abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 21:16:44 #51
5428 crew  miss_sly
pi_75349527
Ow huup wat zielig voor je meisje en wat moeilijk voor jou
Weten ze ook hoe het komt dat ze harde ontlasting krijgt die dwars zit? Ik dacht dat bv-babietjes dat eigenlijk nooit hadden.

Ow en Incantrix nog even voor de duidelijkheid: ik geef hoe ik het doe met Senna als voorbeeld, niet als oplossing of 'de juiste manier'. Belangrijkste lijkt me gewoon dat je doet waar jullie je fijn bij voelen en wat voor jullie werkt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75349691
Pff lastige keuze zo huup. Succes voor je meisje. En gewoon een beetje warm water uit een flesje? Of kan dat niet naast de bv?

Wij hebben voor Linde het boek van Kikker en voor Esmee het boek van Raad eens hoeveel ik van je hou. Allebei erg leuke boeken. Daarnaast hebben onze meisjes samen een website waar we bijna dagelijks foto's en regelmatig filmpjes op plaatsen. Erg leuk om af en toe terug te kijken en ook leuk voor mijn broertje en zijn vrouw die in Amerika wonen en hun nichtjes dus maar weinig zien.
pi_75349757
miss nee geen idee. De wvk was er van overtuigd dat het iets fysiologisch was en die was er ook flink op tegen dat ik haar die klysma's had gegeven eerder. Volgens haar kón bv-poep niet hard zijn en hadden we beter af moeten wachten. Maar toen ze eindelijk begon te poepen zaten er toch best harde stukken in.
mn wvk is trouwens lactatiekundige dus ze weet op zich wel waar ze over praat. Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt.
(en voor de standaard bv-tips, ik eet gezond, voldoende fruit en groente en drink meer dan genoeg. Ik heb niet de indruk dat het aan mijn voeding ligt. Zelf laxerende troep eten heb ik gedaan. Ik ging er wel van aan de poeperette maar zij alleszins niet. )
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75349798
raad eens hoeveel ik van je hou hebben wij in ons eerste jaar bij Chinees gelezen (in het Chinees uiteraard ) hahaha dat was zo leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75349841
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Omdat ik wel graag wilde dat ze overdag leerde slapen (omdat ze dat gewoon nodig heeft) ben ik haar wel in haar wiegje gaan leggen. Na het voeden eerst nog even in de box en als ik slaapsignalen zie (oogjes wrijven, gapen, bijna in slaap vallen) leg ik haar in haar bedje en ga erbij zitten. Met mijn hand op haar rompje, beetje rondjes wrijven, zachtjes aaien, maar neits zeggen en geen oogcontact maken. Dat doe ik tot ze slaapt en pas dan ga ik weg.
Ja! Dat doe ik 's nachts ook. Na de late voedig is dat heel zwaar, omdat ik soms wel een uur of anderhalf uur bezig ben met over z'n wang wrijven en het speentje erin blijven duwen (zuigen helpt hem heel erg om rustig te worden bij krampen). Vaak gaat het na de nachtvoeding ineens wel goed.

Overdag doe ik dit nog niet, maar ik denk dat het wel gaat komen. Op een gegeven moment krijg je volgens mij ook zelf meer behoefte om de handen vrij te hebben overdag. Nu vind ik het nog vooral fijn om samen te kneuteren.

Goh, wat is het toch fijn om te weten dat wij niet de enigen zijn die hiermee zitten!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 21:25:08 #56
5428 crew  miss_sly
pi_75349940
Zelf laxerende dingen eten, klinkt ook niet heel logisch, vind ik eigenlijk.
Die dingen werken laxerend door hun fysieke samenstelling toch, niet door een bepaald stofje dat erin zit? Die fysieke samenstelling krijg je toch niet in de bv?

Zo'n lk weet wel waar ze het over heeft zou je zeggen. Heb je met haar later ook nog besproken dat er echt harde stukjes in zaten?
pi_75349983
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:12 schreef huuphuup het volgende:

neemt niet weg dat ik het nu wel overweeg want ze huilt nog steeds en het is echt zo zielig, ik kan niets doen. Maar ik ben wel bang dat ik haar pijn flink erger maak door haar olie en dergelijke te gaan geven.
Oh, wat naar zeg. En is lactulose blijven geven geen optie?
pi_75350086
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:25 schreef miss_sly het volgende:
Zelf laxerende dingen eten, klinkt ook niet heel logisch, vind ik eigenlijk.
Die dingen werken laxerend door hun fysieke samenstelling toch, niet door een bepaald stofje dat erin zit? Die fysieke samenstelling krijg je toch niet in de bv?

Zo'n lk weet wel waar ze het over heeft zou je zeggen. Heb je met haar later ook nog besproken dat er echt harde stukjes in zaten?
uhm ja ik weet het niet, dat advies kreeg ik aan alle kanten.
Ik had er zelf ook mn twijfels over (bv wordt gemaakt uit je bloed dus hmm i don't know) maar wel geprobeerd. Flink kiwi's gegeten en van die toetjes van activia. En ook nog roosvicee laxo. (klinkt heel dramatisch maar het was 1 schaaltje druiven, 1 toetje en 1 glas spul op een dag en dat 2 dagen.)
ik kon zelf 3 dagen de deur niet uit maar zij had nergens last van.

en die wvk ja ik heb het wel gezegd dat er harde stukken in zaten maar ze bleef aandringen dat ik beter had moeten afwachten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 21:30:27 #59
5428 crew  miss_sly
pi_75350172
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Dat doe ik 's nachts ook. Na de late voedig is dat heel zwaar, omdat ik soms wel een uur of anderhalf uur bezig ben met over z'n wang wrijven en het speentje erin blijven duwen (zuigen helpt hem heel erg om rustig te worden bij krampen). Vaak gaat het na de nachtvoeding ineens wel goed.

Overdag doe ik dit nog niet, maar ik denk dat het wel gaat komen. Op een gegeven moment krijg je volgens mij ook zelf meer behoefte om de handen vrij te hebben overdag. Nu vind ik het nog vooral fijn om samen te kneuteren.

Goh, wat is het toch fijn om te weten dat wij niet de enigen zijn die hiermee zitten!
In het begin is het ook gewoon fijn om je kindje bij je te hebben, 24/7 als het even kan
Maar idd ging ik op een bepaald moment toch wel mijn handen vrij willen hebben om wat te doen. En bovendien realiseerde ik me dat ik weer zou moeten gaan werken. En iemand anders (kdv, oma's, papa) zouden misschien niet de hele dag met haar rondkneuteren, dus wilde ik het voor haar vast zo fijn mogelijk maken voor als ik dadelijk weer een paar dagen weg zou zijn. En daar is dit uitgekomen, en dat werkt hier gewoon goed. 's avonds werkt het eigenlijk altijd, slaapt ze meestal met max 10 minuten. Overdag duurt het wel eens langer, of soms lukt het niet. En als het niet lukt, dan neem ik haar na een minuut of max 30 weer mee naar binnen en probeer het later nog maar eens. Ik ga er dan maar vanuit dat ik het toch verkeerd gezien heb en ze nog niet toe was aan haar slaapje.

En het is heel fijn om te weten dat je niet de enige bent. Maar wat ik vooral fijn vond, was het vertrouwen dat ik in ons kreeg, waardoor ik nu veel meer mijn eigen plan durf te trekken en het allemaal te doen zoals het voor ons goed voelt. 'Hoe het moet" is steeds gemakkelijker los te laten, en dat geeft heel veel lucht.
pi_75350243
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, wat naar zeg. En is lactulose blijven geven geen optie?
jemig ik mis steeds posts
lactulose mag ik van de HA maar 5 dagen achter elkaar geven, dan moet ze weer volledig zelfstandig alles op gang hebben. Zo niet dan moest ik terugkomen.
We hebben het 3 dagen gegeven, toen had ze daarna een hele flinke luier. Of eigenlijk drie (hard dus)
en toen een dag niets en de dag daarna ook weer een luier, ook hard. Toen weer twee dagen niet, en toen een hele kleine luier.
En nu alweer drie dagen niets. Af en toe een klein veegje als teken dat het wel voor de uitgang ligt zeg maar (de thermometer is ook al gepasseerd, ik moest haar temp weten maar ook dat hielp dus niet.)

ik twijfel of ik nu die lactulose weer moet geven en of ik de HA dan moet inlichten, of dat die 5 dagen geven nu weer overnieuw begint ofzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 21:33:37 #61
5428 crew  miss_sly
pi_75350314
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

uhm ja ik weet het niet, dat advies kreeg ik aan alle kanten.
Ik had er zelf ook mn twijfels over (bv wordt gemaakt uit je bloed dus hmm i don't know) maar wel geprobeerd. Flink kiwi's gegeten en van die toetjes van activia. En ook nog roosvicee laxo. (klinkt heel dramatisch maar het was 1 schaaltje druiven, 1 toetje en 1 glas spul op een dag en dat 2 dagen.)
ik kon zelf 3 dagen de deur niet uit maar zij had nergens last van.

en die wvk ja ik heb het wel gezegd dat er harde stukken in zaten maar ze bleef aandringen dat ik beter had moeten afwachten.
Ik kan me voorstellen dat je het geprobeerd hebt, hoor, dat bedoel ik niet. Enb ik ken het advies, ik vind het alleen niet zo logisch klinken. Maar als je kindje er zo'n last van heeft, probeer je dat natuurlijk!
pi_75350469
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je het geprobeerd hebt, hoor, dat bedoel ik niet. Enb ik ken het advies, ik vind het alleen niet zo logisch klinken. Maar als je kindje er zo'n last van heeft, probeer je dat natuurlijk!
oh nee zo bedoelde ik het ook niet
maar ik bedoelde meer te zeggen dat ik het maar geprobeerd heb onder het mom van nouja we geven er maar een draai aan, kijken of het werkt.

Als zoiets via borstvoeding gaat vind ik het niet zo erg om te proberen, maarja, de vlieger ging niet op.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 6 december 2009 @ 21:44:51 #63
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75350766
Thnx voor al jullie adviezen en raad dames, dit sterkt mijn gevoel dat het niet verkeerd was zoals wij het deden tot nu toe. Net ook nog even flink zitten lezen hierover en samen met mijn lief tot de conclusie gekomen dat het helemaal niet raar is om hem gewoon bij je te hebben als dat zo uitkomt. Het is toch raar een kind van nog geen twee weken oud volledig over de zeik te laten gaan omdat hij maar in zijn wieg moet slapen, terwijl hij een ontzettend rustig en lief ventje is als hij bij ons in de buurt is? Hij huilt normaal alleen maar bij honger of krampjes, zulk gekrijs als er daarstraks uitkwam heb ik nog nooit met hem meegemaakt.

Ik kijk er wel naar uit om strakjes onze draagdoek te hebben (is onderweg) zodat we onze handen wat meer vrij hebben, maar ik vind het eigenlijk volkomen normaal dat hij gewoon bij ons wil zijn als ik erover nadenk. Voorlopig doen we het dus gewoon lekker zoals we het deden (in zijn wieg slaapt hij prima wanneer wij erbij liggen), ik vind het wel even best zo Nogmaals dank! Ik ga ervan uit dat Stef strakjes zelf een ritme gaat vinden hierin en dat we vanzelf de volgende stap weer tegen zullen komen, ik ben het ook nog niet zat om hem bij me te hebben slapen, dus nouja..

Huup, wat sneu voor dat kleine meiske, bah zeg! Ik weet niet wat ik zou doen, heeft je huisarts misschien ook een telefonisch spreekuur? Kun je morgen niet gewoon even bellen om te overleggen? Ik zou het helemaal niet chill vinden om er maar mee te blijven aanmodderen (maar ik geloof dat ik nu al alle kwalificaties in huis heb om overbezorgde moeder genoemd te worden, whehe ).

Ow, en Mefke, thn voor je advies m.b.t. de bekkenfysio, dat ga ik zéker opvolgen Dat ik er vandaag overigens érg veel last van heb verbaast me niks, ik had gisteren buikloop en die krampen hebben nogal wat te weeg gebracht denk ik
3!
pi_75350845
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:31 schreef huuphuup het volgende:

ik twijfel of ik nu die lactulose weer moet geven en of ik de HA dan moet inlichten, of dat die 5 dagen geven nu weer overnieuw begint ofzo.
Doet je huisarts aan telefonisch spreekuur? Dat vind ik voor dit soort zaken wel fijn.

Oh, dat zei Icantrix ookal. Het gaat hier ook zo snel ineens!
pi_75351091
Huup wat vervelend dat het nog steeds niet lekker op gang is... Bij Timo hebben we toch weer een keer lactulose gegeven nadat de huisarts zei dat we dat gerust een week of 2 elke dag mogen geven, maar het is bij 1 keer gebleven omdat hij toen ziek werd en amper wil drinken telkens.. Máár, het is nu wel ineens op gang gekomen lijkt... Gisteren had hij ineens een enorme groene dunne poepluier en sindsdien heeft hij al een paar keer soort van normaal gepoept..
Hij is trouwens nog steeds ziek en ik ben het helemaal zat, het is zó zielig.. Hij hoest echt de longen uit zn lijf en gaat al meer piepen bij het ademhalen

Incantrix, als ik jou was zou ik hem gewoon lekker bij je houden, er is nog tijd zat om hem ergens anders te leren slapen..
pi_75351123
Ik zou even kijken of je telefonisch kan overleggen, wat claudia en incantrix ook zeggen Huup. Sneu voor je meiske. Je zou het met bv poep op zich niet zo verwachten, maar goed ze heeft er wel last van en dat is naar.
Iris deed soms ook lang over een volgende luier... en dat was dan net stopverf. Maar dat is zond er hulp weer aardig op regel, ongeveer 1 luier per dag. Ik heb nog een tijdje yakult genomen, maar het lijkt me stug dat dat effect heeft gehad, zelfde verhaal als met laxerende dingen...

Chan beterschap voor je kleine man!

Slapen, wij leggen Iris in bed als ze moe lijkt. En over het algemeen gaat dat prima. Als ze blijkbaar niet moe genoeg is of het niet naar haar zin heeft laat ze dat duidelijk merken .
Fake it till you make it...
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 21:55:33 #67
5428 crew  miss_sly
pi_75351205
Telefonisch spreekuur is een goede tip! Zo moeilijk wat je nu moet doen. Ik hoop met je mee dat ze morgen de fysio lekker onderpoept

Ik heb zelf echt het gevoeld at als ik maar goed naar Senna kijk, ze idd zelf wel aangeeft wat ze wil. Wij hadden bijvoorbeeld afgesproken dat Senna bij ons op de kamer of in bed mocht slapen zolang ze dat wilde. OP een bepaald moment ging het slapen ineens een stuk slechter, onrustiger, zowel in haar wiegje als bij ons in bed. Dus toen maar eens haar ledikantje geprobeerd, en jawel, daar sliep ze (na een middagje wennen) ineens weer rustig en goed. Dus hoewel ze van mij nog wel een tijdje bij ons mocht blijven (ik mis haar ) gaf ze zelf aan toe te zijn aan een volgende stap. Ik hoop dat ik zo haar behoeften kan blijven zien en daarin meegaan
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 21:57:23 #68
5428 crew  miss_sly
pi_75351283
Ach Chan, wat sneu dat Timo nog ziek is heeft hij ook nog koorts?
Als hij echt benauwd wordt, zou ik trouwens gewoon even de hap bellen, hoor! of sowieso als het jou een beter gevoel geeft. Beterschap voor Timo en sterkte
  zondag 6 december 2009 @ 21:59:15 #69
95408 Incantrix
pi_75351371
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:55 schreef miss_sly het volgende:
Telefonisch spreekuur is een goede tip! Zo moeilijk wat je nu moet doen. Ik hoop met je mee dat ze morgen de fysio lekker onderpoept

Ik heb zelf echt het gevoeld at als ik maar goed naar Senna kijk, ze idd zelf wel aangeeft wat ze wil. Wij hadden bijvoorbeeld afgesproken dat Senna bij ons op de kamer of in bed mocht slapen zolang ze dat wilde. OP een bepaald moment ging het slapen ineens een stuk slechter, onrustiger, zowel in haar wiegje als bij ons in bed. Dus toen maar eens haar ledikantje geprobeerd, en jawel, daar sliep ze (na een middagje wennen) ineens weer rustig en goed. Dus hoewel ze van mij nog wel een tijdje bij ons mocht blijven (ik mis haar ) gaf ze zelf aan toe te zijn aan een volgende stap. Ik hoop dat ik zo haar behoeften kan blijven zien en daarin meegaan
Dat vind ik echt een heel interessante, daar had mijn lief het onlangs over met een collega. Er is ook een boek over, dat je er eigenlijk vanuit kunt gaan dat kinderen zelf aangeven wanneer ze klaar zijn voor de volgende stap in hun ontwikkeling. Ik ga dat boek maar eens opzoeken en bestellen denk ik, lijkt me wel een goeie. Fijn dat jij het ook aan den lijve ondervonden hebt, Miss_Sly Hoe heette dat boek nu ook al weer? Hebbes!

Och Chan, wat sneu! Beterschap nogmaals!
3!
pi_75351471
Ahw Chan wat sneu beterschap hoor, arm ventje.

Telefonisch spreekuur heeft mijn huisarts niet. Wel een inloopspreekuur, van 8 tot half 9, vorige keer was ik pas om kwart over10 aan de beurt en aangezien ik morgen half 11 dus bij de fysio moet zijn durf ik het risico niet te nemen.
Ik neig naar morgen bellen en vragen of het handig is om nog een paar dagen lactulose te geven en morgenochtend sowieso nog een keer die lactulose te geven.

Ze kauwt trouwens echt op van alles. Niet alleen verkennen met de mond, maar ook echt bijten. Gek kind. Hebben de bijtring maar vast tevoorschijn gehaald, is een groot succes
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75352239
Ohh, huup wat lastig zo! Morgen maar even bellen ja en anders ook overleggen met de lk/wvk want haar pijn laten lijden lijkt me ook geen doen.
Timo, snel beter worden hoor! En inderdaad, als je het niet vertrouwd gewoon effe bellen Chan, beter te veel dan te weinig en zeker met hoesten (aldus onze huisarts).

Driekus is een heel makkelijke slaper als ik jullie zo hoor. Hij slaapt vanaf nacht 5 in zijn eigen kamer in zijn eigen wieg. Overdag ligt ie er weinig, hij slaapt overal en nergens. En bij mijn ouders staat een gewoon ledikantje, daar slaapt ie ook prima. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik dat heel fijn vind, wij sliepen allebei heel slecht toen Driekus nog bij ons sliep. Dus onze manier is weer anders, dit voelt voor ons goed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 6 december 2009 @ 22:22:26 #72
95408 Incantrix
pi_75352389
Huup, zo zou ik het dan denk ik ook doen inderdaad.. En ohja, inloopspreekuur, bluh.. Gewoon lekker bellen inderdaad!

Mefke, da's wel fijn inderdaad! Stef slaapt op zich ook heel makkelijk, maar tot nu toe dus altijd bij ons in de buurt. Wij slapen overigens ook behoorlijk vast, dus wij vinden het op dit moment wel fijn dat hij in de buurt is. Kunnen we tenminste niet door hem heen slapen zeg maar..
3!
pi_75352502
Chan beterschap voor Timo en bij twijfel altijd bellen hoor. Al is het maar om jezelf gerust te stellen.

Overdag slaapt Esmee in de kamer die ze met Linde gaat delen en 's avonds / 's nachts en tijdens Linde's slaapjes ligt ze in de kinderwagen in onze slaapkamer. Eigenlijk maakt het haarweinig uit waar ze slaapt. Ze heeft meer gewoon makkelijke en moeilijke dagen. Zodra ze de nachten echt door gaat slapen, gaat ze ook 's nachts bij Linde op de kamer. Ben benieuwd hoe dat dan gaat
  zondag 6 december 2009 @ 22:27:20 #74
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75352633
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:55 schreef mefke79 het volgende:
Rocka, die past ook al bijna niet meer op de domoo! Wat een mooi ventje! Ik zal die van ons er weer eens opleggen en een foto maken. Tis al weer even geleden, we gebruiken em hier vooral voor de laatste voeding, als we zelf al in bed liggen.
Klopt, hij is al ong. 65cm
(nu weer bijlezen, venster stond al weer 2 uur open ofzo )
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 22:29:05 #75
5428 crew  miss_sly
pi_75352725
Rocka, wat een mooie rocker En idd al zo groot!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')