En flink gegroeid, 5995 gram en volgens hun meetding 61 cm. Die cm geloof ik niet echt, wij komen hier thuis op zeker 2 cm meer.

Be, raar he dat Oscar dan soms ineens niet wil. Wie weet kan de osteopaat er inderdaad nog wat mee, ik hoop het!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75410370
Welk modje had er zo'n haast dat ie me niet eens af laat maken waar ik mee bezig was
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:15:00 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75410407
Als ze een dik slaapzakje hebben kunnen ze idd zonder dekentje liggen. Sommige kinderen zijn zo beweeglijk.
Maar ik vind het idee van een dekentje altijd wel fijn.

Opgelost!

Sorry MeNicole, ik dacht dat je al klaar was...
pi_75410478
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Als ze een dik slaapzakje hebben kunnen ze idd zonder dekentje liggen. Sommige kinderen zijn zo beweeglijk.
Maar ik vind het idee van een dekentje altijd wel fijn.

Opgelost! [ afbeelding ]

Sorry MeNicole, ik dacht dat je al klaar was...
Nee was nog met de link bezig. Maar tis je vergeven
pi_75410479
Lars ligt in een bakerzakje, ook handig voor koude handjes! Al is dat natuurlijk niet het doel van de bakerzak, maar wel een mooie bijkomstigheid.

Mooi gewicht zeg Mefke! Dat gaat Lars niet redden. Zal hem morgen op het cb ook even weer laten wegen. Heb een gesprek met de wvk over hoe nu verder met de voeding.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75410619
Karin, ik vond het ook erg veel hoor, dat gewicht van Driekus. Maar ja, met die lengte erbij zie je het nauwelijks. Hij heeft nog steeds amper spekjes. Wel een vierkante kop volgens mijn vader (en dan tegen mij: had jij ook op die leeftijd. Bedankt pap). Ik hoop dat je gewoon een verwijzing krijgt voor die voeding, dit lijkt me een duidelijk gevalletje toch?

Wij mogen trouwens hypo-allergeen afbouwen naar gewoon. Ze verwacht niet dat het invloed heeft op eczeem en als dat wel zo is, dan komt het toch wel als ie ouder is. Ik kijk wel of het gaat, zo niet, dan weer naar de hypallergeen voeding.
pi_75410688
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:18 schreef bodpa09 het volgende:
Chan, onze M (een jaar) had vrijdag ook een oorontsteking in beide oortjes, 40 graden koorts, die niet zakte met paracetamol. Hij wilde alleen nog maar op me liggen, af en toe een lachje, af en toe een hapje fruiithap/appelmoes, maar vooral veel drinken. Meer niet. Vochtig washandje op zijn hoofd vond ie fijn.

Vrijdagavond begonnen met antibiotica, zaterdagmorgen liep ie al weer vrolijk rond. Super spul.
Dat klinkt als een fijn vooruitzicht! Timo wilde juist helemaal niet meer drinken, maar sinds hij de 1e dosis antibiotica, een keer paracetamol en twee keer neusspray heeft gehad vandaag ligt hij zowaar heerlijk fanatiek te spelen in zn wipstoel
Ik twijfel alleen nog een beetje of ik hem morgenochtend wel of niet naar het kdv breng, ik heb een afspraak met de diëtiste en het zou handig zijn als ik dan mn handen vrij heb... maar ik wil het arme schaap daar ook niet ziek heenbrengen..
pi_75410691
Als de verhouding maar goed is!
een vierkante kop??? foto?
pi_75410760
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:22 schreef Chan het volgende:

[..]

Dat klinkt als een fijn vooruitzicht! Timo wilde juist helemaal niet meer drinken, maar sinds hij de 1e dosis antibiotica, een keer paracetamol en twee keer neusspray heeft gehad vandaag ligt hij zowaar heerlijk fanatiek te spelen in zn wipstoel
Ik twijfel alleen nog een beetje of ik hem morgenochtend wel of niet naar het kdv breng, ik heb een afspraak met de diëtiste en het zou handig zijn als ik dan mn handen vrij heb... maar ik wil het arme schaap daar ook niet ziek heenbrengen..
is maar eventjes dan denk ik? Miss wel even goeie afleiding, mits hij wat opgeknapt is natuurlijk
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:24:42 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75410767
mama's, hoeveel dekentjes hebben jullie eigenlijk?
Is 1 voldoende of moet je er 2 hebben?
pi_75410812
ik heb er eentje die dubbel in een hoes zit
pi_75410853
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:24 schreef Asyniur het volgende:
mama's, hoeveel dekentjes hebben jullie eigenlijk?
Is 1 voldoende of moet je er 2 hebben?
Ik heb er 2. Voor het geval de ene ondergespuugd word ofzo. En leander heeft heel soms ze ook alle 2 over!
pi_75410875
ja het zou hooguit 2 uur zijn alles bij elkaar.. Ik denk dat ik ze zo maar even bel om te overleggen

Asy ik heb 1 dekentje bij de wieg en 2 bij het ledikant... Alleen ik weet niet of het nodig is dat ik er 2 bij het ledikant heb, Timo heeft er nog nooit in gelegen.. Dus eigenlijk heb je niet zoveel aan mijn reactie
pi_75411110
Asy, 1 dekentje hier in een hoes en dan een lakentje erbij voor de wieg. Voor het ledikant hebben we er wel 2. Ik heb wel meer hoezen, maar dekentjes/hoezen worden hier niet zo snel vies, tis vooral het hoeslaken wat nogal eens sneuvelt door lekkende luiers of spugende Driekus. Die schade kun je trouwens prima beperken met een hydrofielluier die je dubbelvouwt en waar je dan een gewone luier tussen doet.
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:34:28 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75411160
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:27 schreef Chan het volgende:
ja het zou hooguit 2 uur zijn alles bij elkaar.. Ik denk dat ik ze zo maar even bel om te overleggen

Asy ik heb 1 dekentje bij de wieg en 2 bij het ledikant... Alleen ik weet niet of het nodig is dat ik er 2 bij het ledikant heb, Timo heeft er nog nooit in gelegen.. Dus eigenlijk heb je niet zoveel aan mijn reactie
Nou ja, ik heb dus ook een wiegje en een ledikantje...
En de eerste tijd gaat harry in de wieg bij ons op de kamer, maar om nou helemaal niks in het ledikantje te leggen...
En inderdaad als ie er eentje volspuugt...

dank jullie wel!
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:36:09 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75411223
Chan, ik zou idd even overleggen. Is voor jou wel fijn als je je handen vrij hebt idd. En als hij nu echt al zo veel beter te pas is kan het weinig kwaad. Fijn dat het beter gaat.

Wij hebben 2 dekentjes. Idd voor als er eens eentje onder gespuugd wordt ofzo.
Oscar ligt in een bakerzakje (van fleece) met een dekentje en lakentje er losjes overheen.
Met alleen een romper aan in de bakerzak.
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:54:11 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_75411922
Wij hebben drie dekentjes. Eentje voor op de camping, eentje in de wieg en eentje in het ledikant. Maar ook deze baby is een rare, het liefst alleen een lakentje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75413433
Niels is snipverkouden, arm jochie, is de hele tijd aan het jammeren. Zijn eerste verkoudheid, mijlpaal! Gelukkig sliep hij wel in de sling.
Nou wilde ik zijn neusje uizuigen met zo'n geval maar er komen alleen harde snotjes uit. Klopt dat of doe ik iets verkeerd?
is zoutoplossing aan het kopen, we hebben op zich ook wel een pipetje in huis om zelf zoutoplossing in te maken, maar een pipet lijkt me zo'n gedoe bij zo'n kleintje.

Hij huilt trouwens niet meer zo als vorige week: krijzen na iedere voeding. Zou mijn dieet dan toch al effect hebben? Ik durf het niet te hopen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_75413738
Twinkley, eerst zoutoplossing in de neus en daarna proberen iets eruit te krijgen met de neuspeer. En hier komt ook alleen het watersnot er echt uit.
Wie zei nou ook alweer dat prikken voor slaperige kindjes zorgen? Driekus zit al zeker een kwartier op mijn schoot te brullen, helemaal over zijn toeren. Ik ga em zo eens wat drinken geven (wel te vroeg maar ja, hij heeft vandaag zijn flessen niet helemaal leeg gedronken, dus het kan wel) en dan een zetpil. Arm jochie
pi_75414070
Och arme Driekus.. Timo wilde ook niet slapen hoor na zn prikjes, die was ook helemaal over zn toeren.. Maar een zetpil werkte wel super goed, daarna heeft hij toen heerlijk liggen slapen!

Timo mag morgen later dan gebruikelijk gebracht worden en na de afspraak kan ik hem ook meteen weer ophalen, ideaal Hij ligt nu lekker te slapen nadat hij nog best lang heeft gespeeld Ben benieuwd hoe het vanavond gaat..
pi_75414761
Ik zit hier alvast mee te lezen om goede ideeen en tips op te doen. Nu lees ik de vraag van Asy over de dekentjes, en hoor ik jullie praten over een hoes voor de deken. Bedoelen jullie dan een soort van dekbedovertrek?
pi_75415415
Huilmiddag
Fake it till you make it...
pi_75415526
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:25 schreef Nijna het volgende:
Huilmiddag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75415829
Nijna
NieuweUser, ik heb inderdaad zelf een soort van dekbedovertrekje gemaakt omdat ik geen mooie dekentjes kon vinden in de kleur die ik wilde. En dit mag wel gewoon, zo lang je er maar geen dekbed in doet.

Een fles was de truc...die ging vlotjes op en daarna moest er nog even tegen mama aangelegen worden (heeerlijk mama onderkwijlen en ondersnotteren). Nu ligt ie, zonder zetpil, in de box te spelen. Volgende keer geef ik die zetpil meteen na de prikjes, je mag er maar 1 per 6 uur en die wil ik nu graag 'bewaren' voor de laatste fles.
pi_75418706
Driekus heeft z'n zwembroek!

Dit is een maatje s er is ook nog xs, dus Martine, misschien is dat een idee? Ik heb ze gisteren besteld en vandaag binnen. Deze zit heel netjes strak rondom zijn beentjes en buikje. Ik had ook de maat groter besteld omdat ik twijfelde over de maat, maar die bewaar ik dan nu maar.
pi_75421405
Driekus, stoere vent! En nu maar zwemmen!
pi_75422543
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:39 schreef mefke79 het volgende:
Nijna
NieuweUser, ik heb inderdaad zelf een soort van dekbedovertrekje gemaakt omdat ik geen mooie dekentjes kon vinden in de kleur die ik wilde. En dit mag wel gewoon, zo lang je er maar geen dekbed in doet.
Ok dankje!
pi_75423428
Oja, die vierkante kop (zoals ons pap het zei) is niet echt te zien op deze foto. Ik zie zelf nu wel dat ie meer op mij begint te lijken.
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:30:59 #32
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75427742
Nijna
pi_75428182
Driekus stoere zwembroek, nu maar lekker spetteren!

En Nijna Vanavond lekker vroeg naar bed met een goed boek om even bij te tanken?

Esmee had vandaag een rommelig dagje. Van 6 tot 10 geslapen en daarna steeds maar een uurtje tussen de voedingen. Ze was verder gelukkig niet echt huilerig dus het viel allemaal erg mee (gelukkig wisselen de meiden elkaar hier keurig af met piep-en-huil-uurtjes ) Morgenmiddag weer naar de ostheopaat. Hopelijk gaat ze daarna weer wat meer slapen want ze was gewoon wel erg moe.
pi_75429101
Nijna
Oeh driekus met z'n zwembroek Geweldig! Heeft ie al wat minder last van z'n prikjes? *verder leest* Ah, fijn dat het nu alweer beter gaat!
Elk kindje reageert er anders op, hè, je moet niet uitgaan van het makkelijkste (slapen) Ik ging uit van 't ergste, koorts en huilen. en ze heeft inderdaad alleen maar geslapen, maar ja
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:04:27 #35
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75429168
Leuke zwembroek Driekus
pi_75429284
Nijna zwaar zo'n huil dagje! Ik duim voor je dat het morgen allemaal weer wat beter gaat!

Driekus stoere zwembroek
pi_75434443
Stiemie, succes bij de osteopaat vandaag en hopelijk gaat Esmee er wat meer van slapen!

Irisje zit lekker te keuvelen nu in de wipstoel, maar het was vannacht weer feest en ze besloot vanmorgen dat ze geen mama-melk meer hoefde.
Dus we zijn helemaal over op de fles nu.
  woensdag 9 december 2009 @ 08:45:51 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75434699
Thomas van Ca.ra is opgenomen in het ziekenhuis op verdenking van RS virus of Mex griep
pi_75434845
Nijna Wat vind je er zelf van dat ze nu geen mamamelk meer wil? Jammer of valt het mee voor je?

Mefke heeft Driekus uiteindelijk nog lang last gehad of was het na de fles helemaal goed? Mooie zwembroek heeft hij! Wanneer gaan jullie beginnen met zwemmen?

Stiemie succes bij de osteopaat!

Ca.ra en Thomas Héél erg veel beterschap!!
pi_75434848
Ow jee , hopelijk valt het mee.

Wens haar maar veel sterkte en beterschap voor de kleine man Asy
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_75434933
Och wat sneu voor Thomas. Ik hoop dattie snel
beter is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator woensdag 9 december 2009 @ 08:59:11 #42
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_75434935
Ah nee, arme Thomas!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 9 december 2009 @ 08:59:56 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75434945
Och jee, wat sneu! Heel veel beterschap!
pi_75435015
oh jee, beterschap voor Thomas en hopelijk valt het mee!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_75435342
Och, wat een schrik! Arme Thomas, heel veel beterschap!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75435376
Oe, Thomas, doe es niet zo eng. Bah, zulke ukken in het ziekenhuis is niet leuk. Van de andere kant, daar kunnen ze ze goed in de gaten houden.

Nee, het was niet goed na de fles. Even wel. Hij heeft nog even liggen spelen en lachen, viel toen in slaap en werd een half uurtje later krijsend wakker. Ik heb em nog nooit zo overstuur gezien, arm manneke. Toen weer een flesje en daarna weer naar bedje. Uiteindelijk wakker gemaakt voor de laatste voeding, zetpil gegeven want koorts, luuf op z'n borst, neusspray er in en slapen maar. Dat ging prima, vanochtend was het kwart over zes. En toen zag ie er al veel beter uit, gelukkig.

Nijna, toch helemaal over op de fles. Vind je het jammer of is het wel goed zo? Driekus wilde hier ook ineens niet meer, alsof er gewoon niets meer uitkwam ofzo. Wat eigenlijk niet kan, want het lekte juist uit de borst nog heel lang.

Stiemie, fijn dat ze het afwisselen die meiden van jullie, maar het zou natuurlijk fijner zijn als het gewoon eens een dagje niet zo was. Hopelijk werkt de osteopaat.

We gaan volgende week op vakantie (naar zo'n burgerlijk vakantiepark bij Ca.ra in de buurt) en daar is een zwembad. Dus daar gaan we zwemmen. En daarna willen we ook gaan babyzwemmen hier in de buurt.
pi_75435640
he bah, ik hoop voor Ca.ra dat het allemaal meevalt met Thomas en dat hij snel weer mee naar huis mag... wat vervelend zeg!

Hier ook maar weer een update.
Evie en ik zijn nog steeds in het ziekenhuis. Inmiddels de 5e dag en ik begin toch wel wat last te krijgen van heimwee hoor. Het is hier zo druk druk druk de hele dag...
ik ben de hele dag bezig met voeden en kolven en heb eigenlijk totaal geen tijd om af en toe even te rusten... best moeilijk.
Omdat de voeding nog op gang moet komen ben ik soms een half uur tot een uur bezig met aanleggen en proberen Evie te laten drinken; en vervolgend moet ik daarna nog ongeveer 20 min kolven... aangezien ze om de 3 uur gevoed wordt; is het dus een druk programma...
gelukkig komt de melkproductie wel goed op gang, dus ik hoop dat Evie de techniek ook snel onder de knie gaat krijgen....
het zou zo fijn zijn als we van het weekend naar huis zouden mogen... aangezien papa dan ook nog even 3 dagen samen met ons kan zijn...

en o ja; wat ook erg vervelend is; preventieve maatregel ivm mexicaanse griep; ik mag geen bezoek ontvangen hier; alleen vriendlief is welkom en verder wordt iedereen buiten de deuren gehouden...
echt genieten van gezellig kraambezoek en beschuit met muisjes is er helaas dus niet bij...

*einde klaagpost*

maaaaaar ik ben wel heel erg blij met ons lieve kleine meisje hoor!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 9 december 2009 @ 09:56:29 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75436097
Oh, dat is ongezellig zeg, dat je geen bezoek mag ontvangen! Wel begrijpelijk, maar niet echt leuk...
Heeft je vriend nu vrij? Kan hij dat niet opschuiven totdat jullie thuis zijn eventueel?
pi_75436260
BJ, geen bezoek? Wat lijkt me dat moeilijk! Hebben ze gezegd wanneer je eventueel naar huis mag? Als Evie een bepaald gewicht heeft of goed zelf drinkt ofzo? Sterkte.

Bij mijn zus lukte borstvoeding ook niet zo goed, en zij vond het ook erg vermoeiend. Eerst proberen aan de borst, dan kolven, dan vingervoeden... Bij haar kwam de melkproductie ook niet goed op gang, gelukkig bij jou wel!

Thomas en Ca.ra, ook veel sterkte en beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_75438034
quote:
Op woensdag 9 december 2009 08:45 schreef Asyniur het volgende:
Thomas van Ca.ra is opgenomen in het ziekenhuis op verdenking van RS virus of Mex griep
dat is schrikken! Wens Ca.ra maar het beste met Thomas! ik hoop dat het meevalt en dat hij gauw weer naar huis mag... arm ventje...
pi_75438252
Thomas, he getsie mannetje. Beterschap daar Ca.ra !

Chan, het valt me wel mee. Ik was al langzaamaan afgebouwd en had zelf ook wel het idee dat het terugliep, maar ze was er nog best tevreden mee.
Vanmorgen was het echt een soort gevecht, nou dan is het voor mij goed hoor. Ik ga me niet in allerlei bochten wringen.
Ze heeft 3 mnd volledig gehad en nog een maandje gecombineerd met de fles, prima het is goed zo.

Mefke, sneu die kleine ukken die niet lekker zijn en snotteren.
Het is goed zo hoor qua bv.

BJ, wat druk voor je. Het zou wel heel lekker zijn als jullie gauw naar huis kunnen! Zo in het ziekenhuis en dan ook nog geen bezoek mogen ontvangen... .
  woensdag 9 december 2009 @ 11:10:35 #52
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75438373
Arme Thomas... Hopelijk knapt hij gauw op Ca.ra! Beterschap!
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 9 december 2009 @ 11:15:50 #53
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75438569
Wat een leuke zwembroek heb je, Driekus! Je kijkt er ook zo blij mee!!

Nijna, wat je zegt, het moet zeker geen marteling worden hoor. Ik denk ook dat je zo een goede keuze maakt. Dat was destijds voor mij ook de afweging. Een mama die gestresst is, werkt ook niet.

BJ, da's wel heftig, vooral nu. Hebben je ouders etc jullie meisje dan nog helemaal niet gezien? En qua bv, dat duurt idd een paar dagen, maar t wordt echt beter hoor! De drinktechniek heeft ze vast snel onder de knie, zodra ze weet dat ze daarvoor beloond wordt. Sterkte daar iig! En, Fok is mss een welkome afleiding Al kan ik me voorstellen dat je een beetje probeert te slapen als je even niet hoeft... dat vond ik zelf ook. Ik was zelf wel 1,5 tot 2 uur bezig met 1 voeding en dan is voeden om de drie uur heftig. Maar het wordt beter, echt!

Hier ook weer twee snotteraapjes, maar wat wil je, papa en mama zijn ook allebei snipverkouden (geweest). Dus we hadden er al op gerekend....
  woensdag 9 december 2009 @ 11:20:45 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75438775
Huup, vandaag de osteo voor jullie toch? Ik ben benieuwd wat hij/zij zegt!
pi_75438948
neej dat is niet bekend. ALs Evie een goed gewicht houdt en aan de borst voldoende intake haalt...
ze drinkt nu echt maar hele kleine beetje aan de borst, omdat ze de techniek van het drinken nog niet helemaal beheerst... best frustrerend voor ons allebei... maar het schijnt wel heel normaal te zijn voor kleintjes die rond deze termijn worden geboren...
moeten dus maar hard ons best blijven doen...

en vriendlief heeft nu wel verlof; en is dus de enige die bij mij komt; dus ik ben eigenlijk wel erg blij dat hij vrij heeft... hij mag onbeperkt langskomen, dus dat is wel fijn...
en als ik thuis ben; heb ik gelukkig ook nog een moeder en een zus, die beide staan te popelen om gezellig bij mij te komen en het nodige te doen
dus dat zal vast allemaal wel loslopen.....
  woensdag 9 december 2009 @ 11:29:57 #56
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75439145
Ik hoop dat ze de slag snel te pakken krijgt, BJ
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 9 december 2009 @ 11:34:56 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75439319
BJ, Thomas van Ca.ra is ook een randprematuurtje en je weet wat voor klein reusje hij geworden is. Komt dus vast wel goed met je meisje...

Zojuist even met Ca.ra gebeld. Het lijkt weer beter te gaan met Thomas. Hij is weer meer zichzelf. Hij heeft nog een klein beetje koorts. Er is bloed afgenomen en urine wordt onderzocht. Als dat allemaal in orde is, mag hij weer mee naar huis.
pi_75439385
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:20 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, vandaag de osteo voor jullie toch? Ik ben benieuwd wat hij/zij zegt!
ja ik ga je straks ff terugpm-en, eerst even Amélie op bed liggen

BJ hopelijk komt het vlot op gang. Dat klinkt inderdaad erg druk en das niet zo leuk dat je geen visite mag/kunt ontvangen.

Thomas ventje wat doe je nu! Gets. Hopelijk snel beterschap en dat ie maar goed opknapt.

Chan, succes bij de dietiste vanmiddag. FIjn dat Timo alweer wat opgeknapt is.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 9 december 2009 @ 11:39:00 #59
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75439481
Thomas, nog even spannend dus. Hopen dat het allemaal oké is!
pi_75439660
BJ, wat vervelend dat er niemand langs mag komen. Toen ik in het ziekenhuis lag waren er helemaal niet zulke regels. Merkwaardig, dat verschil in ziekenhuisbeleid. Het komt allemaal wel natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat je juist nu je blijdschap wilt delen en dat het ook goed is voor je verwerking om te praten over wat er is gebeurd. Dan maar foto's maken en flink bellen. En lang leve internet!

Ik heb trouwens in het ziekehuis ook nooit langer dan 2 uur achtereen geslapen. Ik ben bang dat ik nu nog steeds niet veel meer dan dat per keer slaap. Soms wordt het met mazzel 3-3,5 uur. Het voeden gaat wel steeds meer relaxed. Dat Evie de techniek nog onder de knie moet krijgen zal het ook wel heel vermoeiend maken. Hopelijk gaat het snel beter!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75439820
Beterschap voor Thomas. Vervelend dat hij nu in het ziekenhuis ligt, maar het moet ook geruststellend zijn om te weten dat ze hem nergens zo goed in de gaten kunnen houden. Oh, hij mag al mee naar huis!

[ Bericht 11% gewijzigd door Claudia_x op 09-12-2009 11:53:23 ]
  woensdag 9 december 2009 @ 11:48:32 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75439874
Ca.ra smst zojuist dat het plasje van Thomas oke was en dat ze naar huis mogen...
  woensdag 9 december 2009 @ 11:50:39 #63
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75439947
Hullo dames Sorry voor mijn afwezige ik, ik ben hardstikke moe.. Gisterochtend zonder lief ging hardstikke goed, maar de middag viel me zwaar en helaas kreeg lief de uurtjes die hij op zou nemen om eerder naar huis te kunnen (zorgverlof) niet geregeld door stomme mensen bij de personeelsafdeling dus tegen de tijd dat hij thuiskwam zat ik lekker te huilen, haha! Stef had erge krampjes en ik kreeg hem niet meer aangekleed, heb 2x een luier verkeerd omgedaan waardoor hij vervolgens pies tot aan zijn oksels had, tussendoor ging zo'n 800 x de telefoon en bleek mijn onderkant nog niet zo goed bestand tegen langdurig op de bank zitten met een huilend kindje op schoot Hopelijk lukt het lief vandaag wel allemaal, want een beetje hulp aan het eind van de dag is toch wel fijn Stef was vanochtend overigens wel weer wat aangekomen, dus wederom voorzichtig blij!

Ca.ra, jeumig, ik ben blij dat er al een nieuw berichtje staat met daarin beter nieuws, want ik schrok er echt van! Flink hoor, gelukkig is hij ondertussen aan de beterende hand als ik het goed begrijp!

Driekus, lekker spatteren strakjes, in je mooie zwembroek Hoe lief!

BJ, dat zou me dik tegenvallen, helemaal geen bezoek mogen ontvangen. Bah! En dan zo'n druk schema, meid, hang in there, het komt goed! En slapen in het ziekenhuis is inderdaad dikke bagger, daar was ik ook achter inderdaad Lig je ook op zaal, of heb je wel een eigen kamer? Succes meid, zet 'm op!

voor de rest, mijn hoofd is leeg en ik ga nu eerst even tukje doen.. Oh, en mijn zoon verschonen zo te horen.. Tot later!
3!
  woensdag 9 december 2009 @ 11:50:59 #64
95408 Incantrix
pi_75439964
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:48 schreef Asyniur het volgende:
Ca.ra smst zojuist dat het plasje van Thomas oke was en dat ze naar huis mogen...

Jeej!! Wat goehoed!!
3!
  woensdag 9 december 2009 @ 11:52:25 #65
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75440024
Och Incantrix... Is er niet iemand anders die je een beetje kan helpen zo die eerste dagen alleen? Dat je bijv iemand kan bellen als...?

Thomas mag naar huis Heel fijn!
pi_75440120
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:48 schreef Asyniur het volgende:
super!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 december 2009 @ 11:56:43 #67
95408 Incantrix
pi_75440196
Mikoxx, ik héb wel iemand, op zich.. Alleen dat is mijn moeder, en die probeer ik op het moment toch een beetje buiten de deur te houden (gisteren was ze er nog, en ik moet zeggen dat het me meeviel: binnen het half uur heeft ze zélf bemerkt dat ze mij helemaal geen gedag had gezegd ). Op zich zou lief ook gewoon lekker dat zorgverlof moeten kunnen krijgen, zijn leidinggevenden zijn het er allemaal mee eens, alleen personeelszaken doet moeilijk omdat dit geen zorg is ofzoiets.. Als het goed is heeft hij vandaag wel weer bijstand van zijn leidinggevenden dus hopelijk lukt het nu wel, we gaan het zien.
3!
pi_75440215
hij mag naar huis!!! dat is fijn Ca.ra!
pi_75440361
Zo ik ben weer terug van de diëtiste met een hele waslijst aan tips en adviezen, ben benieuwd of het gaat helpen. Ze zei wel dat de borstvoeding door mijn gewicht niet zo snel zal teruglopen, hooguit val ik gewoon nog meer af... Maar dat gaan we nu dus voorkomen Timo heeft zich gelukkig goed vermaakt op het kdv, heeft lekker zitten spelen

Cara gelukkig dat Thomas alweer mee mag naar huis!

Incantrix Let goed op jezelf hoor! Fijn dat Stef weer wat is aangekomen, hopelijk zet het nu zo door

Huup vandaag naar de osteopaat? Dat had ik even gemist! Succes daar, hopelijk is Amélie er snel mee geholpen!
pi_75440619
Kun je niet inderdaad wat extra hulp regelen, Icantrix? Je bent zelf ook nog aan het genezen! Hopelijk kan je lief in ieder geval vandaag eerder naar huis komen. Ik zou echt niet weten hoe ik die eerste periode door was gekomen als mijn lief fulltime had gewerkt. Ik kan me voorstellen dat je je moeder liever niet te vaak laat komen. Die eerste periode is heel intiem en wil je het liefst met z'n drietjes meemaken. Laten we duimen dat het lukt met zorgverlof!

Ik voel me eigenlijk belachelijk goed. Ik begin te vermoeden dat de bloedtransfusie een verbeterde versie van mezelf heeft gemaakt. Misschien kan ik me elke maand vol laten pompen met andermans bloed? Ik wandel met mooi weer gerust 1,5 uur met Ivan en Jimmy (de hond) en ik merk niets van conditionele beperkingen. M'n bekkenbodem voelt ook prima, de hechtingen heb ik sowieso amper gevoeld, en het bloeden is al een week zo goed als gestopt. Hoera! Nu nog iets meer slapen. Ik heb de laatste dagen een middagdutje gedaan en dat is toch wel erg lekker.

We weten vanaf vandaag zeker dat Ivan lacht. (Ik hoop nog een betere foto te maken; hij houdt telkens op als ik met een camera boven hem hang.)

Morgen hebben we controle in het ziekenhuis (beetje overbodig, maar goed) en overmorgen gaan we voor het eerst met hem naar het consultatiebureau. Ik ben benieuwd hoeveel hij weegt.

Ik zie net iets merkwaardigs op de hand van mijn zoon liggen, blijkt het een kwak muesli te zijn.
pi_75440662
Oh wat een moppie zeg!!
HIj heeft een heel mooi gaaf koppie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75440867
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:07 schreef Vicky het volgende:
Oh wat een moppie zeg!!
HIj heeft een heel mooi gaaf koppie!!
Nou, hij heeft dus ontzettend last gehad van eerst een droge/verschilferde huid en daarna van puistjes op z'n hoofd en in z'n nek. Die waren ook zo weer weg, gelukkig! Het is heel oppervlakkig van me, maar ik ben blij dat hij z'n gave huid terug begint te krijgen.

Ik ben ook zo dol op hem.
pi_75440918
Ha Trix, fijn dat je er weer bent hoor, met je samenvattingen! Kan irritant zijn hè, die telefoon! Hier gaat ie altijd precíes als ik me nét met Lente en een blote tiet heb geinstalleerd op de bank. En natuurlijk ligt ie dan net een paar centimeter buiten handbereik.

Ik ga toch jompelen voor Stef, hoor!

Poeh hé, arme Thomas. Gelukkig mag ie weer naar huis!

Nijna!

Mef, die zwembroek!

BJ, wat een gedoe zeg! Maar gelukkig kan het nu alleen nog maar beter gaan! En wacht maar, straks smacht je nog naar een uurtje zonder bezoek.

Hier liep het flessenfestijn gisteravond weer uit op een groot drama. Ze vertikt het gewoon. Het is gezellig en lachen, tot ze de speen in d'r mond voelt. Gister werd ze echt hysterisch. Zo zielig om te zien, vooral ook omdat ze eigenlijk nooit huilt. Laat staan zo. En je ziet ook dat ze zichzelf echt op zit te jutten. En het lastige is dat we ook niet direct bij het eerste huiltje willen stoppen, maar te lang doordaan lijkt me ook niet verstandig; dan gaat ze de fles alleen maar met iets negatiefs associëren. Uiteindelijk ging ze zo door het lint dat ik 'r toch maar weer aan de borst heb gelegd. En toen was het binnen een paar minuten weer lachen.

En morgenavond heb ik een belangrijke bijeenkomst van mn werk waar ik echt graag naar toe wil. Ik heb dan ook besloten dat ik gewoon ga. Wie weet, lukt het dan wel. Dan is mijn borst nl sowieso geen optie. En misschien dat N. er daardoor ook wat anders in staat. Nu probert ie het max. een kwartier en dan geeft ie 'r weer terug aan mij. En als ik er niet ben, zullen ze allebei wel moeten. Vanavond ga ik eerst maar eens een uurtje sporten, kijken hoe het dan gaat.

Iig wil ik vanmiddag even binnenwippen bij een babyconsulente die hier in de straat woont. Ze heeft al een paar keer gezegd dat ik voor vragen altijd bij 'r aan mag kloppen. Glad niet meer aan gedacht, tot ik 'r net in Wij Jonge Ouders zie staan. Wie weet heeft zij nog tips. Of misschien wil ze wel even komen kijken... Zie alleen wel op d'r site dat een consult 60,- per uur kost. Ach, ik kan het altid vragen.
pi_75441162
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:15 schreef Ssserpente het volgende:
Ha Trix, ijn dat je er weer bent hoor, met je samenvattingen! Kan irritant zijn hè, die telefoon! Hier gaat ie altijd precíes als ik me nét met Lente en een blote tiet heb geinstalleerd op de bank. En natuurlijk ligt ie dan net een paar centimeter buiten handbereik.
! Herkenbaar.
quote:
Iig wil ik vanmiddag even binnenwippen bij een babyconsulente die hier in de straat woont. Ze heeft al een paar keer gezegd dat ik voor vragen altijd bij 'r aan mag kloppen. Glad niet meer aan gedacht, tot ik 'r net in Wij Jonge Ouders zie staan. Wie weet heeft zij nog tips. Of misschien wil ze wel even komen kijken... Zie alleen wel op d'r site dat een consult 60,- per uur kost. Ach, ik kan het altid vragen.
Dat klinkt niet als een gek idee! Ik vroeg me bij het lezen van je verhaal al af of er geen begeleiding bij flesvoeding mogelijk is, het equivalent van een lactatiekundige, zeg maar. Nou ja, ik lees hier vaker dat baby's het eten inhalen als het een dag niet lukt, dus ik zou als ik jou was ook gewoon naar die bijeenkomst gaan.

Misschien moet ik ook maar weer eens wat af gaan kolven om het voeden met een flesje te blijven oefenen. Ik had er niet bij stilgestaan dat dat zoveel moeite kon kosten. Flesvoeding ging hier juist altijd zo snel en makkelijk.
pi_75441243
Thomas lekker naar huis

Trusten Incantrix!
pi_75441451
Scherm te lang open gehad alweer allemaal reacties

Chan, klinkt als een goed bezoekje aan de diëtiste!

Ivan

Ssserpente, lastig dat het nog niet wil met de fles. Maar wie weet als je echt weg bent... .
En wie weet wat het bezoekje aan de babyconsulent je oplevert... Niet geschoten is altijd mis toch...
pi_75442369
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

! Herkenbaar.
[..]

Dat klinkt niet als een gek idee! Ik vroeg me bij het lezen van je verhaal al af of er geen begeleiding bij flesvoeding mogelijk is, het equivalent van een lactatiekundige, zeg maar. Nou ja, ik lees hier vaker dat baby's het eten inhalen als het een dag niet lukt, dus ik zou als ik jou was ook gewoon naar die bijeenkomst gaan.
Dat ja. 's Nachts slaapt ze ook al een tijdje door, dus als ze echt niet wil eten, moet ze het dan ook maar een paar uurtjes zonder stellen. Pff, wel hard hoor. En ik ben al zo'n pussy. Maar het is echt onwil en heeft niets met niet-kunnen te maken. Gister legde ik 'r namelijk aan en stopte ipv m'n tepel snel de speen in d'r mond. En toen heeft ze zomaar per ongeluk de hele fles leeggedronken. Ze kan het dus wel.
quote:
Misschien moet ik ook maar weer eens wat af gaan kolven om het voeden met een flesje te blijven oefenen. Ik had er niet bij stilgestaan dat dat zoveel moeite kon kosten. Flesvoeding ging hier juist altijd zo snel en makkelijk.
Daar was ik eigenlijk ook van uitgegaan. En niet het ergste maar wel vervelend is dat ik elke ochtend om zes uur zit te kolven in de wetenschap dat ik het 's avonds weer door de gootsteen kan spoelen. Mijn kleine flessenterrorist.
pi_75444909
BJ, nog gefeliciteerd met je mooie meisje!! En ik hoop dat jullie snel naar huis mogen gaan, want wat vervelend dat je helemaal geen bezoek mag krijgen...

Cara, gelukkig mag Thomas weer mee naar huis. Sterkte met je zieke mannetje.

Ssserpente, vervelend zeg dat fles weigeren... Hier was het dus andersom, flesje ging prima wilde alleen daarna de borst niet meer, daar heeft de lactatiekundige dus heel goed bij geholpen maar bij wie je met dit probleem aan kunt kloppen, geen idee! We zijn nu weer bezig om zo nu en dan een fles te geven en dat gaat gelukkig nog goed.

Icantrix, wat irritant zeg dat ze op het werk van je man zo vervelend doen. Hoop dat hij vanmiddag wel vroeg thuis kan komen.

Hier heeft mijn kleine meisje haar eerste prikjes gehad vanochtend. Ze is nu wat onrustig maar dat kan ook komen omdat ik haar normaal inbaker en dat mag nu niet. Ben benieuwd hoe dat vanacht gaat!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  woensdag 9 december 2009 @ 14:09:40 #79
95408 Incantrix
pi_75444982
Ghi, volgens mij gaan middagtukjes echt stúkken beter wanneer je voor de voeding de Infacol niet vergeet Gelukkig wel even kunnen dommelen, in het ergste geval ga ik later op de middag nog even liggen. En ondertussen ook lief nog weer gesproken, en helemaal leuk, het verlof is nog steeds niet geregeld. Ben er helemaal blij van..

Wow, nouja, vanmorgen was de intakedame van het consultatiebureau er en die belde nu net terwijl ik deze post typ nog even terug n.a.v. het zorgverlof-verhaal en als lief dat niet krijgt mag ik morgen bij ze langskomen en dan gaan ze kijken of ze een andere vorm van hulp voor ons kunnen regelen Ik ben hehemaal van mijn apropos! Superfijn zeg..

Haha, Ssserpente, datte ja! Fijn ook dat iedereen gewoon tóch belt tijdens onze rusttijden En gisteren had ik ook een mooie actie in dat kader: zit je met een kind met krampjes op schoot, vinger in zijn mond etc., tv aangezet omdat ik geen handen meer overhad om iets anders te doen.. Valt de afstandsbediening op de grond en zapt daarbij naar een stomme zender én zet een keuzemenu aan, waardoor ook nog eens het halve beeld is bedekt met een lijst zenders die we ontvangen, whehe! Ik weet nu wel alls van ierse bieren trouwens, want die AB kreeg ik natuurlijk nóóit te pakken En die consulente, strak plan! Weet je, dit is echt een zwaar irritante situatie voor jullie, maar stiekum snap ik best waar Lente haar temperament vandaan heeft (en dat bedoel ik als compliment )

Claudia, onder andere omstandigheden was ze meer dan welkom geweest, maar mijn moeder snapt niet dat er grenzen zijn aan hoe veel aanspraak ze kan maken op bezoek, foto's, vasthouden van de baby etc. en dat kan best lastig zijn, vandaar dus de afstand die ik schep.. Maargoed, misschien via het CB dus! En jeumig, wat is die Ivan een lekker ding. Die ógen!

Chan, fijn dat je zoveel tips en adviezen mee hebt gekregen, hopelijk kun je er iets mee

Sproet-je, hopelijk zullen de prikjes niet veel last veroorzaken! Dat zou toch wel fijn zijn..
3!
  woensdag 9 december 2009 @ 14:17:16 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_75445296
Sserpente, waarom weggooien en niet gewoon invriezen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 december 2009 @ 14:18:41 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_75445378
Oja, en ik wilde nog even jompelen omdat C.ara haar mannetje toch weer thuis heeft
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75445624
jeuj voor Ca.ra!

en Voor trix en haar man en de verlofperikelen... frustrerend....

en klein tegenvallertje; wat eigenlijk ook weer heel normaal is voor zo'n kleintje als Evie...
ze wordt steeds geler... ze komen dr straks nog een keertje prikken en misschien moet ze daarna onder de blauwe lamp... en dat moet dan vermoedelijk op de couveuse-afdeling...
(of misschien met een bili-blanket en dat mag dan wel weer hier op de kamer...we wachten het even af)...

toch ben ik enorm trots op mijn kleine meisje; want ze doet wel keihard haar best om op te knappen en aan te sterken...
gelukkig krijgt ze wel elke voeding moedermelk..en daar zal ze ws de komende dagen uiteindelijk flink van aankomen en sterker van worden; waardoor ze ook weer alerter en wakkerder wordt en uiteindelijk beter zal gaan drinken....

pi_75445652
Cara wat fijn dat Thomas weer mee naar huis mocht!!!

Sproetje ik hoop dat ze niet al te veel last krijgt van de prikjes!

Incantrix wat fijn dat je andere hulp krijgt als het niet lukt op je mans werk!

BJ het zou inderdaad een tegenvaller zijn als Evie naar de couveuse afdeling moet, ik hoop voor je dat ze gewoon bij jou op de kamer kan blijven!

Mijn mannetje is vandaag alweer 5 maanden oud, de tijd gaat echt bizar snel! De afgelopen 2 nachten waren trouwens weer een drama met slapen ik weet ook niet meer wat we er nu nog aan kunnen doen.....
  woensdag 9 december 2009 @ 14:25:17 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_75445672
BJ, bedenk ook dat bij volledige borstvoeding het geel minder snel wegtrekt Da's niet echt iets om je zorgen over te maken, maar ze zal nog wel even geel blijven dan ook (Jochem heeft ook best lang een kleurtje gehad )
Kan je overigens wel op verzoek voeden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75445676
Sproet, aan een lactatiedeskundige zat ik idd ook al te denken. Kan iig even bellen. Thanks! En sterkte vannacht, ik hoop op een goede nacht voor jullie!

Trix, wat fijn zeg! Super! Haha, zie het helemaal voor me. Zit je daar lullig te wezen voor de tv met zo'n keuzemenu! En dat temperatement.... Ik schíjn als kind dan weer erg makkelijk te zijn geweest... N. daarentegen hield als ie kwaad was z'n adem in totdat ie flauwviel...

Troel, omdat het dan al opgewarmd is. En maar een beetje opwarmen durf ik ook niet. Want stel dát ze eenmaal drinkt, dan begint het hele gevecht weer opnieuw als het flesje leeg is en ze nog honger heeft.
  woensdag 9 december 2009 @ 14:26:14 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_75445699
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:25 schreef Ssserpente het volgende:
Troel, omdat het dan al opgewarmd is. En maar een beetje opwarmen durf ik ook niet. Want stel dát ze eenmaal drinkt, dan begint het hele gevecht weer opnieuw als het flesje leeg is en ze nog honger heeft.
Oja, tuurlijk Zo ver dacht ik even niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75445739
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:26 schreef Troel het volgende:

[..]

Oja, tuurlijk Zo ver dacht ik even niet
Jammer, ik hoopte dat je met een goeie tip zou komen. Iets waar ík dan weer niet aan gedacht had.
pi_75445918
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:25 schreef Troel het volgende:
BJ, bedenk ook dat bij volledige borstvoeding het geel minder snel wegtrekt Da's niet echt iets om je zorgen over te maken, maar ze zal nog wel even geel blijven dan ook (Jochem heeft ook best lang een kleurtje gehad )
Kan je overigens wel op verzoek voeden?
neej ik moet haar elke 3 uur aanleggen... druk dus...
alleen snachts vervangen ze 1 voeding; door alleen moedermelk via de sonde te geven; zodat moeder en dochter toch nog ergens een klein beetje rust hebben...
  woensdag 9 december 2009 @ 14:36:36 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75446110
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:27 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Jammer, ik hoopte dat je met een goeie tip zou komen. Iets waar ík dan weer niet aan gedacht had.
Thomas van Ca.ra drinkt de bv-melk ook gewoon op kamertemperatuur. Misschien dat eens uitproberen?
kom ik met de tip van een andere moeder
  woensdag 9 december 2009 @ 14:39:10 #90
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75446207
incantrix, wat fijn dat het cb je verder kan helpen. Dat je afstand schept tov je moeder begrijp ik volledig! Dat is iets waar ik ook tegenaan loop, want aan de ene kant hebben we de hulp om ons heen zo hard nodig, maar aan de andere kant....hier is het zo erg dat er mss 1 of 2 dagen per week zijn dat ze niet toevallig even langskomen, en ook altijd precies rond voedingstijd, góh flesje?? Zal ik....???? Maar goed, ik heb met mezelf afgesproken dat ik me er niet meer druk om mag maken

BJ, wat vervelend dat Evie steeds geler wordt.... hopen dat het snel wegtrekt idd, of dat ze anders iig wel bij jou mag blijven!

FTA, het slapen is hier ook nog steeds een probleem hoor. Overdag max 45 min en s nachts is M. 6 a7 keer wakker.... irritant, maar wat wil je eraan doen? Gewoon genieten van de uren die je wel mee kan pakken. Maar je wordt er niet fitter op, dat klopt
pi_75446371
Ivan wat een mooierd zeg! Nice job!

Arme Thomas, ondanks dat hij naar huis mag is hij ongetwijfeld nog steeds ziek, beterschap!

Incantrix, help is on the way, fijn voor jullie! En Stef weer aangekomen, super! Gaat de goeie kant op! Krampjes zijn echt irritant he!

Hoe is het met de osteopaatgangers? Stiemie, en Huup en BE toch?

Driekus gaat lekker op vakantie! Fijn hoor, vooral voor paps en mams. Hopelijk zijn de bijwerkingen van de prikjes weer over, en issie weer blije Driekus.

Trouwens, wat goed dat Senna omrolt. Niet zo handig dat ze dat ook in bed doet....

Chan, fijn dat Timo zich goed vermaakt op het KDV, hopelijk kun jij weer vooruit met de tips die je hebt gekregen.

Nijna, einde bv is niet eind van de wereld, maar je klinkt ook heel nuchter. Fijn dat je het zo kunt afsluiten. Wat je al zegt, 3 maanden voeden heeft ze binnen. Dat is al heel wat.

Vanmorgen op het CB geweest, waar we de machtiging hebben gekregen voor de Pepti. Waarschijnlijk is het dan toch een combi van Kiss-syndroom en koemelkallergie waar Lars last van heeft.
Morgen weer naar de osteopaat, dus dan moet het volgende week echt weer beter gaan met Lars.
Mijn kleine vriendje is helemaal verliefd op zijn grote zus, als ze in zijn buurt komt dan lacht ie zo lief!!!
Helaas vindt Meike Lars alleen niet zo lief nog, ze wordt met de dag jaloerser
  woensdag 9 december 2009 @ 14:44:57 #92
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75446466
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Vanmorgen op het CB geweest, waar we de machtiging hebben gekregen voor de Pepti. Waarschijnlijk is het dan toch een combi van Kiss-syndroom en koemelkallergie waar Lars last van heeft.
Morgen weer naar de osteopaat, dus dan moet het volgende week echt weer beter gaan met Lars.
Mijn kleine vriendje is helemaal verliefd op zijn grote zus, als ze in zijn buurt komt dan lacht ie zo lief!!!
Helaas vindt Meike Lars alleen niet zo lief nog, ze wordt met de dag jaloerser
Yeah!!!!
pi_75446524
BJ, heftig zo! Tis hard werken met een kleine baby om voor te zorgen!
Balen dat je geen bezoek mag verder, maar aan de andere kant, mexicaanse griep wil je ook niet voor Evie.

Ssserpente, ik heb het in mijn werk ook regelmatig aan de hand, baby's die niet uit een flesje willen drinken. Het komt uiteindelijk goed, maar soms duurt het wel ff.
Let erop dat je de voeding niet te warm maakt. Soms helpt het om aan de zijkanten van de speen je vinger te leggen, zodat ze dat huidcontact voelt, net als bij bv. En het wil ook nog weleens helpen om al voedend rond te lopen. Maar makkelijk is het niet, doorzetten hoor!
  woensdag 9 december 2009 @ 14:52:17 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_75446772
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:27 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nee, sorry
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 december 2009 @ 14:54:33 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_75446867
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:36 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Thomas van Ca.ra drinkt de bv-melk ook gewoon op kamertemperatuur. Misschien dat eens uitproberen?
kom ik met de tip van een andere moeder
Die van mij ook, maar dan haal je het toch uit de koelkast en buiten de koelkast is het minder lang houdbaar en als het al gekoeld is geweest en je het daarna nog erbuiten zet en dan nog weer zou invriezen, ik weet niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75446919
Mikoxx er is denk ik ook niet echt veel meer aan te doen, maar ik word er wel een beetje wanhopig van eerlijk gezegd.
Overdag gaat het nu wel iets beter dan voorheen maar wat je zegt 's nachts moet ik er echt vaak uit en meestal laat ik hem dan maar naast me liggen zodat ik er niet steeds uit hoef. Alleen word ik dan 's nachts regelmatig wakker geslagen omdat hij zo onrustig slaapt. Als we 's nachts 4 uur slapen is het veel.
Voor jou moet het helemaal lastig zijn met twee kleintjes.

einde klaagpost

Gelukkig is hij overdag nu wel wat vrolijker en kunnen we overdag volop genieten, zeker nu mijn vriend eindelijk klaar is met de opleiding voor zijn werk en nu volgens hun normale werktijden werkt. Dan ziet hij Finn ook weer wat vaker.
pi_75447025
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:56 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Mikoxx er is denk ik ook niet echt veel meer aan te doen, maar ik word er wel een beetje wanhopig van eerlijk gezegd.
Overdag gaat het nu wel iets beter dan voorheen maar wat je zegt 's nachts moet ik er echt vaak uit en meestal laat ik hem dan maar naast me liggen zodat ik er niet steeds uit hoef. Alleen word ik dan 's nachts regelmatig wakker geslagen omdat hij zo onrustig slaapt. Als we 's nachts 4 uur slapen is het veel.
Voor jou moet het helemaal lastig zijn met twee kleintjes.

einde klaagpost

Gelukkig is hij overdag nu wel wat vrolijker en kunnen we overdag volop genieten, zeker nu mijn vriend eindelijk klaar is met de opleiding voor zijn werk en nu volgens hun normale werktijden werkt. Dan ziet hij Finn ook weer wat vaker.
Slaapt Finn al ingebakerd? Als ik dat zo hoor over dat onrustig gedrag in zijn slaap dan is inbakeren mss een optie?
  woensdag 9 december 2009 @ 14:59:42 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75447080
Ivan, wat een beauty ben jij zeg!

Karin, wat fijn van die machtiging!

Oh, en een flinke voor Thomas en Ca.ra natuurlijk!
pi_75447122
Ja sinds een week slaapt hij nu ingebakerd, daardoor gaat het overdag beter en heeft hij een keer of 3 's nachts ook 4 of 5 uur achter elkaar geslapen, maar sinds 2 nachten is het 's nachts weer helemaal mis.
Helaas denk ik dat ik het inbakeren niet lang meer kan volhouden, want hij doet steeds meer pogingen om van zijn rug naar zijn buik te draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')