Ach, apart zou ik het niet willen noemen.quote:Op zondag 6 december 2009 00:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Duizenden mensen die dan stemmen op een crimineel. Dat zal apart zijn.
[..]
Het betreft in de zaak van Wilders echter niet slechts 1 uitspraak waarbij direct over de Islam werd gesproken, maar het betreft ook delen van de film Fitna, waarbij er overduidelijk verwezen werd naar moslim-extremisten en hun daden, gelinkt aan de (niet kloppende) bevolkingsgroei van moslims in Europa. Ik ben benieuwd wat de rechter daar van gaat vinden. Dit geldt ook voor bepaalde uitspraken in kranten (van hem afkomstig), waarbij "religiekritiek" zeker niet gericht is op de religie alleen:quote:Gelet op die door de wetgever beoogde, beperkte reikwijdte van art. 137c Sr, vereist deze bepaling dat de uitlating onmiskenbaar betrekking heeft op een bepaalde groep mensen die door hun godsdienst wordt gekenmerkt en zich daardoor onderscheidt van anderen. De enkele omstandigheid dat grievende uitlatingen over een godsdienst ook de aanhanger daarvan krenken is niet voldoende om die uitlatingen te kunnen gelijkstellen met uitlatingen over die aanhangers
Hier blijkt dat nog duidelijker uit:quote:De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en de ontwikkeling daarin… Moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken. We moeten de tsunami van de islamisering stoppen. Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit, in onze cultuur. Als we ons niet verweren, zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.
Ik ben benieuwd. Het lijkt erop dat de aanklagers veel munitie hebben om er een pittige zaak van te maken.quote:Vraag: Heeft dat iets met de islam te maken (dat de Utrechtse wijk Kanaleneiland een vieze smerige wijk geworden is, met veel inactiviteit, veel criminaliteit)?
Antwoord: Natuurlijk. 99 procent van de mensen die daar zijn komen wonen, is van islamitische afkomst.
Dus opstanden zijn goed als het jou uitkomt, maar moeten neergeslagen worden door het leger als het door mensen gebeurt, waar jij een probleem mee hebt? Alsof het uitmaakt wat de aanleiding ervoor is. Opstand is opstand.quote:Op zondag 6 december 2009 10:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
..dit is anders dit is een politiek proces
sowieso die achterlijke vergelijkingen van jou
Paars heeft het geweldig gedaan omdat er een overvloed aan geld was!quote:Op zondag 6 december 2009 04:15 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Hou toch op man. Paars heeft het lange tijd geweldig gedaan. Zodra het even wat minder gaat (en het gaat áltijd in golfbewegingen in een land) dan ligt de schuld bij de regering en gaat het simpele volk zogenaamde protest stemmen uitbrengen. Hoe dom kun je zijn!!! Nu krijgt de regering weer de schuld van iets waar de hele wereld mee te kampen heeft, namelijk de recessie. Maar zo gaat dat nou eenmaal. Gelukkig hebben ze nog even voordat er verkiezingen zijn, dus het vertrouwen in dit kabinet gaat vanzelf weer stijgen.
=quote:Op zondag 6 december 2009 04:12 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want deze man dient - net als Fortuyn en Janmaat - hoe dan ook gestopt te worden.
dus een goed hart is in jouw geval niet zo goed?quote:Op zondag 6 december 2009 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Och, afgezien van mijn goede hart en het toegeven aan verleidingen ben ik eigenlijk wel perfect.
Eens. Ik ben geen fan van Wilders, maar geweld is nooit goed te praten.quote:Op zondag 6 december 2009 11:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dit maakt jou in mijn ogen één van de laagste soort mensen die we in nederland kunnen hebben.
Hoe dan ook gestopt worden? Daar bedoel je hoogstwaarschijnlijk ook mee dat dit met geweld moet.
Hoe ziek in je hoofd ben je dan?
Voordat je mij uit gaat maken voor een Wilders fan of wat dan ook moet je weten dat ik aan de compleet andere kant van het politieke spectrum zit. Ik hekel alleen de manier waarop men met Wilders om gaat.
Ik ben het er wel mee eens dat hij gestopt moeten worden, maar met argumenten!!
Scherpquote:Op zondag 6 december 2009 11:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus een goed hart is in jouw geval niet zo goed?
Maar na hoeveel schade te hebben aangericht? Ik denk dat hij gestopt moet worden voordat we zover komen. En nee, niet met geweld.quote:Op zondag 6 december 2009 11:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eens. Ik ben geen fan van Wilders, maar geweld is nooit goed te praten.
Laat hem maar een monsterzege halen bij de volgende verkiezingen en in de regering komen, dan valt ie snel genoeg denk ik.
Exact.quote:Op zondag 6 december 2009 11:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eens. Ik ben geen fan van Wilders, maar geweld is nooit goed te praten.
Laat hem maar een monsterzege halen bij de volgende verkiezingen en in de regering komen, dan valt ie snel genoeg denk ik.
Nee. Het laat me dingen doen en denken, die me eigenlijk meer kwaad doen dan goed. Ach ja, de mens is zwak, he?quote:Op zondag 6 december 2009 11:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus een goed hart is in jouw geval niet zo goed?
Wat voor schade heeft hij dan aangericht?quote:Op zondag 6 december 2009 11:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar na hoeveel schade te hebben aangericht? Ik denk dat hij gestopt moet worden voordat we zover komen. En nee, niet met geweld.
Welke schade richt deze man aan die de Marokkaanse hangjeugd niet zelf al aanricht?quote:Op zondag 6 december 2009 11:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar na hoeveel schade te hebben aangericht? Ik denk dat hij gestopt moet worden voordat we zover komen. En nee, niet met geweld.
Schade aan ons internationaal aanzien, bijvoorbeeld. Staat goed in de wereld, een xenofobe fascist aan het hoofd van het land dat eeuwenlang bekendstond om zijn tolerantie.quote:Op zondag 6 december 2009 11:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat voor schade heeft hij dan aangericht?
Het is natuurlijk wel zo dat hij geen onderscheid maakt tussen Marokkaanse reljeugd en de rest van de moslims. Is voor hem een pot nat.quote:Op zondag 6 december 2009 11:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Welke schade richt deze man aan die de Marokkaanse hangjeugd niet zelf al aanricht?
Ik denk dat het aanpakken van die laatste groep veel meer effect heeft tegen de opmars van WIlders dan het aanpakken van diegene die de problemen open en bloot aankaart.
Ik heb de hoop dat hij dan allang is gevallen, voor er echte schade ontstaat.quote:Op zondag 6 december 2009 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Schade aan ons internationaal aanzien, bijvoorbeeld. Staat goed in de wereld, een xenofobe fascist aan het hoofd van het land dat eeuwenlang bekendstond om zijn tolerantie.
Schade aan het land zelf: Populistische maatregelen invoeren, waardoor de economie helemaal naar de klote gaat, ons onderwijs nog verder in de stront zakt, de werkloosheid de pan uitgiert etc etc.
Dat zegt niets over het gelijk van Wilders of Fortuyn, dat zegt eerder iets over het onvermogen van de huidige en voorgaande politici om de standpunten op kinderlijke wijze te tackelen. Ik neem het hen niet zo heel erg kwalijk eerlijk gezegd, immers van echt duidelijk (financieel en doormiddel van beleidspunten ondersteunde) standpunten kunnen we nog steeds niet spreken. De koppeling: huidige regering ontkracht populistische retoriek Wilders niet - Wilders heeft dus gelijk, zie ik niet.quote:Op zondag 6 december 2009 11:19 schreef Refragmental het volgende:
Als Fortuyn en Wilders zulke onzin uitkramen dat moet het toch ontzettend makkelijk zijn voor de regering om deze te ontkrachten? Dat is ze tot op heden nog niet gelukt, nee sterker zelfs... ze doen vaak dingen die compleet in het voordeel van Fortuyn en Wilders werken, blijkbaar hebben ze dan toch een punt, zou je niet zeggen?
Jesus Christus wat zit jij vol met frustratie zeg. Ik en velen met mij hebben decennia lang onder de terreur van de linksekerk moeten leven.quote:Op zondag 6 december 2009 11:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar na hoeveel schade te hebben aangericht? Ik denk dat hij gestopt moet worden voordat we zover komen.
ach voor hij 100 miljard over de balk heeft gegooid...quote:Op zondag 6 december 2009 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Schade aan ons internationaal aanzien, bijvoorbeeld. Staat goed in de wereld, een xenofobe fascist aan het hoofd van het land dat eeuwenlang bekendstond om zijn tolerantie.
Schade aan het land zelf: Populistische maatregelen invoeren, waardoor de economie helemaal naar de klote gaat, ons onderwijs nog verder in de stront zakt, de werkloosheid de pan uitgiert etc etc.
Hoe kom je er in godsnaam bij dat dit een politiek proces zou zijn?quote:Op zondag 6 december 2009 10:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
..dit is anders dit is een politiek proces
sowieso die achterlijke vergelijkingen van jou
Omdat men op deze manier probeert een lid van de Tweede Kamer aan te pakken op basis van zijn uitspraken,quote:Op zondag 6 december 2009 11:58 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hoe kom je er in godsnaam bij dat dit een politiek proces zou zijn?
Hij wordt vervolgend voor zijn uitspraken buiten de Tweede Kamer. In zijn aanklacht staat niets van wat hij binnen de Tweede Kamer gezegd heeft. Binnen de Tweede Kamer mag hij alles zeggen. Buiten de Tweede Kamer heeft hij dezelfde rechten als jij en ik.quote:Op zondag 6 december 2009 12:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
Omdat men op deze manier probeert een lid van de Tweede Kamer aan te pakken op basis van zijn uitspraken,
Niet voor niets dat in veel landen je niet zomaar een lid van het parlement kunt vervolgen.
Maar in NL wel ..nou ja ze doen het alleen bij Wilders
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |