abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75399757
quote:
School 'te divers' voor kerstboom

DEN HAAG - Veel leerlingen zijn woedend over de beslissing van de Haagse Hogeschool om dit jaar geen kerstboom neer te zetten. Dit omdat de boom te veel verbonden is met het christelijk feest. In het atrium hangen nu alleen wat slingers en lampjes. De directie wil zo 'het internationale karakter en de diversiteit binnen de school te benadrukken'.

Traditioneel stond er altijd een metershoge boom in de hal. De directie vindt dat dit jaar niet meer kunnen en wil liever het 'internationale karakter en de diversiteit' binnen de Haagse school benadrukken, konden de 20.000 studenten lezen op de HHS-website. De school kiest in plaats daarvan voor 'licht en warmte', dat door iedereen op zijn/haar eigen manier kan worden ingevuld, aldus de directie.
Dertig procent van de leerlingen is van allochtone afkomt evenals 12 procent van de docenten.
Al snel na de publicatie barstte de discussie op internet los. Veel studenten zijn het niet eens met de maatregel en zijn boos. "Omdat een 'handjevol religieuze faalhazen aanstoot neemt aan een boom met wat lampjes en gekleurde ballen' moet de rest van de schoolgemeenschap daar onder lijden", aldus een leerling. "Waarom komen buitenlandse leerlingen hier naar Nederland? Juist, omdat ze ervaring met een andere cultuur willen opdoen. Op deze manier hadden ze net zo goed thuis kunnen blijven", schrijft een andere leerling.

Eerst sinterklaas en nu de kerst, gaat lekker hier.
Hoe krijg je nog meer afstand tussen allochtonen en autochtonen, door dit soort acties dus.
Te gek voor woorden weer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 08-12-2009 12:06:32 (bron toegevoegd) ]
  PR/Manusje van alles dinsdag 8 december 2009 @ 09:35:26 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_75399774

Hoe verzin je het....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_75399839
Het moet niet gekker worden
All good things are wild and free.
pi_75399858
quote:
handjevol religieuze faalhazen
whehe, welke fok!ker is dit geweest?
pi_75399872
Maar ondertussen wordt er wel extra aandacht besteed aan het offerfeest, en zal de school uit solidariteit de kantine dichtlaten met de ramadan?
pi_75399874
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:40 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ik vroeg het me ook af
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:41:47 #7
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75399881
Tsja... Wat moet je hier nou op zeggen?
Intelligent, but fucked up.
pi_75399884
Niet dat de kerstboom haast niet met iets christelijks verbonden is...
pi_75399885
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:40 schreef Stranger het volgende:

[..]

Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_75399886
zie ook het onderstaande topic voor een discussie van gisteren

School is te 'divers' voor een kerstboom
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_75399902
Nog even en kerst en sinterklaas word afgeschaft en moeten we mee doen met de ramadan.
pi_75399923
Zal wel weer een geval van preventieve politiek-correctheid zijn waar 'de allochtonen' zelf niet om gevraagd hebben.
pi_75399937
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:42 schreef tliciouz het volgende:
Nog even en kerst en sinterklaas word afgeschaft en moeten we mee doen met de ramadan.
Nog even en de marsmannetjes komen je verkrachten. Net zo plausibel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75399947
quote:
En terecht natuurlijk.
pi_75399969
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk.
Troll.
pi_75399992
Hey, daar was gister nog een topic over.

Wij hebben 2 kerstbomen, lekker houden zo.
pi_75399999
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:46 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Troll.
Nee hoor, naarmate er steeds meer moslims in Nederland komen / wonen is het niet meer dan normaal dat de religieuze feesten worden opgenomen in onze samenleving.
pi_75400036
Nevermind.
pi_75400048
Hoe verzinnen ze het
pi_75400075
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

HUH. Trigger, waarom stond er net 'LinkseFrieseVegetarier' toen jij had gepost?
Staat er nog steeds toch : School 'te divers' voor kerstboom ?
pi_75400090
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Staat er nog steeds toch : School 'te divers' voor kerstboom ?
Nee, laat maar. Waarschijnlijk loopt het achter hier.
  PR/Manusje van alles dinsdag 8 december 2009 @ 09:53:46 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_75400129
quote:

[..]

En terecht natuurlijk.
wat, afschaffen of meedoen, is terecht?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:54:03 #23
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_75400135
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Zal wel weer een geval van preventieve politiek-correctheid zijn waar 'de allochtonen' zelf niet om gevraagd hebben.
Dat dus...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_75400136
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee hoor, naarmate er steeds meer moslims in Nederland komen / wonen is het niet meer dan normaal dat de religieuze feesten worden opgenomen in onze samenleving.
I'm not gonna feed you.
pi_75400143
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nog even en de marsmannetjes komen je verkrachten. Net zo plausibel.
Het was een sarcastische opmerking. Vat het niet zo serieus op. We leven nu eenmaal met verschillende culturen en daar horen we rekening mee te houden.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:54:50 #26
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_75400149
Wat een bullshit zeg
Het ergste is dat de gemiddelde niet-christelijke medelander hier absoluut niet achter staat, maar dat het een totaal misplaatst politiek hypercorrect allochtonenknuffelaars initiatief is
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_75400157
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Nee, laat maar. Waarschijnlijk loopt het achter hier.
Oki, is niets weggehaald iig
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:55:19 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75400163
quote:
Dus omdat we de ene religieuze feestdag in mindere mate vieren zal de andere absoluut doorgedrukt worden!?!

Vreemde redenering!

En verder natuurlijk; gelijke monniken mensen, gelijke kappen rechten!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75400173
Is een traditie die bij nederland hoort en dus als nieuwe nederlander hebt te respecteren. Die discussie over sinterklaas hangt me ook de keel uit, nu komt dit er ook nog eens bij.
Ondertussen wordt er wel al gesproken over een vrije dag voor het suikerfeest, wat ik op zich prima vind maar dat "politiek correcte" gedoe van onze overheden en instellingen moet echt stoppen.

Welkom in nederland, wij vieren sinterklaas met zwarte slaven, kerst met een heidense boom en op 11 november komen we langs de deuren schooien voor snoep. Verder maken wij op zondag een teringherrie met onze kerkklokken en klagen we graag over het weer, nieuwe nederlanders, dat alles steeds duurder wordt en de politiek.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 09:55:47 #30
137949 Disana
pi_75400175
quote:

[..]

En terecht natuurlijk.
Ik wil best wat meer exotische feesten, vooral als daar tegenover staat dat de christelijke feesten Pasen, Pinksteren en Kerstmis worden teruggebracht tot één dag
pi_75400205
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus omdat we de ene religieuze feestdag in mindere mate vieren zal de andere absoluut doorgedrukt worden!?!

Vreemde redenering!

En verder natuurlijk; gelijke monniken mensen, gelijke kappen rechten!
Als je het topic even doorleest zie je dat het een sarcastische opmerking is.
pi_75400216
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

wat, afschaffen of meedoen, is terecht?
Het brengen van balans, we zijn allang geen Christelijk land meer.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 09:57:44 #33
137949 Disana
pi_75400225
Ik ben niet christelijk maar vind zo'n boom met lichtjes en dingetjes wel leuk een keer per jaar voor een weekje of twee. Het zou jammer zijn als hij uit het openbare toneel zou verdwijnen.
pi_75400238
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

I'm not gonna feed you.
Hmm ja, zo hoef je nooit antwoord te geven natuurlijk.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:58:32 #35
116015 SicSicSics
pi_75400245
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:55 schreef Disana het volgende:
Ik wil best wat meer exotische feesten, vooral als daar tegenover staat dat de christelijke feesten Pasen, Pinksteren en Kerstmis worden teruggebracht tot één dag
Precies! Kan mij het rotten of ik nu vrij ben voor Pesach, Pitru Paksha, Vesak, Suikerfeest of Kerst... Zolang mijn vrije dagen er maar niet op achteruit gaan!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75400253
Ik weet al een goed voornemen voor 2010: De media moeten het aantal multiculti-berichten fors omlaag schroeven. Ben er echt helemaal klaar mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:58:57 #37
116015 SicSicSics
pi_75400257
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:57 schreef tliciouz het volgende:
Als je het topic even doorleest zie je dat het een sarcastische opmerking is.
Sorry!

Maar dat had ik nog niet gelezen schat!
Fine, fuck you then!
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:58:59 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_75400281
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Of juist meer vakantie/feestdagen.

Ik vind het alleen wel onterecht dat bijna alle christelijke feestdagen per definitie wettelijk zijn opgenomen en beschermd, maar rest niet.
pi_75400291
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hmm ja, zo hoef je nooit antwoord te geven natuurlijk.
Ik geloof er niks van dat je serieus meent dat het terecht zou zijn als Sinterklaas en Kerst worden afgeschaft (want dat stond in de post die je quootte) ten faveure van de ramadan.
pi_75400330
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat je serieus meent dat het terecht zou zijn als Sinterklaas en Kerst worden afgeschaft (want dat stond in de post die je quootte) ten faveure van de ramadan.
Misschien moet je dan niet jouw beeld van mij laten zegevieren over de inhoud van mijn reactie.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:03:42 #42
116015 SicSicSics
pi_75400360
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:59 schreef Triggershot het volgende:

Ik vind het alleen wel onterecht dat bijna alle christelijke feestdagen per definitie wettelijk zijn opgenomen en beschermd, maar rest niet.
Meer!

Dat alleen de Christelijke vastgelegd zijn heeft vooral met het preken voor eigen parochie te maken op het moment dat die wetten werden doorgedrukt! Ik ben dan ook voor een lobby om alle religieuze feestdagen, van alle religies die vertegenwoordigt zijn in NL als wettelijk verplichte vrije dag aan te merken. Uiteraard met behoudt van volledig salaris!

En dit betalen we uit de nieuw in te voeren kerk belasting die iedereen die aangesloten is bij een sektarische club op moet hoesten!
Fine, fuck you then!
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 10:05:52 #43
137949 Disana
pi_75400421
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nog niet, maar als het zo doorgaat komt dat nog wel.
pi_75400422
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Meer!

Dat alleen de Christelijke vastgelegd zijn heeft vooral met het preken voor eigen parochie te maken op het moment dat die wetten werden doorgedrukt! Ik ben dan ook voor een lobby om alle religieuze feestdagen, van alle religies die vertegenwoordigt zijn in NL als wettelijk verplichte vrije dag aan te merken.
Precies, anders hou je segregatie en stratificatie in stand in beleidsvorming terwijl de kern wel hetzelfde is.
pi_75400440
Ik vind dit soort doorgeslagen politieke correctheid erg vermoeiend. Het zijn vaak autochtonen die uit eigen beweging tot dit soort stupide acties komen, omdat ze denken dat allochtone leerlingen wel eens aanstoot zouden kunnen nemen aan een kerstboom. Waarschijnlijk boeit het 95 procent van die allochtonen geen ene zak dat er zo'n boom staat.

De kerstboom koppelen aan het christendom is trouwens ook geschiedvervalsing van de bovenste plank. Fenomenen als de kerstboom en het licht tijdens de donkere dagen zijn afgeleid van heidense gebruiken. Het heidense lichtfeest is min of meer door gelovigen 'gekaapt' en gekoppeld aan de geboorte van Jezus, kerststalletjes, etc.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 10:07:06 #46
137949 Disana
pi_75400462
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Precies! Kan mij het rotten of ik nu vrij ben voor Pesach, Pitru Paksha, Vesak, Suikerfeest of Kerst... Zolang mijn vrije dagen er maar niet op achteruit gaan!
Mij gaat het er meer om dat ik die twee dagen verplicht thuis zitten zat ben. Daarnaast zou een suikerfeest of divali misschien best leuk zijn, als het officiële feesten zouden zijn, zouden we er misschien wel aan mee gaan doen.
pi_75400468
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Nog niet, maar als het zo doorgaat komt dat nog wel.
Als het zonder slag en stoot gaat.
Kan ik een vrije dag goed gebruiken om zekere mensen hier uit te leggen waarom ik niet trol.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:08:17 #48
116015 SicSicSics
pi_75400488
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:05 schreef Triggershot het volgende:
Precies, anders hou je segregatie en stratificatie in stand in beleidsvorming terwijl de kern wel hetzelfde is.
Je vergeet het belangrijkste gedeelte van mijn nieuwe wetsvoorstel te quoten! Werk je bij de telegraaf ofzo?
Fine, fuck you then!
pi_75400512
'Diversity is our strength', nietwaar?

Pff, wordt er een beetje moe van. Dit is nog altijd Nederland hoor.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 10:09:50 #50
137949 Disana
pi_75400522
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als het zonder slag en stoot gaat.
Kan ik een vrije dag goed gebruiken om zekere mensen hier uit te leggen waarom ik niet trol.
Als er een referendum over gehouden zou worden, zou ik vóór stemmen. Maar waar leg je de lat, moet elke obscure beweging ook erkenning krijgen, of doen we alleen de grote feesten.

Nee jij trolt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')