Die discussies worden opgerakeld doordat mensen steeds weer iets proberen te verbieden. Lieten ze die man met zijn kruisje met rust was er ook geen topic geweest.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit soort discussies ben ik na 9 jaar wel zat.²
inkoppertje: dan ga je toch lekker wegquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit soort discussies ben ik na 9 jaar wel zat.²
En dit was echt in Nederland?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een Christelijke buschauffeur draagt al jaren een kruisje aan een ketting. De politiek-correcte busmaatschappij verbiedt dit nu om geen aanstoot te geven. Hoofddoekjes mogen uiteraard wel gedragen worden.
In Engeland is het geloof ik allemaal nog erger dan in Nederland met dit soort zaken betreft geloof ik. Klopt dat? En wat vind de bevolking daarvan?
Och, dat valt best mee daar:quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:34 schreef LXIV het volgende:
In Engeland is het geloof ik allemaal nog erger dan in Nederland met dit soort zaken betreft geloof ik.
Veel erger dus.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:40 schreef freako het volgende:
[..]
Och, dat valt best mee daar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt!quote:Op woensdag 9 december 2009 00:33 schreef Meki het volgende:
Kerktorens mag wel, Minaretten mag niet
Vele users stonden er achter, en hetzelfde users kunnen vandaag niet slapen omdat ze ook gediscrimineerd worden door de GVB.quote:
We leven hier niet in een islamitisch land.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Vele users stonden er achter, en hetzelfde users kunnen vandaag niet slapen omdat ze ook gediscrimineerd worden door de GVB.
2 maten meten he
slecht inkoppertjequote:Op dinsdag 8 december 2009 23:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
inkoppertje: dan ga je toch lekker weg.
Wat een aannamesquote:Op woensdag 9 december 2009 00:41 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
We leven hier niet in een islamitisch land.
Ga slapen meki.
Ik zal zo goed slapen hoor, wat heb ik met het GVB van doen?
Je bent zo tegen discriminatie, maar met dit soort discriminatie(als het dat al is) heb je geen probleem.
Je lult weer als een kip zonder kop.
Ja, want een kruisje zegt: 'JE MOET CHRISTEN WORDEN!!' zoals een hoofddoekje zegt: 'goedendag, ik is moslim'.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat een aannames
Ik ben tegen discriminatie. integendeel tot vele users hier die graag alle Islam willen inperken en weg willen
Ik heb geen probleem met die kruis. Als ie het maar niet opdringt naar mensen toe.
Geen zorgen hoor.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:33 schreef Meki het volgende:
Kerktorens mag wel, Minaretten mag niet
Het is puur een antichristelijke actie.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:31 schreef freako het volgende:
Mag die buschauffeur wel een kettinkje dragen zonder kruisje? Of is de busmaatschappij gewoon consequent, en verbieden ze alle zichtbare sieraden?
Oftewel: is er wel een religieuze component aanwezig in dit verhaal?
quote:Kamervragen over niet plaatsen kerstboom bij Haagse Hogeschool en verbod op dragen christelijk kruis
woensdag 09 december 2009
Vragen van de leden Wilders, Bosma en Fritsma aan de ministers voor Wonen, Wijken en Integratie en OCW over het bericht dat de Haagse Hogeschool dit jaar geen kerstboom in de school plaatst en het bericht dat het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) van Amsterdam een christelijke tramconducteur niet toestaat een christelijk kruisje zichtbaar te dragen.
1) Bent u bekend met het bericht dat de directie van de Haagse Hogeschool heeft besloten dit jaar geen kerstboom te plaatsen omdat de boom te veel verbonden is met het christelijk feest? *
2) Bent u bekend met het bericht dat het Gemeentelijk Vervoerbedrijf van Amsterdam islamitisch vrouwelijk personeel wel toestaat om hoofddoeken te dragen, en dit zelfs stimuleert door ‘bedrijfshoofddoekjes’ ter beschikking te stellen, maar tegelijkertijd een christelijke conducteur verbiedt een christelijk kruisje zichtbaar te dragen. En hem voor dit feit tot tweemaal toe heeft geschorst? **
3) Deelt u de mening dat dit de zoveelste voorbeelden zijn van de voortschrijdende islamisering van de Nederlandse samenleving? Zo ja, wat is hierover uw oordeel? Zo nee, waarom niet?
4) Bent u het eens dat voor de zoveelste keer Nederlandse instanties capituleren voor de islam ten nadele van Nederlandse traditionele waarden, normen en symbolen? Zo ja, vindt u dit een wenselijke ontwikkeling? Zo nee, waarom niet?
5) Deelt u de mening dat er in het geval van het GVB sprake is van schandelijke discriminatie van christenen t.o.v. islamieten? Zo ja, welke actie gaat u ondernemen richting het GVB om deze discriminatie recht te zetten? Zo nee, waarom niet?
6) Welke actie onderneemt u richting zowel de Haagse Hogeschool als het GVB om hen tot inkeer te doen komen en hen te laten inzien dat wij in Nederland wonen en niet in een islamitische heilstaat?
7) Welke acties onderneemt u om in de toekomst dergelijke uitwassen van falend multicultureel denken bij overheidsinstanties of aan de overheid gelieerde instanties te voorkomen, zodat de Nederlandse bevolking gevrijwaard blijft van dit soort idioterieën?
Er worden hier hele discussies over gevoerd, maar als Wilders het wil aankaarten is het natuurlijk belachelijkquote:Op woensdag 9 december 2009 11:59 schreef Sjaakz het volgende:
Maak je niet dik. Wilders is on the job...
[..]
Daar kon je op wachten.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:59 schreef Sjaakz het volgende:
Maak je niet dik. Wilders is on the job...
[..]
Wat wil je hier nou mee zeggen? Als er een topic over is op FOK! moet een minster zich erover buigen? Schei toch uit johquote:Op woensdag 9 december 2009 12:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er worden hier hele discussies over gevoerd, maar als Wilders het wil aankaarten is het natuurlijk belachelijk.
en terecht!quote:Op woensdag 9 december 2009 12:03 schreef De_Hertog het volgende:
De VVD in Amsterdam heeft een spoeddebat aangevraagd, hoorde ik net op het nieuws
nee, maar als het HIER speelt, en overal in de kranten staat etc dan is het echt niet raar dat er kamervragen over komenquote:Op woensdag 9 december 2009 12:04 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou mee zeggen? Als er een topic over is op FOK! moet een minster zich erover buigen? Schei toch uit joh
Met andere woorden: discrimineren op basis van geloof is dus wel mogelijk in de optiek van de PVV. Daarmee geeft het zelf al aan een racistische fractie te zijn.quote:Deelt u de mening dat er in het geval van het GVB sprake is van schandelijke discriminatie van christenen t.o.v. islamieten?
Die gang van zaken is inderdaad niet raar meer.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, maar als het HIER speelt, en overal in de kranten staat etc dan is het echt niet raar dat er kamervragen over komen.
Dat jij het er niet mee eens bent maakt het nog niet raar hoorquote:Op woensdag 9 december 2009 12:13 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Die gang van zaken is inderdaad niet raar meer.
Onzin!quote:Op woensdag 9 december 2009 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel ik het van de gekken vindt dat de buschaffeur geen kruisje mag dragen, vind ik de volgende PVV-vraag wel ernstig hypocriet:
[..]
Met andere woorden: discrimineren op basis van geloof is dus wel mogelijk in de optiek van de PVV. Daarmee geeft het zelf al aan een racistische fractie te zijn.
Dat zeg ik toch juist? Dat het niet raar meer is? Wat een vreemde reacties geef je toch.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat jij het er niet mee eens bent maakt het nog niet raar hoor.
het is nooit raar geweestquote:Op woensdag 9 december 2009 12:17 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch juist? Dat het niet raar meer is? Wat een vreemde reacties geef je toch.
KLB-topics op FOK! werden altijd al door de Telegraaf overgenomen en vervolgens via de PVV de tweede kamer in geslingerd? OK.quote:
Het is een verbod op het zichtbaar dragen van sieraden om ervoor te zorgen dat niemand erbij gaat lopen als Mr.T. Het hoofddoek (en het gelul over islamisering) wordt hier bij gesleept vanuit de slachtofferrol. Een sierraad met een islamitisch teken is net zo goed verboden, niemand die daar over zeurt. Het zijn weer de usual suspects met de lange tenen die overal over moeten zeuren.quote:Een woordvoerdster van het GVB zegt dat sieraden niet zichtbaar mogen worden gedragen om de professionele uitstraling van de nieuwe bedrijfskleding te bewaken. "Uiteraard mag een ketting wel ónder de kleding worden gedragen. Dit geldt voor alle kettingen, ongeacht hoe ze eruitzien, of welke symboliek of religie ze vertegenwoordigen."
'GVB verbiedt dragen christelijk kruisje'
Oooh, dus daarom vind jij het onzin. Duidelijk verhaalquote:
Och, als hij kruisjesbelasting wil invoeren is het niet zo erg, dan is hij in ieder geval consequent.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er worden hier hele discussies over gevoerd, maar als Wilders het wil aankaarten is het natuurlijk belachelijk.
Wilders is wel consequent. Hij is consequent tegen alles wat met moslims of de islam te maken heeft en consequent voor alles wat met de christelijk-joodse traditie te maken heeft. Dit onderscheid maakt hij zelfs erg duidelijk, het is te vinden in zijn openbare partijprogramma.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:27 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Och, als hij kruisjesbelasting wil invoeren is het niet zo erg, dan is hij in ieder geval consequent.
Het blijft een rare knakker wat dat betreft, en dan de partij de Partij voor de Vrijheid noemen, echt, ik snap die man voor geen meter.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:28 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Wilders is wel consequent. Hij is consequent tegen alles wat met moslims of de islam te maken heeft en consequent voor alles wat met de christelijk-joodse traditie te maken heeft. Dit onderscheid maakt hij zelfs erg duidelijk, het is te vinden in zijn openbare partijprogramma.
Zijn er ook richtlijnen voor het dragen van een hoofddoek dan? Moet je bijvoorbeeld hoofddoeken dragen die overeenkomen qua kleur?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:25 schreef LogischCorrect het volgende:
Het gaat hier niet eens om religieuze uitingen:
[..]
Het is een verbod op het zichtbaar dragen van sieraden om ervoor te zorgen dat niemand erbij gaat lopen als Mr.T. Het hoofddoek (en het gelul over islamisering) wordt hier bij gesleept vanuit de slachtofferrol.
Logisch toch?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:31 schreef MissMSX het volgende:
Ik las dat het volgens het vervoersbedrijf niets met geloof te maken had, maar dat ze niet willen dat medewerkers met opzichtige sieraden rondlopen.
Hoelang houdt hij dat vol? Lijkt mij niet echt prettig.quote:Maar als een moslima een hoofddoekje om mag doen, dan adviseer ik de boze meneer om voortaan zijn ketting af te doen en een mijter met een groot kruis op te zetten
Hee, ik ben als jochie ooit bij een supermarkt ontslagen, omdat ik een zweerringetje in had.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zijn er ook richtlijnen voor het dragen van een hoofddoek dan? Moet je bijvoorbeeld hoofddoeken dragen die overeenkomen qua kleur?
Het zou goed kunnen dat er weer overtrokken gereageerd wordt hoor, maar ik vraag me toch af waarom hoofddoekjes de integriteit van de bedrijfskleding dan niet aantasten, en sierraden wel.
Ik weet, net als jullie, niet meer dan wat er in het nieuws gekomen is. Uit de kamervragen van Wilders leid ik af dat de GVB bijpassende hoofddoeken heeft laten maken voor de geinteresseerden. In dat geval lijkt mij het antwoord op jouw vraag: "ja".quote:Op woensdag 9 december 2009 12:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zijn er ook richtlijnen voor het dragen van een hoofddoek dan? Moet je bijvoorbeeld hoofddoeken dragen die overeenkomen qua kleur?
Dit moet je dan eens uitleggen. Het gaat hier nogmaals niet om de intentie achter een kledingstuk of sierraad, maar het kledingstuk of sierraad zelf. In dat licht vind ik een ketting over een pak minder professioneel overkomen dan een hoed of hoofddoek met matchende kleur.quote:Het zou goed kunnen dat er weer overtrokken gereageerd wordt hoor, maar ik vraag me toch af waarom hoofddoekjes de integriteit van de bedrijfskleding dan niet aantasten, en sierraden wel.
Stuur een mail naar de PVV!quote:Op woensdag 9 december 2009 12:36 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Hee, ik ben als jochie ooit bij een supermarkt ontslagen, omdat ik een zweerringetje in had.
Dat gebeurt soms gewoon, maar toen werden er geen kamervragen over gesteld.
quote:
Geen idee. Mij lijkt een hoofddoekje ook helemaal niet prettig, maar toch lopen er een hoop mensen mee.quote:[..]
Hoelang houdt hij dat vol? Lijkt mij niet echt prettig.
Lijkt mij logisch en correct. NL is geen islamitische heilstaat.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:28 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Wilders is wel consequent. Hij is consequent tegen alles wat met moslims of de islam te maken heeft en consequent voor alles wat met de christelijk-joodse traditie te maken heeft. Dit onderscheid maakt hij zelfs erg duidelijk, het is te vinden in zijn openbare partijprogramma.
Maar ook geen christelijk-joodse heilstaat. Nederland is een seculiere rechtsstaat.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch en correct. NL is geen islamitische heilstaat.
Beetje zonde van het overheidsgeld, denk ik.quote:
Het is een Christelijke heilstaat. En ik als atheist ben het met een hoop van de op het Christendom gebaseerde regels in dit land niet eens. Maar als ik daar wat over zeg zijn de rapen gaarquote:Op woensdag 9 december 2009 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele diepe wortels in het Christendom. Het druipt er aan alle kanten vanaf.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:46 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Maar ook geen christelijk-joodse heilstaat. Nederland is een seculiere rechtsstaat.
Het wordt hierboven al gezegd. Of we zijn consequent en geven alle religies volledige vrijheid. Of we trappen ze allemaal in het verdomhoekje.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |