Scholen zijn over het algemeen toch dicht tijdens de kerstdagen, in dat opzicht zou je kunnen stellen dat een kerstboom in de school subsidie-/geldverspilling is.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat we op vakantie gingen....De school is echter wel duidelijk over het argument. En daar gaat het om.
De telegraaf is niet tendentieus in deze. Er staat niets in het bericht dat niet waar is. De telegraaf voelt de tijdgeest haarfijn aan. Het is veel erger dan je denkt.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ga niet wauwelen in de trant van dat cultuur dynamisch is, dat men vrijheid van handelen kent in ons land, dat bedrijven regels (binnen het betamelijke) zelf mogen bepalen of dat de Telegraaf alleen tendentieuze berichten plaatst, die na enig onderzoek slechts de halve waarheid blijken weer te geven, maar laat jou dat zelf een keer bedenken. Maar ook dat is het antwoord niet natuurlijk, want sinterklaas is niet in de uitverkoop gezet, kerstmis ook niet en dat gvb verhaal zal ook wel net iets anders c.q. genuanceerder liggen dan de Telegraaf doet voorkomen.
Als dat het argument zou zijn, dan was het minder erg allemaal. Gelukkig is de schoolleiding niet laf en eerlijk in hun motieven.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Scholen zijn over het algemeen toch dicht tijdens de kerstdagen, in dat opzicht zou je kunnen stellen dat een kerstboom in de school subsidie-/geldverspilling is.
Precies. Maar de linkse elitie steekt liever hun nek in het zand.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zegt het bestuur zelf.
http://www.geenstijl.tv/2(...)eindigt_kerstbo.html
nee hoor...quote:Op woensdag 9 december 2009 11:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zegt het bestuur zelf.
http://www.geenstijl.tv/2(...)eindigt_kerstbo.html
Je ziet het niet, mijn beste. Je ziet niet in wat er aan de hand is....Het zit veel dieper dan dat ene schoolbestuurtje.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:02 schreef Hexagon het volgende:
Dat ene schoolbestuurtje heeft blijkbaar een dictatoriale macht over heel NL als ik de hysterische reacties van EchtGaaf moet geloven.
Kennelijk zijn ze in staat om algemeen bindende beslissingen voor de hele samenleving te nemen.
quote:Laat ik het erop houden dat onze tradities best een stootje kunnen hebben en een breed van onderaf gedragen feest echt niet door een stel politiek correcte kwezels in de ban kan worden gedaan.
Nee hoor, ze geeft uiteindelijk gewoon toe dat het door de multicul komt.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nee hoor...
in dat filmpje zegt die pr-vrouw dat zij eens wat anders wilden dan alle jaren het traditonele...
daar is niks mis mee
en oja.. die boze student was een natuurlijk een pvv-lullo..
in dat filmpje zegt die pr-vrouw dat zij eens wat anders wilden dan alle jaren het traditonele...quote:Op woensdag 9 december 2009 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. Maar de linkse elitie steekt liever hun nek in het zand.
nee hoor....quote:Op woensdag 9 december 2009 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee hoor, ze geeft uiteindelijk gewoon toe dat het door de multicul komt.
Je ziet niet in wat daar onder zit.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
in dat filmpje zegt die pr-vrouw dat zij eens wat anders wilden dan alle jaren het traditonele...
daar is niks mis mee
Niks onfeitelijks an. Het is eerder een feit dat er veel lieden hun nek liever in het zand steken.quote:dat direct opvatten als het einde van kerstmis in Nederland is idiotie..
maar je weigert toe te geven dat je openingspost nogal zwaar onfeitelijk is ?
Ja, daar kwam het wel op neer in haar omstandige uitleg.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee hoor, ze geeft uiteindelijk gewoon toe dat het door de multicul komt.
Wat is er aan de hand dan? Welk duister complot probeert kerstmis in de ban te doen?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je ziet het niet, mijn beste. Je ziet niet in wat er aan de hand is....Het zit veel dieper dan dat ene schoolbestuurtje.
Jammer dat Pim Fortuyn niet meer leeft. Een visionair die het jaren geleden al zag gebeuren....
je geeft toe dat de pr-vrouw jou dus geen gelijk geeft...quote:Op woensdag 9 december 2009 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je ziet niet in wat daar onder zit.
de mijter met kruis is helemaal niet verboden .....quote:Niks onfeitelijks an. Het is eerder een feit dat er veel lieden hun nek liever in het zand steken.
Islamisering en het christelijk geloof onderdrukken gaan hand in hand.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er aan de hand dan? Welk duister complot probeert kerstmis in de ban te doen?
En waarom denk je dat dat ook maarf enigzins kans van slagen heeft?
Kun je ook bewijzen geven of ben je slechts bezig met waandenkbeelden te bestrijden.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Islamisering en het christelijk geloof onderdrukken gaan hand in hand.
welke islamisering?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Islamisering en het christelijk geloof onderdrukken gaan hand in hand.
Het vetgedrukte stukje is nog wel het meest relevante (want direct betrekking hebbende op TS' openingspost) stukjequote:Op woensdag 9 december 2009 12:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
welke islamisering?
Zover ik weet is dat schoolbestuur en sinterklaasbestuur helemaal niet islamitisch
Bovendien is de kerstboom niet-christelijk .....
Ben jij niet zelf een onderdrukkertje ?
De christelijke gedachte van kerst is allang aan het vervagen.... daar hoor ik je niet over.. het gaat je niet om die christelijke gedachte of de ondergang van de Nederlandse identiteit... je bent gewoon een buitenlanderhater..... : ze mottuuuuuuuuuhhhhhhhh oprottuhhhhhhh
Zoek het woord kwezel eens op.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:36 schreef Bluesdude het volgende:
ze mottuuuuuuuuuhhhhhhhh oprottuhhhhhhh
Nog sterker, hét is een multiculturele aangelegenheid.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
Knap hoe jullie dit topic weer kunnen omvormen tot een huilie multiculti-discussie.
Maar het heeft weer een heel dramatisch karakter gekregen. En dat vind ik behoorlijk overdreven. Laat die school lekker zelf bepalen wat zij met hun kerstboom doen. Al gaan ze dat kutding ritueel verbranden op het schoolplein, het zal mij echt een worst wezen. Dat bemoeizuchtige, verongelijkte gezeik moet de Nederlander ook eens mee ophouden.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog sterker, hét is een multiculturele aangelegenheid.
Gebaseerd op: "de christelijke cultuur van Nederland wordt verraden door het niet plaatsen van één kerstboom", waarbij die kerstboom niet eens een echt christelijk symbool is, maar hooguit geadopteerdquote:Op woensdag 9 december 2009 13:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog sterker, hét is een multiculturele aangelegenheid.
Redelijk goede samenvatting ja!quote:Op woensdag 9 december 2009 13:52 schreef morg78 het volgende:
[..]
Gebaseerd op: "de christelijke cultuur van Nederland wordt verraden door het niet plaatsen van één kerstboom", waarbij die kerstboom niet eens een echt christelijk symbool is, maar hooguit geadopteerd.
Het gaat niet eens om het christelijk of symbool zijn maar dat het een stukje cultuur is in westers georienteerde landen. Net zoals Sinterklaas, zeeuwse klederdracht, koninginnedag op 30 april een stukje Nederlandse cultuur is enz.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:52 schreef morg78 het volgende:
[..]
Gebaseerd op: "de christelijke cultuur van Nederland wordt verraden door het niet plaatsen van één kerstboom", waarbij die kerstboom niet eens een echt christelijk symbool is, maar hooguit geadopteerd.
Tja, ik til er niet zo zwaar aan, dat er één kerstboom niet geplaatst wordt. Het is een besluit van het schoolbestuur, het werd hen niet van bovenaf opgelegd. Zolang ieder vrij is om zelf beslissingen te nemen over het al dan niet plaatsen van kerstbomen en dergelijke, in de gebouwen/woningen waar de persoon (of het bestuur) in kwestie de zeggenschap over heeft, is er weinig aan de hand.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om het christelijk of symbool zijn maar dat het een stukje cultuur is in westers georienteerde landen. Net zoals Sinterklaas, zeeuwse klederdracht, koninginnedag op 30 april een stukje Nederlandse cultuur is enz.
De directie van deze Hoge School is een beetje geschrokken van de reacties, maar dat was gisteren al duidelijk te zien.quote:Haagse Hogeschool draait met verklaring kerstboom
De directie van de Haagse Hogeschool geeft een andere motivatie om dit jaar geen kerstboom te plaatsen dan die waarmee ze eerder kwam. Toen de directie verklaarde dat de kerstboom niet paste bij het internationale karakter van de school en teveel naar het christelijke kerstfeest verwees, kwam dat op een storm van kritiek te staan.
Intern keerden veel studenten zich tegen de argumentatie van de leiding van de hbo-instelling. Ook het CDA in de Haagse raad sloot zich aan bij de kritiek en fractieleider Karsten Klein noemde het besluit 'politieke correctheid ten top'.
De directie van de school stelt nu dat het besluit om dit jaar geen kerstboom te plaatsen praktische redenen had. Tegenover omroep West verklaarde een woordvoerster dat er alleen voor andere kerstverlichting is gekozen en dat een misverstand in de communicatie de aanleiding was voor alle commotie.
quote:Kerstboomrel: Hogeschool krabbelt terug
De Haagse Hogeschool heeft een verklaring dat een kerstboom in de centrale hal te veel verbonden zou zijn met het christelijke feest van haar website gehaald. Na alle publiciteit zegt de instelling nu dat de boom gewoon niet mooi was en dat er in de rest van de school kleinere exemplaren staan.
In de ingetrokken verklaring stond echter dat het 'internationale karakter en de diversiteit' binnen de Haagse school geen boom toestaat. "Daarom kiezen wij voor het thema 'licht en warmte' dat door iedereen op zijn of haar eigen manier kan worden ingevuld."
Op de beslissing volgde een golf van publiciteit. Leerlingen waren boos en het CDA in Den Haag noemde de handelswijze van de Hogeschool absurd. Directeur Communicatie Annelies van Rosmalen geeft aan Elsevier toe geschrokken te zijn van alle ophef. "We hadden nooit gedacht dat er zo'n commotie zou ontstaan. Blijkbaar zijn de studenten toch traditioneler dan we dachten." Leerlingen mogen wat betreft de Hogeschool zelf een boom plaatsen.
quote:Islam Democraten: "geen wijs besluit Hogeschool"
Het besluit van de Haagse Hogeschool om geen kerstboom te plaatsen in de centrale hal was niet wijs. Dat zei fractievoorzitter Abdoul Khoulani van de Islam Democraten op Den Haag FM. Volgens hem ergeren moslims zich niet aan kerstbomen en heeft de leiding van de school hen niets gevraagd. Ook het argument dat de boom niet zou passen bij het internationale karakter van de instelling is onzin. "Er zitten genoeg studenten uit het buitenland op school die wel behoefte hebben aan zo'n boom."
Dat de Hogeschool nu beweert dat de boom gewoon niet mooi genoeg was en de verklaring over de religieuze bezwaren van de website heeft gehaald noemt Khoulani "laf". Hij riep via Den Haag FM de Hogeschool op om de boom wel gewoon te plaatsen.
je kunt je naam ook wel direct zeggen... flauwe raadsels zijjn niet nodigquote:
En dan wat ?quote:Op woensdag 9 december 2009 14:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om het christelijk of symbool zijn maar dat het een stukje cultuur is in westers georienteerde landen. Net zoals Sinterklaas, zeeuwse klederdracht, koninginnedag op 30 april een stukje Nederlandse cultuur is enz.
Dit ben ik categorisch oneens met jou. De commotie in deze was naar aanleiding van de motivatie die initieel door de directie van de Hoge School was gegeven.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:51 schreef Bluesdude het volgende:
En dat is wat er hier gebeurt met die kerstboompsychose... eigenlijk is het verkapte vreemdelingenhaat.
Kerstboomverbranding is inderdaad een traditie in Nederland aan het einde van de kerstperiode en het inluiden van het nieuwe jaar. Het wordt zelfs door veel gemeenten gereguleerd.quote:Flikker op met die kerstboom... de fik erin ... das óók oudhollandse cultuur
Ik lees pas net dat er een andere verklaring op de website stond dan dat het bestuur eergisteren gaf aan de pers....quote:Op woensdag 9 december 2009 19:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit ben ik categorisch oneens met jou. De commotie in deze was naar aanleiding van de motivatie die initieel door de directie van de Hoge School was gegeven.
Die conclusie deel ik niet. Het was simpelweg geen doordacht besluit van de directie van de Hoge school.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik lees pas net dat er een andere verklaring op de website stond dan dat het bestuur eergisteren gaf aan de pers....
Blijft staan dat landelijk de ophef daarover niet deugt... het stinkt naar vreemdelingenhaat .....
Ik ken die websiteverklaring niet.... en het besluit lijkt in dat geval onzinnig te zijn , maar de grote ophef daarover ook .quote:Op woensdag 9 december 2009 20:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die conclusie deel ik niet. Het was simpelweg geen doordacht besluit van de directie van de Hoge school.
En zoals Abdoul Khoulani, fractievoorzitter van de Islam Democraten, zei; het was laf om de verklaring over de religieuze bezwaren van de website te halen.
Verder viel het mij op, dat ook veel allochtone studenten het besluit onzinnig vonden.
Ik neem aan dat die vragen retorisch, immers heb jij je standpunt al bepaald?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ken die websiteverklaring niet.... en het besluit lijkt in dat geval onzinnig te zijn , maar de grote ophef daarover ook .
Als de factor vreemdelingen niet meespeelde, maar budgettekort wel, dan was er geen landelijke ophef.
Hoe echt zijn die cultuurverdedigers dan in cultuur verdedigen? Is het niet een smoesje voor vreemdelingenhaat ?
Ik denk dat de commotie minder heftig zou zijn geweest wanneer de directie op een minder onhandige manier het besluit over de kerstboom had gecommuniceerd. Ik vind dit alleen betrekking hebben het besluit van de directie en de manier hoe het gros denkt over kerst en de bijbehorende tradities.quote:Verder wordt in de reacties een relatie gelegd met een uitspraak eerder dit jaar door de commissie gelijke behandeling. Deze tikte de school op de vingers vanwege discriminerende opmerkingen binnen het docentencorps.
,,Onze beslissing geen kerstboom te plaatsen, staat daar totaal los van'', beklemtoont woordvoerder drs. Colette van Heck. Ze voegt eraan toe dat het besluit ook niet om redenen van onkosten of klimaat is genomen, maar religieus van aard is. Ze stelt vast dat circa dertig procent van de studenten en ongeveer twaalf procent van de docenten van niet-westerse komaf is. ,,Omdat een kerstboom redelijk gerelateerd is aan een christelijk feest, hebben we gekozen voor het thema licht.'' Dat past volgens haar beter bij een internationale, multiculturele school. Immers, van 'licht' kan iedereen zelf wat maken, denkt ze.
Ja, en de Zeeuwse klederdracht is aan het verdwijnen, dwergwerpen is niet meer in zwang en niemand weet meer waarom hij vrij heeft met Pinksterren. Wat moet dat zeggen behalve dat traditie een overschat begrip is. Sinterklaas vieren we nog maar kort op deze manier, de Kerstman is een nieuwkomer, maar al aan de borst gesloten.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
rethorisch ya... standpunt is volgens het ja-antwoord op een rethorische vraagquote:Op woensdag 9 december 2009 20:42 schreef damian5700 het volgende:
Ik neem aan dat die vragen retorisch, immers heb jij je standpunt al bepaald?
Deze quote zie ik nu pas ...ik zie niet de religieuse motieven in het letterlijke citaat... De motieven zijn wel rekening willen houden met mensen die niet zo christelijk zijn en proberen niet de nadruk op de christelijkheid te leggen. Op zich is dat geen verkeerde intentie..de uitvoering is mislukt... dat is duidelijk.quote:In elk geval dit was de verklaring van de woordvoerster van de Hoge School ten overstaan van het Nederlands Dagblad, nog voordat men begon te draaien, uiteraard:
lijkt me ookquote:Ik denk dat de commotie minder heftig zou zijn geweest wanneer de directie op een minder onhandige manier het besluit over de kerstboom had gecommuniceerd. Ik vind dit alleen betrekking hebben het besluit van de directie en de manier hoe het gros denkt over kerst en de bijbehorende tradities.
Ik had het over de absurde ophef landelijk en de extremiteit daarvan in dit topic.. dat die grote drukte opgestuwd wordt door vreemdelingenhaat...quote:Het lijkt me daarnaast lichtelijk eigenaardig om in deze consequentie, van het duiden van vreemdelingenhaat, ook de allochtone studenten, die eveneens het besluit van de directie hekelden, op dezelfde wijze verdachten te maken.
Maar ga gerust je gang als je daar voldoening uit haalt.
Ik denk dat het desondanks meetelt, omdat de woordvoerster van de directie van de Hoge School dit als motief aanvoert en dit geheel in lijn is van het initiële (alleen voor studenten toegankelijke) bericht op de website:quote:Op woensdag 9 december 2009 22:11 schreef Bluesdude het volgende:
Deze quote zie ik nu pas ...ik zie niet de religieuse motieven in het letterlijke citaat...
quote:“Licht en warmte in het atrium
De Haagse Hogeschool plaatst ieder jaar een grote kerstboom in het atrium. Om het internationale karakter en de diversiteit binnen De Haagse Hogeschool te benadrukken, staat dit jaar echter niet een kerstboom, maar licht en warmte centraal. Dit thema kan door iedereen op zijn/haar eigen manier worden ingevuld.
Daarom wordt het atrium van 7 t/m 18 december in licht gehuld.”
Op zich een politiek correcte actie waar niet met, maar voor de studenten wordt gedacht en waar, vanuit de directiekamer, wordt bepaald waartegen de allochtone student aanstoot zou kunnen nemen.quote:Op zich is dat geen verkeerde intentie..de uitvoering is mislukt... dat is duidelijk.
Verklaar je nader! Of bedoel je de kerstboom van ducktape?quote:Men had niet gedacht aan de acties van intolerante lieden
Ik neig toch te denken dat jij graag zaken wilt zien die er niet zijn. De commotie ging, mijn inziens, primair over het politiek correctisme van de directie en de wijze waarop zij zich in verschillende bochten wringt om de boel recht te praten.quote:Ik had het over de absurde ophef landelijk en de extremiteit daarvan in dit topic.. dat die grote drukte opgestuwd wordt door vreemdelingenhaat...
Ja, den Haag, de internationale stad van recht. Hoe durft die de 'Nederlandse Identiteit' een beetje te laten varen. Het lef. Iedereen dient vakantie te vieren in eigen land en vooral niet kosmopolitisch te worden.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als dat het argument zou zijn, dan was het minder erg allemaal. Gelukkig is de schoolleiding niet laf en eerlijk in hun motieven.
En die zijn bedenkelijk. Ik zou zeggen verraad.
nou, echt overtrokken vind ik het niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, den Haag, de internationale stad van recht. Hoe durft die de 'Nederlandse Identiteit' een beetje te laten varen. Het lef. Iedereen dient vakantie te vieren in eigen land en vooral niet kosmopolitisch te worden.
Het kan aan mij liggen, maar persoonlijk vind ik het allemaal erg overtrokken.
Studenten mogen er zelf een kerstboom neerzetten, docenten ook, iedereen mag het dus vieren naar eigen inzicht. Maar is het niet een beetje hypocriet om te zeggen 'laat iedereen het vieren zoals hij wil, behalve de Haagse Hogeschool, die moet het vieren zoals wij het willen' ?quote:Op woensdag 9 december 2009 23:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
nou, echt overtrokken vind ik het niet.
Laat gewoon de kerstboom de kerstboom.
Laat iedereen de kerst vieren naar eigen inzicht.
En vooral, laat iedereen vrij in wat men wil doen.
Maar laat het van beide kanten komen.
Nee, maar ik vond de uitleg van die mevrouw absoluut niet toereikend, dat was gewoon weer iets wat absoluut niet va de allochtonen zelf kwam, maar wat krampachtig politiek correct voor hen verzonnen had. En dat vind ik kwalijk, want op deze manier komen-zonder dat ze zelf ook maar íets over gezegd hebben-de allochtonen weer in een verkeerd daglicht te staan.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:31 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Studenten mogen er zelf een kerstboom neerzetten, docenten ook, iedereen mag het dus vieren naar eigen inzicht. Maar is het niet een beetje hypocriet om te zeggen 'laat iedereen het vieren zoals hij wil, behalve de Haagse Hogeschool, die moet het vieren zoals wij het willen' ?
het heeft niks met cultuur of traditie te maken, maar meer om kosten te drukken en daarbij een excuus te verzinnen dat je wat tijd geeft om gratis reclame te krijgen.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:56 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan me ook goed voorstellen dat het signaal dat je afgeeft door zo makkelijk je cultuur te grabbel te gooien, niet echt respect oogst bij de zogenaamde allochtonen. Die hier niet eens om gevraagd hebben.
Om niet te zeggen dat ze ons vierkant uitlachen met dit krampachtige gedrag.
Dan zijn ze communicatief wel erg zwaar onder de maat. Ik geloof er geen zak van.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet zeggen dat na dat persbericht op een of andere manier het idee dat het gewoon een bezuiniging was bij mij sterker is geworden.
Van de kersttijd maak jij kerstijd, dat vind ik eigenlijk nog veel erger...quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:03 schreef LXIV het volgende:
"Gewoon een ander thema" dat vind ik uitverkoop van de Kerst. Want waarom moet dat dan precies in de kerstijd gebeuren? Laat ze dat andere thema maar lekker in januari ofzo doen.
In bijna geen enkel land wordt religieus gezien waarde toegekend aan "Tweede Paasdag", "Tweede Pinksterdag" en "Tweede Kerstdag". Dat zijn dus al geforceerde vrije dagen die nergens op slaan en zelfs geen religieuze onderbouwing hebben. En daar wil jij dan complete weken van maken? Nee, dan toch liever een Meivakantie, die tenminste elk jaar op hetzelfde moment valt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:03 schreef LXIV het volgende:
Hetzelfde met de Paasvakantie. Die wordt hier nu de Meivakantie genoemd! Ook "gewoon een ander thema"? Nee, op slinkse wijze, stap voor stap, maar stiekem toch sneller als je denkt de oorspronkelijke Nederlandse identiteit om zeep helpen.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:03 schreef LXIV het volgende:
Meivakantie: daar meen ik ook al eens over geklaagd te hebben. ff zoeken. Meivakantie
Ik was mijn tijd weer vooruit.
Ik heb nog nooit van de "Carnavalsvakantie" gehoord, terwijl ik als klein jochie op de basisschool al wel degelijk de "Krokusvakantie" kende. Hoezo je tijd ver vooruit? Je loopt minimaal 25 jaar achter.quote:Dit weekeinde is het Pasen. En maandag hebben we nog vrij, maar dan moet iedereen weer gewoon werken. Om over twee weken een week zogenaamde "meivakantie" te krijgen. De carnavalsvakantie wordt tegenwoordig ook al krokusvakantie genoemd.
Waarom hierover klagen? Omdat het slinkse methoden zijn om langzaam ons eigen erfgoed op de dringen. Want niet iedereen heeft nog aansluiting met Pasen, Pinksteren of Carnaval, dus worden die termen met veel plezier door de gootsteen gespoeld. Dan krijgen de socialisten na 80 jaar toch nog hun zin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |