abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75415800
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zeg Koos, ik ben benieuwd naar jouw verklaring over dat de relmarokjes hoofdzakelijk uit streng islamitische gezinnen stammen en dat de islam daar geen verband mee heeft.
Nou, een plausibele verklaring kan zijn dat het gezin weliswaar zwaar religieus is, maar dat dat niet geldt voor de zoon. Dat is niet heel vergezocht. Ken ook zat gristelijke gezinnen wiens kinderen geen ene reet te maken hebben met het geloof, behalve dat ze een keer per week naar de kerk gaan.

Bovendien gedragen de rel-Marokkaantjes zich niet bepaald als streng gelovigen
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75417574
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, een plausibele verklaring kan zijn dat het gezin weliswaar zwaar religieus is, maar dat dat niet geldt voor de zoon. Dat is niet heel vergezocht. Ken ook zat gristelijke gezinnen wiens kinderen geen ene reet te maken hebben met het geloof, behalve dat ze een keer per week naar de kerk gaan.

Bovendien gedragen de rel-Marokkaantjes zich niet bepaald als streng gelovigen
Ah, eigenlijk zeg je dat het niets met religie te maken maar wel een beetje zijdelings net zoiets als een beetje zwanger zijn. Bovendien zeg je indirect dat het ligt aan de afkomst.
pi_75417769
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:14 schreef Frollo het volgende:
Als ik zo eens naar de afgelopen jaren kijk, dan zie ik de volgende ontwikkelingen:

• islamitisch terrorisme in enkele westerse steden
  • nieuwe Nederlanders uit moslimlanden die moeilijk integreren en soms zelfs onze mooie taal niet spreken en daardoor een sociale achterstand krijgen en houden
  • relpubertjes in achterstandswijken. Dit is natuurlijk van alle tijden, maar op dit moment in de geschiedenis worden die achterstandswijken voor een groot deel door allochtonen bevolkt. En dat is niet toevallig, maar komt juist vanwege het vorige punt
  • een schizofreen die Theo van Gogh vermoord heeft
  • een liberale traditie in Nederland die niet te veel eisen wil stellen aan hoe mensen hun leven moeten leiden en die niet de ene mening boven de andere wil stellen

Stuk voor stuk ernstige ontwikkelingen, absoluut (de eerste vier dan), maar in principe staan ze compleet los van elkaar. Op de een of andere wijze echter is dit in het brein van de Wildersstemmer gaan gisten en broeien totdat er een allesomvattende theorie uitkwam die één groot links-islamitisch complot achter de ontwikkelingen ziet.
  • Ik vind dat je toch een niet onbelangrijk aspect vergeet, namelijk de overheid en het overheidsoptreden.
    Er is lange tijd geen overheidsbeleid inzake immigratie en integratie geweest, dat onnodige vertraging voor de integratie heeft opgeleverd. De overheid is op dit moment nog steeds bezig mensen te laten inburgeren. Soms betreft het mensen die hier al tientallen jaren wonen.
    Wat de overheid, in de tijd dat zij op dit dossier duidelijk nog zoekende was, ideologische kenmerkte is het omarmen van het multiculturalisme. De sociaal-democratie was met name in de jaren '70 en '80 een vrij dominante stroming, waarbij de opvatting dat overheidsingrijpen de samenleving verbetert centraal stond; de maakbare samenleving.
    Een exponent van deze maakbaarheidsgedachte is het ideaal van de multiculturele samenleving, dat als een verrijking voor de samenleving wordt beschouwd.
    Ik wil er aan toevoegen dat ook het ontbreken van overheidsbeleid er voor gezorgd heeft dat het multiculturalisme de leidende stroming kon worden.

Het multiculturalisme kenmerkt zich door het plaatsen van mensen in afgescheiden cultuurhokken.
    Je ziet dit terug in het door de overheid onderbrengen van Turkse en Marokkaanse (arbeids)migranten in een islamitische zuil. Ook als ze geen moslim zijn of de islam niet als hoodidentiteit beschouwen. De overheid ontloopt hiermee haar verantwoordelijkheid.
    De migranten worden niet individueel aangesproken, maar bemiddeling vindt plaats via onder andere contactorganen, imams en moskeeën. Orthodoxe groeperingen waren in deze zuil het best georganiseerd, dus deze islamzuil werd behoudend. Kind van de rekening werden allochtone vrouwen, ten behoeve van, voor het eerste aangezicht, sociale vrede.
    Het gevolg is dat in de main stream beeldvorming migranten gelijkgesteld worden aan moslims en moslims gelijkgesteld worden met mensen die moderniteit afwijzen ('de islam is een achterlijke religie').

Hoewel de SP en VVD-leider Bolkestein de eersten waren die de problematiek op dit dossier aanhangig maakte waren het vooral Paul Scheffer en Pim Fortuyn die de discussie openbraken.
    Soms schiet het wat door en er wordt nu zelfs gepraat over nieuw politiek correctisme, maar dat is, mijn inziens, een gevolg van het op slot gooien van het publieke debat ten tijde van de hoogtijdagen van het multiculturalisme.
    Ik wil hieraan toevoegen dat de discussie zich niet beperkt door de retoriek van Geert Wilders, Michiel Smit, (insert gelijkgestemden die jij niet mag/waar jij tegen bent) en dat er op verschillende niveaus zoals politiek, antropologisch, cultureel-maatschappelijk, criminologisch, religieus, etc. zaken in kaart worden gebracht en onderdeel zijn gaan uitmaken van de discussie.

Het enige dat ontbreekt is overheidsverantwoording voor het immigratiebeleid van de afgelopen jaren. De commissie Blok deed wel onderzoek, maar met het rapport en de bevindingen werden, niet in de laatste plaats vanwege de conclusies en aanbevelingen, nauwelijks iets gedaan.
    Het ontbreekt aan een uitleg bijvoorbeeld waarom in een individualistische samenleving, die Nederland was verworden door ontkerkelijking, secularisering, seksuele vrijheid, etc. migranten in een islamzuil zijn opgesloten, als groep op hun verantwoordelijkheden (in de praktijk meer de rechten, emancipatoire zaken) zijn benaderd en waarom de stelling dat de multiculturele samenleving een verrijking is niet gestaafd kan worden.
    De PVV buit dit uit door Kamervragen te stellen over de kosten van de immigratie en ondertussen is het gemor ook algemener geworden. Dat niet iedereen de voorstellen van de PVV omarmt is evident, maar bijgevolg is een herijking van de eigen standpunten op het gebied van samenleven, burgerschap en omgeving.
    In de 'Staat en Recht' stond dat 55% van de SP-kiezers en nog de helft van de PvdA-kiezers de stelling onderschrijft dat Wilders als het gaat om criminaliteit en overlast de vinger op de zere plek legt.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_75417981
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 18:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ah, eigenlijk zeg je dat het niets met religie te maken maar wel een beetje zijdelings net zoiets als een beetje zwanger zijn. Bovendien zeg je indirect dat het ligt aan de afkomst.
    Ik zie rel-Marokkanen in ieder geval niet als een teken van islamisering. Ik weet niet hoe het komt, als ik dat wist dan voerden we deze discussie immers niet,
      dinsdag 8 december 2009 @ 20:03:37 #55
    144262 thewishmaster
    Born and Raised in Amsterdam
    pi_75420942
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 09:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dus als ik in Wassenaar of Blaricum ben opgegroeid zijn er alleen maar kakkers in Nederland ? Je kan de toestand van 2 wijken toch niet representatief noemen voor een heel land ?
    Het blijft niet bij die twee stadsdelen, kijk eens naar de andere grote steden in Nederland, zelfs een stad als Ede, die niet eens bij de grootste twintig steden van Nederland hoort gaat gebukt onder de overlast van islamieten.
      dinsdag 8 december 2009 @ 20:13:36 #56
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_75421408
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het blijft niet bij die twee stadsdelen, kijk eens naar de andere grote steden in Nederland, zelfs een stad als Ede, die niet eens bij de grootste twintig steden van Nederland hoort gaat gebukt onder de overlast van islamieten.
    Die gasten die met een hamburger van de Mcdonalds in de hand vrouwen met rokjes aan voor hoer lopen uit te schelden zijn verre van islamiet, dat zijn gewoon randjongeren en die kunnen prima aangepakt worden als de politie hun werk doet.
      dinsdag 8 december 2009 @ 20:15:12 #57
    144262 thewishmaster
    Born and Raised in Amsterdam
    pi_75421483
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 20:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Die gasten die met een hamburger van de Mcdonalds in de hand vrouwen met rokjes aan voor hoer lopen uit te schelden zijn verre van islamiet, dat zijn gewoon randjongeren en die kunnen prima aangepakt worden als de politie hun werk doet.
    Het valt me op dat er bij overlast van islamitische jongeren op wordt gewezen dat dat geen echte moslims zijn, terwijl er bij cokesnuivers uit Urk en Volendam niet dezelfde redenatie wordt gevolgd.
      dinsdag 8 december 2009 @ 20:17:28 #58
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_75421629
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 20:15 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het valt me op dat er bij overlast van islamitische jongeren op wordt gewezen dat dat geen echte moslims zijn, terwijl er bij cokesnuivers uit Urk en Volendam niet dezelfde redenatie wordt gevolgd.
    Bij die cokesnuivers gaat het ook vaak om jongeren die van het 'rechte pad' zijn afgeslagen, gok maar eens wat dat rechte pad inhoud en dan kom je meteen bij dat verschil terecht.
      † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 21:36:13 #59
    137949 Disana
    pi_75425100
    Wilders zit bij Knevel.
    pi_75425758
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 21:36 schreef Disana het volgende:
    Wilders zit bij Knevel.
    ok, Myrna nu nog aan het woord
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      dinsdag 8 december 2009 @ 21:53:31 #61
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_75425999
    Het is altijd leuk om bij de EO op visite te gaan, daar valt nl altijd vooraf overleg over de inhoud te voeren voordat je de ether in gaat.
      † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 22:09:56 #62
    137949 Disana
    pi_75426771
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 21:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    Het is altijd leuk om bij de EO op visite te gaan, daar valt nl altijd vooraf overleg over de inhoud te voeren voordat je de ether in gaat.
    Ik vond Knevel dan ook heel mild en vriendelijk terwijl hij tegenover holle retoriek zat.
      dinsdag 8 december 2009 @ 22:14:06 #63
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_75426954
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 22:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vond Knevel dan ook heel mild en vriendelijk terwijl hij tegenover holle retoriek zat.
    Zo behandelen ze rita ook als ze weer eens mag aanschuiven in dit is de dag
    pi_75426958
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 22:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Knevel is dan ook een grote eikel
    pi_75427175
    Knevel is gewoon Top vergeleken met bv P&W met hun slinkse methoden.
    Terecht dat hij daar niet verschijnt
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
    pi_75427242
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 22:19 schreef qonmann het volgende:
    Astjeblieft zeg. Knevel is echt een vreselijke interviewer. Vreet elke keer weer mn tenen op als hij begint met zn achterlijke vragen.
      dinsdag 8 december 2009 @ 22:21:16 #67
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_75427278
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 22:19 schreef qonmann het volgende:
    Knevel is iemand die nog geen jaar geleden betreurde dat hij de evolutietheorie niet aan zijn kinderen verteld had en het daarna nuanceerde vanwege brieven van boze EO kijkers

luister voor de gein eens naar Dit linkje van dit is de dag van vanochtend Om eens te zien hoe men bij de EO met journalistiek omgaat.

[ Bericht 13% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 08-12-2009 23:59:20 ]
    pi_75427408
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 22:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Knevel is iemand die nog geen jaar geleden betreurde dat hij de evolutietheorie niet aan zijn kinderen verteld had en het daarna nuanceerde vanwege brieven van boze EO kijkers
    Dat was leuk ja. Effe aankaarten bij de makers van het jaaroverzicht
    pi_75427760
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 17:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan je alleen maar gelijk geven met bovenstaande, alleen mis jij het punt dat ik probeerde te maken. Mijns inziens heeft het wangedrag van rel-Marokkanen weinig tot niets te maken met de islam. Nu krijg ik waarschijnlijk het verwijt om de oren geslagen dat het voor moslims normaal is om minachtend tegen vrouwen te doen. Echter, ik vind het ietwat vreemd dat een zogenaamde gelovige Marokkaan zich bedient van wanstaltige gedragingen en dit vervolgens goedpraat met de islam in zijn hand. Immers, veel van hun misdragingen zijn niet in orde volgens de islam.

Het bevreemdt mij dat de rel-Marokkaantjes in verband wordt gebracht met de islam. Daarom haalde ik ook de bible-belt jeugd aan als voorbeeld. Als die zich misdragen wordt de kerk daar ook niet op aangekeken.
    Nee ik snapte je punt wel hoor. Ik heb gewoon moedwillig selectief gereageerd op jouw post.

De religieuze achtergrond van criminele jongeren (als ze die hebben) is slechts deels de verklaring voor hun gedrag. Islamitische landen hebben een bepaalde cultuur die wel of niet haar gronden heeft in de Islam. Islamitische landen hebben bijv. over het algemeen een machocultuur, wat tevens gedeeltelijk het gedrag van sommige mocro's verklaard. Maar komt die cultuur vanuit de Islam of zijn er andere factoren die hebben meegespeeld? Ik denk dat het niet puur en alleen de Islam is. Mannen zijn nu eenmaal superieur aan vrouwen op de meeste vlakken, dit is een feit, daar hebben we geen Islam voor nodig.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      dinsdag 8 december 2009 @ 22:59:49 #70
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_75429014
    Ik denk overigens dat het enige religieuze dat er achter zit gewoon is dat ze 30 jaar achterlopen, en dat het met de huidige welvaart en sociale controle gewoon niet mogelijk is om 7 kinderen op te voeden, zoals de christenen dat nog wel in de jaren 70 konden doen.
    pi_75470941
    Wilders is net als Fortuyn zwaar gestoord en een gevaar voor dit land. Fortuyn had een leuke babbel, maar verder was het niets. Dat dat een feit is is gebleken hoe het ging met de LPF na zijn dood. Zo goed als verdwenen van de aardboden. Met de PVV zal het hetzelfde gaan zonder Wilders. De man weet erg goed hoe hij het nieuws moet halen en de simpele zielen trappen er dan wel weer in. Bij mijn dochter op het VWO zou bijna niemand op de PVV stemmen, terwijl bij mijn zoon op de VMBO veel kinderen denken te moeten stemmen op Wilders. Dat zegt genoeg. De partij moet het hebben van het simpelere volk en helaas zijn dat er vrij veel. De vraag is of je daar bij wilt horen.
    My soul is painted like the wings of butterflies
    pi_75470974
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 04:59 schreef scanman1 het volgende:
    Wilders is net als Fortuyn zwaar gestoord en een gevaar voor dit land. Fortuyn had een leuke babbel, maar verder was het niets. Dat dat een feit is is gebleken hoe het ging met de LPF na zijn dood.
    Dat, of de LPF had Fortuyn hard nodig om de amateurs in het gareel te houden.
    quote:
    Bij mijn dochter op het VWO zou bijna niemand op de PVV stemmen, terwijl bij mijn zoon op de VMBO veel kinderen denken te moeten stemmen op Wilders. Dat zegt genoeg. De partij moet het hebben van het simpelere volk en helaas zijn dat er vrij veel. De vraag is of je daar bij wilt horen.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      donderdag 10 december 2009 @ 05:44:15 #74
    280358 donthate
    Aandachtsgeilurt
    pi_75470979
    Wilders
      donderdag 10 december 2009 @ 07:47:18 #75
    248844 Bowlingbal
    Leuk je weer te zien :)
    pi_75471313
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 20:15 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Daar wordt inderdaad altijd van gezegd dat het mensen met de Joods-Chistelijke cultuur zijn. Klopt.
    In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
    - Donald Love
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')