abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75334040
Discussieer hier over de PVV en Wilders

Game on
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75334544
Wilders!
Lebensraum!
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 15:19:37 #3
137949 Disana
pi_75338378
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:

[..]

En hierrrr maak je een klassiek linkse denkfout. Geert Wilders is slechts een marionet van een sentiment binnen het Nederlandse volk. Je kunt Wilders af laten gaan, afknallen, maar een groot deel van de kiezers vindt nu eenmaal dat het zo niet meer kan in Nederland. Vooral het extreem softe beleid op het gebied van niet-westerse allochtonen (en dan met name marokkanen en turken) is de mensen een doorn in het oog. Ook als Wilders af gaat, hij is slechts volksvertegenwoordiger en wordt binnen een aantal jaren vast weer opgevolgd zolang de klachten van de mensen niet opgelost worden. Dus je bewering slaat helemaal nergens op.
Wilders is de marionet niet, Wilders is de poppenspeler die een invulling geeft aan onderbuikgevoelens. Ik denk dat het een stuk rustiger in de hoofden van veel Nederlanders zou worden als hij daarmee zou stoppen.
pi_75338890
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Wilders is de marionet niet, Wilders is de poppenspeler die een invulling geeft aan onderbuikgevoelens. Ik denk dat het een stuk rustiger in de hoofden van veel Nederlanders zou worden als hij daarmee zou stoppen.
Welnee, voorgaande poster heeft helemaal gelijk: het maakt echt niet uit hoeveel Pimmen en Geertjes je afschiet. Als Geert er nu mee stopt stapt er zo weer iemand anders in zijn plaats. Er is wel degelijk een reden dat zulke politici nu meer succes hebben dan in de tijd van Hans Janmaat. Een reden die niets te maken heeft met die politici zelf.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 6 december 2009 @ 16:21:32 #5
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_75339953
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:38 schreef Molurus het volgende:
Als Geert er nu mee stopt stapt er zo weer iemand anders in zijn plaats. Er is wel degelijk een reden dat zulke politici nu meer succes hebben dan in de tijd van Hans Janmaat. Een reden die niets te maken heeft met die politici zelf.
De reden dat zulke politici nu meer succes hebben ligt denk ik eerder aan de ver-medialisering van tegenwoordig. Ongenuanceerd blčren en boute uitspraken lenen zich nou eenmaal beter voor sound bites.

Ik zal niet op een rechtse partij stemmen, maar zo iemand als Fred Teeven maakt op mij een veel betere indruk dan Wilders en consorten.. btw het schijnt dat Richard Krajicek zich ook gaat inzetten voor de VVD, ik denk dat de PVV daar nog last van zal krijgen.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  zondag 6 december 2009 @ 16:30:22 #6
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_75340177
Zolang de autochtone inwoners van Nederland het gevoel hebben vreemden te zijn in eigen land en zolang allerlei multiculturele projectjes blijven doorgaan terwijl de hardwerkende Nederlander binnenkort ten prooi valt aan allerlei bezuinigingen zal er een draagvlak bestaan voor dergelijke politici. Toen de LPF zoveel zetels haalde werd duidelijk dat dit soort gevoelens leven in de samenleving en de peilingen van 25 a 30 zetels voor de PVV bewijzen dat het sentiment nog steeds bestaat.
pi_75340299
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:21 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

De reden dat zulke politici nu meer succes hebben ligt denk ik eerder aan de ver-medialisering van tegenwoordig. Ongenuanceerd blčren en boute uitspraken lenen zich nou eenmaal beter voor sound bites.

Ik zal niet op een rechtse partij stemmen, maar zo iemand als Fred Teeven maakt op mij een veel betere indruk dan Wilders en consorten.. btw het schijnt dat Richard Krajicek zich ook gaat inzetten voor de VVD, ik denk dat de PVV daar nog last van zal krijgen.
De VVD.

Ja, de rechtse partij waar je, als je een iets te uitgesproken of controversiele mening hebt, je biezen kunt pakken en voor jezelf kunt beginnen. Die partij is zo ingedut dat zelfs Wiegel van stal halen niet meer zal helpen.
pi_75341195
Om te bewijzen dat Wilders een gevolg is van diegaande en werkelijke sentimenten uit de bevolking, in plaats van dat deze sentimenten het gevolg zijn van Wilders, hoef je je alleen maar het volgende voor te stellen:

Stel dat Wilders een partij had opgericht die alle Aziaten het land uit wou zetten, Aziatische reljongeren keihard wou aanpakken, Boedhistische gebedsplaatsen wou sluiten, de aziatisering van Nederland wou tegengaan en de gewelddadige cultuur van het Boedhisme bespreekbaar wou maken....

... denk je dan dat mensen ineens negatieve sentimenten jegens Aziaten gaan ontwikkelen, of denk je dat men hem vierkant zal uitlachen?
An unstable system is a system that is not stable
  zondag 6 december 2009 @ 17:03:47 #9
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_75341228
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:30 schreef thewishmaster het volgende:
..terwijl de hardwerkende Nederlander..
Het valt me op dat in dit soort discussies altijd De Hardwerkende Nederlandertm wordt aangehaald. De Nederlanders die ik in mijn werkzame leven heb mogen meemaken zijn over het algemeen liever lui dan moe (en nee, ik heb nooit bij de overheid gewerkt).

maar goed, dat terzijde..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  zondag 6 december 2009 @ 17:08:28 #10
144262 thewishmaster
pi_75341348
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:03 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Het valt me op dat in dit soort discussies altijd De Hardwerkende Nederlandertm wordt aangehaald. De Nederlanders die ik in mijn werkzame leven heb mogen meemaken zijn over het algemeen liever lui dan moe (en nee, ik heb nooit bij de overheid gewerkt).

De meeste allochtonen die ik tegenkom hebben een hekel aan de westerse stijl van leven en verder valt het mij op hoeveel allochtonen bij mij in de wijk een uitkering hebben voor het een of ander.
pi_75341915
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:02 schreef Cyclonis het volgende:
... denk je dan dat mensen ineens negatieve sentimenten jegens Aziaten gaan ontwikkelen, of denk je dat men hem vierkant zal uitlachen?
Natuurlijk niet. Er is een wezenlijk probleem met jongeren uit Marokko, de Nederlandse Antillen etc. Er is tevens een wezenlijk probleem met moslims die geen bericht hebben aan de Westerse manier van leven.

Wilders stelt simpelweg een bepaalde oplossing voor waar niet iedereen het mee eens is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75342210
quote:

[..]

Als je dan zulke berichten (als onderstaand) voorbij ziet komen dan is het, mijn inziens, niet erg vreemd dat er op zo'n wijze wordt geīllustreerd.

'Te snel uitkering voor inburgeraar'

http://www.dumpert.nl/med(...)e_lichte_muziek.html

Maar goed, dit terzijde.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_75342305
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:28 schreef waht het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Er is een wezenlijk probleem met jongeren uit Marokko, de Nederlandse Antillen etc. Er is tevens een wezenlijk probleem met moslims die geen bericht hebben aan de Westerse manier van leven.

Wilders stelt simpelweg een bepaalde oplossing voor waar niet iedereen het mee eens is.
En daar wringt hem precies de schoen: zijn politieke tegenstanders zijn het niet eens met de voorgestelde oplossingen, maar bieden zelf geen alternatieven. En wat doet men dan? Precies, het probleem ontkennen en doen alsof Wilders zelf het probleem is.
pi_75342862
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

En daar wringt hem precies de schoen: zijn politieke tegenstanders zijn het niet eens met de voorgestelde oplossingen, maar bieden zelf geen alternatieven. En wat doet men dan? Precies, het probleem ontkennen en doen alsof Wilders zelf het probleem is.
Volgens mij loop je een paar jaar achter. Het probleem wordt allang niet meer ontkend.
pi_75342976
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
Volgens mij loop je een paar jaar achter. Het probleem wordt allang niet meer ontkend.
Als je het mij vraagt is er sinds Fortuyn helemaal niets veranderd.
  zondag 6 december 2009 @ 18:28:52 #16
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_75343651
Het is de laatste tijd wat stil rondom de geilste verlosser der Nederlanden. Het wordt weer eens tijd voor een krasse uitspraak.

Tip voor Wilders:
Voer een moslimbadge in; moslims moeten in het straatbeeld direct herkenbaar zijn.En deze badge wordt wel belast, dus iedere moslim moet 1000 euro betalen voor het recht deze badge te moeten dragen.
  zondag 6 december 2009 @ 18:41:38 #17
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75343996
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat had er moeten veranderen dan?

Ja, de problemen hadden opgelost moeten worden. Maar hoe zie jij dat voor je dan? Wat voor oplossingen biedt Wilders dan volgens jou?
Intelligent, but fucked up.
pi_75344111
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is een kwestie van tijd. Zie ook de ontwikkelingen omtrent ontwikkelingshulp. Uiteindelijk kan niemand het meer ontkennen.
  zondag 6 december 2009 @ 18:48:01 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75344161
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ja, de problemen hadden opgelost moeten worden. Maar hoe zie jij dat voor je dan? Wat voor oplossingen biedt Wilders dan volgens jou?
http://www.nujij.nl/video(...)iew%29.5919620.lynkx

Komt de Betuwelijn toch nog van pas...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75344175
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Oplossingen waar ik ook grote twijfels over heb. Niet zozeer de mate waarin die effectief zullen zijn, maar meer het menselijke aspect. Dit is grotendeels een ethisch vraagstuk.

Het punt is, wie ben ik om kritiek te hebben op zulke oplossingen als ik zelf daar geen betere oplossingen tegenover kan zetten?

De ongecontroleerde groei van de wereldbevolking is een probleem. Stel nu dat iemand zou voorstellen om een voor mensen dodelijk virus te ontwikkelen dat 80% van de mensheid uitroeit. Je kunt niet ontkennen dat het een oplossing is, maar het druist in tegen alle menselijke normen en waarden. Wat doe je dan? Het probleem ontkennen? Het probleem erkennen en toegeven dat je geen oplossing hebt? Het een goede oplossing noemen?

Het mes snijdt aan twee kanten.
pi_75344809
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:30 schreef thewishmaster het volgende:
Zolang de autochtone inwoners van Nederland het gevoel hebben vreemden te zijn in eigen land en zolang allerlei multiculturele projectjes blijven doorgaan terwijl de hardwerkende Nederlander binnenkort ten prooi valt aan allerlei bezuinigingen zal er een draagvlak bestaan voor dergelijke politici. Toen de LPF zoveel zetels haalde werd duidelijk dat dit soort gevoelens leven in de samenleving en de peilingen van 25 a 30 zetels voor de PVV bewijzen dat het sentiment nog steeds bestaat.
Krijg je werkelijk het gevoel dat je een vreemdeling bent in eigen land? Kom op man. Dat gehuil van PVV-aanhangers over dat het de verkeerde kant opgaat met ons land komt echt mn reet uit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 19:14:25 #22
137949 Disana
pi_75344940
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:02 schreef Cyclonis het volgende:
Om te bewijzen dat Wilders een gevolg is van diegaande en werkelijke sentimenten uit de bevolking, in plaats van dat deze sentimenten het gevolg zijn van Wilders, hoef je je alleen maar het volgende voor te stellen:

Stel dat Wilders een partij had opgericht die alle Aziaten het land uit wou zetten, Aziatische reljongeren keihard wou aanpakken, Boedhistische gebedsplaatsen wou sluiten, de aziatisering van Nederland wou tegengaan en de gewelddadige cultuur van het Boedhisme bespreekbaar wou maken....

Ja, ik denk inderdaad dat er mensen te vinden zijn die dat ook weer zullen volgen. Zodra het zaad is gezaaid zal men om zich heen kijken en constateren dat het slecht gesteld is in Nederland.

Zulke mensen heb je en houd je. Mensen die ontevreden zijn, mensen die angstig zijn, en mensen die een leider nodig hebben.
  zondag 6 december 2009 @ 19:21:54 #23
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75345124
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.nujij.nl/video(...)iew%29.5919620.lynkx

Komt de Betuwelijn toch nog van pas...
Dank voor het filmpje. Zijn Engels moge niet perfekt zijn, maar het is beter dan dat van Fortuyn. De interviewer blijft hem pressen over de aantallen moslims die een probleem zijn en waar Geert van zegt dat ze op de trein moeten. Door een statische blunder (70% van de gevanengen bestaat uit moslims, dus 70% van de moslims zal uitgezet moeten worden komt hij op die onzinnige getallen.
Het zal de geschiedenis wel halen als we ooit miljoenen moslims gaan deporteren! Grootste landverhuizing sinds de emigratie van de joden in de jaren veertig naar onbekende bestemmingen.
Here we are now, entertain us.
  zondag 6 december 2009 @ 19:25:35 #24
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75345213
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oplossingen waar ik ook grote twijfels over heb. Niet zozeer de mate waarin die effectief zullen zijn, maar meer het menselijke aspect. Dit is grotendeels een ethisch vraagstuk.

Het punt is, wie ben ik om kritiek te hebben op zulke oplossingen als ik zelf daar geen betere oplossingen tegenover kan zetten?

De ongecontroleerde groei van de wereldbevolking is een probleem. Stel nu dat iemand zou voorstellen om een voor mensen dodelijk virus te ontwikkelen dat 80% van de mensheid uitroeit. Je kunt niet ontkennen dat het een oplossing is, maar het druist in tegen alle menselijke normen en waarden. Wat doe je dan? Het probleem ontkennen? Het probleem erkennen en toegeven dat je geen oplossing hebt? Het een goede oplossing noemen?

Het mes snijdt aan twee kanten.
Maar Wilders wil dus op grote schaal moslims gaan deporteren. Denk je dat dit onze economie ten goede zal komen? Nederland handelland massaal geboycot, uit allerlei internationale verdragen gezet, geen aanwezigheid meer op G20´s en andere fora, maar een paria staat als Noord-Korea. Zie je dat echt als een oplossing?
pi_75345468
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:25 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar Wilders wil dus op grote schaal moslims gaan deporteren. Denk je dat dit onze economie ten goede zal komen? Nederland handelland massaal geboycot, uit allerlei internationale verdragen gezet, geen aanwezigheid meer op G20´s en andere fora, maar een paria staat als Noord-Korea. Zie je dat echt als een oplossing?
En jij denkt echt dat het uberhaupt zo ver KAN komen?
Lebensraum!
pi_75346144
quote:
Overdrijven is ook een vak. Zo'n vaart zal dat allemaal echt niet lopen als we simpel geen assielaanvragen uit niet-westerse moslimstaten meer behandelen en criminele allochtonen die hier op een tijdelijke verblijfsvergunning zitten het land uit knikkeren. Er zijn genoeg landen die daar geen paria-staat van geworden zijn, en ook wij zullen dat niet zomaar worden. De controverse die hier in Nederland is ontstaan over Wilders wordt in het buitenland vooral om gelachen, zowel in moslimstaten als in de rest van de westerse wereld.

disclaimer: ik ben geen aanhanger van Wilders, en zal hoogstwaarschijnlijk nooit op de PVV stemmen. Niet omdat ze geen punt zouden hebben wat betreft de migrantenproblematiek, maar meer omdat ik geen vertrouwen heb in de bestuurskwaliteiten van de PVV. De PVV als grote oppositiepartij heb ik echt geen problemen mee.
  zondag 6 december 2009 @ 19:59:32 #27
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75346312
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:34 schreef Anschluss het volgende:

[..]

En jij denkt echt dat het uberhaupt zo ver KAN komen?
Ik niet nee, maar kennelijk een groot deel van het electoraat wel. Reken maar dat ze zich walgend afwenden van Wilders als hij alle beloften niet inlost.
  zondag 6 december 2009 @ 20:00:56 #28
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75346357
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Zo'n vaart zal dat allemaal echt niet lopen als we simpel geen assielaanvragen uit niet-westerse moslimstaten meer behandelen en criminele allochtonen die hier op een tijdelijke verblijfsvergunning zitten het land uit knikkeren. Er zijn genoeg landen die daar geen paria-staat van geworden zijn, en ook wij zullen dat niet zomaar worden. De controverse die hier in Nederland is ontstaan over Wilders wordt in het buitenland vooral om gelachen, zowel in moslimstaten als in de rest van de westerse wereld.

disclaimer: ik ben geen aanhanger van Wilders, en zal hoogstwaarschijnlijk nooit op de PVV stemmen. Niet omdat ze geen punt zouden hebben wat betreft de migrantenproblematiek, maar meer omdat ik geen vertrouwen heb in de bestuurskwaliteiten van de PVV. De PVV als grote oppositiepartij heb ik echt geen problemen mee.
Ja, dat kan jij wel vinden maar dat is niet wat Wilders beloofd. Geen wonder dat je geen PVV stemmer bent.
pi_75346929
quote:

[..]

Soort zoekt soort is een bekend gezegde. Met andere woorden het ligt aan je zelf.
Mijn werkzame leven is nog niet voorbij maar van wat ik tot nu toe om mij heen ervaren heb is de overgrote meerderheid harwerkend en loyaal aan het bedrijf.
-
  maandag 7 december 2009 @ 19:19:52 #30
177885 JoaC
Het is patat
pi_75383126
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:15 schreef quo_ het volgende:

[..]

Soort zoekt soort is een bekend gezegde. Met andere woorden het ligt aan je zelf.
Mijn werkzame leven is nog niet voorbij maar van wat ik tot nu toe om mij heen ervaren heb is de overgrote meerderheid harwerkend en loyaal aan het bedrijf.
Familiebedrijven zijn anders.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 7 december 2009 @ 19:59:40 #31
144262 thewishmaster
pi_75385075
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Krijg je werkelijk het gevoel dat je een vreemdeling bent in eigen land? Kom op man. Dat gehuil van PVV-aanhangers over dat het de verkeerde kant opgaat met ons land komt echt mn reet uit.
Ik ben opgegroeid in de Amsterdamse wijken Osdorp en Slotervaart, dus dan zie je wel wat de islamisering van Nederland in de praktijk inhoudt.
pi_75398667
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:59 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik niet nee, maar kennelijk een groot deel van het electoraat wel.
En net kom je nog met je hele onderbuik zoals je onderstaande quote laat zien op de proppen of ben je het hulpje van Char dat je in de hoofden van anderen kunt kijken?
quote:

[..]

quote:
Reken maar dat ze zich walgend afwenden van Wilders als hij alle beloften niet inlost.
Wel aardig van je dat uitgerekend jij je zo bezorgd maakt om een groot aantal wildersstemmers maar de meesten weten heus wel dat hij niets tot weinig waar kan maken van wat hij roept.
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:11:02 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75398751
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 07:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

Wel aardig van je dat uitgerekend jij je zo bezorgd maakt om een groot aantal wildersstemmers maar de meesten weten heus wel dat hij niets tot weinig waar kan maken van wat hij roept.
Ah, dus al die Wildersaanhangers die roepen dat de huidige partijen allemaal aan kiezersbedrog doen, niet doen wat ze beloven in de campagnes enzovoort, lopen nu achter een partij aan waarvan ze al weten dat hij kiezersbedrog gaat plegen en niet waar gaat maken wat hij nu roept?

En dan nog met droge ogen beweren dat Wilders-aanhangers niet dom zijn
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75398894
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ah, dus al die Wildersaanhangers die roepen dat de huidige partijen allemaal aan kiezersbedrog doen, niet doen wat ze beloven in de campagnes enzovoort, lopen nu achter een partij aan waarvan ze al weten dat hij kiezersbedrog gaat plegen en niet waar gaat maken wat hij nu roept?

En dan nog met droge ogen beweren dat Wilders-aanhangers niet dom zijn
Je bent pas dom als je niet door de propaganda heen kan prikken zoals jij met je enorme betweterigheid.
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:37:41 #35
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_75398955
Mijn favoriete reeks.
pi_75399301
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:59 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in de Amsterdamse wijken Osdorp en Slotervaart, dus dan zie je wel wat de islamisering van Nederland in de praktijk inhoudt.
Dus als ik in Wassenaar of Blaricum ben opgegroeid zijn er alleen maar kakkers in Nederland ? Je kan de toestand van 2 wijken toch niet representatief noemen voor een heel land ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:05:08 #37
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_75400400
quote:

[..]

islamisering. verpaupering zal je bedoelen, het volk daar heeft weinig met de islam te maken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_75403247
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dus als ik in Wassenaar of Blaricum ben opgegroeid zijn er alleen maar kakkers in Nederland ? Je kan de toestand van 2 wijken toch niet representatief noemen voor een heel land ?
Dit wordt toch niet gesteld?
Zijn bewering is dat hij zich als een vreemde in eigen land voelt, omdat de wijken waarin hij is opgegroeid ingrijpend in de bevolkingssamenstelling is veranderd.
En de islamisering van Nederland, de praktijk van Osdorp en Slotervaart, met pas geleden nog een stadsdeelvoorzitter die pleit voor koranlessen op openbare scholen, een moslimstadsdeel en hoofddoekjes voor politieagenten vind ik met zulke uitspraken van een belangrijk bestuurder van onze hoofdstad niet geheel uit de lucht gegrepen.
pi_75404099
quote:
Dit wordt toch niet gesteld?
Zijn bewering is dat hij zich als een vreemde in eigen land voelt, omdat de wijken waarin hij is opgegroeid ingrijpend in de bevolkingssamenstelling is veranderd.
Mijn punt is een beetje, dat de samenstelling van 2 wijken niet meteen representatief zijn voor een heel land.
quote:
En de islamisering van Nederland, de praktijk van Osdorp en Slotervaart, met pas geleden nog een stadsdeelvoorzitter die pleit voor koranlessen op openbare scholen, een moslimstadsdeel en hoofddoekjes voor politieagenten vind ik met zulke uitspraken van een belangrijk bestuurder van onze hoofdstad niet geheel uit de lucht gegrepen.
Tja, er wonen nu eenmaal meer moslims in Nederland dan 20 jaar geleden. Een bevolking verandert namelijk. Dan is het niet vreemd dat men bepaalde voorstellen gaat doen zoals in jouw voorbeelden. Dat is mijns inziens onvermijdelijk (de voorstellen dus he ? Los van het al dan niet overnemen van de voorstellen).

Het laatste wat je moet doen, en die tendens is er toch wel een beetje, is dat men min of meer krampachtig vast gaat houden eigen tradities en gebruiken en categorisch de veranderende samenleving afwijst. M.a.w., de moslims (in dit voorbeeld) zijn er nu eenmaal, of je het nu leuk vindt of niet, dan kun je het beter een plek geven in de samenleving.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_75404417
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mijn punt is een beetje, dat de samenstelling van 2 wijken niet meteen representatief zijn voor een heel land.
Hij praat over zichzelf, immers heeft hij het over de wijken waarin hij is opgegroeid.
quote:
Tja, er wonen nu eenmaal meer moslims in Nederland dan 20 jaar geleden. Een bevolking verandert namelijk. Dan is het niet vreemd dat men bepaalde voorstellen gaat doen zoals in jouw voorbeelden. Dat is mijns inziens onvermijdelijk (de voorstellen dus he ? Los van het al dan niet overnemen van de voorstellen).
Dan moet jij het ook niet vreemd vinden dat naar aanleiding van deze voorstellen het niet de enige reactie zal zijn dat iedereen in polonaise gaat omdat het zulke goede voorstellen zijn, maar dat anderen kritiek hebben en bijvoorbeeld het onder druk zetten van de scheiding van kerk en staat, islamisering, bezwaarlijk vinden.

Openbare scholen hebben geen religieuze grondslag. Het is dan ook opmerkelijk dat een stadsdeelburgemeester pleit voor Koranlessen; niet eens religieuze of maatschappij-religieuze lessen.

Vanzelfsprekend worden zulke zaken kritisch beschouwd.
quote:
Het laatste wat je moet doen, en die tendens is er toch wel een beetje, is dat men min of meer krampachtig vast gaat houden eigen tradities en gebruiken en categorisch de veranderende samenleving afwijst. M.a.w., de moslims (in dit voorbeeld) zijn er nu eenmaal, of je het nu leuk vindt of niet, dan kun je het beter een plek geven in de samenleving.
Ik vind het laatste wat jij moet doen is gewoon alles maar aannemen en mensen die bepaalde zaken tegen het licht houden bekritiseren dat zij krampachtig zijn.
Er bestaan in Nederland geen enkele taboes op wat voor onderwerpen dan ook. Dit betekent dat ook onderwerpen die de integratie en moslims betreffen vanzelfsprekend dezelfde overgave in de discussie kunnen verwachten.
Het is juist krampachtig zulke onderwerpen te verschonen van kritiek en ik proef zelf bij jou onverschilligheid, dat ik natuurlijk helemaal kwalijk vind.
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:44:24 #41
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_75405096
iets niet categorisch afwijzen is niet meteen gelijk aan onverschilligheid, ook al denken vooral pvv-stemmers natuurlijk wel in zulk zwart/wit denken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_75405148
Ik was het eerst toch wel vaak eens met Geert, maar hij moet zich niet altijd in de slachtofferrol plaatsen..
pi_75405219
In zijn beleving gaat het over categorisch afwijzen, maar dan duiden we het zwart-wit denken niet.
Het komt waarschijnlijk op dat moment eventjes niet uit.

pi_75405601
quote:

[..]

Wat heeft de overlast van een paar groepjes rel-Marokkaantjes te maken met islamisering?

Immers, als in de bible-belt de lokale jeugd zich misdraagt dan is er toch ook geen sprake van gristelijk geweld?
pi_75410968
quote:
Geert Wilders dinsdag bij Het Elfde Uur

Geert Wilders is met afstand de meest besproken politicus van Nederland, Geen dag gaat voorbij of zijn partij staat wel in de kranten en hijzelf wordt besproken aan de tafels van de Nederlandse talkshows. Ministers, Kamerleden en opiniemakers bijten keer op keer hun tanden stuk op zijn felle retoriek en gewiekste debatoptredens. Voor Andries Knevel een reden om met Geert Wilders in gesprek te gaan.

Andries Knevel praat dinsdag (8 december) in zijn tv-programma Het Elfde Uur, in een uitgebreid, openhartig en persoonlijk gesprek met Wilders.

Het Elfde Uur is te zien vanaf 21:15 uur op Nederland 2.
pi_75411263
Leuk. Ik neem wel een kijkje.
pi_75411488
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
Immers, als in de bible-belt de lokale jeugd zich misdraagt dan is er toch ook geen sprake van gristelijk geweld?
Islam is vreemd, Christendom kennen we al langer. Haatprekende imams zijn anders dan haatprekende priesters of dominees. Eerstgenoemden zijn hier 'te gast', laatstgenoemden zijn hier geboren. Bovendien hebben Islamitische terroristische groeperingen het gemunt op ons land, ik ben niet bekend met Christelijke terroristische groeperingen die dit ook hebben. En als laatste zit het Christendom verwerkt in onze tradities en onze geschiedenis. De Islam ook maar veel minder.

Dat zijn een deel van de verschillen tussen de Islam en het Christendom vanuit het perspectief van een bepaalde Nederlander zoals ik ze begrijp.
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:14:16 #48
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_75412758
Als ik zo eens naar de afgelopen jaren kijk, dan zie ik de volgende ontwikkelingen:

• islamitisch terrorisme in enkele westerse steden
  • nieuwe Nederlanders uit moslimlanden die moeilijk integreren en soms zelfs onze mooie taal niet spreken en daardoor een sociale achterstand krijgen en houden
  • relpubertjes in achterstandswijken. Dit is natuurlijk van alle tijden, maar op dit moment in de geschiedenis worden die achterstandswijken voor een groot deel door allochtonen bevolkt. En dat is niet toevallig, maar komt juist vanwege het vorige punt
  • een schizofreen die Theo van Gogh vermoord heeft
  • een liberale traditie in Nederland die niet te veel eisen wil stellen aan hoe mensen hun leven moeten leiden en die niet de ene mening boven de andere wil stellen

Stuk voor stuk ernstige ontwikkelingen, absoluut (de eerste vier dan), maar in principe staan ze compleet los van elkaar. Op de een of andere wijze echter is dit in het brein van de Wildersstemmer gaan gisten en broeien totdat er een allesomvattende theorie uitkwam die één groot links-islamitisch complot achter de ontwikkelingen ziet.

Handig, zo'n allesverklarende theorie, en niet eens onbegrijpelijk, maar hij klopt niet en het brengt ons ook niet dichter bij een oplossing. Een deel van de Nederlanders is nu eenmaal moslim en het is echt onzin om te beweren dat de islam niet bij Nederland past.

Ik denk dat de huidige blinde moslimhaat van Wilders c.s. nog terug te draaien was geweest tot 8 april 2002. Op die datum werd el-Moumni vrijgesproken wegens het beledigen van homo's in een van zijn preken, en dat was een verkeerde beslissing. Wij (als Nederland) hadden moeten zeggen: Ga dat ergens anders lopen verkondigen, jouw geloof gaat niet boven de wet. Je bent geeneens Nederlander, dus verscheur je visum maar en veel plezier in de woestijn. Op die manier was voor iedereen duidelijk geweest dat beledigen en discrimineren niet mag, dat iedereen elkaar in zijn waarde moeten laten en dat de Nederlandse grondwet boven alles gaat.

Die kans heeft de overheid laten liggen en nu zitten we met de gebakken peren.
  • pi_75414809
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 15:42 schreef waht het volgende:

[..]

Islam is vreemd, Christendom kennen we al langer. Haatprekende imams zijn anders dan haatprekende priesters of dominees. Eerstgenoemden zijn hier 'te gast', laatstgenoemden zijn hier geboren. Bovendien hebben Islamitische terroristische groeperingen het gemunt op ons land, ik ben niet bekend met Christelijke terroristische groeperingen die dit ook hebben. En als laatste zit het Christendom verwerkt in onze tradities en onze geschiedenis. De Islam ook maar veel minder.

Dat zijn een deel van de verschillen tussen de Islam en het Christendom vanuit het perspectief van een bepaalde Nederlander zoals ik ze begrijp.
    Ik kan je alleen maar gelijk geven met bovenstaande, alleen mis jij het punt dat ik probeerde te maken. Mijns inziens heeft het wangedrag van rel-Marokkanen weinig tot niets te maken met de islam. Nu krijg ik waarschijnlijk het verwijt om de oren geslagen dat het voor moslims normaal is om minachtend tegen vrouwen te doen. Echter, ik vind het ietwat vreemd dat een zogenaamde gelovige Marokkaan zich bedient van wanstaltige gedragingen en dit vervolgens goedpraat met de islam in zijn hand. Immers, veel van hun misdragingen zijn niet in orde volgens de islam.

Het bevreemdt mij dat de rel-Marokkaantjes in verband wordt gebracht met de islam. Daarom haalde ik ook de bible-belt jeugd aan als voorbeeld. Als die zich misdragen wordt de kerk daar ook niet op aangekeken.
    pi_75415631
    Zeg Koos, ik ben benieuwd naar jouw verklaring over dat de relmarokjes hoofdzakelijk uit streng islamitische gezinnen stammen en dat de islam daar geen verband mee heeft.
    pi_75415800
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 17:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Zeg Koos, ik ben benieuwd naar jouw verklaring over dat de relmarokjes hoofdzakelijk uit streng islamitische gezinnen stammen en dat de islam daar geen verband mee heeft.
    Nou, een plausibele verklaring kan zijn dat het gezin weliswaar zwaar religieus is, maar dat dat niet geldt voor de zoon. Dat is niet heel vergezocht. Ken ook zat gristelijke gezinnen wiens kinderen geen ene reet te maken hebben met het geloof, behalve dat ze een keer per week naar de kerk gaan.

Bovendien gedragen de rel-Marokkaantjes zich niet bepaald als streng gelovigen
    pi_75417574
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 17:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, een plausibele verklaring kan zijn dat het gezin weliswaar zwaar religieus is, maar dat dat niet geldt voor de zoon. Dat is niet heel vergezocht. Ken ook zat gristelijke gezinnen wiens kinderen geen ene reet te maken hebben met het geloof, behalve dat ze een keer per week naar de kerk gaan.

Bovendien gedragen de rel-Marokkaantjes zich niet bepaald als streng gelovigen
    Ah, eigenlijk zeg je dat het niets met religie te maken maar wel een beetje zijdelings net zoiets als een beetje zwanger zijn. Bovendien zeg je indirect dat het ligt aan de afkomst.
    pi_75417769
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 16:14 schreef Frollo het volgende:
    Als ik zo eens naar de afgelopen jaren kijk, dan zie ik de volgende ontwikkelingen:

• islamitisch terrorisme in enkele westerse steden
  • nieuwe Nederlanders uit moslimlanden die moeilijk integreren en soms zelfs onze mooie taal niet spreken en daardoor een sociale achterstand krijgen en houden
  • relpubertjes in achterstandswijken. Dit is natuurlijk van alle tijden, maar op dit moment in de geschiedenis worden die achterstandswijken voor een groot deel door allochtonen bevolkt. En dat is niet toevallig, maar komt juist vanwege het vorige punt
  • een schizofreen die Theo van Gogh vermoord heeft
  • een liberale traditie in Nederland die niet te veel eisen wil stellen aan hoe mensen hun leven moeten leiden en die niet de ene mening boven de andere wil stellen

Stuk voor stuk ernstige ontwikkelingen, absoluut (de eerste vier dan), maar in principe staan ze compleet los van elkaar. Op de een of andere wijze echter is dit in het brein van de Wildersstemmer gaan gisten en broeien totdat er een allesomvattende theorie uitkwam die één groot links-islamitisch complot achter de ontwikkelingen ziet.
  • Ik vind dat je toch een niet onbelangrijk aspect vergeet, namelijk de overheid en het overheidsoptreden.
    Er is lange tijd geen overheidsbeleid inzake immigratie en integratie geweest, dat onnodige vertraging voor de integratie heeft opgeleverd. De overheid is op dit moment nog steeds bezig mensen te laten inburgeren. Soms betreft het mensen die hier al tientallen jaren wonen.
    Wat de overheid, in de tijd dat zij op dit dossier duidelijk nog zoekende was, ideologische kenmerkte is het omarmen van het multiculturalisme. De sociaal-democratie was met name in de jaren '70 en '80 een vrij dominante stroming, waarbij de opvatting dat overheidsingrijpen de samenleving verbetert centraal stond; de maakbare samenleving.
    Een exponent van deze maakbaarheidsgedachte is het ideaal van de multiculturele samenleving, dat als een verrijking voor de samenleving wordt beschouwd.
    Ik wil er aan toevoegen dat ook het ontbreken van overheidsbeleid er voor gezorgd heeft dat het multiculturalisme de leidende stroming kon worden.

Het multiculturalisme kenmerkt zich door het plaatsen van mensen in afgescheiden cultuurhokken.
    Je ziet dit terug in het door de overheid onderbrengen van Turkse en Marokkaanse (arbeids)migranten in een islamitische zuil. Ook als ze geen moslim zijn of de islam niet als hoodidentiteit beschouwen. De overheid ontloopt hiermee haar verantwoordelijkheid.
    De migranten worden niet individueel aangesproken, maar bemiddeling vindt plaats via onder andere contactorganen, imams en moskeeën. Orthodoxe groeperingen waren in deze zuil het best georganiseerd, dus deze islamzuil werd behoudend. Kind van de rekening werden allochtone vrouwen, ten behoeve van, voor het eerste aangezicht, sociale vrede.
    Het gevolg is dat in de main stream beeldvorming migranten gelijkgesteld worden aan moslims en moslims gelijkgesteld worden met mensen die moderniteit afwijzen ('de islam is een achterlijke religie').

Hoewel de SP en VVD-leider Bolkestein de eersten waren die de problematiek op dit dossier aanhangig maakte waren het vooral Paul Scheffer en Pim Fortuyn die de discussie openbraken.
    Soms schiet het wat door en er wordt nu zelfs gepraat over nieuw politiek correctisme, maar dat is, mijn inziens, een gevolg van het op slot gooien van het publieke debat ten tijde van de hoogtijdagen van het multiculturalisme.
    Ik wil hieraan toevoegen dat de discussie zich niet beperkt door de retoriek van Geert Wilders, Michiel Smit, (insert gelijkgestemden die jij niet mag/waar jij tegen bent) en dat er op verschillende niveaus zoals politiek, antropologisch, cultureel-maatschappelijk, criminologisch, religieus, etc. zaken in kaart worden gebracht en onderdeel zijn gaan uitmaken van de discussie.

Het enige dat ontbreekt is overheidsverantwoording voor het immigratiebeleid van de afgelopen jaren. De commissie Blok deed wel onderzoek, maar met het rapport en de bevindingen werden, niet in de laatste plaats vanwege de conclusies en aanbevelingen, nauwelijks iets gedaan.
    Het ontbreekt aan een uitleg bijvoorbeeld waarom in een individualistische samenleving, die Nederland was verworden door ontkerkelijking, secularisering, seksuele vrijheid, etc. migranten in een islamzuil zijn opgesloten, als groep op hun verantwoordelijkheden (in de praktijk meer de rechten, emancipatoire zaken) zijn benaderd en waarom de stelling dat de multiculturele samenleving een verrijking is niet gestaafd kan worden.
    De PVV buit dit uit door Kamervragen te stellen over de kosten van de immigratie en ondertussen is het gemor ook algemener geworden. Dat niet iedereen de voorstellen van de PVV omarmt is evident, maar bijgevolg is een herijking van de eigen standpunten op het gebied van samenleven, burgerschap en omgeving.
    In de 'Staat en Recht' stond dat 55% van de SP-kiezers en nog de helft van de PvdA-kiezers de stelling onderschrijft dat Wilders als het gaat om criminaliteit en overlast de vinger op de zere plek legt.
    pi_75417981
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 18:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ah, eigenlijk zeg je dat het niets met religie te maken maar wel een beetje zijdelings net zoiets als een beetje zwanger zijn. Bovendien zeg je indirect dat het ligt aan de afkomst.
    Ik zie rel-Marokkanen in ieder geval niet als een teken van islamisering. Ik weet niet hoe het komt, als ik dat wist dan voerden we deze discussie immers niet,
      dinsdag 8 december 2009 @ 20:03:37 #55
    144262 thewishmaster
    pi_75420942
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 09:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Het blijft niet bij die twee stadsdelen, kijk eens naar de andere grote steden in Nederland, zelfs een stad als Ede, die niet eens bij de grootste twintig steden van Nederland hoort gaat gebukt onder de overlast van islamieten.
      dinsdag 8 december 2009 @ 20:13:36 #56
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_75421408
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het blijft niet bij die twee stadsdelen, kijk eens naar de andere grote steden in Nederland, zelfs een stad als Ede, die niet eens bij de grootste twintig steden van Nederland hoort gaat gebukt onder de overlast van islamieten.
    Die gasten die met een hamburger van de Mcdonalds in de hand vrouwen met rokjes aan voor hoer lopen uit te schelden zijn verre van islamiet, dat zijn gewoon randjongeren en die kunnen prima aangepakt worden als de politie hun werk doet.
      dinsdag 8 december 2009 @ 20:15:12 #57
    144262 thewishmaster
    pi_75421483
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 20:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Die gasten die met een hamburger van de Mcdonalds in de hand vrouwen met rokjes aan voor hoer lopen uit te schelden zijn verre van islamiet, dat zijn gewoon randjongeren en die kunnen prima aangepakt worden als de politie hun werk doet.
    Het valt me op dat er bij overlast van islamitische jongeren op wordt gewezen dat dat geen echte moslims zijn, terwijl er bij cokesnuivers uit Urk en Volendam niet dezelfde redenatie wordt gevolgd.
      dinsdag 8 december 2009 @ 20:17:28 #58
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_75421629
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 20:15 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het valt me op dat er bij overlast van islamitische jongeren op wordt gewezen dat dat geen echte moslims zijn, terwijl er bij cokesnuivers uit Urk en Volendam niet dezelfde redenatie wordt gevolgd.
    Bij die cokesnuivers gaat het ook vaak om jongeren die van het 'rechte pad' zijn afgeslagen, gok maar eens wat dat rechte pad inhoud en dan kom je meteen bij dat verschil terecht.
      † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 21:36:13 #59
    137949 Disana
    pi_75425100
    Wilders zit bij Knevel.
    pi_75425758
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 21:36 schreef Disana het volgende:
    Wilders zit bij Knevel.
    ok, Myrna nu nog aan het woord
      dinsdag 8 december 2009 @ 21:53:31 #61
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_75425999
    Het is altijd leuk om bij de EO op visite te gaan, daar valt nl altijd vooraf overleg over de inhoud te voeren voordat je de ether in gaat.
      † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 22:09:56 #62
    137949 Disana
    pi_75426771
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 21:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    Het is altijd leuk om bij de EO op visite te gaan, daar valt nl altijd vooraf overleg over de inhoud te voeren voordat je de ether in gaat.
    Ik vond Knevel dan ook heel mild en vriendelijk terwijl hij tegenover holle retoriek zat.
      dinsdag 8 december 2009 @ 22:14:06 #63
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_75426954
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 22:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vond Knevel dan ook heel mild en vriendelijk terwijl hij tegenover holle retoriek zat.
    Zo behandelen ze rita ook als ze weer eens mag aanschuiven in dit is de dag
    pi_75426958
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 22:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Knevel is dan ook een grote eikel
    pi_75427175
    Knevel is gewoon Top vergeleken met bv P&W met hun slinkse methoden.
    Terecht dat hij daar niet verschijnt
    pi_75427242
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 22:19 schreef qonmann het volgende:
    Knevel is gewoon Top vergeleken met bv P&W met hun slinkse methoden.
    Terecht dat hij daar niet verschijnt
    Astjeblieft zeg. Knevel is echt een vreselijke interviewer. Vreet elke keer weer mn tenen op als hij begint met zn achterlijke vragen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')