quote:Op zondag 6 december 2009 07:31 schreef Incantrix het volgende:
Goodmornings allemaal! Ik zit nu te voeden en ben echt superbenieuwd, we gaan hem zo wegen en de VK komt vandaag vopr de laatste keer. Heb nog wel het één en ander te bespreken met haar, dus ben benieuwd.. Kleding shoppen was superleuk, ben echt geweldig geslaagd en mijn schoonzus die mee was heeft zich ook even uitgeleefdVandaag dus weer kiezen wat we hem aandoen
Stiemie, wat is een Sofie?
Juup, jémig wat een verschil! Geweldig!! Wat is ze mooi![]()
TobyHoe schattig, en drinken bij mama ís toch ook gewoon superfijn?
Huup, dat draaien komt vast wel, toch? Of moet dat van het CB? Heb daar wel eens dingen over gehoord, maar ik neem aan dat ze het kind toch ook wel individueel bekijken?
Vind alle Sinterklaasverhalen echt heel blij, het is een beetje aan ons voorbij gegaan. Wel jammer, ik had vantevoren gezegd dat ik nog wel wilde, maar toen vond onze vaste Sint-clan het geen goed plan en nu Stef er al is had men vervolgens eergisteren zoiets van 'ohja, maar nu kan het wel, toch?'Gelukkig lekker niet gedaan, had nooit gewerkt. Wel grappig trouwens (hak op de tak, sorry), als ik Stef voed en hij laat los probeer ik altijd nog even een keer de borst aan te bieden voor de zekerheid, maar dan perst hij heel vaak zijn lippen stijf op elkaar, zo lief
Nu dan maar eens ontbijten enzo..
Haha, herkenbaar. Ivan doet dat ook. Bij het aanhappen houdt hij bovendien vaak zijn handen voor z'n mond, en als hij tussendoor moet poepen en eventjes niet wil drinken duwt hij m'n borst weg. Voeden is hier vaak een grote worsteling. Ik kan er erg om lachen.quote:Op zondag 6 december 2009 07:31 schreef Incantrix het volgende:
Wel grappig trouwens (hak op de tak, sorry), als ik Stef voed en hij laat los probeer ik altijd nog even een keer de borst aan te bieden voor de zekerheid, maar dan perst hij heel vaak zijn lippen stijf op elkaar, zo liefNu dan maar eens ontbijten enzo..
Wat een fantastische fase lijkt dat me! Kun je ookal merken dat ze geluidjes van jullie nadoet, of is ze daar te jong voor?quote:Op zondag 6 december 2009 09:52 schreef miss_sly het volgende:
Senna heeft nog iets nieuws. Ze deed al de hele tijd krrrkrr krrr krrkrrrr als ze tegen ons 'praatte' en sinds vrijdagavond heeft ze daar wat nieuwe geluidjes aan toegevoegd met onderlip, tongetje en veel spuug![]()
Ze wisselt het ook echt af, dus ze heeft echt het gevoel dat ze op meerdere manieren praat, lijkt het
ze doet onze geluidjes niet echt na, maar ze vindt duidelijk wel zelf dat ze echt met je in gesprek is. we praten dan ook om de beurt, vraag en antwoord met een heel blij snoetje erbijquote:Op zondag 6 december 2009 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een fantastische fase lijkt dat me! Kun je ookal merken dat ze geluidjes van jullie nadoet, of is ze daar te jong voor?
Hoewel Ivan nog steeds veel slaapt merk ik sinds een week dat hij veel wakkerder begint te worden. Na het voeden is hij echt een tijdje bezig met kijken. Ik ben zo benieuwd wanneer hij gaat lachen!
[ afbeelding ]
Ik moet toch echt eens foto's maken van een wakkere knul.
Wij morgen alquote:Op zondag 6 december 2009 11:30 schreef Vicky het volgende:
nog 2 dagen en dan gaan we gewoon een topic verder verhuizen
Woohoo voor Stef!quote:Op zondag 6 december 2009 12:03 schreef Incantrix het volgende:
En thnx voor het duimen, het heeft geholpen! 3500 gram precies, zo zwaar is hij sindszijn geboorte niet meer geweestEn een foto, tuurlijk! Gisteren gemaakt (nog niet met nieuwe kleren, maar wel met zijn hippe hoody
):
[ afbeelding ]
Vást!quote:Op zondag 6 december 2009 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Voeden is hier vaak een grote worsteling. Ik kan er erg om lachen.Ik ben benieuwd of het ooit nog zo 'lief' en 'romantisch' wordt als anderen vaak zeggen.
Ook voor mij heel herkenbaar.quote:Op zondag 6 december 2009 13:43 schreef oeke het volgende:
Gek is dat he, Stiemie en Miss, dat ik nu vak, als ik een dronkaard of een brutale hangjongere of een zwerver zie, moet denken aan dat hij ook zo'n klein kindje is geweest met een blanco toekomst en misschien ook een mama had met mooie toekomstdromen. Of misschien niet en dat hij daarom is waar hij nu is.![]()
quote:Op zondag 6 december 2009 19:53 schreef Poppejans het volgende:
oooh Ivan en Stef![]()
![]()
![]()
en wat een ontzettend leuk pakje heeft Ivan aan op die laatste foto!
* Tot over een paar daagjes!![]()
sluipt topic weer uit
Er bestaat hier natuurlijk geen ""uber-advies" voor. Ik denk dat iedereen het op hun eigen manier doet. De ene mama zal een kind bijv. makkelijker langer laten huilen dan een andere. En ook de baby's verschillen enorm. Wat je denk ik wel los moet laten, is je idee van hoe 'het zou moeten'. Dat legt een oneerlijke druk op je...quote:Op zondag 6 december 2009 20:38 schreef Incantrix het volgende:
En vanmiddag was de VK dus hier en hebben we een hoop nuttige tips gekregen. Onder andere om te zorgen dat Stef nu toch wel heel snel op zijn geboortegewicht zal zitten, maar bijv. ook over slapen. Tot nu toe hebben we hem eigenlijk altijd bij ons gehad, overdag in de box (dat kon gewoon volgens de kraamzorg) en 's-nachts bij ons in zijn wieg. Nu zei de VK dat hij juist een veilige plek nodig heeft na een voeding om te slapen en dat je hem dan dus het beste in zijn bed/wieg kunt leggen. Dat doen we nu dus voor het eerst (wij dus in de woonkamer en hij in de slaapkamer in bed) en hij ís me toch aan het huilen.. Ze heeft gezegd dat we dat even moesten laten gaan, maar het voelt echt verschrikkelijk, hoe doen jullie dat? Laten huilen? Hoe lang? Wanneer pak je hem weer op? Echt, hij is al bijna twee weken en ik voel me zo'n vreselijke n00b ineens..
Ik heb nu het punt bereikt dat ik het niet meer vervelend maar grappig vind. In het begin was het wel eens frustrerend, maar het gaat gewoon elke week beter. Ik verwacht dat het niet lang duurt voor het echt routine is geworden. Inmiddels begrijp ik wel veel beter hoeveel er mis kan gaan met borstvoeding. Ik prijs me dan ook gelukkig dat het bij ons lukt.quote:Op zondag 6 december 2009 20:38 schreef Incantrix het volgende:
Pfff, zware verhalen over jullie vaders dames, poeh hee![]()
Claudia, die worsteling ken ik trouwens hoor, ik wéét dat dat gemaai met die armpjes reflexen zijn, maar 's-avonds als ik moe ben en het voeden lukt niet kan dat zó frustrerend zijn.. Vooral als ik hem zelf aanleg, als mijn lief hem bij me neerlegt is het meestal helemaal geen probleem. Extra frustrerend sinds lief overmorgen weer moet gaan werken..
Moeilijk, hoor. Hier hebben we hetzelfde 'probleem'. In het ziekenhuis is me verteld dat de beginperiode draait om fijn bij elkaar zijn en dat ik hem gewoon bij me moet houden als ik dat zelf fijner vind ('je kunt hem niet verwennen'), maar de consultatiebureaumiep vond ook dat ik Ivan in zijn wieg moest leggen omdat hij daar minder prikkels krijgt. Hij is zo tevreden als hij bij me is. Ik wil hem niet in zijn wieg laten huilen, dus dat doe ik niet. Het 'wegleggen' komt later wel, vind ik. Hij is nog maar 3 weken oud en zijn krampen houden hem wakker. Als hij daar minder last van heeft dan wordt het hopelijk makkelijker om hem zelfstandig in te laten slapen. (Als ik hem eerst bij me in laat slapen en daarna wegleg wordt hij gewoon wakker.)quote:En vanmiddag was de VK dus hier en hebben we een hoop nuttige tips gekregen. Onder andere om te zorgen dat Stef nu toch wel heel snel op zijn geboortegewicht zal zitten, maar bijv. ook over slapen. Tot nu toe hebben we hem eigenlijk altijd bij ons gehad, overdag in de box (dat kon gewoon volgens de kraamzorg) en 's-nachts bij ons in zijn wieg. Nu zei de VK dat hij juist een veilige plek nodig heeft na een voeding om te slapen en dat je hem dan dus het beste in zijn bed/wieg kunt leggen. Dat doen we nu dus voor het eerst (wij dus in de woonkamer en hij in de slaapkamer in bed) en hij ís me toch aan het huilen.. Ze heeft gezegd dat we dat even moesten laten gaan, maar het voelt echt verschrikkelijk, hoe doen jullie dat? Laten huilen? Hoe lang? Wanneer pak je hem weer op? Echt, hij is al bijna twee weken en ik voel me zo'n vreselijke n00b ineens..
Fijn dat je zo'n prettig gesprek hebt gehad! Napraten helpt mij altijd erg om te verwerken en met een goed gevoel ergens op terug te kijken. Het is misschien niet allemaal gegaan zoals je gehoopt had, maar het was wel jouw bevalling met jullie Stef als resultaat.quote:Ben er erg blij mee, de invalster zou er nog op aangesproken worden (haar precieze woorden waren zelfs "erg onprofessioneel" ). Helemaal mooi.
venkel wordt afgeraden tegenwoordig geloof ik dus dat gebruik ik liever niet, heb het ook neit in huis.quote:Op zondag 6 december 2009 20:55 schreef Takkembah het volgende:
@ Stiemie, heel veel beterschap![]()
@ huup: een beetje olijkolie of venkeldruppels in huis??? Dat hielp bij Alexa wel eens!
Ja! Dat doe ik 's nachts ook. Na de late voedig is dat heel zwaar, omdat ik soms wel een uur of anderhalf uur bezig ben met over z'n wang wrijven en het speentje erin blijven duwen (zuigen helpt hem heel erg om rustig te worden bij krampen). Vaak gaat het na de nachtvoeding ineens wel goed.quote:Op zondag 6 december 2009 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Omdat ik wel graag wilde dat ze overdag leerde slapen (omdat ze dat gewoon nodig heeft) ben ik haar wel in haar wiegje gaan leggen. Na het voeden eerst nog even in de box en als ik slaapsignalen zie (oogjes wrijven, gapen, bijna in slaap vallen) leg ik haar in haar bedje en ga erbij zitten. Met mijn hand op haar rompje, beetje rondjes wrijven, zachtjes aaien, maar neits zeggen en geen oogcontact maken. Dat doe ik tot ze slaapt en pas dan ga ik weg.
Oh, wat naar zeg.quote:Op zondag 6 december 2009 21:12 schreef huuphuup het volgende:
neemt niet weg dat ik het nu wel overweeg want ze huilt nog steeds en het is echt zo zielig, ik kan niets doen. Maar ik ben wel bang dat ik haar pijn flink erger maak door haar olie en dergelijke te gaan geven.
uhm ja ik weet het niet, dat advies kreeg ik aan alle kanten.quote:Op zondag 6 december 2009 21:25 schreef miss_sly het volgende:
Zelf laxerende dingen eten, klinkt ook niet heel logisch, vind ik eigenlijk.
Die dingen werken laxerend door hun fysieke samenstelling toch, niet door een bepaald stofje dat erin zit? Die fysieke samenstelling krijg je toch niet in de bv?
Zo'n lk weet wel waar ze het over heeft zou je zeggen. Heb je met haar later ook nog besproken dat er echt harde stukjes in zaten?
In het begin is het ook gewoon fijn om je kindje bij je te hebben, 24/7 als het even kanquote:Op zondag 6 december 2009 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Dat doe ik 's nachts ook. Na de late voedig is dat heel zwaar, omdat ik soms wel een uur of anderhalf uur bezig ben met over z'n wang wrijven en het speentje erin blijven duwen (zuigen helpt hem heel erg om rustig te worden bij krampen). Vaak gaat het na de nachtvoeding ineens wel goed.
Overdag doe ik dit nog niet, maar ik denk dat het wel gaat komen. Op een gegeven moment krijg je volgens mij ook zelf meer behoefte om de handen vrij te hebben overdag. Nu vind ik het nog vooral fijn om samen te kneuteren.
Goh, wat is het toch fijn om te weten dat wij niet de enigen zijn die hiermee zitten!
jemig ik mis steeds postsquote:Op zondag 6 december 2009 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, wat naar zeg.En is lactulose blijven geven geen optie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me voorstellen dat je het geprobeerd hebt, hoor, dat bedoel ik niet. Enb ik ken het advies, ik vind het alleen niet zo logisch klinken. Maar als je kindje er zo'n last van heeft, probeer je dat natuurlijk!quote:Op zondag 6 december 2009 21:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
uhm ja ik weet het niet, dat advies kreeg ik aan alle kanten.
Ik had er zelf ook mn twijfels over (bv wordt gemaakt uit je bloed dus hmm i don't know) maar wel geprobeerd. Flink kiwi's gegeten en van die toetjes van activia. En ook nog roosvicee laxo. (klinkt heel dramatisch maar het was 1 schaaltje druiven, 1 toetje en 1 glas spul op een dag en dat 2 dagen.)
ik kon zelf 3 dagen de deur niet uitmaar zij had nergens last van.
en die wvk ja ik heb het wel gezegd dat er harde stukken in zaten maar ze bleef aandringen dat ik beter had moeten afwachten.
oh nee zo bedoelde ik het ook nietquote:Op zondag 6 december 2009 21:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je het geprobeerd hebt, hoor, dat bedoel ik niet. Enb ik ken het advies, ik vind het alleen niet zo logisch klinken. Maar als je kindje er zo'n last van heeft, probeer je dat natuurlijk!
Doet je huisarts aan telefonisch spreekuur? Dat vind ik voor dit soort zaken wel fijn.quote:Op zondag 6 december 2009 21:31 schreef huuphuup het volgende:
ik twijfel of ik nu die lactulose weer moet geven en of ik de HA dan moet inlichten, of dat die 5 dagen geven nu weer overnieuw begint ofzo.![]()
Dat vind ik echt een heel interessante, daar had mijn lief het onlangs over met een collega. Er is ook een boek over, dat je er eigenlijk vanuit kunt gaan dat kinderen zelf aangeven wanneer ze klaar zijn voor de volgende stap in hun ontwikkeling. Ik ga dat boek maar eens opzoeken en bestellen denk ik, lijkt me wel een goeie. Fijn dat jij het ook aan den lijve ondervonden hebt, Miss_Slyquote:Op zondag 6 december 2009 21:55 schreef miss_sly het volgende:
Telefonisch spreekuur is een goede tip! Zo moeilijk wat je nu moet doen. Ik hoop met je mee dat ze morgen de fysio lekker onderpoept
Ik heb zelf echt het gevoeld at als ik maar goed naar Senna kijk, ze idd zelf wel aangeeft wat ze wil. Wij hadden bijvoorbeeld afgesproken dat Senna bij ons op de kamer of in bed mocht slapen zolang ze dat wilde. OP een bepaald moment ging het slapen ineens een stuk slechter, onrustiger, zowel in haar wiegje als bij ons in bed. Dus toen maar eens haar ledikantje geprobeerd, en jawel, daar sliep ze (na een middagje wennen) ineens weer rustig en goed. Dus hoewel ze van mij nog wel een tijdje bij ons mocht blijven (ik mis haar) gaf ze zelf aan toe te zijn aan een volgende stap. Ik hoop dat ik zo haar behoeften kan blijven zien en daarin meegaan
Klopt, hij is al ong. 65cmquote:Op zondag 6 december 2009 20:55 schreef mefke79 het volgende:
Rocka, die past ook al bijna niet meer op de domoo! Wat een mooi ventje! Ik zal die van ons er weer eens opleggen en een foto maken. Tis al weer even geleden, we gebruiken em hier vooral voor de laatste voeding, als we zelf al in bed liggen.
Oh, dan ziet onze foto er ook ongeveer zo uit denk ik. Vanmiddag even snel een centimeter er langs gelegd en we kwamen uit op ongeveer 64 cm. Op het cb strekt meneer zijn benen nooit, dus dat wordt leuk dinsdag. Gaan ze gewoon weer wat gokken.quote:Op zondag 6 december 2009 22:27 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Klopt, hij is al ong. 65cm
(nu weer bijlezen, venster stond al weer 2 uur open ofzo)
Pff, frustrerend hè? En ik weet dat gestresst reageren alleen maar averechts werkt. Maar het is zo moeilijk om ontspannen te blijven. Vooral omdat ik dan al weet dat ik weer een voeding weg kan gooien en het kolven vervolgens ook niet gaat lukken. Bah!quote:Op zondag 6 december 2009 23:30 schreef _Bar_ het volgende:
het is heel herkenbaar hoor, Bij Thijs hebben we ook echt lopen zoeken naar de juiste fles/speen.
Avent was het niet- en zo nog een aantal, en uiteindelijk besloot Thijs te drinken uit Difrax flessen met platte speen, dat ging een hele tijd goed, maar niet voor altijd.
we eindigden weer bij Avent....
Het is goed gekomen, maar man man wat hebben wij toen ook lopen zoeken/vechten.
Hoop dat het binnenkort gewoon goed komt
Tja, als ze dat nou eens bij N. zou doen... Maar bij hem gaat vrijwel direct de sirene aan.quote:Op zondag 6 december 2009 23:44 schreef _Bar_ het volgende:
sabbelen en lachen, opzich ook niet verkeerd, speels aan de speen wennen
Maar zonder gein, hoop echt dat ze snel een speen/fles vind waar ze wel uit wilt drinken.
Het is ook frustrerend als zoiets basaals als het voeden van je kind niet lukt. Maar wie weet lukt het een volgende keer (of een keer daarop) zomaar wel en ben je die frustraties in één keer kwijt.quote:Op zondag 6 december 2009 23:50 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb wat goed te maken, geloof ik .
quote:Op maandag 7 december 2009 07:49 schreef Claudia_x het volgende:
Gister heb ik hier gemeld dat Ivan zo moeilijk inslaapt in z'n wieg 's nachts, maar vannacht viel hij zomaar 2 keer in slaap zonder dat ik er moeite voor hoefde te doen! Ik heb hem om 22:15, 02:30 en 6:00 uur verschoond en gevoed (sinds die laatste voeding ben ik wakker), dus effectief zal ik een uur of 6 geslapen hebben. Ik heb een enorm uitgerust gevoel en vaders is ook blij omdat hij de hele nacht door heeft kunnen slapen. Heerlijk!
En dan 's ochtends wakker worden met een jongetje dat zichzelf prima vermaakt en naar je zit te lachen als je in de wieg gluurt*.
*Het zal wel geen echt lachen zijn, maar we twijfelen toch enorm. Gister waren we bij opa en oma en die dachten ook een lach te zien toen Ivan naar zijn vader keek.
quote:Wanneer kan ik de eerste lach verwachten?
Je kunt gekke bekken trekken wat je wilt, maar het moment waarop een baby voor het eerst gaat lachen valt helaas niet te versnellen. Vertragen kan trouwens ook niet – als je dat al zou willen – aangezien de eerste lach gewoon vanzelf komt.
Dat moment is vrij nauwkeurig te bepalen, namelijk: meestal 46 weken na de conceptie. Dat verklaart ook de schijnbare vertraging bij te vroeg geboren baby's.
Een fantastisch bewijs voor de 46-weken-regel is dat ook blinde baby's op dat moment gaan lachen!
Bron: "De eerste twaalf weken van uw baby" (boek bij Teleac-cursus)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |