quote:Op donderdag 3 december 2009 13:04 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus al mijn hele leven hè: "ik ben de 15e jarig, 10 dagen na en 10 dagen voor".
En nog 12 nachtjes, je gaat me gewoon inhalen joh
.
quote:Op donderdag 3 december 2009 13:11 schreef DeLiedje het volgende:
Ik zal na al die lieve felicitaties ook eens laten horen hoe het met me is.
Ik voel me sinds een weekje echt wat beter, alhoewel ik op zich al weinig te klagen had... Ik lig nog wel vroeg in bed, maar s'middags een dutje doen lukt me nu niet meer, dus de hele erge vermoeidheid is weg.
Ik had vandaag de eerste afspraak bij de gynaecoloog. Beetje vreemd was dat ze me nogal raar aankeken toen ik binnen kwam en zei dat ik 12 weken zwanger was. Ze verwachtten een mevr deliedje die 41.4 weken was en van wie ze besloten hadden die door te sturen om in te gaan leiden...
Uhm...Dat was bijna 2 jaar terug ja....
Bleek dat mijn bevalling van Floortje daar in het ziekenhuis onder een ander dossier was aangemaakt en dat mijn vorige zwangerschap helemaal niet afgesloten was is hun systeem....
Maar goed, ik kreeg wel zomaar de dagen die de verloskundige 4 weken terug van mijn zwanmgerschaps-duur had afgehaald weer erbij, plus één extra. Ben dus ineens toch weer 13 weken ipv 12...![]()
Ik waggel dus straks écht heeel hoog zwanger op jullie bruiloft rond Lishe!
Maar waggelen zal ik... ik ga toch vast weer flink overtijd
quote:Op donderdag 3 december 2009 13:21 schreef amaranta het volgende:
Vlindur, dikke kans dat je ook die dag bevalt, zeker als je ook weeenopwekkers krijgt.
Ik weet niet zo goed wat rommelen is. Ik voel het een en ander in mijn buik wat ik niet herken van de vorige zwangerschap.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:35 schreef Bucko het volgende:
Hoi hoi, zal me ook nog eens melden hier.
Ik ben in blijde afwachting...ik ben het wachten eigenlijk een beetje zat. Maar ja..dat zullen de meesten wel hebben tegen het einde. Een vriendin van mij was na mij uitgerekend en is vorige week al bevallen. Ze was nog geen 37 weken, maar alles was wel goed met het kindje. NU wil ik al helemaal bevallen
Hebben jullie (degene die over nu en een week/twee weken) al het idee dat het 'rommelt'? Ik voel weinig anderen dingen. ik heb het idee dat de kleine gewoon blijft zitten totdat ik word ingeleid.
Kyllian kwam al bij 37 weken en 5 dagen...deze houdt het dus stukke langer volquote:Op donderdag 3 december 2009 13:34 schreef Groofsken het volgende:
Oh Meimel,
Jij bent gewoon ook al bijna zover. Hoe vroeg/ laat kwam jullie eerste?
Zou ik dan toch harde buiken hebben?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:46 schreef Meimeltje het volgende:
Qua gerommel is het hier steeds weer anders. Heb veel harde buiken, vooral 's avonds. Sinds dinsdag continu een menstruatiegevoel (rug en buikpijn).
Die kwam uiteindelijk 9 dagen te laat. Maar ze zou zonder veelvuldige strippogingen waarschijnlijk zelf nog later gekomen zijn, volgens de vk.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:44 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Kyllian kwam al bij 37 weken en 5 dagen...deze houdt het dus stukke langer vol
En jouw eerste??
Een harde buik voelt bij mij als een samentrekking van mn buik, binnen een minuut is het weer weg. Soms zijn ze heftig, soms licht. Meestal komen ze om de 5-10 minuten bij mij en houdt het een paar uur aan.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zou ik dan toch harde buiken hebben?
het voetl een beetje alsof sjors zn ruggetje helemaal bolt en vervolgens lekker met de billetjes langs mn buikwand
Wanneer doen ze bij jou een strippoging?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:49 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Die kwam uiteindelijk 9 dagen te laat. Maar ze zou zonder veelvuldige strippogingen waarschijnlijk zelf nog later gekomen zijn, volgens de vk.
Maar jeetje, dat is toch echt wel spannend dan nu. Ook met wat jij al voelt aan gerommel
..
Nu komt mijn moeder juist laat (op de uitgerekende datum) en blijft ze juist veel langer. Er is dus juist geen noodzaak nog om het daar al over te hebben voor mij. Maar ik denk dat ze het normaal vanaf 41 weken doen. Vorige keer hebben ze het vanaf 40 weken om de dag geprobeerd.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:51 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Wanneer doen ze bij jou een strippoging?
Ik heb de11e weer een afspraak bij de vk en dan gaat ze strippen proberen (ben dan 40 weken en 5 dagen).
Nou liever niet. Ik zou het helemaal niet erg vinden dat ik bijvoorbeeld meot gaan poepen, en dat er binnen 1 sec een kindje is!quote:
Ow nou ik liever toch niet, geloof dat ik dan echt totaal in paniek raak haha. Wil me nog wel voor kunnen bereidenquote:Op donderdag 3 december 2009 13:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou liever niet. Ik zou het helemaal niet erg vinden dat ik bijvoorbeeld meot gaan poepen, en dat er binnen 1 sec een kindje is!
Helemaal zonder waarschuwen!
Ik hou wel van een leuke verrassing.....quote:Op donderdag 3 december 2009 14:03 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ow nou ik liever toch niet, geloof dat ik dan echt totaal in paniek raak haha. Wil me nog wel voor kunnen bereidenMaar scheelt wel een hoop pijn
Nee eigenlijk vind het helemaal niet erg. Terwijl ik normaal strijken echtquote:Op donderdag 3 december 2009 14:04 schreef Meimeltje het volgende:
Ymme: veel plezier met kleertjes strijken! Of ben je het al zat?
Oh zojuist nog op de wc geweest. Maar gelukkig geen kindjequote:Op donderdag 3 december 2009 13:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou liever niet. Ik zou het helemaal niet erg vinden dat ik bijvoorbeeld meot gaan poepen, en dat er binnen 1 sec een kindje is!
Helemaal zonder waarschuwen!
Het kan hetzelfde voelenquote:Op donderdag 3 december 2009 14:09 schreef ymme het volgende:
[..]
Oh zojuist nog op de wc geweest. Maar gelukkig geen kindje![]()
Al lag er wel wat anders in de pot![]()
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:09 schreef ymme het volgende:
[..]
Oh zojuist nog op de wc geweest. Maar gelukkig geen kindje![]()
Al lag er wel wat anders in de pot![]()
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Het kan hetzelfde voelen(ligt eraan hoe groot ie was
)
Dat heb ik zelf ook hoor!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:05 schreef Ssserpente het volgende:
Vlindur, op de één of andere manier vind ik het bij jou zo bizar snel gaan. Veel sneller dan bij de anderen en bij mezelf. Geen idee hoe het komt, maar voor m'n gevoel is het nog maar een paar weken geleden dat je vertelde dat je zwanger was. Sterker nog, dat je in het 'wachten-op-een-tweede-streepje-topic' postte.
Nou hè? Nog ff en je hebt je zoon in je armen!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:15 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf ook hoor!
Het was echt gister dat ik dat 2e streepje plaste! En nu ben ik gewoon alweer 36 weken! Het is echt omgevlogen
Mijn zoon!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:18 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nou hè? Nog ff en je hebt je zoon in je armen!Is de naam nog ongewijzigd?
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mijn zoon!![]()
Voor de naam zie je PM
Veldhuis en Kemper hebben daar een mooi liedje over: ''Ik heb een zoon.''quote:Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mijn zoon!![]()
Voor de naam zie je PM
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:24 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Veldhuis en Kemper hebben daar een mooi liedje over: ''Ik heb een zoon.''
Jaquote:Op donderdag 3 december 2009 14:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
nog ff een vraagje aan de dames hier; gaan jullie ook proberen om borstvoeding te geven?
en wat hebben jullie aan borstvoedingskleding aangeschaft? weet niet zo goed hoeveel ik nodig heb..
thuis kan ik ook gewoon in bh gaan zitten namelijk...
haha; ik vraag me ook gewoon af wat handig is enzo.. heb wel 2 voedingsbh's gekocht uiteindelijkquote:Op donderdag 3 december 2009 14:37 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ja, en ehm... niks
.
Oh jawel, ik heb twee voedingsbh's, maar voedde uiteindelijk bij S gewoon met gewone bh's aan. Ik weet alleen niet meer hoe.
Ze was trouwens net wakker (lag rustig wat te kletsen) dus ik naar boven, sliep ze weer... Normaal slaapt ze nu nog zo'n 2 uur, maar nu al dik 2,5 uur
.
quote:Op donderdag 3 december 2009 13:46 schreef Vlindur het volgende:
Thnx voor de aanpassing Amaranta!![]()
Beessie, ja, ik ga vet voor!![]()
Ik ben gewoon stiekem al 5e in de lijst!![]()
![]()
Oh jongens ik blijf maar stuiteren!![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe hebben ze je ingeleid? Is dat dat met die veters? En krijg je dan ook een infuus?quote:Op donderdag 3 december 2009 15:57 schreef lily het volgende:
BJ, ik heb twee keer borstvoeding gegegeven en nooit speciale kleding ervoor gehad (alleen voedings bh's).
Vlindur; ik ben bij de eerste ingeleid met 38 weken. Zaterdagochtend om 8.00 begonnen en hij is zondag om 15.15 geboren.
Ehm, ik weet het niet eens meer preciesquote:Op donderdag 3 december 2009 16:01 schreef Vlindur het volgende:
Hoe hebben ze je ingeleid? Is dat dat met die veters? En krijg je dan ook een infuus?
Is ook mijn tekst!quote:Op donderdag 3 december 2009 13:04 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus al mijn hele leven hè: "ik ben de 15e jarig, 10 dagen na en 10 dagen voor".
Hm, nou ik ben erg benieuwd iig! Moest je wel al die tijd in het ziekenhuis blijven? Of mocht je eerst ook nog gewoon naar huis?quote:Op donderdag 3 december 2009 16:11 schreef lily het volgende:
[..]
Ehm, ik weet het niet eens meer precies![]()
Ze begonnen met gel, dat weet ik wel. Later werd dat een infuus (ik denk dus later en niet meteen) en ik kreeg electroden op het hoofdje gezet.
Over veters weet ik niks...
Maar ik kreeg dus pas weeen 's avonds, overdag gebeurde er niet veel.
Maar die twee dagen zijn me niet meer helemaal bij hoor...
nee, nee, ik heb die 2 dagen de verloskamer niet verlaten MAAR ik lag al 8 weken in het ziekenhuis en had een voorliggende placenta.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:13 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hm, nou ik ben erg benieuwd iig! Moest je wel al die tijd in het ziekenhuis blijven? Of mocht je eerst ook nog gewoon naar huis?
Nee idd.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:16 schreef lily het volgende:
[..]
nee, nee, ik heb die 2 dagen de verloskamer niet verlaten MAAR ik lag al 8 weken in het ziekenhuis en had een voorliggende placenta.
Ik mocht op dat moment kiezen voor een keizersnede of inleiden aangezien de placenta nog maar een ietsiepietsie ervoor lag en ze dachten dat het wel vaginaal kon.
Maar naar huis was in mijn geval natuurlijk geen optie.
Volgens mij had ik dat ook niet verteld...quote:Op donderdag 3 december 2009 16:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
hey Lily; dat had ik ook helemaal niet meegekregen. Op zich zou het natuurlijk mooi zijn als je op de normale manier kan bevallen straks; maar zou wel tegenvallen als je daardoor toch straks een paar weken langer moet wachten...lijkt me best lastig, vooral omdat je nu al gewoon van die week bent uitgegaan... (al 2 maanden)...
mag iedereen pm-men of is dat exclusief recht?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mijn zoon!![]()
Voor de naam zie je PM
ja, en ik heb wat truitjes (wit en zwart) van de h&M met korte mouwen. Daar zit een soort van tietflapje in.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
nog ff een vraagje aan de dames hier; gaan jullie ook proberen om borstvoeding te geven?
en wat hebben jullie aan borstvoedingskleding aangeschaft? weet niet zo goed hoeveel ik nodig heb..
thuis kan ik ook gewoon in bh gaan zitten namelijk...
quote:Op donderdag 3 december 2009 17:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bij Lars wilden ze me ook inleiden, maar toen was de baarmoedermond nog niet verweekt, dus toen mocht ik aan de veter. Zo'n vetertje is echt heel klein en dun, en wordt dmv een eendebek in je baarmoeder geplaatst.
(doet geen pijn vond ik) het vetertje geeft 12 uur lang hormonen af die je baarmoedermond rijp maken om te kunnen inleiden. 3% van de vrouwen bevalt op het vetertje * XXXKarinXXX steekt hand op...hoort bij die 3% De meesten zijn inleidbaar na een vetertje, anderen verslijten wel 3 van die dingen.
Thx voor de tip amaranta. Moet ik daar nog ff achteraan. Ik heb nu 3 shirts van de H&M, idd met korte mouwen met zo;n flapje; 1 hemd, 1 tshirt en 2 shirts met lange mouwen van de Hema. En dus 2 BV-BH's. Zou dus eerst wel voldoende moeten zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja, en ik heb wat truitjes (wit en zwart) van de h&M met korte mouwen. Daar zit een soort van tietflapje in.
Daar draag ik dan een vest overheen.
Verder heb ik sowieso veel vesten omdat ik dat handig vind.
Tot slot heb ik nog 2 van de H&M met lange mouwen met ook zo'n tietflapje.
Van mijn exschoonzus heb ik topjes gekregen (die heb je bij de H&M ook) met spaghettibandjes en daar draag ik dan ook een vest overheen.
Dan heb ik 2 bv beha's en die zijn 'gewoon' van het kruidvat. En heerlijk zitten ze, ik draag ze nu al.
En een tip, omdat ik het zelf heb meegemaakt, BV geven deed meer pijn dan ik had gedacht. Mijn man moest toen op zondag naar de dienstdoende apotheek om tepelhoedjes te halen. Opzich zijn die dingen helemaal niet duur. Dus wellcihjt wel handig om ze voor de zekerheid in huis hebben. Als je ze niet gebruikt dan heb je ook niet een super grote kostenpost gemaakt ofzo.
quote:Op donderdag 3 december 2009 17:49 schreef DaviniaHR het volgende:
vwb bv, ze hadden idd wel mogen zegen dat het aanhappen voelt alsof er een stofzuiger op je tiet wordt gezet. ik schrok me wild!
haha, blijven we misschien toch nog bij elkaar in de buurt qua datumquote:Op donderdag 3 december 2009 17:43 schreef Vlindur het volgende:
oh en Lily, ik hoop dat je zaterdag woensdag goed nieuws krijgt! En anders bevallen gewoon lekker samen!
Geheel pijnloos is het niet.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:54 schreef Morretje het volgende:
[..]
![]()
*noteert voor over een half jaar*
Is het echt zo erg?
Gewoon even tandjes op elkaarquote:Op donderdag 3 december 2009 18:02 schreef Morretje het volgende:
Ok, dat klinkt al wat minder heftig..![]()
Dat het niet geheel pijnloos zou zijn had ik wel verwacht.
Zaterdag.. Hoe kom ik er bij!quote:Op donderdag 3 december 2009 17:57 schreef lily het volgende:
En die pijn bij aanhappen (borstvoeding) is inderdaad wel even heftig maar duurt maar even (bij mij dan) en dan ben je er aan gewend en doet het geen pijn meer.
Ik had bij de eerste voedingen meer last van naweeen (pijn in buik) dan pijn aan tepels.
[..]
haha, blijven we misschien toch nog bij elkaar in de buurt qua datum
Ik denk dat ik zo tegen de bevalling aan vast ga oefenen met de stofzuigerquote:Op donderdag 3 december 2009 18:14 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zaterdag.. Hoe kom ik er bij!![]()
* Vlindur noteert stofzuiger gevoel ook even idd..
Wil papa dat niet voor je doen?quote:Op donderdag 3 december 2009 19:49 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zo tegen de bevalling aan vast ga oefenen met de stofzuiger
quote:Op donderdag 3 december 2009 20:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wil papa dat niet voor je doen?
Maar na anderhalve of twee weken ofzo, wordt het dat wel echt vond ikquote:Op donderdag 3 december 2009 20:14 schreef CrazyPrincess het volgende:Ik had er tot nu toe echt zo'n superromantisch idee bij. Dat er lief en zachtjes aan je tepel gesabbeld wordt. Maar na deze verhalen en als ik er over nadenk hoe hard babytjes al op je vinger zuigen en dat dan in combinatie met gevoelige tepels klinkt het ook wel logisch dat het niet erg prettig kan zijn
Dat beeld had ik ook, en ik kan je vertellen dat er wel wat traantjes gevallen zijn hier.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:14 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik had er tot nu toe echt zo'n superromantisch idee bij. Dat er lief en zachtjes aan je tepel gesabbeld wordt. Maar na deze verhalen en als ik er over nadenk hoe hard babytjes al op je vinger zuigen en dat dan in combinatie met gevoelige tepels klinkt het ook wel logisch dat het niet erg prettig kan zijn
t
echt waar?quote:Op donderdag 3 december 2009 20:26 schreef amaranta het volgende:
Dat beeld had ik ook, en ik kan je vertellen dat er wel wat traantjes gevallen zijn hier.
Bij mij heb ik het echt puur op wilskracht volgehouden. En het duurde wel langer dna 2 weken voordat de pjin weg was. En ook langer dan 3 en 4 ..pas tegen de 6 weken begon het aangenaam te voelen.
ja, en het lag echt niet aan het aanleggen, gewoon hele gevoelige tepels.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:31 schreef lily het volgende:
[..]
echt waar?
goh, wat duurde dat dan lang zeg..
(bij mij maar twee daagjes ofzo)
nu moet ik wel zeggen dat mijn tepels nooit echt gevoelig zijn
Vergeet je de epi-no niet?quote:Op donderdag 3 december 2009 19:49 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zo tegen de bevalling aan vast ga oefenen met de stofzuiger
De 16e is anders ook een mooie dag hoor!quote:Op donderdag 3 december 2009 16:04 schreef Meimeltje het volgende:
Inleiding kan idd ook wel even duren zoals bij Lily, wie weet wordt het dan de 16e he
Ik ben 's ochtends ingeleid en 's avonds om half 12 werd hij geboren.
hahaquote:Op donderdag 3 december 2009 20:42 schreef DaviniaHR het volgende:
kheb vandaag mn teennagels geknipt!![]()
* trots is, dat ik er nog bij kwam
quote:Op donderdag 3 december 2009 20:48 schreef amaranta het volgende:
Vorige keer had ik volgens mij toch sokken aan....
misschien kun je ze tijdens de bevalling ook wel gewoon aanquote:Op donderdag 3 december 2009 20:48 schreef amaranta het volgende:
Nu doe ik gewoon mn vuile uggies aan, lekker warm1
dat bedoel, een vlek meer of minder maakt nu ook niks meer uitquote:Op donderdag 3 december 2009 20:50 schreef lily het volgende:
[..]
misschien kun je ze tijdens de bevalling ook wel gewoon aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |