abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:02:02 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75429094
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit soort discussies ben ik na 9 jaar wel zat.

²
Die discussies worden opgerakeld doordat mensen steeds weer iets proberen te verbieden. Lieten ze die man met zijn kruisje met rust was er ook geen topic geweest.
The End Times are wild
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:31:02 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75430032
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit soort discussies ben ik na 9 jaar wel zat.

²
inkoppertje: dan ga je toch lekker weg .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75430043
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een Christelijke buschauffeur draagt al jaren een kruisje aan een ketting. De politiek-correcte busmaatschappij verbiedt dit nu om geen aanstoot te geven. Hoofddoekjes mogen uiteraard wel gedragen worden.

In Engeland is het geloof ik allemaal nog erger dan in Nederland met dit soort zaken betreft geloof ik. Klopt dat? En wat vind de bevolking daarvan?
En dit was echt in Nederland?
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:31:29 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75430044
Mag die buschauffeur wel een kettinkje dragen zonder kruisje? Of is de busmaatschappij gewoon consequent, en verbieden ze alle zichtbare sieraden?

Oftewel: is er wel een religieuze component aanwezig in dit verhaal?
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:40:44 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75430339
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:34 schreef LXIV het volgende:

In Engeland is het geloof ik allemaal nog erger dan in Nederland met dit soort zaken betreft geloof ik.
Och, dat valt best mee daar:

pi_75431611
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:40 schreef freako het volgende:

[..]

Och, dat valt best mee daar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Veel erger dus.
Maar goed dat het kruisje verboden is. Dan kunnen ze als dat juridisch alle rechters heeft gezien ook meteen een streep door het dragen van hoofddoekjes en andere geloofsuitingen.
pi_75431767
Kerktorens mag wel, Minaretten mag niet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_75431779
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:33 schreef Meki het volgende:
Klopt!
In Zwitserland.
pi_75431830
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:33 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Klopt!
In Zwitserland.
Vele users stonden er achter, en hetzelfde users kunnen vandaag niet slapen omdat ze ook gediscrimineerd worden door de GVB.

2 maten meten he
pi_75431934
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Vele users stonden er achter, en hetzelfde users kunnen vandaag niet slapen omdat ze ook gediscrimineerd worden door de GVB.

2 maten meten he
We leven hier niet in een islamitisch land.
Ga slapen meki.
Ik zal zo goed slapen hoor, wat heb ik met het GVB van doen?

Je bent zo tegen discriminatie, maar met dit soort discriminatie(als het dat al is) heb je geen probleem.

Je lult weer als een kip zonder kop.
pi_75431950
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

inkoppertje: dan ga je toch lekker weg .
slecht inkoppertje
pi_75432487
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:41 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

We leven hier niet in een islamitisch land.
Ga slapen meki.
Ik zal zo goed slapen hoor, wat heb ik met het GVB van doen?

Je bent zo tegen discriminatie, maar met dit soort discriminatie(als het dat al is) heb je geen probleem.

Je lult weer als een kip zonder kop.
Wat een aannames
Ik ben tegen discriminatie. integendeel tot vele users hier die graag alle Islam willen inperken en weg willen
Ik heb geen probleem met die kruis. Als ie het maar niet opdringt naar mensen toe.
pi_75433671
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat een aannames
Ik ben tegen discriminatie. integendeel tot vele users hier die graag alle Islam willen inperken en weg willen
Ik heb geen probleem met die kruis. Als ie het maar niet opdringt naar mensen toe.
Ja, want een kruisje zegt: 'JE MOET CHRISTEN WORDEN!!' zoals een hoofddoekje zegt: 'goedendag, ik is moslim'.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75439974
Nederland in de uitverkoop.

Dit slaat werkelijk alles.
pi_75440020
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:33 schreef Meki het volgende:
Geen zorgen hoor.

Na dit kruisje zijn straks de kerktoren in de ban.
pi_75440062
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:31 schreef freako het volgende:
Mag die buschauffeur wel een kettinkje dragen zonder kruisje? Of is de busmaatschappij gewoon consequent, en verbieden ze alle zichtbare sieraden?

Oftewel: is er wel een religieuze component aanwezig in dit verhaal?
Het is puur een antichristelijke actie.

De antichrist slaat thans enorm toe. Laten we bidden om ons hachie nog te redden.
  woensdag 9 december 2009 @ 11:59:49 #68
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75440328
Maak je niet dik. Wilders is on the job...
quote:
Kamervragen over niet plaatsen kerstboom bij Haagse Hogeschool en verbod op dragen christelijk kruis

woensdag 09 december 2009

Vragen van de leden Wilders, Bosma en Fritsma aan de ministers voor Wonen, Wijken en Integratie en OCW over het bericht dat de Haagse Hogeschool dit jaar geen kerstboom in de school plaatst en het bericht dat het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) van Amsterdam een christelijke tramconducteur niet toestaat een christelijk kruisje zichtbaar te dragen.

1) Bent u bekend met het bericht dat de directie van de Haagse Hogeschool heeft besloten dit jaar geen kerstboom te plaatsen omdat de boom te veel verbonden is met het christelijk feest? *

2) Bent u bekend met het bericht dat het Gemeentelijk Vervoerbedrijf van Amsterdam islamitisch vrouwelijk personeel wel toestaat om hoofddoeken te dragen, en dit zelfs stimuleert door ‘bedrijfshoofddoekjes’ ter beschikking te stellen, maar tegelijkertijd een christelijke conducteur verbiedt een christelijk kruisje zichtbaar te dragen. En hem voor dit feit tot tweemaal toe heeft geschorst? **

3) Deelt u de mening dat dit de zoveelste voorbeelden zijn van de voortschrijdende islamisering van de Nederlandse samenleving? Zo ja, wat is hierover uw oordeel? Zo nee, waarom niet?

4) Bent u het eens dat voor de zoveelste keer Nederlandse instanties capituleren voor de islam ten nadele van Nederlandse traditionele waarden, normen en symbolen? Zo ja, vindt u dit een wenselijke ontwikkeling? Zo nee, waarom niet?

5) Deelt u de mening dat er in het geval van het GVB sprake is van schandelijke discriminatie van christenen t.o.v. islamieten? Zo ja, welke actie gaat u ondernemen richting het GVB om deze discriminatie recht te zetten? Zo nee, waarom niet?

6) Welke actie onderneemt u richting zowel de Haagse Hogeschool als het GVB om hen tot inkeer te doen komen en hen te laten inzien dat wij in Nederland wonen en niet in een islamitische heilstaat?

7) Welke acties onderneemt u om in de toekomst dergelijke uitwassen van falend multicultureel denken bij overheidsinstanties of aan de overheid gelieerde instanties te voorkomen, zodat de Nederlandse bevolking gevrijwaard blijft van dit soort idioterieën?
  woensdag 9 december 2009 @ 12:00:48 #69
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75440378
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:59 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Er worden hier hele discussies over gevoerd, maar als Wilders het wil aankaarten is het natuurlijk belachelijk .
Get woke, go broke!
pi_75440424
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:59 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Daar kon je op wachten.
  woensdag 9 december 2009 @ 12:03:49 #71
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75440501
De VVD in Amsterdam heeft een spoeddebat aangevraagd, hoorde ik net op het nieuws
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 9 december 2009 @ 12:04:41 #72
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75440528
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er worden hier hele discussies over gevoerd, maar als Wilders het wil aankaarten is het natuurlijk belachelijk .
Wat wil je hier nou mee zeggen? Als er een topic over is op FOK! moet een minster zich erover buigen? Schei toch uit joh
pi_75440609
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:03 schreef De_Hertog het volgende:
De VVD in Amsterdam heeft een spoeddebat aangevraagd, hoorde ik net op het nieuws
en terecht!
  woensdag 9 december 2009 @ 12:06:48 #74
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75440610
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:04 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Wat wil je hier nou mee zeggen? Als er een topic over is op FOK! moet een minster zich erover buigen? Schei toch uit joh
nee, maar als het HIER speelt, en overal in de kranten staat etc dan is het echt niet raar dat er kamervragen over komen .
Get woke, go broke!
pi_75440819
Hoewel ik het van de gekken vindt dat de buschaffeur geen kruisje mag dragen, vind ik de volgende PVV-vraag wel ernstig hypocriet:
quote:
Deelt u de mening dat er in het geval van het GVB sprake is van schandelijke discriminatie van christenen t.o.v. islamieten?
Met andere woorden: discrimineren op basis van geloof is dus wel mogelijk in de optiek van de PVV. Daarmee geeft het zelf al aan een racistische fractie te zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 december 2009 @ 12:13:56 #76
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75440879
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, maar als het HIER speelt, en overal in de kranten staat etc dan is het echt niet raar dat er kamervragen over komen .
Die gang van zaken is inderdaad niet raar meer.
  woensdag 9 december 2009 @ 12:16:21 #77
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75440974
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:13 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Die gang van zaken is inderdaad niet raar meer.
Dat jij het er niet mee eens bent maakt het nog niet raar hoor .

jammer he?
Get woke, go broke!
pi_75441000
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel ik het van de gekken vindt dat de buschaffeur geen kruisje mag dragen, vind ik de volgende PVV-vraag wel ernstig hypocriet:
[..]

Met andere woorden: discrimineren op basis van geloof is dus wel mogelijk in de optiek van de PVV. Daarmee geeft het zelf al aan een racistische fractie te zijn.
Onzin!
  woensdag 9 december 2009 @ 12:17:51 #79
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75441012
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat jij het er niet mee eens bent maakt het nog niet raar hoor .
Dat zeg ik toch juist? Dat het niet raar meer is? Wat een vreemde reacties geef je toch.
  woensdag 9 december 2009 @ 12:18:17 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75441027
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:17 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch juist? Dat het niet raar meer is? Wat een vreemde reacties geef je toch.
het is nooit raar geweest .
Get woke, go broke!
  woensdag 9 december 2009 @ 12:21:13 #81
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75441130
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het is nooit raar geweest .
KLB-topics op FOK! werden altijd al door de Telegraaf overgenomen en vervolgens via de PVV de tweede kamer in geslingerd? OK.
pi_75441262
Het gaat hier niet eens om religieuze uitingen:
quote:
Een woordvoerdster van het GVB zegt dat sieraden niet zichtbaar mogen worden gedragen om de professionele uitstraling van de nieuwe bedrijfskleding te bewaken. "Uiteraard mag een ketting wel ónder de kleding worden gedragen. Dit geldt voor alle kettingen, ongeacht hoe ze eruitzien, of welke symboliek of religie ze vertegenwoordigen."
'GVB verbiedt dragen christelijk kruisje'
Het is een verbod op het zichtbaar dragen van sieraden om ervoor te zorgen dat niemand erbij gaat lopen als Mr.T. Het hoofddoek (en het gelul over islamisering) wordt hier bij gesleept vanuit de slachtofferrol. Een sierraad met een islamitisch teken is net zo goed verboden, niemand die daar over zeurt. Het zijn weer de usual suspects met de lange tenen die overal over moeten zeuren.

Die kamervragen van Wilders zijn zoals gewoonlijk weer eens geldverspilling (valt nog mee dat hij beide vragen in één vraag heeft gestopt), aangezien in beide zaken niets aan de hand is.
pi_75441303
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Onzin!
Oooh, dus daarom vind jij het onzin. Duidelijk verhaal
pi_75441317
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Och, als hij kruisjesbelasting wil invoeren is het niet zo erg, dan is hij in ieder geval consequent.
pi_75441374
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:27 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Och, als hij kruisjesbelasting wil invoeren is het niet zo erg, dan is hij in ieder geval consequent.
Wilders is wel consequent. Hij is consequent tegen alles wat met moslims of de islam te maken heeft en consequent voor alles wat met de christelijk-joodse traditie te maken heeft. Dit onderscheid maakt hij zelfs erg duidelijk, het is te vinden in zijn openbare partijprogramma.
pi_75441433
Ik las dat het volgens het vervoersbedrijf niets met geloof te maken had, maar dat ze niet willen dat medewerkers met opzichtige sieraden rondlopen.

Maar als een moslima een hoofddoekje om mag doen, dan adviseer ik de boze meneer om voortaan zijn ketting af te doen en een mijter met een groot kruis op te zetten
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_75441482
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:28 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Wilders is wel consequent. Hij is consequent tegen alles wat met moslims of de islam te maken heeft en consequent voor alles wat met de christelijk-joodse traditie te maken heeft. Dit onderscheid maakt hij zelfs erg duidelijk, het is te vinden in zijn openbare partijprogramma.
Het blijft een rare knakker wat dat betreft, en dan de partij de Partij voor de Vrijheid noemen, echt, ik snap die man voor geen meter.
  woensdag 9 december 2009 @ 12:32:43 #88
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75441499
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:25 schreef LogischCorrect het volgende:
Het gaat hier niet eens om religieuze uitingen:
[..]

Het is een verbod op het zichtbaar dragen van sieraden om ervoor te zorgen dat niemand erbij gaat lopen als Mr.T. Het hoofddoek (en het gelul over islamisering) wordt hier bij gesleept vanuit de slachtofferrol.
Zijn er ook richtlijnen voor het dragen van een hoofddoek dan? Moet je bijvoorbeeld hoofddoeken dragen die overeenkomen qua kleur?

Het zou goed kunnen dat er weer overtrokken gereageerd wordt hoor, maar ik vraag me toch af waarom hoofddoekjes de integriteit van de bedrijfskleding dan niet aantasten, en sierraden wel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75441509
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:31 schreef MissMSX het volgende:
Ik las dat het volgens het vervoersbedrijf niets met geloof te maken had, maar dat ze niet willen dat medewerkers met opzichtige sieraden rondlopen.
Logisch toch?
quote:
Maar als een moslima een hoofddoekje om mag doen, dan adviseer ik de boze meneer om voortaan zijn ketting af te doen en een mijter met een groot kruis op te zetten
Hoelang houdt hij dat vol? Lijkt mij niet echt prettig.
pi_75441612
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:32 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zijn er ook richtlijnen voor het dragen van een hoofddoek dan? Moet je bijvoorbeeld hoofddoeken dragen die overeenkomen qua kleur?

Het zou goed kunnen dat er weer overtrokken gereageerd wordt hoor, maar ik vraag me toch af waarom hoofddoekjes de integriteit van de bedrijfskleding dan niet aantasten, en sierraden wel.
Hee, ik ben als jochie ooit bij een supermarkt ontslagen, omdat ik een zweerringetje in had.
Dat gebeurt soms gewoon, maar toen werden er geen kamervragen over gesteld.
pi_75441631
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:32 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik weet, net als jullie, niet meer dan wat er in het nieuws gekomen is. Uit de kamervragen van Wilders leid ik af dat de GVB bijpassende hoofddoeken heeft laten maken voor de geinteresseerden. In dat geval lijkt mij het antwoord op jouw vraag: "ja".
quote:
Dit moet je dan eens uitleggen. Het gaat hier nogmaals niet om de intentie achter een kledingstuk of sierraad, maar het kledingstuk of sierraad zelf. In dat licht vind ik een ketting over een pak minder professioneel overkomen dan een hoed of hoofddoek met matchende kleur.
pi_75441638
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:36 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Hee, ik ben als jochie ooit bij een supermarkt ontslagen, omdat ik een zweerringetje in had.
Dat gebeurt soms gewoon, maar toen werden er geen kamervragen over gesteld.
Stuur een mail naar de PVV!
pi_75441847
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:33 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Logisch toch?
quote:
[..]

Hoelang houdt hij dat vol? Lijkt mij niet echt prettig.
Geen idee. Mij lijkt een hoofddoekje ook helemaal niet prettig, maar toch lopen er een hoop mensen mee.
50.000 O+
pi_75441886
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:28 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Lijkt mij logisch en correct. NL is geen islamitische heilstaat.
pi_75441943
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar ook geen christelijk-joodse heilstaat. Nederland is een seculiere rechtsstaat.
pi_75441946
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stuur een mail naar de PVV!
Beetje zonde van het overheidsgeld, denk ik.
Ze kunnen zich beter met belangrijke zaken bezighouden, denk ik dan.
pi_75441958
quote:

[..]

Het is een Christelijke heilstaat. En ik als atheist ben het met een hoop van de op het Christendom gebaseerde regels in dit land niet eens. Maar als ik daar wat over zeg zijn de rapen gaar
50.000 O+
pi_75441960
Geloven worden weereens tegen elkaar opgezet met provocerende maatregelen, niets nieuws.
pi_75442036
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:46 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Maar ook geen christelijk-joodse heilstaat. Nederland is een seculiere rechtsstaat.
Met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele diepe wortels in het Christendom. Het druipt er aan alle kanten vanaf.
50.000 O+
pi_75442042
quote:

[..]

Het wordt hierboven al gezegd. Of we zijn consequent en geven alle religies volledige vrijheid. Of we trappen ze allemaal in het verdomhoekje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')