Leuk spelletje wat ik vaak doe is "tel de Uggs".quote:Op donderdag 3 december 2009 12:16 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Je bent me voor![]()
met die lompe boerenpoten in van die Uggs wtf denken ze wel niet? Ziet er toch niet uit.....
[ afbeelding ]
Goed gezegdquote:Op donderdag 3 december 2009 12:18 schreef rashudo het volgende:
Wat er mis is met de Nederlandse vrouw is dat zij wel profijt trekt van de voordelen van het feminisme maar niet de bijbehorende plichten voor haar rekening neemt.
Het probleem wordt echter veroorzaakt door de Nederlandse man die daar niks van durft te zeggen, tot het hem zo hoog zit dat hij ontploft en de relatie verbroken wordt.
ja maar ja, alle mannen zijn ook klootzakken dus daar doe je verder niets aanquote:Op donderdag 3 december 2009 12:20 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Goed gezegd![]()
En wanneer deze relatie verbroken word is de man natuurlijk de boosdoener en de vrouw het arme slachtoffer dat getroost moet worden
Ow... Nou ja, hoop maar niet te hard, heel veel van onze gedragingen worden onbewust aangestuurd door evolutionair bepaalde zakenquote:Op donderdag 3 december 2009 12:18 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Ze heeft het waarschijnlijk over het "man moet zijn zaad verspreiden" fenomeen, maar dat vind ik achterhaalde onzinIk hoop dat we nu wel zo ge-evolueerd zijn dat die oer-instincten niet meer van toepassing zijn
...of je bent een man van 48, zonder leven, die graag onzekere jongetjes plaagt op internet...alles kan!quote:Op donderdag 3 december 2009 12:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
als ik het zo lees vrees ik dat ik een uistervend ras ben, ik heb bijv een hekel aan metromannen, houdt van alpha mannen die, itt de meesten, echt iets in hun mars hebben (geen internethelden dus, das zo sneu), kook graag en goed, heb lang haar en ben boven de dertig, gelukkig getrouwd en monogaam.
niet te geloven he? Ze bestaan echt
Ga vandaag eens lekker naar de Bruna/Ako, en vegrelijk dan de bladen voor mannen eens met de bladen voor vrouwenquote:Op donderdag 3 december 2009 12:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
Daarnaast, over die dubbele seksuele standaarden, ik heb het idee dat het nog steeds zo is als vroeger: als een man one night stands heeft is dat stoer, heeft een vrouw dat dan is ze een slet. Dat noem ik een dubbele moraal, een beetje jammer dat dat blijkbaar nog steeds zo heerst.
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:21 schreef Abbadon het volgende:
[..]
...of je bent een man van 48, zonder leven, die graag onzekere jongetjes plaagt op internet...alles kan!![]()
maar goed, ik ben vreselijk naief dus ik geef je met alle plezier het voordeel van de twijfel...
Ik ben het hier wel een beetje mee eensquote:Op donderdag 3 december 2009 12:19 schreef DarkElf het volgende:
feminisme is highly overrated, en door alles wat ze vinden dat ze moeten zijn vrouwen zijn er alleen maar gestressder en ongelukkiger op geworden is mijn bescheiden mening. Ik hang het dan ook niet aan hoor, be a man man! Dan ben ik wel gewoon lekker mezelf,
Een vrouw kan niet genieten van meerdere sekspartners?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:14 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Als je verder kijkt dan je neusje lang is, heeft dat een biologische oorzaak. Het is geen moraal.
loze hoop, vrees ik...maar je optimisme is toe te juichenquote:Op donderdag 3 december 2009 12:18 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Ze heeft het waarschijnlijk over het "man moet zijn zaad verspreiden" fenomeen, maar dat vind ik achterhaalde onzinIk hoop dat we nu wel zo ge-evolueerd zijn dat die oer-instincten niet meer van toepassing zijn
Precies, het is arrogant van de mensheid om dat te onderschatten.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ow... Nou ja, hoop maar niet te hard, heel veel van onze gedragingen worden onbewust aangestuurd door evolutionair bepaalde zaken
Klopt en je ziet het bewijs overal ook al gillen vrouwen om het hardst dat het niet waar is.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:22 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik ben het hier wel een beetje mee eensUit onderzoek is dat toch ook gebleken, dat vrouwen alelen maar ongelukkiger geworden zijn de afgelopen decennia?
Echt, wat een onzin kraam jij uit.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ga vandaag eens lekker naar de Bruna/Ako, en vegrelijk dan de bladen voor mannen eens met de bladen voor vrouwen
Vrijwel ieder vrouwenblad heeft bijna iedere week wel 1-2 onderwerpen op de cover staan over vreemdgaan, minnaars, 'stout zijn', etc etc
Mannenbladen hebben misschien een lekker half-naakt wijf op de cover staan (meestal niet eens, want vaak een gespierde gozer of voetballer), maar hoewel het regelmatig over 'versieren' gaat, gaat het zeer zelden over vreemdgaan.
Oftewel, het zoveelste voorbeeld van hypocriet geneuzel.
Net als al die doktersromannetjes waar vrouwen bij wegdrijven, maar als een man een sexy wallpaper op zijn desktop heeft staan, dan flippen diezelfde vrouwen compleet("OW, DUS JE WILT LIEVER ZO'N JONG STRAK GEIL MOKKEL MET CUP C DAN MIJ!!?!??!?")
(ow... en als je bij die vraag denkt dat vrouwen ECHT willen dat je altijd open en eerlijk bent tegen ze, DAT WILLEN ZE HELEMAAL NIET!!! )
Ik hoef helemaal niet iemand die voor me kookt en me voeten masseert. Ik wil een gelijkwaardige rationele bescheiden partner, in een gelijkwaardige relatie, oftewel een wederzijds respectvolle vriendschap waarop de (sexuale) relatie is gebasseerd.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En wat willen de mannen in dit topic dan? Een Thaise die lekker voor ze kookt en hun voeten masseert als ze thuiskomen na een lange dag werken?
Denk je dat zulke vrouwen het voor de liefde doen, of dat er ook iets financiels meespeelt?
Ik lees geen vrouwenbladen, weet je wel hoe saai? Lees ik liever een goed boek (en nee, geen doktersromannetjequote:Op donderdag 3 december 2009 12:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ga vandaag eens lekker naar de Bruna/Ako, en vegrelijk dan de bladen voor mannen eens met de bladen voor vrouwen
Vrijwel ieder vrouwenblad heeft bijna iedere week wel 1-2 onderwerpen op de cover staan over vreemdgaan, minnaars, 'stout zijn', etc etc
Mannenbladen hebben misschien een lekker half-naakt wijf op de cover staan (meestal niet eens, want vaak een gespierde gozer of voetballer), maar hoewel het regelmatig over 'versieren' gaat, gaat het zeer zelden over vreemdgaan.
Oftewel, het zoveelste voorbeeld van hypocriet geneuzel.
Net als al die doktersromannetjes waar vrouwen bij wegdrijven, maar als een man een sexy wallpaper op zijn desktop heeft staan, dan flippen diezelfde vrouwen compleet("OW, DUS JE WILT LIEVER ZO'N JONG STRAK GEIL MOKKEL MET CUP C DAN MIJ!!?!??!?")
(ow... en als je bij die vraag denkt dat vrouwen ECHT willen dat je altijd open en eerlijk bent tegen ze, DAT WILLEN ZE HELEMAAL NIET!!! )
oh, andere fokkers? enorm overtuigend bewijs!quote:Op donderdag 3 december 2009 12:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]geloof me maar, er zijn fokkers die mij kennen dus ik besta echt !
Waar wordt gesteld dat vrouwen niet kunnen genieten van meerdere partners? Staat ook compleet los ervan.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een vrouw kan niet genieten van meerdere sekspartners?
Om maar alles op de oerdriften terug te gooien.... We rennen niet meer in berenvellen rond, toch? En hoeveel % van de mannen gaat nog jagen?
Ja best welquote:Op donderdag 3 december 2009 12:25 schreef Abbadon het volgende:
[..]
oh, andere fokkers? enorm overtuigend bewijs!
Nee, ik gaf echter alleen wat VOORBEELDEN. Je hebt vele verschillende soorten koppige, mondige, hypocriete snollen onder de NLse vrouwen.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Echt, wat een onzin kraam jij uit.
Net of elke vrouw de Viva leest, boeket-rommantjes leest en boos is als haar vriend een poster van een half naakte dame aan de muur heeft hangen. Kom op zeg.
Jij hebt al een relatie gehad met alle Nederlandse vrouwen?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik hoef helemaal niet iemand die voor me kookt en me voeten masseert. Ik wil een gelijkwaardige rationele bescheiden partner, in een gelijkwaardige relatie, oftewel een wederzijds respectvolle vriendschap waarop de (sexuale) relatie is gebasseerd.
Met NLse vrouwen is dat vrijwel onmogelijk, blijkt al regelmatig. Die hebben een bepaalde 'bewijsdrang' waarmee ze zich BOVEN hun partner willen zetten, en dat proberen ze op alle mogelijke manieren.
Ja, maar ik vind dat ook best lastig hoor. Want ik merk dat iedereen om mij heen vanalles van mij verwacht, maar ik merk dat ik hier met enige regelmaat niet aan kan of wil voldoen... En daar wordt ik dan weer op veroordeeld en op aangekeken. Dus het is volgens mij een beetje wederkerig...quote:Op donderdag 3 december 2009 12:24 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Klopt en je ziet het bewijs overal ook al gillen vrouwen om het hardst dat het niet waar is.
En minstens zoveel aardige, normale vrouwen.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, ik gaf echter alleen wat VOORBEELDEN. Je hebt vele verschillende soorten koppige, mondige, hypocriete snollen onder de NLse vrouwen.
Ik zeg toch ook nergens dat mannen zich bot of tactloos moeten gedragen?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:25 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik lees geen vrouwenbladen, weet je wel hoe saai? Lees ik liever een goed boek (en nee, geen doktersromannetje).
Ik vraag me trouwens even af waar je al deze wijsheden vandaan haalt? Ik heb namelijk nog nooit zulke vrouwen ontmoet
Nee, vrouwen willen niet dat mannen bot zijn of tactloos. Zo wil ik best de waarheid horen hoor, maar je kunt het ook op een normale manier brengen... Als ik zaken zou aankaarten zoals mijn ex dat bij mij deed dan was de relatie snel verbroken omdat ie het niet zou pikken
Niet om 't een of 't ander hoor, maar ik heb niet het idee dat jij een beetje een dwarsdoorsnee van de normale gemiddelde Nederlandse vrouw kent/gezien hebt. Fucked up mensen trekken andere fucked up mensen aan.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:06 schreef Lamon. het volgende:
Als man kan ik zeggen dat veel (niet alle) Nederlandse vrouwen behoorlijk ontspoord zijn, vreemdgaan, van de 1 naar de andere kruipen, te vrij seksueel gezien, allemaal een sociologisch aspect van de overcompensatie van eeuwen onderdrukking.
absoluut....en ook heel veel leuke vrouwen!quote:Op donderdag 3 december 2009 12:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, ik gaf echter alleen wat VOORBEELDEN. Je hebt vele verschillende soorten koppige, mondige, hypocriete snollen onder de NLse vrouwen.
En wat is er mis met mondig? Of val je op lekker onderdanige typjes?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
wrs wel hoewel ikzelf er bijna van overtuigd ben dat juist vrouwen het elkaar aanpraten. Sla een willekeurig blad open en je wordt gebombardeerd met wat we allemaal moeten. Werken, studeren, kinderen, goeie partner zijn, sporten, druk sociaal netwerk hebben.. Als je voor jezelf kiest en bijv thuis blijft met je kinderen dan ben je een onderukte huismus die niets te vertellen heeft, en dom is want ' als je bijv in de steek gelaten wordt!!! wat dan?'quote:Op donderdag 3 december 2009 12:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind dat ook best lastig hoor. Want ik merk dat iedereen om mij heen vanalles van mij verwacht, maar ik merk dat ik hier met enige regelmaat niet aan kan of wil voldoen... En daar wordt ik dan weer op veroordeeld en op aangekeken. Dus het is volgens mij een beetje wederkerig...
Kijk, en dan willen vrouwen volgens mij best wel de waarheid horen. Niets mis mee. Maar het is vaak dat het net verkeerd gebracht wordt en dat levert spanningen opquote:Op donderdag 3 december 2009 12:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat mannen zich bot of tactloos moeten gedragen?
Als mijn vriendin iets heeft gekookt, wat niet helemaal perfect is, dan geef ik dat aan, met eventuele suggesties. Net als dat ik dat doe wanneer ik zelf gekookt heb en het is niet goed genoeg. Je moet altijd kijken naar de verbeterpunten.
Ik wil nog 50+ jaar door met mijn vriendin, dus dan kun je maar beter meteen aangeven op welke punten het iets beter kan, zodat je daar samen aan kunt werken. Maar dat doe ik gewoon op een normale respectvolle manier.
Selectief lezen is ook iets wat vrouwen graag doenquote:Op donderdag 3 december 2009 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een vrouw kan niet genieten van meerdere sekspartners?
Natuurlijk is het lichtelijk aangezet en overdreven. Het gaat in dit topic om wat er MIS is met 'de NLse vrouw'.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Jij hebt al een relatie gehad met alle Nederlandse vrouwen?
Ik heb al jaaaaren een gelijkwaardige relatie met mijn partner waarbij we respect hebben voor elkaar enz, en om me heen zie ik het vaak genoeg.
Het is verschrikkelijk overdreven wat jij hier allemaal post. Dominatie is een karaktereigenschap die bij zowel mannen als vrouwen voor kan komen, is niet geslachtsgebonden.
Geloof jij dit werkelijk?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:32 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Selectief lezen is ook iets wat vrouwen graag doen![]()
Het gaat over oer-driften niet over genieten van sex. Vanuit het oer perspectief gaat sex helemaal niet over genieten maar over voortplanting.
Nou is het hele jagers verzamelaars gezeur ook achterhaald. en komt het er eigenlijk op neer dat vrouwen in hun vruchtbare periode eigenlijk een sterke botte alpha man wil voor sterk nageslacht en de andere 3 weken per maand een zorgzame man wil die goed voor de kinderen zorgt. vreemdgaan zit ze eigk een btje in de genen
Uiteraard, maar dat is altijd verkeerd. Nu moet je me natuurlijk ook geen lastige persoonlijk vraagstukken voorleggen wanneer ik net voetbal zit te kijken ofzo... maar wederzijds respect is belangrijk in IEDERE relatie (niet alleen een liefdesrelatie), en je merkt gewoon dat veel NLse mannen intussen het gevoel hebben dat dat wederzijdse respect bij veel NLse vrouwen toch een beetje ontbreekt.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Kijk, en dan willen vrouwen volgens mij best wel de waarheid horen. Niets mis mee. Maar het is vaak dat het net verkeerd gebracht wordt en dat levert spanningen op
Nou ja, het is ook echt iets wat door iedereen geroepen wordt. En dat maakt het imho zo lastig. Inderdaad, wanneer een vrouw thuisblijft voor de kids is ze dom en lui, maar gaat ze wel werken dan is ze een slechte moederquote:Op donderdag 3 december 2009 12:30 schreef DarkElf het volgende:
[..]
wrs wel hoewel ikzelf er bijna van overtuigd ben dat juist vrouwen het elkaar aanpraten. Sla een willekeurig blad open en je wordt gebombardeerd met wat we allemaal moeten. Werken, stideren, kinderen, goeie partner zijn, sporten, druk sociaal netwerk hebben.. Als je voor jezelf kiest en bijv thuis blijft met je kinderen dan ben je een onderukte huismus die niets te vertellen heeft, en dom is want ' als je bijv in de steek gelaten wordt!!! wat dan?'
lekkere insteek in t leven
Inderdaad. En van dat type heb je er hier gewoon nogal veel. Ik heb zelf HBO informatica gedaan en ik herken de toon en inhoud van wat door sommigen hier geschreven wordt erg goed, dat soort teksten hoordje je continue van de grootste nerds. M'n normale, sociale vrienden hebben weer absoluut geen issues met Nederlandse vrouwen. Integendeel.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:27 schreef Hexagon het volgende:
Er is helemaal niets mis met Nederlandse vrouwen. Er zitten vele leuke intelligente aantrekkelijke types bij. Meer dan in menig ander land.
Het idee dat er iets mis is komt met name van verbitterde mannetjes die zelf nooit succes hebben bij vrouwen en daarvan de vrouwen collectief de schuld geven. Alles ligt immers altijd aan de ander.
ach ja...het is gewoon nooit goed...er is altijd wel iemand die iets aan te merken heeft...waarschijnlijk is het wel zo dat men over het algemeen wat individualistischer en daarmee egoïstiser geworden is...en ach, dat sommige mannen liever een vrouw hebben die in hun plaatje pas of bereid is zich daaraan aan te passen, past in dat zelfde proces...naarmate mensen meer voor zichzelf kiezen worden relaties over het algemeen lastiger...en da's niet heel raar...en ook niet heel erg, eigenlijkquote:Op donderdag 3 december 2009 12:30 schreef DarkElf het volgende:
[..]
wrs wel hoewel ikzelf er bijna van overtuigd ben dat juist vrouwen het elkaar aanpraten. Sla een willekeurig blad open en je wordt gebombardeerd met wat we allemaal moeten. Werken, studeren, kinderen, goeie partner zijn, sporten, druk sociaal netwerk hebben.. Als je voor jezelf kiest en bijv thuis blijft met je kinderen dan ben je een onderukte huismus die niets te vertellen heeft, en dom is want ' als je bijv in de steek gelaten wordt!!! wat dan?'
lekkere insteek in t leven
klopt, je kan het nooit goed doen idd, dus moet je gewoon doen waar je zelf blij mee bent en de rest lekker in hun soppie laten gaarkokenquote:Op donderdag 3 december 2009 12:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook echt iets wat door iedereen geroepen wordt. En dat maakt het imho zo lastig. Inderdaad, wanneer een vrouw thuisblijft voor de kids is ze dom en lui, maar gaat ze wel werken dan is ze een slechte moederJe doet het gewoon niet snel goed meer tegenwoordig. Net als die feministe die een tijdje geleden in de krant riep dat vrouwen die deeltijd werken maar dom en lui zijn. Ik werd daar zo boos van! Mag ik dat zelf bepalen alsjeblieft? Mag ik zelf mijn leven inrichten?
Maar het meest frappante vind ik eigenlijk dat dit soort discussies vrijwel alleen over vrouwen gaat. Ik heb nooit iemand horen roepen dat iemand een slechte vader is omdat ie 40 uur per week blijft werken.
Een vrouw die thuisblijft en het huishouden doet, wordt door mannen niet als 'dom en lui' gezien. Meestal door vrouwelijke feministen.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook echt iets wat door iedereen geroepen wordt. En dat maakt het imho zo lastig. Inderdaad, wanneer een vrouw thuisblijft voor de kids is ze dom en lui, maar gaat ze wel werken dan is ze een slechte moederJe doet het gewoon niet snel goed meer tegenwoordig. Net als die feministe die een tijdje geleden in de krant riep dat vrouwen die deeltijd werken maar dom en lui zijn. Ik werd daar zo boos van! Mag ik dat zelf bepalen alsjeblieft? Mag ik zelf mijn leven inrichten?
Maar het meest frappante vind ik eigenlijk dat dit soort discussies vrijwel alleen over vrouwen gaat. Ik heb nooit iemand horen roepen dat iemand een slechte vader is omdat ie 40 uur per week blijft werken.
evolutionair gezien is het zo, zijn hele onderzoeken naar gevoerd.quote:
Ik vind het nogal dom om eerst een universitaire opleiding te doen en daarna op je 22e ofzo huismoeder te worden. Nogal een verspilling van tijd en geld ja. Ik zie er zelf meer in om in een relatie, als er kids komen, beiden minder te gaan werken en het te verdelen. En voor 't huishouden neem je gewoon een werkster.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:38 schreef Yi-Long het volgende:
Een vrouw die thuisblijft en het huishouden doet, wordt door mannen niet als 'dom en lui' gezien. Meestal door vrouwelijke feministen.
Krijgt zo'n man die thuisblijft commentaar van andere vrouwen? Denk het niet, het zijn vooral mannen die hem dan zullen uitlachen.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:38 schreef Yi-Long het volgende:
Maar wat dacht je van mannen die thuis willen blijven om dan maar de huishoudelijke en ouderlijke taken op zich te nemen!? Is dat WEL geaccepteerd!? Of is zo'n man dan iemand die profiteert van zijn werkende vrouwtje? Een 'scrub'? Een luie flikker?
Blijkbaar is het 'huishouden en ouder zijn' alleen 'het moeilijkste en belangrijkste beroep van de wereld', wanneer het door een vrouw wordt gedaan...(!)
Ik kende een stel waarvan de man thuis is gebleven voor de kinderen, omdat zijn vrouw een betere baan en dus de meeste inkomsten had. Ik denk dat het daar vanaf hangt, wat je je kan permitteren. In mijn ogen is zo'n man niet lui of een profiteur, maar een lieve pappa.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Een vrouw die thuisblijft en het huishouden doet, wordt door mannen niet als 'dom en lui' gezien. Meestal door vrouwelijke feministen.
Maar wat dacht je van mannen die thuis willen blijven om dan maar de huishoudelijke en ouderlijke taken op zich te nemen!? Is dat WEL geaccepteerd!? Of is zo'n man dan iemand die profiteert van zijn werkende vrouwtje? Een 'scrub'? Een luie flikker?
Blijkbaar is het 'huishouden en ouder zijn' alleen 'het moeilijkste en belangrijkste beroep van de wereld', wanneer het door een vrouw wordt gedaan...(!)
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik vind het nogal dom om eerst een universitaire opleiding te doen en daarna op je 22e ofzo huismoeder te worden. Nogal een verspilling van tijd en geld ja. Ik zie er zelf meer in om in een relatie, als er kids komen, beiden minder te gaan werken en het te verdelen. En voor 't huishouden neem je gewoon een werkster.
Ach, ga toch weg!quote:Op donderdag 3 december 2009 12:39 schreef Ra-z het volgende:
[..]
evolutionair gezien is het zo, zijn hele onderzoeken naar gevoerd.
http://dakzoekje.nl/2009/(...)vrouwen-vreemd-gaan/
http://voeding.web-log.nl/voeding/2006/04/vruchtbare_vrou.html
maargoed iets met dovemansoren enzo
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, maar niet iedereen is zo! En dat lijkt iedereen hier te vergeten
quote:Op donderdag 3 december 2009 11:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. Weet je wat ook zo herkenbaar is? Dat alle vrouwen collectief roepen dat zij zelf absoluut niet zo zijn
ik denk dat je de invloed van hormonen en je onderbewustzijn enorm onderschat....maar tegelijkertijd is het ook onzin om te ontkennen dat iedereen altijd nog de rationele keuze heeft om al dan niet vreemd te gaan...quote:Op donderdag 3 december 2009 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach, ga toch weg!
Een groot deel van de Nederlandse vrouwen slikt de pil en dan zijn er geen vruchtbare dagen meer!
Mensen gaan vreemd omdat ze iets missen in hun relatie, er is geen communicatie en er zit iets mis, en dat heeft niks met alfa-mannetjes en ander geleuter te maken.
Geloof jij in Derek Ogilvie?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach, ga toch weg!
Een groot deel van de Nederlandse vrouwen slikt de pil en dan zijn er geen vruchtbare dagen meer!
Mensen gaan vreemd omdat ze iets missen in hun relatie, er is geen communicatie en er zit iets mis, en dat heeft niks met alfa-mannetjes en ander geleuter te maken.
Ik ben benieuwd of zijn schoonouders er ook zo over dachten.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik kende een stel waarvan de man thuis is gebleven voor de kinderen, omdat zijn vrouw een betere baan en dus de meeste inkomsten had. Ik denk dat het daar vanaf hangt, wat je je kan permitteren. In mijn ogen is zo'n man niet lui of een profiteur, maar een lieve pappa.
Dat ideaalbeeld deel ik met je. Het liefst gewoon vanuit huis werkend, wellicht samen.quote:In mijn ideaalbeeld zouden zowel man als vrouw minder werken, zodat je allebei je eigen ding houd maar er ook kan zijn voor je kinderen
Mja iets met selectief lezen en dovemansoren iddquote:Op donderdag 3 december 2009 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach, ga toch weg!
Jij bent volgens mij zo verbitterd, al kon ik op wat voor manier dan ook aantonen dat ik niet zo ben dan nog geloof je het nietquote:
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:35 schreef Catbert het volgende:
[..]
Inderdaad. En van dat type heb je er hier gewoon nogal veel. Ik heb zelf HBO informatica gedaan en ik herken de toon en inhoud van wat door sommigen hier geschreven wordt erg goed, dat soort teksten hoordje je continue van de grootste nerds. M'n normale, sociale vrienden hebben weer absoluut geen issues met Nederlandse vrouwen. Integendeel.
En alles klopte wat je zeiquote:Op donderdag 3 december 2009 12:45 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Mja iets met selectief lezen en dovemansoren idd![]()
( het ging over oer gedrag en vreemdgaan uit evolutionair perspectief )
Dan ben jij wellicht DE uitzondering die de regel bevestigdquote:Op donderdag 3 december 2009 12:46 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Jij bent volgens mij zo verbitterd, al kon ik op wat voor manier dan ook aantonen dat ik niet zo ben dan nog geloof je het niet
Ik ben nog nooit vreemdgegaan, houd teveel rekening met anderen (soms ten koste van mezelf), ben zorgzaam en ruimdenkend. En ja, ik heb ook zo mijn nare trekjes, maar je gaat me niet vertellen dat jij smetteloos bent toch?
Ik ben niet verbitterd. Ik ben reeel. Ik heb al 8 jaar een relatie met mijn ideale vrouw, en geloof me, alle andere vrouwen die ik naast haar ben tegengekomen vallen me zo ontzettend tegen qua karakter, dat ik gewoon onder ogen ben gaan zien dat mijn generatie vrouwen helemaal verknipt isquote:Op donderdag 3 december 2009 12:46 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Jij bent volgens mij zo verbitterd, al kon ik op wat voor manier dan ook aantonen dat ik niet zo ben dan nog geloof je het niet
Ik ben nog nooit vreemdgegaan, houd teveel rekening met anderen (soms ten koste van mezelf), ben zorgzaam en ruimdenkend. En ja, ik heb ook zo mijn nare trekjes, maar je gaat me niet vertellen dat jij smetteloos bent toch?
Hoe kan dat nu dom zijn als zij dat graag wil? Verspilling van tijd en geld is het alleen wanneer je een studie volgt om vervolgens carrière te maken maar dat niet doet. Er zijn echter ook mensen die een studie volgen voor in de eerste plaats intellectuele ontplooiing. En sowieso kan het leven anders lopen dan je in eerste instantie had gedacht. Het gaat er uiteindelijk toch om dat je iets doet waar je je goed bij voelt?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik vind het nogal dom om eerst een universitaire opleiding te doen en daarna op je 22e ofzo huismoeder te worden. Nogal een verspilling van tijd en geld ja. Ik zie er zelf meer in om in een relatie, als er kids komen, beiden minder te gaan werken en het te verdelen. En voor 't huishouden neem je gewoon een werkster.
Misschienquote:Op donderdag 3 december 2009 12:47 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dan ben jij wellicht DE uitzondering die de regel bevestigd
DE waarheid nog wel?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben niet verbitterd. Ik ben reeel. Ik heb al 8 jaar een relatie met mijn ideale vrouw, en geloof me, alle andere vrouwen die ik naast haar ben tegengekomen vallen me zo ontzettend tegen qua karakter, dat ik gewoon onder ogen ben gaan zien dat mijn generatie vrouwen helemaal verknipt is![]()
Dat mag je verbitterd noemen, dat zal ik je niet kwalijk nemen, ik weet namelijk de waarheid
Eens! het enige wat echt dom zou zijn, is iets doen waar je totaal niet gelukkig van wordt, alleen omdat andere mensen dat van je verwachten...quote:Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Hoe kan dat nu dom zijn als zij dat graag wil? Verspilling van tijd en geld is het alleen wanneer je een studie volgt om vervolgens carrière te maken maar dat niet doet. Er zijn echter ook mensen die een studie volgen voor in de eerste plaats intellectuele ontplooiing. En sowieso kan het leven anders lopen dan je in eerste instantie had gedacht. Het gaat er uiteindelijk toch om dat je iets doet waar je je goed bij voelt?
Nee. Nooit gekeken ook.quote:
Het enige wat aangetoond is, is dat er een verband is tussen een hormoon en vreemdgaan. Of het een causaal verband betreft, en wat de oorzaak en wat precies het gevolg is, wordt uberhaupt niet genoemd.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:39 schreef Ra-z het volgende:
[..]
evolutionair gezien is het zo, zijn hele onderzoeken naar gevoerd.
http://dakzoekje.nl/2009/(...)vrouwen-vreemd-gaan/
Ik zie hierin helemaal niks van een link naar het verschil in vreemdgaan tussen mannen en vrouwen?quote:
Ja, alleen is het volgens mij heel moeilijk om daar voor te kiezen...quote:Op donderdag 3 december 2009 12:49 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Eens! het enige wat echt dom zou zijn, is iets doen waar je totaal niet gelukkig van wordt, alleen omdat andere mensen dat van je verwachten...
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:49 schreef EviL_AleX het volgende:
Als ik aan die eisen moet voldoen om een goede relatie te hebben dan ben ik vele malen liever alleen. En ik stel voor dat het voor een vrouw net zo kan zijn.
Onzin? Iemand zijn eigen ervaring afdoen als onzin, typisch vrouwengedrag. Dat jij het onzin vind prima, moet je lekker zelf wetenquote:Op donderdag 3 december 2009 12:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
DE waarheid nog wel?Ben jij er zo een, lekker modernistisch en alle waarheid in pacht.
Fijn dat je je droomvrouw gevonden hebt, maar dat betekent niet dat je onzin mag uitkramen over de rest van de vrouwen in Nederland
Jequote:
Dat jij werkelijk zo bekrompen bent om alleen jouw waarheid als DE waarheid te beschouwen zegt meer over jou dan de Nederlandse vrouwquote:Op donderdag 3 december 2009 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onzin? Iemand zijn eigen ervaring afdoen als onzin, typisch vrouwengedrag. Dat jij het onzin vind prima, moet je lekker zelf weten
waarom?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, alleen is het volgens mij heel moeilijk om daar voor te kiezen...
Ik kom zelf ook uit de ICT, en weet dus precies wat voor type jij bent, daarom dequote:
Je hebt acht jaar een relatie, dus voor het laatst ACHT jaar geleden ervaring met andere vrouwen, die wellicht toen nog meisjes waren en jij een snotneus, hoe kun je dat presenteren als de waarheid?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben niet verbitterd. Ik ben reeel. Ik heb al 8 jaar een relatie met mijn ideale vrouw, en geloof me, alle andere vrouwen die ik naast haar ben tegengekomen vallen me zo ontzettend tegen qua karakter, dat ik gewoon onder ogen ben gaan zien dat mijn generatie vrouwen helemaal verknipt is![]()
Dat mag je verbitterd noemen, dat zal ik je niet kwalijk nemen, ik weet namelijk de waarheid
Is goed schat, ga vooral door met tegen de stroom indruisen.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat jij werkelijk zo bekrompen bent om alleen jouw waarheid als DE waarheid te beschouwen zegt meer over jou dan de Nederlandse vrouw
Ja, verwachtingen van iedereen om je heen. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan wil je dat durven doen. Ik merk het zelf ook.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:52 schreef Abbadon het volgende:
[..]
waarom?normen? maatschappelijke druk?
Nee dat klopt, die evolutionaire trekjes zijn hoogstens de laatste druppel die nodig is om (onbewust) te besluiten het toch te doen als het al goed mis is in een relatie.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:47 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
En alles klopte wat je zei
Maar dat is niet de reden waarom vrouwen vreemdgaan. Net zo min dat mannen vreemdgaan om hun zaad onder meer vrouwen te verspreiden
Nog zo`n helder licht. Jij denkt dat als je 8 jaar een relatie hebt met iemand je geen andere vrouwen meer tegenkomt? Kom jij uit zo`n milieu?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je hebt acht jaar een relatie, dus voor het laatst ACHT jaar geleden ervaring met andere vrouwen, die wellicht toen nog meisjes waren en jij een snotneus, hoe kun je dat presenteren als de waarheid?
Nee. Maar je dient je wel voor te doen alsof je dat allemaal bent. Zij ook. En pas na een beetje vertrouwen laat je zien welke zogenaamde "gruwelijke" tekortkomingen je hebt. En daar valt het dan vaak bij mee.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen
Voldoen alle mensen met een relatie die je kent aan die eisen?
Je staat wel erg snel klaar om mensen op basis van een paar zinnen in een hokje te stoppen...veelzeggendquote:Op donderdag 3 december 2009 12:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kom zelf ook uit de ICT, en weet dus precies wat voor type jij bent, daarom de-smiley. Je doet me denken aan een collega
No offense verder, ga vooral rustig verder met je discussie.
Dankjequote:Op donderdag 3 december 2009 12:54 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Je staat wel erg snel klaar om mensen op basis van een paar zinnen in een hokje te stoppen...veelzeggend
Onzin. Ik ben dit jaar minder gaan werken omdat ikzelf dat wilde. Iedereen in mijn omgeving dacht dat ik 40 uur zou blijven werken om carriere te maken, maar daar heb ik dikke schijt aan. Dat kan jij, en elke ander menswezen op deze aardkloot ook. Het gaat pas fout als je je iets aantrekt van wat andere mensen van je denken. Maar lekker boeiend, jij moet gelukkig zijn met jouw besluiten, de rest niet.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, verwachtingen van iedereen om je heen. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan wil je dat durven doen. Ik merk het zelf ook.
Je zegt het zelf al, verleidingen. Alweer hormonen!quote:Op donderdag 3 december 2009 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Nooit gekeken ook.
Maar het vreemdgaan op hormonen gooien, is te simpel. Denk dat het vaak eerder met het karakter te maken heeft. Avontuurlijk mensen die van dag tot dag leven en impulsief zijn zullen bv de verleidingen minder goed kunnen weerstaan.
Ah, een feest der herkenning is hokjes gedrag, hoe typisch.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:54 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Je staat wel erg snel klaar om mensen op basis van een paar zinnen in een hokje te stoppen...veelzeggend
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kom zelf ook uit de ICT, en weet dus precies wat voor type jij bent, daarom de-smiley. Je doet me denken aan een collega
Dat zijn uitzonderingen, ik had het, nogal gechargeerd, over meiden die een 'dure' studie doen en er dan verder niks mee doen omdat ze liever huisvrouw worden. Het lijkt me dat de meeste meiden die een HBO/WO studie gaan doen dat doen omdat ze zich daarin ook verder willen ontwikkelen na de studie. Ik ben er zelf ook een groot voorstander van de zorg voor de kids te delen in plaats van dat 1 huismoeder gaat spelen en de ander voor het inkomen zorgt.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef servus_universitas het volgende:
Hoe kan dat nu dom zijn als zij dat graag wil? Verspilling van tijd en geld is het alleen wanneer je een studie volgt om vervolgens carrière te maken maar dat niet doet. Er zijn echter ook mensen die een studie volgen voor in de eerste plaats intellectuele ontplooiing. En sowieso kan het leven anders lopen dan je in eerste instantie had gedacht. Het gaat er uiteindelijk toch om dat je iets doet waar je je goed bij voelt?
Voor wat? Het feit dat je eindelijk bijval hebt in je aanval op zo`n 'evil' mannelijk persoon als ik?quote:
Een karakter heeft niet met hormonen te maken.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:55 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, verleidingen. Alweer hormonen!
Oh, vertel? Ik ben enorm nieuwsgierigquote:Op donderdag 3 december 2009 12:52 schreef Scorpie het volgende:
Hehehe ik ben ook een HBO ICT'er en ik deel je conclusie ook volledigquote:Op donderdag 3 december 2009 12:35 schreef Catbert het volgende:
[..]
Inderdaad. En van dat type heb je er hier gewoon nogal veel. Ik heb zelf HBO informatica gedaan en ik herken de toon en inhoud van wat door sommigen hier geschreven wordt erg goed, dat soort teksten hoordje je continue van de grootste nerds. M'n normale, sociale vrienden hebben weer absoluut geen issues met Nederlandse vrouwen. Integendeel.
Ik heb het niet over minder werken, maar meer over alle beslissingen die je neemt als mens die mij gelukkig maken. Dat kan op werk gebied zijn, maar ook relationeel of op materialistische gebieden zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onzin. Ik ben dit jaar minder gaan werken omdat ikzelf dat wilde. Iedereen in mijn omgeving dacht dat ik 40 uur zou blijven werken om carriere te maken, maar daar heb ik dikke schijt aan. Dat kan jij, en elke ander menswezen op deze aardkloot ook. Het gaat pas fout als je je iets aantrekt van wat andere mensen van je denken. Maar lekker boeiend, jij moet gelukkig zijn met jouw besluiten, de rest niet.
Eens.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingen, ik had het, nogal gechargeerd, over meiden die een 'dure' studie doen en er dan verder niks mee doen omdat ze liever huisvrouw worden. Het lijkt me dat de meeste meiden die een HBO/WO studie gaan doen dat doen omdat ze zich daarin ook verder willen ontwikkelen na de studie. Ik ben er zelf ook een groot voorstander van de zorg voor de kids te delen in plaats van dat 1 huismoeder gaat spelen en de ander voor het inkomen zorgt.
Verder moeten meiden het zelf weten, maar ik vind het een afknapper als een meid niks anders dan de wens heeft huismoeder te worden.
Dat is het ook en je volledig onttrekken aan de groepsdruk (als je dat al lukt) kan ook nog nadelige gevolgen voor je hebben (zoals buitengesloten worden). De mens is een sociaal wezen en dan heb je altijd te maken met het zoeken naar een evenwicht tussen je individuele voorkeuren en de verwachtingen van de omgeving.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, verwachtingen van iedereen om je heen. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan wil je dat durven doen. Ik merk het zelf ook.
Pikstraf? Nee, ik noem het altijd 'neukbeloning'... Sta graag positief in het leven!quote:Op donderdag 3 december 2009 12:12 schreef DarkElf het volgende:
oh heb je er zo een? krijg je zeker ook pikstraf van![]()
ook zoiets kansloos
Ja, want van 40 naar 36 of 32 uur gaan is ook een enorme ommekeer natuurlijkquote:Op donderdag 3 december 2009 12:55 schreef Scorpie het volgende:
Onzin. Ik ben dit jaar minder gaan werken omdat ikzelf dat wilde. Iedereen in mijn omgeving dacht dat ik 40 uur zou blijven werken om carriere te maken, maar daar heb ik dikke schijt aan. Dat kan jij, en elke ander menswezen op deze aardkloot ook. Het gaat pas fout als je je iets aantrekt van wat andere mensen van je denken. Maar lekker boeiend, jij moet gelukkig zijn met jouw besluiten, de rest niet.
Nee, dat andere mensen ook zien hoe vreselijk bekrompen en generaliserend jij bentquote:Op donderdag 3 december 2009 12:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor wat? Het feit dat je eindelijk bijval hebt in je aanval op zo`n 'evil' mannelijk persoon als ik?
Ja sorry, maar het is gewoon een denkwijze. Zeg nou zelf, wie zorgt er voor JOUW geluk? Ben jij dat zelf, of is de rest van de oppervlakkige egoistische op geld beluste maatschappij dat?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik heb het niet over minder werken, maar meer over alle beslissingen die je neemt als mens die mij gelukkig maken. Dat kan op werk gebied zijn, maar ook relationeel of op materialistische gebieden zijn.
En fijn dat het jou zo makkelijk afgaat en dat daarom iedereen het maar makkelijk moet vinden
..weer een opmerking die in het plaatje past...typisch, inderdaad...de puzzelstukjes vallen op hun plekquote:Op donderdag 3 december 2009 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, een feest der herkenning is hokjes gedrag, hoe typisch.
En dan zeggen ze dat ik hokjesgedrag vertoonquote:Op donderdag 3 december 2009 12:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, dat andere mensen ook zien hoe vreselijk bekrompen en generaliserend jij bent
Jij weet net zo goed als ik dat in onze branche het parttime werken niet gezien wordt als een carriere-bevorderende move.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:58 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, want van 40 naar 36 of 32 uur gaan is ook een enorme ommekeer natuurlijk
Top, denk van mij wat je wiltquote:Op donderdag 3 december 2009 12:59 schreef Abbadon het volgende:
[..]
..weer een opmerking die in het plaatje past...typisch, inderdaad...de puzzelstukjes vallen op hun plek
Tuurlijk ben ik dat zelf! Dat weet ik als geen ander. Maar dat maakt het imho niet makkelijker ofzoquote:Op donderdag 3 december 2009 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja sorry, maar het is gewoon een denkwijze. Zeg nou zelf, wie zorgt er voor JOUW geluk? Ben jij dat zelf, of is de rest van de oppervlakkige egoistische op geld beluste maatschappij dat?
De meeste mannen willen niet eens een dun botterig vrouwtje, maar gewoon een vrouw met wat rondingen. Nadruk op WAT rondingen, oftewel, als we je kunnen omduwen en je rolt 20 meter weg, dan ben je gewoon te dik.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
MisschienOh, en ik heb ook nog lang haar
Ben alleen niet de slankste, maar he, als dat zou bepalen of je wel of niet een leuk mens bent dan hoef ik ook niet met zo'n iemand om te gaan
Alsof we allemaal schapen zijn die moeten leven volgens de magazines die ons voorschrijven wat we moeten zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:49 schreef EviL_AleX het volgende:
"Geef om de goedkeuring van anderen en je zult hun gevangene zijn."
De maatschappij stelt op dit moment hoge eisen aan beide seksen. De vrouw moet fysiek mooi zijn, goed opgeleid zijn, carrière willen maken, toegewijde moeder zijn, gruwelijk sletterig met haar vent zijn, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mannen moeten hard werken, stoer en sterk zijn, er knap en athletisch uitzien, begripvol en meevoelend zijn, ambitieus en hardwerkend zijn, toegewijde vader zijn, maatschappelijk succesvol zijn, en ook hier kan ik nog wel even doorgaan.
Laten we de maatschappij, die we uiteindelijk toch echt zelf zijn, niet te veel van ons allemaal "eisen"?
Als ik aan die eisen moet voldoen om een goede relatie te hebben dan ben ik vele malen liever alleen. En ik stel voor dat het voor een vrouw net zo kan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |